Ik zou een site kunnen opzetten waaraan je mee kan helpen en natuurlijk PR.quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:58 schreef PiRANiA het volgende:
Ik vind het een heel goed idee. Elke keer dat ik weer dingen lees over tappen et cetera krijg ik de koude rillingen over mijn rug. Verder doneer ik af en toe aan Bits of Freedom, goede voorvechters van privacy.
Zeg maar wat ik kan doen.
Hoe dit vorm moet krijgen is de vraag inderdaad.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:01 schreef Dance99Vv het volgende:
pfff weer een clubje (handjevol demonstranten) mag je blij zijn als je de krant haalt.
Niet echt grappig, ook niet als grapjequote:Op dinsdag 19 april 2011 23:02 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Jij hebt zeker iets te verbergen?
Dat was ook mijn gedachte idd.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:00 schreef Revolution-NL het volgende:
Geweldig idee!
Wellicht een idee om Bits For Freedom te informeren? Wellicht dat deze nog iets kunnen betekenen.
Vingerafdrukken, taps van internet et cetera?quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:03 schreef Dance99Vv het volgende:
waarom niet gelijk meer dingen pakken die veel mensen goed dwars zitten
Eigenlijk moet je aandacht vragen voor het probleem door bijv. een fake nieuwsbericht betreft privacy de media in te proberen te slingeren.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:02 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Hoe dit vorm moet krijgen is de vraag inderdaad.
Dat moeten we zien uit te werken. Ik ga echt eens slapen zo en de site lijkt me een eerste stap.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:05 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je aandacht vragen voor het probleem door bijv. een fake nieuwsbericht betreft privacy de media in te proberen te slingeren.
Waarvan iedereen denkt WTF. Vervolgens exposure gebruiken voor een demonstratie en maatschappelijk debat.
Het is lastig om dit als eenling vorm te geven. Ik ben toch bang dat je een grotere organisatie nodig hebt om een plan te bedenken wat genoeg exposure genereerd.
Met een lullige demonstratie op het binnenhof bereik je niet zoveel meer in anno 2011
Het gaat om het maatschappelijk debat. Het is belangrijk dat dit op gang komt en dat dit meer gaat leven onder de bevolking. Men moet bewust worden van de keerzijde van de medaille.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:06 schreef Dance99Vv het volgende:
maar geweldig demonstreren in den haag terwijl je geregeerd wordt vanuit brussel of strassburg
Onze zuiderburen is het relatief eenvoudig gelukt om in de krant te komen met fictieve persberichten.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:05 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je aandacht vragen voor het probleem door bijv. een fake nieuwsbericht betreft privacy de media in te proberen te slingeren.
Waarvan iedereen denkt WTF. Vervolgens exposure gebruiken voor een demonstratie en maatschappelijk debat.
Het is lastig om dit als eenling vorm te geven. Ik ben toch bang dat je een grotere organisatie nodig hebt om een plan te bedenken wat genoeg exposure genereerd.
Met een lullige demonstratie op het binnenhof bereik je niet zoveel meer in anno 2011
Goed topic!quote:Heel Nederland wordt 24/7 in de gaten gehouden door talloze taps, honderden camera's langs snelwegen en in stadscentra en dagelijks slaan de politie en andere instanties gegevens van ons op alsof het niets is. Vingerafdrukken in ID kaarten en biometrische paspoorten kijkt niemand meer van op waardoor iedereen al bij voorbaat als crimineel wordt bestempeld en dan NOG vraagt de politie om privacy![]()
Privacy is dood in Nederland![]()
Een deel is er zelfs al.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:06 schreef Hukkie het volgende:
Denk dat het handig is om iig op die site een overzicht te zetten van alle privacy-beperkende maatregelen die de afgelopen jaren genomen zijn. En het belangrijkste is om duidelijk te maken dat er stukje bij beetje een schijfje privacy afgenomen wordt, en waar dat toe leidt/ kan leiden.
En ook aangeven dat het gros van deze maatregelen totaal niet de uitwerking hebben waarvoor ze in het leven geroepen zijn.
quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:04 schreef PiRANiA het volgende:
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wet/voorstellen #2
Komt erop, en nu ga ik echt m'n nest in.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:14 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Een deel is er zelfs al.
[..]
Jep, dat is bekende materie. Maar dan moet dat nog vertaald worden naar een aansprekend verhaal voor op die website.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:14 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Een deel is er zelfs al.
[..]
Even informeren in hoeverre Danny en FOK! bij dit verhaal betrokken willen worden.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:16 schreef PiRANiA het volgende:
Ik denk dat we heel veel gemotiveerde mensen hebben op FOK!
Overzichten hebben we grotendeels al, die zouden als basis kunnen gelden voor een site ofzo zodat het grote publiek daar naar kan kijken. Wel zou ik de discussie gewoon hier op FOK! houden.
Meer een man in pak met willekeurig gemeentelogo die mensen om vingerafdrukken vraagt "om criminaliteit te verminderen" oid. Dat wil natuurlijk niemand, en dan wel niet omdat het een willekeurige man op straat is, terwijl een baliemedewerker niet meer te vertrouwen is (of wie dan ook maar toegang heeft tot dergelijk informatie).quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:18 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Is er iemand goed met de camera/videobewerking?
Een filmpje waarin iemand een vingerafdruk namaakt en daarmee een laptop met fingerprint-beveiliging binnenkomt kan misschien viral gaan.
Of eentje waarin iemand met een nagemaakte vingerafdruk een misdaad pleegt waardoor iemand anders (die helemaal onschuldig is) verdacht wordt. Lekker inwerken op de angst van mensen, dat werkt bij de overheid immers ook.
Ik maak films. Goed idee. Zal er eens over nadenken.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:18 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Is er iemand goed met de camera/videobewerking?
Een filmpje waarin iemand een vingerafdruk namaakt en daarmee een laptop met fingerprint-beveiliging binnenkomt kan misschien viral gaan.
Of eentje waarin iemand met een nagemaakte vingerafdruk een misdaad pleegt waardoor iemand anders (die helemaal onschuldig is) verdacht wordt. Lekker inwerken op de angst van mensen, dat werkt bij de overheid immers ook.
Ik bewonder de mensen die iig in actie komen. Alleen demonstratie gaat 'm niet worden.quote:Op woensdag 20 april 2011 05:43 schreef Unstoppable het volgende:
Fout topic, laffe honden zijn we allemaal, we laten het al jaren gebeuren. Verwacht nu echt iemand dat er werkelijk zoiets als een demonstratie gaat gebeuren?
dat doen ze al : kind volg systeem, buro halt, leerplichtwet,legitimatieplicht enzovoortquote:Op woensdag 20 april 2011 09:13 schreef Psy-freak het volgende:
Wat kunnen we meer doen dan demonstreren? dat is ook het weigeren van je vingerafdrukken afstaan bijvoorbeeld.
Ik doe liever ķets dan machteloos toekijken hoe mijn kleinkinderen in zo'n maatschappij moeten opgroeien.
De politiek in gaan.quote:Op woensdag 20 april 2011 09:13 schreef Psy-freak het volgende:
Wat kunnen we meer doen dan demonstreren? dat is ook het weigeren van je vingerafdrukken afstaan bijvoorbeeld.
Ik doe liever ķets dan machteloos toekijken hoe mijn kleinkinderen in zo'n maatschappij moeten opgroeien.
Indrukwekkende site.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:04 schreef Psy-freak het volgende:
www.demo-tegen-vrijheidsbeperking.nl zal met een paar uur online zijn maar ik ga zo slapen.
Morgen verder!
Laat ze lekker.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:30 schreef Beavis het volgende:
[..]
Indrukwekkende site.
Ik mag hopen dat je "films" beter zijn.
Kansloze actie trouwens![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |