Zolang ze nog geen 10 jaar zijn is dagelijks computergebruik een nogo areaquote:Op woensdag 20 april 2011 14:59 schreef deniskrs het volgende:
Hoi, hoe gaan jullie als ouders om met kinderen (de mijne is 8) die willen hyven of facebooken? Een half uur per dag vind ik meer dan genoeg. http://bit.ly/fLaPkE
doen ze hier op school in de plusklas met het programma game-maker, begint eenvoudig maar als ik zie wat ze nu al maken vind ik het best ingewikkeldquote:Op woensdag 20 april 2011 15:36 schreef Soohr het volgende:
Ik zou mijn kinderen ook liever vast de basis van programmeren willen leren vanaf een jaartje of 8 dan het relatief onzinnige sociale media bekijken.
Kan nooit kwaad om alvast kennis te hebben van c, c++ of java.
Laat ze dan over gemaakte software maar weer praten met hun vriendjes,
wellicht krijg je zo een hele groep die dan fijne stukjes gaan programmeren.
Dat ziet er wel goed uit inderdaad,quote:Op woensdag 20 april 2011 16:05 schreef Muks het volgende:
[..]
doen ze hier op school in de plusklas met het programma game-maker, begint eenvoudig maar als ik zie wat ze nu al maken vind ik het best ingewikkeld
Vanaf mijn 4e zat ik dagelijks achter de computer. Van een uur of 4 (na school) tot het avondeten. Na het eten mocht het niet meer.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:23 schreef rubje het volgende:
[..]
Zolang ze nog geen 10 jaar zijn is dagelijks computergebruik een nogo area
Wat is het verschil tussen een kind van 10 en een kind van 9? Elk kind van 9/10 is hetzelfde, dat je dat zo kan zeggen?quote:Op woensdag 20 april 2011 15:23 schreef rubje het volgende:
[..]
Zolang ze nog geen 10 jaar zijn is dagelijks computergebruik een nogo area
wat is dat nou voor kulpost?quote:Op woensdag 20 april 2011 18:22 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een kind van 10 en een kind van 9? Elk kind van 9/10 is hetzelfde, dat je dat zo kan zeggen?
Slaat helemaal nergens op deze post
dit dus. mijn dochter van 12 mag va jeugdzorg dus nog niet achter hyves en msn omdat ze aan iedereen die er om vraagt haar wachtwoorden geeft. Ik zei : laat het haar dan onder ons toezicht doen maar dat mocht ook niet. ze moet eerst ouder zijn en beseffen dat wachtwoorden privegevoelige informatie is.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:22 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat het helemaal kindafhankelijk is
Wat spreek jij jezelf tegen hier.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:30 schreef DJMO het volgende:
[..]
dit dus. mijn dochter van 12 mag va jeugdzorg dus nog niet achter hyves en msn omdat ze aan iedereen die er om vraagt haar wachtwoorden geeft. Ik zei : laat het haar dan onder ons toezicht doen maar dat mocht ook niet. ze moet eerst ouder zijn en beseffen dat wachtwoorden privegevoelige informatie is.
Ik denk dat je als ouder prima kunt inschatten of je kind er klaar voor is, en de hoeveelheid tijd die ze erachter doorbrengen is dan niet echt essentieel. het gaat er om of ze er verantwoord mee om kunnen gaan lijkt me.
Klinkt gezond...quote:Op woensdag 20 april 2011 18:19 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
Vanaf mijn 4e zat ik dagelijks achter de computer. Van een uur of 4 (na school) tot het avondeten. Na het eten mocht het niet meer.
Ik denk dat dat ook ouderafhankelijk is. Hoeveel weet een ouder van internet en dergelijke. Iemand die het fenomeen eigenlijk Facebook of Hyves niet kent, kan dat niet echt natuurlijk.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:30 schreef DJMO het volgende:
Ik denk dat je als ouder prima kunt inschatten of je kind er klaar voor is, en de hoeveelheid tijd die ze erachter doorbrengen is dan niet echt essentieel. het gaat er om of ze er verantwoord mee om kunnen gaan lijkt me.
Je wilt toezicht gaan houden op het internet gebruik en denkt dat dat goed gaat met een dergelijk naïef kind, terwijl je al eerder blijkbaar gefaald hebt met toezicht? Als jeugdzorg dat zou aangeven zou ik het maar aannemen voordat ze in de handen valt van een loverboy.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:30 schreef DJMO het volgende:
[..]
dit dus. mijn dochter van 12 mag va jeugdzorg dus nog niet achter hyves en msn omdat ze aan iedereen die er om vraagt haar wachtwoorden geeft. Ik zei : laat het haar dan onder ons toezicht doen maar dat mocht ook niet. ze moet eerst ouder zijn en beseffen dat wachtwoorden privegevoelige informatie is.
Mijn vertrouwen in jouw kundig toezicht wordt er niet groter op zo.quote:Op donderdag 21 april 2011 09:48 schreef DJMO het volgende:
hoho Poepoog, mijn dochter woont al sinds haar eerste in een pleeggezin he, ik heb dus niet "gefaald" in dat toezicht. Ik heb nooit de kans gehad bij haar om het haar te leren en/of toezicht te houden.
Ach ja, het zou mij niet hebben verbaasd gezien de naïviteit bij beiden, zowel ouders als kind. Als expliciet wordt gesteld dat iemand er heel gevoelig voor is, moet je het juist niet doen. Maar ach je zal het wel beter weten niet?quote:Op donderdag 21 april 2011 09:48 schreef DJMO het volgende:
hoho Poepoog, mijn dochter woont al sinds haar eerste in een pleeggezin he, ik heb dus niet "gefaald" in dat toezicht. Ik heb nooit de kans gehad bij haar om het haar te leren en/of toezicht te houden.
een mens kan hopenquote:Op donderdag 21 april 2011 09:59 schreef Sjeen het volgende:
Zullen we het weer over hyves gaan hebbenWaarvan ik denk dat het dood is, tegen de tijd dat mijn dochter het zou kunnen ontdekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |