abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95706316
We hebben ook nog geen rekening geopend, ga dat straks maar eens regelen. En chocopasta |:(

Ja die adviezen gaan vrij ver hoor, elke week weer opnieuw. Het probleem is alleen dat ze het zogenaamd moederlijk en goed bedoeld brengt. Maar ik word er knetter van! Ja zegt ze dan, op zo'n bezorgde toon, ik ga haar geen neusspray geven hoor, het is zo verslavend. Ik: Het is een zout water oplossing, dat is niet verslavend. Nou volgens mij wel hoor zegt ze dan :')
En ja, het is ook niet zo gek dat ze haar eten niet op eet, ze had al lang op 3 flessen moeten zitten en waarom heeft ze geen slaapknuffel? En ga zo maar door!
En dat drukt dan waarschijnlijk op mijn, ik ben nog maar 25 en ze ziet me niet voor vol aan, onzekere knop.

Ik weet dat het onzin is hoor, wat ze zegt. Ik ga niet twijfelen aan mezelf, maar ik ben bang dat ik op een gegeven moment een keer uit mijn vel schiet. Wil daarom ook het gesprek aangaan, alleen is mijn vriend bang dat ze isabelle dan, onbewust, anders gaan behandelen. En dat de sfeer erg gespannen wordt. En dan denk ik weer, ik moet dat mens maar gewoon laten lullen, waarom trek ik me er wat van aan. Maargoed. Sorry ego post. Ik ben het alweer kwijt nu :P
pi_95706340
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:52 schreef Keshet het volgende:
Hoi!

Orea, dat roze loopding heeft in ieder geval geen mogelijkheid tot het stroever afstellen van de wielen. Hier fungeerde 'ie als rentrainer. :D
Emma heeft er trouwens zelf een oplossing voor bedacht, ze gaat gewoon aan de zijkant staan en dan lopen; dan gaat 'ie niet zo hard. :D _O-
Ik heb hem toch maar geannuleerd :P en deze besteld :P iets minder plastic fantastic..

Son! Netjes zeg.. Ik heb zo'n idee dat Leia gewoon weer een kilo is aangekomen sinds 24 maart :') over 2 weken maar weer meten, maar hou mijn hart vast of ze de 10 kilo door is!

Saffier, OMG! Chocopasta wel, maar roomboter niet?

DML, qua pacco zul je dan waarschijnlijk wel moeten gaan afbouwen, maar qua voedingen is het ronduit belachelijk. Kun je een klacht indienen?
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:30:51 #253
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95706820
Orea die is leuk!

Saffier, chocopasta! :o . Oef, Nathan krijgt dagelijks roomboter op zn brood.

DML, stom dat ze het verkeerd opschrijft. Jammer ook van die Pacco.

Noa, ik zou wel het gesprek aangaan. Anders zou ik op een gegeven moment ook uit mn vel springen en ik denk dat dat minder goed is dan een keer een gesprekje.
pi_95706837
Noa, ik denk dat het goed is om je eigen grenzen te bewaken hierin. Dus spreek haar erop aan, want jij bent de moeder van Isabelle. Anders heb je inderdaad de kans dat je een keer uit je slof schiet en dat wordt een veel vervelendere situatie dan wanneer je je grenzen aangeeft. Als ze daarna Isabelle anders behandeld, dan mag je uit je slof schieten ;)

Floris, fijn dat het zo goed gaat knul! Ik zag de foto's in het fototopic en ik vond ze zo lief! zo'n klein mannetje achter dat loopwagentje.
pi_95706900
Wat Sola zegt :Y
pi_95706904
Noa ik zou ook het gesprek aan gaan, voor nu ben je het misschien kwijt, maar dinsdag komt ze weer met haar "adviezen" en zit het waarschijnlijk weer hoog.
Ik mag hopen dat ze op het KDV professioneel genoeg zijn dat ze haar niet anders gaan behandelen, en mocht dat wel zo zijn, kan je daar altijd een klacht over indienen.
pi_95706914
noa, onze nieuwe gastouder heeft ook de neiging tot nogal veel adviezen geven. Ook over flessen en bijvoeding enzo.

Bij mij krijgt ze niet echt voet aan de grond, maar bij mijn man wel, die doet alsof ie luistert en zegt braaf ja nee en amen. Eenmaal thuis lachen we erover. De gastouder doet verder wel hoe wij het willen.
Verder is ze wel heel lief voor Ilse, dat vind ik dan het belangrijkste.
*poef* nu is het weg
pi_95707185
Bedankt voor jullie advies ;) Ik zal vanmiddag eens kijken wat ze nu weer te vertellen heeft en aan de hand daarvan misschien maar eens voorstellen om samen een keer te gaan zitten en het hier over te gaan hebben.
pi_95708915
Zie jij er ook jong uit Noa? Want een paar jaar geleden zag ik er ook nog erg jong uit en dan word je echt heel anders behandeld.
Ik zie er nu ineens uit zoals mijn leeftijd is }:| En ook al praat ik onzin, ik word veel serieuzer genomen!
Heeft ze die zoutoplossing nou niet gegeven? En heeft ze die nog nodig? Ik zou dan eerst even over dat onderwerp gaan praten, wil ze het nog niet geven dan naar een andere leidster gaan om het probleem te bespreken.Dan hoef je niet meteen een gesprek aan te gaan over die irritante adviezen, maar beseft ze zo dat je je niks van haar aan trekt.
Want zo'n gesprek lijkt me best moeilijk..

DML was er misschien een reden dat ze het na 3 uur al gaf? Erge honger misschien? Of had ze het gewoon zomaar gedaan?
pi_95709203
Wel nee hij had geen honger. Zoals gezegd. Ze had het verkeerd op het bord geschreven. Ik zei om de vier uur en ze heeft om de drie uur op het bord geschreven.
Een ander jochie dat ouder is krijgt om de drie uur dezelfde hoeveelheid. Dat is leuk maar dan krijgt mijn kind veel te veel op een dag binnen dus ze doen maar mooi wat ik zeg ;)

Sorry dat ik verder even niet op iemand anders reageer. Problemen met werk waar ik morgen weer zou moeten beginnen :X
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_95709305
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wel nee hij had geen honger. Zoals gezegd. Ze had het verkeerd op het bord geschreven. Ik zei om de vier uur en ze heeft om de drie uur op het bord geschreven.
Een ander jochie dat ouder is krijgt om de drie uur dezelfde hoeveelheid. Dat is leuk maar dan krijgt mijn kind veel te veel op een dag binnen dus ze doen maar mooi wat ik zeg ;)

Sorry dat ik verder even niet op iemand anders reageer. Problemen met werk waar ik morgen weer zou moeten beginnen :X
Shit zeg :*
*poef* nu is het weg
pi_95709365
Groot gelijk DML! Sterkte met het gezeik!
pi_95709444
dat schiet ook niet op dml, dan kun jij straks flessen gaan rekken omdat zij teveel geven :? wat suf :{

Saffier :D
godgod de vet-manie weer. iieeehieee vet is eng en slecht maar chocopasta is prima :') het gezonde verstand is helemaal zoek daar...
Wat lief dat Ylana zwaait!

As :D wij hebben t badje ook staan, werkt als een trein voor Elin.

Mrien wat raar! Waarom gaan ze verder niet in op de kma dan? :o
Ik ben zo blij dat de wvk hier daar zelf mee kwam, de arts was ook heel begripvol verder.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95710452
Even een egopost. Ik maak me toch wel weer zorgen. Waarschijnlijk zie ik spoken, maar toch. Vandaag ik het idee dat de broek die ik aan deed ineens veel ruimer zat. Hij zat al ruim, maar niet zo ruim toch? Ik wordt gek geloof ik. Ik heb een babyweegschaal gekocht en die komt morgen binnen, dan kan ik het zelf in de gaten houden zonder steeds naar het cb te gaan. Het weeguur is voor mij echt op een rot moment. Ik werk onregelmatig, en toevallig moet ik alle komende donderdag werken.

We houden het in de gaten, met dat extra flesje wat hij nu krijgt zou het toch beter moeten gaan. Nog een fles erbij krijg ik bijna niet voor elkaar. Dan heb ik echt het idee dat hij heel dag dag alleen maar aan het eten is.

Yaro net bij opa gebracht, hier de boel even opruimen en dan vertrek ik richting mijn werk. Lees morgen wel weer bij (of zo nog even)
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:26:40 #265
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95710786
Nou ja, je kan het nu zelf in de gaten houden. Hij is verder toch niet ziek ofzo? Koorts? Verkouden..

Ja en je kan moeilijk een trechter in zn mond schuiven en aanstampen... Je probeert toch al hem meer te laten eten en ik denk dat je het gewoon even aan moet kijken. Je geeft zelf aan nu een flesje extra te geven, geef dat even de tijd of dat ook echt helpt.

Je kan je heel druk maken over niet groeien of aankomen... En het maakt je ook onzeker... Misschien is hij wel de lengte in gegaan nu? Of is hij net iets nieuws aan het leren... Dat kan natuurlijk ook allemaal. Niet meteen helemaal in de stress als je ziet dat je kindje gewoon gezond is en vrolijk... Je kindje is toch de beste graadmeter of het wel of niet goed gaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_95711190
Ik zou niet letten op kleren die wijder lijken zitten, want dat is niet echt betrouwbaar. Dan inderdaad maar wegen, maar ook daarmee moet je opletten. Als je elke dag gaat wegen wordt je nog onzekerder, is mijn ervaring. Wij wogen eerst 2 keer per week (ochtend, voor de fles) en ondertussen kan ik het al zo ver loslaten dat we een keer per week wegen. Dan zie je het beste wat hij gedaan heeft. Let ook op dat weegschalen vaak niet hetzelfde aangeven. Het kan zijn dat jouw weegschaal minder aangeeft als die van het CB (had ik).

En verder wat Tico zegt. Als hij vrolijk is en zich goed ontwikkeld dan is dat de beste graadmeter.
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:41:22 #267
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95711378
ik weeg helemaal niet meer tussendoor. Ik heb het er helemaal mee gehad, ze doet het prima.
pi_95711478
Dat is het, ik maak mezelf gek. Hij doet het super. Is helemaal niet ziek, vrolijk, lekker druk aan het spelen, ontwikkeld zich naar mijn idee goed.
Maar omdat het toch ergens in mijn achterhoofd zit ga ik dan twijfelen aan dat soort kleine dingen.

Van dag wegen ben ik me bewust, probeer dan ook 1x per week te wegen en zal morgen of donderdag beginnen en dat als begin gewicht nemen. Dan kan ik kijken wat zijn gewicht doet.

Maar jullie kindjes schommelen dan ook met hun gewicht begrijp ik nu?
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:48:46 #269
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95711661
Ylana groeit de ene maand 600 gram (wel een beetje veel hoor mevrouw aldus het cb :') ) en de volgende maand 200 gram. (het is wel wat krap, kom je volgende maand weer wegen??? aldus hetzelfde cb :') ) Dus ja, die van mij schommelt ook mooi. Gemiddeld volgt ze een heel mooi lijntje, haar eigen lijntje.
Als je zelf tevrden bent over hoe je kindje het doet en die is goed helder en alert en heeft voldoende plasluiers dan zal het wel loslopen, Laat je niet gekmaken hoor!

Ik kreeg net een brief van het cb dat ik 2-5 ingepland sta voor 'een extra afspraak' en dat als mijn kind een bril draagt ik die mee moet nemen. Wat nou éxtra afspraak?? Die staat er al 2 maanden??
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_95711690
Tico, dat vind ik wel herkenbaar :Y ik heb het ook helemaal gehad met het zorgen maken. Kost allemaal energie. Dus ik laat het steeds meer los. Soms niet hoor, dan schiet ik weer in de stress.

As, Amy groeide niet goed, waarschijnlijk door reflux en kma

Haha, heeft Ylana al een brilletje?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 april 2011 @ 13:51:22 #271
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95711742
As :

Dit is Jan z'n curve:

Ik zou je niet zo druk maken. Zolang je z'n botjes niet kunt tellen en hij gewoon gezond oogt, goed eet/drinkt etc is er niks aan de hand. Ik heb me in 't begin bij Jan ook zo druk gemaakt dat hij niet zou groeien/niet goed genoeg groeide, en daardoor werd de BV om zeep geholpen. Nu met Geert gaat het duizend keer beter ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:51:26 #272
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95711746
Ik denk dat we de ogentest mogen doen B-)
Ylana
pi_95711757
Maak je niet teveel zorgen As, ik heb hem zaterdag nog gezien en hij is echt hartstikke gezond. Die extra fles ging er in no-time in, dus trek heeft ie er wel in. Dat lijkt me een goed teken. Die plasluiers wat Saffier aangeeft is goed om in de gaten te houden.
Hij wordt nu wat ouder en nog actiever en daarmee verbrand hij ook genoeg. Het babyvet gaat er langzaam aan een beetje vanaf zeg maar. (en elastiek gaat lubberen :P )
Goed dat je voor je eigen gemoedsrust een weegschaal heb gekocht, maar ik denk niet dat je je ergens zorgen over hoeft te maken. Al begrijp ik het heel goed.
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:53:05 #274
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95711820
Nu wil ik overigens niet je eigen gevoel tegenspreken, maar het klinkt bij mij lasof jou zorgen worden aangepraat.
Luister naar he eigen gevoel en kijk naar je baby :*
Ylana
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:53:50 #275
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95711848
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:44 schreef As1981 het volgende:
Dat is het, ik maak mezelf gek. Hij doet het super. Is helemaal niet ziek, vrolijk, lekker druk aan het spelen, ontwikkeld zich naar mijn idee goed.
Maar omdat het toch ergens in mijn achterhoofd zit ga ik dan twijfelen aan dat soort kleine dingen.

Van dag wegen ben ik me bewust, probeer dan ook 1x per week te wegen en zal morgen of donderdag beginnen en dat als begin gewicht nemen. Dan kan ik kijken wat zijn gewicht doet.

Maar jullie kindjes schommelen dan ook met hun gewicht begrijp ik nu?
Leyla heeft een hartafwijking waardoor ze extra energie nodig heeft.... Dus ze heeft van maand 2 tot maand 6 aan speciale voeding gezeten die ik naar binnen moest dwingen omdat ze geen flessen wilt drinken... ik ben er zo klaar mee..

Ik bied gewoon eten aan ze mag onbeperkt drinken, meer krijg ik er niet in..
pi_95711920
Succes dan Saffier, dan moet ze voor 2-5 ook nog leren praten anders kan ze de plaatjes niet benoemen :+
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:56:25 #277
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95711945
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:55 schreef Solagratia het volgende:
Succes dan Saffier, dan moet ze voor 2-5 ook nog leren praten anders kan ze de plaatjes niet benoemen :+
Kan ze dat nog steeds niet?!
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:58:28 #278
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95712017
Nee :'( Ze loopt achter he? Hopeloos! Nu al! :'(
Ylana
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:59:21 #279
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95712048
Ze zwaait wel sinds gister, da's ook te laat zeker? En omrollen vind ze ook niet nodig, behalve in bed. Da's ook vást niet goed :{
Ylana
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:59:30 #280
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95712057

Ach Saffier, nu al niet goed genoeg meer... ;)
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:00:09 #281
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95712080
Wow Nathan :9 lekkere spekkies kweken O+
Ylana
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:02:45 #282
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95712200
Nathan gaat goed zeg!
pi_95712239
Waarschijnlijk sola? Kunnen ze dat niet testen? Of is het nu dingen schrappen en kijken of dat werkt?

Wat naar Tico? Krijgt ze daar ook nog "last" of is er goed mee te leven?

Wel goed om te lezen dat andere ook schommelen, het is inderdaad aangepraat want de verpleegkundige vond hem er ook prima uit zien, maar kon het niet verklaren en ging overleggen met de arts. Die dacht toen direct een een gluten allergie.
Ik ga proberen mijn zorgen op zij te zetten.

Dit is Yaro's groei curve

Schandalig Saffier dat ze nu al achter loopt.

Oke nu vertrek ik echt naar mijn werk, ben al te laat!
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:08:23 #284
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95712430
Zolang hij gewoon zn nieuwe lijntje gaat volgen is er niet zo veel aan de hand.
pi_95712492
Ik zie er dus ook super jong uit. (oke ik ben het ook wel maar komop bijna 24 :+ )
En mij nemen ze op het cb wel serieus gelukkig.
Ze vertelde mij na een paar bezoeken dat ze in het begin dachten aaah daar heb je weer een jonge moeder, dat gaat vast weer heel erg lastig worden.
Maar dat ik het hele team heel positief was opgevallen en dat ik trots moest zijn hoe ik het doe enzo.
(toen was ik bijna 21 :P )

Ik heb op de opvang ook 1 juf die mij niet kan waarderen.
Zo bleef ze maar doorzeuren dat X in haar sandalen wel sokken aan moet.
En blote voeten niet kunnen enzo.. :')
En een schande dat ze met 1,5 moest leren uit een tuitbeker te drinken tjah ze dronk alleen bv :') (En dus had ze een bepaalde techniek waardoor ze met haar tongetje steeds de tuitbeker eruit duwde) En zo kan ik hele boeken volmaken :+
pi_95712854
As, de reflux is waarschijnlijk omdat ze geen last van maagzuur heeft en de medicijnen niet aanslaan. Ze spuugt er zelfs meer mee. KMA is wel vrijwel zeker.

Amy loopt ook zo vreselijk achter. Ik dacht dat ze met 8 maanden wel uit de werken van Harry Mulisch zou voordragen uit het hoofd, maar ik wacht nog steeds :(

Leuk Pvoesss! Fijn dat je zo'n fijn CB hebt. Ik vind sokjes in sandalen altijd zo lelijk :P
pi_95712894
Ho raar PI, niet de bedoeling haha.
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:23:49 #288
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95712996
Leyla lost zelf al verschillende complexe natuurkundige vraagstukken op... Bijvoorbeeld dat als je iets loslaat dat het valt en test of dat ook consequent gebeurd. En test dat ook met verschillende stukken, ik gok om te kijken of de valversnelling verschilt bij het ene stuk of het andere. Maar dat is mijn gok.
pi_95713257
Hmmm. Misschien moet Amy maar een dagje met Layla optrekken :Y
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:34:15 #290
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95713439
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:29 schreef Solagratia het volgende:
Hmmm. Misschien moet Amy maar een dagje met Layla optrekken :Y
Gezellig!
pi_95713815
Opschepsters :{w

Die van mij runt het hele huishouden, gaat af en toe voor mij naar het werk en van het weekend ging ze er op mijn motor vandoor :{w
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 april 2011 @ 14:47:40 #292
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95714010
ik was laatst naar de wc gegaan en had geert op z'n buik op het aankleedkussen liggen. Ik ben misschien een minuut weggeweest, maar toen ik terugkwam had hij zichzelf vooruit gewerkt tegen de stoel aan. ik ben me lamgeschrokken :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_95714432
door de tuinverbouwing (lees veilig en leuk voor mini maken) en een hangende/koortsige mini nog steeds geen tijd gehad om te lezen en te reageren
en nu ik daar eindelijk tijd voor heb is er praktisch een heeeeel topic vol gepraat, dus weet ik niet (behalve bij blz1) te beginnen....

wel tijgerd mini eindelijk in d'r achteruit!
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:05:14 #294
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95714684
Gewoon je eigen verhaal vertellen Dracu, dan haken we daar wel op in en kan jij ook weer inhaken. Toevallig kan ik het vandaag bijhouden, morgen is het vast weer anders :)
Ylana
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:08:35 #295
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95714822
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:58 schreef draculettetje het volgende:
door de tuinverbouwing (lees veilig en leuk voor mini maken) en een hangende/koortsige mini nog steeds geen tijd gehad om te lezen en te reageren
en nu ik daar eindelijk tijd voor heb is er praktisch een heeeeel topic vol gepraat, dus weet ik niet (behalve bij blz1) te beginnen....

wel tijgerd mini eindelijk in d'r achteruit!
Kun je dr niet gewoon in zn 1 zetten?
pi_95714827
is ook zo hoor saffier! maar vind het ook altijd wel even leuk om te reageren, maar dat gaat nu echt niet lukken!
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:09:21 #297
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95714864
dat maakt toch niet uit?
pi_95714928
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kun je dr niet gewoon in zn 1 zetten?
dat ben ik verleerd denk ik, sinds ik automaat moet rijden haha
dus ik ga er vanuit dat ze dat van zichzelf zou doen
pi_95714929
Ik vind het wel aso hoor Draak! :{w
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 april 2011 @ 15:11:37 #300
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95714962
dan zouden we allemaal met word moeten gaan werken om op iedereen te reageren dr. ik reageer hoe het uitkomt, en op wat ik eruit pik omdat het voor mij (ook) relevant is etc.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')