oeh, deze wil ik ook lezen!quote:Op woensdag 20 april 2011 09:30 schreef DaMart het volgende:
Ook in dit deel van de reeks kun je met FOK!kers delen welke boeken je aan het lezen bent.
Wil je een uitgebreide mening over een boek posten, dan kan dat ook hier: Wat vind jij van de boeken die je hebt gelezen?
Ik ben sinds gisteren bezig in:
[ afbeelding ].
Leuk boek tot nu toe!.
Ik ga hem ook lezen binnenkort. Heb hem namelijk gewonnen hier op Fok!quote:Op woensdag 20 april 2011 09:32 schreef motorbloempje het volgende:
Green Grass, Running Water van Thomas King! Een 'moetje' voor de studie, maar tot nu toe erg raar én vermakelijk! Je moet er wel even in komen!
[..]
oeh, deze wil ik ook lezen!
Ik ga hem NU bestellen op Bol, voor ik het weer vergeetquote:Op woensdag 20 april 2011 09:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ga hem ook lezen binnenkort. Heb hem namelijk gewonnen hier op Fok!.
Tof boek.quote:
Dat schijnt een prachtig boek te zijn he? Wat zijn jouw ervaringen?quote:
Vond het einde van Never Let Me Go wel erg mooi hoor, maar het is idd heel anders geschreven dan Murakami doet, heel onderkoeld en beheerst.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:19 schreef Viking84 het volgende:
Vandaag Never let me go van Ishiguro uitgelezen. Las lekker weg, maar heb er geen traan om gelaten ofzo (zoals om Norwegian Wood).
Nu ongeveer halverwege The Hours. Dat is een prachtboek!.
Het las lekker weg, maar ik voelde geen band met de personages. Ik vond bepaalde dingen ook onlogisch op de eoa manier, de gedachtengangen van de personages enzoquote:Op vrijdag 22 april 2011 19:04 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Dat schijnt een prachtig boek te zijn he? Wat zijn jouw ervaringen?
[..]
Vond het einde van Never Let Me Go wel erg mooi hoor, maar het is idd heel anders geschreven dan Murakami doet, heel onderkoeld en beheerst.
Dat had ik ook met sommige verhalen van The Acid House, dat platte Schotsquote:Op vrijdag 22 april 2011 21:19 schreef Tha_Bartman het volgende:
[ afbeelding ]
Lastig inkomen met het fonetisch geschreven gedeelte, maar er zitten zulke goede uitspraken in en uiteraard ook humor.
En een paar uur later had ik 'm uit.quote:Op vrijdag 22 april 2011 15:55 schreef Frollo het volgende:
Net 10 minuten bezig in Superduif van Esther Gerritsen, nu al erg leuk!
Als je van Dan Brown houdt, raad ik je de boeken van Kate Mosse (niet het supermodel, die heet Moss zonder equote:Op zaterdag 23 april 2011 11:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb net vanochtend 'Het witte pad' uitgelezen van John Connolly.
Aangezien het mooi weer is wil ik snel weer een nieuw boek, heeft iemand tips voor boeken van auteurs als Dan Brown, Robin Cook of John Connolly? (Erg verschillende genres, maar allemaal fijn.)
Klinkt goed!quote:Op zaterdag 23 april 2011 11:43 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Als je van Dan Brown houdt, raad ik je de boeken van Kate Mosse (niet het supermodel, die heet Moss zonder e) aan. Haar eerste twee boeken (Het verloren Labyrinth en De Vergeten Tombe) zijn heel spannend en veel beter geschreven dan de boeken van Dan Brown. Zelfde soort genre: er is een soort geheim dat ontrafeld moet worden. Haar benadering is vervolgens dat een persoon in het verleden en een persoon in het heden min of meer onafhankelijk van elkaar samenwerken om dit te ontrafelen. Klinkt een beetje warrig, maar kan het niet beter uitleggen. Ik vond vooral 'de Vergeten Tombe' heel goed.
Haar nieuwste boek, De Wintergeest, is overigens ook goed, maar van een heel ander genre.
Ik ben ongeveer halverwege. Ik vind het prachtig. Het is zeer sentimenteel en melancholisch te noemen. Het gaat voornamelijk over eenvoudige dingen uit het dagelijks leven van de auteur, en dan met name zijn kinderen. De schrijfstijl is heel mooi en gepolijst. Ik moet soms een traantje bedwingen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:04 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Dat schijnt een prachtig boek te zijn he? Wat zijn jouw ervaringen?
Graag gedaan.quote:Op zaterdag 23 april 2011 11:46 schreef boem-dikkie het volgende:
Ja, ik zoek een beetje dat 'mysteries uit het verleden tijd'-genre. Bedankt voor de tip!
Ben ook in een 'dunne' Hella S. Haasse bezig:quote:
Die heb ik onlangs ook gelezen! In het begin kwam ik er niet doorheen, maar later vond ik het prachtigquote:
Britten zijn altijd zo bescheiden.quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:06 schreef Mr_Baker101 het volgende:
Nu met bezig met
[ afbeelding ]
Erg interessant en leest vrij makkelijk weg
Ik denk dat het eerder iets met Niall Ferguson te maken heeft dan met britten in het algemeen. Het verbaast me nog steeds dat die kerel niet van de andere kant van de oceaan komt.quote:Op zondag 24 april 2011 10:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Britten zijn altijd zo bescheiden.
Ik ben er ook mee bezig, best een pil ja.quote:Op zondag 24 april 2011 22:06 schreef DaMart het volgende:
Thuis ga ik nu dit boek lezen:
[ afbeelding ]
En voor in de trein zoek ik van de week wel wat dunners uit.
Van Dark Water is ook een film. Die is vet goedquote:Op zondag 24 april 2011 15:35 schreef DeHovenier het volgende:
[ afbeelding ]
Verhalenbundel van de schrijver van Ring (het boek waar Ringu op gebaseerd is), er staan 7 horrorverhalen in die allemaal iets met water hebben.
Ja er zitten wel overeenkomsten tussen die twee boeken, maar ook weer niet. Beide zijn ontroerende en mooie boeken, vond ik.quote:Op zondag 24 april 2011 23:45 schreef Mishu het volgende:
Ik denk dat ik vanavond maar eens in 'Het familieportret' ga beginnen. Een soort van 'Haar naam was Sarah' schijnt.
Beetje jammer alleen van die gruwelijke grammaticafoutenquote:Op zondag 24 april 2011 23:47 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ja er zitten wel overeenkomsten tussen die twee boeken, maar ook weer niet. Beide zijn ontroerende en mooie boeken, vond ik.
Die wil ik nog zien, ik heb die al 'gekocht'quote:Op zondag 24 april 2011 23:39 schreef Mishu het volgende:
[..]
Van Dark Water is ook een film. Die is vet goed
Is me niet opgevallen en is ook de schrijfster niet aan te rekenen natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen van die gruwelijke grammaticafouten
Geinig boek!quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:24 schreef boem-dikkie het volgende:
Via FOK! het boekje 'Taal is zeg maar echt mijn ding' gekregen. Korte verhaaltjes voor op de wc of even tussendoor. Vind wat ik tot nu toe heb gelezen best leuk.
[ afbeelding ]
Ik zit er ook aan te denken dit boek aan te schaffen. Bevalt het boek een beetje? Of ben je nog niet/net begonnen?quote:
Ben nog steeds blij dat ik het gekocht heb. Ben nu een pagina of 60 ver. Het is tot nu toe vooral geschiedenis van (de totstandkoming van) Congo.quote:Op woensdag 27 april 2011 08:22 schreef krapula het volgende:
[..]
Ik zit er ook aan te denken dit boek aan te schaffen. Bevalt het boek een beetje? Of ben je nog niet/net begonnen?
O, dat boek wil ik ook nog wel eens lezen. Heb je het gekocht? Want die nieuwe Dostojevski-uitgaven zijn zo allejezus duur, dat ga ik als arme student niet voor boeken betalen. Snap dat echt niet. Maar jij hebt geloof ik niet die uitgave van de Russische Bibliotheek van Van Oorschot, die zijn echt 40 euro per boek ofzoquote:
Ik heb het ook pas gelezen, kan het echt aanraden. Het is tegelijkertijd leerzaam, zeer goed geschreven en het leest dus vlot weg, en door het gebruik van veel ooggetuigen van de geschiedenis die hij allemaal geïnterviewd heeft, komt het verhaal ook echt tot leven. Iedereen die het gelezen heeft is er razend positief over, dus gewoon doenquote:Op woensdag 27 april 2011 08:22 schreef krapula het volgende:
[..]
Ik zit er ook aan te denken dit boek aan te schaffen. Bevalt het boek een beetje? Of ben je nog niet/net begonnen?
Nog bedankt voor de tip, ben gister begonnen in 'Het verloren Labyrint' en kan na 40 pagina's lezen al wel zeggen dat ik het fijne manier van schrijven vind door Kate Mosse. Leest lekker weg!quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:16 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Graag gedaan.En het Verloren Labyrint is ook heel goed hoor!
Hij heeft ook een tijd in de VS gewerkt bij enkele universiteiten daar (Harvard zo uit mn hoofd), wellicht verklaart dat het e.e.a. Toch vind ik dat er wel wat te zeggen valt om zo'n titel te gebruikenquote:Op zondag 24 april 2011 18:06 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerder iets met Niall Ferguson te maken heeft dan met britten in het algemeen. Het verbaast me nog steeds dat die kerel niet van de andere kant van de oceaan komt.
Leuk! Veel plezier ermee verder.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:21 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nog bedankt voor de tip, ben gister begonnen in 'Het verloren Labyrint' en kan na 40 pagina's lezen al wel zeggen dat ik het fijne manier van schrijven vind door Kate Mosse. Leest lekker weg!
Twee hele goeie boekenquote:Op vrijdag 29 april 2011 14:20 schreef ihatefastcars het volgende:
Never let me go van Kazuo Ishiguro net gelezen. Volgende boek wordt The White Tiger van Aravind Adiga.
Die serie wil ik ook 'ns gaan lezen.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:56 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[ afbeelding ]
De Vallei van de paarden - deel 2 van de aardkinderenserie van Jean Marie Auel.
Ben verslaafd.![]()
Heb van het 1e deel De stam van de holebeer de film gedownload. The clan of the cave bear. Moet hem nog kijken.
Net uitgelezen (wederom in de trein). Heb er heel erg van genoten, ga zeker meer van Mulisch lezen (heb tot nu toe alleen dOvdH gelezen, en deze dus).quote:Op woensdag 27 april 2011 09:19 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ben gisteren in de trein begonnen in:
[ afbeelding ]
Leest als een trein (pun intended ;-) ), ben al halverwege.
quote:Op donderdag 28 april 2011 21:56 schreef Imperfect-Angel het volgende:
Heb van het 1e deel De stam van de holebeer de film gedownload. The clan of the cave bear. Moet hem nog kijken.
Saai? Laatst bijna het boek meegenomen..quote:
Het boek is wel leuk. En als je dat gelezen hebt realiseer je je ook dat ze communiceren dmv handgebaren en af en toe wat gegrom. En stel je dan nu de film voor...quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:46 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Saai? Laatst bijna het boek meegenomen..
Haha, als er nou nog een paar mensen dat boek gaan lezen kunnen we over een tijd a la boekenclub dat boek gaan bespreken met zijn allen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 09:35 schreef Viking84 het volgende:
Drie boeken tegelijk:
- het verloren labyrinth van kate mosse
Ik heb hem ook nog (ongelezen) liggen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:01 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Haha, als er nou nog een paar mensen dat boek gaan lezen kunnen we over een tijd a la boekenclub dat boek gaan bespreken met zijn allen.
Soort van Fry-related: the book of general ignorance. (gebaseerd op QI). Ook erg tof.quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben gek op Fry en dit is een waardig vervolg op MOAB is my washpot.
Ik ookquote:Op zaterdag 30 april 2011 13:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb hem ook nog (ongelezen) liggen.
Zag het ook bij amazon (mijn hofleverancier) staan.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:12 schreef Frith het volgende:
[..]
Soort van Fry-related: the book of general ignorance. (gebaseerd op QI). Ook erg tof.
Als ik de lezerkritieken bij Amazon bekijk belooft het niet veel goeds.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:01 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Haha, als er nou nog een paar mensen dat boek gaan lezen kunnen we over een tijd a la boekenclub dat boek gaan bespreken met zijn allen.
Wil ik ook nog graag lezen, ga eind juni naar een lezing van hem in Den Haag, ook over dit boek, dus dan moet ik het wel gelezen hebbenquote:Op vrijdag 29 april 2011 16:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben gek op Fry en dit is een waardig vervolg op MOAB is my washpot.
Lezing? Juni? Stephen Fry? Vertel me meer! Vertel me meer!quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wil ik ook nog graag lezen, ga eind juni naar een lezing van hem in Den Haag, ook over dit boek, dus dan moet ik het wel gelezen hebben
quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:01 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Haha, die heb ik ook net aangeschaft n.a.v. dit topicquote:Op zaterdag 30 april 2011 13:01 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |