Dat speelt zeker mee, maar er zijn gewoon ook bepaalde categorieėn namen die het standaard slecht doen (bij de mensen die je spreekt althans; er zijn ook genoeg mensen die hun kinderen juist zo noemen, anders hadden wij niks te zeiken):quote:Op zondag 17 april 2011 12:04 schreef Mr_Mojo het volgende:
Ach, mensen koppelen namen natuurlijk ook aan mensen die ze kennen.
Ken jij een Sjors die ontzettend vervelend is dan vind je Sjors een kut naam.
Ken jij toevallig 2 Davids die gay zijn dan is David een gay naam.
Ik denk dat dit een hele grote invloed heeft over hoe 'wij' over namen denken.
quote:Op zondag 17 april 2011 18:10 schreef lipper het volgende:
[..]
Een kleuter die Henk heet is toch fantastisch.
Boy Zondermanquote:Op zaterdag 16 april 2011 20:28 schreef De-www het volgende:
- Destiny
- Leroy
- Heidi (wat een STRONTNAAM zeg)
- Boy (boy?! Je noemt je kind toch geen BOY?!, ga je dochter Boy noemen ofzo)
- Jerry
- Mariekje
- Lieve
Duizend keer liever een chick genaamd Benthe dan een nerd die geforceerd geenstijl taal hanteertquote:
Nietus, ik ken niet eens Sanne's, Lotte's etc... En dan nog. Nee, ik zou nooit een naam Afwijzen enkel op basis van die persoon.quote:Op zondag 17 april 2011 10:00 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
De afkeer van bepaalde namen ligt bij jou wat meer in de relationele sfeer waarin je met die namen te maken hebt gehad, of niet
quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:28 schreef De-www het volgende:
- Boy (boy?! Je noemt je kind toch geen BOY?!, ga je dochter Boy noemen ofzo)
- Lieve
quote:Op zondag 17 april 2011 19:40 schreef BlaBlaBlatter het volgende:
Bente is baas,ik ken iemand die Archibald heet..
Jij mist gewoon wat verbeeldingskracht en jij hebt weinig Feeling met Namen. Jij ziet namen niet als iets hoogstaands, waarover je uren kunt fantaseren. Jij baalt nu eigenlijk gewoon van je eigen onkunde.quote:Op zondag 17 april 2011 19:39 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Dit topic bewijst gewoon weer dat een aantal mensen op FOK! altijd wel iets te zeiken hebben.
Rechtse Hippie zijn naam is Leopoldquote:Op zondag 17 april 2011 19:39 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Dit topic bewijst gewoon weer dat een aantal mensen op FOK! altijd wel iets te zeiken hebben.
Ja joh, het ligt aan mijn feeling met namen.quote:Op zondag 17 april 2011 19:41 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Jij mist gewoon wat verbeeldingskracht en jij hebt weinig Feeling met Namen. Jij ziet namen niet als iets hoogstaands, waarover je uren kunt fantaseren. Jij baalt nu eigenlijk gewoon van je eigen onkunde.
Mijn naam is nog niet voorbij gekomen.quote:Op zondag 17 april 2011 19:43 schreef BlaBlaBlatter het volgende:
[..]
Rechtse Hippie zijn naam is Leopold
Voor een dochter vind ik Fiona heel mooi of Indi(a). Voor een zoon Poekie of Rakkertje.quote:Op zondag 17 april 2011 19:48 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ja joh, het ligt aan mijn feeling met namen.Noem eens wat namen die je wel mooi vindt dan. Ik ben trouwens ook nog steeds nieuwsgierig naar jouw naam.
Moet jij niet even langs het gekkenuis ofzo?quote:Op zondag 17 april 2011 19:50 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Voor een dochter vind ik Fiona heel mooi of Indi(a). Voor een zoon Poekie of Rakkertje.
Een Zoon heeft mijn voorkeur.
Deze namen zijn trouwens alleen geschikt voor bruinogigen.
Nee. Ik zou mijn kinderen namen geven die echt Feeling hebben. Namen die anderen niet zouden kiezen vanwege een - in hun ogen- taboe.quote:Op zondag 17 april 2011 19:50 schreef amvrosios het volgende:
[..]
Moet jij niet even langs het gekkenuis ofzo?
Fiona is wel een leuke naam, maar de rest...quote:Op zondag 17 april 2011 19:50 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Voor een dochter vind ik Fiona heel mooi of Indi(a). Voor een zoon Poekie of Rakkertje.
Een Zoon heeft mijn voorkeur.
Deze namen zijn trouwens alleen geschikt voor bruinogigen.
Wow, wat moeten die kinderen dan een kutleven gaan krijgen.quote:Op zondag 17 april 2011 19:53 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Nee. Ik zou mijn kinderen namen geven die echt Feeling hebben. Namen die anderen niet zouden kiezen vanwege een - in hun ogen- taboe.
Ieder een noemt zijn schattige nieuwe puppy Poekie of Rakkertje. Ik vind deze namen ook heel geschikt voor mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |