Gaan wonen op een plek waar de normen wat vager zijn, waar minder sociale controle is en waar de openingstijden wat ruimer zijn. Grote stad dus.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:07 schreef DeZoektocht het volgende:
Ik herken dat wel ja
Mijn vraag aan jou is, hoe leef je niet volgens het boekje in deze maatschappij?
Af en toe heb ik echt zo'n bui dat ik denk van ik wil niet volgens het boekje leven, maar srsly krijg het niet voor mekaar, het leven is te vastgelegd zegmaar.
Dus: hoe niet volgens het boekje te leven?
True maar dat biedt ook geen garanties, op een gegeven moment zie je ook in jouw omgeving dat er mensen zijn die dus het huisje boompje beestje gaan doen, mensen waarmee je een emotionele band hebt opgebouwd in de jaren maar toch vanaf gaat groeien omdat je niet mee gaat in die stroming.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gaan wonen op een plek waar de normen wat vager zijn, waar minder sociale controle is en waar de openingstijden wat ruimer zijn. Grote stad dus.
Sja, zo heel erg wild is mijn leven nu ook weer niet. Het verschil is denk ik de proiriteiten die ik bij dingen leg.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:07 schreef DeZoektocht het volgende:
Ik herken dat wel ja
Mijn vraag aan jou is, hoe leef je niet volgens het boekje in deze maatschappij?
Af en toe heb ik echt zo'n bui dat ik denk van ik wil niet volgens het boekje leven, maar srsly krijg het niet voor mekaar, het leven is te vastgelegd zegmaar.
Dus: hoe niet volgens het boekje te leven?
Dat normen bestaan wist ik. Maar dat sommige mensen er zo'n punt van maken anderen ervan te overtuigen dat ze binnen nu en een halfjaar volgens die normen zouden moeten gaan leven, dat was nieuw voor me.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:11 schreef Friek_ het volgende:
Tsja, overal heersen er nu eenmaal normen en als je daar teveel van afwijkt word je raar aangekeken. Beetje een non-issue verder.
Dat mensen HBB doen heb ik geen problemen mee, dat ik er iedere 5 minuten aan herrinerd moet worden dat ik dat ook moet doen, daar heb ik wel problemen mee.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:19 schreef jogy het volgende:
[..]
True maar dat biedt ook geen garanties, op een gegeven moment zie je ook in jouw omgeving dat er mensen zijn die dus het huisje boompje beestje gaan doen, mensen waarmee je een emotionele band hebt opgebouwd in de jaren maar toch vanaf gaat groeien omdat je niet mee gaat in die stroming.
Mail dat maar naar mijn schoonouders, misschien houden ze dan op met zeuren.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:24 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Mwah je hebt een vriend, een huisje , je woont samen. gaat toch aardig volgens het boekje zo.
HBB, die onthoud ik, goeiequote:Op dinsdag 19 april 2011 00:23 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Dat mensen HBB doen heb ik geen problemen mee, dat ik er iedere 5 minuten aan herrinerd moet worden dat ik dat ook moet doen, daar heb ik wel problemen mee.
Niet iedere HBB'er is gelukkig zo, de meesten zelfs niet.
Sja, ik wat minder. Het zal wel een meisjesding zijn om je er wat meer van aan te trekken. Maar wat ook niet helpt, is dat de boodschap zo om de 15 minuten onder danwel boven water herhaald wordt.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:26 schreef heiden6 het volgende:
Ach ja, ik neem de inhoud van andermans boekjes voor kennisgeving aan.
Ja, daar herken ik me ook in. Soms is het ook for old times sake een vriendschap onderhouden.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:27 schreef jogy het volgende:
[..]
HBB, die onthoud ik, goeie. Eerlijk is eerlijk, de HBBers in mijn omgeving doen dat ook niet maar je belevingswereld groeit toch uit elkaar, het is minder makkelijk om met je maat ff los te gaan als er een gezin op hem wacht etc. En het is wel even leuk om over die baby te praten (bijvoorbeeld) maar als je er verder (nog) niets mee hebt dan verveelt het snel.
Helaas gaat dat niet zomaar met schoonouders.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:29 schreef MeraViglioSa het volgende:
Maw: Als je je er echt aan stoort, contact verbreken want mensen die jouw manier van leven moeten afzeiken zijn de moeite niet waard. Itse very simpel.
Aha, dus je vriend stoort er zich niet zo erg aan als jij?quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:31 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Helaas gaat dat niet zomaar met schoonouders.
Al deed hij het, dan was het niet genoeg reden om contact te verbreken, dat zou ik ook niet bij mijn eigen ouders doen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:33 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Aha, dus je vriend stoort er zich niet zo erg aan als jij?
Naja verbreken is een groot woord, maar als onderhouden een last wordt zou ik het toch tot een absoluut minimum beperken.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:36 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Al deed hij het, dan was het niet genoeg reden om contact te verbreken, dat zou ik ook niet bij mijn eigen ouders doen.
Zovaak gezegd dat ik zo gelukkig ben. Maar voor hen telt De Baan, Het Huis, De Auto Van De Zaak en De Bank Met Bijpassende Kleedjes En Tafeltje.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:46 schreef MeraViglioSa het volgende:
Heb je er überhaupt al wel eens wat van gezegd eigenlijk?
Ja, dat maakt niet zoveel indruk hè.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:57 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Zovaak gezegd dat ik zo gelukkig ben. Maar voor hen telt De Baan, Het Huis, De Auto Van De Zaak en De Bank Met Bijpassende Kleedjes En Tafeltje.
Misschien moet ik het idd eens zeggen. Maar aan de andere kant, soms kunnen ze zo hardleers zijn. Jongste broertje was jarenlang het engeltje. Zovaak moeders daar op aangesproken. (met de medewerking van vader) Maar altijd was er weer een reden om een uitzondering voor hem te maken.quote:Op dinsdag 19 april 2011 01:00 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ja, dat maakt niet zoveel indruk hè.
Beter word je gewoon een keer echt boos en leg je uit dat je het ontzettend respectloos vindt om hun levensstijl door jouw strot geduwd te krijgen, con-ti-nu. Hopelijk gaat er dan ergens een belletje rinkelen bij die idioten. Sorry hoor.
Bron ?quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:23 schreef MuyTrabajo het volgende:
Niet iedere HBB'er is gelukkig zo, de meesten zelfs niet.
Eigen ervaring. De meeste mensen die volgens het boekje leven vallen mij er niet mee lastig en laten me in mijn waarde.quote:
Duidelijk..quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:11 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Eigen ervaring. De meeste mensen die volgens het boekje leven vallen mij er niet mee lastig en laten me in mijn waarde.
Je spreekt jezelf dus tegen m.b.t. de quote die Bateman net gaf?quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:11 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Eigen ervaring. De meeste mensen die volgens het boekje leven vallen mij er niet mee lastig en laten me in mijn waarde.
Verkeerde bewoordigen. Ik zei niet dat ze niet gelukkig zijn, ik zei dat ze gelukkig niet zo zijn als mijn schoonouders.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf dus tegen m.b.t. de quote die Bateman net gaf?
Jij doet trouwens exact hetzelfde als men bij jou; stellen dat jij niet gelukkig zou zijn omdat je een ander leven leidt.
Ik ken genoeg HBB'ers die erg gelukkig zijn. En ik als niet-HBB'er met een onregelmatig leven net zo goed.
Mijn (niet-irritante) schoonouders kijken ook nog steeds vreemd op als ik naar party's ga met hun dochter of als ik weer es terugkom uit een of ander ver buitenland.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:27 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Verkeerde bewoordigen. Ik zei niet dat ze niet gelukkig zijn, ik zei dat ze gelukkig niet zo zijn als mijn schoonouders.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Kijk, als ik er met mijn vriend over praat zegt hij 'maar je wilt toch ook een leuk huis en leuke dingen doe'?quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:19 schreef Lienekien het volgende:
Da's helemaal geen subtiele druk van je schoonouders, hoor. Dat is gewoon overduidelijk opdringen dat jij het nog niet goed doet in hun ogen. Als je nou echt lekker je eigen gang wil gaan en je niks van boekjes en normen wil aantrekken, dan laat je je dat soort dingen niet meer zeggen door je schoonouders.
Hoe oud ben je?quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:34 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan. Kijk, als ik er met mijn vriend over praat zegt hij 'maar je wilt toch ook een leuk huis en leuke dingen doe'?
En daar zit hem de crux. Ik ben niet fundamenteel tegen een huisje boompje beestje leven.
Dus om dan de confrontatie op te zoeken en respect te eisen voor mijn manier van leven. Dat is ook een beetje overdreven, want ik heb dus niet echt een bewuste 'manier van leven' waar je respect voor op kan eisen.
Dan zie ik het probleem eigenlijk niet zo. Want zoveel fundamenteels is er dan niet anders. Behalve dat je schoonouders misschien wat vaker hardop zeggen wat ze denken dan jij zou willen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:34 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan. Kijk, als ik er met mijn vriend over praat zegt hij 'maar je wilt toch ook een leuk huis en leuke dingen doe'?
En daar zit hem de crux. Ik ben niet fundamenteel tegen een huisje boompje beestje leven.
Dus om dan de confrontatie op te zoeken en respect te eisen voor mijn manier van leven. Dat is ook een beetje overdreven, want ik heb dus niet echt een bewuste 'manier van leven' waar je respect voor op kan eisen.
Van wat je vertelt gaat het vooral tussen jou en je schoonmoeder niet zo lekker .... heb jij het gevoel dat ze je dingen 'opdringt'...quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:31 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Helaas gaat dat niet zomaar met schoonouders.
Dat zijn gelukkig voor jullie nog relatief materialistische dingen, worst case zou je voor de beeldvorming toch nog es een flinke LCD in kamer kunnen parkeren. (slechte gewoonte, maar het zou kúnnen)quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:57 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Zovaak gezegd dat ik zo gelukkig ben. Maar voor hen telt De Baan, Het Huis, De Auto Van De Zaak en De Bank Met Bijpassende Kleedjes En Tafeltje.
Het zijn echt geen eikels, alleen mensen die het.. tjsa. niet zien dat het ook anders kan.
Klopt, en toch vind ik het benauwend. Die vanzelfsprekendheid.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan zie ik het probleem eigenlijk niet zo. Want zoveel fundamenteels is er dan niet anders. Behalve dat je schoonouders misschien wat vaker hardop zeggen wat ze denken dan jij zou willen.
Dat ja, dat zou best wel eens kunnen!quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:37 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Van wat je vertelt gaat het vooral tussen jou en je schoonmoeder niet zo lekker .... heb jij het gevoel dat ze je dingen 'opdringt'...
dat is juist een heel typisch iets dat veel vrouwen hebben, een soort van 'concurrentiestrijd' tussen hen en de 'schoonmoeder' die zich teveel met de individuele keuzes van de schoondochter zou 'bemoeien' (iets wat vaak ook zo is)
Ik herkende je al van je eerdere topic over je schoonouders.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:46 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Klopt, en toch vind ik het benauwend. Die vanzelfsprekendheid.
Als vriend later aardig verdient, als er straks een auto komt, als er straks een huis komt, dat natuurlijk vol dure spullen staat, als er straks kinderen komen en als ik dan natuurlijk! een stap terug doe om voor de kinderen te zorgen en het huis op orde te hebben, (compleet met de snijbloemen die dan in de mode zijn) en als dat huis dan het liefst in hun buurt staat (dan kan ik mijn schoonouders ook nog aandacht geven, k ben tenslotte vrouw, dus moet ik me vooral met sociale zorgdingetjes bezig houden)
srry voor de rant..
Ja, dat heb ik dan weer met mijn eigen moeder..quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:44 schreef fruityloop het volgende:
Mijn schoonmoeder is en blijft teleurgesteld dat wij geen kleinkinderen voor haar gaan produceren. Op dat niveau iemand tegemoet komen is toch een stuk lastiger dan als het om materialistische dingen gaat.
Nogmaals. Spreek je uit, of hou op met zeuren.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:46 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Klopt, en toch vind ik het benauwend. Die vanzelfsprekendheid.
Als vriend later aardig verdient, als er straks een auto komt, als er straks een huis komt, dat natuurlijk vol dure spullen staat, als er straks kinderen komen en als ik dan natuurlijk! een stap terug doe om voor de kinderen te zorgen en het huis op orde te hebben, (compleet met de snijbloemen die dan in de mode zijn) en als dat huis dan het liefst in hun buurt staat (dan kan ik mijn schoonouders ook nog aandacht geven, ik ben tenslotte vrouw, dus moet ik me vooral met sociale zorgdingetjes bezig houden)
srry voor de rant..
Voor jou niet dan??quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:48 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dan weer met mijn eigen moeder..Ook een lastige, want zoiets is toch heel belangrijk voor zo'n iemand.
Ik ben zelf helemaal tevreden eigenlijk. Te tevreden, want juist daardoor heb ik steeds minder zin in de 'mal' van mijn schoonouders te passen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik herkende je al van je eerdere topic over je schoonouders.
Zijn je schoonouders nou echt het probleem, of heb je deep down zelf het gevoel dat het leven dat je voor je ziet eigenlijk helemaal niet het leven is dat je echt wil?
Waarom voel je dat zo? Ik snap het niet, je bent toch op geen enkele manier afhankelijk van die mensen? Ze kunnen jou toch niet tot keuzes dwingen?quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:50 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Ik ben zelf helemaal tevreden eigenlijk. Te tevreden, want juist daardoor heb ik steeds minder zin in de 'mal' van mijn schoonouders te passen.
Zie mijn post hieronder. Ik ben niet uit principe tegen het HBB gedoe, dus om nu daarom de comnfrotatie op te zoeken en respect op te eisen voor een levensstijl.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:49 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Nogmaals. Spreek je uit, of hou op met zeuren.
Beter spreek je je uit. Eerst tegen je vriend en dan tegen je schoonmoeder.
En maak het duidelijk!!
quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:34 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
En daar zit hem de crux. Ik ben niet fundamenteel tegen een huisje boompje beestje leven. Ben geen andersglobalist of pacifist of zo iets.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:52 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Zie mijn post hieronder. Ik ben niet uit principe tegen het HBB gedoe, dus om nu daarom de comnfrotatie op te zoeken en respect op te eisen voor een levensstijl.
[..]
Nee, maar het is knap irritant om de 15 minuten een opmerking met 'zou je niet eens'. En hoe ze hun zin doordringen is zo subtiel, als je er wat van zegt komt het over alsof jij de zeikerd bent.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom voel je dat zo? Ik snap het niet, je bent toch op geen enkele manier afhankelijk van die mensen? Ze kunnen jou toch niet tot keuzes dwingen?
Dat lijkt me vreemd. Je bepaalt in grote mate je eigen leven...quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:48 schreef Lienekien het volgende:
...of heb je deep down zelf het gevoel dat het leven dat je voor je ziet eigenlijk helemaal niet het leven is dat je echt wil?
Ja, dat is misschien wel een optie.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:58 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet.Ik zeg dat je je ergernis uit moet spreken over het feit dat je continu verkeerd lijkt te doen in hun ogen (ergo, over hun gebrek aan respect voor jouw beslissingen). Misschien hebben ze het niet eens door namelijk.
Je vriend is dan ook wel een beetje deel van het probleem. En tja, als je kiest voor een leven met hem, dan krijg je zijn moeder erbij.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:02 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Nee, maar het is knap irritant om de 15 minuten een opmerking met 'zou je niet eens'. En hoe ze hun zin doordringen is zo subtiel, als je er wat van zegt komt het over alsof jij de zeikerd bent.
Moeders heeft nu de kinderen groot zijn niet zoveel meer om handen. Dus wil ze dat we langskomen, zo vaak en zoveel mogelijk. En dan biedt ze aan om dingen te wassen of te bewaren (zodat we terug moeten om het op te halen) en als we er dan zijn doet ze alles om ons zo lang mogelijk te houden (Blijven jullie eten? Ik heb alles al klaar! De hele dag in de keuken gestaan, daar ben je moeder voor Gaan jullie na het eten nog weg? Veel te laat!)
Op zo'n manier dat het irriteeert. En leg er maar eens de vinger op. Hoe kan je nou klagen over iemand die spontaan hulp aanbiedt.? Zucht, misschien ben ik ook gek aan het worden en zie ik alles verkeerd. Maar ik krijg er zo'n jeuk van. Leg dat maar eens uit aan je vriend als hij voorstelt om voor we op vakantie gaan weer eens een nacht bij moeders door te brengen, want ze heeft het aangeboden en 'het is zo handig'.
Ja, ik word gek, anderen zouden zich in handen knijpen met zo'n lieve schoonmoeder.
Het HBB-leven dat ze schetst en waarvan ze denkt dat ze het wel wil, misschien wil ze het toch eigenlijk helemaal niet. Als ze niet met deze vriend was, zou ze misschien wel heel andere keuzes willen maken.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat lijkt me vreemd. Je bepaalt in grote mate je eigen leven...
Dit idd.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je vriend is dan ook wel een beetje deel van het probleem. En tja, als je kiest voor een leven met hem, dan krijg je zijn moeder erbij.
Dan zit er maar 1 ding op. Op zoek naar iemand die wel dezelfde levensinstelling heeftquote:Op dinsdag 19 april 2011 11:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het HBB-leven dat ze schetst en waarvan ze denkt dat ze het wel wil, misschien wil ze het toch eigenlijk helemaal niet. Als ze niet met deze vriend was, zou ze misschien wel heel andere keuzes willen maken.
Dat zou een consequentie kunnen zijn, ja.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan zit er maar 1 ding op. Op zoek naar iemand die wel dezelfde levensinstelling heeft
Da's wel wat ik zou doen, ja.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan zit er maar 1 ding op. Op zoek naar iemand die wel dezelfde levensinstelling heeft
Als ik het zo lees krijg ik er de rillingen van.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:02 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Nee, maar het is knap irritant om de 15 minuten een opmerking met 'zou je niet eens'. En hoe ze hun zin doordringen is zo subtiel, als je er wat van zegt komt het over alsof jij de zeikerd bent.
Moeders heeft nu de kinderen groot zijn niet zoveel meer om handen. Dus wil ze dat we langskomen, zo vaak en zoveel mogelijk. En dan biedt ze aan om dingen te wassen of te bewaren (zodat we terug moeten om het op te halen) en als we er dan zijn doet ze alles om ons zo lang mogelijk te houden (Blijven jullie eten? Ik heb alles al klaar! De hele dag in de keuken gestaan, daar ben je moeder voor Gaan jullie na het eten nog weg? Veel te laat!)
Op zo'n manier dat het irriteeert. En leg er maar eens de vinger op. Hoe kan je nou klagen over iemand die spontaan hulp aanbiedt.? Zucht, misschien ben ik ook gek aan het worden en zie ik alles verkeerd. Maar ik krijg er zo'n jeuk van. Leg dat maar eens uit aan je vriend als hij voorstelt om voor we op vakantie gaan weer eens een nacht bij moeders door te brengen, want ze heeft het aangeboden en 'het is zo handig'.
Ja, ik word gek, anderen zouden zich in handen knijpen met zo'n lieve schoonmoeder.
Mee eens.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:23 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dit idd.
Maar dat wil niet zeggen dat jij je overal maar bij neer hoeft te leggen.
Zeker niet als je een toekomst wilt met deze persoon.
Sterker nog, liever vandaag dan morgen want hoe langer je wacht, hoe vreemder ze op zullen kijken dat jij je er 'ineens' aan gaat irriteren.
Juist.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je vriend is dan ook wel een beetje deel van het probleem. En tja, als je kiest voor een leven met hem, dan krijg je zijn moeder erbij.
Vriendlief is gelukkkig niet zo als zijn ouders. Hij wil wel graag mooie spullen, maar niet alles hoeft van een duur Scandinavisch merk te zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het HBB-leven dat ze schetst en waarvan ze denkt dat ze het wel wil, misschien wil ze het toch eigenlijk helemaal niet. Als ze niet met deze vriend was, zou ze misschien wel heel andere keuzes willen maken.
Danku, dacht even dat ik gek werd.quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als ik het zo lees krijg ik er de rillingen van.
Je kunt met je vriend afspreken dat je minder vaak naar je schoonouders gaat. Daarmee hoef je ze niet voor het hoofd te stoten. Je hebt gewoon andere plannen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:07 schreef MuyTrabajo het volgende:
Hoe zou jij het dan brengen? Zonder over te komen als een ruziezoeker die verwijten bedenkt?
Dat kan.. maar dan komt toch de vraag 'vind je het niet leuk bij mijn ouders'? En dan moet ik toch met verwijten komen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt met je vriend afspreken dat je minder vaak naar je schoonouders gaat. Daarmee hoef je ze niet voor het hoofd te stoten. Je hebt gewoon andere plannen.
En als je wel op bezoek gaat, maar niet wilt blijven eten of slapen, zeg dat dan van tevoren. (Zodat ze niet voor niks met eten op jullie rekent.)
Langzaam wat duidelijker je grenzen stellen. Moet je vriend het wel met je eens zijn en hij moet dan niet gaan terugkrabbelen als je daar bent ('ach, zullen we toch blijven eten/slapen?').
Ze is geen kenau, dat maakt het zo lastig. Ik denk ook dat ze het onderbewust doet.quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:12 schreef RM-rf het volgende:
als je gewoon begint met eerlijk te zijn... niet het ene moment beweren dat er géén probleem is en je schoonmoeder gewoon aardig is, maar dan toch je erover te gaan opwinden, het gevoel hebben dat je je toch aangevallen voelt, of anders blijven 'malen' erover....
alsof je moet wachten op het moment dat je zélf erover 'ruzie' moet gaan zoeken... natuurlijk ben je dan al te laat.
Natuurlijk ligt de waarheid in het midden, zal de schoonmoeder niet een échte Kenau zijn (en waar ze fouten maakt dat misschien niet bewust doen of misschien zelfs uit goede wil)..
Dan begint het toch met een goed gesprek met je vriend. Je vindt het wel leuk bij zijn ouders, maar op zijn tijd, dus niet te vaak. En het is een vervelend gevoel dat je slecht zelf je grenzen kunt bepalen. Je hoeft hem dit topic niet te laten lezen, maar hij mag best weten dat je het niet altijd leuk vindt.quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:18 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Dat kan.. maar dan komt toch de vraag 'vind je het niet leuk bij mijn ouders'? En dan moet ik toch met verwijten komen.
Ik zou dat graag willen aanpakken, want op 'logistiek handig' winnen ze het altijd wel van me., zo slim zijn ze wel. Op dit moment ligt onze tent daar, dus als we volgende week gaan kamperen moeten we daar 'toevallig' weer langs.
Gelukkig is mijn vriend geen terugkrabbelaar.
[..]
Ze is geen kenau, dat maakt het zo lastig. Ik denk ook dat ze het onderbewust doet.
Ze heeft geen eigen leven (heeft ze zelf ooit gezegd!) geen familie in de buurt en geen kennisen. Dus de kinderen die langs komen geven kleur aan haar dagen.
Ja misschien is het zo een goed idee!quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan begint het toch met een goed gesprek met je vriend. Je vindt het wel leuk bij zijn ouders, maar op zijn tijd, dus niet te vaak. En het is een vervelend gevoel dat je slecht zelf je grenzen kunt bepalen. Je hoeft hem dit topic niet te laten lezen, maar hij mag best weten dat je het niet altijd leuk vindt.
Anders lees je het topic even?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |