Een oude dame gaat naar de kerk en zegt tegen de priester, "ik heb een probleem ik heb twee vrouwlijke papagaaien en die kunnen enkel maar een ding zeggen." "Ja maar mevrouw waarom verteld u mij dat, of weet u soms dat ik ook twee papagaaien heb?" "Nee", antwoord de dame, "maar het is enkel schuttig taal. En ik dacht misschien weet u raad" "Wat zeggen ze dan?" vroeg de priester. "Het enigste wat ze steeds zeggen is, Wij zijn hoeren, heb je zin?" antwoord de dame. "Dat is ongehoord" antwoord de priester. "Ik heb twee mannelijke papagaaien en die heb ik leren bidden en ze kunnen de gehele bijbelopzeggen" De priester denkt even na en vervogt daarna, "Misschien zou u ze bij mij kunnen brengen, zodat ze eerbare taal kunnen leren." Zo gezegt zo gedaan de volgende dag ging de oude dame naar de priester om haar papagaaien daar een tijdje onder te brengen, in de hoop dat ze wel opgevoed terug zouden komen. Toen de priester de deur opende zeide haar beide papagaaien "Wij zijn hoeren, heb je zin?" Waarop een van de priester zijn papagaaien tegen de andere zei "Je kan je rosenkransje neerlegen,onze gebedden zei gehoord".