kneusquote:Op dinsdag 19 april 2011 19:41 schreef Aegryspes het volgende:
vrienden en vriendinnen; het type blanke jongen dat later jullie pensioenen moeten gaan betalen x)!
Datquote:Op dinsdag 19 april 2011 19:59 schreef omdat_appel het volgende:
Als dat duidelijk is, of ook niet, sowieso even meegaan een keer naar ze klas en met zijn "vrienden" een heel serieus gesprek aangaan. Als ze brutaal gaan doen, moeten je ouders maar even met de leraren praten dat het in de gaten houden.
Dit vind ik wel raar, je weel wel de naam van het syndroom maar je weet er helemaal niets over. Je doet je in elk geval erg intelligent overkomen in je post dus ik neem aan dat je ook kunt googlen! Begin daar eerst maar eens mee, zoek uit wat het is en wat de consequenties zijn, en toon op basis daarvan begrip voor je broertje. Dat iemand hem begrijpt zal hem al veel beter voelen. Hou je zoektocht samen met hem zodat hij er ook veel van af komt te weten. Geheid dat er ook een lotgenoten forum is, zoek daar ook naar.quote:Hij heeft een lichte vorm van het Leopaard Syndroom. Ik weet hier echt helemaal niets van dus zou niet weten of het daadwerkelijk een ''ziekte'' is of een ''aandoening'' of zo.
quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:06 schreef Aegryspes het volgende:
Oh ja, internet oO
- Ik ga geen twaalfjarigen slaan
- ''kneus'' hahahahahahah xDDD
- Diomedes, hoe kom je er bij dat ik geweldig ben op school, heb een drie gehaald voor een PTA economie, een vijf voor wiskunde en heb ook nog nooit in mijn leven mijzelf willen voordoen als een voorbeeldig leerling of zo oO(?) Het is gewoon mijn eerste post ooit op FOK dus had zoiets van laat ik mijzelf eens voorstellen maar bedankt voor je reactie!
Ah, thx Sattyagraha! Ja, hij maakt zich heel erg zorgen om zijn lengte en is er zegt ook vaak dat hij wou dat hij gewoon lang en sterk was (het is heel frustrerend om niet zelf je eigen vlees te kunnen snijden of zo, fles openmaken, simpele dingen). Hij zit er echt zelf mee ja =/... Dat pesten is idd een soort van druppel erbovenop; een gemene bevestiging.
Bedankt, Appel voor je reactie! Hij heeft een lichte vorm van het Leopaard Syndroom. Ik weet hier echt helemaal niets van dus zou niet weten of het daadwerkelijk een ''ziekte'' is of een ''aandoening'' of zo. Feit is dat hij slappe spieren heeft en dat hij er niet zo veel aan kan doen
Niet percee slaan, maar als je zelf niet al te klein ben kan je ze afschrikkenquote:Op dinsdag 19 april 2011 20:06 schreef Aegryspes het volgende:
Oh ja, internet oO
- Ik ga geen twaalfjarigen slaan
- ''kneus'' hahahahahahah xDDD
- Diomedes, hoe kom je er bij dat ik geweldig ben op school, heb een drie gehaald voor een PTA economie, een vijf voor wiskunde en heb ook nog nooit in mijn leven mijzelf willen voordoen als een voorbeeldig leerling of zo oO(?) Het is gewoon mijn eerste post ooit op FOK dus had zoiets van laat ik mijzelf eens voorstellen maar bedankt voor je reactie!
Ah, thx Sattyagraha! Ja, hij maakt zich heel erg zorgen om zijn lengte en is er zegt ook vaak dat hij wou dat hij gewoon lang en sterk was (het is heel frustrerend om niet zelf je eigen vlees te kunnen snijden of zo, fles openmaken, simpele dingen). Hij zit er echt zelf mee ja =/... Dat pesten is idd een soort van druppel erbovenop; een gemene bevestiging.
Bedankt, Appel voor je reactie! Hij heeft een lichte vorm van het Leopaard Syndroom. Ik weet hier echt helemaal niets van dus zou niet weten of het daadwerkelijk een ''ziekte'' is of een ''aandoening'' of zo. Feit is dat hij slappe spieren heeft en dat hij er niet zo veel aan kan doen
quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:44 schreef DuTank het volgende:
Een echte broer slaat die pestkoppen gewoon de tyfus in.
Indeedquote:
Dan is het denk ik jouw taak als grote broer om je broertje er telkens aan te herinneren dat hij is zoals hij is, met sterke en zwakke punten zoals ieder mens. Zodra het hem lukt om zijn 'handicap' te accepteren en zich focust op waar hij wel goed in is neemt hij de munitie van de pesters uit handen.quote:Ah, thx Sattyagraha! Ja, hij maakt zich heel erg zorgen om zijn lengte en is er zegt ook vaak dat hij wou dat hij gewoon lang en sterk was (het is heel frustrerend om niet zelf je eigen vlees te kunnen snijden of zo, fles openmaken, simpele dingen). Hij zit er echt zelf mee ja =/... Dat pesten is idd een soort van druppel erbovenop; een gemene bevestiging.
Hier stopte ik met lezen! Gemiste kans sukkel!quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:41 schreef Aegryspes het volgende:
Ik ben Abel. Ben zestien jaar oud, woon in Amsterdam, zit op een gymnasium (Grieks én Latijn), speel contrabas, ben drietalig opgevoed, geen lichamelijke/mentale aandoeningen, heb veel vrienden en vriendinnen; het type blanke jongen dat later jullie pensioenen moeten gaan betalen x)!
Ik ben op m'n 13e ook naar het riagg geweest voor zoiets. Totaal nutteloos.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:59 schreef Mishu het volgende:
Kan je broertje trouwens niet met een psycholoog praten? Die kan wat langer hulp bieden om hem meer weerbaar te maken.
Misschien in Jóuw geval maanvis..Misschien had je de verkeerde persoon, misschien is het Riagg niet de goeie instelling, misschien was je eigen motivatie of inzet niet denderend, misschien was de locatie verkeerd, de omgeving niet goed, het tijdstip niet oke, duurde het te lang, of te kort of of of.....dat het voor éen iemand niet werkt, wil niet zeggen dat het nutteloos IS natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik ben op m'n 13e ook naar het Riagg geweest voor zoiets. Totaal nutteloos.
Bij mij heeft het destijds wel geholpen. Doordat er continue iemand met je meedenkt.quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik ben op m'n 13e ook naar het riagg geweest voor zoiets. Totaal nutteloos.
Ik heb niet de indruk dat de andere kinderen het wel nuttig vondenquote:Op dinsdag 19 april 2011 22:05 schreef Niefke het volgende:
[..]
Misschien in Jóuw geval maanvis..Misschien had je de verkeerde persoon, misschien is het Riagg niet de goeie instelling, misschien was je eigen motivatie of inzet niet denderend, misschien was de locatie verkeerd, de omgeving niet goed, het tijdstip niet oke, duurde het te lang, of te kort of of of.....dat het voor éen iemand niet werkt, wil niet zeggen dat het nutteloos IS natuurlijk.
Vooral ook over iemands gymspullen heen pissen omdat hij een spierziekte heeft, dit maakte mij echt aan het lachenquote:Op dinsdag 19 april 2011 22:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat de andere kinderen het wel nuttig vonden. Het was meer iets waar je verplicht heen moest omdat de mentor/ouders het zeiden. Het werkte daardoor zelfs averechts. Op school hoorde je er niet bij en dan gaan ook nog je ouders/mentor zeggen dat je anders bent en naar zo'n cursus toe moet
.
En weerbaarheidstraining? Laat me niet lachen. Als ze (bijv) over je gymspullen heen pissen of je dag in dag uit van je fiets af trappen helpt geen enkele weerbaarheidstraining waarin je hebt geleerd het te negeren of er om te lachen, dan is er maar 1 ding dat helpt en dat is zwaar fysiek geweld.
Docenten grijpen niet in, ze werken vaak zelfs mee of pakken het totaal verkeerd aan. Er was ooit een klassegesprek over mij en enkele anderen die gepest werden, je wilt er gewoon bij horen als kind en dan gaat de leraar nog ff zeggen dat je anders bent en dat ze je met rust moeten laten. En dan weet je wel wat kinderen doen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:16 schreef Mishu het volgende:
Tja als het pesten echt zo ernstig is moeten docenten natuurlijk ingrijpen. Tegenwoordig kunnen de pesters een taakstraf krijgen bij bureau Halt als ze blijken te pesten.
Het was een voorbeeld uit mijn jeugd, maar dat geeft nietquote:Op dinsdag 19 april 2011 22:17 schreef mcf het volgende:
[..]
Vooral ook over iemands gymspullen heen pissen omdat hij een spierziekte heeft, dit maakte mij echt aan het lachen
quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:41 schreef Aegryspes het volgende:
Ik ben Abel. Ben zestien jaar oud, woon in Amsterdam, zit op een gymnasium (Grieks én Latijn), speel contrabas, ben drietalig opgevoed, geen lichamelijke/mentale aandoeningen, heb veel vrienden en vriendinnen; het type blanke jongen dat later jullie pensioenen moeten gaan betalen x)!
quote:Ik ben Abel. Ben zestien jaar oud, woon in Amsterdam, zit op een gymnasium (Grieks én Latijn), speel contrabas, ben drietalig opgevoed, geen lichamelijke/mentale aandoeningen, heb veel vrienden en vriendinnen; het type blanke jongen dat later jullie pensioenen moeten gaan betalen x)!
Ik heb nooit de indruk gehad dat weten dat ik niet de enige was echt hielp. Bovendien had ik als kind ook ogen, ik zag dat andere kinderen ook gepest werden. Dat andere mensen hetzelfde leed ervoeren maakte mijn leed niet minder. Maar idd een vechtsport is een goed idee, dan ga je je ook weerbaarder voelen en kan je het in noodgevallen toepassen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:34 schreef Niefke het volgende:
@ Maanvis, je projecteerd je eigen negatieve ervaring enorm op ts en zn broertje hun situatie. Niet terecht want zoals mishu al zei dat het haar/ hem wel geholpen had, zo zijn er erg veel kinderen wél gebaat bij kanjertraining of weeerbaarheidstraining.
Ik werk bijna elke dag op een groep met 9 lvg jongeren met ernstige gedragsproblematiek op een behandelgroep en inderdaad, een aantal van die jongeren kunnen hélemaal niks met weerbaarheidstraining oid (oh by the way, tip voor ts: Judo!!!!) maar veel jongeren zijn er echt wél bij gebaat. Alleen al omdat je ziet, ervaart, voelt en weet dat je niet de enige bent..
fysiek geweld..ja hoor, af en toe van je af kunnen bijten met je vuisten kán helpen...zelf een pester worden kan ook helpen, je boze Tokkie buurman met zn vechthond een middagje langsturen kan ook helpen ..of gewoon met een pistool door de school gaan lopen schreeuwen, intimideren, omkopen, chanteren of vriendjes worden met de pestkop kan ook allllemaal helpen..
of niet...
Wel samen met die andere kinderen die daar bij het riagg waren dan hèquote:Op dinsdag 19 april 2011 22:47 schreef Niefke het volgende:
@ maanvis...idd, dat was in jouw situatie zo. Zegt niet dat het zinloos is maar dat jij t zo ervaren hebt
Je wordt, volgens mij, juist zelfverzekerder doordat je ziet dat je sterker wordt en in staat bent jezelf te verweren in nood situaties.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:39 schreef Niefke het volgende:
@ Johnspek..Bij judo leren kinderen vooral te vertrouwen op zichzelf. Ze leren zich te beheersen maar ook een assertieve houding aan te nemen. Het gaat niet zozeer om de handelingen zélf als wel om het vertrouwen wat een kind er mee kan krijgen in zichzelf. Judo'en met de spierziekte van ts zn broertje bij een 'gewone' judoclub heeft misschien hetzelfde effect als voetbal..maar er zijn landelijk overal judoclubjes voor 'speciale' kinderen.
Dus ergens heb je een punt dat hij niet supersterk zal worden of ineens zal winnen, maar hij kan er wél leren om weerbaar te worden
Dat niet nee, maar vechtsport (ho wacht, ik heb het over judo..niet over boksen oid, daar weet ik helemáal niks van) is toch ook voor een groot deel gericht op mentale kracht...quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:41 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Je wordt, volgens mij, juist zelfverzekerder doordat je ziet dat je sterker wordt en in staat bent jezelf te verweren in nood situaties.
Het is niet zo dat het beoefenen van een vechtsport magie is of zoiets.
Dat valt flink tegen uit mijn ervaring. Wellicht krijg je wat wijze spreuken over het niet gebruiken van je vechtsport in het "echte leven" maar daar houdt het wel bij op.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:48 schreef Niefke het volgende:
[..]
Dat niet nee, maar vechtsport (ho wacht, ik heb het over judo..niet over boksen oid, daar weet ik helemáal niks van) is toch ook voor een groot deel gericht op mentale kracht...
Dit is wél het uitgangspunt bij judo voor motorisch beperkte kinderen..wellicht is die insteek anders dan bij niet-beperkte kinderen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:50 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Dat valt flink tegen uit mijn ervaring. Wellicht krijg je wat wijze spreuken over het niet gebruiken van je vechtsport in het "echte leven" maar daar houdt het wel bij op.
Bedenk zelf maar eens wat je zou kunnen zeggen tegen iemand die gepest wordt, je kan weinig zeggen. "Ze zijn jaloers?" "Later komen ze zichzelf wel tegen"?![]()
Mentaal wordt je sterker door de training (niet opgeven als het lijkt alsof je doodgaat).Maar zelfverzekerder, als de training weinig effect heeft zoals het waarschijnlijk het geval is bij zijn broertje, ...nee
Er is gewoon vrij weinig wat je kan doen tegen pesten behalve angst in te jagen in de pesters.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:58 schreef Niefke het volgende:
[..]
Dit is wél het uitgangspunt bij judo voor motorisch beperkte kinderen..wellicht is die insteek anders dan bij niet-beperkte kinderen.
Maar goed, we dwalen af
En hier stopte ik met lezen.quote:Ik ben Abel. Ben zestien jaar oud, woon in Amsterdam, zit op een gymnasium (Grieks én Latijn), speel contrabas, ben drietalig opgevoed, geen lichamelijke/mentale aandoeningen, heb veel vrienden en vriendinnen; het type blanke jongen dat later jullie pensioenen moeten gaan betalen x)!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar als je zo'n pester vloert als ie weer eens loopt te treiteren geeft dat echt een geweldig gevoel, daar ga je zelfvertrouwen van uitstralen en dan ben je geen target meerquote:Op woensdag 20 april 2011 00:00 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Er is gewoon vrij weinig wat je kan doen tegen pesten behalve angst in te jagen in de pesters.
Dit door middel van geweld of andere praktijken.
Je gaat echt niet zelfverzekerder worden als je een uurtje per week judo les krijgt, maar 20 uur per week wordt gepest en geslagen..
Ja maar dan ga je er vanuit dat hij daadwerkelijk in staat is dat te doen, en dat betwijfel ik als hij nu nog (letterlijk) geen deuk kan slaan in een pakje boter.quote:Op woensdag 20 april 2011 00:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar als je zo'n pester vloert als ie weer eens loopt te treiteren geeft dat echt een geweldig gevoel, daar ga je zelfvertrouwen van uitstralen en dan ben je geen target meer.
Ik weet nog dat ik een pestkop van een kop groter vanaf 3 meter afstand tegen een boom aan smeet, waarna ie ineen zakte en begon te janken. Zelden zoiets meegemaakt. Alsof ik neo was die voor het eerst kogels kon laten stoppen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |