abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95697389
Ik lees vaak topics hier van mensen die het leven als een sleur ervaren. Gelukkig heb ik daar geen last van. Mijn 'probleem' is dat mijn leven steeds minder standaard wordt en dat ik het veel te leuk vind.

Ik word echter steeds benauwder van de subtiele signalen van mijn omgeving dat het eens tijd wordt alles volgens het boekje te doen.. dat wil ik helemaal niet! In mijn puberteit kreeg ik de ruimte om 'lekker gek' te zijn. Nu heb ik mijn eigen leven en word ik constant door mijn omgeving gewezen op de 'volgende stap' die ik zou moeten nemen.

Ik weet dat dit mijn leven is en dat ik mijn eigen plannetje moet trekken, maar dat is slechts theorie. In de praktijk is de druk toch wel aanwezig, en ik voel hem, of ik er nu wat mee doe of niet

Het is niet een zwaar probleem, of zo. Ook hoef ik niet perse advies 'wat nu te doen' Ik ben meer op zoek naar herkenning/ervaringen.

Dus: Subtiele druk om volgens het boekje te leven: wie herkent? :)
pi_95698187
Ik herken dat wel ja :Y
Mijn vraag aan jou is, hoe leef je niet volgens het boekje in deze maatschappij?
Af en toe heb ik echt zo'n bui dat ik denk van ik wil niet volgens het boekje leven, maar srsly krijg het niet voor mekaar, het leven is te vastgelegd zegmaar.
Dus: hoe niet volgens het boekje te leven?
pi_95698336
Tsja, overal heersen er nu eenmaal normen en als je daar teveel van afwijkt word je raar aangekeken. Beetje een non-issue verder.
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:14:48 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_95698457
Klopt, het is niet wettelijk vastgelegd om mee te gaan met de norm maar als je ziet dat je omgeving mee gaat in die norm en jij niet val je er toch op een gegeven moment buiten, tenzij je natuurlijk genoeg mensen hebt binnen jouw omgeving die ook lak hebben aan die norm dan is het geen probleem.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:16:21 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95698511
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:07 schreef DeZoektocht het volgende:
Mijn vraag aan jou is, hoe leef je niet volgens het boekje in deze maatschappij?
Af en toe heb ik echt zo'n bui dat ik denk van ik wil niet volgens het boekje leven, maar srsly krijg het niet voor mekaar, het leven is te vastgelegd zegmaar.
Gaan wonen op een plek waar de normen wat vager zijn, waar minder sociale controle is en waar de openingstijden wat ruimer zijn. Grote stad dus.
Resistance is futile.
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:19:27 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_95698608
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

Gaan wonen op een plek waar de normen wat vager zijn, waar minder sociale controle is en waar de openingstijden wat ruimer zijn. Grote stad dus.
True maar dat biedt ook geen garanties, op een gegeven moment zie je ook in jouw omgeving dat er mensen zijn die dus het huisje boompje beestje gaan doen, mensen waarmee je een emotionele band hebt opgebouwd in de jaren maar toch vanaf gaat groeien omdat je niet mee gaat in die stroming.
Vrijheid
pi_95698678
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:07 schreef DeZoektocht het volgende:
Sja, zo heel erg wild is mijn leven nu ook weer niet. Het verschil is denk ik de proiriteiten die ik bij dingen leg.

Woon in een huisje midden in de natuur en betaal er heel weinig voor. Alleen; Het is wel klein. Dus ik krijg steeds te horen dat ik ' toch binnenkort ook wel een echt huisje zal willen'. Met dito spullen erin. Maar ik ben 100% tevreden en dat snapt men niet. Als we op bezoek zijn bij mijn zwager (koophuis, vol duur spul) kan mijn schoonmoeder het niet na laten te zeggen dat mijn vriend maar bij een bank moet gaan werken, dan kan hij ook al die dingen betalen.

Heb ook geen auto, maar wel een 2de hands zeilbootje, en ik merk ook heel erg dat men graag wil dat ik en mijn vriend aan de auto gaan. Want eerst boot en dan auto, dat moet natuurlijk andersom. En nee, we zijn niet van die types die zich op de borst kloppen dat ze geen auto rijden maar wel om de haverklap om een lift vragen. .
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:11 schreef Friek_ het volgende:
Tsja, overal heersen er nu eenmaal normen en als je daar teveel van afwijkt word je raar aangekeken. Beetje een non-issue verder.
Dat normen bestaan wist ik. Maar dat sommige mensen er zo'n punt van maken anderen ervan te overtuigen dat ze binnen nu en een halfjaar volgens die normen zouden moeten gaan leven, dat was nieuw voor me.
pi_95698727
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:19 schreef jogy het volgende:

[..]

True maar dat biedt ook geen garanties, op een gegeven moment zie je ook in jouw omgeving dat er mensen zijn die dus het huisje boompje beestje gaan doen, mensen waarmee je een emotionele band hebt opgebouwd in de jaren maar toch vanaf gaat groeien omdat je niet mee gaat in die stroming.
Dat mensen HBB doen heb ik geen problemen mee, dat ik er iedere 5 minuten aan herrinerd moet worden dat ik dat ook moet doen, daar heb ik wel problemen mee.

Niet iedere HBB'er is gelukkig zo, de meesten zelfs niet.
pi_95698742
Mwah je hebt een vriend, een huisje , je woont samen. gaat toch aardig volgens het boekje zo.
pi_95698789
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:24 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Mwah je hebt een vriend, een huisje , je woont samen. gaat toch aardig volgens het boekje zo.
Mail dat maar naar mijn schoonouders, misschien houden ze dan op met zeuren. :D
pi_95698808
Ach ja, ik neem de inhoud van andermans boekjes voor kennisgeving aan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:27:28 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_95698831
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:23 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Dat mensen HBB doen heb ik geen problemen mee, dat ik er iedere 5 minuten aan herrinerd moet worden dat ik dat ook moet doen, daar heb ik wel problemen mee.

HBB, die onthoud ik, goeie :P. Eerlijk is eerlijk, de HBBers in mijn omgeving doen dat ook niet maar je belevingswereld groeit toch uit elkaar, het is minder makkelijk om met je maat ff los te gaan als er een gezin op hem wacht etc. En het is wel even leuk om over die baby te praten (bijvoorbeeld) maar als je er verder (nog) niets mee hebt dan verveelt het snel.
Vrijheid
pi_95698885
Ik herken dat wel hoor. :Y Ik woon ook in een klein, christelijk dorpje en mijn leven is vergeleken met het gros wat onconventioneel. Maar de familie die ik belangrijk vind heeft zich daar allang bij neergelegd, en kennissen steek ik de ogen uit met wat ik allemaal voor toffe dingen onderneem als ze weer beginnen te zieken dat ik eens moet gaan settelen en volwassen moet worden (kinderen, reutemeteut :r ). Dahag! Ga maar lekker bij moeder de vrouw zeiken dat je weer eens niet van huis mag. :W

Maw: Als je je er echt aan stoort, contact verbreken want mensen die jouw manier van leven moeten afzeiken zijn de moeite niet waard. Itse very simpel. :)
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_95698931
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:26 schreef heiden6 het volgende:
Ach ja, ik neem de inhoud van andermans boekjes voor kennisgeving aan.
Sja, ik wat minder. Het zal wel een meisjesding zijn om je er wat meer van aan te trekken. Maar wat ook niet helpt, is dat de boodschap zo om de 15 minuten onder danwel boven water herhaald wordt.
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:27 schreef jogy het volgende:

[..]

HBB, die onthoud ik, goeie :P. Eerlijk is eerlijk, de HBBers in mijn omgeving doen dat ook niet maar je belevingswereld groeit toch uit elkaar, het is minder makkelijk om met je maat ff los te gaan als er een gezin op hem wacht etc. En het is wel even leuk om over die baby te praten (bijvoorbeeld) maar als je er verder (nog) niets mee hebt dan verveelt het snel.
Ja, daar herken ik me ook in. Soms is het ook for old times sake een vriendschap onderhouden.
pi_95698969
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:29 schreef MeraViglioSa het volgende:

Maw: Als je je er echt aan stoort, contact verbreken want mensen die jouw manier van leven moeten afzeiken zijn de moeite niet waard. Itse very simpel. :)
Helaas gaat dat niet zomaar met schoonouders.
pi_95699008
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:31 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Aha, dus je vriend stoort er zich niet zo erg aan als jij?
pi_95699058
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:33 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Aha, dus je vriend stoort er zich niet zo erg aan als jij?
Al deed hij het, dan was het niet genoeg reden om contact te verbreken, dat zou ik ook niet bij mijn eigen ouders doen.
pi_95699068
Och ja, die druk kan er zijn, maar ik leef lekker mijn eigen leven, wat anderen doen moeten zij weten. :W
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_95699298
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:36 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Al deed hij het, dan was het niet genoeg reden om contact te verbreken, dat zou ik ook niet bij mijn eigen ouders doen.
Naja verbreken is een groot woord, maar als onderhouden een last wordt zou ik het toch tot een absoluut minimum beperken.

Maar dan zit er niets anders op dan een keertje goed boos worden. Of het op z'n minst even geërgerd aankaarten dat je dat beu bent. Is de enige manier als je wilt dat het ophoudt. En als je daar te netjes voor bent, tja. Dan moet je niet zeuren.

Een goed contact draait om respect. Dat zij dat niet hebben voor jullie leefstijl is wel duidelijk.
Dus maak ze dat maar eens goed duidelijk. :Y

Heb je er überhaupt al wel eens wat van gezegd eigenlijk?
pi_95699559
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:46 schreef MeraViglioSa het volgende:

Heb je er überhaupt al wel eens wat van gezegd eigenlijk?
Zovaak gezegd dat ik zo gelukkig ben. Maar voor hen telt De Baan, Het Huis, De Auto Van De Zaak en De Bank Met Bijpassende Kleedjes En Tafeltje.

Het zijn echt geen eikels, alleen mensen die het.. tjsa. niet zien dat het ook anders kan.
pi_95699610
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:57 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Zovaak gezegd dat ik zo gelukkig ben. Maar voor hen telt De Baan, Het Huis, De Auto Van De Zaak en De Bank Met Bijpassende Kleedjes En Tafeltje.
Ja, dat maakt niet zoveel indruk hè.
Beter word je gewoon een keer echt boos en leg je uit dat je het ontzettend respectloos vindt om hun levensstijl door jouw strot geduwd te krijgen, con-ti-nu. Hopelijk gaat er dan ergens een belletje rinkelen bij die idioten. Sorry hoor.
pi_95699850
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 01:00 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ja, dat maakt niet zoveel indruk hè.
Beter word je gewoon een keer echt boos en leg je uit dat je het ontzettend respectloos vindt om hun levensstijl door jouw strot geduwd te krijgen, con-ti-nu. Hopelijk gaat er dan ergens een belletje rinkelen bij die idioten. Sorry hoor.
Misschien moet ik het idd eens zeggen. Maar aan de andere kant, soms kunnen ze zo hardleers zijn. Jongste broertje was jarenlang het engeltje. Zovaak moeders daar op aangesproken. (met de medewerking van vader) Maar altijd was er weer een reden om een uitzondering voor hem te maken.

Ook een beetje ouderwets. Ik krijg zovaak huishoud en opvoed-tips door mijn keel geschoven (mijn vriend niet). En er zijn niet eens kinderen, of plannen daartoe!

Ook als ik een gesprek van vriend en schoonvader over een een of ander technisch onderwerp aan het volgen ben, trekt schoonmoeder mij er ineens uit. Met een een of ander verhaal dat roze tulpen in een huis de nieuwe mode zijn ofzo. Ik heb dan echt het gevoel dat ik op mijn sekse aangesproken word, geen prettig gevoel!
pi_95700044
Ik denk dat iedereen dit wel een beetje moet herkennen.
pi_95703881
Zeker! :Y
pi_95704202
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:23 schreef MuyTrabajo het volgende:
Bron ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_95704294
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:08 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Bron ?
Eigen ervaring. De meeste mensen die volgens het boekje leven vallen mij er niet mee lastig en laten me in mijn waarde.
pi_95704306
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:11 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Eigen ervaring. De meeste mensen die volgens het boekje leven vallen mij er niet mee lastig en laten me in mijn waarde.
Duidelijk..
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_95704341
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:11 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf dus tegen m.b.t. de quote die Bateman net gaf? _O-

Jij doet trouwens exact hetzelfde als men bij jou; stellen dat jij niet gelukkig zou zijn omdat je een ander leven leidt.

Ik ken genoeg HBB'ers die erg gelukkig zijn. En ik als niet-HBB'er met een onregelmatig leven net zo goed.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 19 april 2011 @ 10:19:02 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95704502
Da's helemaal geen subtiele druk van je schoonouders, hoor. Dat is gewoon overduidelijk opdringen dat jij het nog niet goed doet in hun ogen. Als je nou echt lekker je eigen gang wil gaan en je niks van boekjes en normen wil aantrekken, dan laat je je dat soort dingen niet meer zeggen door je schoonouders. Of je trekt je er niet zoveel van aan.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:21:24 #30
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_95704559
Niet nadenken, maar meedoen. Niet meedenken, maar nadoen.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_95704768
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf dus tegen m.b.t. de quote die Bateman net gaf? _O-

Jij doet trouwens exact hetzelfde als men bij jou; stellen dat jij niet gelukkig zou zijn omdat je een ander leven leidt.

Ik ken genoeg HBB'ers die erg gelukkig zijn. En ik als niet-HBB'er met een onregelmatig leven net zo goed.
Verkeerde bewoordigen. Ik zei niet dat ze niet gelukkig zijn, ik zei dat ze gelukkig niet zo zijn als mijn schoonouders.
pi_95704837
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:27 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Verkeerde bewoordigen. Ik zei niet dat ze niet gelukkig zijn, ik zei dat ze gelukkig niet zo zijn als mijn schoonouders.
Mijn (niet-irritante) schoonouders kijken ook nog steeds vreemd op als ik naar party's ga met hun dochter of als ik weer es terugkom uit een of ander ver buitenland. :D

Lekker niks van aantrekken en niet zo zeiken, dan word je net als hen. :r

pi_95704968
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:19 schreef Lienekien het volgende:
Da's helemaal geen subtiele druk van je schoonouders, hoor. Dat is gewoon overduidelijk opdringen dat jij het nog niet goed doet in hun ogen. Als je nou echt lekker je eigen gang wil gaan en je niks van boekjes en normen wil aantrekken, dan laat je je dat soort dingen niet meer zeggen door je schoonouders.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Kijk, als ik er met mijn vriend over praat zegt hij 'maar je wilt toch ook een leuk huis en leuke dingen doe'?

En daar zit hem de crux. Ik ben niet fundamenteel tegen een huisje boompje beestje leven. Ben geen andersglobalist of pacifist of zo iets.

Dus om dan de confrontatie op te zoeken en respect te eisen voor mijn manier van leven. Dat is ook een beetje overdreven, want ik heb dus niet echt een bewuste 'manier van leven' waar je respect voor op kan eisen.
pi_95705000
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:34 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Makkelijker gezegd dan gedaan. Kijk, als ik er met mijn vriend over praat zegt hij 'maar je wilt toch ook een leuk huis en leuke dingen doe'?

En daar zit hem de crux. Ik ben niet fundamenteel tegen een huisje boompje beestje leven.

Dus om dan de confrontatie op te zoeken en respect te eisen voor mijn manier van leven. Dat is ook een beetje overdreven, want ik heb dus niet echt een bewuste 'manier van leven' waar je respect voor op kan eisen.
Hoe oud ben je?

pi_95705015
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?
30.
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:36:23 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95705041
quote:

[..]

En daar zit hem de crux. Ik ben niet fundamenteel tegen een huisje boompje beestje leven.

Dan zie ik het probleem eigenlijk niet zo. Want zoveel fundamenteels is er dan niet anders. Behalve dat je schoonouders misschien wat vaker hardop zeggen wat ze denken dan jij zou willen.
pi_95705088
Ok, dan zijn de opmerkingen aan jouw adres iets begrijpelijker dan als je 20 was. ;)

Ik ben zelf 32 en heb nog geen koophuis (oeh!) en geef mijn geld uit aan reizen en feesten. Sja.

Heb een mix van "burgerlijke" vrienden en vrienden zoals ik. En de combinatie is ook prima. Het ene weekend lekker naar de dierentuin met de kinderen van knuffelmeisje en het weekend erna heftig staan feesten tot 8:00. Sja, als anderen dat raar vinden, dan moeten ze dat maar lekker vinden...

pi_95705090
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:31 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Van wat je vertelt gaat het vooral tussen jou en je schoonmoeder niet zo lekker .... heb jij het gevoel dat ze je dingen 'opdringt'...

dat is juist een heel typisch iets dat veel vrouwen hebben, een soort van 'concurrentiestrijd' tussen hen en de 'schoonmoeder' die zich teveel met de individuele keuzes van de schoondochter zou 'bemoeien' (iets wat vaak ook zo is)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_95705304
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:57 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Het zijn echt geen eikels, alleen mensen die het.. tjsa. niet zien dat het ook anders kan.
Dat zijn gelukkig voor jullie nog relatief materialistische dingen, worst case zou je voor de beeldvorming toch nog es een flinke LCD in kamer kunnen parkeren. (slechte gewoonte, maar het zou kúnnen)

Mijn schoonmoeder is en blijft teleurgesteld dat wij geen kleinkinderen voor haar gaan produceren. Dat neemt ze haar dochter, mijn lief *; , op een onderbewust vlak volgens mij nog steeds kwalijk. En mij omdat ik haar niet omgepraat heb. Oma worden was en is voor haar toch een soort van levensdoel, en zelfs nu mijn schoonzusje, haar schoondochter, moeder is geworden, laat ze toch af en toe blijken dat dat toch anders is dan je eigen dochter die een kleine krijgt. Op dat niveau iemand tegemoet komen is toch een stuk lastiger dan als het om materialistische dingen gaat.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_95705336
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan zie ik het probleem eigenlijk niet zo. Want zoveel fundamenteels is er dan niet anders. Behalve dat je schoonouders misschien wat vaker hardop zeggen wat ze denken dan jij zou willen.
Klopt, en toch vind ik het benauwend. Die vanzelfsprekendheid.

Als vriend later aardig verdient, als er straks een auto komt, als er straks een huis komt, dat natuurlijk vol dure spullen staat, als er straks kinderen komen en als ik dan natuurlijk! een stap terug doe om voor de kinderen te zorgen en het huis op orde te hebben, (compleet met de snijbloemen die dan in de mode zijn) en als dat huis dan het liefst in hun buurt staat (dan kan ik mijn schoonouders ook nog aandacht geven, ik ben tenslotte vrouw, dus moet ik me vooral met sociale zorgdingetjes bezig houden)

srry voor de rant..
pi_95705364
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:37 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Van wat je vertelt gaat het vooral tussen jou en je schoonmoeder niet zo lekker .... heb jij het gevoel dat ze je dingen 'opdringt'...

dat is juist een heel typisch iets dat veel vrouwen hebben, een soort van 'concurrentiestrijd' tussen hen en de 'schoonmoeder' die zich teveel met de individuele keuzes van de schoondochter zou 'bemoeien' (iets wat vaak ook zo is)
Dat ja, dat zou best wel eens kunnen!
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:48:40 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95705417
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:46 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Als vriend later aardig verdient, als er straks een auto komt, als er straks een huis komt, dat natuurlijk vol dure spullen staat, als er straks kinderen komen en als ik dan natuurlijk! een stap terug doe om voor de kinderen te zorgen en het huis op orde te hebben, (compleet met de snijbloemen die dan in de mode zijn) en als dat huis dan het liefst in hun buurt staat (dan kan ik mijn schoonouders ook nog aandacht geven, k ben tenslotte vrouw, dus moet ik me vooral met sociale zorgdingetjes bezig houden)

srry voor de rant..
Ik herkende je al van je eerdere topic over je schoonouders.

Zijn je schoonouders nou echt het probleem, of heb je deep down zelf het gevoel dat het leven dat je voor je ziet eigenlijk helemaal niet het leven is dat je echt wil?
pi_95705423
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:44 schreef fruityloop het volgende:

Mijn schoonmoeder is en blijft teleurgesteld dat wij geen kleinkinderen voor haar gaan produceren. Op dat niveau iemand tegemoet komen is toch een stuk lastiger dan als het om materialistische dingen gaat.
Ja, dat heb ik dan weer met mijn eigen moeder.. ;( Ook een lastige, want zoiets is toch heel belangrijk voor zo'n iemand.
pi_95705453
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:46 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Als vriend later aardig verdient, als er straks een auto komt, als er straks een huis komt, dat natuurlijk vol dure spullen staat, als er straks kinderen komen en als ik dan natuurlijk! een stap terug doe om voor de kinderen te zorgen en het huis op orde te hebben, (compleet met de snijbloemen die dan in de mode zijn) en als dat huis dan het liefst in hun buurt staat (dan kan ik mijn schoonouders ook nog aandacht geven, ik ben tenslotte vrouw, dus moet ik me vooral met sociale zorgdingetjes bezig houden)

srry voor de rant..
Nogmaals. Spreek je uit, of hou op met zeuren.
Beter spreek je je uit. Eerst tegen je vriend en dan tegen je schoonmoeder.
En maak het duidelijk!!
pi_95705462
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:48 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik dan weer met mijn eigen moeder.. ;( Ook een lastige, want zoiets is toch heel belangrijk voor zo'n iemand.
Voor jou niet dan??
pi_95705464
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik herkende je al van je eerdere topic over je schoonouders.

Zijn je schoonouders nou echt het probleem, of heb je deep down zelf het gevoel dat het leven dat je voor je ziet eigenlijk helemaal niet het leven is dat je echt wil?
Ik ben zelf helemaal tevreden eigenlijk. Te tevreden, want juist daardoor heb ik steeds minder zin in de 'mal' van mijn schoonouders te passen.
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:52:01 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95705525
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:50 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Ik ben zelf helemaal tevreden eigenlijk. Te tevreden, want juist daardoor heb ik steeds minder zin in de 'mal' van mijn schoonouders te passen.
Waarom voel je dat zo? Ik snap het niet, je bent toch op geen enkele manier afhankelijk van die mensen? Ze kunnen jou toch niet tot keuzes dwingen?
pi_95705548
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:49 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Nogmaals. Spreek je uit, of hou op met zeuren.
Beter spreek je je uit. Eerst tegen je vriend en dan tegen je schoonmoeder.
En maak het duidelijk!!
Zie mijn post hieronder. Ik ben niet uit principe tegen het HBB gedoe, dus om nu daarom de comnfrotatie op te zoeken en respect op te eisen voor een levensstijl.
quote:

[..]

En daar zit hem de crux. Ik ben niet fundamenteel tegen een huisje boompje beestje leven. Ben geen andersglobalist of pacifist of zo iets.

pi_95705717
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:52 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Zie mijn post hieronder. Ik ben niet uit principe tegen het HBB gedoe, dus om nu daarom de comnfrotatie op te zoeken en respect op te eisen voor een levensstijl.

[..]

Dat zeg ik ook niet. :) Ik zeg dat je je ergernis uit moet spreken over het feit dat je continu verkeerd lijkt te doen in hun ogen (ergo, over hun gebrek aan respect voor jouw beslissingen). Misschien hebben ze het niet eens door namelijk.

En als je vindt dat dat niet nodig is zit het je blijkbaar niet hoog genoeg en is erover klagen tamelijk zinloos.
pi_95705798
Ach tja, mijn familie vindt het ook erg moeilijk te begrijpen dat ik een een uithoek ben gaan wonen en zelfs nog verder apart wil gaan wonen.
Mijn schoonouders draaide met hun ogen toen we aankwamen met de nieuwe hond, we hebben teveel huisdieren volgens hun.

We zijn niet heel gewoontjes, maar toch ook weer wel, het meeste is gewoon heerlijk burgelijk, sommige dingen wat minder.
Lang heb ik gepoogd "normaal" te zijn, maar dat vind ik gewoon niet prettig, dus ik ben ermee opgehouden dat te proberen, nu ben ik gewoon mezelf met een aantal dingetjes die een beetje anders zijn.
Bevalt veel beter.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')