abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95762011
Hoi, hoe gaan jullie als ouders om met kinderen (de mijne is 8) die willen hyven of facebooken? Een half uur per dag vind ik meer dan genoeg. http://bit.ly/fLaPkE
pi_95762064
Ik zou het gewoon laten gebeuren. Vooral op Hyves zitten meer kinderen dan volwassenen en contacten leggen met oude mannetjes gebeurt zeker niet als ze niet zomaar met vreemde mensen af gaan spreken.
pi_95762094
naar mijn idee hebben kinderen daar niks te zoeken,
ga lekker knikkeren
  woensdag 20 april 2011 @ 15:03:42 #4
334705 ConnorMacLeod
There can be only one.
pi_95762133
Als je acht bent, heb je nog niets te zoeken op hyves, dat zou die van mij dus echt niet mogen.

Maar als je het dan toch toe wil laten, zolang ze alleen op de computer zitten als je toezicht kan houden kan het gewoon. Of dat nou een half uur of een uur is, maakt ook niets uit
pi_95762630
Mijn zusje mocht van mijn ouders pas hyves hebben toen ze twaalf was. Nu heeft ze samen met mij ( haar tien jaar oudere zus ) een hyves aangemaakt, waarbij ik alle veiligheidsinstellingen op maximaal heb gezet. Zelf heb ik ook hyves, dus ik hou haar een beetje in de gaten, kijk wat voor berichtjes ze krijgt en of er vreemde dingen tussen zitten. Vinden mijnouders ook wel zo prettig :)
The good things come in small packages
Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
pi_95762745
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 14:59 schreef deniskrs het volgende:
Hoi, hoe gaan jullie als ouders om met kinderen (de mijne is 8) die willen hyven of facebooken? Een half uur per dag vind ik meer dan genoeg. http://bit.ly/fLaPkE
Zolang ze nog geen 10 jaar zijn is dagelijks computergebruik een nogo area :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_95762866
hier een van 9 en een van 11. Beide een hyves maar er wordt weinig mee gedaan is onze ervaring.
nu moeten ze zo wie zo computeren met toezicht dus hebben we ook zicht op hyves.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_95763249
Ik zou mijn kinderen ook liever vast de basis van programmeren willen leren vanaf een jaartje of 8 dan het relatief onzinnige sociale media bekijken.

Kan nooit kwaad om alvast kennis te hebben van c, c++ of java.

Laat ze dan over gemaakte software maar weer praten met hun vriendjes,
wellicht krijg je zo een hele groep die dan fijne stukjes gaan programmeren.
pi_95764329
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 15:36 schreef Soohr het volgende:
Ik zou mijn kinderen ook liever vast de basis van programmeren willen leren vanaf een jaartje of 8 dan het relatief onzinnige sociale media bekijken.

Kan nooit kwaad om alvast kennis te hebben van c, c++ of java.

Laat ze dan over gemaakte software maar weer praten met hun vriendjes,
wellicht krijg je zo een hele groep die dan fijne stukjes gaan programmeren.
doen ze hier op school in de plusklas met het programma game-maker, begint eenvoudig maar als ik zie wat ze nu al maken vind ik het best ingewikkeld
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_95769541
quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:05 schreef Muks het volgende:

[..]

doen ze hier op school in de plusklas met het programma game-maker, begint eenvoudig maar als ik zie wat ze nu al maken vind ik het best ingewikkeld
Dat ziet er wel goed uit inderdaad,
beginnen met drag en drop en daarna als je meer gevorderd bent de GML gebruiken,
is weer een soort c++ zo te zien.
pi_95769848
quote:
15s.gif Op woensdag 20 april 2011 15:23 schreef rubje het volgende:

[..]

Vanaf mijn 4e zat ik dagelijks achter de computer. Van een uur of 4 (na school) tot het avondeten. Na het eten mocht het niet meer.
  woensdag 20 april 2011 @ 18:22:57 #12
334705 ConnorMacLeod
There can be only one.
pi_95769965
quote:
15s.gif Op woensdag 20 april 2011 15:23 schreef rubje het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen een kind van 10 en een kind van 9? Elk kind van 9/10 is hetzelfde, dat je dat zo kan zeggen?

Slaat helemaal nergens op deze post
  † In Memoriam † woensdag 20 april 2011 @ 19:56:38 #13
37843 lady-wrb
kortaf
pi_95774572
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:22 schreef ConnorMacLeod het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen een kind van 10 en een kind van 9? Elk kind van 9/10 is hetzelfde, dat je dat zo kan zeggen?

Slaat helemaal nergens op deze post
wat is dat nou voor kulpost?

je moet toch ergens de grens leggen? ik vind 10 best een goede leeftijd.
  woensdag 20 april 2011 @ 20:22:29 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_95776005
Ik denk dat het helemaal kindafhankelijk is :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 april 2011 @ 20:30:28 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95776532
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 20:22 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat het helemaal kindafhankelijk is :)
dit dus. mijn dochter van 12 mag va jeugdzorg dus nog niet achter hyves en msn omdat ze aan iedereen die er om vraagt haar wachtwoorden geeft. Ik zei : laat het haar dan onder ons toezicht doen maar dat mocht ook niet. ze moet eerst ouder zijn en beseffen dat wachtwoorden privegevoelige informatie is.

Ik denk dat je als ouder prima kunt inschatten of je kind er klaar voor is, en de hoeveelheid tijd die ze erachter doorbrengen is dan niet echt essentieel. het gaat er om of ze er verantwoord mee om kunnen gaan lijkt me.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_95793106
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 20:30 schreef DJMO het volgende:

[..]

dit dus. mijn dochter van 12 mag va jeugdzorg dus nog niet achter hyves en msn omdat ze aan iedereen die er om vraagt haar wachtwoorden geeft. Ik zei : laat het haar dan onder ons toezicht doen maar dat mocht ook niet. ze moet eerst ouder zijn en beseffen dat wachtwoorden privegevoelige informatie is.

Ik denk dat je als ouder prima kunt inschatten of je kind er klaar voor is, en de hoeveelheid tijd die ze erachter doorbrengen is dan niet echt essentieel. het gaat er om of ze er verantwoord mee om kunnen gaan lijkt me.
Wat spreek jij jezelf tegen hier.

Jij schat het blijkbaar heel anders in dan de jeugdzorg.
Wie van de twee er dan gelijk heeft weet ik dan niet, maar laat je je kind nu wel of niet op de pc?
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 april 2011 @ 08:50:49 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95794027
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:19 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Vanaf mijn 4e zat ik dagelijks achter de computer. Van een uur of 4 (na school) tot het avondeten. Na het eten mocht het niet meer.
Klinkt gezond...

Anyway, hier eentje van bijna zeven zonder hyves en dat wil ik eerlijk gezegd nog even zo houden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 21 april 2011 @ 09:16:41 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_95794617
quote:
Ik denk dat dat ook ouderafhankelijk is. Hoeveel weet een ouder van internet en dergelijke. Iemand die het fenomeen eigenlijk Facebook of Hyves niet kent, kan dat niet echt natuurlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_95794811
mijnes zijn pas 1 en 2, maar ik ben behoorlijk vastberaden om computer te beperken. en dan vooral sociale media en webcam ongein. ik wil het gewoon niet hebben. er komen hier dus ook geen computers op de eigen kamers. gewoon niet. juist omdat wij allebei wel heel goed weten wat er kan met een computer!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_95794827
quote:

[..]

Je wilt toezicht gaan houden op het internet gebruik en denkt dat dat goed gaat met een dergelijk naïef kind, terwijl je al eerder blijkbaar gefaald hebt met toezicht? Als jeugdzorg dat zou aangeven zou ik het maar aannemen voordat ze in de handen valt van een loverboy.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 21 april 2011 @ 09:48:30 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95795472
hoho Poepoog, mijn dochter woont al sinds haar eerste in een pleeggezin he, ik heb dus niet "gefaald" in dat toezicht. Ik heb nooit de kans gehad bij haar om het haar te leren en/of toezicht te houden.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_95795655
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 09:48 schreef DJMO het volgende:
hoho Poepoog, mijn dochter woont al sinds haar eerste in een pleeggezin he, ik heb dus niet "gefaald" in dat toezicht. Ik heb nooit de kans gehad bij haar om het haar te leren en/of toezicht te houden.
Mijn vertrouwen in jouw kundig toezicht wordt er niet groter op zo.
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 april 2011 @ 09:59:12 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95795801
Zullen we het weer over hyves gaan hebben :) Waarvan ik denk dat het dood is, tegen de tijd dat mijn dochter het zou kunnen ontdekken.
pi_95795922
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 09:48 schreef DJMO het volgende:
Ach ja, het zou mij niet hebben verbaasd gezien de naïviteit bij beiden, zowel ouders als kind. Als expliciet wordt gesteld dat iemand er heel gevoelig voor is, moet je het juist niet doen. Maar ach je zal het wel beter weten niet?

Ik zie het probleem van Hyves icm een afgeschermde pagina niet zo, maar in het bovenvermelde geval zou ik ze een internetverbod geven, om zo nog meer kosten voor de staat te voorkomen.
pi_95795924
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2011 09:59 schreef Sjeen het volgende:
Zullen we het weer over hyves gaan hebben :) Waarvan ik denk dat het dood is, tegen de tijd dat mijn dochter het zou kunnen ontdekken.
een mens kan hopen :P
pi_95795936
Sjeen,

Als je dat nog 5 jaar volhoudt dan is er vast ook alweer iets anders dan Facebook opgestaan.
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 april 2011 @ 10:05:41 #27
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95796003
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 10:03 schreef Soohr het volgende:
Sjeen,

Als je dat nog 5 jaar volhoudt dan is er vast ook alweer iets anders dan Facebook opgestaan.
Mooi... dan hoop ik dat social media zooo 2010 is, tegen die tijd ;)
pi_95796027
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2011 09:59 schreef Sjeen het volgende:
Maar toch liever Hyves dan pp2000 of sugababes/dudes of hoe al die kanslozenparade's heten.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 april 2011 @ 11:49:26 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_95799456
Niets mis met social media, mits je in de eerste jaren toezicht houdt en kinderen leert wat eventuele gevaren zijn.

Nu is mijn oudste 7 en behalve een mail adres en af en toe sesamstraat.nl doet ze nog niet veel op de computer. Sowieso komt er GEEN computer op de slaapkamers en is het voorlopig onder toezicht computeren. Waarbij computervaardigheden natuurlijk wel belangrijk zijn tegenwoordig om aan te leren.

En wanneer ze dan zonder toezicht kunnen computeren is, zoals iemand hier al terecht zegt, kind afhankelijk
pi_95872713
Ik kom even tussendoor. ik hoor hier niet haha

Ik ben zelf 14 en denk dat de tijd dat het kind op de computer mag niks te maken heeft met de leeftijd. Zelf zit ik al vanaf mijn 6e (zo ver ik mij kan herinneren) al dagelijks op de computer en sinds mijn 8e begon ik toch echt wel lange uren te maken. Mijn ouders hebben mij nooit echt in de gaten gehouden, maar ik denk juist dat ik daardoor veel te weten ben gekomen. (En dan bedoel ik niet het seksuele front maar algemene kennis.) Ik geef dus als tip, kijk niet naar de leeftijd van je kind maar naar hoe ver hij zich al ontwikkeld heeft. Twee kinderen van 8 kunnen namelijk heel verschillend zijn. Zoals DJMO al zei heeft zij een dochter van 12 die zomaar wachtwoorden weggeeft, maar toen ik 12 was wist ik al hoe makkelijk je al gehacked kan worden en wat de trucjes daar voor zijn. En nee, ik heb zelf ook nooit iemand gehacked, maar ik ben er dan ook nooit ingetrapt ;)

Het verbieden van een computer op de kamer of computeren heel beperkt houden vind ik dan ook dikke onzin, om eerlijk te zijn, kinderen in mijn omgeving die weinig tot niet computeren zijn ook niet erg intelligent (in de zin van; goed gelovig, makkelijk om te praten, geen idee hebben over wat er allemaal gebeurt op deze wereld etc.) Deze kinderen zijn in mijn ogen dan ook erg onwetend. Ze weten JUIST niet wat een loverboy is, hoe iemand je hacked, dat het fout is om je kleren voor de webcam uit te trekken of welk andere ongein dan ook. Zo ken ook kinderen van mijn leeftijd die niet weten dat firefox ook 'internet' is, of hoe je ook maar een foto uit moet snijden op paint. En dat zijn in mijn ogen wel echt de basis principes van computeren. En dit heeft weldegelijk met hyves te maken.

Ik heb het vermoeden dat de ouders die nu zeggen dat hun kind van 8 niks te zoeken heeft op hyves, zelf geen kennis hebben van hyves en wat dat inhoud. Om duidelijk te zijn, er zijn meerdere instellingen waardoor niet zomaar een leger aan random mensen (Oftewel de enge pedofielen en loverboys die jullie in je hoofd hebben) op je pagina kunnen kijken, ze kunnen dus geen persoonlijke informatie lezen, geen foto's bekijken etc. Uiteindelijk moet je elkaar eerst toevoegen/accepteren om elkaars pagina te kunnen bekijken en uiteindelijk kan communiceren.

Ik weet trouwens dat dit topic niet over 'computer tijd' gaat maar dit moest er even uit, laat je kinderen lekker computeren wanneer ze dat willen, check hun web geschiedenis en zodra je ziet dat er iets mis gaat, grijp in. Maar ga niet te voorbarig aan de slag want geloof me, dat is niet in hun voordeel.
pi_95883226
@boelsjit: ik ben een van de felle tegenstanders van kinders op internet. de reden daarvoor is niet zozeer de onwetendheid van onszelf (ik zat in 1992 al op internet) maar de onwetendheid van anderen. als ik toegeef staat er in notime een webcam op de slaapkamer van de 2 jarige en staan overal her en der zeer privefoto's op publieke plaatsen. never mind de diverse virusjes en aanverwante ongein. en kinderen zijn nu eenmaal zo dat ze denken "oh, kijk! oma doet het ook" of "oh, maar van opa mag ik spelen met de webcam".

dus we beginnen er gewoon niet aan. nog buiten het idee dat ik vind dat kinderen van 8 niet urenlang achter een computer horen. die horen buiten te spelen.
pi_95897641
Een webcam op de slaapkamer van een 2 jarige?
Een 2 jarige die privé foto's over internet verspreid?
Een 2 jarige die uberhaupt op de computer gaat gaat mij al aardig ver..

Diverse virusjes en aanverwante ongein is natuurlijk wat je er zelf van maakt, gebruik een goed anti-virus programma, maak gebruik van zo'n family internet pakket, een software die er voor zorgt dat alle kind onvriendelijke internet site's afsluit.. etc. etc. Het is echt wat je er zelf van maakt.

En als je zo bang bent dat je kind gaat webcammen met enge mannen, zorg dan dat ze geen webcam hebben? En dat kinderen nu eenmaal denken dat als iemand anders het doet dat ze het dan zelf ook kunnen doen, kruipt jou moeder naakt voor de webcam dan? Want dat is toch waar je bang voor bent?

En als je kinderen buiten spelen, kunnen ze toch ook hun kleren uittrekken? Mee gaan met vieze mannetjes? Buiten is het veel gevaarlijker dan binnen op een computer.
En wat ik vooral bedoelde, een computer is heel leerzaam. Het gebruik er van is voor een kind juist in zijn voordeel. Ik heb het niet meteen over game verslaafde kids die geen omkijk meer hebben naar vriendjes en nooit naar buiten gaan. Het is heel goed te combineren ;)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 23 april 2011 @ 21:22:24 #33
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95898335
Ik denk er toch iets anders over boelsjit, hier komt geen pc op de eigen kamer. Ze kan op mijn laptop werken als het nodig is en voorlopig is dat nog niet nodig. Ze kan nog haar hele leven achter een pc hangen, buitenspelen niet... En wat ervaring met internet betreft, het is mijn werk en het werk van vriend, we zijn al online sinds 1994 ofzo.
pi_95899080
Er zit natuurlijk ook wel een verschil in de leeftijd. Mijn 16 jarige zoon heeft wel een computer op zn kamer. Hij speelt veel games en zit vaak op msn. En dat gaat prima. Op msn chat hij alleen met bekenden en hyves heeft hij wel, maar boeit hem niet zo veel.
Als hij het druk heeft met school, gaat de computer uit. Hij levert dan een kabel in, zodat de computer niet aan kan. Daar hebben we duidelijke afspraken over gemaakt, en dat gaat eigenlijk altijd goed. Binnenkort heeft hij examen en dan is de computer een maand verboden terrein. Als hij straks naar het mbo gaat heeft hij een eigen laptop nodig, en ook nu gebruikt hij de computer veel voor school. Ik heb nooit het idee dat hij zich met vreemde praktijken bezig houdt of sociaal afstompt omdat hij toezichtloos kan computeren. Integendeel. Hij is zelfs behoorlijk open daarin, laat zn msn chats gewoon aanstaan als ik zn kamer binnen kom en klikt nooit snel wat weg. Ook spreekt hij dagelijks met vrienden af (niet via de webcam dus, maar in het echt), sport veel en doet het goed op school, dus dat zit ook wel goed.
Mijn jongste is 11 en heeft geen eigen computer. Ze mag wel op die van ons, en soms speelt ze een spelletje op die van haar broer. Ze heeft wel hyves, maar wij hebben daar ook een wachtwoord van en kunnen daar dus altijd "op". Soms doet ze huiswerk op de computer.
Gelukkig geeft ze de voorkeur aan buiten spelen, sporten en met vriendinnen spelen.
Waarschijnlijk krijgt ze op de middelbare school wel een eigen computer. Voor schoolwerk, maar ook voor dingen als internet en msn/hyves. Ik vertrouw haar en ga er van uit dat ze eerlijk is in wie ze spreekt en wat ze doet. Zo gaat dat met de oudste ook. Als ze daar misbruik van maakt, gaat de stekker eruit. Computers en internet horen bij deze generatie. Met al zn voor- en nadelen.
Ik vind het prima om een oogje in het zeil te houden, maar ik ga niet als een waakhond boven op de handel en wandel van mijn puber zitten. Ik vertrouw ze, maar de jongste mag nog een jaar of 3-4 wachten op haar vrijheid ;)
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_95912254
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 21:22 schreef Sjeen het volgende:
Ik denk er toch iets anders over boelsjit, hier komt geen pc op de eigen kamer. Ze kan op mijn laptop werken als het nodig is en voorlopig is dat nog niet nodig. Ze kan nog haar hele leven achter een pc hangen, buitenspelen niet... En wat ervaring met internet betreft, het is mijn werk en het werk van vriend, we zijn al online sinds 1994 ofzo.
Denk jij dat je kinderen rond de leeftijd van 13 nog buitenspelen?
Ik vind de aanpak van Jurk erg goed, ze geeft de mogelijk heid aan haar kinderen op gebruik te maken van een computer en het ligt aan het kind of ze die kans aanpakken of niet.

Ik heb het idee dat als je als ouder je kinderen internet verbied, dat ze er vroeg of laat toch wel achter komen via school. (Dan heb ik het over de middelbare school/groep 8.) En geloof me, social media is echt wel het gesprek van de dag. Wil je dan dat ze stiekem achter de computer gaan? Dan gaat het juist mis ja..
pi_95912507
dan nog stel je een duidelijke leeftijdsgrens, plus dat je computer + internet op eigen slaapkamer alweer een grans opschuift.

ik gaf enkel aan hoe wij dingen hier doen. zo heb ik (na ervaring wijs geworden) foto's op onze eigen account op een fotosite achter een wachtwoord staan omdat sommige familieleden nu eenmaal geen benul hebben. en dat zijn volwassen mensen die elke dag achter de compu zitten.

webcam hetzelfde verhaal. nadat ik (die al 2 jaar aangeeft geen webcam te moeten na het onzalige ideetje van sommigen om een webcam boven de wieg te hangen) iemand hier in huis met webcam en de 2 jarige betrapte heb ik toegezegd dat als het nog een keer gebeurt, de persoon in kwestie zn webcam uit de kliko kan vissen :)

zolang onze regels niet gevolgd worden doen we dus niet aan zulke dingen. het is jammer, want voor sommigen zou contact per webcam heel leuk zijn, maar het is niet anders. zolang men onze regels niet aanhoudt waar het onze kinderen betreft komen zulke dingen er hier niet in. punt uit.
pi_95913241
computer angst, en de moderne ouder die het verbied en dus een beetje ouderwets is.
juist als er zoveel fout kan gaan, moet je je kind ontzettend goed leren hoe er wel mee om te gaan. ze gaan toch wel online, en als het thuis niet mag, doen ze het ergens anders, stiekum.
pi_95914055
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen een kind van 6 of een van 12.
Een kleuter zal nog niet zoveel hebben aan internet en social networks, maar voor kleintjes kan een computer ook heel leuk en leerzaam zijn. Onze jongste heeft vanaf een jaar of 8 hyves en dat was (en is nu nog steeds) allemaal heel speels. Gewoon over en weer groetjes en knuffels van klasgenoten en buurkindjes en wij kunnen dit ook gewoon allemaal in de gaten houden.
Ik vertik het om de computer te zien als een portaal naar de grote boze buitenwereld. Internet hoort bij deze generatie en ik geloof meer in het stukje bij beetje wegwijs maken dan hard verbieden.
Tenslotte komt ze ook bij vriendinnetjes thuis en kunnen we ook niet altijd zien wat ze doet.
Het is gewoon een kwestie van de juiste balans vinden. Niet te lang, te veel of te geheims en dan komt het allemaal best wel in orde :Y

Bij mijn oudste hebben games wel eens voor problemen gezorgd. Dan ging hij er te veel in op en zat hij strak gespannen achter de computer. Hij was dan ook tegen ons kort af en snel aangebrand. Hij heeft toen een tijdje heel weinig achter de computer gezeten om weer even tot zichzelf te komen.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  Licht Ontvlambaar zondag 24 april 2011 @ 18:05:07 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95924951
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 11:03 schreef boelsjit het volgende:

[..]

Denk jij dat je kinderen rond de leeftijd van 13 nog buitenspelen?
Ik vind de aanpak van Jurk erg goed, ze geeft de mogelijk heid aan haar kinderen op gebruik te maken van een computer en het ligt aan het kind of ze die kans aanpakken of niet.

Ik heb het idee dat als je als ouder je kinderen internet verbied, dat ze er vroeg of laat toch wel achter komen via school. (Dan heb ik het over de middelbare school/groep 8.) En geloof me, social media is echt wel het gesprek van de dag. Wil je dan dat ze stiekem achter de computer gaan? Dan gaat het juist mis ja..
Ik geloof niet dat ik ergens gezegd heb dat kinderen van 13 al dan niet buitenspelen. Mijn dochter is zes en die heeft, buiten wat rekenspelletjes, leesdas en studio 100 niks op internet te zoeken. Overigens zou het voor menig 13 jarige goed zijn wat meer buiten te voetballen ipv te gamen... Maar hee, da's mijn mening :)

Ik verbied internet niet, ik vind een pc met internet op de kamer vooralsnog totaal overbodig. Er zijn in ons huishouden genoeg devices aanwezig met internettoegang, waar dochter ook mee overweg kan. En social media, tsja, ik heb er gruwelijk weinig mee, juist vanwege de jaren ervaring die we ermee hebben. En in mijn kringen zijn social media eigenlijk helemaal niet het gesprek van de dag...
pi_95994824
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 18:05 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik ergens gezegd heb dat kinderen van 13 al dan niet buitenspelen. Mijn dochter is zes en die heeft, buiten wat rekenspelletjes, leesdas en studio 100 niks op internet te zoeken. Overigens zou het voor menig 13 jarige goed zijn wat meer buiten te voetballen ipv te gamen... Maar hee, da's mijn mening :)

Ik verbied internet niet, ik vind een pc met internet op de kamer vooralsnog totaal overbodig. Er zijn in ons huishouden genoeg devices aanwezig met internettoegang, waar dochter ook mee overweg kan. En social media, tsja, ik heb er gruwelijk weinig mee, juist vanwege de jaren ervaring die we ermee hebben. En in mijn kringen zijn social media eigenlijk helemaal niet het gesprek van de dag...
Ik heb even op je profiel gekeken en zo te zien zit jij niet op een leeftijd dat je nog op de middelbare school hoort te zitten, dus is het logisch dat dat ook niet gesprek van de dag is. Want daar had ik het immers over. Ik zit zelf wel in die kring en tuurlijk, ik game ook, maar niet non-stop 24/7. En ook ik voetbal in het park maar de rest van mijn uurtjes vul ik op met computeren. Maarja, ieders eigen keuze ^O^
pi_95995943
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:36 schreef boelsjit het volgende:

[..]

Ik heb even op je profiel gekeken en zo te zien zit jij niet op een leeftijd dat je nog op de middelbare school hoort te zitten, dus is het logisch dat dat ook niet gesprek van de dag is. Want daar had ik het immers over. Ik zit zelf wel in die kring en tuurlijk, ik game ook, maar niet non-stop 24/7. En ook ik voetbal in het park maar de rest van mijn uurtjes vul ik op met computeren. Maarja, ieders eigen keuze ^O^
Ik zal eens even mijn standpunt toelichten,
het langdurig vertoeven achter een pc heb ik geen problemen mee,
zelf heb ik mijn jeugd buiten school en sporten achter de pc gezeten.

maar de toepassing "social media" vind ik onzinnig en zonde van je tijd.
zorg ervoor dat je een oude pc te pakken hebt en kijk of je het geheugen dermate kan tweaken dat toch alles werkt.
optimaliseer al je processen door er handige programmaatjes voor te schrijven.

games zijn uiteraard wel een nuttige besteding van je tijd.
pi_96001415
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:06 schreef Soohr het volgende:

[..]

Ik zal eens even mijn standpunt toelichten,
het langdurig vertoeven achter een pc heb ik geen problemen mee,
zelf heb ik mijn jeugd buiten school en sporten achter de pc gezeten.

maar de toepassing "social media" vind ik onzinnig en zonde van je tijd.
zorg ervoor dat je een oude pc te pakken hebt en kijk of je het geheugen dermate kan tweaken dat toch alles werkt.
optimaliseer al je processen door er handige programmaatjes voor te schrijven.

games zijn uiteraard wel een nuttige besteding van je tijd.
Wie zegt dan dat ik al mijn tijd verdoe aan social media?:)
Ik besteed er maar weinig tijd aan. Ik heb het dan ook de hele tijd gehad over de kennis die je meekrijgt van een computer en dat ging uiteraard niet over het gebruik van social media en games, maar over jou standpunt. Op mijn 8ste zette ik samen met mijn broer een computer in elkaar, en ik doe nu nog steeds dat soort projecten.

Waarom vind jij games dan uiteraard wel een nuttige besteding van je tijd? Je bent dan toch ook contact in met andere mensen, en vind jij world of warcraft en call of duty nou zo leerzaam?
Waarom zijn games GEEN verspilling van je tijd, en hyves, facebook etc. wel?

Of course, 1000 vrienden hebben op hyves waarvan je er maar 100 kent dan snap ik wat je bedoelt en waarom het onzinnig is, zonde van je tijd. Maar ik gebruik het gewoon als contact punt waar ik op de hoogte kan blijven van mensen die te ver weg wonen oid. En ik stuur liever krabbels op hyves, dan dat ik mijn geld verspil aan beltegoed.
pi_96018895
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:22 schreef boelsjit het volgende:

[..]

Wie zegt dan dat ik al mijn tijd verdoe aan social media?:)
Ik besteed er maar weinig tijd aan. Ik heb het dan ook de hele tijd gehad over de kennis die je meekrijgt van een computer en dat ging uiteraard niet over het gebruik van social media en games, maar over jou standpunt. Op mijn 8ste zette ik samen met mijn broer een computer in elkaar, en ik doe nu nog steeds dat soort projecten.

Waarom vind jij games dan uiteraard wel een nuttige besteding van je tijd? Je bent dan toch ook contact in met andere mensen, en vind jij world of warcraft en call of duty nou zo leerzaam?
Waarom zijn games GEEN verspilling van je tijd, en hyves, facebook etc. wel?

Of course, 1000 vrienden hebben op hyves waarvan je er maar 100 kent dan snap ik wat je bedoelt en waarom het onzinnig is, zonde van je tijd. Maar ik gebruik het gewoon als contact punt waar ik op de hoogte kan blijven van mensen die te ver weg wonen oid. En ik stuur liever krabbels op hyves, dan dat ik mijn geld verspil aan beltegoed.
Games zijn geen verspilling van tijd omdat ik uit het pre-internet tijdperk stam,
toen was het fysiek 2 pc's met een printerkabel met elkaar verbinden en proberen om daarmee een netwerk te maken zodat we doom konden spelen.

het gaat allemaal ook te makkelijk tegenwoordig. daar leer je weinig van.
  woensdag 27 april 2011 @ 06:49:50 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_96031551
Doom O+

Die goede oude tijd dat je de computer van turbo af moest zetten omdat het spel anders niet werkte :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_96036637
:P
wij hebben hier nog een kabel liggen tussen mijn compu en die van manlief omdat we dan samen *) baldurs gate *) kunnen spelen hoor

:D :@ :+
pi_96051194
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:13 schreef Soohr het volgende:

[..]

Games zijn geen verspilling van tijd omdat ik uit het pre-internet tijdperk stam,
toen was het fysiek 2 pc's met een printerkabel met elkaar verbinden en proberen om daarmee een netwerk te maken zodat we doom konden spelen.

het gaat allemaal ook te makkelijk tegenwoordig. daar leer je weinig van.
Soms moet je het jezelf niet makkelijk maken.
pi_96057692
Bij mij op school hebben ze in groep 4 al Hyves, echt verschrikkelijk :r
Noot noot.
  maandag 19 december 2011 @ 20:54:50 #48
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_105789024
Kick! Fijn dat ik dit topic gevonden heb, de reacties zijn dan wel vrij oud maar voor mij nu actueel :D.

Mijn dochter van 7,5 wil nu ook Hyves. "Want IEDEREEN in de klas heeft Hyves mam!" Nu had ik zelf nog een hyvesaccount ( :') , te lui om uit te zoeken hoe ik het op moet zeggen :P ) en ik zie dat inderdaad veel kinderen uit haar klas al Hyves hebben... Inderdaad ook al in groep 4 dus.

Ik vind het wel heel lastig, mag ze een account of niet. Aan de ene kant denk ik, ze is nog zo jong, aan de andere kant, het is maar hyves.

Ik denk dat ik het maar wel doe, maar zeker de eerste tijd mag ze alleen onder toezicht hyven en komt ze haar eigen wachtwoord niet te weten, zodat ze zonder mij niet kan inloggen :P . Ze heeft wel een eigen laptop (oudje van mijn werk ;) ) maar die staat gewoon beneden, ik vind een computer op de slaapkamer (vooralsnog) veel te ongezellig.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')