abonnement Unibet Coolblue
pi_95951353
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:27 schreef franske19 het volgende:
Als je de beelden van de rebellen ziet dan weet je dat die het never nooit niet gaan redden, zooitje ongeregeld. De Afghaanse politie is een goed georganiseerde security force vergeleken met deze lui. Wil de VN hier echt iets bewerkstelligen dan zal ze grondtroepen moeten inzetten.
De VN doet hier niets, he. Dit is een NAVO-, of eerder Westerse oorlog -beter nog: Amerika, Frankrijk en Engeland- met een aantal excuus-Arabieren erbij, die Khaddafi sowieso al haatten en die nu ongestoord Bahrein kunnen bezetten. Het is een Westerse oorlog en het Westen is hier, weer eens, in de minderheid, als het gaat om populaire instemming. De VN wil in deze niets, kan in deze niets, behalve dan nipt een gelimiteerde resolutie gedogen die echter reeds overschreden is door de Europese en Amerikaanse agressors.
  maandag 25 april 2011 @ 12:40:39 #127
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_95951598
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

De VN doet hier niets, he. Dit is een NAVO-, of eerder Westerse oorlog -beter nog: Amerika, Frankrijk en Engeland- met een aantal excuus-Arabieren erbij, die Khaddafi sowieso al haatten en die nu ongestoord Bahrein kunnen bezetten. Het is een Westerse oorlog en het Westen is hier, weer eens, in de minderheid, als het gaat om populaire instemming. De VN wil in deze niets, kan in deze niets, behalve dan nipt een gelimiteerde resolutie gedogen die echter reeds overschreden is door de Europese en Amerikaanse agressors.
Nee hoor: 1973: alles mag om de bevolking te beschermen behalve een bezettingsmacht.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_95951662
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee hoor: 1973: alles mag om de bevolking te beschermen behalve een bezettingsmacht.
Ja, precies, :'). Maar even serieus: nee.
  maandag 25 april 2011 @ 13:04:57 #129
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_95952494
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, precies, :'). Maar even serieus: nee.
Serieus; ja. Het is net vaag genoeg om buitengewoon extreem genterpreteerd te kunnen worden. Het enige probleem is draagvlak onder niet-westerse landen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 25 april 2011 @ 13:24:16 #130
1234 HiZ
Istanbullu
pi_95953100
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, precies, :'). Maar even serieus: nee.
Papierversnipperaar heeft gelijk. Ik weet niet precies wat jouw motieven precies zijn, maar je bent gewoon keihard aan het liegen over de feiten.
pi_95953335
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Papierversnipperaar heeft gelijk. Ik weet niet precies wat jouw motieven precies zijn, maar je bent gewoon keihard aan het liegen over de feiten.
Ik erken dat je letterlijk "all possible means" kunt opvatten als doen wat je maar wilt, en dat dat zou gebeuren was te verwachten, zoals ik weken geleden al zei, maar het is een feit dat een no-fly-zone niet inhoudt dat je vliegvelden en radarinstallaties bombardeert, dit stond niet in de resolutie. Tenzij je inderdaad het op de meest liberale -wat niemand doet, behalve de agressors- wijze interpreteert, maar de kritiek van de rest van de wereld is volgens mij duidelijk wat er wel en niet verwacht werd. Op deze wijze zou je zelfs een inval a la Irak kunnen rechtvaardigen. Het moge duidelijk zijn dat de resolutie reeds lang geschonden is door de agressors, vanaf dag een, en als we heel formalistisch gaan doen dan wil ik het nog wel afzwakken tot de geest van de letter.

Mijn motieven? Waar gaat dit over. Mijn enige motieven zijn dat ik verbaasd kijk naar hoe een oorlog wordt bejubeld, dat ik er graag -zeer graag- op wijs dat dit geheel voorspelbaar was en dat we er misschien eens een keertje lering uit trekken en ons niet meer begeven in oorlogen gebaseerd op leugens.

Maar misschien is het gemakkelijker mij een "smerige leugenaar" te noemen, dat schijnt in te zijn.
  maandag 25 april 2011 @ 13:38:06 #132
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_95953542
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik erken dat je letterlijk "all possible means" kunt opvatten als doen wat je maar wilt, en dat dat zou gebeuren was te verwachten, zoals ik weken geleden al zei, maar het is een feit dat een no-fly-zone niet inhoudt dat je vliegvelden en radarinstallaties bombardeert,
Een no-fly zone is niet mogelijk als de vijand luchtverdediging operationeel heeft.
quote:
Op deze wijze zou je zelfs een inval a la Irak kunnen rechtvaardigen.
De vergelijking met Irak word alleen door tegenstanders gemaakt en dat zijn meestal mensen die voor ingrijpen in Irak waren.
quote:
Het moge duidelijk zijn dat de resolutie reeds lang geschonden is door de agressors, vanaf dag een, en als we heel formalistisch gaan doen dan wil ik het nog wel afzwakken tot de geest van de letter.
Resolutie 1973 is niet geschonden, behalve door Ghaddafi.
quote:
Mijn motieven? Waar gaat dit over. Mijn enige motieven zijn dat ik verbaasd kijk naar hoe een oorlog wordt bejubeld, dat ik er graag -zeer graag- op wijs dat dit geheel voorspelbaar was en dat we er misschien eens een keertje lering uit trekken en ons niet meer begeven in oorlogen gebaseerd op leugens.
Nee, dat was juist met Irak het geval.
quote:
Maar misschien is het gemakkelijker mij een "smerige leugenaar" te noemen, dat schijnt in te zijn.
Smerige leugenaar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_95953572
Ja, het is goed met je, Papierversnipperaar.
  maandag 25 april 2011 @ 13:41:10 #134
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_95953630
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:39 schreef Monidique het volgende:
Ja, het is goed met je, Papierversnipperaar.
De opstand is begonnen met vreedzame demonstraties, niet met Amerikaanse leugens over WMD's. Dit ingrijpen gaat over mensenrechten, niet over Amerikaanse belangen, en we moeten er alles aan doen om dat zo te houden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 25 april 2011 @ 13:43:12 #135
1234 HiZ
Istanbullu
pi_95953680
Hij heeft wel gelijk weer. Wat jij (@mondique) beweert is punt voor punt niet waar. En over welke leugens behalve je eigen leugens heb jij het eigenlijk? Resolutie 1973 is er gekomen op het dringende verzoek van de burgers van Libi die de onderdrukking en het moorden door het regime zat waren.

Jouw referentie aan Irak is niet meer of minder dan een neo-Godwin; elke keer als er actie wordt ondernomen 'Irak' roepen als enige argument dat we met de armen over elkaar moeten gaan zitten als een volk vecht tegen z'n onderdrukker.
pi_95953797
Nou, nou, leugenaar en neo-godwin. Het wordt eerlijk gezegd, ik meen dat serieus, steeds minder aantrekkelijk om deze topicreeks te volgen en eraan deel te nemen als criticus van de Amerikaans-Britse-Franse agressie. Het is zonde, want het begon goed, we konden het erover eens zijn dat kritiek en scepsis niet een reden zijn om iemand te ostraceren, maar het gaat gewoon de verkeerde kant op en het verpest het topic.

Helaas.

Ik denk dat ik er verder genoeg over gezegd heb. Misschien als er normaal gediscussieerd of in ieder geval gereageerd kan worden, dat ik het weer eens probeer.
  maandag 25 april 2011 @ 14:04:58 #137
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95954254
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:27 schreef franske19 het volgende:
Als je de beelden van de rebellen ziet dan weet je dat die het never nooit niet gaan redden, zooitje ongeregeld. De Afghaanse politie is een goed georganiseerde security force vergeleken met deze lui. Wil de VN hier echt iets bewerkstelligen dan zal ze grondtroepen moeten inzetten.
Een rebellenbeweging die van de een op andere 'dag' uit het niets is ontstaan, zo'n ontzettende omvang heeft, legerbases heeft overgenomen met blote handen en zich in het openbaar standhoudt (Misrata) tegen de krijgsmacht van een land, zoiets is volgens mij nog nooit voortgekomen.

Het zal dan ook nog even gaan duren voordat er een degelijke organisatiestructuur is, en discipline. Nu is het namelijk nog zo dat iemand aan het front, op elk moment dat hij wenst, gewoon kan vertrekken. Ook zullen er gewoon mensen komen die alleen maar willen kijken. Dat is niet altijd even handig.

Er is al een trainingsschool in Benghazi, waar van de week nog een nieuwe lichting zijn training had afgerond (incl wapens, en zelfs uniformen geleverd via Qatar). Dus het is zeker niet dat ze stil zitten.
  maandag 25 april 2011 @ 14:18:40 #138
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95954643
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:42 schreef rakotto het volgende:
Misschien een late reactie, maar jullie weten dat de Libische zenders uit de lucht zijn? :D
He, staatstv, bron? Waarom weet ik dit niet :o Hier hoop ik echt al tijden op :D
  maandag 25 april 2011 @ 14:51:40 #139
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_95955531
Staatstv staat al dagen op zwart hier. :')
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
  maandag 25 april 2011 @ 15:33:06 #140
2651 svann
night-hawk
pi_95956735
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:48 schreef Monidique het volgende:
Nou, nou, leugenaar en neo-godwin. Het wordt eerlijk gezegd, ik meen dat serieus, steeds minder aantrekkelijk om deze topicreeks te volgen en eraan deel te nemen als criticus van de Amerikaans-Britse-Franse agressie. Het is zonde, want het begon goed, we konden het erover eens zijn dat kritiek en scepsis niet een reden zijn om iemand te ostraceren, maar het gaat gewoon de verkeerde kant op en het verpest het topic.

Helaas.

Ik denk dat ik er verder genoeg over gezegd heb. Misschien als er normaal gediscussieerd of in ieder geval gereageerd kan worden, dat ik het weer eens probeer.
Gelieve je eeuwige zuigende discussie over de zinloze Nato-agressie in Libi tegen die tijd in het daarvoor bestemde topic voort te zetten.
Waarom grijpen we in in Libi? #2
 

Ik zie wl graag dat er een einde wordt gemaakt aan dit soort situaties:
quote:
10:10 Al Arabiya
Witnesses say that rocket attacks on Misrata killed at least 30 and wounded 60 on Monday.
There is very intense and random shelling on residential areas.
Burned bodies are being brought into the hospital, Ahmed al-Qadi, an engineer who works for a dissident radio station in Misrata said.
The number of wounded is 60 and the there were 30 martyrs.
This is the toll for the past 12 hours, he added.
quote:
12:55 AFP
4 people were killed today as Gaddafi forces attacked Zintan with Grad rockets, according to residents.
9 people were wounded in the attack which happened late on Sunday evening.
Gaddafi forces fired between 6 and 9 rockets, which crashed into homes.
De oogst van een maandagmorgen in slechts twee steden.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_95958106
Zo Gaddafi heeft de Paasdagen gehaald. Hij zit flink aan de Whisky op dit moment.
  maandag 25 april 2011 @ 16:22:19 #142
104871 remlof
Europees federalist
pi_95958216
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 16:19 schreef Lagrinta het volgende:
Zo Gaddafi heeft de Paasdagen gehaald. Hij zit flink aan de Whisky op dit moment.
Ik denk echter wel dat het z'n laatste paasdagen als alleenheerser van Libi waren :')
pi_95959485
quote:
7s.gif Op maandag 25 april 2011 16:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk echter wel dat het z'n laatste paasdagen als alleenheerser van Libi waren :')
Dat interesseert em geen flikker.
pi_95961439
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:33 schreef svann het volgende:

[..]

Gelieve je eeuwige zuigende discussie over de zinloze Nato-agressie in Libi tegen die tijd in het daarvoor bestemde topic voort te zetten.
Inderdaad, of zoiets. Leugenaar, Godwin, gezuig. Kritiek is niet gewenst, doe dat maar in een onzichtbaar topic waar we er geen last van hebben. Nou ja, misschien ben ik niet patriotisch genoeg, ofzo. Veel plezier met jullie echo.
pi_95961943
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dit ingrijpen gaat over mensenrechten, niet over Amerikaanse belangen, en we moeten er alles aan doen om dat zo te houden.
:') :') :') De Amerikanen hebben in 50+ landen de mensenrechten geschonden, maar nu gaat het over mensenrechten en niet Amerikaanse belangen. :') :') :')

En met Amerikaanse belangen doel ik voornamelijk op de elite die rijker wordt. Amerikaanse Joe met de pet op zal onder een brug moeten leven omdat er geen werk meer voor hem is en hij zijn huis is uitgezet.
pi_95963023
jeetje ben een weekend weggeweest en topic nog niet vol. Niet veel ontwikkelingen geweest?

ik begrijp dat misrata geheel in handen is van de rebellen nu?
dont get high on your own supply
pi_95963650
quote:
ik begrijp dat misrata geheel in handen is van de rebellen nu?
Volgens twitter enzo zitten de troepen van Khadaffi nog steeds in de buitenwijken, maar de rebellen hebben ongeveer 80% van de stad in handen.
Incelfrikandel
pi_95963895
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:33 schreef svann het volgende:

[..]

Gelieve je eeuwige zuigende discussie over de zinloze Nato-agressie in Libi tegen die tijd in het daarvoor bestemde topic voort te zetten.
Waarom grijpen we in in Libi? #2
 
Doe eens niet zo raar, een tegen geluid mag toch ook in dit topic.
Ik ben het niet eens met al zijn standpunten, maar ik geef hem wel gelijk dat de NAVO weer eens te hard van stapel is gelopen zonder een duidelijk beeld op de afloop.
Ook met de resolutie is het geweldig uit de hand gelopen, en vallen er vele doden.

Zo raar is zijn betoog niet en zuigend is het zeker niet. :N
quote:
Ik zie wl graag dat er een einde wordt gemaakt aan dit soort situaties:

Dat zie ik ook heel graag, maar over de manier valt te twisten, daar is dit topic ook voor. :)
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_95967026

heftig, vooral het 2e gedeelte van het filmpje.
dont get high on your own supply
pi_95967964
een mortier inslag?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')