abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 februari 2012 @ 23:58:42 #51
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_108527195
Precies, er kan net zo goed een thread gemaakt worden met als onderwerp: "Waarom de langzame ineenstorting van alle beschavingen onvermijdelijk is".

Het is niet zo dat kapitalisme onverwoestbaar is, maar dat is geen enkel systeem.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_108527456
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:08 schreef iamcj het volgende:

[..]...
Voor wat betreft machines.

Als ik een machine heb die loopt op zonne-energie en die vervolgens in al mijn materiële behoefte voorziet. Niets aan het handje, ik kan consumeren wat ik wil en hoef er niets voor te doen. Hoe efficiënter een economie hoe minder werk er door mensen verzet hoeft te worden.
....
Met dit voorbeeld zou de reele welvaart en het welzijn groeien.

Terwijl volgens de economische statistiek dit economische achteruitgang (BNP) zou betekenen, omdat:

1) er minder brandstof wordt verkocht

2) het energiebedrijf waardeloos is geworden, waardeverliezen en zo

Alles draait om BNP, terwijl dat alleen iets zegt over toegevoegde waarde in statistics.
pi_108662037
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 03:25 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

:')

Het hele topic staat vol met productie, manuren, arbeid, groei e.d. en opeens moeten we van jou overgaan naar schaarste als definitie van zeldzaamheid ipv de zuivere economische definitie....
wedervraag, heb jij een betere benadering van dit alles en zo ja,laat maar horen dan want ik ben dan wel benieuwd naar jouw invalshoek.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2012 13:40:21 ]
pi_109039239
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:40 schreef Iwanius het volgende:

[..]

wedervraag, heb jij een betere benadering van dit alles en zo ja,laat maar horen dan want ik ben dan wel benieuwd naar jouw invalshoek.
Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_109039242
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:38 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat je me een tijdje geleden heel fanatiek mij probeerde te debunken over NWO, aliens, economische conspiracies e.d. ,

maar nu sta ik steil achterover en volg ik jouw topics met grote belangstelling, in veel punten loop je me zelfs ver vooruit.

vandaar...
Het klopt dat ik vervelend tegen je bent geweest, maar dat had vooral te maken met jouw stijl van het overbrengen van informatie. Ik had toendertijd graag gezien dat je meer stap voor stap naar je conclusies toewerkte.

Maar dat was een tijdje geleden en nog mijn excuus dat ik nogal vervelend tegen je ben geweest.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 13 maart 2012 @ 10:01:32 #56
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109041575
Niet te vriendelijk worden tegen elkaar mensen :7
Daar worden de discussies niet bepaald scherper van ;)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_109049430
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 05:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Het klopt dat ik vervelend tegen je bent geweest, maar dat had vooral te maken met jouw stijl van het overbrengen van informatie. Ik had toendertijd graag gezien dat je meer stap voor stap naar je conclusies toewerkte.

Maar dat was een tijdje geleden en nog mijn excuus dat ik nogal vervelend tegen je ben geweest.
Excuses geaccepteerd.

En m'n complimenten voor al het onderzoek dat je doet.
Zo iets dwingt respect af bij mij.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 16:59:10 #58
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109053754
Braak :r :O :Z
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 13 maart 2012 @ 17:00:39 #59
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109053797
Get a room :|W

Maar.... euh... hoe zit het nou met de ondergang van de technologisch ontwikkelde samenleving? Gaan we allemaal dood?
  dinsdag 13 maart 2012 @ 17:02:19 #60
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109053856
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:13 schreef Whuzz het volgende:
Het grootste probleem is natuurlijk het oplopende tekort aan aluminium. Er is gewoon niet genoeg aluminium om hoedjes voor iedereen van te maken. TS is duidelijk 1 van de slachtoffers hiervan :')
HOAX.... aluminium is een van de meest voorkomende metalen in de aardkorst. Ik vrees echter dat er te weinig steenkool is om al die aluminium uit haar oxidevorm vrij te maken :')
pi_109063262
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
Get a room :|W

Maar.... euh... hoe zit het nou met de ondergang van de technologisch ontwikkelde samenleving? Gaan we allemaal dood?
Zoals het er nu naar uitziet gaan er heel wat mensen dood ja. En dan praat ik over miljarden.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')