het word niet als normaal ervaren inderdaad.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:01 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Jep, maar ook dat heeft zn nadelen, zeker in een maatschappij als waarin we leven... tenminste dat vind ik lastig...
nee johquote:[..]
Naja, ik zag in de hand als in een vuist zegmaar...
christelijke schoolquote:[..]
weer een halve bijbeltekst
Zover ik weet ik niet.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:00 schreef LovelyLady het volgende:
Ik leef in een familie met alleen maar scheidingen...
quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:06 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Zover ik weet ik niet.
Mijn tante besloot te scheiden. nieuwe flat met der kinderen, helemaal opnieuw ingericht. Oudste was blij dat hij eindelijk rust hadMijn tante raakt der baan kwijt... en opeens besluit ze weer naar haar man terug te gaan
quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:06 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Zover ik weet ik niet.
Mijn tante besloot te scheiden. nieuwe flat met der kinderen, helemaal opnieuw ingericht. Oudste was blij dat hij eindelijk rust hadMijn tante raakt der baan kwijt... en opeens besluit ze weer naar haar man terug te gaan
Jep, onze wensen zijn daarin wat anders, maar de laatste tijd hebben we daar ook weer stappen in gezet en zijn we daarin ook dichter naar elkaar toe gegroeidquote:Op dinsdag 19 april 2011 10:02 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wat vind je lastig?? dat je geen vergelijkingsmateriaal hebt??
ik maak wel eens een grapje met mijn allereerste vriendje.. ( we hebben nog contact) dat we een test moeten doen of we nog eea bijgeleerd hebben sindsdien
Jep, dat soort opmerkingen heb ik inderdaad al genoeg gehadquote:Op dinsdag 19 april 2011 10:02 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
het word niet als normaal ervaren inderdaad.
krijg je weer van die opmerkingen als "nieuwe schoenen pas je toch eerst"
het lijkt me wel echt super fijn dat je zo met elkaar om kan gaanquote:Op dinsdag 19 april 2011 10:08 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Jep, onze wensen zijn daarin wat anders, maar de laatste tijd hebben we daar ook weer stappen in gezet en zijn we daarin ook dichter naar elkaar toe gegroeid
Ik vind het wel mooi hoorquote:Op dinsdag 19 april 2011 10:09 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Jep, dat soort opmerkingen heb ik inderdaad al genoeg gehad
Ik heb het even gemist van die APK maar wat is dat?quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:09 schreef Barreltje het volgende:
[..]
het lijkt me wel echt super fijn dat je zo met elkaar om kan gaan
waar kunnen we die APK vinden??![]()
*sleept BarMan heen*
een grote beurtquote:Op dinsdag 19 april 2011 10:11 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik heb het even gemist van die APK maar wat is dat?
quote:
Ja en het heeft 3-4 jaar geduurd dat ze ECHT wegging bij hem.... hoe bedoel je profiteren van je manquote:
Zoek gewoon op Marriage Course...quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:09 schreef Barreltje het volgende:
[..]
het lijkt me wel echt super fijn dat je zo met elkaar om kan gaan
waar kunnen we die APK vinden??![]()
*sleept BarMan heen*
Dat is wel apart...quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:13 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
[..]
Ja en het heeft 3-4 jaar geduurd dat ze ECHT wegging bij hem.... hoe bedoel je profiteren van je manEnige positieve was wel, dat ze de allimentatie voor haarzelf geweigerd had
![]()
Volgens mij had ze dat beter niet kunnen doen, en dan had ze misschien wel de scheiding doorgezet
komt hier vandaanquote:
quote:Op dinsdag 19 april 2011 08:42 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Je bent er samen ingestapt en zult dus ook samen moet werken aan het onderhoud van het huwelijk. En ik merk ook vaak zat dat je dat echt moet doen, omdat je anders toch echt je eigen dingen gaat doen, dat je vanzelf uit elkaar groeit. Zeker in de maatschappij waarin we leven, waarin het individu eigenlijk overal centraal staat. Daarom hebben wij afgelopen jaar de 'Marriage Course' gevolgd. Dat is een soort APK voor je huwelijk en dat werkt echt, tenminste bij ons.
Jawel, maar dat is niet iets waar ik trots op ben, gezien mn principes.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:10 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi hoor
maar heb je helemaal niet "geoefend" voor het huwelijk??
Ze hebben ze vast ook wel op minder christelijke grondslag..quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:14 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Zoek gewoon op Marriage Course...
Het is wel een cursus met christelijke inslag. Wij hebben hem gedaan bij ons in de kerk. Het zijn 7 avonden, waarop je eerst met de hele cursusgroep eet, daarna naar de studie, die bestaat uit het luisteren naar de 'theorie' en oefeningen die je samen bespreekt, het is een leuke mix tussen de gezelligheid van een groep en de privacy samen.
Ze hebben er ook een boek over: http://www.izb.nl/boekhandel/details.php?artikelID=10553
Mja als het is met de vrouw waar je uiteindelijk mee getrouwd bent.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:15 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Jawel, maar dat is niet iets waar ik trots op ben, gezien mn principes.
Dat weet ik niet, ik ken alleen deze en vond deze erg goed. Bij ons zat er ook een stel bij waarvan er 1 overtuigd atheist is. Je moet dan gewoon door het christelijke heenprikken en de principes zelf toepassen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:16 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ze hebben ze vast ook wel op minder christelijke grondslag..
BarMan is overtuigd Atheist
BarMan wordt alleen maar opstandig van christelijke dingenquote:Op dinsdag 19 april 2011 10:17 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik ken alleen deze en vond deze erg goed. Bij ons zat er ook een stel bij waarvan er 1 overtuigd atheist is. Je moet dan gewoon door het christelijke heenprikken en de principes zelf toepassen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Het principe is dat je in het huwelijk seks hebt en niet ervoor. Alleen in deze maatschappij waarin het raar is om op je 18e te trouwen is dat een heel moeilijk principe om te houden. Vind ik tenminste...quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Mja als het is met de vrouw waar je uiteindelijk mee getrouwd bent.
of id dat niet het principe?
En barretje zelf?quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:16 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ze hebben ze vast ook wel op minder christelijke grondslag..
BarMan is overtuigd Atheist
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |