Als je dat wil dan kan dat vast wel jaquote:Op maandag 18 april 2011 22:18 schreef AnneX het volgende:
Helemaal goed Bluezzeleien Ml-lei ook.
Zet er nou een stokje bij of zo, want volgend jaar bloeit het pas.
Krijgen wij nou ook een volgknopje of maak-een-volgende-reeks-aan-knopje ? Mlleike?
Leuk en handig Ml.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:36 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Als je dat wil dan kan dat vast wel ja
quote:
Zo meteenquote:Op dinsdag 19 april 2011 21:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
Leuk en handig Ml.![]()
Heb jij daarvoor gezorgd?![]()
Maak je er nog even deel 2 ? 3? 4? van ? svp.
Gut, wat ben ik blij dat er alleen nog wat potten hoeven gevuld en dat het schilderwerk etc. is
gedaan.
Nog nooit zo vroeg als dit jaar in de tuin tot begin avond, volgens mij.
quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:44 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
jij bent wel van het stellen van de vraag maar er niets aan doen hé.
Uhuh doe maar onschuldig.quote:
quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:30 schreef Bluezz het volgende:
Wat leuk, ik was de tel kwijt geraakt qua topics, goed gedaan MIletje
Wat. een. but.werk. En goed van je doorzettingsvermogen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:05 schreef Silmarwen het volgende:
Ik ben, elke dag een vierkante meter of twee, de grond aan het ontdoen van !@%#$% zevenblad wortels. Dat grazen werkt wel redelijk, maar dan komt het zo snel op. Ik heb 2/3 van de tuin nu ontworteld van zevenblad wortels, en dat is tot nu toe nog niet opgekomen. En als het dan opkomt, kan ik het met wortel en al er weer uithalen. Want geloof me, als zevenblad salade ooit populair zou zijn, zou ik tonnen verdienen met mijn prive zevenblad plantage! Heb zo'n spijt dat ik vorig jaar er niets aan heb gedaan, kon ook niet echt ivm de zwangerschap die niet heel ok ging, maar toch!
Mijn pioenroos komt mooi op en mijn prunus staat prachtig in bloei. Ook de rozen en de schoenlappersplant beginnen uit te lopen. Zal binnenkort eens foto's maken.
Mijn dames hebben hun gazon aan de achterkant laten leggen met van die rollen. Maar ik kwam er achter dat er een soort plastic matjes onder die plaggen zaten. Dan blijf je dus de rest van je leven zitten met die plastic rommel in je achtertuin: je kunt nooit meer fatsoenlijk en onbezorgd spitten.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:12 schreef AnneX het volgende:
Het is dat het zoveel werk is om achterom te komen ( waarvoor ik dan ook betalen moet) .
Het liefst zou ik alle gras eruit halen na 8 jaar en nieuwe matten neerleggen.
Mn. AnneX is tegen.
Ik zag ook nog net kunstgras vanmiddag in het tc. ! Stel je voor.
Niet teveel water geven en niet te weinig. Oh en regelmatig tegen ze praten schijnt t ook goed te doen.quote:Op donderdag 21 april 2011 10:05 schreef ender_xenocide het volgende:
Hopelijk hoort mijn vraag hier thuis, ik heb 2 weken geleden vetplanten voor binnen gekregen. Hoe moet je die eigenlijk verzorgen, dit zijn mijn eerste echte planten in huis en in het verleden liet ik door slechte verzorging de planten altijd doodgaan. Zou het zonde vinden als dat nu weer gebeurt
Cosmea'squote:Op woensdag 20 april 2011 20:12 schreef AnneX het volgende:
de Cosmea: toch maar in de vaste grond gezet.
ik vind de bloem zo leuk en licht dansen boven het groen.]
Onkruid. Heb ik ook af en toe tussen mijn rode Heuchera's in de voortuin. Nou ja "voortuin"... Meer dan 3 vierkante meter is 't niet.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:57 schreef jack4ya het volgende:
Ow ja... ik had vanochtend ineens een "krop sla" staan (aldus vriendlief). Wat is het?
Dat gevaarte in het midden dus. Zal wel weer een kadootje van de buren zijn.
Net als die paardebloemen, waar ik "Sterf!" tegen riep in een gefrusteerd moment.
klikkerdeklik:
[ link | afbeelding ]
Nee die man van mijquote:Op donderdag 21 april 2011 23:24 schreef Bluezz het volgende:
Zijn de tuinstoelen flauwgevallen van zoveel moois![]()
Geen idee maar ik ken ze wel, zeer hardnekkig en ze komen steeds terug.quote:Op vrijdag 22 april 2011 20:31 schreef jack4ya het volgende:
Toch nog even, wat voor onkruid is het wat ik nu weer heb? Foto staat wat verder terug...
Ik kan het blad niet heel goed onderscheiden, maar de groeiwijze lijkt op vingerhoedskruid. Maar misschien is het wel echt onkruid. Sowieso is alles wat groeit op een plek waar jij het niet wilt hebben per definitie onkruid.quote:Op vrijdag 22 april 2011 20:31 schreef jack4ya het volgende:
Toch nog even, wat voor onkruid is het wat ik nu weer heb? Foto staat wat verder terug...
Ik zou het ook niet weten. Het lijkt qua bladgroei (en een beetje qua vorm) op een vingerhoedskruid zoals Doedezemaar ook al zei. Maar volgens mij is dat t niet. De vingerhoed heeft harige bladeren en volgens mij heeft jou plantje dat niet.quote:Op vrijdag 22 april 2011 20:31 schreef jack4ya het volgende:
Jammer dat je niet eerder foto's hebt gemaakt.... Toch zo leuk om voor, tussen en na foto's te zien.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:49 schreef LieLie het volgende:
Onze tuin lijkt eindelijk op een tuin. Zondag kan ik hopelijk ook mijn kruidentuintje aanleggen. Dan zal ik eens wat foto's maken
Ik heb wel wat gebruikte injectie naalden (Gebruikt op mn kat die is nl diabeet) voor je. Die kan je dan vullen met 1 of ander goedje en dat spuiten in het plantje. Werkt geheid.quote:Op vrijdag 22 april 2011 20:44 schreef jack4ya het volgende:
Mijn moeder zweert bij schoonmaak azijn. Dus die ik maar eens zeer specifiek toedienen...
Misschien echt in de plant werken, aangezien ik ook paardebloemen moet uitroeien. En alles staat natuurlijk langs wel gewilde planten.
Brunnel, klaproos en ander aardig 'onkruid' laat ik altijd wel staan, maar paardebloemen... Yuck.
Hahahaha dacht idd dat je daar op doelde!quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:04 schreef jack4ya het volgende:
Jij leest mijn gedachten, dat was idd mijn bedoeling. Ik dacht alleen dat ik als freak gezien zou worden.ik heb zelf wel een naaldje, maar dank voor je aanbod.
Oh, ik heb er wel wat hoor, zal er wat van posten bij de nieuwequote:Op vrijdag 22 april 2011 22:14 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Jammer dat je niet eerder foto's hebt gemaakt.... Toch zo leuk om voor, tussen en na foto's te zien.
Mijn Camelia doet het prima in mijn achtertuin hoor. Staat pal op het zuiden. Hij zuipt wel als een gek water.quote:Op vrijdag 22 april 2011 20:30 schreef Ml-etje het volgende:
Aldi
Camellia 2x, dat is wel lastig die mag niet in de zon dus die moet ws in een pot voor het huis ipv erachter op het zuiden.
In het tuincentrum en anders stokje van de ijsjes zoals magnums.quote:Op zaterdag 23 april 2011 07:15 schreef LieLie het volgende:
[..]
Oh, ik heb er wel wat hoor, zal er wat van posten bij de nieuwe
Trouwens, iemand een idee waar je van die leuke bordjes koopt voor in de kruidentuin? Liefst waar ik zelf iets op kan zetten dat blijft staan als het regent...
Hier in het tuincentrum hadden ze geen leuke, ik wil wel leukequote:Op zaterdag 23 april 2011 11:18 schreef AnneX het volgende:
[..]
In het tuincentrum en anders stokje van de ijsjes zoals magnums.
quote:Op zaterdag 23 april 2011 12:12 schreef trovey het volgende:
De plantjes paardebloemen schieten hier de grond het gras uit.
Morgen is het waarschijnlijk netjes, met de kruidjes ernaast, dus dan ga ik foto's maken en hier laten zien!quote:Op zaterdag 23 april 2011 12:57 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Lieeeeeeeeeeeeeelie, je olijfboom mot hier ook![]()
Ben ik niet met je eens.quote:Op zaterdag 23 april 2011 18:57 schreef Bluezz het volgende:
Niet té netjes he? Een tuin moet rommelig zijn juist
Ziet er leuk uit zeg!quote:Op zaterdag 23 april 2011 17:30 schreef Sunnythesun het volgende:
er is iets wat mijn Akelei opvreet
er is haast niets meer van de plant over..
Verder ben ik blij: spullen om de voortuin op te knappen gaan vrijdag bezorgd worden, dus mijn schoonpa en zijn broer kunnen zich gaan uitleven![]()
Zo moet het worden:
[ afbeelding ]
Met mooie laagblijvende Japanse Acers![]()
Oh en de verhoudingen kloppen op dat plaatje nog niet helemaal. Het stuk waar split komt is 2.40 bij 5m, de 2 vierkanten worden 1m2 en er komen nog Hosta's links onder die nu nog in de woestenij staan. Ze hebben de boel al leeg gehaald namelijk. Alleen de vrouwenmantel, maagdenpalm, hosta's en nog wat los grut is blijven staan.. (oh en de heg natuurlijk, die is er ook nog).
Ohja, en er zit een bladmineerder in mijn munt die binnen op de vensterbank staatnog meer ongedierte dus
Nouja, hoe rommelig kan het zijn met allemaal nieuwe plantjesquote:Op zaterdag 23 april 2011 18:57 schreef Bluezz het volgende:
Niet té netjes he? Een tuin moet rommelig zijn juist
Ziet er keurigjes uit Sun, je voortuintje
Oja, en daar moet je dan onder opkerullen toch?quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:00 schreef Bluezz het volgende:
Vlinderstruiken
Clematissen heten hier Clamtissen Lie
Een vlinderstruik heeft het niet overleefd bij ons, en de ander is aan het uitlopen (had ik helemaal tot de grond weggesnoeid ivm enorm woekeren)
Verder maak ik in het uiterste hoekje onder de boom een soort verwilderd stukje tuin. Heb er vanavond een zakje bloemzaad wat ik nog vond gestrooid op hoop van zegen
Thanx voor de tip! Maar ik ga gewoon naar Intratuin en pak daar de eerste de beste laagblijvende rode Acer die er van mij best als een Acer uit mag zien hoorquote:Op zaterdag 23 april 2011 20:54 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit zeg!Ik zou je de Acer palm. Inaba - Shidare aan raden.
Is een mooi laag blijvend "treur" boompje met rode bladeren die er niet echt als een acer uit zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze is ook bij de intra tuin te vinden hoor.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Thanx voor de tip! Maar ik ga gewoon naar Intratuin en pak daar de eerste de beste laagblijvende rode Acer die er van mij best als een Acer uit mag zien hoorHet is maar de voortuin, daar ga ik verder geen lastige dingen voor ondernemen, vind deze verbouwing al heel wat
Vlinderstruik kun je toch het beste kort houden. Hij bloeit op 1-jarig hout. Ik heb er hier 1 staan waar jaren niets aan gedaan is, en op een meter of 3 a 4 hoog zaten nog wat bloemen. Ik heb er vorig jaar de zaag maar eens in gezet. Intussen loopt hij weer uit.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:00 schreef Bluezz het volgende:
Vlinderstruiken
Clematissen heten hier Clamtissen Lie
Een vlinderstruik heeft het niet overleefd bij ons, en de ander is aan het uitlopen (had ik helemaal tot de grond weggesnoeid ivm enorm woekeren)
Ik heb er hier 10, dus dat is wat weinig om er dan ook nog weg te geven. Maar ik heb ze besteld bij Vreekens zaden. Die hebben heel erg veel van dat soort zaden en ze zijn helemaal niet duur.quote:Op zondag 24 april 2011 10:52 schreef Outpost76 het volgende:
Als iemand wisteria zaden heeft straks hou ik me aanbevolen.![]()
Mijn wisteria heeft iets van 8 jaar in pot gestaan, nu zo'n 6 jaar in de volle grond en heeft een keer gebloeid, ik geloof 2 jaar geleden.quote:Op zondag 24 april 2011 02:50 schreef childintime het volgende:
Ik heb voor een wisteria staan. Staat er een jaar of 8 en nog nooit gebloeid. Groeide echter vorig jaar mijn badkamer inZal dat nog eens gaan bloeien? Ik vond gisteren een klein boompje, aangewaaid in een pot in de achtertuin. Omdat ik niet wist wat het was ben ik op inspectie gegaan en dat blijkt er dus ook 1 te zijn. Heeft zich in een pot genesteld waar ooit een hortensia in zat. Dat boompje is ong 80 cm en wil ik wel graag in mijn tuin zetten, als'ie dan ook ooit gaat bloeien en niet alleen maar als een soort oerwoudplant zich overal in wringt.
Zijn die salamanders er vanzelf in gekomen, of heb je die ook ooit ergens vandaan gevangen en in je voordeur vijvertje gedaan? Ik heb zo'n zelfde voortuin vijvertje namelijk en ik wil ze ookquote:Op zondag 24 april 2011 11:31 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben watersalamanders in de vijver thuis aan het vangen. Dat is een klein vijvertje bij mijn voordeur van ong 1.5 meter doorsnede en 60cm diep. Ik zag er de laatste tijd soms wel 15 in de zon liggen te baden.
Nu wil ik er een aantal uitzetten in de vijver op de volkstuin, die is veel groter ongeveer 4 x 3 x 1.5 meter. Ik heb er al 7 8 gevangen.
Ik weet niet meer of ze er al in zaten of niet, maar toen ik hier net woonde haalde ik emmers water uit de sloot om de tuin mee te besproeien, toen zaten er 2 in mijn emmer een keertje. Die heb ik toen in de vijver gezet en nu zijn 't er 20 ofzo.quote:Op zondag 24 april 2011 16:39 schreef Greys het volgende:
Zijn die salamanders er vanzelf in gekomen, of heb je die ook ooit ergens vandaan gevangen en in je voordeur vijvertje gedaan? Ik heb zo'n zelfde voortuin vijvertje namelijk en ik wil ze ook
[ afbeelding ]
Op het diepste stuk is het 80-85 cm diep. De vissen overleven er ook steeds in (en dat met de strenge vorst van afgelopen winter) dus dat moet wel kunnen. Ik ga ook eens op salamanderjacht!quote:Op zondag 24 april 2011 16:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik weet niet meer of ze er al in zaten of niet, maar toen ik hier net woonde haalde ik emmers water uit de sloot om de tuin mee te besproeien, toen zaten er 2 in mijn emmer een keertje. Die heb ik toen in de vijver gezet en nu zijn 't er 20 ofzo.De vijvert moet wel diep genoeg zijn anders vriezen ze dood 's winters.
Nou, een vermogen.. Ligt er aan wat je een vermogen vindt, maar gratis was ie nietquote:Op zondag 24 april 2011 19:11 schreef Doedezemaar het volgende:
LieLie, dat is een aardig olijfboompje, die heeft vast een vermogen gekost.
Ik heb paars/roze varianten, zit redelijk in het zelfde spectrum dusquote:Op zondag 24 april 2011 17:02 schreef LieLie het volgende:
Dankjullie!
Sun, ik ga voor paars en wit, dus allerlei kleuren liever niet
Ah oké, als t niet lukken wil mag je er wel een paar van mij hebben. Ik heb er vandaag 9 gevangen en zo te zien is dat wel een flinke teruggang in de populatie, ik zie er nu veel minder. De salamanders die ik heb uitgezet in de volkstuinvijver zijn vast reteblij met hun nieuwe grote habitat.quote:Op zondag 24 april 2011 17:20 schreef Greys het volgende:
Op het diepste stuk is het 80-85 cm diep. De vissen overleven er ook steeds in (en dat met de strenge vorst van afgelopen winter) dus dat moet wel kunnen. Ik ga ook eens op salamanderjacht!
Dat mag! Maar op zich hebben we nu overal wel wat. Misschien even een seizoen kijken wat alles gaat doenquote:Op zondag 24 april 2011 19:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik heb paars/roze varianten, zit redelijk in het zelfde spectrum dus
quote:Op zondag 24 april 2011 20:31 schreef LieLie het volgende:
[..]
Dat mag! Maar op zich hebben we nu overal wel wat. Misschien even een seizoen kijken wat alles gaat doen
Ja, maar ik weet nu wat er bij hoort en wat niet. Maak het nou niet te ingewikkeldquote:Op zondag 24 april 2011 21:45 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
je halve tuin is nog kaal! Dan komt er allemaal onkruid tussen wat je moet schoffelen en zo
![]()
Volplempen die hap zodat dat grut geen kans krijgt
![]()
Wat is mooi perkgoed dan om de ruimtes te vullen??quote:Op zondag 24 april 2011 21:45 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
je halve tuin is nog kaal! Dan komt er allemaal onkruid tussen wat je moet schoffelen en zo
![]()
Volplempen die hap zodat dat grut geen kans krijgt
![]()
Vinca is zelf een woekeraar volgens google, dus dan heb je geen onkruid maar toch welquote:Op zondag 24 april 2011 22:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Bodembedekkers zoals Vinca (zijn er in wit en paars!) lijken me een erg goed idee.
Dat zijn bijna alle bodembedekkersquote:Op zondag 24 april 2011 23:38 schreef Adelante het volgende:
[..]
Vinca is zelf een woekeraar volgens google, dus dan heb je geen onkruid maar toch wel
Pffff, dat schiet ook niet op zeg..... Op zich vind ik de plant/ boom al erg mooi op zich, maar ik zou het toch wel erg leuk vinden als er ook eens bloemen aan kwamen.quote:Op zondag 24 april 2011 14:49 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Mijn wisteria heeft iets van 8 jaar in pot gestaan, nu zo'n 6 jaar in de volle grond en heeft een keer gebloeid, ik geloof 2 jaar geleden.
Ik las toevallig vanavond ergens op een kikkerforum dat salamanders ook kikkervisjes eten. Had jij niet ook kikkerdril? Ik wilde ook graag salamanders, maar nu ik dit weet, doe ik het maar nietquote:Op zondag 24 april 2011 16:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Zijn die salamanders er vanzelf in gekomen, of heb je die ook ooit ergens vandaan gevangen en in je voordeur vijvertje gedaan? Ik heb zo'n zelfde voortuin vijvertje namelijk en ik wil ze ook
[ afbeelding ]
Koop de Wisteria 'Amethyst Falls', die bloeit op 1-jarig houtquote:Op maandag 25 april 2011 00:32 schreef childintime het volgende:
[..]
Pffff, dat schiet ook niet op zeg..... Op zich vind ik de plant/ boom al erg mooi op zich, maar ik zou het toch wel erg leuk vinden als er ook eens bloemen aan kwamen.
Ik heb geen idee welke dit is, maar in al die jaren heeft'ie nog nooit gebloeid. Het groen is ook mooi om te zien, maar je doet het toch voor de bloemenquote:Op maandag 25 april 2011 00:38 schreef Adelante het volgende:
[..]
Koop de Wisteria 'Amethyst Falls', die bloeit op 1-jarig hout
Ik heb ook volop kikkerdril in de vijver. En kikkers ook.quote:Op maandag 25 april 2011 00:35 schreef childintime het volgende:
Ik las toevallig vanavond ergens op een kikkerforum dat salamanders ook kikkervisjes eten. Had jij niet ook kikkerdril? Ik wilde ook graag salamanders, maar nu ik dit weet, doe ik het maar niet
Snoeien bevordert bloeiquote:Op maandag 25 april 2011 00:59 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik heb geen idee welke dit is, maar in al die jaren heeft'ie nog nooit gebloeid. Het groen is ook mooi om te zien, maar je doet het toch voor de bloemen
Wat jij hebt met Wisteria, heb ik met Clematissen.quote:Op maandag 25 april 2011 13:18 schreef Staal het volgende:
[..]
Snoeien bevordert bloei
Wisteria is geen moeilijke plant. Een lichte, humusrijke grond die voldoende vochtig is, zorgt voor een flinke groei en bloei. Wisteria houdt van zon en anders wordt die wel opgezocht. Alleen de bladeren van Wisteria zijn al de moeite waard om te zien. Wisteria's leven lang en hebben zelden verjongingssnoei nodig. Is dat na vele jaren wel nodig, dan duurt het jaren voordat er weer bloemen verschijnen. Oppassen dus.
Ik ben bang voor blauwe regen.. Toen ik hier kwam wonen groeide het in kabels zo dik als mijn pols.
In de bloei is het werkelijk schitterend maar het had te lang gewoekerd. Ieder jaar komen er toch weer sprieten de grond uit.
Ik heb 2 (oude) zakjes gestrooid achterin de te verwilderen hoekquote:Op zondag 24 april 2011 22:14 schreef kaasplankje het volgende:
zakjes wilde bloemenzaad.
Ja, dan heb je allemaal verschillende kleuren.![]()
Heb ook net een zakje van je in mijn handen gehadquote:Op maandag 25 april 2011 20:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb 2 (oude) zakjes gestrooid achterin de te verwilderen hoek
w.s. sla ik mezelf voor den kop volgend jaar maar ik leef graag gevaarlijk![]()
![]()
Die clamtis is prachtig lyo
Hihi woekeren ze volgend jaar door het grasquote:Op maandag 25 april 2011 21:01 schreef Bluezz het volgende:
Veilig
ML, ik vind je terras/vlonderdinges echt leuk!
Het groeide hier vorig jaar mijn badkamer inquote:Op maandag 25 april 2011 13:18 schreef Staal het volgende:
[..]
Snoeien bevordert bloei
Wisteria is geen moeilijke plant. Een lichte, humusrijke grond die voldoende vochtig is, zorgt voor een flinke groei en bloei. Wisteria houdt van zon en anders wordt die wel opgezocht. Alleen de bladeren van Wisteria zijn al de moeite waard om te zien. Wisteria's leven lang en hebben zelden verjongingssnoei nodig. Is dat na vele jaren wel nodig, dan duurt het jaren voordat er weer bloemen verschijnen. Oppassen dus.
Ik ben bang voor blauwe regen.. Toen ik hier kwam wonen groeide het in kabels zo dik als mijn pols.
In de bloei is het werkelijk schitterend maar het had te lang gewoekerd. Ieder jaar komen er toch weer sprieten de grond uit.
Ik heb vissen en kikkers (groenen en bruinen) maar nog nooit een salamander gezien. Lijkt me zo leuk om salamanders te hebbenquote:Op maandag 25 april 2011 07:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb ook volop kikkerdril in de vijver. En kikkers ook.
Ik denk trouwens dat dit 'm is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vinpootsalamander
Thx! Ik heb idd een aardig balkon ja. Slechts 25m2quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:40 schreef Staal het volgende:
Ziet er leuk uit, Outpost.
Je hebt best een breed balkon trouwens.
Ja klopt al kan het nog steeds een keer vriezen snachts maar t ziet er niet naar uit.quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:42 schreef Staal het volgende:
Oja, hoefde gelukkig niet bang te zijn i.v.m. ijsheiligen wat ik toen aan je vroeg.
Heb mazzel gehad en het zijn al plantjes.
Oh niks bijzonders vond t wel grappig staan.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:34 schreef Bluezz het volgende:
Watsup met die lampjes op de punten van je tafel
Leuk, mooi blog ook. Ik heb ongeveer 15 Azalea's in mijn volkstuin. die bloeien nu. de meeste zijn "Knapphill Exbury" typen, maar ik heb ook enkele mollis en viscosum cultivars. Allemaal bladverliezend en sommige licht geurend. Ik heb ook 1 Rhododendron "Suomi"quote:Op zaterdag 30 april 2011 02:18 schreef Harunobu het volgende:
Azalea
'Johanna'
[ afbeelding ]
'Nancy of Robinhill'
[ afbeelding ]
'Canzonetta'
[ afbeelding ]
Er zijn plaatjes van mooiere cultivar te vinden, maar die staan niet op mijn tuin.
En een mooi plaatje van een cultivar met ongewone bladeren tov wat je bij de intratuin enzo kunt kopen:
'Alexander'
[ afbeelding ]
De bloemen moeten nog komen, maar deze cultivar met kleine bladeren en compacte groei waarschijnlijk erg geschikt voor bonsai. De bloemen moeten hier nog komen maar zijn een beetje saai maar 1 kleur.
Meer over azalea op mijn site:
http://azaleasplendor.dyndns.info
Deze plant moet flink meer populairder worden. Gemeenten planten overal graag massaal generieke rhododendron aan. Waarom nooit azalea?
Ik hybridizeer zelf nieuwe azalea met specialere cultivar uit vooral Japan waar ze de naar mijn mening mooiste cultivar hebben en de plant ook van oorsprong vandaan komt.
Jep ik woon op 1 hoog en onder me zit een parkeer plaats. Hoef gelukkig niet naar 4 te zeulen met mn boodschappen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:46 schreef Kees22 het volgende:
Je woont ook vlak boven de grond, dat lijkt me ook wel fijn.
Zesde foto is een Akelei.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:41 schreef Xebber het volgende:
Die tweede foto lijkt me een Agapanthus. Zesde foto is een Aquilegia.
quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:16 schreef Rewimo het volgende:
Heb daarstraks ook even een rondje tuin gemaakt. Wij hebben geen strakke georganiseerde tuin maar juist een van-alles-en-nog-wat gevalOmdat ie zo groot is, zijn we nog altijd bezig met planten en plannen. En we komen ook steeds nieuwe dingen tegen. Na bijna 4 jaar
qltel had onze wisteria helemaal teruggesnoeid, maar kijk: hij vecht al terug![]()
[ afbeelding ]
Heeft iemand een idee wat dit is? Vorig jaar zijn er spontaan 2 opgekomen. Het is eerst een hele lange stengel. Daarna krijg je dit stadium en er komen klokjesvormige bloemen aan. Leuk spul
[ afbeelding ]
De bessenstruiken achter de keuken worden steeds groter
[ afbeelding ]
En er zitten al trossen dikke bessen aan
[ afbeelding ]
We hebben ook heel veel van deze paarse bloemetjes't Is volgens mij onkruid maar wel leuk onkruid
[ afbeelding ]
Nog iets waarvan ik niet weet wat het is. Maar ook erg decoratief
[ afbeelding ]
Rechts lavas, links munt
[ afbeelding ]
De frambozenstruik staat in bloei
[ afbeelding ]
Twee jaar geleden een paar kleine bremstruikjes geplant, en kijk nu eens:
[ afbeelding ]
Het wordt een goed bessenjaar zo te zien (we zijn bessengroothandel inmiddels, ze staan overal, je kunt ze ook makkelijk vermeerderen), dit zijn rode maar we streven naar meer witte
[ afbeelding ]
De sneeuwbalstruiken en de rododendrons doen het ook lekker
[ afbeelding ]
Stonden twee jaar lang alleen spriet te zijn maar lopen nu eindelijk uit: framboos en tamme braam
[ afbeelding ]
Sneeuwballen van dichtbij
[ afbeelding ]
Overzicht van de appelboomgaard![]()
[ afbeelding ]
Nog iets onbekends maar fraais
[ afbeelding ]
En onze verzameling nog te verplaatsen berkjes. Ze staan nu namelijk op een betonplaat, dus hoe ze blijven staan is een raadselZe mogen echter wel blijven maar dan elders in de tuin
[ afbeelding ]
Agapanthus: ja, als ik even google lijkt dat er heel erg opquote:Op zaterdag 30 april 2011 17:41 schreef Xebber het volgende:
Die tweede foto lijkt me een Agapanthus. Zesde foto is een Aquilegia.
Het mag hier lekker woekeren, alleen loopt het kans hier en daar gemaaid te worden als het tussen het gras woekert. Bedrijfsrisicoquote:Op zondag 1 mei 2011 00:29 schreef Sunnythesun het volgende:
Agapanthus = Afrikaanse lelie toch?? Niet echt heel erg winterhard dus mazzel dat ie het goed doet![]()
Oh en de foto vóór de Akelei () is denk ik Ereprijs? Maar kan het niet zo goed zien op die foto. Sommige mensen vinden dat onkruid, maar het is een erg leuk bodembedekkend, inheems plantje
![]()
(je kunt het ook eten btw..)
Die wil ik ookquote:Op zaterdag 30 april 2011 22:37 schreef Bluezz het volgende:
En de meidoorn staat al helemaal in bloei.
Het mot nog mei worden
Crataegus staat ook nog op mijn wishlist.quote:Op zaterdag 30 april 2011 22:37 schreef Bluezz het volgende:
Ik herkende ook de akelei! Leuk en wat een pracht en een ruimte hebben jullie toch
Hier komen de teunisplanten van vorig jaar goed opEn de meidoorn staat al helemaal in bloei.
Het mot nog mei worden
Er zit nu duidelijk een steel met knop in. Ik denk inderdaad dat het dan wel vingerhoedskruid zal zijn. Leuk detail, het is kennelijk een tweejarige plant. Dat moet dan betekenen dat ik deze kennelijk het eerste jaar volledig gemist heb.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:57 schreef jack4ya het volgende:
Ow ja... ik had vanochtend ineens een "krop sla" staan (aldus vriendlief). Wat is het?
Dat gevaarte in het midden dus. Zal wel weer een kadootje van de buren zijn.
Net als die paardebloemen, waar ik "Sterf!" tegen riep in een gefrusteerd moment.
klikkerdeklik:
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu
Cheirantussen bloeien mooi.
Aanschouw de bijna bloem aan mijn clamtis!
De hosta is mega, zie mijn voet voor de beeldvorming, en ook de lavendel gaat goed!![]()
Je kunt ook eens in de plant finder van Gardener's world kijken: http://www.bbc.co.uk/gardening/plants/plant_finder/.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:46 schreef Bluezz het volgende:
Waar kan ik een schaduwhoek het best mee vullen (droge zandgrond) (in een uiterste hoek tegen de schutting) en ik wil geen bamboe.
Epimediumquote:Op maandag 9 mei 2011 19:27 schreef Gwywen het volgende:
Schaduwplanten. Ik zie Epidemium in dat lijstje staan, dat is zo'n superplant. Ragfijn, maar overleeft de strengste winters (en blijft groen). Bloeit in het voorjaar.
Toch die palm esdoorn gekocht die ik zei!quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Mooi Lie!!Groeit lekker
![]()
Hier is project voortuin met goed resultaat afgeslotenHet was echt een rommelige bende met veel verschillende struiken en planten. Alleen de heg, vrouwenmantel en maagdenpalm hebben we behouden. Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker onderhoudsarm. Hopen dat de heg weer wat voller wordt nu hij wat meer ruimte heeftEn de maagdenpalm mag de 2 vierkantjes helemaal vol woekeren
![]()
Eind van de zomer nog een zwik bollen er in doen zodat het in de lente ook mooi fleurig is. Sneeuwklokjes, krokussen en van die blauwe klokjes.. of zo
Die heb ik staan iets voor het hoekje wat ik bedoel. Elk jaar denk je ; die zien we nooit meer... terug. Maar hij houdt vol. Alleen niet veel blommen vind ik.quote:Een tweede kandidaat voor droge schaduw is een ooievaarsbek, Geranium macrorrhizum. Dit is een bodembedekker die niet helemaal overtuigend wintergroen is, maar die 's winters ook niet onder de grond verdwijnt. De haveloze periode duurt maar een paar wintermaanden en verreweg het grootste deel van het jaar heeft de plant aantrekkelijk zacht behaard blad, dat bij kneuzing penetrant, maar niet onaangenaam ruikt. Geranium macrorrhizum is er in verschillende kleuren: wit, roze en fel paarsrood. In de schaduw licht wit het meest op.
Lekker vol en rommelig, ik hou er zo vanquote:Op maandag 9 mei 2011 11:50 schreef Gwywen het volgende:
Ik ben altijd zo jaloers op uitbundige lavendels in tuinen. Ik heb zure grond, dus lavendel doet het bij mij alleen in potten.
Nou ja, behalve die twee of drie kwijnende lavendels mag ik absoluut niet klagen en dat doe ik dus ook niet. Kijk maar, de foto's spreken denk ik wel voor zich:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die laatste is m'n donkere hoekje met witte bloemen: gebroken hartje, allium, witte boshyacint, kind op moeders schoot. Eerder in het jaar bloeit de witte anemoon, witte tulpen en narcissen en epidemium en later in het jaar de witte vingerhoedskruid, klimhortensia en witte herfstanemoon.
(sorry voor de verschillende formaten)
Heul strak, maar prima zoquote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Mooi Lie!!Groeit lekker
![]()
Hier is project voortuin met goed resultaat afgeslotenHet was echt een rommelige bende met veel verschillende struiken en planten. Alleen de heg, vrouwenmantel en maagdenpalm hebben we behouden. Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker onderhoudsarm. Hopen dat de heg weer wat voller wordt nu hij wat meer ruimte heeftEn de maagdenpalm mag de 2 vierkantjes helemaal vol woekeren
![]()
Eind van de zomer nog een zwik bollen er in doen zodat het in de lente ook mooi fleurig is. Sneeuwklokjes, krokussen en van die blauwe klokjes.. of zo
Het lijkt alleen maar rommelig hoor.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Lekker vol en rommelig, ik hou er zo van
Deze hadden ze gewoon bij het tuincentrumquote:Op maandag 9 mei 2011 22:30 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Toch die palm esdoorn gekocht die ik zei!Daar ga je veel plezier aan beleven!
Ziet er netjes en strak uit.![]()
Hier een echte zandgrond, maar alles groeit en bloeit weelderig hoorquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:00 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag bij het zien van sommige foto's, en dat valt me ook vaak op als ik door de buurt fiets en de voortuinen bewonder, is dat de grond er zo grijs uitziet. Mijn grond is diep bruinzwart, ik kan me bijna niet voorstellen dat planten het goed willen doen in grijze (zandige?) grond. Help me eens uit de droom?
Ik woon in de kuststreek (Bloemendaal) en daar is het ook droog en grijs.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:00 schreef Gwywen het volgende:
Het lijkt alleen maar rommelig hoor.Er zit wel degelijk een plan achter
![]()
En een volle tuin, is mijn ervaring, is de beste remedie tegen onkruid. Ik haal misschien drie, vier keer in het seizoen iets weg wat er niet hoort (en meestal geef ik onbekende planten de kans om groot te worden en te gaan bloeien, zo had ik op een dag opeens een hele mooie wilgenroos in m'n tuin (wel weggehaald voor er pluizen aan kwamen overigens!)
Wat ik me afvraag bij het zien van sommige foto's, en dat valt me ook vaak op als ik door de buurt fiets en de voortuinen bewonder, is dat de grond er zo grijs uitziet. Mijn grond is diep bruinzwart, ik kan me bijna niet voorstellen dat planten het goed willen doen in grijze (zandige?) grond. Help me eens uit de droom?
Moet je doen!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:45 schreef Bluezz het volgende:
Ik krijg ook zo'n zin om wat kruidjes te gaan verbouwen in bakken van je foto's
Wij eten alleen maar versch, maar dan met gekochte versche kruidenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:13 schreef Outpost76 het volgende:
Moet je doen!Je eten is met verse kruiden zo veel lekkerder dan die meuk uit een potje.
Oh dat kan ook idd.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:49 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wij eten alleen maar versch, maar dan met gekochte versche kruiden
Winterpostelein?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:29 schreef Outpost76 het volgende:
Weer even een kleine update.
Pas 2 leuke bakken op de kop getikt voor weinig. Meteen maar 2 leuke kruiden\groente bakjes van gemaakt.![]()
Bak 1 :
[ afbeelding ]
Helemaal links voor aan bieslook (doet t nog niet best) , Maggie, Rozemarijn en gras zodat mn kat lekker kan bijten. (Hij vind all1 de maggie lekkerder) Achter 4 tomaten plantjes en dr zitten nog 4 uien ergens in de grond.
Bak 2 :
[ afbeelding ]
Links voor Basilicum, rechts voor Thijm (hoop dat die het nu beter gaat doen) Tussen die 2 heb ik Prei en Selderij gezaaid. Achter 6 tomaten planten.
Deze heb ik nog maar die wilde ik niet in die grote bakken zetten. Geen plek voor de Prei en Selderij als ik dat wel doe. Maar als de tomaten planten op en klaar zijn zet ik de Oregano er denk ik wel in.
[ afbeelding ]
links Knoflook en rechts Oregano.
[ afbeelding ]
De Lupine heeft de winter overleeft. En daar achter komt er weer een flinke Vingerhoedskruid bloemstengel omhoog.
[ afbeelding ]
2 jaar na t zaaien komt er zowaar een flinke papaver bloem omhoog!+ sneak peak of me.
[ afbeelding ]
Nog een leuk bloemetje. Iemand enig idee wat dit is? Volgens mn pa kan je t eten maar hij wist niet meer wat t was. Mja dan ga ik t ook niet eten.
Kruiptijm!quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:49 schreef asfalthooligan het volgende:
iemand nog een idee voor een leuke bodembedekker die in de volle zon kan
Deze is t :quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:37 schreef jack4ya het volgende:
Het is denk ik geen winter postelein. Die had ik vorig jaar namelijk, en dat was een wit bloempje en met een blad wat als een kraag om de steel zat.
Van McCain?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:04 schreef Maitje het volgende:
Ik heb vorige week zonnebloempitjes gezaaid, en er komen er nu al 4 door. Whehe helemaal happy! Dacht namelijk dat ze door de stortbui van afgelopen week verzopen waren
Moet je daar iets speciaals voor doen?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:11 schreef RoaRRR het volgende:
Mijn stokroos gaat weer als een gek! Hoop dat ie nog bloeit voordat ik verhuis
Nee helemaal niks. Wat ik heb begrepen doen ze het juist goed op arme grond. Dus misschien doen je ouders er wel teveel aanquote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Moet je daar iets speciaals voor doen?
Bij mijn ouders is de stokroos namelijk zowat de enige plant die consequent meteen dood gaat, wat ze/we ook proberen.
De vraag was po in de moestuin beland...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Olijfboompjes groeien nogal vlot, eigenlijk. Hoe je ze uit zaad haalt weet ik niet, maar daarna gaat best hard. Beetje beschermen tegen vorst in de winter (vooral droog genoeg zetten).
Okee, dat verklaart een hoop. Want ze/we hebben een tuin die vooral uit een soort kleigrond bestaat en waar planten die arme grond willen dus bijna altijd dood gaan. Zou het dan helpen om ter plekke zand door de tuingrond te mengen?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:38 schreef RoaRRR het volgende:
[..]
Nee helemaal niks. Wat ik heb begrepen doen ze het juist goed op arme grond. Dus misschien doen je ouders er wel teveel aan
Die had ik nog niet gevonden.quote:
Wij wonen op zware rivierklei ( oorspronkelijk) .quote:Op zondag 15 mei 2011 09:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Okee, dat verklaart een hoop. Want ze/we hebben een tuin die vooral uit een soort kleigrond bestaat en waar planten die arme grond willen dus bijna altijd dood gaan. Zou het dan helpen om ter plekke zand door de tuingrond te mengen?
AnneXXX zegt: ja, dat heb ik geschreven. Het is tweejarig. kwas de tel kwijt.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:51 schreef Bluezz het volgende:
Ziet er goed uit asfalt+ poes in tuin =
@ Anne, de akelei bloeit niet, dat komt toch pas volgend jaar las ik ergens?
steek die stekjes in de grond , dat gaat echt beter na een jaar heb je echte plantjes, het beste halfschaduw wellicht op een plekje achter een andere plantquote:Op zondag 15 mei 2011 12:10 schreef asfalthooligan het volgende:
Maar eens een goed overzicht gemaakt van me tuin.
Foto,s van een gehele tuin is mooi ,maar denk een foto van de planten zelf is misch nog iets mooier
De grond is een mengeling van modder,zand en klei.
De planten doen het hier echt goed op moet ik zeggen
De bedoeling is dat het een soort tuin word die dier vriendelijk is (vogels, insecten en amfibien en dergelijke )
Hierbij het overzicht
Heb de foto,s wat kleiner gemaakt
de prunus (laurier) en ervoor de vrouwenmantel (deze heb ik ook 2 x )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
geranium
[ afbeelding ]
herfst aster (heb 3 van deze staan )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
buddleja
[ afbeelding ]
Hedera Hibernica
[ afbeelding ]
berk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
broodboom
[ afbeelding ]
viburnum
[ afbeelding ]
hibiscus
[ afbeelding ]
citroenmelisse
[ afbeelding ]
lonicera henry
[ afbeelding ]
weigelia bristol ruby
[ afbeelding ]
dovennetel
[ afbeelding ]
buxus
[ afbeelding ]
en probeersel van stekjes
[ afbeelding ]
rosa candy stripe
[ afbeelding ]
laurier en links erachter een Forsythia
[ afbeelding ]
begin van de natuurvijver
[ afbeelding ]
red robin met brandschade ,maar red het waarschijnlijk wel
[ afbeelding ]
waarschijnlijk zenegroen beiden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forsythia ,maar dan met groffer blad
[ afbeelding ]
rhododenderon met wat brandschade (komt alweer bij )
[ afbeelding ]
spirea
[ afbeelding ]
es
[ afbeelding ]
veel varens door de tuin
[ afbeelding ]
wilde aardbeien
[ afbeelding ]
lupine en wilde viool
[ afbeelding ]
framboos (2 maal)
[ afbeelding ]
kruiptijm (2 maal )
[ afbeelding ]
bamboo
[ afbeelding ]
Diverse dingen
vogelvoederbak
[ afbeelding ]
eendenkorf
[ afbeelding ]
nestkastje
[ afbeelding ]
En wat er nog gebeuren moet deze komt bij de ingan van de tuin
[ afbeelding ]
bedoeling is dat dat een tunnel word van klimplanten en zo het hok na een tijd ook aan het zicht ontrekken zal
Leuk hé ! [* danst mee metquote:Op zondag 15 mei 2011 14:48 schreef Sunnythesun het volgende:
nu weet ik het zeker: mijn olijfboom zit vól met bloemknopjes
![]()
Lie heeft er ook een ja, maar die is ouder (dikkere stam). Die van ons is ongeveer 1,5 meter vanaf de aarde gemeten (staat in een grote bak) en heeft een stam van 8cm. Ik hoop dat er olijfjes aan komenquote:Op zondag 15 mei 2011 16:02 schreef AnneX het volgende:
[..]
Leuk hé ! [* danst mee met]
Hoe groot was je boom ook al weer ?
En Lie heeft er toch toevallig ook één ?
Het is niet dat ik er per se één wil (hebben) .
Alleen vind ik het wel leuk als de 4 vier zaadjes iets gaan doen...
Ws niet want het zaaien moet in de herfst zegt google.
Mijn vader had een simpele truc: tegen donker door de hof lopen en alle slakken die je ziet doormidden snijden. Een uurtje later opnieuw door de hof lopen. Dan blijken verse slakken de oude op te vreten. Die verse slakken doorsnijden.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:47 schreef Dementor het volgende:
Ik heb in onze tuin enorm last van slakken.
Er staan dan ook best veel planten die ze lusten al heb ik het idee dat ze echt alles eten wat op dit moment een groeispurt door maakt.
Ik strooi korrels van ecolife en plaats glazen met blond bier in de grond maar toch glippen ze er nog wel eens door.
Erg zuur om bijvoorbeeld een rode of witte valeriaan (spoorbloem /jupiters beard) kapot te zien gaan binnen een nacht.
In de voortuin heb ik twee sedum spectabile herbstfreude staan die voor deze tijd van het jaar echt groot zijn geworden maar ook die moet ik enorm bewaken.
Er zit voor mij niets anders op dan mijn borders in de achtertuin te vergroten en wellicht nog een nieuwe border aan te leggen om het verlies in te calculeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vingerhoedskruidquote:Op woensdag 18 mei 2011 22:10 schreef jack4ya het volgende:
Yup... het is een digitalis ding... crap ik kan uitgerekend nu niet op de juiste naam komen.
Dat ziet er leuk en lekker wild uit!quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:06 schreef sjaakspark het volgende:
Een paar plaatjes van onze tuin
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.gjhoutman.nl/quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:58 schreef Gwywen het volgende:
En nog een flinke tuin op de koop toe!![]()
En al mijn planten verhuizen mee. Gezien de trend hier in de wijk om tuinen van voor tot achter te betegelen. Ik zie het al gebeuren, al mijn geliefde bloemetjes in de groene bak...![]()
Weet iemand waar je goedkoop aan van dit soort dingen kunt kopen? Want het zou zomaar kunnen dat we in de winter gaan verhuizen en dan is het meeste zomerspul onder de grond verdwenen. Ik denk dat ik er wel een stuk hof honderd nodig ga hebben. (En dat in een tuintje van 5 bij 10)
Waarschijnlijk alleen in grootverpakking leverbaar maar ze zijn vast niet zo duur. Ik zou ze even bellen als ik jou was.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:20 schreef Gwywen het volgende:
Bedankt, die hebben inderdaad wat ik zoek, gewoon van die kleine plasticen met een 6x4 plaatje.
Hier staat een zak vol klaar voor de vaalt. Regio Utrecht.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:30 schreef Gwywen het volgende:
Mijn clematis heeft zich uitgezaaid, ik zat eerst te denken om al die zaailingen weg te geven, maar met het oog op de toekomstige tuin denk ik dat ik ze maar mooi allemaal houd.
Binnenkort maar eens een briefje ophangen in de supermarkt en op school voor
plastic plantenpotjes, dat ze die niet weggooien maar aan mij geven. Ik heb heel wat uit te graven. Alleen de esdoorn laat ik achter. En het gras.
En het zevenblad
Hmmm, jammer genoeg niet echt in de buurt, ik woon in Twente.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:38 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hier staat een zak vol klaar voor de vaalt. Regio Utrecht.
Die kan je ook kopen bij de intratuin hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:20 schreef Gwywen het volgende:
Bedankt, die hebben inderdaad wat ik zoek, gewoon van die kleine plasticen met een 6x4 plaatje.
Mooie tuin Sjaak!quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:06 schreef sjaakspark het volgende:
Een paar plaatjes van onze tuin
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarom wel met wat extra aarde in de pot zetten.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:46 schreef Gwywen het volgende:
Zouden ze dat overleven, in de herfst in een pot? Dan zijn ze toch juist nog bezig met extra wortels maken?
quote:
Ik heb 5 envelopjes esdoornzaad voor je. waar moet dat heen?quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:51 schreef Outpost76 het volgende:
![]()
Oh en als er wat wortels afbreken is dat niet erg. Dat stimuleert de plant juist om nieuwe te maken.
Oh cool!quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb 5 envelopjes esdoornzaad voor je. waar moet dat heen?
Ik moet de garage toch opruimen.. ik heb wel een zooi potten voor je in allerlei maten (en woon ook in Twentequote:Op donderdag 19 mei 2011 12:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Hmmm, jammer genoeg niet echt in de buurt, ik woon in Twente.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:24 schreef Gwywen het volgende:
Als 't plastic weggooipotten zijn (van dat spul wat er in het tuincentrum om plantjes heen zit) houd ik me aanbevolen!
Dat is een goede link!quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
http://www.gjhoutman.nl/
Waarschijnlijk niet in de buurt maar ze kunnen vast de boel opsturen.
Heb je wel voldoende water gegeven? Ook als ze te los in de grond staan met deze droogte, kunnen ze snel slap gaan hangen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:04 schreef RabbitHeart het volgende:
Een van mijn pas geplante petunia's lijkt alweer overleden.
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:10 schreef RabbitHeart het volgende:
Dat zou best kunnen. Ik weet helemaal niets van tuinieren.![]()
Hij lijkt erg slap, maar denk je dat ie nog te redden valt?
Je kunt natuurlijk nog proberen de plantjes te redden. Goed water geven en dan de grond bij het plantje goed aanduwen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:11 schreef RabbitHeart het volgende:
Van de zes petunia's gaan er drie goed (waarvan een erg goed), twee matig en eentje erg slecht.
Ik weet natuurlijk niet hoe lang het ding heeft staan kwijnen en dat zal ook uitmaken voor het resultaat. En als het plantje bijtrekt, dan gebeurt dan niet in 5 minuten, eerder in 5 uur. Overigens is af en toe miezerregen een beetje weinig voor pas geplante eenjarigen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:10 schreef RabbitHeart het volgende:
Tips opgevolgd. Het plantje ziet er echt pathetisch uit (), ik hoop dat het nog goed komt.
Zo raar is dat toch niet? Ik heb een speciekuip ingegraven. Ik had geen plek voor een "echt" vijvertje. Zit vol met kikkervissen nu.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:50 schreef Xebber het volgende:
Ik vind die vijver wel grappig.
Het lijkt net een speciekuip met water met daarnaast wat stenen om te metselen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:37 schreef Gwywen het volgende:
Zo raar is dat toch niet? Ik heb een speciekuip ingegraven. Ik had geen plek voor een "echt" vijvertje. Zit vol met kikkervissen nu.![]()
En onze nieuwe kat is er al twee keer in gevallen, vanwege die kikkervissen.
Love your huurbaasquote:Op zondag 22 mei 2011 14:25 schreef asfalthooligan het volgende:
weet dat de lonicera henry ook erg snel gaat en dicht word + hij blijft groen s,winters.
Hedera is geen optie hier ivm huurbaas.
Dat moet ookquote:Op zondag 22 mei 2011 15:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Een bruidssluier blijft wel groeien hoor......In een normale tuin zou ik 'm niet aanraden, maar bij jullie is er gelukkig veel ruimte. (ik heb een grotere hekel aan bruidssluier dan aan klimop).
Gaaf zeg!quote:Op zondag 22 mei 2011 15:54 schreef Rewimo het volgende:
Aan deze kant valt het mee, al krijg je dat natuurlijk nooit meer uit elkaar
[ afbeelding ]
Maar om de hoek ziet het er zo uit (let ook op de ruitjes in de bast!)
[ afbeelding ]
En de stam die je op de vorige foto achteraan ziet, heeft het helemaal bont gemaakt
[ afbeelding ]
Ziehier onze dappere bruidssluier
[ afbeelding ]
Daar leent die plek zich niet echt voor. En we willen niet dat de bomen het loodje leggen, dus we laten dit hek maar gewoon staan. Het moet er echt al minstens zo lang staan als het huis zelf (ons huis is uit 1964, maar daarvoor heeft er ook al een boerderij op het terrein gestaan).quote:Op zondag 22 mei 2011 16:06 schreef Outpost76 het volgende:
Gaaf zeg!Nooit geweten dat bomen dat doen.
Ik zou het zelf een speerpunt maken in mn tuin als ik zo iets zou hebben. Het overtollige hek weg halen en dan een zitplaatsje maken oid.
Jammer, het is imo echt gaaf om onder die boom te zitten met zo iets door de stam heen.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:09 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Daar leent die plek zich niet echt voor. En we willen niet dat de bomen het loodje leggen, dus we laten dit hek maar gewoon staan. Het moet er echt al minstens zo lang staan als het huis zelf (ons huis is uit 1964, maar daarvoor heeft er ook al een boerderij op het terrein gestaan).
Nee, dwars erdoorheenquote:Op zondag 22 mei 2011 16:13 schreef Bluezz het volgende:
Dus eigenlijk groeit de boom gewoon over het hek![]()
Het is heel stevig inderdaad. Dat het er al zolang staat concludeer ik uit het feit dat het hek echt middenin de ene stam is gegroeid en die tweede tak is er helemaal doorheen gegaan zelfs. De ruitjes van het hek zie je nog in de bast. Om te kijken hoe lang het er staat zou je de boom om moeten zagen en dat zijn we niet van planquote:Op zondag 22 mei 2011 16:16 schreef Outpost76 het volgende:
Jammer, het is imo echt gaaf om onder die boom te zitten met zo iets door de stam heen.Ik bedoel ook niet dat je al het hekwerk weg zou moeten halen dan. Meer de andere delen waar geen boom in vast zit. Dat stuk met die boom gewoon van paal tot paal laten staan natuurlijk. Dat hoort er inm bij en is het gaafste.
Het moet wel goed ijzer zijn als dat al zo lang (1964) staat. Meestal is t dan al weg geroest of omgevallen....
Het lijkt me een lijsterbes. Die groeien als kool en zijn ijzersterk. In dit geval letterlijk en figuurlijk.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het is heel stevig inderdaad. Dat het er al zolang staat concludeer ik uit het feit dat het hek echt middenin de ene stam is gegroeid en die tweede tak is er helemaal doorheen gegaan zelfs. De ruitjes van het hek zie je nog in de bast. Om te kijken hoe lang het er staat zou je de boom om moeten zagen en dat zijn we niet van plan
O, en je kunt er niet onder zitten, die vergroeiing zit vrij laag
quote:Op maandag 23 mei 2011 18:38 schreef sjaakspark het volgende:
1 Dahlia
2 Roos
3 Bieslook
4 Roos
5?
6 Ja
Vermoed ik.
Bedanktquote:Op maandag 23 mei 2011 18:39 schreef Gwywen het volgende:
Die tweede roos is een New Dawn, mooie klimroos die lekker lang doorbloeit.![]()
5 lijkt me riet.
1 lijkt meer op een chrysant vind ik...quote:Op maandag 23 mei 2011 19:29 schreef een2drie het volgende:
Bedankt
Maar is 1 wel echt een dahlia? Ik heb er geen verstand van maar als ik even google op dahlia vind ik geen bloem die er op lijkt.
En weet iemand misschien ook de exacte namen van de rozen op 2 en 4?
Dat zou wel kunnen jaquote:Op maandag 23 mei 2011 19:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
1 lijkt meer op een chrysant vind ik...
Dat is het ookquote:Op maandag 23 mei 2011 19:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
1 lijkt meer op een chrysant vind ik...
Weet je misschien ook welke soort? Er zijn er namelijk aardig watquote:
Die hele post had niet geplaatst moeten wordenquote:Op maandag 23 mei 2011 19:42 schreef een2drie het volgende:
[..]
Weet je misschien ook welke soort? Er zijn er namelijk aardig wathttp://nl.wikipedia.org/wiki/Paeonia
2. New Dawn, zei ik tochquote:Op maandag 23 mei 2011 19:29 schreef een2drie het volgende:
En weet iemand misschien ook de exacte namen van de rozen op 2 en 4?
Owjaquote:Op maandag 23 mei 2011 19:58 schreef Gwywen het volgende:
[..]
2. New Dawn, zei ik toch![]()
4 lijkt me een Hondsroos (Rosa canina).
Bedankt.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:30 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Paardenmest kan in de tuin ja. Voor het beste effect moet je het wel ff laten liggen (niet te vers).
Prangend hoeft je vraag niet te zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:54 schreef Staal het volgende:
Overigens zei die boerin dat het beter niet kon i.v.m. onkruidexplosie.
Maar ik vraag me af wat precies het verschil is in voer. Wrs. die bix.
Denk dat dat dat vooral met aanvoer te maken heeft, Koeien worden veel intensiever gehouden dan paarden de mest wordt anders opgevangen, en dat geeft een veel makkelijker verwerkingsproces. Daarom wordt er wel koemest verkocht en geen paardenmest.quote:Op woensdag 25 mei 2011 02:00 schreef Staal het volgende:
Ik ga er echt niet in happen. Maar bedankt voor je post. Vermoedde ook al het addertje dat koemest verkocht wordt en paardenmest niet. Waarom is me eigenlijk toch nog steeds een klein beetje onduidelijk.
Mwa, het is verleden tijd en dus niet meer relevant, maar het ligt toch wel wat wanders.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:35 schreef rac het volgende:
[..]
Denk dat dat dat vooral met aanvoer te maken heeft, Koeien worden veel intensiever gehouden dan paarden de mest wordt anders opgevangen, en dat geeft een veel makkelijker verwerkingsproces. Daarom wordt er wel koemest verkocht en geen paardenmest.
Vroeger werden paarden gehouden in pot stallen die werden geregeld op gestooid met met stro.
de bacterien in de mest zorgden dan voor warmte dmv broeien. Zo konden de paarden beter de winter door komen. En dat werd er in het voorjaar eruit gehaald, de meest mooie oude stalmest.
Tegenwoordig worden stallen leeggemaakt dus is er geen oude stalmest meer. Als je zelf kippen hebt kun je ook die mest wel gebruiken, mits het lang genoeg heeft gelegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |