abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 april 2011 @ 10:17:04 #101
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95752154
Haha Beregd :D
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_95752216
Leuk hé Beregd! Geniet er van! Mijn vriend heeft ook van die momenten dat ik slaap en hij wakker is met de baby. O+
pi_95752288
Aaaaah Beregd, wat klinkt dat lief O+
Mooi moment en dat terwijl je vrouw gewoon sliep, bijzonder hoor!
  woensdag 20 april 2011 @ 10:55:42 #104
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_95753380
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk erg verwonderd ben over hoe echt de baby al is, nog voor hij geboren is. Het is al een kindje, dat slaapt en wakker is, vaak op vaste momenten van de dag (welke met het zomeruur zelfs een uur mee verschoven zijn :D ) ddie reageert op impulsen van buitenaf (laatst was ze heel heftig toen we op een optreden waren waar de muziek behoorlijk luid stond) en zo. Ik ben echt vol verwondering. Ik was in de eerste maanden het even kwijt, maar nu is het er echt helemaal!

Kan dat trouwens kwaad, zulke harde muziek. De gyn zei van niet, maar dat ze wel vaker merkt dat baby's dan gaan protesteren. ervaringen?
pi_95753437
quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2011 10:55 schreef Beregd het volgende:
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk erg verwonderd ben over hoe echt de baby al is, nog voor hij geboren is. Het is al een kindje, dat slaapt en wakker is, vaak op vaste momenten van de dag (welke met het zomeruur zelfs een uur mee verschoven zijn :D ) ddie reageert op impulsen van buitenaf (laatst was ze heel heftig toen we op een optreden waren waar de muziek behoorlijk luid stond) en zo. Ik ben echt vol verwondering. Ik was in de eerste maanden het even kwijt, maar nu is het er echt helemaal!

Kan dat trouwens kwaad, zulke harde muziek. De gyn zei van niet, maar dat ze wel vaker merkt dat baby's dan gaan protesteren. ervaringen?
Ik heb ook af en toe "harde" muziek om mij heen maar weet niet of het schade aan zou kunnen brengen.

Met die schopjes en bewegingen wordt het voor jou als vader natuurlijk ook wat "echter". O+
  woensdag 20 april 2011 @ 10:59:00 #106
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_95753468
De wetenschappers in het programma waar ik het hierboven over had, vertelden dat het voor de baby niet uitmaakt welke muziek mama luistert, als ze er maar ontspannen van wordt.
Het kan dus heavy metal zijn maar ook Bach :)
Andersom werkt het dus ook zo; als je gespannen word van muziek (je vindt het de luid/hard of niet mooi), dan merkt de baby dat ook.
pi_95753695
Dat is interessant! :)

Hoe gaat het bij jou Aventura?
  woensdag 20 april 2011 @ 11:12:42 #108
100412 mefke79
komt goed!
pi_95753896
even snel: alles goed, wrs. eerder een te lage bloeddruk dan een te hoge. *O*
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_95753921
*O*
  woensdag 20 april 2011 @ 11:15:26 #110
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_95753980
Bedoel je qua muziek luisteren of in het algemeen :P

Qua muziek hou ik van lekker stevige rockende muziek. Alhoewel ik nu geniet van live Bachmuziek (onze buren zijn concertpianist en -cellist)! Ik kan heel erg genieten van muziek en kan me geen leven zonder voorstellen. Ben benieuwd hoe het ventje op muziek reageert zodra-ie geboren is! Nu merk ik niet zoveel qua reactie. De baby trekt zijn eigen plan wat betreft beweging en activiteit :)

Algemeen: gaat stukken beter, voel me oke. Ik heb alleen last van de gebruikelijke dingen zoals eerder moe zijn, wat minder energie, beetje last van bekken. Als je mijn hoge bloeddruk buiten beschouwing laat heb ik tot nu toe een prettige zwangerschap die me nauwelijks belemmert!
Maar ben het anderzijds ook wel een beetje zat hoor. Dit is zo'n tussenperiode, 28 weken. Veel te vroeg om te bevallen, het is al wel de tijd dat je alles op orde begint te krijgen. Je werkt (doorgaans) nog volop, dus alles is nog ongeveer hetzelfde als vroeger. Beetje afwachtperiode dus. hoe ervaar jij dat als mede-28/29-wekenzwangere?
  woensdag 20 april 2011 @ 11:16:47 #111
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_95754022
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 11:12 schreef mefke79 het volgende:
even snel: alles goed, wrs. eerder een te lage bloeddruk dan een te hoge. *O*
Heel fijn Mefke. Je hebt blijkbaar een goed inzicht in je eigen gesteldheid. Wel goed dat je onderzocht bent!
pi_95754359
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 11:15 schreef Aventura het volgende:
Bedoel je qua muziek luisteren of in het algemeen :P

Qua muziek hou ik van lekker stevige rockende muziek. Alhoewel ik nu geniet van live Bachmuziek (onze buren zijn concertpianist en -cellist)! Ik kan heel erg genieten van muziek en kan me geen leven zonder voorstellen. Ben benieuwd hoe het ventje op muziek reageert zodra-ie geboren is! Nu merk ik niet zoveel qua reactie. De baby trekt zijn eigen plan wat betreft beweging en activiteit :)

Algemeen: gaat stukken beter, voel me oke. Ik heb alleen last van de gebruikelijke dingen zoals eerder moe zijn, wat minder energie, beetje last van bekken. Als je mijn hoge bloeddruk buiten beschouwing laat heb ik tot nu toe een prettige zwangerschap die me nauwelijks belemmert!
Maar ben het anderzijds ook wel een beetje zat hoor. Dit is zo'n tussenperiode, 28 weken. Veel te vroeg om te bevallen, het is al wel de tijd dat je alles op orde begint te krijgen. Je werkt (doorgaans) nog volop, dus alles is nog ongeveer hetzelfde als vroeger. Beetje afwachtperiode dus. hoe ervaar jij dat als mede-28/29-wekenzwangere?
Muziek is mooi, heb zelf ook altijd muziek aan staan. (behalve tijdens het werk, kan niet ivm telefoon)

Fijn te horen dat het goed gaat met je! Vervelend van je bloeddruk zeg, je staat nu onder controle bij het ziekenhuis? Ik ben mijn werk al een beetje aan het afbouwen, elke week een dagje extra vrij. Bevalt me goed! Hoewel ik hetzelfde gevoel ervaar, morgen 27 weken zwanger en je kan alleen maar afwachten! Wachten tot je met het ventje lekker naar buiten kunt!
  woensdag 20 april 2011 @ 11:38:43 #113
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_95754797
Kan niet wachten! Ik ben zo benieuwd naar hem.

Ik hoef pas op 9 mei weer voor controle. Groeiecho en bloeddrukmeting.
Vandaag een 24-uursbokaal volplassen (meten van de afscheiding van eiwit in urine gedurende 24 uur). Morgen bloedprikken en de hele rataplan naar de internist sturen, waar ik 29ste een afspraak mee heb. Dat is het enige vervelende, dat ik de ziekenhuis gynae- en bloedprikpoli plat loop.

Lang leve het nieuwe werken, ik kan heel flexibel mijn uren indelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aventura op 20-04-2011 11:44:34 ]
pi_95754949
Jeetje, je hebt nogal wat te doen zeg! Het is voor een goed doel, gelukkig ;)

Laat je nog een 3D/4D echo maken? Wij gaan de 28e heen, even de laatste keer spieken. (Tenzij wij ook een groeiecho krijgen...)
  woensdag 20 april 2011 @ 11:48:27 #115
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_95755153
We doen geen extra echo's, heb er nu al 5, 6? (ik weet het niet meer) gehad. Ik zie hem wel wanneer-ie eruit komt ;)
  woensdag 20 april 2011 @ 11:52:08 #116
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_95755289
Oja iets anders. Hebben jullie dat ook weleens, dat je informatie krijgt waarvan je denkt: dat noemen ze nou verder nergens? Dacht dat ik mezelf goed geinformeerd had.

Maar laatst werd er op yoga werd er verteld wat je moet doen als je vruchtvliezen breken en je bent onderweg. Ik had geen idee. Blijkt dus dat je meteen moet gaan zitten, liefst liggen en je ook op die manier naar huis moet laten vervoeren. Dus niet zelf verder lopen of fietsen. De baby kan dan namelijk, als hij nog niet ingedaald is, gaan indalen en misschien bovenop de navelstreng komen. Waardoor-ie dus zuurstoftekort kan krijgen.

Ik word soms zo bang van die informatie. Wat weet ik nog meer niet?
pi_95755444
Bovenstaande wist ik ook nog niet.... Hoop dat het gewoon thuis gaat gebeuren ;)
pi_95755476
De vlos verteld je wel bij de afspraak of je kindje is ingedaald of niet. Is ie niet ingedaald moet je idd makne dat je na huis komt en gaan liggen als je vliezen breken. Is ie gewoon ingedaald niks aan de hand.

Je moet je niet te bang laten maken.
Bij de eerste deed ik dat ook. Durfde op het laatst niet eens meer naar de winkel want stel je voor.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 20 april 2011 @ 14:11:16 #119
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_95760304
Aventura mij werd dat wel verteld gelukkig, maar Arwen was dan ook een stuiterbolleke.
Mijn vliezen braken op het moment dat ik de auto in wou stappen naar het zkh voor de KS en ik dus met gebroken vliezen op mijn rug achterin een opeltje lag met de knie-en opgetrokken :+ dat moet er echt heel debiel uitgezien hebben _O-
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_95761341
Klopt hoor Aventura, als je vliezen breken en het kindje is nog niet ingedaald, dan moet je gelijk gaan liggen, waar je ook bent. Dus MeNicole2, niet eerst nog naar huis gaan!
Is je kindje al ingedaald dan is er niets aan de hand.

Ik heb net controle gehad bij vk en weer goedgekeurd. bloeddruk vond ik wat hoog voor mijn doen (121/80) maar dat was normaal tegen het einde zei ze(+ het warme weer).
Ik heb daar wel de vraag gesteld wat ik moet doen als mijn vliezen breken (ze is ingedaald), maar ik geen weeën heb. Ik dacht nl dat ik dan gelijk moest bellen. Maar dat hoeft dus niet. Als het 'tijdens kantooruren' gebeurd moet ik ze even bellen om ze in te lichten en dan zullen ze wel een keertje komen kijken. Gebeurt het 's nachts, dan kan ik gewoon de volgende ochtend bellen. Het is niet erg als ik niet gelijk weeën heb, je kindje moet wel geboren worden binnen 24 uur na het breken van de vliezen.
Weer wat geleerd!
pi_95761576
Fijn dat alles goed was Danic! En mocht het 's nachts beginnen met breken van de vliezen en je voelt je er niet lekker bij om te wachten tot de volgende ochtend moet en kun je gewoon altijd bellen hoor! Zorg alleen dat je je adrenaline knopje nog zoveel mogelijk probeert uit te schakelen op zo'n moment en pak je rust nog even, want soms kan het best even een tijdje duren voordat de weeën ook op gang komen, en dan is het zo zonde als je de halve nacht al wakker gelegen hebt...

Mefke, goed dat je aan de bel getrokken hebt, fijn dat alles oké was!

Beregd O+ Wat heerlijk dat je daar zo van kon genieten vannacht. Wat een gek besef toch eigenlijk dat daar echt al een heel kindje in zit hè!

Evenstar, hahahaha...worthless without pics zou ik haast willen roepen :P
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_95761628
Oh ja, vergeet ik nog helemaal te juichen voor Mefke, dus bij deze alsnog: *O*

Thanks voor de tip Poppedein, ga ik zeker onthouden. Ik ben idd zo'n neuroot die dan wakker gaat blijven op zoek naar een teken van weeën. 8)7
  woensdag 20 april 2011 @ 15:20:08 #123
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_95762643
Danic, je lijkt qua verhalen/ervaringen soms een kloon van mij LOL

vandaag bij de VK had ik namelijk ook een iets hogere bloeddruk als normaal (122/89)
Verder zat er een spikkeltje eiwit in mijn urine, maar dat kan te maken hebben met dat ik nogal wat afscheiding heb :@

Niks aan de hand gelukkig. Wat wel grappig was dat ze een liggingsecho deed, en dat ons kind niet meer op de monitor pastte :+
Als je dan bedenkt dat ze in het begin (eind september vorig jaar), een klein garnaaltje was van 1,6cm...

De kleine meid ligt zo goed als vast in mijn bekken, en de VK gaat er vanuit dat we gewoon een thuisbevalling kunnen doen *O*
Moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat vooral bij het eerste kindje er 50% kans is dat je alsnog naar het ziekenhuis moet.

Ik hoop dat mijn vriend nu een beetje gerustgesteld is, ik had het idee dat hij wel blij was met het bevallings-gesprek + met de infoboekjes die we hebben meegekregen.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_95762692
Dat schiet mooi op Tankgirl, Danic, Ienemini en Poppedein!

*O*
  woensdag 20 april 2011 @ 15:24:06 #125
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_95762779
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 14:47 schreef Poppedein het volgende:
Fijn dat alles goed was Danic! En mocht het 's nachts beginnen met breken van de vliezen en je voelt je er niet lekker bij om te wachten tot de volgende ochtend moet en kun je gewoon altijd bellen hoor! Zorg alleen dat je je adrenaline knopje nog zoveel mogelijk probeert uit te schakelen op zo'n moment en pak je rust nog even, want soms kan het best even een tijdje duren voordat de weeën ook op gang komen, en dan is het zo zonde als je de halve nacht al wakker gelegen hebt...

Mefke, goed dat je aan de bel getrokken hebt, fijn dat alles oké was!

Beregd O+ Wat heerlijk dat je daar zo van kon genieten vannacht. Wat een gek besef toch eigenlijk dat daar echt al een heel kindje in zit hè!

Evenstar, hahahaha...worthless without pics zou ik haast willen roepen :P
Ik vraag mij af of je op zo'n moment wel kan gaan slapen, je zit tenslotte met de gedachte in je hoofd van (ojee, ojee, het begint!).. tenminste, ik denk ik wel dan :@
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_95762968
Tuurlijk!! En logisch ook toch! En als om 02.00u je vliezen breken kan ik me alleszins voorstellen dat je dan minstens tot 04.00u nog wakker ligt, ook al heb je geen weeën. Maar bij 25% van de zwangeren duurt het rond de uitgerekende datum langer dan 24u voordat ze hierop volgend ook weeën krijgen... Dus als je dan zo na 4en weer voelt dat je moe begint te worden, geef er dan aan toe, want het zou zo jammer zijn als om 20.00 's avonds vervolgens je weeën wél beginnen en je het gevoel hebt al een complete nacht overgeslagen te hebben alvorens je "echt" aan het werk geweest bent ;) Daarom zeg ik...als jij denkt dat je verloskundige je hierin kan helpen door haar wél even te spreken 's nachts, of door haar bezocht te worden, dan heb je alle reden om te bellen. Adrenaline is een killer voor weeën! Bevallen is nou eenmaal hartstikke spannend, dus als je graag back up hebt van iemand die er verstand van heeft, dan moet je daar te allen tijde om vragen!
pi_95763004
En inderdaad iIenemini, ik heb je hier volgens mij al even niet meer gezien?? Hoe is t met jou??
  woensdag 20 april 2011 @ 15:33:20 #128
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_95763123
Bij de eerste waren de vliezen gebroken rond 2 uur 'nachts. Toen heb ik de rest van de nacht achter de naaimachine gezeten om de bekleding van het wiegje af te maken, slapen lukte toch niet meer. De eerste weeen kwamen rond 11 uur 's ochtends pas. Mijn vriend heeft niks gemerkt, die werd pas wakker toen de wekker ging. :D
pi_95763449
Ach ja...dan heb je in ieder geval iets gedaan met je net wat te hoge adrenaline spiegel Krijtlijk ;)
  woensdag 20 april 2011 @ 15:41:49 #130
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_95763455
Ik zou volgens mij als mijn vliezen zouden breken gaan rommelen in huis. Even zorgen dat alles netjes is, bedje opmaken, zorgen dat er spullen klaarliggen. (mits ze ingedaald is natuurlijk)

Zeg maar een laatste check die ik waarschijnlijk dan al wel eerder heb gedaan, hahaha...

Vandaag weer beter, wel nog wat slap, maar ik eet weer goed, niet meer geslapen sinds 7.00 uur vanochtend, dus blijkbaar weer fit genoeg. Zelfs even boodschappen gedaan vanmiddag met mijn moeder. Morgen moet ik weer werken, dus blij dat ik me goed genoeg voel, toch een teken dat mijn lijf goed in orde is, dat ik zondagmiddag/avond ziekd werd en nu alweer beter, dat had ik maandag niet verwacht.

@Danic, mijn bloeddruk klimt ook langzaam omhoog, was afgelopen week 120/80, dat was het bij 9 weken zwangerschap ook, heel normaal volgens de verloskundige dat het naar die waarde terug gaat.
Ik hoop dat het volgende week niet weer omhoog is gegaan, dat is eigenlijk een van de weinige dingen waar ik me druk over kan maken...
pi_95763640
Ik denk dat ik geen adrenaline aanmaak ;( :+
hier kwamen de weeën beide keren gelijk. eerste wee na een kwartier, 2e wee weer een 10 mins later en daarna vol gas.
rommelen in huis was echt geen optie meer :D
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 20 april 2011 @ 16:16:43 #132
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_95764830
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 15:46 schreef huuphuup het volgende:
Ik denk dat ik geen adrenaline aanmaak ;( :+
hier kwamen de weeën beide keren gelijk. eerste wee na een kwartier, 2e wee weer een 10 mins later en daarna vol gas.
rommelen in huis was echt geen optie meer :D
Grin, daar teken ik voor, dan maar een rommeltje... O-) :D
  woensdag 20 april 2011 @ 16:38:22 #133
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_95765770
GWS, fijn dat alles goed was! *O*

En bier... met of zonder alcohol... :r :X :N

En voor de meiden waarbij het nu echt op gaat schieten... ^O^

Morgen groeiecho bij de vk. Leuk! *O*

Vandaag weer naar therapie geweest. En ze heeft me hard geknepen (in een spier aan de binnenkant van m'n bovenbeen)...pppfff...! Zo :o ! Het was gelijk duidelijk dat ik helemaal verkeerd reageer op pijn (ik sloeg 'r niet in elkaar ofzo, hoor :+ ), maar ik spande alles aan. Toen ik me daarvan bewust was en ze me uitlegde wat er precies gebeurde, kon ik inderdaad ontspannen en de pijn werd stukken minder. Ik dacht dat ze minder hard kneep, maar dat was dus niet zo. Oh, echt... ik ben zo blij dat ik gestart ben met therapie... :Y
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_95766666
Mefke een te lagen bloeddruk is dat nu beter dan een hoge?
Danic fijn dat alles goed was

Ik heb een gebroken nacht achter de rug om 02:30 werd ik wakker en moest ik spugen. Dit was zo zuur dat ik de rest van de nacht pijn in keel heb gehad om 09:00 moest ik bij fysio zijn dus blijven liggen kon niet. En nu heb ik vandaag een te hoge opstap gepakt in een bus en doen mijn bekken een beetje veel pijn. Eigen schuld maar prettig is het niet
  woensdag 20 april 2011 @ 17:16:41 #135
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95767549
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 15:29 schreef Poppedein het volgende:
Tuurlijk!! En logisch ook toch! En als om 02.00u je vliezen breken kan ik me alleszins voorstellen dat je dan minstens tot 04.00u nog wakker ligt, ook al heb je geen weeën. Maar bij 25% van de zwangeren duurt het rond de uitgerekende datum langer dan 24u voordat ze hierop volgend ook weeën krijgen... Dus als je dan zo na 4en weer voelt dat je moe begint te worden, geef er dan aan toe, want het zou zo jammer zijn als om 20.00 's avonds vervolgens je weeën wél beginnen en je het gevoel hebt al een complete nacht overgeslagen te hebben alvorens je "echt" aan het werk geweest bent ;) Daarom zeg ik...als jij denkt dat je verloskundige je hierin kan helpen door haar wél even te spreken 's nachts, of door haar bezocht te worden, dan heb je alle reden om te bellen. Adrenaline is een killer voor weeën! Bevallen is nou eenmaal hartstikke spannend, dus als je graag back up hebt van iemand die er verstand van heeft, dan moet je daar te allen tijde om vragen!
haha en ik dacht ook net andersom; mijn vliezen braken op de wc, en ik dacht; oooo dan ga ik nog ff douchen en aankleden enzo, en op zwangerschapgym zeiden ze dat je gerust nog wel even een filmpje kon kijken of een spelletje doen...Dus ik had niet de illusie dat het dan ook snel zover zou zijn...
maar zo'n minuut later, toen ik douchedeur open had getrokken; wist ik dat het ff anders zou gaan...
(en tja jullie kennen allemaal het vervolg...).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_95767773
Ja hey snelle dames, ga mijn verhaal even niet lopen ontkrachten hier... er is dan natuurlijk altijd ook nog 75% kan dat je weeën wél spontaan binnen die eerste 24 uur beginnen hè! Helaas mis ik de wetenschappelijke gegevens bij welk percentage de eerste wee binnen 5 minuten volgt :+
  woensdag 20 april 2011 @ 17:28:51 #137
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_95767989
Er zijn altijd uitzonderingen nodig om te regel te bevestigen he!

Vraagje, is het erg als je weinig plast? Ik ben nog maar 2 keer geweest sinds het opstaan, terwijl ik juist iets meer drink ivm. warmte. Er komt ook erg weinig urine. Dat valt vooral op omdat ik toevallig vandaag voor onderzoek urine moet sparen in een fles van twee liter.
Normaal krijg ik die altijd zeker tot driekwart vol en nu zit er nog maar en bodempje in.
Ik heb niet het idee dat ik vocht vasthoud. Ik ben niet aangekomen en zie geen vochtophopingen.
  woensdag 20 april 2011 @ 17:40:11 #138
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95768342
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:22 schreef Poppedein het volgende:
Ja hey snelle dames, ga mijn verhaal even niet lopen ontkrachten hier... er is dan natuurlijk altijd ook nog 75% kan dat je weeën wél spontaan binnen die eerste 24 uur beginnen hè! Helaas mis ik de wetenschappelijke gegevens bij welk percentage de eerste wee binnen 5 minuten volgt :+
haha tja; er zijn inderdaad altijd uitzonderingen.. ;) ik had mezelf alleen niet bij die groep gerekend.
Ben benieuwd of ik mijn 'record' deze keer ga breken :D
(misschien mag je mijn 2 meisje wel komen opvangen ;))
pi_95773713
mmm, ik had ook binnen 30 minuten na het breken van mijn vliezen weeen... en niet zo zuinig ook! Gelukkig hadden ze snel de nachtploeg uit bed voor de KS, 2 uur na het breken van de vliezen had ik mijn menneke al O+

Maar je hebt vast gelijk poppedein O-) ;)
pi_95774509
Poppedein, ik begreep van de vk dat de kleine geboren moet zijn 24 uur na het breken van je vliezen. Of heb ik het nou verkeerd begrepen en moeten de weeën begonnen zijn in die 24 uur?

BJ, ik ken jouw turboverhaal niet hoor :@ (die van Huup dan weer wel, en idd, die heeft een gebrek aan adrenaline :P )
pi_95774731
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:40 schreef Aoraki het volgende:
mmm, ik had ook binnen 30 minuten na het breken van mijn vliezen weeen... en niet zo zuinig ook! Gelukkig hadden ze snel de nachtploeg uit bed voor de KS, 2 uur na het breken van de vliezen had ik mijn menneke al O+

Maar je hebt vast gelijk poppedein O-) ;)
Ik had mn dochter ook 2 uur na t breken van de vliezen :7 :P

BJ was nog veul turboderder. En een stuk onverwachter :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95774772
Oh en uiteraard heeft Poppedein gelijk! :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95775039
ik mag morgen voor t eerst hartje horen O+
14+1 ben ik dan, vandaag dus een beetje een suffe mijlpaal. :P
pi_95775076
elin was er trouwens ook binnen 3 uur na t breken van :P
  woensdag 20 april 2011 @ 20:25:36 #145
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95776191
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:59 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik had mn dochter ook 2 uur na t breken van de vliezen :7 :P

BJ was nog veul turboderder. En een stuk onverwachter :D
tja t was idd errrrg onverwachts en erg snel....
denk dat ie nog wel ergens in het bevallingsverhalentopic staat; zal straks eens zoeken...

maar voor Danic: heel korte samenvatting:
mijn vliezen braken met 36 weken en 2 dagen op het toilet, zonder voorwerk en dergelijke, en na 1 uur en 48 min was Evie geboren, na een enorme weeenstorm. (ik kwam met volledige ontsluiting in het ziekenhuis).

en mijn eerste spontane zwangerschapsbloedneuzen zijn een feit.. al 3 keer vandaag....
pi_95776519
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:55 schreef danic het volgende:
Poppedein, ik begreep van de vk dat de kleine geboren moet zijn 24 uur na het breken van je vliezen. Of heb ik het nou verkeerd begrepen en moeten de weeën begonnen zijn in die 24 uur?

BJ, ik ken jouw turboverhaal niet hoor :@ (die van Huup dan weer wel, en idd, die heeft een gebrek aan adrenaline :P )
Dat beleid verschilt op dit moment erg per ziekenhuis. Het is in ieder geval zo dat je binnen 24 uur goed aan het bevallen moet zijn wil je onder leiding van je eigen verloskundige mogen bevallen (de ene VK draagt je na 24u niet over als je dan goeie weeën hebt en 2 cm, de ander draagt je na 24u wél over al je 8 cm hebt...), daarna volgt een overdracht naar de gynaecoloog. In het ene ziekenhuis pakken ze na 18u al door, in het andere wachten ze na overdracht nog 36-48u af voordat ze gaan inleiden.
pi_95777340
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:28 schreef Aventura het volgende:
Er zijn altijd uitzonderingen nodig om te regel te bevestigen he!

Vraagje, is het erg als je weinig plast? Ik ben nog maar 2 keer geweest sinds het opstaan, terwijl ik juist iets meer drink ivm. warmte. Er komt ook erg weinig urine. Dat valt vooral op omdat ik toevallig vandaag voor onderzoek urine moet sparen in een fles van twee liter.
Normaal krijg ik die altijd zeker tot driekwart vol en nu zit er nog maar en bodempje in.
Ik heb niet het idee dat ik vocht vasthoud. Ik ben niet aangekomen en zie geen vochtophopingen.
In ieder geval wél even extra melding van maken bij het inleveren morgen gezien je bloeddruk. En als dat bij het lab is, zou ik de (poli) gyn er zelf nog even van op de hoogte stellen als het later niet beter gaat.
pi_95778882
Ik had al lichte weeën om het kwartier een paar uur toen mijn vliezen braken. Daarna werden ze gelijk goed heftig maar bleven steken rond de zeven minuten }:|

Kleurdoos, wat leuk morgen het hartje horen O+ En ik vind het zo fijn voor je dat dit Polleke is blijven plakken, eindelijk.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 20 april 2011 @ 21:22:27 #149
100412 mefke79
komt goed!
pi_95779532
ik had vandaag een keer niet mijn steunkousen aan (die dingen moeten ook wel eens in de was enzo) en dus mag ik me nu verheugen in een paar dikke poten om u tegen te zeggen. Conclusie: voorlopig maar weer aan doen.

Mijn vliezen zijn door de vk gebroken, toen had ik al 5cm en lag ik al aan het infuus, dus dat telt niet he...

En verder ben ik heel blij dat het morgen mijn laatste dag is. Het is echt op. Ik merk ook dat de hormonen weer rare dingen met me aan het doen zijn, mijn man is alvast gewaarschuwd en ik denk dat ik ook de vk er maar op ga wijzen. Pff, wat zal ik blij zijn als die hele zwangerschap achter de rug is en Tienus ongeveer een maand of twee is, dan wordt het weer beter. Helaas duurt dat nog wel even. -O-
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_95779711
Hup met de voetjes omhoog mefke
En fijn dat je verlof morgen in gaat.

Ik ga ook op tijd slapen ik ben gebroken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')