Klopt inderdaad. Omdat je alleen op de motor zit, en er niet iemand naast zit die je kan corrigeren. Je moet dan eerst je theorie halen, dan weet het CBR dat je de regels kent.quote:Op woensdag 20 april 2011 08:36 schreef ArnosL het volgende:
Als je nog geen B-rijbewijs of een ander rijbewijs hebt mag je ook niet nog beginnen met lessen volgens m'n instructeur.
Whahaha, ja dat is heeeel wat anders als een lesmotor. Ik moet ook rustig aan doen in zn 1,2,3 en heb nog nooit volledig gas gegeven. Durf het niet na ik per ongeluk een aantal halve wheelies had getrokken.. mijn hart sloeg een aantal slagen over!quote:Op woensdag 20 april 2011 13:26 schreef Maharbal het volgende:
Geen idee of het nog in het lestopic moet....maar misschien een beetje wel
Sinds maandag voor het eerst weer op een motor sinds ik m'n rijbewijs vorig jaar september heb behaald. Meteen maar begonnen met een KTM Superduke 990. Allejezus, ik heb nog nooit van m'n leven op zoiets snels gezeten. Eerste keer vol optrekken (in de 3, dat dan weer wel...omdat dat ding in 1 en 2 op vermogen wheelies maakt ) schreeuwde ik het uit geloof ik.
Nu weet ik weer waarom ik m'n motorrijbewijs heb gehaald
ach, als je de andere oefeningen wel haalt is er niks aan het handje.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:18 schreef leimeh het volgende:
Morgen om 8uur AVB
Gister ging het oefenen echt kut. De acht draaien lukte de eerste 2 keer goed maar daarna geen enkele keer. Pffff... hoop echt dat ik hem haal
Collega van me gaat morgen ook om 8 uur AVBquote:Op woensdag 20 april 2011 15:18 schreef leimeh het volgende:
Morgen om 8uur AVB
Gister ging het oefenen echt kut. De acht draaien lukte de eerste 2 keer goed maar daarna geen enkele keer. Pffff... hoop echt dat ik hem haal
Juist niet. Precisiestop is juist zo'n oefening waarbij je laat zien hoeveel controle je over je remming hebt - dat is een kwestie van ervaring. Als het een kwestie van geluk is heb je 'm nog niet vaak genoeg gedaan.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:24 schreef leimeh het volgende:
Precisiestop is ook maar geluk hebben vind ik :-p
Ik rem altijd iets harder en dan laat ik hem een beetje remmend rollen tot aan het stoplicht bijvoorbeeld. Maar met die precisie moet jeje remweg helemaal lineair laten verlopen en dat vind ik dus wel moelijk.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:35 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Juist niet. Precisiestop is juist zo'n oefening waarbij je laat zien hoeveel controle je over je remming hebt - dat is een kwestie van ervaring. Als het een kwestie van geluk is heb je 'm nog niet vaak genoeg gedaan.
In elk geval, succes morgen leimeh en Tankiej
Vond ik ook, in het begin. Toen ik 1 les echt alléén maar de Precisiestop had gedaan, was het ineens appeltje-eitje. Zo leer je goed te remmen, en daar heb je alleen maar profijt van in het verkeer.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:37 schreef leimeh het volgende:
[..]
Ik rem altijd iets harder en dan laat ik hem een beetje remmend rollen tot aan het stoplicht bijvoorbeeld. Maar met die precisie moet jeje remweg helemaal lineair laten verlopen en dat vind ik dus wel moelijk.
Ja hij lukt mij ook wel beter, maar ben er niet helemaal tevreden over.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:39 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Vond ik ook, in het begin. Toen ik 1 les echt alléén maar de Precisiestop had gedaan, was het ineens appeltje-eitje. Zo leer je goed te remmen, en daar heb je alleen maar profijt van in het verkeer.
Ja. Tegenleunen moet bij die oefeningen. Lichaam blijft zo goed als waterpas, de motor druk je met je knieën en heupen naar beneden.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:58 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik leun nog te veel mee met de motor (maar alle oefeningen lukken me wel). Is dat een afkeurpunt zeg maar als je te veel meeleunt in plaats van tegenleunt?
Alphenaartje!quote:Op woensdag 20 april 2011 16:01 schreef luciferist het volgende:
Zojuist motor verzekert, wat een gedoe met een strafblad zeg
Ik heb verboden vuurwapenbezit op mijn naam, door verschil in Duitse (woonde ooit in Duitsland) en Nederlandse wetgeving. Gelukkig niet via zo'n verzekering te hoeven doen waarbij je giga hoge premie's krijgt.. Maar alles is geregeld, morgen motor op naam zetten en dan lekker rijden (:
Wat voor motor heb je gekocht?quote:Op woensdag 20 april 2011 16:01 schreef luciferist het volgende:
Zojuist motor verzekert, wat een gedoe met een strafblad zeg
Ik heb verboden vuurwapenbezit op mijn naam, door verschil in Duitse (woonde ooit in Duitsland) en Nederlandse wetgeving. Gelukkig niet via zo'n verzekering te hoeven doen waarbij je giga hoge premie's krijgt.. Maar alles is geregeld, morgen motor op naam zetten en dan lekker rijden (:
Vanavond maar is fftjes oefenen daarop! Dit hoeft toch alleen bij halve draai, acht en langzame slalom. Bij snelle slalom en uitwijk meot je toch juist wel meeleunen?quote:Op woensdag 20 april 2011 16:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ja. Tegenleunen moet bij die oefeningen. Lichaam blijft zo goed als waterpas, de motor druk je met je knieën en heupen naar beneden.
Wat bij mij heel goed hielp is het volgende filmpje. Erg informatief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |