Zolang ze nog geen 10 jaar zijn is dagelijks computergebruik een nogo areaquote:Op woensdag 20 april 2011 14:59 schreef deniskrs het volgende:
Hoi, hoe gaan jullie als ouders om met kinderen (de mijne is 8) die willen hyven of facebooken? Een half uur per dag vind ik meer dan genoeg. http://bit.ly/fLaPkE
doen ze hier op school in de plusklas met het programma game-maker, begint eenvoudig maar als ik zie wat ze nu al maken vind ik het best ingewikkeldquote:Op woensdag 20 april 2011 15:36 schreef Soohr het volgende:
Ik zou mijn kinderen ook liever vast de basis van programmeren willen leren vanaf een jaartje of 8 dan het relatief onzinnige sociale media bekijken.
Kan nooit kwaad om alvast kennis te hebben van c, c++ of java.
Laat ze dan over gemaakte software maar weer praten met hun vriendjes,
wellicht krijg je zo een hele groep die dan fijne stukjes gaan programmeren.
Dat ziet er wel goed uit inderdaad,quote:Op woensdag 20 april 2011 16:05 schreef Muks het volgende:
[..]
doen ze hier op school in de plusklas met het programma game-maker, begint eenvoudig maar als ik zie wat ze nu al maken vind ik het best ingewikkeld
Vanaf mijn 4e zat ik dagelijks achter de computer. Van een uur of 4 (na school) tot het avondeten. Na het eten mocht het niet meer.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:23 schreef rubje het volgende:
[..]
Zolang ze nog geen 10 jaar zijn is dagelijks computergebruik een nogo area
Wat is het verschil tussen een kind van 10 en een kind van 9? Elk kind van 9/10 is hetzelfde, dat je dat zo kan zeggen?quote:Op woensdag 20 april 2011 15:23 schreef rubje het volgende:
[..]
Zolang ze nog geen 10 jaar zijn is dagelijks computergebruik een nogo area
wat is dat nou voor kulpost?quote:Op woensdag 20 april 2011 18:22 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een kind van 10 en een kind van 9? Elk kind van 9/10 is hetzelfde, dat je dat zo kan zeggen?
Slaat helemaal nergens op deze post
dit dus. mijn dochter van 12 mag va jeugdzorg dus nog niet achter hyves en msn omdat ze aan iedereen die er om vraagt haar wachtwoorden geeft. Ik zei : laat het haar dan onder ons toezicht doen maar dat mocht ook niet. ze moet eerst ouder zijn en beseffen dat wachtwoorden privegevoelige informatie is.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:22 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat het helemaal kindafhankelijk is
Wat spreek jij jezelf tegen hier.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:30 schreef DJMO het volgende:
[..]
dit dus. mijn dochter van 12 mag va jeugdzorg dus nog niet achter hyves en msn omdat ze aan iedereen die er om vraagt haar wachtwoorden geeft. Ik zei : laat het haar dan onder ons toezicht doen maar dat mocht ook niet. ze moet eerst ouder zijn en beseffen dat wachtwoorden privegevoelige informatie is.
Ik denk dat je als ouder prima kunt inschatten of je kind er klaar voor is, en de hoeveelheid tijd die ze erachter doorbrengen is dan niet echt essentieel. het gaat er om of ze er verantwoord mee om kunnen gaan lijkt me.
Klinkt gezond...quote:Op woensdag 20 april 2011 18:19 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
Vanaf mijn 4e zat ik dagelijks achter de computer. Van een uur of 4 (na school) tot het avondeten. Na het eten mocht het niet meer.
Ik denk dat dat ook ouderafhankelijk is. Hoeveel weet een ouder van internet en dergelijke. Iemand die het fenomeen eigenlijk Facebook of Hyves niet kent, kan dat niet echt natuurlijk.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:30 schreef DJMO het volgende:
Ik denk dat je als ouder prima kunt inschatten of je kind er klaar voor is, en de hoeveelheid tijd die ze erachter doorbrengen is dan niet echt essentieel. het gaat er om of ze er verantwoord mee om kunnen gaan lijkt me.
Je wilt toezicht gaan houden op het internet gebruik en denkt dat dat goed gaat met een dergelijk naïef kind, terwijl je al eerder blijkbaar gefaald hebt met toezicht? Als jeugdzorg dat zou aangeven zou ik het maar aannemen voordat ze in de handen valt van een loverboy.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:30 schreef DJMO het volgende:
[..]
dit dus. mijn dochter van 12 mag va jeugdzorg dus nog niet achter hyves en msn omdat ze aan iedereen die er om vraagt haar wachtwoorden geeft. Ik zei : laat het haar dan onder ons toezicht doen maar dat mocht ook niet. ze moet eerst ouder zijn en beseffen dat wachtwoorden privegevoelige informatie is.
Mijn vertrouwen in jouw kundig toezicht wordt er niet groter op zo.quote:Op donderdag 21 april 2011 09:48 schreef DJMO het volgende:
hoho Poepoog, mijn dochter woont al sinds haar eerste in een pleeggezin he, ik heb dus niet "gefaald" in dat toezicht. Ik heb nooit de kans gehad bij haar om het haar te leren en/of toezicht te houden.
Ach ja, het zou mij niet hebben verbaasd gezien de naïviteit bij beiden, zowel ouders als kind. Als expliciet wordt gesteld dat iemand er heel gevoelig voor is, moet je het juist niet doen. Maar ach je zal het wel beter weten niet?quote:Op donderdag 21 april 2011 09:48 schreef DJMO het volgende:
hoho Poepoog, mijn dochter woont al sinds haar eerste in een pleeggezin he, ik heb dus niet "gefaald" in dat toezicht. Ik heb nooit de kans gehad bij haar om het haar te leren en/of toezicht te houden.
een mens kan hopenquote:Op donderdag 21 april 2011 09:59 schreef Sjeen het volgende:
Zullen we het weer over hyves gaan hebbenWaarvan ik denk dat het dood is, tegen de tijd dat mijn dochter het zou kunnen ontdekken.
Mooi... dan hoop ik dat social media zooo 2010 is, tegen die tijdquote:Op donderdag 21 april 2011 10:03 schreef Soohr het volgende:
Sjeen,
Als je dat nog 5 jaar volhoudt dan is er vast ook alweer iets anders dan Facebook opgestaan.
Maar toch liever Hyves dan pp2000 of sugababes/dudes of hoe al die kanslozenparade's heten.quote:Op donderdag 21 april 2011 09:59 schreef Sjeen het volgende:
Zullen we het weer over hyves gaan hebbenWaarvan ik denk dat het dood is, tegen de tijd dat mijn dochter het zou kunnen ontdekken.
Denk jij dat je kinderen rond de leeftijd van 13 nog buitenspelen?quote:Op zaterdag 23 april 2011 21:22 schreef Sjeen het volgende:
Ik denk er toch iets anders over boelsjit, hier komt geen pc op de eigen kamer. Ze kan op mijn laptop werken als het nodig is en voorlopig is dat nog niet nodig. Ze kan nog haar hele leven achter een pc hangen, buitenspelen niet... En wat ervaring met internet betreft, het is mijn werk en het werk van vriend, we zijn al online sinds 1994 ofzo.
Ik geloof niet dat ik ergens gezegd heb dat kinderen van 13 al dan niet buitenspelen. Mijn dochter is zes en die heeft, buiten wat rekenspelletjes, leesdas en studio 100 niks op internet te zoeken. Overigens zou het voor menig 13 jarige goed zijn wat meer buiten te voetballen ipv te gamen... Maar hee, da's mijn meningquote:Op zondag 24 april 2011 11:03 schreef boelsjit het volgende:
[..]
Denk jij dat je kinderen rond de leeftijd van 13 nog buitenspelen?
Ik vind de aanpak van Jurk erg goed, ze geeft de mogelijk heid aan haar kinderen op gebruik te maken van een computer en het ligt aan het kind of ze die kans aanpakken of niet.
Ik heb het idee dat als je als ouder je kinderen internet verbied, dat ze er vroeg of laat toch wel achter komen via school. (Dan heb ik het over de middelbare school/groep 8.) En geloof me, social media is echt wel het gesprek van de dag. Wil je dan dat ze stiekem achter de computer gaan? Dan gaat het juist mis ja..
Ik heb even op je profiel gekeken en zo te zien zit jij niet op een leeftijd dat je nog op de middelbare school hoort te zitten, dus is het logisch dat dat ook niet gesprek van de dag is. Want daar had ik het immers over. Ik zit zelf wel in die kring en tuurlijk, ik game ook, maar niet non-stop 24/7. En ook ik voetbal in het park maar de rest van mijn uurtjes vul ik op met computeren. Maarja, ieders eigen keuzequote:Op zondag 24 april 2011 18:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik ergens gezegd heb dat kinderen van 13 al dan niet buitenspelen. Mijn dochter is zes en die heeft, buiten wat rekenspelletjes, leesdas en studio 100 niks op internet te zoeken. Overigens zou het voor menig 13 jarige goed zijn wat meer buiten te voetballen ipv te gamen... Maar hee, da's mijn mening
Ik verbied internet niet, ik vind een pc met internet op de kamer vooralsnog totaal overbodig. Er zijn in ons huishouden genoeg devices aanwezig met internettoegang, waar dochter ook mee overweg kan. En social media, tsja, ik heb er gruwelijk weinig mee, juist vanwege de jaren ervaring die we ermee hebben. En in mijn kringen zijn social media eigenlijk helemaal niet het gesprek van de dag...
Ik zal eens even mijn standpunt toelichten,quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:36 schreef boelsjit het volgende:
[..]
Ik heb even op je profiel gekeken en zo te zien zit jij niet op een leeftijd dat je nog op de middelbare school hoort te zitten, dus is het logisch dat dat ook niet gesprek van de dag is. Want daar had ik het immers over. Ik zit zelf wel in die kring en tuurlijk, ik game ook, maar niet non-stop 24/7. En ook ik voetbal in het park maar de rest van mijn uurtjes vul ik op met computeren. Maarja, ieders eigen keuze
Wie zegt dan dat ik al mijn tijd verdoe aan social media?:)quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:06 schreef Soohr het volgende:
[..]
Ik zal eens even mijn standpunt toelichten,
het langdurig vertoeven achter een pc heb ik geen problemen mee,
zelf heb ik mijn jeugd buiten school en sporten achter de pc gezeten.
maar de toepassing "social media" vind ik onzinnig en zonde van je tijd.
zorg ervoor dat je een oude pc te pakken hebt en kijk of je het geheugen dermate kan tweaken dat toch alles werkt.
optimaliseer al je processen door er handige programmaatjes voor te schrijven.
games zijn uiteraard wel een nuttige besteding van je tijd.
Games zijn geen verspilling van tijd omdat ik uit het pre-internet tijdperk stam,quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:22 schreef boelsjit het volgende:
[..]
Wie zegt dan dat ik al mijn tijd verdoe aan social media?:)
Ik besteed er maar weinig tijd aan. Ik heb het dan ook de hele tijd gehad over de kennis die je meekrijgt van een computer en dat ging uiteraard niet over het gebruik van social media en games, maar over jou standpunt. Op mijn 8ste zette ik samen met mijn broer een computer in elkaar, en ik doe nu nog steeds dat soort projecten.
Waarom vind jij games dan uiteraard wel een nuttige besteding van je tijd? Je bent dan toch ook contact in met andere mensen, en vind jij world of warcraft en call of duty nou zo leerzaam?
Waarom zijn games GEEN verspilling van je tijd, en hyves, facebook etc. wel?
Of course, 1000 vrienden hebben op hyves waarvan je er maar 100 kent dan snap ik wat je bedoelt en waarom het onzinnig is, zonde van je tijd. Maar ik gebruik het gewoon als contact punt waar ik op de hoogte kan blijven van mensen die te ver weg wonen oid. En ik stuur liever krabbels op hyves, dan dat ik mijn geld verspil aan beltegoed.
Soms moet je het jezelf niet makkelijk maken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:13 schreef Soohr het volgende:
[..]
Games zijn geen verspilling van tijd omdat ik uit het pre-internet tijdperk stam,
toen was het fysiek 2 pc's met een printerkabel met elkaar verbinden en proberen om daarmee een netwerk te maken zodat we doom konden spelen.
het gaat allemaal ook te makkelijk tegenwoordig. daar leer je weinig van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |