Nah, als je dit elke maand wel een paar keer meemaakt ben je het op een gegeven moment echt wel zat.quote:
Het is een losloopgebied.quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:46 schreef Ausputzert het volgende:
Tientallen aanwijzingen dat je die hond gewoon aan de lijn had moeten houden en dan zeuren als er iets van wordt gezegd.
En jij liep met je hond?quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:52 schreef HallalAllemaal het volgende:
Gelijkwaardige situatie meegemaakt, uiteindelijk werd hij agressief en haalde een priem uit zijn zak...
Geef jij altijd zo'n uitgebreide reactie?quote:Dus ik zeg pardon? Er lopen hier elke dag een paar honderd honden voorbij, en je verteld mij dat ik hier niet met mijn hond mag lopen? Ik weet dat je hier je hond moet aanlijnen, maar helemaal verboden voor honden? Alsjeblieft zeg.
Ja hij begon al op een boze toon me aan te spreken, vandaar dat ik meteen zo reageerde. Normaal kan ik ze ook goed negeren, maar wanneer mensen zo tegen me beginnen te praten wil ik er meestal toch even wat van zeggen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:54 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik ben nog nooit aangesproken, en ik laat onze hond ook gewoon los op plekken waar dat eigenlijk niet mag
Maar
[..]
Geef jij altijd zo'n uitgebreide reactie?
Ik zou gewoon lachend "ok" zeggen en doorlopen, of zei hij het echt op een boze toon?
Je had hier moeten zeggen dat hij daar ook niet absoluut mag lopen omdat jouw hond anders tegen zijn schijtkop aan moet kijken.quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:42 schreef pumpkinsoup het volgende:
Hij begon weer te schreeuwen dat ik hier absoluut niet met mijn hond mag lopen en dat zijn kinderen in de schijt van mijn hond mogen spelen..
Inderdaad, maar in die buurt als ik daar loop, zie ik al die mensen echt constant voor hun raam zitten, mensen in de gaten houden. Wat trouwens wel erg is, is dat zijn buurman, die ik toevallig ken, omdat mijn hond vaak met zijn hond speelt, ook altijd zijn hond los laat daar, maar daar word natuurlijk ook niets van gezegdquote:Op zaterdag 16 april 2011 19:05 schreef Levolution het volgende:
Snap je dat nou, van die mensen die zoveel last kunnen hebben van andere levende wezens?
"Mijn leven is zo oninteressant dat ik me met zo'n hond ga zitten bemoeien, ook al ondervind ik geen enkele hinder van dat dier."
Wtf, verzamelde serieus dat haar?quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:14 schreef pumpkinsoup het volgende:
Mijn buurvrouw is trouwens net zo erg hoor. Mijn hond had een keer in haar tuin gekakt, maar daar had ze niets van gezegd. Maar een man was tegenover haar huis (er zit nog een autoweg tussen en daar dus nog een sloot) zijn hond aan het borstelen, en toen werd zo toch even pissig, helemaal schelden tegen die man. Had ze al het haar van die hond verzameld, en naar de gemeente toe gegaan. Werd haar alsnog verteld dat ze zich niet zo druk moet maken omdat het gewoon openbare ruimte is en dat er dus niets aan kon worden gedaan.
Haha ja. Die heeft echt niets te doen en zeikt echt om de kleinste dingen. En dan verteld ze mijn moeder al die verhalen, en dan heeft mijn moeder echt iets van; okeeeeeeeequote:Op zaterdag 16 april 2011 19:18 schreef Lithia het volgende:
[..]
Wtf, verzamelde serieus dat haar?Leuke hobby weer.
totdat het fout gaat?quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:42 schreef pumpkinsoup het volgende:
Ik trek me niet vaak snel iets aan van anderen, maar vandaag hield ik het niet meer. Ik was mijn hond aan het uitlaten, het was echt heerlijk weer, en ik besloot om hem los te laten lopen. Van iemand heb ik ooit gehoord dat je in dat gebied een boete krijgt als ze je pakken, omdat de hond niet los mag lopen, maar ik heb ze er zelf eigenlijk nooit gezien (wel op andere plekken), en het maakte me op dat moment ook niet uit als ik een boete zou krijgen omdat ik zag hoe mijn hond ervan genoot.
Mijn hond HAAT kinderen, maar hij was zo vrolijk, dat hij zelfs niet naar de kinderen die daar op straat aan het spelen waren blafte of schreeuwde oid, hij liep gewoon rustig door.
Jawel. Mits deze goed onder apel staanquote:Op zaterdag 16 april 2011 19:54 schreef Messina het volgende:
Goed idee om je hond, die kinderen haat, los te laten lopen in een gebied waar kinderen komen.
Volgens mij mogen honden trouwens nooit los op straat.
In Den Haag, Groningen en Hippolytushoef (quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jawel. Mits deze goed onder apel staan
Er gaat nooit wat fout. Alleen wanneer kinderen hem aan willen raken begint die te blaffen, maar daar waarschuw ik ze ook voor als ik zie dat ze hem willen aanraken. Is overigens niet mijn schuld dat hij bang voor ze is (ik ben de tweede eigenaar)quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:54 schreef Messina het volgende:
Goed idee om je hond, die kinderen haat, los te laten lopen in een gebied waar kinderen komen.
Volgens mij mogen honden trouwens nooit los op straat.
Meestal staat dat ook op de site van je stad aangegeven waar ze wel en niet los mogen lopen. Bij ons is er in ieder geval een kaart gemaakt waar dat aangegeven staat. En het was niet echt een 'straat straat' maar je hebt daar dus woningen, een stukje pad waar mijn hond dus liep, grasveld en water.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:01 schreef Messina het volgende:
[..]
In Den Haag, Groningen en Hippolytushoef () mogen honden alleen loslopen op daarvoor aangewezen plekken. Daar staan ook bordjes "Uitlaatplaats" of "Loslopen toegestaan".
Misschien dat ze je bij een hondenschool nog kunnen helpen om die angst wat weg te nemen? Hoe reageert hij dan als er kinderen langs hem rennen? Dat het niet jouw schuld is neemt niet weg dat hij nu natuurlijk wel jouw verantwoordelijkheid isquote:Op zaterdag 16 april 2011 20:11 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Er gaat nooit wat fout. Alleen wanneer kinderen hem aan willen raken begint die te blaffen, maar daar waarschuw ik ze ook voor als ik zie dat ze hem willen aanraken. Is overigens niet mijn schuld dat hij bang voor ze is (ik ben de tweede eigenaar)
Totdat er dus wel wat fout gaat.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:11 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Er gaat nooit wat fout. Alleen wanneer kinderen hem aan willen raken begint die te blaffen, maar daar waarschuw ik ze ook voor als ik zie dat ze hem willen aanraken. Is overigens niet mijn schuld dat hij bang voor ze is (ik ben de tweede eigenaar)
Ja klopt, ik wil best een normaal gesprek aangaan, maar als hij meteen op zo'n toon begint te praten ben ik er ook snel klaar mee, normaal ben ik juist het tegenovergestelde van vandaag en ben ik heel rustig en probeer ik juist de volwassene te zijn.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:20 schreef senesta het volgende:
Het is niet echt een aardige reactie, ik vraag me wel af wat er voor zo'n man dan aan vooraf gaat. Hier laten veel mensen ook honden gewoon uit op kinderspeelveldjes en dat is gewoon smerig.
Op een gegeven moment spreken mensen dan net degene aan die ze daar zien met een hond en dat is natuurlijk niet altijd de juiste.
Jammer dat mensen zich niet realiseren dat een dergelijke manier van aanspreken zelden een goed gesprek opleverd![]()
Kun je het kaartje niet uitprinten? Kun je het hem de volgende keer laten zien.
[..]
Misschien dat ze je bij een hondenschool nog kunnen helpen om die angst wat weg te nemen? Hoe reageert hij dan als er kinderen langs hem rennen? Dat het niet jouw schuld is neemt niet weg dat hij nu natuurlijk wel jouw verantwoordelijkheid is
Dit dus inderdaad. Neem toch geen risico. Ook voor je eigen hond niet.quote:
Wat doet het ras ertoe?quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:55 schreef Messina het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad. Neem toch geen risico. Ook voor je eigen hond niet.
Wat voor ras/mix is het eigenlijk?
Niets. Ik ben geen "ohhh een pitbull bijt veel sneller dan een labrador"-figuur.quote:
Die zou ik zeker aan de lijn houden!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou inderdaad op zoek gaan naar een goede hondenschool, waar ook jij je goed (bij) voelt.
Zo lang een hond opgewonden/geirriteerd/geergerd/boos wordt/raakt als hij kinderen ziet, zou ik het risico toch niet nemen, simpelweg omdat je niet KAN weten wanneer een hond uithaalt.
Ik begrijp absoluut dat je je hond lekker wilt laten loslopen. Spelen en ravotten hoort er toch bij
Toch snap ik de reactie van de man ook wel een beetje. Ik vind 't ook niet fijn als er hier in de wijk een hond losloopt. Zeker niet nadat mijn kleine hondje is doodgebeten door een wat grotere hond.Je raekt an de dinge geweun.
quote:Op zaterdag 16 april 2011 21:07 schreef Messina het volgende:
[..]
Die zou ik zeker aan de lijn houden!Tot nu blaft/valt die aan als die er een reden voor heeft (te kort uitgelaten, te lang buiten gespeeld of uit waakzaamheid) maar inderdaad, ik weet niet wanneer hij ineens uit kan halen omdat ik hem niet van pups af aan heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou inderdaad op zoek gaan naar een goede hondenschool, waar ook jij je goed (bij) voelt.
Zo lang een hond opgewonden/geirriteerd/geergerd/boos wordt/raakt als hij kinderen ziet, zou ik het risico toch niet nemen, simpelweg omdat je niet KAN weten wanneer een hond uithaalt.
Ik begrijp absoluut dat je je hond lekker wilt laten loslopen. Spelen en ravotten hoort er toch bij
Toch snap ik de reactie van de man ook wel een beetje. Ik vind 't ook niet fijn als er hier in de wijk een hond losloopt. Zeker niet nadat mijn kleine hondje is doodgebeten door een wat grotere hond.
En ik snap de man zijn reactie ook deels, als hij op een normale manier had gezegd dat mijn hond niet los mag. Maar hij had het meteen over dat honden daar helemaal niet mogen lopen, en dan ook meteen op zo'n negatieve toon..
Dat is zo vreselijk ranzig he, 3 vierkante meter helemaal bevuild met plukken hondenhaarquote:Op zaterdag 16 april 2011 19:14 schreef pumpkinsoup het volgende:
Mijn buurvrouw is trouwens net zo erg hoor. Mijn hond had een keer in haar tuin gekakt, maar daar had ze niets van gezegd. Maar een man was tegenover haar huis (er zit nog een autoweg tussen en daar dus nog een sloot) zijn hond aan het borstelen, en toen werd zo toch even pissig, helemaal schelden tegen die man. Had ze al het haar van die hond verzameld, en naar de gemeente toe gegaan. Werd haar alsnog verteld dat ze zich niet zo druk moet maken omdat het gewoon openbare ruimte is en dat er dus niets aan kon worden gedaan.
Hierbij bedankt de wereld jou.quote:Op zaterdag 16 april 2011 21:11 schreef Markster het volgende:
Mijn hond gaat alleen los in het bos, zoals het hoort. Op andere plekken moet ie gewoon aan de lijn.
quote:Op zaterdag 16 april 2011 21:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat is zo vreselijk ranzig he, 3 vierkante meter helemaal bevuild met plukken hondenhaarDoe dat lekker thuis ransaap
Ach, dan ligt er hondenhaar, dan zwerfafval en eens in het jaar ook resten van vuurwerk. Levende wezens maken nou eenmaal troep, ik moedig het niet aan maar je moet ook niet de zeikerd uithangen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 21:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat is zo vreselijk ranzig he, 3 vierkante meter helemaal bevuild met plukken hondenhaarDoe dat lekker thuis ransaap
Kom maar op met dat artikel uit het wetboek Van Strafrecht dan .quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jawel. Mits deze goed onder apel staan
Tegen dat soort mensen moet je gewoon zeggen dat ze zich er niet mee moeten bemoeien en gewoon doorlopen. Korte reactie, weinig ruimte voor discussie. Dat doe ik ook altijd en werkt prima.quote:Op zaterdag 16 april 2011 21:17 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
En ik snap de man zijn reactie ook deels, als hij op een normale manier had gezegd dat mijn hond niet los mag. Maar hij had het meteen over dat honden daar helemaal niet mogen lopen, en dan ook meteen op zo'n negatieve toon..
Nou, voor sommige mensen veel. Ik kom wel eens mensen tegen die dan zeggen: ja, mijn hondje is bang voor duitse herders...Dan denk ik bij mezelf: ja hoor natuurlijk, jouw hond ziet mijn hond aankomen en denkt bij zichzelf, shit, daar komt een duitse herder aan..quote:
Je hebt hier van die nieuwbouwhuizen met ramen tot de grond .quote:Op zondag 17 april 2011 12:42 schreef DanseMacabre het volgende:
Dat ze serieus uit hun raam gaan kijken of je hond gaat poepen.
Ik heb echt een schijthekel aan honden die loslopen waar het niet mag. Ik heb er inderdaad dagelijks mee te maken, met die loslopende klotehonden die achter je fiets aanrennen en je proberen te bijten, pas had ik nog bijna een loslopend poedeltje platgereden omdat die een heel eind van zijn baasje vandaan losliep.quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:45 schreef pumpkinsoup het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk af of meer mensen dit meemaken? Ik maak het echt zooo vaak mee he
Pfoeh wat een frustratiequote:Op maandag 18 april 2011 14:08 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb echt een schijthekel aan honden die loslopen waar het niet mag. Ik heb er inderdaad dagelijks mee te maken, met die loslopende klotehonden die achter je fiets aanrennen. Heb dan ook tegenwoordig zo'n hondenafschrikding standaard bij me op de fiets. Als de hond dan ineens heel ver weg rent is het jammer maar helaas, moet je dat teringbeest maar aangelijnd houden.
Niet iedereen is hondengek, sommige mensen zijn gewoon bang voor honden, daar moet je gewoon rekening mee houden. Bovendien is het gewoon VERBODEN om een hond los te laten lopen (tenzij anders aangegeven).
Zo'n ding wat een hoogfrequente toon laat horen waar honden met een grote boog omheen willen lopen.quote:Op maandag 18 april 2011 14:15 schreef senesta het volgende:
[..]
Pfoeh wat een frustratie
Ik kan het me ergens wel voorstellen hoor, zeker als je bang bent is het gewoon heel erg vervelend en honden die achter fietsen aanlopen zijn vervelend.
Als je weet dat je hond niet goed luistert dan moet je hem gewoon vast houden zodat andere mensen er geen last van hebben.
Maar wat moet ik me voorstellen bij een hondenafschrikding?
Ik wist eerlijk niet dat die er waren. En dat werkt wel goed ook?quote:Op maandag 18 april 2011 14:18 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zo'n ding wat een hoogfrequente toon laat horen waar honden met een grote boog omheen willen lopen.
En ben al een keer op mijn b*k gegaan doordat er ineens een hond naar me liep te happen en ik schrok en uitweek.
werkt prima, gelukkig nog niet veel hoeven gebruiken maar wel een fijn idee om bij me te hebben als er weer zo'n agressieve hond tussenzitquote:Op maandag 18 april 2011 14:19 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik wist eerlijk niet dat die er waren. En dat werkt wel goed ook?
Zulke honden moeten ze gewoon aangelijnd houden, vind ik ook
Wat leuk dat de mensen zo reageren. Ik werd laats uitgemaakt voor dierenmishandelaar omdat ik Sammy (kat) even aan een riempje uitliet ( naja hij laat mij uit). Ze mogen ook wel vrij rondlopen, maar ik vind het ook wel handig als ze aan een tuigje wennen.quote:Op maandag 18 april 2011 13:09 schreef Aloria het volgende:
Haha ik heb geen hond maar een hele lieve heilige birmaan die alleen buiten komt als ik hem uitlaat. De eerste keer dat ik het deed kwamen er allemaal mensen naar mij toe, u mag hier niet zitten met u hond.
Uhm welke hond ??? Owh wacht dit is een kat. Wat een mooi beesie welk ras is dit![]()
![]()
Daarna nooit meer problemen gehad, als het een hond geweest was had ik me biessen kunnen pakken ben ik bang.
Hahaha. Hoe heb je je lach kunnen inhoudenquote:Op maandag 18 april 2011 09:03 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Je hebt hier van die nieuwbouwhuizen met ramen tot de grond .
Achter het raam bevind zich de keuken.
Eén van mijn honden ging precies voor het raam poepen .
Terwijl ik een zakje afrol,gaf de bewoner een schop tegen het raam .
Gevolg een scheur van boven naar beneden in de ruit ,dubbel glas dus voor ons ongevaarlijk.
Terwijl ik het zakje opendeed vroeg ik nog even wat er aan de hand was .
Toen ging die nijdig in de kamer zitten ,
Vrouwlief roerde stoïcijns in de pannen door
Inderdaad.quote:Op zondag 17 april 2011 12:10 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nou, voor sommige mensen veel. Ik kom wel eens mensen tegen die dan zeggen: ja, mijn hondje is bang voor duitse herders...Dan denk ik bij mezelf: ja hoor natuurlijk, jouw hond ziet mijn hond aankomen en denkt bij zichzelf, shit, daar komt een duitse herder aan..
Rot op, dat vindt dat wijf zelf eng dan. Wij hebben hele kleine honden, en ook als puppy liet ik ze gewoon gaan met andere honden. Een keer kwam er een dame aan met een rotweiler, terwijl mijn hond aan het spelen was met een windhond, en mijn puppy er een beetje zielig naar stond te kijken.quote:Op zondag 17 april 2011 12:10 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nou, voor sommige mensen veel. Ik kom wel eens mensen tegen die dan zeggen: ja, mijn hondje is bang voor duitse herders...Dan denk ik bij mezelf: ja hoor natuurlijk, jouw hond ziet mijn hond aankomen en denkt bij zichzelf, shit, daar komt een duitse herder aan..
Ach ja, hier ook iemand die voor haar paadje poep had gevonden en mensen aan begon te spreken.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:55 schreef Amooma het volgende:
Herkenbaar!
Mijn vriend was laatst s'ochtends vroeg onze pup aan het uitlaten. We hebben in de buurt niet echt een groot veld dus we doen dan een rondje door de wijk heen. Het is een pup, dus natuurlijk zit hij nog aan de lijn.
Komt er uit het niets een vrouw uit haar huis gestapt die erg geïrriteerd vraagt: WAAROM RUIM JIJ DE POEP VAN JE HOND NOOIT OP?!
Waarop mijn vriend het zakje uit zijn jaszak haalde en antwoorde: Nou mevrouw, als ik de poep van mijn hond nooit op zou ruimen, waarom zit in elke zak van mijn kleding wel een boterhamzakje? Wij ruimen de poep van onze hond ALTIJD op.
De vrouw had hier niks op terug te brengen en ging snellll weer naar binnen.![]()
Nu snap ik wel dat het erg vervelend kan zijn dat er poep voor je deur ligt als je geen hond hebt. Ik heb zelf een hond en ik vind het ook superirritant.. (En er ligt hier in de buurt echt belachelijk veel poep, dat geef ik toe)
Maar om dan een willekeurig iemand erop aan te spreken vind ik ook dikke onzin. Doe dat dan als de hond aan het poepen is en de baas er vervolgens gewoon bij weg loopt. En, wat ook al gezegd is, de toon waarop is ook belangrijk!
Mijn vriend ruimt de boel netjes op en wordt aangesproken op het gedrag van andere baasjes, slaat toch helemaal nergens op! Het kan toch ook wel vriendelijk?!
Sommige mensen
Mijn kat is niet bang voor golden retrievers.quote:Op maandag 18 april 2011 15:22 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
Het hondje van mijn buurvrouw is als de dood voor Duitse Herders. Vreemd genoeg is dat hondje wel dikke vrienden met mijn Duitse.![]()
Maar nee dat is anders.![]()
En TS de volgende keer gewoon lachen en doorlopen. Als het een losloop gebied is mag jouw hond daar lopen. Laat hem maar een klacht indienen.
Ja haha...je hebt van die mensen..quote:Op maandag 18 april 2011 15:22 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
Het hondje van mijn buurvrouw is als de dood voor Duitse Herders. Vreemd genoeg is dat hondje wel dikke vrienden met mijn Duitse.![]()
Maar nee dat is anders.![]()
Ja die vrouw vind het zelf eng ja. Die maakt die hond gewoon bang. Zijn van die mensen die hun hondje dan op gaan tillen als mijn hond of een andere grote hond eraan komt. Hoe maak je een hond angstig...quote:Op maandag 18 april 2011 15:25 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Rot op, dat vindt dat wijf zelf eng dan. Wij hebben hele kleine honden, en ook als puppy liet ik ze gewoon gaan met andere honden. Een keer kwam er een dame aan met een rotweiler, terwijl mijn hond aan het spelen was met een windhond, en mijn puppy er een beetje zielig naar stond te kijken.
"Je moet hem wel optillen hoor. HET kan kapot!"Uh, nee.
Precies, ik laat mijn hond ook gewoon lekker spelen met grote honden. Ik laat ze alleen niet loslopen, er is naast de singel bij ons een drukke weg, en ze luisteren nog niet zo goed, dus dat durf ik nog niet aanquote:Op maandag 18 april 2011 23:10 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja die vrouw vind het zelf eng ja. Die maakt die hond gewoon bang. Zijn van die mensen die hun hondje dan op gaan tillen als mijn hond of een andere grote hond eraan komt. Hoe maak je een hond angstig...
Als er iemand aan mijn hond komt dan zijn ze echt goed zuurquote:Op dinsdag 19 april 2011 13:31 schreef pumpkinsoup het volgende:
Oh jezus, ik kan niet eens meer rustig in een hondenpark lopen.
Ik was net mijn hond aan het uitlaten in een hondenpark, is gewoon een losloopgebied voor ze waar veel honden komen en op een gegeven moment begint mijn hond met een hond van een vrouw te vechten. Dus ik pak hem op en we lopen samen rustig de andere kant op, hij begint gewoon te spelen met andere honden, komt die hond van die vrouw weer naar mijn hond toe (wat al haar fout is, want ze weet dat dat niet goed gaat dus moet ze haar hond bij haar houden) en ze beginnen weer te vechten, ik wil mijn hond oppakken, maar ze was mij voor en ze pakt hem zo hard in zijn nek dat die begon te gillen van de pijn, even een filmpje zodat jullie weten wat voor gegil ik bedoel:
en ik wilde gewoon mijn hondje hebben, want dit is echt belachelijk, je pakt toch gewoon je eigen hond en blijft toch met je poten van andermans hond af of is dit nou dom? maar mijn hond aan mij geven, ho maar, ik probeerde hem te pakken, maar ze wilde hem niet geven, dus ik begon echt kwaad te worden en wou d'r bijna wat aandoen.. toen had ze hem weggegooid, ja echt weggegooid :/ en liep ze met haar hond weg, er kwam een man voorbij lopen die zei dat sommigen honden elkaar gewoon niet mogen en dat zij haar hond ook gewoon aan moet lijnen en niet alleen ik omdat ze weet dat dit fout kon gaan. toen kwam er een andere vrouw naar me toe, die zei dat ik het juist goed deed en dat zij gewoon niet aan mijn hond had moeten zitten . wat een kutwijf, oh ik ben zoo kwaaad
Heb haar nog nooit gezien, en ze bleef maar schreeuwen hoe agressief mijn hond wel niet is tegen anderen, oh please, ze kent mn hond niet eensquote:Op dinsdag 19 april 2011 14:48 schreef senesta het volgende:
[..]
Als er iemand aan mijn hond komt dan zijn ze echt goed zuur![]()
Nou til je hem ook niet zo makkelijk op maar goedZie je haar vaker? Ik zou haar er namelijk nog wel op aanspreken, wat een mafkees.
Gelijk een foto maken voortaan,voor hetzelfde geld is hij in een later stadium kreupel .quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:09 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Heb haar nog nooit gezien, en ze bleef maar schreeuwen hoe agressief mijn hond wel niet is tegen anderen, oh please, ze kent mn hond niet eensmijn hond houd normaal echt van dat park, hij vind het namelijk leuk om met andere honden te spelen, dus dat was echt bullshit. Maar ja, ik hoef haar eigenlijk niet eens meer tegen te komen, wat een naar mens was dat zeg.
Hmm ja nu je het zegt inderdaad, nouja ik dacht daar op dat moment totaal niet aan, ik vond het gewoon zo erg voor mijn hond, het eerste wat ik dacht was; ik moet hem te pakken zien te krijgen, dit kan gewoon niet. Ik heb het trouwens ook een keer met een oud vrouwtje gehad, begon me helemaal uit te schelden en had m'n hond geschopt en ik maar proberen netjes te blijven tegen haar. Echt hoor, en dan is volgens hun de jeugd zo onbeleefd tegenwoordig, zij was nog 10 keer zo erg.quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:42 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Gelijk een foto maken voortaan,voor hetzelfde geld is hij in een later stadium kreupel .
Nu heb je niks anders dan je geheugen .
Als het normaal kan ,even gegevens uitwisselen is wel zo sympathiek .
Waarschijnlijk de dochter van een moffenhoer,die haar hele leven de boot gemist had en enkel nog kon hopen dat de genadige Heer haar snel zou opnemen .quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:45 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Hmm ja nu je het zegt inderdaad, nouja ik dacht daar op dat moment totaal niet aan, ik vond het gewoon zo erg voor mijn hond, het eerste wat ik dacht was; ik moet hem te pakken zien te krijgen, dit kan gewoon niet. Ik heb het trouwens ook een keer met een oud vrouwtje gehad, begon me helemaal uit te schelden en had m'n hond geschopt en ik maar proberen netjes te blijven tegen haar. Echt hoor, en dan is volgens hun de jeugd zo onbeleefd tegenwoordig, zij was nog 10 keer zo erg.
Dus zij betalen een fortuin om in een mooie chique buurt te wonen en te onderhouden. En dan denk jij als buitenstaander even aan te komen lopen met je hond en de boel te verpauperen. Als ik hun was zou ik een hek om hun wijk heenbouwen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:42 schreef pumpkinsoup het volgende:
Echt een heel lang verhaal, maar ik moest het even kwijt. Ik word namelijk ZO vaak aangesproken door die mensen die zich zo fucking geweldig voelen omdat ze in de 'duurdere' wijk wonen van de stad en volwassene mensen niet aan durven te spreken, maar mij wel omdat ze niet verwachten dat ik wat terug zeg, en als ik wat terug zeg zien ze mij meteen als asociaal kutkind
Hoezo als buitenstaander? Ik woon er ook, maar ik gedraag me niet zo uit de hoogte als zij dat doen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Dus zij betalen een fortuin om in een mooie chique buurt te wonen en te onderhouden. En dan denk jij als buitenstaander even aan te komen lopen met je hond en de boel te verpauperen. Als ik hun was zou ik een hek om hun wijk heenbouwen.
(overigens shiba inu enige hond die geen slachtoffer hoeft te zijn in de hondenendlosung)
Sorry hoor maar waarom greep je dat wijf zelf niet even in haar nekvel. Als jij mijn hond pijn doet bescherm ik mijn hond. Goedschiks als het kan, kwaadschiks als het moet.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:31 schreef pumpkinsoup het volgende:
Oh jezus, ik kan niet eens meer rustig in een hondenpark lopen.
Ik was net mijn hond aan het uitlaten in een hondenpark, is gewoon een losloopgebied voor ze waar veel honden komen en op een gegeven moment begint mijn hond met een hond van een vrouw te vechten. Dus ik pak hem op en we lopen samen rustig de andere kant op, hij begint gewoon te spelen met andere honden, komt die hond van die vrouw weer naar mijn hond toe (wat al haar fout is, want ze weet dat dat niet goed gaat dus moet ze haar hond bij haar houden) en ze beginnen weer te vechten, ik wil mijn hond oppakken, maar ze was mij voor en ze pakt hem zo hard in zijn nek dat die begon te gillen van de pijn, even een filmpje zodat jullie weten wat voor gegil ik bedoel:
en ik wilde gewoon mijn hondje hebben, want dit is echt belachelijk, je pakt toch gewoon je eigen hond en blijft toch met je poten van andermans hond af of is dit nou dom? maar mijn hond aan mij geven, ho maar, ik probeerde hem te pakken, maar ze wilde hem niet geven, dus ik begon echt kwaad te worden en wou d'r bijna wat aandoen.. toen had ze hem weggegooid, ja echt weggegooid :/ en liep ze met haar hond weg, er kwam een man voorbij lopen die zei dat sommigen honden elkaar gewoon niet mogen en dat zij haar hond ook gewoon aan moet lijnen en niet alleen ik omdat ze weet dat dit fout kon gaan. toen kwam er een andere vrouw naar me toe, die zei dat ik het juist goed deed en dat zij gewoon niet aan mijn hond had moeten zitten . wat een kutwijf, oh ik ben zoo kwaaad
quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:00 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de dochter van een moffenhoer,die haar hele leven de boot gemist had en enkel nog kon hopen dat de genadige Heer haar snel zou opnemen .
Had ze nog wel effe wat uit te leggen bij Petrus aan de hemelpoort.
Ja ik weet gewoon niet zo goed wat ik in zulke situaties moet doen, mijn moeder had haar wel een klap gegeven als ze mee was, maar dat is gewoon niet het eerste waar ik aan denk..quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:36 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Sorry hoor maar waarom greep je dat wijf zelf niet even in haar nekvel. Als jij mijn hond pijn doet bescherm ik mijn hond. Goedschiks als het kan, kwaadschiks als het moet.
Je mag je hond best beschermen als een ander hem pijn doet.
Je hebt met je poten van andermans hond af te blijven.
Nou heb ik ook aardig van verhalen over hoe mensen reageren op mijn honden, maar de eerste die ze pijn wilt doen heeft toch echt een probleem. Al scheelt het wel dat weinig mensen dat durven hier in de buurt denk ik zo.![]()
[..]
Wees blij dat je zo bent, beter zo dan zo'n nare agressivio...quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:49 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Ja ik weet gewoon niet zo goed wat ik in zulke situaties moet doen, mijn moeder had haar wel een klap gegeven als ze mee was, maar dat is gewoon niet het eerste waar ik aan denk..
quote:Op maandag 18 april 2011 09:03 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Je hebt hier van die nieuwbouwhuizen met ramen tot de grond .
Achter het raam bevind zich de keuken.
Eén van mijn honden ging precies voor het raam poepen .
Terwijl ik een zakje afrol,gaf de bewoner een schop tegen het raam .
Gevolg een scheur van boven naar beneden in de ruit ,dubbel glas dus voor ons ongevaarlijk.
Terwijl ik het zakje opendeed vroeg ik nog even wat er aan de hand was .
Toen ging die nijdig in de kamer zitten ,
Vrouwlief roerde stoïcijns in de pannen door
Mijn honden lopen alleen los in het bos of park waar het is toegestaan. En in de straat als we naar huis gaan gooi ik ze ook altijd los. Vaak gaan ze dan nog even voetballen met de kinderen die buitenspelen. Iedereen kent ze en weet dat het lieverds zijn die zich keurig gedragen en naar mij luisteren.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:17 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik had echt in mn broek geplast van het lachen geloof ik
![]()
Karel, mijn langhaar chihuahua van 11 loopt al 11 jaar los.
Nooit problemen mee gehad, maar goed, die gedraagd zich ook keurig.
Idem voor Billy, die laat ik ook meer en meer los lopen in de stad en zo nu, omdat hij het heel goed kan en heel goed luistert.
En de rest laat ik gewoon lekker los lopen in het veld en in het bos en op het strand en verder aan de lijn, geen punt.
Ik denk dat het idd veel scheelt wat voor ras je hebt hoe de mensen reageren, de meeste mensen nemen mijn honden niet serieus of vinden ze schattig![]()
Het verhaal van TS vind ik enigszins twijfelachtig omdat TS zelf aangeeft dat de hond niet altijd even goed luistert en niet altijd even aardig is tegen kinderen en zo.
In zo een geval bleef mijn hond aan de lijn, no matter what, en liet ik m echt alleen maar los waar hij zeker weten geen schade aan kon richten
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:23 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja dat dus, maar ik denk dat je bij een grotere hond iets sneller commentaar krijgt dan bij een chihuahua of een chinese naakthond![]()
Overigens is het met mijn honden wel zo dat ze discrimineren op ras![]()
Een van mijn honden is ooit es gebeten door een stafford en het heeft me werkelijk 3 jaar heel veel tijd en moeite gekost om hun stafford-haat die daarna ontstaan was er uit te trainen![]()
En er is een sharpei in de buurt die alle honden aanvalt en een westie die dat ook doet, tegen die rassen vallen die van mij nu ook uit ( als ze aangelijnd zijn, los vallen ze niet uit eigenlijk).
Verder is eigen ras ( en dan bij mij voor zowel de chinezen als de chihuahua's alle chihuahua's en chinezen die we tegenkomen ) altijd meteen hun beste vriend, ongeacht hoe asociaal die vaak tegen hun doenSukkels.
Echt, hoe vaak Billy al niet in zn neus gehapt is door zo een doorgedraaide chi in de stad, het boeit m niks, als ie dr een ziet huppelt ie dr heen en wil ie spelen, als die chi dan gaat happen ( en dat doen ze helaas vaker wel dan niet ) gaat Billy heel leuk met een poot op hun kop meppen
Mensen vinden vaak dat iedereen het maar leuk moet vinden als hun hond tegen ze opspringt. De hond heeft dat nooit afgeleerd omdat het baasje het leuk vind.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:06 schreef Cat_Tank het volgende:
Even de andere kant van zulke verhalen. Ik maak het vaak mee dat ik loslopende honden tegenkom op straat of in gebieden waar ze aangelijnd moeten blijven en die beesten op me afkomen. Nooit maak ik de perfecte Cesar Millian beesten mee die keurig naast de baas blijven lopen en vreemden gewoon negeren.
Op zich geen ramp, maar de reactie van die baasjesIk heb in principe niks tegen honden, maar ik ben sinds een incident in mijn jeugd wel erg voorzichtig. En bijna elke keer als zo'n loslopende hond op me afkomt, tegen me op springt, me likt of wild loopt te doen en ik in paniek bijna de bomen inklim, zegt zo'n baas 'ja maar hij vindt je lief, hij doet niks, stel je niet aan'
Nee dat helpt vriend!
Natuurlijk: de angst zit in mij, maar ik vind echt dat je honden aangelijnd moet houden in gebieden waar dat moet en je niet moet zeiken als mensen vervolgens geëmotioneerd reageren op je loslopende hond, zeker wanneer hij vreemden benaderd. Moet wel netjes blijven natuurlijk, en ja, er zijn veel te weinig leuke losloopgebieden wat ik schandalig vindt. Honden geen probleem, honden die vanuit het niks mijn persoonlijke ruimte instuiven: no go.
Nou...ja...die van mij dus wel. Hij is 8 en de enige keren dat hij zomaar uit het niets op zijn donder kreeg was dat door een Herder. Inmiddels is hij al zo op zijn hoede, dat als hij een Herder aan ziet komen, zelf de confrontatie aan gaat terwijl hij verder met geen enkel ras een probleem heeft, nog nooit gevochten heeft in zijn leven. Dat is toch echt door zijn ervaringen met deze honden gekomen. Gelukkig lopen er hier niet zo veel....quote:Op zondag 17 april 2011 12:10 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Heb je al eens geprobeerd om zo'n hond die dat doet, een onverwachts knietje te geven? Niks zieligs aan, de baas corrigeert niet, dus mag jij dat doen als de hond zomaar over jouw grenzen heen dendert (de hond weet dan nl precies waar hij aan toe is, blijkbaar heeft'ie die opvoeding niet gehad, maar jij stelt dan gewoon grenzen). In principe hoort het zo te zijn, dat als jij de hond negeert, hij jou ook negeert. Nou vind mijn hond het wel altijd heel verdacht als mensen zonder hond in het uitlaatgebied lopen, ik zie hem dan altijd zoeken naar waar de hond is; hij vertrouwt dat op de 1 of andere manier niet. Maar hij valt geen mensen lastig, is eerder wantrouwend als hij geen hond bij wandelaars kan ontdekken. Bij mijn vorige woning liep een vrouw op de hei met 2 Labradors. De jongste was toen ongeveer een jaar en had de nare gewoonte om met zijn volle gewicht, in zijn volle lengte tegen de rug van argeloze wandelaars aan te springen. Dan nam'ie ook nog eerst een aanloopquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:06 schreef Cat_Tank het volgende:
Even de andere kant van zulke verhalen. Ik maak het vaak mee dat ik loslopende honden tegenkom op straat of in gebieden waar ze aangelijnd moeten blijven en die beesten op me afkomen. Nooit maak ik de perfecte Cesar Millian beesten mee die keurig naast de baas blijven lopen en vreemden gewoon negeren.
Op zich geen ramp, maar de reactie van die baasjesIk heb in principe niks tegen honden, maar ik ben sinds een incident in mijn jeugd wel erg voorzichtig. En bijna elke keer als zo'n loslopende hond op me afkomt, tegen me op springt, me likt of wild loopt te doen en ik in paniek bijna de bomen inklim, zegt zo'n baas 'ja maar hij vindt je lief, hij doet niks, stel je niet aan'
Nee dat helpt vriend!
Natuurlijk: de angst zit in mij, maar ik vind echt dat je honden aangelijnd moet houden in gebieden waar dat moet en je niet moet zeiken als mensen vervolgens geëmotioneerd reageren op je loslopende hond, zeker wanneer hij vreemden benaderd. Moet wel netjes blijven natuurlijk, en ja, er zijn veel te weinig leuke losloopgebieden wat ik schandalig vindt. Honden geen probleem, honden die vanuit het niks mijn persoonlijke ruimte instuiven: no go.
Doe je ook zo met kinderen ,geen opvoeding dus schop en trap ik zelf wel van me af ?quote:Op woensdag 11 mei 2011 02:42 schreef childintime het volgende:
[..]
Heb je al eens geprobeerd om zo'n hond die dat doet, een onverwachts knietje te geven? Niks zieligs aan, de baas corrigeert niet, dus mag jij dat doen als de hond zomaar over jouw grenzen heen dendert (de hond weet dan nl precies waar hij aan toe is, blijkbaar heeft'ie die opvoeding niet gehad, maar jij stelt dan gewoon grenzen). In principe hoort het zo te zijn, dat als jij de hond negeert, hij jou ook negeert. Nou vind mijn hond het wel altijd heel verdacht als mensen zonder hond in het uitlaatgebied lopen, ik zie hem dan altijd zoeken naar waar de hond is; hij vertrouwt dat op de 1 of andere manier niet. Maar hij valt geen mensen lastig, is eerder wantrouwend als hij geen hond bij wandelaars kan ontdekken. Bij mijn vorige woning liep een vrouw op de hei met 2 Labradors. De jongste was toen ongeveer een jaar en had de nare gewoonte om met zijn volle gewicht, in zijn volle lengte tegen de rug van argeloze wandelaars aan te springen. Dan nam'ie ook nog eerst een aanloop![]()
Dat heeft 'ie dus ook 1 keer bij mij gedaan. Ik kon nog net rechtop blijven staan. Ik was zo pislink op die trut die erbij was. "Het is nog een pup hoor, dat moet'ie nog leren" was alles wat ze zei. Ik vertelde haar dus, dat de eerstvolgende keer als ik haar tegenkwam en die hond zou het weer doen, ik hem direkt een trap zou geven. Ze werd boosEen pup die zoiets doet, vind ik een hondje van een week of 12, die moet dat iid nog leren. Maar een hond van een jaar is geen pup meer en als die zulke dingen doet, getuigt dat alleen maar van een gebrek aan opvoeding en geen overwicht op je hond hebben.
Hallo, HONDEN doen dat dus wel , daar kun je als baas niks aan doen hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2011 07:44 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Doe je ook zo met kinderen ,geen opvoeding dus schop en trap ik zelf wel van me af ?
Gezellig wijffie ben jij ,bevalt de wooncontainer een beetje
P.S. Inmiddels is hij al zo op zijn hoede, dat als hij een Herder aan ziet komen, zelf de confrontatie
aangaat.
Goed zo een ras afrekenen op een individu,de PVV is er groot me geworden.
Altijd maar weer die herders,
het zou verboden moeten worden .
Nou... heel eerlijk gezegd heb ik ook wel eens mijn knie omhoog gedaan toen een grote hond maar tegen me aan bleef springen. Kom op, als een baas niets doet mag je jezelf wel verdedigen lijkt mij?quote:Op woensdag 11 mei 2011 07:44 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Doe je ook zo met kinderen ,geen opvoeding dus schop en trap ik zelf wel van me af ?
P.S. Inmiddels is hij al zo op zijn hoede, dat als hij een Herder aan ziet komen, zelf de confrontatie
aangaat.
Ik heb ook wel es een hond van mijn honden afgeschopt en hard , terwijl de baas verderop stond te kletsen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:12 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou... heel eerlijk gezegd heb ik ook wel eens mijn knie omhoog gedaan toen een grote hond maar tegen me aan bleef springen. Kom op, als een baas niets doet mag je jezelf wel verdedigen lijkt mij?
Een knie omhoog ter verdediging vind ik wat anders dan een hond van je aftrappen omdat hij tegen je opspringt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:12 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou... heel eerlijk gezegd heb ik ook wel eens mijn knie omhoog gedaan toen een grote hond maar tegen me aan bleef springen. Kom op, als een baas niets doet mag je jezelf wel verdedigen lijkt mij?
Ik weet echt zeker dat ze dat wel zien hoor, zowel positief als negatief.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:06 schreef Sorella het volgende:
Mijn hond kon altijd goed met andere honden opschieten, van chihauhau ? tot st.bernhard maar dobermans moest ze niet.
Volgens mij kunnen ze echt het verschil wel zien tussen het ene en het andere ras.
Naja die laatste regel is natuurlijk ook weer tekenend voor een eigenaar van een grote hond, die wint toch wel of loopt niet al te veel schade op.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:00 schreef zeeeend het volgende:
Er loopt hier een Jack die bijna gemold was door een DH,kantje boord.
Terwijl de hechtingen nog in zijn nek zaten ,ging hij volgas op mijn teven af (Spelen altijd samen)
Klamme zweet stond de eigenaar nader dan hem lief was ,terwijl de hond nergens last van had.
Naderhand zijn ze de dader ook nog wel eens tegengekomen (op veilige afstand) ,ging hij toch maar even achter het baasje staan .
Het regelt zich in vele gevallen ook zelf wel
Verkeerd uitgedrukt waarschijnlijk,dit ging over het feit dat een eigenaar ook angst of spanning kan bewerkstelligen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Naja die laatste regel is natuurlijk ook weer tekenend voor een eigenaar van een grote hond, die wint toch wel of loopt niet al te veel schade op.
Ik probeer confrontaties liever te vermijden
Dat weet ik wel zeker, net zoals ze vaak een hang hebben naar hun eigen ras.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:06 schreef Sorella het volgende:
Mijn hond kon altijd goed met andere honden opschieten, van chihauhau ? tot st.bernhard maar dobermans moest ze niet.
Volgens mij kunnen ze echt het verschil wel zien tussen het ene en het andere ras.
Ben ik het niet mee eens...quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Naja die laatste regel is natuurlijk ook weer tekenend voor een eigenaar van een grote hond, die wint toch wel of loopt niet al te veel schade op.
Ik probeer confrontaties liever te vermijden
Goed voor zijn gewichtjes tochquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:12 schreef oh-oh het volgende:
Fietsen met een Duitse Doggenpup is al debiel genoeg an sich natuurlijk
Ik ontwijk ook vaak groepswandelingen. Niet omdat mijn honden niet sociaal zijn, maar omdat andere honden uit die groep niet altijd even vriendelijk zijn tegen andere honden. Als mijn rottweiler terug zou bijten is er niets meer over van de chihuaha's en Yorkies.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens...
Met die echt grote moet je juist extra oppassen, want een normale correctie van die kant bij een ukkepuk kan heel naar uitvallen.
Wat weer resulteerd in een nare succeservaring waardoor de macho kant van je hond gestimuleerd wordt, waardoor hij lastiger wordt met andere honden.
Hoe groter de hond, hoe belangerijker het is om conflictsituatie's te vermijden.
Zo heb ik al een aantal keer een groepswandeling moeten afslaan omdat niet alle honden in de groep even makkelijk waren, ik kan dat risiko gewoon niet nemen met mijn opgroeiende reus, slechte ervaringen zorgen voor problemen binnen de socialisatie plannen waardoor mijn nu open en sociale reus straks een naarling wordt tegen andere honden, wat gewoon potienteel gevaarlijk is voor andere honden.
Ik moet dus vaak veel strenger hierin zijn dan met een kleinere hond, om ervoor te zorgen dat ik straks een mooie evenwichtige volwassen hond heb.
Ah!!!!quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:17 schreef oh-oh het volgende:
Mijn chihuahua's en chinezen zijn altijd dol geweest op rottjes en herders , we voelen ons verkeerd begrepen![]()
Ik lees net deze op de fp, geniaal![]()
http://frontpage.fok.nl/c(...)s-duitse-herder.html
Ze hebben pas nog een meet gehad met de leonbergers van Belanaquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Ah!!!!
Mijn reusje in spe is gesocialiseerd met ukkepukken hoor, die vindt ze heel leuk, mag met ze spelen, mits ze netjes zijn tegen hem
Mijn lompe koeien vinden ukkies ook best leuk hoor zolang ze maar niet in hun poten bijten.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:17 schreef oh-oh het volgende:
Mijn chihuahua's en chinezen zijn altijd dol geweest op rottjes en herders , we voelen ons verkeerd begrepen![]()
Ik lees net deze op de fp, geniaal![]()
http://frontpage.fok.nl/c(...)s-duitse-herder.html
Dat zal een leuk contrast geweest zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ze hebben pas nog een meet gehad met de leonbergers van Belana
Ja he. Mijn Westie wordt altijd heel erg vrolijk en blij als hij een andere Westie tegenkomt. Alle andere honden (behalve Herders) leveren ook geen problemen op, maar als hij een Westie ziet, wordt hij echt een beetje wild, wil dan gaan rennen en gek doen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker, net zoals ze vaak een hang hebben naar hun eigen ras.
Ik weet nog op training, 3 goldens in de groep, waarvan 1 van broodfok die niet zo netjes was.
Die deden niets met elkaar, tot een andere hond uithaald naar mijn golden, toen stond die ander er gelijk bij om zich ertegenaan te bemoeien.
Ook met de fila's, de reuen kunnen beste mannetjesputters zijn, toch gaat de fila wandeling met meer dan 60 fila's altijd zonder slag of stoot.
Als een hond van een jaar oud en rond de 25 kilo met volle vaart tegen mijn rug aanspringt wel ja (terwijl ik nietsvermoedend loop te wandelen). Een hond van die leeftijd hoort opgevoed te zijn. Is 'ie dat niet, dan hoort hij aangelijnd te zijn. Dit zijn het soort honden (en vooral de baasjes van die honden) waardoor niet honden bezitters een hekel aan honden krijgen. Helaas is het niet de schuld van die hond zelf, maar van zijn baas. Doet deze dus niets, dan doe ik het zelf. Een hond die op die leeftijd, zo'n ongeremd gedrag vertoond vind ik niet normaal. Het kan best eens gebeuren dat honden tijdens hun spel tegen je aan stuiteren, maar daar was in dit geval geen sprake van; het was een doelbewuste actie. En blijkbaar gebeurde dit vaak; ze riep nl al van te voren "hee, hee" naar mij (alleen wist ik toen nog niet dat dat voor mij bedoelt was), dat ik moest moest omdraaien...... Wtf, de omgekeerde wereld zeg, ik moet me van te voren verdedigen tegen haar ongeleide projectiel.quote:Op woensdag 11 mei 2011 07:44 schreef zeeeend het volgende:
[..]
aangaat.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 03:19 schreef childintime het volgende:
[..]
Als een hond van een jaar oud en rond de 25 kilo met volle vaart tegen mijn rug aanspringt wel ja (terwijl ik nietsvermoedend loop te wandelen). Een hond van die leeftijd hoort opgevoed te zijn. Is 'ie dat niet, dan hoort hij aangelijnd te zijn. Dit zijn het soort honden (en vooral de baasjes van die honden) waardoor niet honden bezitters een hekel aan honden krijgen. Helaas is het niet de schuld van die hond zelf, maar van zijn baas. Doet deze dus niets, dan doe ik het zelf. Een hond die op die leeftijd, zo'n ongeremd gedrag vertoond vind ik niet normaal. Het kan best eens gebeuren dat honden tijdens hun spel tegen je aan stuiteren, maar daar was in dit geval geen sprake van; het was een doelbewuste actie. En blijkbaar gebeurde dit vaak; ze riep nl al van te voren "hee, hee" naar mij (alleen wist ik toen nog niet dat dat voor mij bedoelt was), dat ik moest moest omdraaien...... Wtf, de omgekeerde wereld zeg, ik moet me van te voren verdedigen tegen haar ongeleide projectiel. Enne, honden zijn geen kinderen, het zijn geen kleine mensjes, dat is al de fout die veel mensen maken; een hond vergelijken met een kind.......
En wat die Herders betreft; helaas is dat nou eenmaal de vervelende waarheid. Er loopt hier in het uitlaatgebied een oudere vrouw die heeft een roedel Mechelaars (stuk of 7). Mijn Westie schijt peulen als'ie ze alleen al aan hoort komen. Bij haar is het geval dat ze maar met haar vingers hoeft te knippen en het hele spul staat stil en wacht op haar commando. Zo kan het dus ook, alleen gaat het vaak niet zo. Vergeet niet, dat als een grote hond even een duik op een kleintje doet om zijn "ballen" te bewijzen, dat kleintje ook vaak meteen onder de blauwe plekken zit. Hij heeft dan misschien geen bijtwonden, maar het voelt niet echt prettig als een hond van zo'n 25/ 30 kilo met volle vaart bovenop hem duikt (ongeveer hetzelfde als dat een vent van een kilo of 150, 3 maal jouw gewicht, al schreeuwend bovenop jou duikt, dan zou je de eerstvolgende keer dat je zo'n type ziet ook wel op je hoede zijn).
Het is de ervaring he. Mijn Westie komt al 8 jaar op de hei, heeft dus zo'n beetje ieder ras leren kennen en alleen bij Herdershonden reageert hij op die manier. Niet iets wat ik hem geleerd heb, want ik vind Herdershonden prachtige honden. Iets wat hij door ervaring heeft geleerd helaas......En dan kun je je af gaan vragen hoe dat komt.
Dus de opmerking van de wooncontainer is voor jou misschien een heel gevatte, ik heb al 33 jaar honden en dus enige ervaring ja, met zowel hele makkelijke als hele moeilijke. Een hond gaat mij niet de baas zijn. Als de eigen baas van die hond faalt, dan bepaal ik wel wat er gebeurt. Als die hond zo met zijn baas om mag gaan is dat wat mij betreft prima (is haar keus) maar zo gaat hij niet met mij om.
Dat is een beetje rare reactie? Mijn Westie gaat tegenwoordig agressief op Herdershonden af. Dus als ik ze aan zie komen, loop ik de andere kant op. Ik heb nog nooit van mijn leven een Herdershond van mijn hond afgetraptquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:03 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Child in time der hond kan herders niet uitstaan ,die gaat de confrontatie dus aan (zijn initiatief) en bij respons word de herder er vanaf getrapt.
Kan ik gelijk inpakken met mijn hond zijn HD,je kan ook normaal lossen .
quote:
Is het geen idee om je westie eens rustig kennis te laten maken met goed opgevoede herders?quote:Op donderdag 12 mei 2011 03:37 schreef childintime het volgende:
[..]
Dat is een beetje rare reactie? Mijn Westie gaat tegenwoordig agressief op Herdershonden af. Dus als ik ze aan zie komen, loop ik de andere kant op. Ik heb nog nooit van mijn leven een Herdershond van mijn hond afgetraptZe hebben alleen mijn Westie vervelend benaderd, met als gevolg dat hij vanuit angst agressie gaat vertonen naar deze honden, wat ik dus weer vermijd. Ik geef een knietje aan een hond die mij persoonlijk te lijf gaat, ik heb het helemaal niet gehad over het aanvallen van mijn kant van Herdershonden.......Even goed lezen graag.
O ja, 1 keer toen ik met hem terug kwam van de hei en er ergens een deur openstond en een witte herder zomaar bovenop hem dook; zonder aan hem te ruiken of naar hem te kijken. Westie lag op zijn rug en hond stond vanaf daarboven in hem te bijten, de baasjes stonden en erbij en keken ernaar. Ik schopte toen tegen zijn bek en hij liet los en ging gauw terug naar binnen.
Dit probeer ik dus wel altijd, als er zulke problemen zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:18 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Is het geen idee om je westie eens rustig kennis te laten maken met goed opgevoede herders?![]()
Ik begrijp een hond uit angst agressief gedrag kan vertonen, maar dat kan je eruit trainen met een beetje tijd en moeite. De andere kant oplopen lost het probleem niet op, al is het te begrijpen waarom je het doet.
Ik had een Herder die een ongelooflijk probleem had met Jack Russels. Ze had een Jack dood gebeten waardoor haar vorige baasjes haar in het asiel dumpte. Althans dat werd mij verteld, of het ook waar is kan ik natuurlijk niet controleren.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:24 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dit probeer ik dus wel altijd, als er zulke problemen zijn.
Oa met westies dus![]()
Gisteren nog heel lang staan kletsen met een man met een westie teef waar Sjon tegen bleef flippen. Uiteindelijk zat ie wel gewoon op zn kont te chillen.
Als we haar nog een paar keer tegenkomen dan komt dat wel weer goed.
Jammer van die vreselijke westie thuis, maar dan vinden ze denk ik alleen hem nog maar stom
Mogelijk slecht verleden met een hond oid(of gewoon zeikerds).quote:Op maandag 18 april 2011 13:57 schreef pumpkinsoup het volgende:
Bah wat een trieste verhalen allemaal, ik snap gewoon echt niet mensen zich zo druk kunnen maken om een hond en dan ook meteen agressief of weet ik veel wat gaan doen
Ja, dat doe ik dus ook als ik die vrouw tegenkom. Haar honden lopen allemaal los, je hoort haar van te voren aankomen door het blaffen/rennen/drukke gedrag van de honden. Ik weet dat zij ze goed onder appel heeft en loop dan dus door met Westie. Als ze met z'n allen rondom ons staan sta ik stil en geef geen van de honden aandacht. Westie is heeeeeeeel bang, maar dat negeer ik omdat ik weet dat ze hem niet met zijn allen op de grond willen drukken en willen overheersen. Laatst hebben we een tijdje met elkaar staan praten en haar honden lopen dan wat rond te snuffelen en Westie ontspant wat. Gisteren kwam ik echter weer iemand met een Duitse Herder tegen en toen hij ons zag, begon hij meteen zijn hond bij zich te roepen..... Jammer, want dan ga ik dus met Westie meteen de andere kant op. Hij heeft genoeg negatieve ervaringen gehad en als een baas zijn Herder terug roept zodra hij je ziet dan belooft dat niet veel goeds.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:18 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Is het geen idee om je westie eens rustig kennis te laten maken met goed opgevoede herders?![]()
Ik begrijp een hond uit angst agressief gedrag kan vertonen, maar dat kan je eruit trainen met een beetje tijd en moeite. De andere kant oplopen lost het probleem niet op, al is het te begrijpen waarom je het doet.
Volgens mij heeft iedere hond een probleem met JR'squote:Op donderdag 12 mei 2011 16:22 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Ik had een Herder die een ongelooflijk probleem had met Jack Russels. Ze had een Jack dood gebeten waardoor haar vorige baasjes haar in het asiel dumpte. Althans dat werd mij verteld, of het ook waar is kan ik natuurlijk niet controleren.
Als ze een Jackie aan hoorde komen werd ze al gek, ze dacht: De enige goede Jack is een dode Jack.![]()
Een oudere man die ik vrij waak tegen kom heeft zijn hondje ter beschikking gesteld om haar dat gedrag af te leren. Heel lief van de man, en een ideaal hondje ervoor. Hij was vrij oud en had niet zo een zin meer om stennis te trappen, het beestje was blij als ie even mocht stilstaan om op adem te komen. Hartstikke lief en rustig hondje voor Jack Russel begrippen. Door dat hondje kon ik haar uiteindelijk zo ver krijgen Jacks te negeren.
Barneylief hondje was het.
Je hoeft er niet mee te spelen, zolang je ze maar niks doet. Er was wel meer mis met die hond wat me dus niet verteld werd of ze gewoon niet wisten, ze was als de dood voor kinderen, ik kon haar nooit 100% vertrouwen met kinderen. Je stem verheffen en ze klom van angst in een boom en nog een paar dingetjes.
Die hond heeft me veel pijn en moeite gekost, maar ze was zo zielig.Maar nadat de scherpe randjes er een beetje af waren was het een geweldige hond, ze droeg zelfs vrijwillig mn lichte boodschapjes zonder dat ik haar dat had geleerd.
Ze deed alles maar dan ook alles om me blij te maken.
Toch mooi dat die vrouw 7 honden zo goed onder controle heeft. Zo hoort het.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:42 schreef childintime het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik dus ook als ik die vrouw tegenkom. Haar honden lopen allemaal los, je hoort haar van te voren aankomen door het blaffen/rennen/drukke gedrag van de honden. Ik weet dat zij ze goed onder appel heeft en loop dan dus door met Westie. Als ze met z'n allen rondom ons staan sta ik stil en geef geen van de honden aandacht. Westie is heeeeeeeel bang, maar dat negeer ik omdat ik weet dat ze hem niet met zijn allen op de grond willen drukken en willen overheersen. Laatst hebben we een tijdje met elkaar staan praten en haar honden lopen dan wat rond te snuffelen en Westie ontspant wat.
Een hond opzoeken die bij voorbaat al word terug geroepen is ook vragen om ellende. De andere kant op lopen is dan het beste denk ik.quote:Gisteren kwam ik echter weer iemand met een Duitse Herder tegen en toen hij ons zag, begon hij meteen zijn hond bij zich te roepen..... Jammer, want dan ga ik dus met Westie meteen de andere kant op. Hij heeft genoeg negatieve ervaringen gehad en als een baas zijn Herder terug roept zodra hij je ziet dan belooft dat niet veel goeds.
Dat was een prachtig contrast ja !quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:12 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Mijn lompe koeien vinden ukkies ook best leuk hoor zolang ze maar niet in hun poten bijten.
[..]
Dat zal een leuk contrast geweest zijn.Minihond speelt met reuzenhond.
Wat een onzin. Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:54 schreef Messina het volgende:
De honden van die vrouw luisteren echt geweldig; Westie pist zowat van angst, maar toch loop ik er doelbewust naar toe omdat ik weet dat zij ze goed onder controle heeft en dus zo een normale confrontatie plaats kan vinden.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:56 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Toch mooi dat die vrouw 7 honden zo goed onder controle heeft. Zo hoort het.![]()
MIsschien wil die vrouw wel een van haar honden even rustig kennis laten maken met je Westie? 1 Herder is toch minder intimiderend dan een volledige roedel en heb je kans dat je hondje zich sneller ontspant.
Ik weet niet in welke omgeving je woont, maar ik wil best mijn Jojo wel ter beschikking stellen om je hondje van zn angst af te helpen.
[..]
Een hond opzoeken die bij voorbaat al word terug geroepen is ook vragen om ellende. De andere kant op lopen is dan het beste denk ik.
Aan de andere kant, liever dat de baas zn hond terug haalt dan dat hij zijn hond die van jou aan stukjes laat scheuren. En daarna het standaard excuus "Dat doet hij anders nooit!"
heb grote boevier niemand spreekt je dan aanquote:Op zaterdag 16 april 2011 18:45 schreef pumpkinsoup het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk af of meer mensen dit meemaken? Ik maak het echt zooo vaak mee he
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:50 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat was een prachtig contrast ja !
[ afbeelding ]
Dan komt het wel goed. Het enige wat je nodig hebt is wat geduld. Goed dat hij zo vooruit is gegaan.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:19 schreef pumpkinsoup het volgende:
Overigens moet ik er ook bij vertellen dat mijn hond er de laatste tijd heeel erg vooruit op is gegaan. Hij negeert honden die hem nu uitlokken om te vechten, speelt met bijna elke hond, is echt heel vrolijk, en mensen en zelfs kleine kinderen kunnen hem nu nadat ik hem even rustig houd gewoon aaien, zo'n man in het hondenpark viel het ook al op, omdat hij mijn hondje nog kent van het begin dat ik hem had..
Ik snap je Westie ook wel, ik zou het ook niet waarderen als er een kerel van 100kg op mn rug springt.quote:Op zondag 15 mei 2011 04:28 schreef childintime het volgende:
[..]
De honden van die vrouw luisteren echt geweldig; Westie pist zowat van angst, maar toch loop ik er doelbewust naar toe omdat ik weet dat zij ze goed onder controle heeft en dus zo een normale confrontatie plaats kan vinden.
Met de meeste Herders heb ik echter andere ervaringen, helaas........
Ze vallen niet echt aan, maar duiken even bovenop je hondje en bijten hem even in zijn nek. Aangezien dit een klein hondje is, doet dat hem zeer. Soms zie ik echt de blauwe plekken op zijn buik zitten. Het is zo jammer dat een hondje wat zo makkelijk is in de omgang, zo agressief (angstig) naar een bepaalde hond gaat uithalen. Omdat hij dat nu doet, lokt hij natuurlijk juist van dat ene ras een reactie uit![]()
Ik woon in het Gooi. Maar een normale confrontatie met een (vooral) Duitse Herder zou ik heel fijn vinden. Mijn Westie is dan al niet meer zoals normaal op het moment dat hij een hond ziet. Hij gedraagt zich al anders dan dat hij zich normaal gesproken gedraagt, omdat hij ervan uit gaat dat hij aangevallen wordt.
Lees voor het gemak de OP even...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:01 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
Wat een onzin. Waarom zou dat niet kunnen?
quote:
Wanneer kinderen naar hem toe komen ja. En als je mijn laatste bericht even goed leest.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Lees voor het gemak de OP even...
[..]
Toch zou ik dat echt echt nooit doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:44 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Wanneer kinderen naar hem toe komen ja. En als je mijn laatste bericht even goed leest.
Inderdaad, de meeste chihuahua's hier beginnen meteen te schreeuwen als ze iemand tegen komenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:42 schreef oh-oh het volgende:
Chihuahua's hebben wat dat betreft ook een reputatie hoor.
Mensen zijn vaak verbaasd dat die van mij a niet zo gruwelijk keffen b ver wandelen c los lopen![]()
Kees die wil nog wel es wat jakkeren ( keffen ) maar dat mag ze echt niet van me dus dat corrigeer ik de diva en dan weet ze het wel weer.
Met Noes van Belana ging het mis omdat het twee teven waren die beiden niet wilden kappen.
De jongens waren allemaal meteen goede vrienden
Als jouw hond los loopt, in een park o.i.d en kinderen lopen daar ook los. Da's behoorlijk naief, nietwaar?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:44 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Wanneer kinderen naar hem toe komen ja. En als je mijn laatste bericht even goed leest.
Mja ik waarschuw ze altijd van te voren, 9/10 wordt het me ook gewoon gevraagd of ze hem even mogen aaien. Maar er kunnen er inderdaad wel een paar tussen zitten die dat niet doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:46 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Toch zou ik dat echt echt nooit doen.
Kinderen zijn zo onberekenbaar.
Als Kees dat uberhaupt probeert dan heb ik dr bij dr nekvel , echt, vreselijk dat baasjes dat goed vindenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:46 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Inderdaad, de meeste chihuahua's hier beginnen meteen te schreeuwen als ze iemand tegen komenmaar er zit er een in mijn straat die wel lief is, hij speelt ook vaak met mijn hond.
Ik loop tegenwoordig niet meer waar mijn OP over ging, mijn moeder loopt daar ook niet meer omdat het daar altijd gezeik is. Ik ging voorheen ook gewoon naar een hondenpark, wat speciaal bedoelt is voor honden, en als daar kleine kinderen komen is dat hun probleem, sorry maar ik ga mijn hond niet aanlijnen in een hondenpark waar ze los mogen lopen omdat er toevallig een klein kind rondhuppelt. En je hebt mijn laatste post blijkbaar niet gelezen, want dan had je gelezen dat mijn hond zich een heel stuk verbeterd heeft.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als jouw hond los loopt, in een park o.i.d en kinderen lopen daar ook los. Da's behoorlijk naief, nietwaar?
Inderdaad, vaak roepen ze alleen even de naam van de hond, maar doen ze er verder niets aan.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Als Kees dat uberhaupt probeert dan heb ik dr bij dr nekvel , echt, vreselijk dat baasjes dat goed vinden
Het moet niet nodig zijn dat je kinderen moet waarschuwen voor je hond.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:48 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Mja ik waarschuw ze altijd van te voren, 9/10 wordt het me ook gewoon gevraagd of ze hem even mogen aaien. Maar er kunnen er inderdaad wel een paar tussen zitten die dat niet doen.
Mijn complimenten aan de hond, superdepuper. Nu jij nog, want de buurt vind je maar een irritante kut met je hond, heb ik het ideequote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:50 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Ik loop tegenwoordig niet meer waar mijn OP over ging, mijn moeder loopt daar ook niet meer omdat het daar altijd gezeik is. Ik ging voorheen ook gewoon naar een hondenpark, wat speciaal bedoelt is voor honden, en als daar kleine kinderen komen is dat hun probleem, sorry maar ik ga mijn hond niet aanlijnen in een hondenpark waar ze los mogen lopen omdat er toevallig een klein kind rondhuppelt. En je hebt mijn laatste post blijkbaar niet gelezen, want dan had je gelezen dat mijn hond zich een heel stuk verbeterd heeft.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:50 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Ik loop tegenwoordig niet meer waar mijn OP over ging, mijn moeder loopt daar ook niet meer omdat het daar altijd gezeik is. Ik ging voorheen ook gewoon naar een hondenpark, wat speciaal bedoelt is voor honden, en als daar kleine kinderen komen is dat hun probleem, sorry maar ik ga mijn hond niet aanlijnen in een hondenpark waar ze los mogen lopen omdat er toevallig een klein kind rondhuppelt. En je hebt mijn laatste post blijkbaar niet gelezen, want dan had je gelezen dat mijn hond zich een heel stuk verbeterd heeft.
Hoezo? Het is geen kinderpark, die zit een paar honderd meter verderop waar ze alles hebben om zich te vermaken. Jullie doen nu alsof ik asociale kut ben met een agressieve hond die alles en iedereen bijt die die tegen komt, maar het lijkt wel alsof jullie over de rest van mijn berichten heen lezen. Maar goed, blijf zo maar lekker denken, ik ga nu fijn twee weken op vakantie.quote:
Is het ook. Het vervelende eraan is dat het beest de gebeten hond is, mocht er iets fout gaan. Als één of andere lijpkees jouw hond zo beu is en het beestje een dwarslaesie trapt.quote:
quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:32 schreef Buitendam het volgende:
Voor niet-hondenliefhebbers is een hond 100% last. Voor jou als hondenliefhebber niet, maar dan heb jij je te conformeren aan de ander. Altijd.
Nee hoor zo doe ik helemaal niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:55 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Hoezo? Het is geen kinderpark, die zit een paar honderd meter verderop waar ze alles hebben om zich te vermaken. Jullie doen nu alsof ik asociale kut ben met een agressieve hond die alles en iedereen bijt die die tegen komt, maar het lijkt wel alsof jullie over de rest van mijn berichten heen lezen. Maar goed, blijf zo maar lekker denken, ik ga nu fijn twee weken op vakantie.
Ik heb ook een JR gehad. Een schat van een hond, voor ons. Op de hei was het een draak. Loopt er een Rottweiler te spelen met een tennisbal, grijpt JR die hond in zijn poot. Hond natuurlijk even in JR's nek bijten. Honden uit elkaar gehaald, loop ik verder komt er zo'n oud vrouwtje met een Poedel aan en zegt tegen mij " vervelend he, met die grote onbetrouwbare honden hier"quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:38 schreef erodome het volgende:
Zo herriner ik me nog een akkefietje met een doberman.
Mijn golden reu liep wat vooruit op een bochtig paadje en de tosa liep juist wat achter.
Komt er een dominante doberreu aan die tegen de golden aanloopt, golden hield zich groot eventjes en de dober dacht he dit is niet zoals het hoort, dus begint te dreigen.
Komt op dat moment(ging heel snel), de tosa ons voorbij schieten en die loopt dwars over de dober heen, die na 2 koprollen het hazepad nam...arme dober...
Maar herders, tja het zijn schepers en ze gedragen zich ook als zodanig, als je dat niet in goede banen leidt kan dat vervelend gedrag veroorzaken.
Ik ken het wel van die rastypische problemen, ik heb een jack russel!
Het heeft veel moeite gekost om hem zover te krijgen zijn energie goed te richten, want in zijn aard is het een wezentje die nooit een stap terug zal doen tegenover een andere hond(terwijl hij het wel fysiek aflegt!) en die zo over kan lopen van energie dat hij hyper wordt er de hons die buiten de jack russel tegenkomt en dat leuk vindt moet nog geboren worden.
Dat waren dus de dingen waar we hard aan moesten werken en waarbij we soms hebben verzucht of et ooit wel zou lukken, maar uiteindelijk bleken we vasthoudender dan de jack
Hele prestatie al zeg ik het zelf
quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:40 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik heb ook een JR gehad. Een schat van een hond, voor ons. Op de hei was het een draak. Loopt er een Rottweiler te spelen met een tennisbal, grijpt JR die hond in zijn poot. Hond natuurlijk even in JR's nek bijten. Honden uit elkaar gehaald, loop ik verder komt er zo'n oud vrouwtje met een Poedel aan en zegt tegen mij " vervelend he, met die grote onbetrouwbare honden hier"Ik heb haar toch even geprobeerd uit te leggen hoe een JR in elkaar steekt, dat die tussen zijn oren god zelf is, maar ze snapte het niet
![]()
Soms was ik wel echt bang ja met hem. Hij ging zelf tegen die Afrikaanse Boerboel zijn lip op lopen trekken......1 Hap en het was gebeurt met hem
Dit dus.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:58 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee hoor zo doe ik helemaal niet.
Maar als je een kind ziet, maakt geen reet uit waar, en je vertrouwt je eigen hond niet 100 procent, dan is het echt wel JOUW verantwoordelijkheid om je hond gewoon aan te lijnen en niet maar de kans te nemen dat het mis gaat want het is een hondenpark![]()
Doet er niet toe waar dat kind is hoor, echt.
Jack Russell toch?quote:Op woensdag 18 mei 2011 01:19 schreef Queen_Minny het volgende:
![]()
Dat is echt Jack eigen. Ze kunnen feller zijn dan de honden die als gevaarlijk staan omschreven.![]()
JR's hebben een sterke, consequente baas nodig en dan nog blijft het een kwestie van geen vinger geven want hij neemt je hele hand. Het gevaar met een JR die alles aanvalt, is dus idd dat hij ineens de verkeerde tegenkomt en dus het risico loopt zijn leven te verliezen. Gelukkig luisterde mijn JR geweldig, hij had minder "begrip" nodig dan mijn Westie nu, was beinvloedbaarder. Als ik mijn JR riep en wees, dan stond hij al bij me. De Westie is veel trager in het opvolgen van bevelen. Misschien ook een fout van mijn kant; na de JR was de Westie opvoeden een verademing dus was ik daar ook veel soepeler mee. Een voorbeeldje: JR zou onze ratjes of andere knaagdieren die wij toen in huis hadden nooit iets aangedaan hebben, ook als ik er niet direkt bij zou zijn. Met Westie durf ik daar niet op te vertrouwen want hij is gewoon geobsedeerd als hij kleinwild ziet. Hij viel de kat aan die thuis kwam met een muis om de muis af te kunnen pakken. Het verschil was gewoon dat de Westie uren op een dag ook heel rustig is; de JR was dat nooit. Had je net 3 uur gewandeld, pakte de sleutels om boodschappen te gaan doen en dan stond hij weer hijgend bij de voordeur.quote:Op woensdag 18 mei 2011 01:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik heb een oppas hond nu, een Jack Russel.
Man en met ballen.
Die denkt echt dattie veel groter is.![]()
Hij valt alles aan.
Heb deze dan ook altijd aan de lijn en hij vliegt ook regelmatig door de lucht wanneer ie weer eens een veel grotere andere hond wil aanvallen.quote:
Ja dat. Ik vertrouw mijn Westie ook niet volledig met kinderen. Ik ontloop ze dus en zeg het ze ook (als ze vragen of ze hem mogen aaien). Ik zal hem dan ook nooit bij een winkel buiten laten zitten zonder volwassen toezicht. Laatst een vrouw met een klein kindje op de hei tegen gekomen. Ze ging daar bewust wandelen om het kindje met alles kennis te laten maken. Ik deed Westie aan de lijn. Hij mag wel kijken en snuffelen, maar wel met direkt toezicht. Een Westie is enorm voor een kindje van 1,5- 2 jaar oud. Als hij zou bijten, dan bijt hij in het gezicht en dat wil je echt nietquote:Op woensdag 18 mei 2011 01:19 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
![]()
Dat is echt Jack eigen. Ze kunnen feller zijn dan de honden die als gevaarlijk staan omschreven.![]()
[..]
Dit dus.
Als je hond niet 100% te vertrouwen is met kinderen dien je de hond aan te lijnen. Of je nou in het hondenpark loopt of op straat. Er zijn genoeg mensen die als gezin even gaan wandelen met de hond.
Als jouw hond een kind goed gebeten heeft gaat het excuus "ja maar dit is een hondenpark en geen kinderpark" echt niet werken. Als het heel erg fout gaat krijgt jouw hond een spuitje terwijl even aanlijnen een hoop gezeik had kunnen voorkomen. Als je je hond niet wilt aanlijnen moet je hem op zn minst muilkorven.
Ik lijnde mijn herder ook altijd aan als er kinderen in de buurt waren. Of het nou op straat of in het park was als er bij mij thuis kinderen waren was Mitsy gemuilkorfd. Ze was niet te vertrouwen met kinderen, het ene moment kon ze hartstikke lief en zachtjes met een kindje spelen maar er hoefde maar een heel klein dingetje te gebeuren en ze werd bang en begon te bijten. Ze was niet te vertrouwen dus liet ik haar niet los bij kinderen, alleen thuis mocht ze los bij kinderen en dan alleen met muilkorf. Gewoon om zeker te zijn dat ik later niet reepjes kind in de tuin zou vinden.
Doordat hij aan de lijn zit, voelt hij zich gesterkt. Honden aan de lijn, vertonen heel ander gedrag dan loslopende honden. Zie het als een soort navelstreng. De lijn zorgt er voor hem voor, dat hij beschermt is en daardoor zal hij helemaal door het lint gaan (jij staat immers aan de andere kant aan hem vast, wat wil je nog meerquote:Op woensdag 18 mei 2011 01:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heb deze dan ook altijd aan de lijn en hij vliegt ook regelmatig door de lucht wanneer ie weer eens een veel grotere andere hond wil aanvallen.
Ik pas goed op 'm en dan moet ie gewoon aan de lijn.quote:Op woensdag 18 mei 2011 02:03 schreef childintime het volgende:
[..]
Doordat hij aan de lijn zit, voelt hij zich gesterkt. Honden aan de lijn, vertonen heel ander gedrag dan loslopende honden. Zie het als een soort navelstreng. De lijn zorgt er voor hem voor, dat hij beschermt is en daardoor zal hij helemaal door het lint gaan (jij staat immers aan de andere kant aan hem vast, wat wil je nog meer). Maar omdat het je eigen hond niet is, zou ik er geen probleem van maken. Straks gaat'ie lekker weer weg (hopelijk heel) en heeft hij de logeerpartij overleeft. Als ik in een situatie kom waarin enorme spanning wordt opgebouwd, laat ik mijn hond los. Niets zorgt voor zoveel spanning als aan de lijn zitten. Nou is het een oppashond, dus die kun je vaak niet zomaar los doen, maar als het wel zou kunnen zou je al enorm verschil in gedrag zien.
Jawel, ze sporen ontzettend zelfs...quote:Op woensdag 18 mei 2011 01:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Jack Russell toch?
Die sporen niet.
Ik vind dat honden niet tever weg mogen dwalen, ze gewoon op het pad moeten blijven en binnen een straal van pak hem beet 20 meter, ze mogen best een keertje wat meer vooruit speren, als ze zich dan ook maar weer omdraaien om terug te komen speren.quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:08 schreef ReNero het volgende:
Er is wel een kantekening die ik hier wil plaatsen. In het buitengebied is het natuurlijk prachtig om je hond even los te laten en dat hij zijn energie kwijt kan. Echter zijn rundveehouders daar niet van gediend om goede redenen. Naast de hondenstront die overal zou komen (vooral bij wandelpaden) is er een bijkomend risico. Dat heet neospora, deze ziekte is voor honden zo goed als ongevaarlijk maar kan bij koeien abortus opwekken. Dieren die besmet zijn kunnen niet behandeld worden en besmetten ook andere dieren met als gevolg dat de hele veestapel opgeruimd moet worden. Dit kan de nekslag zijn voor een gezond bedrijf.
Vind wel dat je de eigendomsgrenzen van weilanden moet respecteren en als men veel wandeld in het buitengebied waar koeien komen dat je langs de dierenarts gaat om te controleren of jouw hond besmet is.
Ik loop zelf altijd het liefst op open velden / vlaktes. In het bos ben ik met 5 honden net iets te snel het overzicht kwijt met al die bomenquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik vind dat honden niet tever weg mogen dwalen, ze gewoon op het pad moeten blijven en binnen een straal van pak hem beet 20 meter, ze mogen best een keertje wat meer vooruit speren, als ze zich dan ook maar weer omdraaien om terug te komen speren.
In het bos mogen ze niet van het pad omdat daar het wild leeft en dat ook gewoon rustig moet kunnen doen, langs de weilanden moeten ze op het pad blijven omdat koeien en schapen ook niet blij worden van een domme hond die tussen ze in rent en doet.
Een jack russel met een goede baas is een heel leuk hondje. Een jack met een baas die de hond uitkoos om het knuffelgehalte is een terrorist op 4 poten.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Jawel, ze sporen ontzettend zelfs...
Die van mij is niet geheel zuiver, heeft normale verhoudingen in het lijf, een onzuivere parson dus.
Maar wat een hondje is het zeg, hij is ongelovelijk slim, zit lichamelijk echt super in elkaar, kan huizenhoog springen, is superwendbaar en snel.
Ze zijn dapper en vasthoudend, presies zoals ze behoren te zijn.
Van oorsprong zijn het felle jagers, waarvan de kortpootversie in vossenholen moest kruipen om daar een vos het hoofd te bieden, daarvoor is felheid nodig en een aard die niet snel terugdeinst.
Ruwhaartekkels hebben dat ook een beetje, die moesten wilde zwijnen staande houden tot de jager er was.
Het gaat fout als men een jack russel als een leuk klein hondje neemt en denkt dat het allemaal vanzelf wel goed gaat.
Deze kleine terrier die een echt vb is voor wat een terrier kan zijn is geen schattig schoothondje, maar een regelrechte jakkeraar met bijbehorend energielevel.
Ik loop het liefst in het park of op het strand. Mijn honden weten niet eens hoe een koe eruit ziet.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:22 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik loop zelf altijd het liefst op open velden / vlaktes. In het bos ben ik met 5 honden net iets te snel het overzicht kwijt met al die bomen![]()
Maar die van mij gaan geen weien in en zo hoor, ze luisteren goed.
Ze gaan wel ver maar alleen op bekend terrein en niet uit het zicht
Hier in het bos is het gelijk vrij dicht begroeid, daar wil ik ze niet in hebben.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:22 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik loop zelf altijd het liefst op open velden / vlaktes. In het bos ben ik met 5 honden net iets te snel het overzicht kwijt met al die bomen![]()
Maar die van mij gaan geen weien in en zo hoor, ze luisteren goed.
Ze gaan wel ver maar alleen op bekend terrein en niet uit het zicht
We gaan af en toe wel door het bos hier hoor.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Hier in het bos is het gelijk vrij dicht begroeid, daar wil ik ze niet in hebben.
Maar voordeel is wel dat het pad duidelijk is voor ze, daardoor is het ook vrij makkelijk aan te leren op net pad te blijven, wat ook meegenomen wordt daar waar het wat minder duidelijk is.
Het jammere is dat ook JR's "modehondjes" zijn geweest en mensen dus honden aanschaffen die niet geschikt voor ze zijn. In het natuurgebied waar ik destijds woonde, liepen iets van 12 JR baasjes met hun JR's. Ik geloof dat er precies 2 los konden lopen, die van mij en van een man met een JR en Stafford. De rest waren ongeleide projectielen en mochten dus nooit los (en worden dus alleen maar drukkerquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Die van mij is niet geheel zuiver, heeft normale verhoudingen in het lijf, een onzuivere parson dus.
Maar wat een hondje is het zeg, hij is ongelovelijk slim, zit lichamelijk echt super in elkaar, kan huizenhoog springen, is superwendbaar en snel.
Van oorsprong zijn het felle jagers, waarvan de kortpootversie in vossenholen moest kruipen om daar een vos het hoofd te bieden, daarvoor is felheid nodig en een aard die niet snel terugdeinst.
Ruwhaartekkels hebben dat ook een beetje, die moesten wilde zwijnen staande houden tot de jager er was.
Het gaat fout als men een jack russel als een leuk klein hondje neemt en denkt dat het allemaal vanzelf wel goed gaat.
Deze kleine terrier die een echt vb is voor wat een terrier kan zijn is geen schattig schoothondje, maar een regelrechte jakkeraar met bijbehorend energielevel.
Je hebt wel gelijk wat betreft het oorspronkelijke ras en de verkeerde manier waarop mensen er naar kijken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Mijn oppashond gaat regelmatig mee naast het paard.quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:33 schreef Ml-etje het volgende:
Neem jij/nam jij je Jack Russel ook wel eens mee naast de fiets?
Ja, eerst achterop in de fietsmand en als we dan in het uitlaatgebied waren dan mocht hij los. Maar ik vond het ook heerlijk om 1,5 uur te wandelen; hij was gemiddelt per 24 uur, een uur of 5 buiten (in het bos of op de hei).quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:33 schreef Ml-etje het volgende:
Neem jij/nam jij je Jack Russel ook wel eens mee naast de fiets?
Dat is coolquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Mijn oppashond gaat regelmatig mee naast het paard.
Naast de fiets is wat lastig omdat ie scooters aanvalt.
Hij wordt inmiddels een dagje ouder en hij moet nu wennen om aan de lijn te lopen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:49 schreef childintime het volgende:
[..]
Dat is coolHem lekker laten rennen zodat'ie echt al zijn energie eruit kan gooien. Naast de fiets zou wel kunnen als je een natuurgebied in de buurt hebt waar geen scooters komen.
Terriers zijn hele slimme honden. Als hij al oud is/ wordt, is het lastig om hem nog naast de fiets mee te nemen. Hoe oud is hij? Een Terrier wordt over het algemeen genomen behoorlijk oud en zijn ijzersterk. Mijn Fox werd 17, mijn JR helaas maar 12 (had Cushing en moest ik laten inslapen) en mijn Westie is nu 8, maar nog steeds hetzelfde als toen hij 2 was.quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hij wordt inmiddels een dagje ouder en hij moet nu wennen om aan de lijn te lopen.
Zijn vrije leven op het erf van grote boerderij is voorbij
Ik moet zeggen dattie zich aardig snel aanpast, slim issie wel.
Hij is nu 8 jaar, sociaal gezien moet ie ook nog nodige leren, hij wil elke grotere hond aanvallen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:04 schreef childintime het volgende:
[..]
Terriers zijn hele slimme honden. Als hij al oud is/ wordt, is het lastig om hem nog naast de fiets mee te nemen. Hoe oud is hij? Een Terrier wordt over het algemeen genomen behoorlijk oud en zijn ijzersterk. Mijn Fox werd 17, mijn JR helaas maar 12 (had Cushing en moest ik laten inslapen) en mijn Westie is nu 8, maar nog steeds hetzelfde als toen hij 2 was.
Dat heeft mijn kruising terriërtje ook, die voelt zichzelf formaatje bouvierquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hij is nu 8 jaar, sociaal gezien moet ie ook nog nodige leren, hij wil elke grotere hond aanvallen.
Dat is niet oud hoor voor een Terrier! Mijn Fox werd 17, mijn JR maar 12, maar die had kanker. Als'ie nog voldoende pit heeft, kun je best rustig met hem gaan fietsen, meestal vinden ze het alleen maar hartstikke leuk. Het voordeel als je langzaam fietst, hij vanzelf doorloopt want hij is veel te bang om je kwijt te raken en ze vinden het ook gewoon leuk, lekker rennen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hij is nu 8 jaar, sociaal gezien moet ie ook nog nodige leren, hij wil elke grotere hond aanvallen.
Dat hebben alle Terriers, zelfs een York denkt dat'ie een Rottweiler aan kanquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat heeft mijn kruising terriërtje ook, die voelt zichzelf formaatje bouvier
(Volgende maand wordt ze 15!)
Dat vind ik idd niet meer dan normaal, gewoon even normaal en vriendelijk vragen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:41 schreef saaw het volgende:
Tuurlijk ik zou dat ook vragen als ik een klein hondje had gehad, maar gewoon aardig vragen, in ieder geval de eerste keer, lijkt me toch niet teveel gevraagd?
Zet die York maar tegenover mijn Rotje.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 01:44 schreef childintime het volgende:
[..]
Dat hebben alle Terriers, zelfs een York denkt dat'ie een Rottweiler aan kan
Ik zou een niet sociale teckel minder vertrouwen dan een oude labrador, zelfs als ie lomp is.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:16 schreef saaw het volgende:
Heb ook net ruzie gemaakt in het park.
Hier op het losloopveldje zat ik op mn gemakje op een bankje en mn hond was met andere hondjes aan het spelen. Een vrouw komt aanlopen met een kortharige teckel van 8 maanden die niet goed sociaal is en erg bang.
Mijn hond [6 maanden oude labradormix] is dan nogal groot en ik weet dat hij lomp kan zijn dus hou ik hem in zulke situaties nog wat scherper in de gaten. Ze gingen samen spelen en het ging eigenlijk heel goed [veel beter dan eerdere keren], beetje ravotten en de teckel beet van zich af als het hem te veel werd.
Ineens roept die vrouw dat mijn hond hem beet. Ik had het niet gezien maar kan me er niets bij voorstellen dus zeg dat. Vervolgens zie ik dat mijn hond die van haar in zijn kont bijt bij wijze van spelen en die teckel deed dat net zo goed terug.
Ontstaat er een hele discussie waarin ik rustig probeer uit te leggen dat ik het in de gaten hou en er tussen spring als dat nodig is maar eigenlijk vind dat hondjes dat soort dingen samen prima uit kunnen zoeken. Begint ze ineens over dat ze hoopt dat ik goed verzekerd benHelemaal gepikeerd was ze.
Ik weet dat mijn hond een beetje een lomperd kan zijn maar hij doet echt geen vlieg kwaad en als ze het gewoon zou vragen zou ik hem prima afleiden en een beetje van haar hond weghouden maar ik vond dit echt heel raar. Of heb ik nou een plaat voor mn kop?
Een grote vriendelijke Woef.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:05 schreef Queen_Minny het volgende:
Die van mij zegt niet eens altijd woef. Als er iets op hem af komt stormen gaat meneer op zn rug. Daarna is het goed en gaan ze spelen.![]()
Grote lafbek is het.
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:03 schreef Queen_Minny het volgende:
Als je iets normaal en vriendelijk vraagt krijg je het sneller voor elkaar dan als je iemand gaat afbekken.
Sommige mensen vergeten dat wel eens.
[..]
Zet die York maar tegenover mijn Rotje.
York wint.Heel misschien zegt mn Rotje wel 1x woef voordat ie op zn rug gaat ligggen.
Fantastisch toch dat zij weet hoeveel beweging jou hond krijgt/nodig heeft.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:37 schreef saaw het volgende:
Kwam haar net weer tegen, nu begon ze met een verhaal dat mijn hond ADHD zou hebben en niet genoeg beweegt.
Zou toch denken dat 2 x een uur spelen met andere hondjes en nog een aantal keer wandelen per dag wel voldoende is voor een pupJa hij heelft zich uit op dat veld, maar gaat thuis gewoon lekker in zn mandje liggen.
Als ze gewoon aardig had gevraagd of ik hem in de gaten wilde houden, wat ik overigens al deed, was er niets aan de hand geweest. Maar boos worden en zulke rare opmerkingen, dat begrijp ik oprecht niet.
Optillen is inderdaad het enige wat er nog mist.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:50 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Fantastisch toch dat zij weet hoeveel beweging jou hond krijgt/nodig heeft.
Moederkloek spreekt haar beschermende gevoelens uit voor haar ,,kleine''' hondje.
Ik mis het optillen nog als er een grote hond aankomt
Raar he dat die bang is.
Waarschijnlijk gebeten door een rottweiler,stafford ,herder,bouvier (standaard uitspraak)
Lekker met een boog omheen gaan ,er zijn ook hondjes die wel mogen spelen.
Mijn oudste golden heeft een keer een teckelpup opgepakt.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 01:30 schreef childintime het volgende:
[..]
Maar anderen zien dat vaak niet. Toen mijn JR die Rottweiler beet zag niemand dat, maar toen Rottweiler vervolgens JR op zijn plaats wees, zag de halve hei dat en was Rottweiler de gemene grote hond en JR het arme kleine hondje wat weer op zijn donder kreeg
![]()
@ DanseMacabre; grote, wilde honden kunnen een kleine (vooral Teckel, door zijn gevoelige rug) wel ernstig verwonden. Ik kende ook iemand waarvan zijn Teckel een rugblessure had opgelopen doordat hij had gespeeld met een grote hond, die per ongeluk tijdens het spel op zijn rug had gestaan. Mijn Westie is natuurlijk ook niet groot en soms kan dat echt pijnlijk zijn als ze met grote, lompe honden spelen. Een grote hond ziet ook het verschil niet, net als een kleintje, dus speelt op zijn manier, lekker wild. Kleintjes kunnen dan snel geblesseerd raken. Ik vind alleen wel dat het baasje dat even normaal had kunnen zeggen tegen je. Teckels zijn ook niet bepaald de meest makkelijke, meegaande hondjes en al helemaal niet als ze slecht gesocialiseerd en angstig zijn.
Hier loopt een vrouw met 2 JR's (goed gesocialiseerd) en 1 jonge St Bernard. Nu zit de St Bernard steeds aan de lijn, nadat hij zo wild met 1 van die kleine JR's had gespeeld dat die zijn pootje ernstig had geblesseerd. Ik heb zelfs laatst mij Westie tot kalmte gemaand; hij was met een Chihuahuapup aan het spelen. Voor de pup ging het allemaal veel te wild en hard. Dat is het nadeel van onze huidige maatschappij; de meest bizarre rassen worden gefokt, alleen zien de honden zelf geen verschil tussen extreem groot en extreem klein en willen zich gedragen zoals ze dat behoren te doen.
Daar heb je helemaal gelijk in! Al die verschillende rassen zijn bedenksels van mensen. We kunnen echter niet verwachten van die honden dat zij de verschillen zien (een jonge Dog die weet dat'ie heel voorzichtig moet spelen met een Teckelpup, een jonge Pitbull die weet dat'ie omslachtig een Maltezer moet benaderen....) het zijn "onze" bedenksels (al die soorten rassen). Dus wij als baasjes moeten de situatie kunnen inschatten en altijd in de hand kunnen houden. Toen ik vroeger nog Bouviers had, liet ik ze ook voorzichtig met kleine rassen kennis maken. Als het te wild werd, dan greep ik in. Net als dat ik de baas speel als mijn Westie met een chihuahuapup speelt. Hij mag er best mee spelen, maar er niet bovenop duiken met zijn bijna 10 kg. Als ik met een Bouvier zou lopen en een Chihuahua doet lelijk, dan zou ik van mijn Bouvier geen reactie accepteren zoals hij bv een reactie naar een andere grote hond zou geven. Puur omdat zo'n klein hondje zo kwetsbaar is.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Mijn oudste golden heeft een keer een teckelpup opgepakt.
Nu was dat een hele echte golden, die kon een gepeld gekookt ei zonder enige schade aporteren, maar ik schrok me een hoedje.
Hij pakte hem zo op op het rugstuk en kwam er heel blij mee aan, pup was niet onder de indruk, die vond het allemaal wel best.
Daar en dan heb ik geleerd dat je honden moet leren om te gaan met die verschillen, moet leren wat acceptabel spelen is.
lief dagboek...quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:42 schreef pumpkinsoup het volgende:
Ik word namelijk ZO vaak aangesproken door die mensen die zich zo fucking geweldig voelen omdat ze in de 'duurdere' wijk wonen van de stad en volwassene mensen niet aan durven te spreken, maar mij wel omdat ze niet verwachten dat ik wat terug zeg, en als ik wat terug zeg zien ze mij meteen als asociaal kutkind
Hier was een aantal jaren terug ook iemand vreselijk gevallen. Ze fietste op de hei, waar ook honden los mogen lopen. Op het moment dat zij op dat fietspad fietste, rende er een grote pup ineens voor haar fiets. Ze had allerlei schaafwonden, kapotte fiets. Nou fiets ik daar zelf vaak en hou altijd rekening met loslopende honden (het gebied waar ze los mogen wordt steeds kleiner), dus fiets niet zo hard en let goed op. Maar als ik zelf met mijn hond daar wandel, let ik ook op hem. Als ik in de buurt van het fietspad kom dan moet hij in het zicht blijven en let ik goed op fietsers.quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:52 schreef BeffJeck het volgende:
Ik heb mijn honden altijd aangelijnd waar dat hoort. Vorige loop ik met mijn honden komt er op een gegeven moment een Labrador aanstormen. Labrador zag niet de bromfietser die er aan kwam rijden. Ongeluk tot gevolg. Bromfietser in ambulance naar ziekenhuis en hond volledig kreupel. Dit was op een fietspad waar ook brommers mogen.
Paar dagen later kwam ik het vrouwtje van die hond tegen. Zei vertelde mij dat zij de hond heeft moeten inslapen.
Het blijft gewoon een feit dat je een veilige omgeving voor je hond moet creeren.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 11:39 schreef DanseMacabre het volgende:
Dat is inderdaad iets waar ik op moet letten, over het algemeen wil hij dat ook helemaal niet, spelen met grote honden die wild zijn. Wel met grotere pups. Maar ook dan geeft hij aan als het niet leuk meer is. Uiteraard let ik zelf ook op.
Hij speelt wel met de grote hond (wetterhoun) die bij mijn ouders woont, zij doet heel voorzichtig met 'm. Maar dat zal niet met alle honden zo zijn. Niet meegemaakt.
Ik wil in elk geval voorkomen dat ik zo'n vervelend snauwteckeltje krijg.
Dus til ik 'm niet op als we een grote hond zien met wandelen. Over het algemeen speelt hij daar niet eens mee, hij snuffelt alleen wat. Spelen doet hij alleen met bekende honden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |