abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95762011
Hoi, hoe gaan jullie als ouders om met kinderen (de mijne is 8) die willen hyven of facebooken? Een half uur per dag vind ik meer dan genoeg. http://bit.ly/fLaPkE
pi_95762064
Ik zou het gewoon laten gebeuren. Vooral op Hyves zitten meer kinderen dan volwassenen en contacten leggen met oude mannetjes gebeurt zeker niet als ze niet zomaar met vreemde mensen af gaan spreken.
pi_95762094
naar mijn idee hebben kinderen daar niks te zoeken,
ga lekker knikkeren
  woensdag 20 april 2011 @ 15:03:42 #4
334705 ConnorMacLeod
There can be only one.
pi_95762133
Als je acht bent, heb je nog niets te zoeken op hyves, dat zou die van mij dus echt niet mogen.

Maar als je het dan toch toe wil laten, zolang ze alleen op de computer zitten als je toezicht kan houden kan het gewoon. Of dat nou een half uur of een uur is, maakt ook niets uit
pi_95762630
Mijn zusje mocht van mijn ouders pas hyves hebben toen ze twaalf was. Nu heeft ze samen met mij ( haar tien jaar oudere zus ) een hyves aangemaakt, waarbij ik alle veiligheidsinstellingen op maximaal heb gezet. Zelf heb ik ook hyves, dus ik hou haar een beetje in de gaten, kijk wat voor berichtjes ze krijgt en of er vreemde dingen tussen zitten. Vinden mijnouders ook wel zo prettig :)
The good things come in small packages
Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
pi_95762745
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 14:59 schreef deniskrs het volgende:
Hoi, hoe gaan jullie als ouders om met kinderen (de mijne is 8) die willen hyven of facebooken? Een half uur per dag vind ik meer dan genoeg. http://bit.ly/fLaPkE
Zolang ze nog geen 10 jaar zijn is dagelijks computergebruik een nogo area :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_95762866
hier een van 9 en een van 11. Beide een hyves maar er wordt weinig mee gedaan is onze ervaring.
nu moeten ze zo wie zo computeren met toezicht dus hebben we ook zicht op hyves.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_95763249
Ik zou mijn kinderen ook liever vast de basis van programmeren willen leren vanaf een jaartje of 8 dan het relatief onzinnige sociale media bekijken.

Kan nooit kwaad om alvast kennis te hebben van c, c++ of java.

Laat ze dan over gemaakte software maar weer praten met hun vriendjes,
wellicht krijg je zo een hele groep die dan fijne stukjes gaan programmeren.
pi_95764329
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 15:36 schreef Soohr het volgende:
Ik zou mijn kinderen ook liever vast de basis van programmeren willen leren vanaf een jaartje of 8 dan het relatief onzinnige sociale media bekijken.

Kan nooit kwaad om alvast kennis te hebben van c, c++ of java.

Laat ze dan over gemaakte software maar weer praten met hun vriendjes,
wellicht krijg je zo een hele groep die dan fijne stukjes gaan programmeren.
doen ze hier op school in de plusklas met het programma game-maker, begint eenvoudig maar als ik zie wat ze nu al maken vind ik het best ingewikkeld
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_95769541
quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:05 schreef Muks het volgende:

[..]

doen ze hier op school in de plusklas met het programma game-maker, begint eenvoudig maar als ik zie wat ze nu al maken vind ik het best ingewikkeld
Dat ziet er wel goed uit inderdaad,
beginnen met drag en drop en daarna als je meer gevorderd bent de GML gebruiken,
is weer een soort c++ zo te zien.
pi_95769848
quote:
15s.gif Op woensdag 20 april 2011 15:23 schreef rubje het volgende:

[..]

Vanaf mijn 4e zat ik dagelijks achter de computer. Van een uur of 4 (na school) tot het avondeten. Na het eten mocht het niet meer.
  woensdag 20 april 2011 @ 18:22:57 #12
334705 ConnorMacLeod
There can be only one.
pi_95769965
quote:
15s.gif Op woensdag 20 april 2011 15:23 schreef rubje het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen een kind van 10 en een kind van 9? Elk kind van 9/10 is hetzelfde, dat je dat zo kan zeggen?

Slaat helemaal nergens op deze post
  † In Memoriam † woensdag 20 april 2011 @ 19:56:38 #13
37843 lady-wrb
kortaf
pi_95774572
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:22 schreef ConnorMacLeod het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen een kind van 10 en een kind van 9? Elk kind van 9/10 is hetzelfde, dat je dat zo kan zeggen?

Slaat helemaal nergens op deze post
wat is dat nou voor kulpost?

je moet toch ergens de grens leggen? ik vind 10 best een goede leeftijd.
  woensdag 20 april 2011 @ 20:22:29 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_95776005
Ik denk dat het helemaal kindafhankelijk is :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 april 2011 @ 20:30:28 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95776532
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 20:22 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat het helemaal kindafhankelijk is :)
dit dus. mijn dochter van 12 mag va jeugdzorg dus nog niet achter hyves en msn omdat ze aan iedereen die er om vraagt haar wachtwoorden geeft. Ik zei : laat het haar dan onder ons toezicht doen maar dat mocht ook niet. ze moet eerst ouder zijn en beseffen dat wachtwoorden privegevoelige informatie is.

Ik denk dat je als ouder prima kunt inschatten of je kind er klaar voor is, en de hoeveelheid tijd die ze erachter doorbrengen is dan niet echt essentieel. het gaat er om of ze er verantwoord mee om kunnen gaan lijkt me.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_95793106
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 20:30 schreef DJMO het volgende:

[..]

dit dus. mijn dochter van 12 mag va jeugdzorg dus nog niet achter hyves en msn omdat ze aan iedereen die er om vraagt haar wachtwoorden geeft. Ik zei : laat het haar dan onder ons toezicht doen maar dat mocht ook niet. ze moet eerst ouder zijn en beseffen dat wachtwoorden privegevoelige informatie is.

Ik denk dat je als ouder prima kunt inschatten of je kind er klaar voor is, en de hoeveelheid tijd die ze erachter doorbrengen is dan niet echt essentieel. het gaat er om of ze er verantwoord mee om kunnen gaan lijkt me.
Wat spreek jij jezelf tegen hier.

Jij schat het blijkbaar heel anders in dan de jeugdzorg.
Wie van de twee er dan gelijk heeft weet ik dan niet, maar laat je je kind nu wel of niet op de pc?
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 april 2011 @ 08:50:49 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95794027
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:19 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Vanaf mijn 4e zat ik dagelijks achter de computer. Van een uur of 4 (na school) tot het avondeten. Na het eten mocht het niet meer.
Klinkt gezond...

Anyway, hier eentje van bijna zeven zonder hyves en dat wil ik eerlijk gezegd nog even zo houden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 21 april 2011 @ 09:16:41 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_95794617
quote:
Ik denk dat dat ook ouderafhankelijk is. Hoeveel weet een ouder van internet en dergelijke. Iemand die het fenomeen eigenlijk Facebook of Hyves niet kent, kan dat niet echt natuurlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_95794811
mijnes zijn pas 1 en 2, maar ik ben behoorlijk vastberaden om computer te beperken. en dan vooral sociale media en webcam ongein. ik wil het gewoon niet hebben. er komen hier dus ook geen computers op de eigen kamers. gewoon niet. juist omdat wij allebei wel heel goed weten wat er kan met een computer!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_95794827
quote:

[..]

Je wilt toezicht gaan houden op het internet gebruik en denkt dat dat goed gaat met een dergelijk naïef kind, terwijl je al eerder blijkbaar gefaald hebt met toezicht? Als jeugdzorg dat zou aangeven zou ik het maar aannemen voordat ze in de handen valt van een loverboy.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 21 april 2011 @ 09:48:30 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95795472
hoho Poepoog, mijn dochter woont al sinds haar eerste in een pleeggezin he, ik heb dus niet "gefaald" in dat toezicht. Ik heb nooit de kans gehad bij haar om het haar te leren en/of toezicht te houden.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_95795655
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 09:48 schreef DJMO het volgende:
hoho Poepoog, mijn dochter woont al sinds haar eerste in een pleeggezin he, ik heb dus niet "gefaald" in dat toezicht. Ik heb nooit de kans gehad bij haar om het haar te leren en/of toezicht te houden.
Mijn vertrouwen in jouw kundig toezicht wordt er niet groter op zo.
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 april 2011 @ 09:59:12 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95795801
Zullen we het weer over hyves gaan hebben :) Waarvan ik denk dat het dood is, tegen de tijd dat mijn dochter het zou kunnen ontdekken.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_95795922
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 09:48 schreef DJMO het volgende:
Ach ja, het zou mij niet hebben verbaasd gezien de naïviteit bij beiden, zowel ouders als kind. Als expliciet wordt gesteld dat iemand er heel gevoelig voor is, moet je het juist niet doen. Maar ach je zal het wel beter weten niet?

Ik zie het probleem van Hyves icm een afgeschermde pagina niet zo, maar in het bovenvermelde geval zou ik ze een internetverbod geven, om zo nog meer kosten voor de staat te voorkomen.
pi_95795924
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2011 09:59 schreef Sjeen het volgende:
Zullen we het weer over hyves gaan hebben :) Waarvan ik denk dat het dood is, tegen de tijd dat mijn dochter het zou kunnen ontdekken.
een mens kan hopen :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')