Zal ik je toevoegen dan?quote:Op maandag 18 april 2011 14:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Volgens mij is het TwenteMaar mijn ouders komen wel uit Macedonië
Ben jij Tukker?quote:Op maandag 18 april 2011 14:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Volgens mij is het TwenteMaar mijn ouders komen wel uit Macedonië
Ik kan de OP niet meer editten.quote:Op woensdag 20 april 2011 09:56 schreef 100% Tukker het volgende:
* 100% Tukker is 50% Srpski coveka.
Niet uit Bosnie iig is geen bekend accent.quote:
Ik had gelijk door dat het Sloveens was.quote:Op zaterdag 23 april 2011 00:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Niet uit Bosnie iig is geen bekend accent.
RTV Slovenijaquote:Op zaterdag 23 april 2011 00:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Niet uit Bosnie iig is geen bekend accent.
Nouquote:Op zondag 24 april 2011 20:09 schreef Your_mother_in_law het volgende:
Mooie steunbetuiging aan orthodoxen.
Mooie post.
Nee.quote:Op zondag 24 april 2011 20:09 schreef Your_mother_in_law het volgende:
Mooie steunbetuiging aan orthodoxen.
Mooie post.
wrm haten a mens :S :S :Squote:
Ivkova Slava! Heerlijke film, zo hoor je een slava te vieren hahaquote:Op zaterdag 30 april 2011 09:27 schreef Opa_vertelt het volgende:
Daj neserite vise. Evo vam dobar film pa gledajte kad budete trezni sutra.
Hoop het van niet.quote:Op zaterdag 30 april 2011 10:08 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Is oostblokker nog actief op het forum?
Ik ben nou eenmaal niet van dat religieuze gedoe...quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:42 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
wrm haten a mens :S :S :S
Ik ook niet, maar het is toch een deel van de Yugoslavische cultuur.quote:Op maandag 2 mei 2011 10:02 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Ik ben nou eenmaal niet van dat religieuze gedoe...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Josip_Broz_Titoquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:24 schreef Your_mother_in_law het volgende:
Sta vandaag 2 minuten stil voor het leven en de dood vanJosip Broz Tito
http://en.wikipedia.org/wiki/Jovanka_Brozquote:Op donderdag 5 mei 2011 10:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Josip_Broz_Tito
Over zijn vrouw lees ik niks
niet echt een modelhuwelijk, als ik dat zo leesquote:Op donderdag 5 mei 2011 13:22 schreef ecktebaas het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Jovanka_Broz
Hutspot van de nederlandse, maar daar heb ik ook niks mee...quote:Op maandag 2 mei 2011 14:25 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het is toch een deel van de Yugoslavische cultuur.
Jouw keuze, ik heb er genoeg meequote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:01 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Hutspot van de nederlandse, maar daar heb ik ook niks mee...
1 KM is 50 cent. 10 KM is 5 euroquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:03 schreef ecktebaas het volgende:
Misschien handig:
1km met de taxi in Sarajevo kost je 1KM=ong. E 0,50.
Het is ook ongeveer, niet precies.quote:
quote:Op zondag 8 mei 2011 03:39 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Het is ook ongeveer, niet precies.
1.00 EUR = 1.95583 BAM
De Bosnische munteenheid heeft wel een mooie afkorting.quote:Op zondag 8 mei 2011 03:39 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Het is ook ongeveer, niet precies.
1.00 EUR = 1.95583 BAM
Die prijs is het al een paar jaar voor zover ik weet, is het niet inmiddels duurder geworden? (zoiets las ik ergens)quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:03 schreef ecktebaas het volgende:
Misschien handig:
1km met de taxi in Sarajevo kost je 1KM=ong. E 0,50.
M'n ouders hebben een account op http://www.balkaniyum.tv/bih/index.shtml. Nadat je via paypal of creditcard een abbonement neemt, kan je streams kijken van de meeste gewone zenders. Ik heb dan voor ze alle streambestandjes van de site op het bureaublad gezet, en die hoef je alleen aan te zetten met Realplayer. Redelijke tot prima kwaliteit.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hee wie heeft hier Dreambox met Bosnische kanalen? Ik wil binnenkort kopen maar hoe werkt die shit allemaal?
Sja ik zie dat Cardsharing vnl het delen van bepaalde zenders is. Ik moet gewoon Dreambox hebben, ik neem denk ik dan deze: http://www.dreambox.nl/dreambox/dreambox-800-hd samen met satteliet enzo en dan gewoon een kaartje met Bosnische kanalen?quote:Op zondag 8 mei 2011 12:06 schreef Opa_vertelt het volgende:
Met cardsharing zie je alles, maar daar mogen we het (denk ik) op Fok! niet over hebben.
Google maar eens op "cardsharing" en/of "cccam" (en dan de zender van je keuze).
Hoeveel van deze soort debielen er wel niet rondlopenquote:Op zondag 8 mei 2011 18:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat een kanker mongolen... ze zetten ons voor schut.
Volgens mij is uit Keulen via wenen goedkoper. Maar beste is gewoon met auto van familie in Wenen naar Sarajevo, via Zagreb, Slavonski Brod, Dobojquote:Op zondag 8 mei 2011 10:04 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Die prijs is het al een paar jaar voor zover ik weet, is het niet inmiddels duurder geworden? (zoiets las ik ergens)
Vind het trouwens ideaal, die lage taxiprijzen. Zo pak ik echt nooit de auto als ik naar het centrum ga.
Lopend 's avonds erheen (bergaf) en in de ochtend weer met de taxi terug. 3 BAM, ik geef echter altijd 4.
Ik pak trouwens dit jaar het vliegtuig erheen, kost ook geen drol meer. Retourtje AMS-SJJ voor ¤227.![]()
Als ze zo hard 'collaboreerden' met ¨iptari zouden ze in (voormalig) Jugoslavija geklapt worden.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Doet me denken aan een grote groep wannabe´squote:Op zondag 8 mei 2011 18:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
De weg van Sarajevo - Zenica rijdt best wel lekker door, athans.. nog een klein stukje wat nog afgemaakt moet worden...quote:Op zondag 8 mei 2011 19:46 schreef ecktebaas het volgende:
[..]
Volgens mij is uit Keulen via wenen goedkoper. Maar beste is gewoon met auto van familie in Wenen naar Sarajevo, via Zagreb, Slavonski Brod, DobojHoever afgemaakt is die snelweg Sarajevo-Zenica trouwens?
Een dreambox met cardsharing maakt een kaartje voor betaalzendersquote:Op zondag 8 mei 2011 18:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Sja ik zie dat Cardsharing vnl het delen van bepaalde zenders is. Ik moet gewoon Dreambox hebben, ik neem denk ik dan deze: http://www.dreambox.nl/dreambox/dreambox-800-hd samen met satteliet enzo en dan gewoon een kaartje met Bosnische kanalen?
Met germanwings (Keulen-Sarajevo) zou ik ¤8.01 goedkoper uit zijn per ticket.quote:Op zondag 8 mei 2011 19:46 schreef ecktebaas het volgende:
[..]
Volgens mij is uit Keulen via wenen goedkoper. Maar beste is gewoon met auto van familie in Wenen naar Sarajevo, via Zagreb, Slavonski Brod, DobojHoever afgemaakt is die snelweg Sarajevo-Zenica trouwens?
Waar is dat Sarajevo? Kan het niet 1,2,3, herkennen.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:17 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Met germanwings (Keulen-Sarajevo) zou ik ¤8.01 goedkoper uit zijn per ticket.
Is het echter (omdat het een kleine 200 kilometer extra reizen zou zijn) voor mij niet waard.
Met de auto ga ik niet meer. Heb in Sarajevo nu een VW dieseltje staan voor als ik écht
een keer een auto nodig heb (noodgeval ofzo) en doe verder gewoon alles met de taxi.
Vliegtuig is wel zo makkelijk voor me. 11:00 uur 's morgens van huis vertrekken om rond
15:00 lekker daar te lunchen bij Park Prinčeva.(mijn ouderlijk huis is iets hoger gelegen)
Check dat uitzicht.![]()
[ afbeelding ]
Met dank aan Izetbegovicquote:Op maandag 9 mei 2011 23:44 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Zo he... wat een moskeeën allemaal![]()
Doet me denken aan de McDonals-distributie in Amsterdam
Daar ben ik eens wezen eten, maar ik heb gehoord dat je beter bier kan kopen in Republika Srpska (Jelen Pivo), als je naar Pale gaat, of bij de kruising Sarajevo-Beograd(Sokolac)/Sarajevo-Pale. Sokolac was de grootste gemeente in Joegoslavië trouwens.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:53 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Sarajevo. Ova velika bordo zgrada je Sarajevska Pivara.
[ afbeelding ]
Heerlijk bier trouwens, maar dat zal menigeen hier wel weten.
[ afbeelding ]
@nosleep; Met Duits en/of Engels kom je overal wel goed terecht hoor, no stress.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee.
3e sterkste van Europa tijdens de Koude Oorlog.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:48 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Najbolji odgovor ikad, jos uvjek me hvata jeza kad ga cujem.
Vooral dat stuk vanaf 00:30.. Een leger van 8 miljoen mensen, in 1978 nog wel!
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:37 schreef ecktebaas het volgende:
Mooi verhaal uit Sarajevo van mijn vader gehoord:
Er was iemand die altijd ¨iptari/cigani zat te kloten, een dag zei hij dat hij ze naar Italië zou brengen voor een beter leven. Zat hij dus de hele nacht rond te rijden in een busje zonder ramen. Toen zei hij wanneer ze bij de kazerne op Jahorina aankwamen rond 4 uur dat ze over het hek Italië was, moesten ze er overheen klimmen en Viva Italia roepen. Wat ze ook deden, en de soldaten naar buiten rennend.![]()
Tis toch wel duidelijk dat ik het niet meen over Hrvatskaquote:Op maandag 16 mei 2011 16:47 schreef Opa_vertelt het volgende:
Dat verhaal over die kazerne is echt epic..Viva Italia!
![]()
Mirel heeft trouwens gelijk jongens.. Niet haten, laten we het hier leuk houden voor iedereen.
Af en toe een enkel woordje is geen drama, maar hier staan complete volzinnen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:55 schreef Opa_vertelt het volgende:
Goed gedaan BrandX, haal je ook even alle post van Fok! af waar iets in het Engels in staat dan?
hoezo minder leuk? Alleen omdat je niet meer yugoslavisch mag praten? Je kan het toch ook gewoon in het Nederlands zeggen?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:02 schreef Opa_vertelt het volgende:
Regels zijn regels, maar als je me even een PM/DM/whatever had gestuurd had ik die zinnen wel even verwijderd.
Ik was er dus echt niet van op de hoogte dat dat niet mocht. (nee, ik heb de userpolicy natuurlijk ook niet gelezen)
Nu is het zonde van mijn (en jouw) tijd geweest. Mijn tijd van het posten, jouw tijd van het uitzoeken/deleten.
Op zich wel jammer, vond dit wel een leuk topic. Nu ineens een stuk minder eerlijk gezegd.
zoals ik zei: een enkel woord is het punt niet. En trouwens, op de rest van FOK! doe je het ook nietquote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:07 schreef Opa_vertelt het volgende:
Jawel, maar af en toe glipt er weleens wat tussendoor. Nu moet ik er extra op letten dat dat niet gebeurd.
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:14 schreef Shalimar het volgende:
tja, niet de eerste keer dat brandx posts met yugoslaafse woorden/zinnen verwijdert, ik snap ook niet eens wat het punt is behalve dat mensen elkaar zouden afmaken?![]()
en dan de mods het niet begrijpen (alsof we een terreur aanslag plannen)
![]()
zal wel
Thanksquote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:18 schreef Opa_vertelt het volgende:
Kan natuurlijk ook gewoon in het Nederlands. SHALIMAR, IK MAAK JE AF!
BrandX, no hard feelings hoor.
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:19 schreef Opa_vertelt het volgende:
Zo, waarschijnlijk krijg ik nu toch een ban voor doodsbedreiging dus
kan ik makkelijk even een nieuw telefoontje gaan kopen. Laters..
BrandX
Als die in het yugoslavisch was wsch welquote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Volgens mij is mijn mop ook verwijdert..
Als jij de leukheid van het topic laat afhangen van het gegeven dat je niet in het yugoslavisch kan posten, dan ja, dan is dat niet anders.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:54 schreef Shalimar het volgende:
maakt het yugoslaven topic direct niet zo boeiend meer
Eigenlijk is de belangrijkste taal in Yugoslavië Servokroatisch.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:59 schreef BrandX het volgende:
[..]
Als jij de leukheid van het topic laat afhangen van het gegeven dat je niet in het yugoslavisch kan posten, dan ja, dan is dat niet anders.
Nee, het is gewoon Yugoslavisch, want was is Bosnisch dan?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:26 schreef ecktebaas het volgende:
[..]
Eigenlijk is de belangrijkste taal in Yugoslavië Servokroatisch.
Bosnisch kwam pas na de oorlog dacht ik. Op wikipedia stond in ieder geval Sloveens, Servokroatisch en Macedonisch. Maar ik denk dat Servokroatisch verzamelnaam is voor Servisch, Bosnisch en Kroatisch.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon Yugoslavisch, want was is Bosnisch dan?
En ik vind wel dat we af en toe iets in onze taal mogen zeggen met mix NL.
Behalve Slovenen, moeten weer arrogant doen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:22 schreef Opa_vertelt het volgende:
Het zal me echt aan mijn aarsch roesten waar welke taal vandaan komt, wanneer het is ontstaan en waaruit.
We spreken het allemaal en begrijpen elkaar allemaal gelukkig* gewoon, vind ik veel en veel belangrijker.
*ik typte "gelullig"
Heb even geregistreerd, thanks!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:23 schreef Opa_vertelt het volgende:
LOL, da's inderdaad een slag apart. De Friezen van Jugoslavija.
Ik haal trouwens alles bij crnaberza vandaan, ben er al jaren lid
Wat kun je er halen dan?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:23 schreef Opa_vertelt het volgende:
LOL, da's inderdaad een slag apart. De Friezen van Jugoslavija.
Ik haal trouwens alles bij crnaberza vandaan, ben er al jaren lid
Dat eurovisie-nummer natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
WTF1 liedje van Dino Merlin op Spotify en dan ook nog Engelse..
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:56 schreef Opa_vertelt het volgende:
Het kutte is nu wel dat je ook geen mop kunt vertellen, of je moet hem vertalen naar Nederlands.
Meteen de mop verneukt.
Zitten een Bosniër en een Duitser in de trein.. (een TREIN, opletten socios!)
De Bosniër haalt een appeltje tevoorschijn.
Duitser: "wat is dat?"
Bosniër: "ja duuh, een appel natuurlijk"!
Duitser: Tsss. "In Duitsland zijn de Appels zo groot als voetballen!"![]()
Bosnier:![]()
Even later pakt de Bosniër een watermeloen en snijdt deze open.![]()
Bosniër: "euhm, een watermeloen?"
Duitser: ha ha, "In Duitsland zijn de watermeloenen zo groot als skippyballen!"![]()
Nog later wil de Bosniër wel wat zouts, dus pakt hij een Bosnische vleestomaat en wil net zijn suho meso pakken..
Bosniër:MA RIBIZLA, JEBO TI JA MATER!
Die laatste zin kon ik echt niet in het Nederlands vertalen hoor.
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:56 schreef Opa_vertelt het volgende:
Het kutte is nu wel dat je ook geen mop kunt vertellen, of je moet hem vertalen naar Nederlands.
Meteen de mop verneukt.
Zitten een Bosniër en een Duitser in de trein.. (een TREIN, opletten socios!)
De Bosniër haalt een appeltje tevoorschijn.
Bosniër: "ja duuh, een appel natuurlijk"!
Duitser: Tsss. "In Duitsland zijn de Appels zo groot als voetballen!"![]()
Even later pakt de Bosniër een watermeloen en snijdt deze open.![]()
Bosniër: "euhm, een watermeloen?"
Duitser: ha ha, "In Duitsland zijn de watermeloenen zo groot als skippyballen!"![]()
Nog later wil de Bosniër wel wat zouts, dus pakt hij een Bosnische vleestomaat en wil net zijn suho meso pakken..
Bosniër:MA RIBIZLA, JEBO TI JA MATER!
Die laatste zin kon ik echt niet in het Nederlands vertalen hoor.
Een "ribizla" is trouwens een heel klein rood (eetbaar) besje. Heb geen idee hoe het in het Nederlands heet.quote:
Die worden in het NL gewoon rode bes genoemd:quote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:12 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Een "ribizla" is trouwens een heel klein rood (eetbaar) besje. Heb geen idee hoe het in het Nederlands heet.
[ afbeelding ]
Ja maar die rode bes is toch giftig die je niet kan eten, die bij ons kun je gewoon eten.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:24 schreef BrandX het volgende:
[..]
Die worden in het NL gewoon rode bes genoemd:
[ afbeelding ]
Niks "owned".quote:
Hier net zo!quote:Op maandag 23 mei 2011 12:13 schreef Shalimar het volgende:
Sarajevo, Jerusalem van Europa![]()
ben er trots op dat je verschillende religies en religieuze gebouwen hebt in sarajevo (kathedraal, moskee, kerk, synagoge)
Ik ga in de zomervakantie wel naar Sarajevo, zo rond Drvenija ben ik vooral, ook ga ik naar Han-Derventa/Ljubogosta.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:28 schreef Shalimar het volgende:
ik kom uit Zenica, ga dit jaar weer ako bog da![]()
maar ik moet ook weer eens langs Sarajevo gaan
Ik ook wel, maar ook daar altijd enorm veel keus als ik sportschoenen zoek, daar bij de kathedraal.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:41 schreef Shalimar het volgende:
pa super...ik kan niet wachten om weer eens te kijken hoe het daar is...cevape heb ik wel het meest gemist
Ik zoek ze daarentegen niet bij de kathedraal maar altijd bij de ingang van de moskee, daar staan ze voor het uitzoeken. Tenzij je de pech hebt dat de eigenaar er net uitkomt, dan ben je in de aap gelogeerd.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:51 schreef ecktebaas het volgende:
[..]
Ik ook wel, maar ook daar altijd enorm veel keus als ik sportschoenen zoek, daar bij de kathedraal.
Daar als je naar bascarsija gaat vanaf de kathedraal?quote:Op maandag 23 mei 2011 15:57 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik zoek ze daarentegen niet bij de kathedraal maar altijd bij de ingang van de moskee, daar staan ze voor het uitzoeken. Tenzij je de pech hebt dat de eigenaar er net uitkomt, dan ben je in de aap gelogeerd.
Wie zegt dat diaspora het ergst zijn?quote:Op maandag 23 mei 2011 17:54 schreef Opa_vertelt het volgende:
Klopt, ook (al dan niet ex-) Joegoslavië is toleranter aan het worden en kan je (in tegenstelling tot vroeger)
nog wel eens een koppeltje mannen samen zien lopen. imho niet mis mee, zolang ze dus niemand ermee lastigvallen.
Al heb ik het vermoeden dat hetero's meer mensen lastigvallen dan homo's, wij diaspora schijnen het ergst te zijn.
Er is een in Helmond.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:44 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Amen brother. Dat nog niemand een cevape-franchise is begonnen in Nederland.
Nooit geweten dat ook Bosnië een grens aan de Adriatische Zee heeft.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:43 schreef Shalimar het volgende:
ach ja...iedereen doet zn best om het een en ander op te bouwen na de oorlog
ben je ooit in Neum geweest? ook leuk daar, jammer dat we maar 20 km aan zee hebben
Dat is een vooroordeel wat velen van onze 'achtergebleven' landgenoten van ons hebben.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:23 schreef ecktebaas het volgende:
[..]
Wie zegt dat diaspora het ergst zijn?
Koop er een huisje er verhuis. Dan heb je balkanmannen volop om je heen en met een beetjequote:Op maandag 23 mei 2011 19:12 schreef lanterfanteraar het volgende:
Ahhh ik vind Balkanmannen zo sexy. Die bruine ogen hmm. Oké, het is allemaal gebaseerd op D. Bakema, maar toch.. Ik wilde eerst ook heel graag naar die gebieden gaan om Balkanmannen te krijgen.
Ohh en ik zou ook zo graag een andere geboorteplaats op mijn ID-kaart willen.. Zo'n Balkanplaats. En ik wil zo'n achternaam.
Dat vertelde mijn vader me wel eens, ook ¨iroka kravata.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:16 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Dat is een vooroordeel wat velen van onze 'achtergebleven' landgenoten van ons hebben.
We komen alleen om te patsen met onze auto's, hangen de grote nationalisten uit, geven
bakken poen uit om te pronken en denken dat de hele wereld om ons draait. Dat idee.
Je moet echt eens dit stukje lezen. Deels (voor mij dan) wel herkenbaar hoor..quote:Op maandag 23 mei 2011 19:36 schreef ecktebaas het volgende:
[..]
Dat vertelde mijn vader me wel eens, ook ¨iroka kravata.
Voor mij is het niet herkenbaar, soms zie ik wel in Duitsland zulke mensen in BMW's of Audi'squote:Op maandag 23 mei 2011 20:08 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Je moet echt eens dit stukje lezen. Deels (voor mij dan) wel herkenbaar hoor..
http://www.koraj.info/2009/10/28/dijaspora-jugosvabo/#more-184
Wel kut lezen trouwens, dat wit op zwart.. [ afbeelding ]
Dit is de mijne.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:52 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Is mijn ringtone zolang ik telefoons heb waarbij je een mp3 als ringtone kunt gebruiken.
Wat een held.quote:
Nu verlangen nog steeds mensen terug naar Jugoslavija. Mijn vader zegt dat hij bij dobrovoljacka ulica enorm veel Tito SSID's ziet met draadloos internet.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:22 schreef Opa_vertelt het volgende:
Ook nog een gouwe ouwe, geeft ook goed weer hoe de Joegoslaven toen (nu nog wel, maar minder) dachten!
Korte samenvatting voor de NL -ers onder ons:
Wat heb ik aan de Copa Cabana, Hololulu, Brazil, Rio de Jainero of Parijs als
ik alles wat ik nodig heb ik eigen land/stad heb. (in dit geval de stad "Split")
Heb je die ergens? Want begin stukje is niet interessant als een ringtone?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:52 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Is mijn ringtone zolang ik telefoons heb waarbij je een mp3 als ringtone kunt gebruiken.
Dankquote:Op maandag 23 mei 2011 23:44 schreef Opa_vertelt het volgende:
Ja in mijn telefoonIk kijk morgen wel even voor je.
Oh, ja. Voor de firefox-gebruikers is deze Tito-persona natuurlijk verplicht!
http://www.getpersonas.com/en-US/persona/361270
Ook mijnequote:
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:02 schreef Boter_Geil het volgende:
Yugoeslaven., de in de door turken gekontneukte slaven.
Inferieur aan echte slaven zoals de Russen.
Zelfs als je het niet meentquote:Op maandag 23 mei 2011 23:59 schreef Boter_Geil het volgende:
Hoi, mijn naam is Evert-Jan en ik ben 16 jaar. Mijn vader heeft een eigen onderneming en stemt VVD, ikzelf ben een actief lid van de hockey-vereniging en lid van de VVD-jongeren. Ik vind het communisme, sowieso het socialisme maar wat voor het arme gepeupel (waaronder jullie). Nou kornuiten tijd om te gaan slapen. lullo.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:02 schreef Boter_Geil het volgende:
Ik kan hieruit merken dat jullie niet blij zijn met mijn opvatting.quote:
Gast ik sta al ingeschreven sinds 2008, dit is m'n zoveelste account. Ik krijg bans after bans.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:12 schreef Opa_vertelt het volgende:
Voor iemand die net een paar uur is ingeschreven heb je flinke modem-balls.
Nou, dan zou ik zeker doorgaan met account naar account aanmaken ipv je postgedrag te veranderen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:16 schreef Boter_Geil het volgende:
[..]
Gast ik sta al ingeschreven sinds 2008, dit is m'n zoveelste account. Ik krijg bans after bans.
En Boter_Geil niet meerquote:Op dinsdag 24 mei 2011 08:52 schreef Opa_vertelt het volgende:
Have no fear, Vinnie's here.
Even een snelle voor mijn mede-Titoïst:
..oh, welk een verlies voor Fok!quote:
In Nederland heb je ook prima Balkan-restaurants, al zijn het er volgens mij wel minder dan in Duitsland.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 08:55 schreef Absurditeit het volgende:
Respect voor de Yugoslaven! Ik heb vorige week nog in een Balkan-restaurant in Duitsland gegeten.
Ja, in Nederland kom je ze ook wel tegen, maar in Duitsland lijken er enorm veel meer te zijn. Ik was weer eens bij een maat van mij die ik nog ken van de middelbare school en die nu in Emmerichquote:Op dinsdag 24 mei 2011 08:56 schreef Opa_vertelt het volgende:
In Nederland heb je ook prima Balkan-restaurants, al zijn het er volgens mij wel minder dan in Duitsland. Waar was je ergens?
opdonderen vieze boerquote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:02 schreef Boter_Geil het volgende:
Zullen we er nu over ophouden *hint hint*quote:
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 08:52 schreef Opa_vertelt het volgende:
Have no fear, Vinnie's here.
Even een snelle voor mijn mede-Titoïst:
Diep verhaal man, wel coole manier om het altijd te herinneren, hard liedje ook.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:08 schreef Opa_vertelt het volgende:
..en nog één voor mijn "kajlo stara', Suad. Mijn beste vriend sinds mijn 15e, legende en gevallen (01-02-'92) kameraad.
Frappant detail, dit nummer was altijd al 'ons' nummer (we noemden elkaar ook zo). Toen ik hoorde dat
Suad fataal gewond was geraakt door een granaatscherf sprong ik in de dienstauto om erheen te rijden.
Al rijdende kwam dit nummer op radio Sarajevo (toen BiH-Radio geheten). Zal het/hem nooit vergeten.
Toen ik aankwam bleek mijn dienstauto vol te zitten met kogelgaten omdat ik waarschijnlijk nog een paar
keer het mikpunt was van snipers, niets van gemerkt omdat ik zo over mijn toeren was. Fali¨ mi Jarane..
U sjecanju rahmetli Suad Trnka. 1961-1992.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:59 schreef Opa_vertelt het volgende:
Op de één of andere manier moet ik telkens aan deze gast denken als ik jouw username zie..
[ afbeelding ]
..maar dan met een kano op de achtergrond ofzo.Bezig met 'making people sleep with the fishes'. [ afbeelding ]
De eckte balkan-mentaliteit, toch?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:59 schreef Opa_vertelt het volgende:Bezig met 'making people sleep with the fishes'.
1970quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:47 schreef Opa_vertelt het volgende:
Het jaar dat ik werd geboren ging Tito nog even naar NL om Juliana te geven.
Eckte is 12 en ymil is 15 tochquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:07 schreef Shalimar het volgende:
ik had ecktebaas en YMIL ook ouder geschat
a kruh ti se ne ogadijoquote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:08 schreef Opa_vertelt het volgende:
..en nog één voor mijn "kajlo stara', Suad. Mijn beste vriend sinds mijn 15e, legende en gevallen (01-02-'92) kameraad.
Frappant detail, dit nummer was altijd al 'ons' nummer (we noemden elkaar ook zo). Toen ik hoorde dat
Suad fataal gewond was geraakt door een granaatscherf sprong ik in de dienstauto om erheen te rijden.
Al rijdende kwam dit nummer op radio Sarajevo (toen BiH-Radio geheten). Zal het/hem nooit vergeten.
Toen ik aankwam bleek mijn dienstauto vol te zitten met kogelgaten omdat ik waarschijnlijk nog een paar
keer het mikpunt was van snipers, niets van gemerkt omdat ik zo over mijn toeren was. Fali¨ mi Jarane..
U sjecanju rahmetli Suad Trnka. 1961-1992.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:43 schreef Shalimar het volgende:
[..]
a kruh ti se ne ogadijo![]()
rip rahmetli Suad
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:47 schreef Shalimar het volgende:
opa, wat is je echte naam
wel een diep verhaal man, schoten werden gelost, hvala bogu dat jou niets was overkomen man
quote:
quote:
Yugoslaven op Fok! #3: Izet Fazlinovic _O_quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
dobarvece, ik zie gelijk 2 onbekende yugo's in je Fobo..
Zolang het niet complete volzinnen (maar af en toe een woordje) waren was er toch geen probleem? (volgens BrandX)quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:07 schreef kanovinnie het volgende:
Mooi. Weet ik iig dat jullie mij niet uitschelden.
Als jullie het voortaan meteen willen doen scheelt het ons allemaal gezeur.
We hebben hier nu iets meer de schijnwerper op staan, maar ik cirkel hier niet als een havik op zoek naar niet-Nederlandse woorden. Het viel me alleen op dat er 5 posts achter elkaar waren die dan wel een aantal woorden, dan wel volledig uit niet-Nederlandse woorden bestonden. En dan moet ik er wel eventjes wat van zeggen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:23 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Zolang het niet complete volzinnen (maar af en toe een woordje) waren was er toch geen probleem? (volgens BrandX)
Of gaan jullie nu rigoureus op zoek naar alle niet-Nederlandse woorden op het forum?
Dat is inderdaad wel waar. Hoop drank, feesten vrouwen enzoquote:Zrce ben ik trouwens ook nog eens (2009) geweest. God, wat een feest.
Zkeersss.. ik moet gewoon keer met auto met paar vrienden gaan man, lijkt me echt lijp om naar SARAJEVO GRADE MOJ (SARAJEVO MIJN STAD) te rijden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:21 schreef ecktebaas het volgende:
Dit komt Sarajlija toch wel bekend voor?
[ afbeelding ]
Hoe allemaal?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:22 schreef Opa_vertelt het volgende:
De Markale markt.. 66 doden en over 200 gewonden.
Wat doen ¨iptari daar?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Owja, gaan jullie wel is hierheen.. http://club-tiffany.nl
29ste Dado en 2.09.2011 Halid en 11de Serif.
Die links ernaast.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nog aardige chicks daar:
http://www.zurke.nl/slike.html?start=20
Ik zou haar doen:
[ afbeelding ]
jijweetquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:37 schreef ecktebaas het volgende:
[..]
Die links ernaast. [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Meer voor ons dus.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:40 schreef Shalimar het volgende:
hahahahah ik zag een keer fotos van die club
allemaal pedercine zag ik op die fotos
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:40 schreef Shalimar het volgende:
hahahahah ik zag een keer fotos van die club
allemaal pedercine zag ik op die fotos
Hij bedoelt meer chicks voor ons man ahahahaquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:47 schreef Shalimar het volgende:
[..]
ben je peder?
uiteraard niet allemaal tuurlijk
heb je die fotos gezien?
Dat bedoelde ik ook.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hij bedoelt meer chicks voor ons man ahahaha
Denk ik..![]()
Het is een Albanese naam, net zoals Sulejmani van Ajax.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:59 schreef Shalimar het volgende:
niks toch
ik dacht dat hij cigan was daarom
Arabisch, maar als op i eindigt is 9 uit de 10 keer Albanees.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door Your_mother_in_law op 24-05-2011 23:41:56 ]Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
Ja, italiaanse/griekse naamquote:
Kantjehard, hoe groot is de kansquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:36 schreef Shalimar het volgende:
hahahahahah ziek man, ik heet ook zo namelijk
ja ik zag het boven staan ik dacht wtf is dit mijn bestandquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:36 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Kantjehard, hoe groot is de kans
Komt origineel van Alexander, en dat is toch echte griekse naamquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:36 schreef Shalimar het volgende:
is niet echt grieks btw, is meer italiaans/portugees
Hard, achterhaal je nu mijn identiteit.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:37 schreef Shalimar het volgende:
[..]
ja ik zag het boven staan ik dacht wtf is dit mijn bestand![]()
opeens zag ik je achternaam lol
Nu niet meer als het goed isquote:
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:41 schreef Shalimar het volgende:
haha voor wat man
edit: heb net ook stukken doorgelezen, wel goed werk sandro
''Voel je verbonden met de persoon links en rechts van je. Negeer de politieke, religieuze, economische of welke verschillen dan maar ook.''
Dankquote:
Haha, ik ben in mijn leven 1 andere Sandro tegengekomen, een of andere handballer die bij mijn broer in het team zatquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:47 schreef Shalimar het volgende:
haha ik vind het nog steeds lachen man, hoe vaak kom je een bosnier tegen die sandro heet?
hahahahaha, herkenbaar, ik zie ook vaak turkse vrienden van mij die dan de eerste paar woorden in het nederlands, en vervolgens turks er tussendoor schrijven lol..quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:07 schreef Mirel het volgende:
Weet je, als er binnen een zin met verschillende talen wordt gesproken, dan moet ik vooral denken aan die afschuwelijk slechte facebook leuzen van zo'n dom nichtje van me die er tussendoor Turks doet omdat ze dat vet hip vind jeweetzelluf :") en ook aan berichten op maroc.nl, ook zoietsBeetje hetzelfde als van die stoners die Engels praten midden in een zin.
Maarrr ik vroeg me dus af. Ik vond clubs altijd al kut, in Nederland, maar ook in Bosnië en Kroatië. Zelfde commerciele TMF schijtmuziek overal. Totdat ik vorig jaar hippe electro feesten ontdekte in Utrecht (techno en breakcore, soms wel het gestoordere werk), nu vraag ik me af hoe groot de scene is in Bosnië en Kroatië wat betreft electronische muziek. Ik verwacht het sowieso niet in een badplaats zoals Makarska ofzo. Heb wel bijv. wat materiaal van DJ's uit Bosnië. Ook een keer een finse DJ (Tuomas Rantanen) gedownload wiens album op een Bosnische label zat. Vond ik wel cool
Het is er dus wel maar ik heb het nooit gezien in al m'n vakantieën ieder jaar. Komt mede ook denk ik omdat ik niemand ken die een grote interesse toont in dat soort muziek.
Het is zeg maar een groot punt van irritatie iedere vakantie als ik gedurende 4 weken uiteindelijk niks te doen heb overdag en 's avonds ook nog naar vervelende muziek en vervelende mensen moet luisterenVandaar dat ik ook steeds meer hier in NL blijf, met name Utrecht. Tevens hopend om eens een keer een kamer te krijgen daarvoor voor te bereiden tijdens de zomervakantie.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:26 schreef Your_mother_in_law het volgende:
Gisteren overigens harde presentatie gegeven op school overJOSIP BROZ TITO
van 1800 geschreven woorden, en daaromheen nog extra uitleg gegeven waarmee ik ongeveer op 2300 woorden kwam
Voor de liefhebbers:Waha het ventje zit nog op school. En dan wel respectabele oldbies op Fok! 'kankeruser' noemen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
Oh, dus als je hier langer zit betekent dat dat je alleen maar kwaliteitsposts plaatst. Kom op, zeg.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Waha het ventje zit nog op school. En dan wel respectabele oldbies op Fok! 'kankeruser' noemen?
eens, ik vond overigens that kano er nog enigszins goed mee omging, in tegenstelling tot brandxquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:46 schreef Opa_vertelt het volgende:
Kom op zeg, er stond gewoon goedemorgen en niet "kom, we gaan de koningin kidnappen".
Niet om het één of ander hoor, maar waarom moet er zo flauw worden gedaan?
Ik bedoel, als ik in de overige XXXX-op-Fok! -topics kijk zie ik constánt complete
posts welke niet in het Nederlands zijn, sommige ook gewoon van moderatoren.
Heeft het een reden dat je/jullie (naar mijn gevoel) alleen actief op het Joegoslaven-topic letten?
Is het een vorm van machtsvertoon en wil desbetreffende mod gewoon even laten zien dat hij iets
meer rechten dan een gewone user heeft of zit er meer achter? Zorgen wij voor overlast op Fok?
M.A.W.; What the fuck, dude/dudette?
respectabel omdat je:quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Waha het ventje zit nog op school. En dan wel respectabele oldbies op Fok! 'kankeruser' noemen?
En bouwjaar 1970.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:58 schreef Shalimar het volgende:
[..]
respectabel omdat je:
?
Hij's ook al stoer. Pfoee heequote:
Wat is er nou stoer aan. Wil je het op een andere manier horen? Komt'ie;quote:
Ik ken ze geen van beide (ik bedoel dat ik zelden met ze te maken heb gehad), dus daarquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:56 schreef Shalimar het volgende:
[..]
eens, ik vond overigens that kano er nog enigszins goed mee omging, in tegenstelling tot brandx
potpisujem se bratequote:Op woensdag 25 mei 2011 12:15 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Ik ken ze geen van beide (ik bedoel dat ik zelden met ze te maken heb gehad), dus daar
kan ik niet over oordelen. Het gaat me puur om het 'gelijke monniken, gelijke kappen' -principe.
Waarom hier moeilijk doen als in andere landen-topics hetzelfde gebeurt en men er daar niets
aan doet, in sommige gevallen zelfs gezellig meedoet met complete posts in een niet-NL -taal
plaatsen. Nu wil ik niet naar anderen wijzen op een 'boehoe, hunnie wel en wij niet' -huilie manier,
maar er mag best wel één lijn worden getrokken. Maar dat zal waarschijnlijk te moeilijk zijn.
Het is toch van den gekke dat ik/je een post moet dubbelchecken om zeker te weten of er geen
buitenlands woordje in zit en ik/je het risico loop dat mijn/jouw complete post wordt verwijderd?
(en ook al willen jullie het anders laten lijken, Engels is wel degelijk óók een buitenlandse taal)
Komt eraan, monumentje.quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:41 schreef kanovinnie het volgende:
Ik wil deze discussie best aangaan, maar dan wel in het FB topic. Goed?
De slivovic ontbreekt jongen...quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:46 schreef Opa_vertelt het volgende:
Dubro jutro / Goede morgen / Günaydın
[ afbeelding ]
Er is zoveel goddelijke muziek uit het Moederland op Youtube, geweldigquote:Op woensdag 25 mei 2011 13:23 schreef Opa_vertelt het volgende:
Kanovinnie![]()
Moet trouwens nogsteeds hierom lachen.
Gaat over een gozer wiens vrouw steeds minder van hem is gaan houden omdat ze op een ander
verlieft is en hij te weten is gekomen wie die 'andere man' in haar leven is; één of andere "Ricky Martin".
Hij zingt aan Ricky Martin dat als die niet snel ophoud met het achternazitten van zijn vrouw, hij een
greencard zal bemachtigen en naar de USA zal reizen om hem een partij klappen te gaan geven.
Zegt meer over hem dan over ons zo lang rondzwerven op Fok!.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:58 schreef Shalimar het volgende:
[..]
respectabel omdat je:
?
En ik ga deze zomer misschien Sarajevo, maar me moeder wilt me naar me tante/nicht sturen en dan moet ik ook nog 2 weken met hun naar zee en daar heb ik niet echt zo zin in.. Heb verder ook niet veel vrienden daar die ik ken omdat ik nooit van me ma Sarajevo door mocht toen ik jonger was, laatste tijd wilt ze het ook niet vanwege de vele problemen in de stad.quote:
Is goed jongen, wat jij wil. Blijf jij het maar normaal vinden om met het K-woord om je oren gesmeten te worden als je een grapje over jullie grote voorbeeld Tito maakt. Dan is het bij jullie nog erger gesteld dan bij Turken met Ataturk en bij moslims met Mohammed. Een beetje relativeringsvermogen is wel op zijn plaats.quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:09 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Wat is er nou stoer aan. Wil je het op een andere manier horen? Komt'ie;
Het zal me aan den Joegoslavischen aarsch roesten of jij geboren bent in 1970 en geregistreerd
ben op Fok! sinds het jaar 2000. Echt. Het zegt me helemaal niets en het feit dat je daaruit enig
respect (what's in a name) wil afdwingen laat me alleen maar medelijden met je hebben. Zo goed?
Je bent oud, het is begrijpelijk.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Is goed jongen, wat jij wil. Blijf jij het maar normaal vinden om met het K-woord om je oren gesmeten te worden als je een grapje over jullie grote voorbeeld Tito maakt. Dan is het bij jullie nog erger gesteld dan bij Turken met Ataturk en bij moslims met Mohammed. Een beetje relativeringsvermogen is wel op zijn plaats.
shit zeg, dat iemand zo puberaal kan reageren en dat terwijl iemand hem uitschold met ''kanker''quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Is goed jongen, wat jij wil. Blijf jij het maar normaal vinden om met het K-woord om je oren gesmeten te worden als je een grapje over jullie grote voorbeeld Tito maakt. Dan is het bij jullie nog erger gesteld dan bij Turken met Ataturk en bij moslims met Mohammed. Een beetje relativeringsvermogen is wel op zijn plaats.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |