abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:44:32 #1
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_95590703
quote:
De verkoop werd anderhalf jaar geleden aangekondigd en de bouw is ook al een jaar afgerond, maar de vakantievilla van prins Willem-Alexander en prinses Máxima in Machangulo in Mozambique is nog niet verkocht. Dat schrijft NRC Handelsblad vandaag.

Het huis aan de Indische Oceaan is volgens makelaars in Mozambique en Zuid-Afrika niet op de openbare markt gebracht. Een makelaar die zich deze week namens een cliënt meldde bij projectontwikkelaar Machangulo SA, kreeg te horen dat er “op dit moment geen huizen te koop staan op het resort”. Vertegenwoordigers van de kroonprins hebben het huis per e-mail aan de andere aandeelhouders van het projectbedrijf aangeboden.
Prins in 2009: villa verkopen zodra bouw is voltooid

In november 2009 schreef de prins aan toenmalig premier Balkenende de villa te zullen verkopen zodra de bouw was voltooid. Dit onder druk van voortdurende publiciteit over hun investering in Mozambique. Elke misstap wordt uitvergroot en het project wordt daardoor benadeeld, schreef de prins.

De bouw werd voorjaar 2010 afgerond. Prins en prinses hebben sindsdien meerdere malen in het huis met rieten daken en terras rondom verbleven, zeggen eilandbewoners en mede-investeerders. De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) gaf vorig jaar toe dat het paar in Machangulo logeerde tijdens het WK Voetbal in Zuid-Afrika:

“Het paar gebruikt zijn aanwezigheid in de regio om ook bij een bouwvergadering en inspectie van het in aanbouw zijnde huis te zijn.”

De villa moet volgens bronnen op Machangulo en in Maputo ruim 2 miljoen euro opleveren. Bestuurders van Machangulo SA willen “om privacyredenen” geen precieze bedragen noemen. De RVD laat weten:

“De prins heeft de minister-president destijds geïnformeerd over zijn voornemen tot verkoop van het huis in Machangulo. Hij zal de minister-president informeren zodra het huis is verkocht.”

D66-leider Alexander Pechtold zegt in een reactie “teleurgesteld” te zijn:

„Het prinselijk paar heeft een maatschappelijke voorbeeldfunctie op zich genomen door te zeggen van de constructie in Machangulo af te willen. Dan moet men wel tot actie overgaan.”

Ook SP-Kamerlid Van Raak is verbaasd:

“Ik ben hoogst verbaasd dat het nog niet verkocht is. Die villa behoort actief verkocht te worden. Ik heb had begrepen dat het huis na het WK niet meer gebruikt zou worden”.
NRC
Ook hier blijkt weer dat Willem-Alexander een volstrekt ongeschikt is voor het koningschap. Wat hebben we nou aan koning die voor het gemak maar creatief is met de waarheid? Daarnaast lijkt het me ook niet de bedoeling dat de onze toekomstige koning ook nog een waardeloze 'vastgoedmagnaat' is.

Schaf het koningshuis maar af.
pi_95590799
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:44 schreef Holograph het volgende:

[..]

NRC
Ook hier blijkt weer dat Willem-Alexander een volstrekt ongeschikt is voor het koningschap. Wat hebben we nou aan koning die voor het gemak maar creatief is met de waarheid? Daarnaast lijkt het me ook niet de bedoeling dat de onze toekomstige koning ook nog een waardeloze 'vastgoedmagnaat' is.

Vind het wel érg kort door de bocht om alleen maar voor dit non-issue(want dat is het) het gehele koningshuis af te schaffen.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:48:55 #3
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_95590898
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:46 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Vind het wel érg kort door de bocht om alleen maar voor dit non-issue(want dat is het) het gehele koningshuis af te schaffen.
Het is gewoon een domme koning. Toen hem werd gevraagd of het wel verstandig is om in Mozambique een huis te bouwen vanwege de CO2 uitstoot van het vliegtuig zei Wim-Lex: "Het vliegtuig vliegt toch wel".

Dat moet onze koning worden :').
pi_95590930
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:48 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het is gewoon een domme koning. Toen hem werd gevraagd of het wel verstandig is om in Mozambique een huis te bouwen vanwege de CO2 uitstoot van het vliegtuig zei Wim-Lex: "Het vliegtuig vliegt toch wel".

Dat moet onze koning worden :') .
Hij heeft daar helemaal gelijk in. Om nou te gaan zeuren over die 5 zitplaatsen in het vliegtuig ;')
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:50:27 #5
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_95590967
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:49 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Hij heeft daar helemaal gelijk in. Om nou te gaan zeuren over die 5 zitplaatsen in het vliegtuig ;')
Ik heb niet het idee dat je het begrijpt.
pi_95591022
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:50 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat je het begrijpt.
Jawel, jij vindt het niks dat hij onze koning moet worden omdat dit getuigt van zijn 'domheid'.
-Linkse Boomknuffelaar
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:52:56 #7
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_95591087
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:51 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Jawel, jij vindt het niks dat hij onze koning moet worden omdat dit getuigt van zijn 'domheid'.
Ja, maar dat jij het eens bent met zijn stelling zegt eigenlijk al genoeg. Als iedereen denkt zoals Willem-Alexander zouden er veel meer vliegtuigen moeten gaan vliegen.
pi_95591135
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:52 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ja, maar dat jij het eens bent met zijn stelling zegt eigenlijk al genoeg. Als iedereen denkt zoals Willem-Alexander zouden er veel meer vliegtuigen moeten gaan vliegen.
Ik ben het niet eens met zijn stelling. Wel dat er zo'n groot issue van wordt gemaakt.
-Linkse Boomknuffelaar
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:54:36 #9
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_95591167
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:53 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens met zijn stelling. Wel dat er zo'n groot issue van wordt gemaakt.
Dat hij van belastinggeld een dure villa gaat bouwen om vervolgens te beweren dat hij dit doet voor de lokale bevolking?

Ik vind het redelijk onderbelicht.
pi_95591254
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:54 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat hij van belastinggeld een dure villa gaat bouwen om vervolgens te beweren dat hij dit doet voor de lokale bevolking?

Ik vind het redelijk onderbelicht.
Dat gaat niet over het vliegen. Tja, hij krijgt geld en mag zelf weten hoe hij dat uitgeeft. En waarom zou dit de economie niet helpen?
-Linkse Boomknuffelaar
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:57:53 #11
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_95591354
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:56 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Dat gaat niet over het vliegen. Tja, hij krijgt geld en mag zelf weten hoe hij dat uitgeeft. En waarom zou dit de economie niet helpen?
Hij helpt de projectontwikkelaar. Het bleek dat de projectontwikkelaar de lokale bevolking had weggejaagd om de villa van de prins te bouwen.

De lokale bevolking zat dus niet echt te wachten op de komt van de prins.
pi_95591410
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:57 schreef Holograph het volgende:

[..]

Hij helpt de projectontwikkelaar. Het bleek dat de projectontwikkelaar de lokale bevolking had weggejaagd om de villa van de prins te bouwen.

De lokale bevolking zat dus niet echt te wachten op de komt van de prins.
O, dat is niet zo fraai. Neemt nog niet weg dat het een non-issue is.
-Linkse Boomknuffelaar
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:00:18 #13
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_95591475
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:58 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

O, dat is niet zo fraai. Neemt nog niet weg dat het een non-issue is.
Dat de prins mensen verjaagt van hun land om zo een vakantievilla te bouwen? Ik neem aan dat de Lockheed-affaire ook maar een non-issue was?
pi_95591582
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:00 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat de prins mensen verjaagt van hun land om zo een vakantievilla te bouwen? Ik neem aan dat de Lockerbie-affaire ook maar een non-issue was?
De Lockerbie-affaire vergelijken met een vakantiehuis :')
Nogmaals, 't is niet zo fraai. Neemt nog niet weg dat dit dan opeens een argument tegen het koningshuis :') is
-Linkse Boomknuffelaar
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:03:42 #15
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_95591650
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:02 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

De Lockerbie-affaire vergelijken met een vakantiehuis :')
Ik bedoelde de Lockheed-affaire
quote:
Nogmaals, 't is niet zo fraai. Neemt nog niet weg dat dit dan opeens een argument tegen het koningshuis :') is
Wel tegen de komende monarch. Daarnaast is het toch maar een middeleeuws instituut.
pi_95591720
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:03 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik bedoelde de Lockheed-affaire

[..]

Wel tegen de komende monarch. Daarnaast is het toch maar een middeleeuws instituut.
Dat het een Middeleeuws instituut is staat hier los van. Ik denk overigens dat dit niet een goed argument is tégen onze komende monarch.
-Linkse Boomknuffelaar
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:08:26 #17
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95591885
Het hele koningshuis is een grote onzin. Afschaffen die handel
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:08:26 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95591886
Ik vind het ook niet nodig dat ons koningshuis een beetje in vastgoed bijklust. Ze krijgen niet voor niks een heel behoorlijk salaris. Nog los van hun belastingvrijstelling en enorme kapitaal. Dan is het niet nodig dat ze nog wat centjes binnentrekken door dealtjes.
The End Times are wild
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:08:49 #19
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95591908
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:08 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het ook niet nodig dat ons koningshuis een beetje in vastgoed bijklust. Ze krijgen niet voor niks een heel behoorlijk salaris. Nog los van hun belastingvrijstelling en enorme kapitaal. Dan is het niet nodig dat ze nog wat centjes binnentrekken door dealtjes.
Belastingvrijstelling?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:09:11 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95591932
Wie is Win-Lex?
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:10:16 #21
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95591997
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:09 schreef Viking84 het volgende:
Wie is Win-Lex?
Broer van tippi-wan
Bis bis bis
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:11:23 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_95592058
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:44 schreef Holograph het volgende:

[..]

NRC

hij is wel lekker anoniem dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:11:27 #23
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_95592065
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:05 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Dat het een Middeleeuws instituut is staat hier los van. Ik denk overigens dat dit niet een goed argument is tégen onze komende monarch.
De scriptie van Wim-Lex is nooit vrijgegeven, terwijl dat bij alle andere scripties wel gebeurt. Het is aannemelijk dat de scriptie van Wim-Lex bijzonder slecht was.

Daarnaast heeft Wim-Lex het verstandelijk niveau van iemand die eigenlijk op het VMBO-K had moeten zitten. Echter heeft hij het Gymnasium kunnen doen omdat dat nou eenmaal hoort bij leden van het koningshuis. Ik ben benieuwd wat hij voor zijn centrale examens heeft gescoord.

Het koningshuis is klasse in een middeleeuws klassensysteem.
pi_95592116
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:11 schreef Holograph het volgende:

[..]

De scriptie van Wim-Lex is nooit vrijgegeven, terwijl dat bij alle andere scripties wel gebeurt. Het is aannemelijk dat de scriptie van Wim-Lex bijzonder slecht was.

Daarnaast heeft Wim-Lex het verstandelijk niveau van iemand die eigenlijk op het VMBO-K had moeten zitten. Echter heeft hij het Gymnasium kunnen doen omdat dat nou eenmaal hoort bij leden van het koningshuis. Ik ben benieuwd wat hij voor zijn centrale examens heeft gescoord.

Het koningshuis is klasse in een middeleeuws klassensysteem.
Daar ben ik het deels mee eens. Maar dat staat los van mijn post, waarop jij reageerde :P
-Linkse Boomknuffelaar
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:13:53 #25
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_95592181
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:09 schreef Viking84 het volgende:
Wie is Win-Lex?
Typefout
pi_95593633
Och ik gun ze hun huisje wel, wat kan mij het brommen waar ze hun(!) geld in investeren.

Dat het louche is boeit niet, het is toch Afrika. :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 16 april 2011 @ 21:27:46 #27
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95595740
Ach, maxima is´n echte milf.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_95595915
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:27 schreef phpmystyle het volgende:
Met zo'n leuk accent
-Linkse Boomknuffelaar
  zaterdag 16 april 2011 @ 22:04:03 #29
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95597595
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:31 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Met zo'n leuk accent
Spreekt nog steeds beroerd Nederlands.
Bis bis bis
pi_95597682
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Spreekt nog steeds beroerd Nederlands.
:( Maxima doet heel goed Nederlands praten :') :(
-Linkse Boomknuffelaar
pi_95599138
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:27 schreef phpmystyle het volgende:
:')
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:05 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

:( Maxima doet heel goed Nederlands praten :') :(
Inderdaad, sympathieke vrouw, ik mag haar wel.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95599222
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

:')

[..]

Inderdaad, sympathieke vrouw, ik mag haar wel.
Ik heb al menig buitenlander aan het lachen gemaakt toen ik vertelde dat het meest populaire lid van ons koninklijk huis uit Argentinië komt :@
-Linkse Boomknuffelaar
pi_95599352
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:34 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ik heb al menig buitenlander aan het lachen gemaakt toen ik vertelde dat het meest populaire lid van ons koninklijk huis uit Argentinië komt :@
Hm, ik weet niet, voor mij staat ze op een gedeelde eerste plaats met Willem en Van Vollenhoven.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95599424
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:36 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hm, ik weet niet, voor mij staat ze op een gedeelde eerste plaats met Willem en Van Vollenhoven.
Hm, ik mag Willem niet echt. Van Vollenhoven en zijn Onafhankelijke(!) veiligheidsraad mag ik meer.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_95599510
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:38 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Hm, ik mag Willem niet echt. Van Vollenhoven en zijn Onafhankelijke(!) veiligheidsraad mag ik meer.
Van Vollenhoven is gewoon recht voor z'n raap, oprecht, betrouwbaar en hij heeft humor, dat mag ik wel in hem. Willem vind ik een goeie gozer, hoewel ik het idee heb dat Bea hem nu wat "rustig" houd, maar dat veranderd wel weer, vind het heerlijk hoe hij met Maxima staat te hossen bij wedstrijden etc.

Maxima eenzelfde verhaal, gewoon spontane vrouw, super.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95599571
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:40 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Van Vollenhoven is gewoon recht voor z'n raap, oprecht, betrouwbaar en hij heeft humor, dat mag ik wel in hem. Willem vind ik een goeie gozer, hoewel ik het idee heb dat Bea hem nu wat "rustig" houd, maar dat veranderd wel weer, vind het heerlijk hoe hij met Maxima staat te hossen bij wedstrijden etc.

Maxima eenzelfde verhaal, gewoon spontane vrouw, super.
Precies :)
Wel heb ik medelijden met de kroonprins van de UK ;(
-Linkse Boomknuffelaar
  zaterdag 16 april 2011 @ 22:43:16 #37
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95599692
Even serieus. Die poppenkast figuren leveren ons wel geld op, indirect schijnt het om 4 miljard euro te gaan. Kortom een batig slot dus.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95599742
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:43 schreef phpmystyle het volgende:
Even serieus. Die poppenkast figuren leveren ons wel geld op, indirect schijnt het om 4 miljard euro te gaan. Kortom een batig slot dus.
Echt? Ik verander mijn mening over het Koningshuis :)
-Linkse Boomknuffelaar
pi_95600068
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:41 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Precies :)
Wel heb ik medelijden met de kroonprins van de UK ;(
Hehe, good old Charles.

Beetje het 40-year old virgin idee. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95600110
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:49 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hehe, good old Charles.

Beetje het 40-year old virgin idee. :')
Ik vind die drie kleinere prinsjes al helemaal niks. Harry, William en ?
-Linkse Boomknuffelaar
  zaterdag 16 april 2011 @ 22:50:19 #41
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95600117
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:43 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Echt? Ik verander mijn mening over het Koningshuis :)
Astu. http://www.leugens.nl/201(...)-4-tot-5-miljard-op/
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95600212
quote:
O :')
-Linkse Boomknuffelaar
pi_95600238
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:50 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ik vind die drie kleinere prinsjes al helemaal niks. Harry, William en ?
Zijn er maar 2.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95610339
Koningshuistopics. :|W Als alle andere problemen de wereld uit zijn, dan zouden we het er eens over kunnen hebben.
  zondag 17 april 2011 @ 10:23:42 #45
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95612790
quote:
Heb je zelf het artikel gelezen? :D
Bis bis bis
  zondag 17 april 2011 @ 13:15:13 #46
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_95617436
- Al gepost :P
pi_95617733
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:11 schreef Holograph het volgende:

ik denk dat het niet is vrijgegeven vanwege verongelijkte en verzuurde mensen zoals jij.

Zijn niveau doet er niet toe. Zolang hij maar intelligent genoeg is om zelfstandig zijn handtekening onder een wet te plaatsen en de troonrede kan voorlezen.
Meer is niet noodzakelijk in een monarchie, hij hoeft zijn positie niet te 'verdienen' met intelligentie of talent.
pi_95617911
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:54 schreef Holograph het volgende:
wat hij van zijn salaris (of erfenis) doet mag hij zelf weten, een rijksambtenaar hoeft ook geen verantwoording aan jou af te leggen.

Het bezwaar tegen de villa zat hem vooral in de extra kosten qua beveiliging etc. Ik denk dat de MP gewoon een maximum moet instellen qua kosten per jaar. Als een tripje naar Mozambique te zwaar drukt op het budget dan maar als compensatie minder snoepreisjes naar argentinie of italie. Anders zelf bijbetalen (want ze hebben toch echt geld genoeg)
  zondag 17 april 2011 @ 13:30:23 #49
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_95617927
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 13:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik denk dat het niet is vrijgegeven vanwege verongelijkte en verzuurde mensen zoals jij.

Zijn niveau doet er niet toe. Zolang hij maar intelligent genoeg is om zelfstandig zijn handtekening onder een wet te plaatsen en de troonrede kan voorlezen.
Meer is niet noodzakelijk in een monarchie, hij hoeft zijn positie niet te 'verdienen' met intelligentie of talent.
Leden van het koningshuis doen wel meer dingen dan alleen handtekeningen zetten. Kijk naar de Lockheed-affaire, wat toen eigenlijk al het einde van het koningshuis had moeten zijn.
  zondag 17 april 2011 @ 13:32:51 #50
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_95618003
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 13:29 schreef computergirl het volgende:

[..]

wat hij van zijn salaris (of erfenis) doet mag hij zelf weten, een rijksambtenaar hoeft ook geen verantwoording aan jou af te leggen.

Het bezwaar tegen de villa zat hem vooral in de extra kosten qua beveiliging etc. Ik denk dat de MP gewoon een maximum moet instellen qua kosten per jaar. Als een tripje naar Mozambique te zwaar drukt op het budget dan maar als compensatie minder snoepreisjes naar argentinie of italie. Anders zelf bijbetalen (want ze hebben toch echt geld genoeg)
Een rijksambtenaar doet ook echt iets nuttigs en heeft zich bij een sollicitatie ook moeten bewijzen. Ook moet een rijksambtenaar zich blijven bewijzen.

Willem-Alexander is door geboorte aan deze status gekomen en daardoor krijgt hij ook belachelijk veel geld. Daarom mag iedereen ook wel enig fatsoen verwachten van hem, maar dat schijnt hij zelf nog niet te snappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')