quote:Nog niet zo lang geleden verraste Honda ons met een dijk van een 2.2i CDTi-dieselmotor. Inmiddels kan die machine ook in de CR-V worden geleverd. Helaas doet de versnellingsbak met zijn korte verzetten geen recht aan deze motor.
Eindelijk heeft Honda zijn intrede gedaan op de markt van dieselmotoren. Dat het zo lang heeft geduurd, ligt waarschijnlijk aan het feit dat Europa relatief onbelangrijk is voor Honda. Het grote geld verdient dit merk in de Verenigde Staten, waar dieselmotoren in auto’s vrijwel niet voorkomen. Al eerder reden we met de Honda Accord 2.2i CDTi en toen konden we maar één conclusie trekken: áls Honda het doet, doet Honda het goed. Noblesse oblige, dus we stappen met hoge verwachtingen in de CR-V met dieselmotor.
De CR-V heeft veel weg van een stationcar die eigenlijk 4x4 had willen worden. Maar net zoals een man met een rokje nog geen vrouw is, zo volstaat een uitwendig reservewiel niet om als 4x4 door het leven te gaan. Aan de andere kant heeft de versnellingsbak van de CR-V dermate korte verzetten, dat je gaat geloven dat deze auto een permanente lage gearing heeft. Hierdoor is het, de goede dieselmotor ten spijt, geen prettige auto voor op de snelweg. Ook de aandrijving zit hem daarbij in de weg. Onder normale omstandigheden worden alleen de voorwielen aangedreven; pas als die beginnen door te slippen, springt de achteras bij. Het gevolg is een nogal tegennatuurlijk gevoel in scherpe bochten; hou je het gas erop, dan krijg je eerst onderstuur voor je kiezen. Je probeert het te compenseren door het gas te vieren, maar tegelijkertijd beginnen de achterwielen mee te duwen, hetgeen het onderstuur weer neutraliseert. Het went, maar nooit helemaal.
Veelgeprezen motor
We zitten nogal te katten op de CR-V, maar toch heeft de hij zeker ook sterke punten, en die zijn maar al te vaak te herleiden tot de veelgeprezen motor. Ondanks dat je vaak tot hoge toerentallen wordt gedwongen, blijft het stil in de auto. Bovendien voldoet de motor al zonder roetfilter aan de Euro4-normen. Met de CR-V maak je nog kans om onder de GroenLinks-toorn tegen SUV’s uit te komen.
De Honda zit conventioneel en goed in elkaar. Alles zit waar je het verwacht, hoewel daardoor de saaiheid op de loer ligt. Het enige waarmee de CR-V zijn inzittenden verrast, is de enorme verticale beugel die het bovenste deel van de middenconsole afbakent. Het ding is beweegbaar en als je eraan trekt, lijkt het wel de arm van een klassieke fruitautomaat. Het blijkt echter de handrem; leuk bedacht. En praktisch bovendien, want daardoor blijft een flinke ruimte vrij tussen de voorstoelen. Daar staat weliswaar een tafeltje met vakjes en bekerhouders, maar dat is wegklapbaar, waardoor je een aardige doorsteek naar achter creëert. Over flexibele handigheden gesproken: de CR-V beschikt over een in delen verschuifbare achterbank, waardoor compromissen kunnen worden gesloten tussen beenruimte voor de achterpassagiers en laadruimte. Wie in plaats van de handgeschakelde zesbak liever een automaat neemt, heeft ook nog eens geen last meer van de pook in het midden. De hendel van de automaat zit namelijk in het dashboard. Geen gezicht, want het lijkt net of iemand een paraplu in een ventilatierooster heeft geprikt. Praktisch is het wel.
De Honda hadden wij in de meest luxe versie, de Executive. Die is standaard voorzien van zaken als lederen bekleding, verwarmde voorstoelen, glazen schuifdak, beschermingsbox rond het reservewiel en donker (privacy-)glas achterin.
quote:![]()
Op dinsdag 21 september 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ik reed gisteren wel even door een tunnel. En toen ik eruit kwam, kwam ik.
quote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sex en Lada in één zin![]()
*mompelt iets over anticonceptieOp woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn nivaOp woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten
quote:@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
quote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:19 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Je hebt nog gelijk ookm'n rechter tiet is verrekt
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Nou en. Niemand komt zomaar aan mijn boobjens.
vorige deeltjes, statistieken, wie post er het meest enz enzquote:Op woensdag 9 februari 2011 21:33 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Heb jij soms zin in aids tijdens je chemokuur?Op woensdag 9 februari 2011 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee,ik drink (vrijwel) geen alcohol.
Dat dacht ik ook bij die fotoquote:Op maandag 18 april 2011 21:46 schreef Sounddragon het volgende:
Handig! kun je je fiets ophalen in Weeze [ afbeelding ]
quote:![]()
Op dinsdag 21 september 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ik reed gisteren wel even door een tunnel. En toen ik eruit kwam, kwam ik.
quote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sex en Lada in één zin![]()
*mompelt iets over anticonceptieOp woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn nivaOp woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten
quote:@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
quote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:19 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Je hebt nog gelijk ookm'n rechter tiet is verrekt
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Nou en. Niemand komt zomaar aan mijn boobjens.
vorige deeltjes, statistieken, wie post er het meest enz enzquote:Op woensdag 9 februari 2011 21:33 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Heb jij soms zin in aids tijdens je chemokuur?Op woensdag 9 februari 2011 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee,ik drink (vrijwel) geen alcohol.
Dan moet je dat ff melden hequote:
Wat is daar dan zo bijzonder aan?quote:
Veel letters, één plaatje, geen filmpjequote:Op maandag 18 april 2011 21:47 schreef lipje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ [url=http://members.home.nl/thafreak2/avatar/twente.png]afbeelding ]
[ afbeelding ]
[/url][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
[ afbeelding ]
Harrington Ltd in Howe outside Brighton was a company which was making bodies for many different vehicle makers, mostly for coaches but also for cars like Rolls-Royce, Bentley and Bugatti before WW II. In the sixties sport scars were converted by Harrington Ltd like Sunbeam Alpine and Triumph TR4. Four different models of Sunbeam Alpines were converted. They were called Harrington Alpine, Harrington Le Mans, Harrington Alpine Series C and Harrington Alpine Series D. The Harrington converted models of Sunbeam Alpines were sold by Rootes dealerships. The company went out of business early 1966. There is no club for just Harringtons but owners are welcome to any Sunbeam Alpine club.
The Harrington Le Mans was introduced at Earls Court in October 1961. This was the model from Harrington Ltd. which was meant to be a large production, at least 1000 cars was the target. But in those days metal industries were not having their good days, strikes and lack of material were quite normal so also at Rootes factories. A production line was set up and in fourteen months 250 cars was made. Many were exported to USA and other European countries. The car has the same tuning as the winning Harrington Alpine at Le Mans. The Harrington Le Mans has a high standard interior and some optional extras could be added. The car looks different to the other models. There were no fins on the rear fenders and the space inside was very good especially when the back rest of the rear seat was folded down and easy to access because of the large rear opening. At the end of the production the Harrington Series C was also produced parallel until it stopped when Rootes changed the Alpine models from Series II to Series 3 in February 1963. The Alpine Series 3 has another angle of the windscreen.
This model participated in many rallies in the sixties.
Capacity Config Model Bore/Stroke CR
1592cc S4 OHV 81.5mm x 76.2mm
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tjabbo's fleshlight
Bojo's date begin----------Eind
Ook_Gek avatar blunder
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
vorige deeltjes, statistieken, wie post er het meest enz enz
http://www.ptaslowchat.tk
De code voor de op is hier te vinden
Hij heeft twee i's?quote:Op maandag 18 april 2011 21:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat is daar dan zo bijzonder aan?
woar?, de vorige sc was volquote:
Die lag ook hierin:quote:Op maandag 18 april 2011 21:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat is daar dan zo bijzonder aan?
Anne moet niet zeiken dat ik ze nooit openquote:Op maandag 18 april 2011 21:52 schreef Dingest het volgende:
[..]
Een schriftelijk verzoek indienen of je de volgende mag openen
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiquote:
FB?quote:
En wat voor geweldig mobiel moge dat zijn ?quote:Op maandag 18 april 2011 21:51 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Die lag ook hierin:
[ afbeelding ]
IMHO de beste kleine diesel die je kunt krijgen. Boven de vier cylinders neig ik toch naar Bimmers :x
Ik open er ook nooit eentje hoor, veel te veel werkquote:Op maandag 18 april 2011 21:53 schreef lipje het volgende:
[..]
Anne moet niet zeiken dat ik ze nooit open![]()
Een blauwe. En dat denkt verstand van auto's te hebbenquote:Op maandag 18 april 2011 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
En wat voor geweldig mobiel moge dat zijn ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |