Nah, als je dit elke maand wel een paar keer meemaakt ben je het op een gegeven moment echt wel zat.quote:
Het is een losloopgebied.quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:46 schreef Ausputzert het volgende:
Tientallen aanwijzingen dat je die hond gewoon aan de lijn had moeten houden en dan zeuren als er iets van wordt gezegd.
En jij liep met je hond?quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:52 schreef HallalAllemaal het volgende:
Gelijkwaardige situatie meegemaakt, uiteindelijk werd hij agressief en haalde een priem uit zijn zak...
Geef jij altijd zo'n uitgebreide reactie?quote:Dus ik zeg pardon? Er lopen hier elke dag een paar honderd honden voorbij, en je verteld mij dat ik hier niet met mijn hond mag lopen? Ik weet dat je hier je hond moet aanlijnen, maar helemaal verboden voor honden? Alsjeblieft zeg.
Ja hij begon al op een boze toon me aan te spreken, vandaar dat ik meteen zo reageerde. Normaal kan ik ze ook goed negeren, maar wanneer mensen zo tegen me beginnen te praten wil ik er meestal toch even wat van zeggen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:54 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik ben nog nooit aangesproken, en ik laat onze hond ook gewoon los op plekken waar dat eigenlijk niet mag
Maar
[..]
Geef jij altijd zo'n uitgebreide reactie?
Ik zou gewoon lachend "ok" zeggen en doorlopen, of zei hij het echt op een boze toon?
Je had hier moeten zeggen dat hij daar ook niet absoluut mag lopen omdat jouw hond anders tegen zijn schijtkop aan moet kijken.quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:42 schreef pumpkinsoup het volgende:
Hij begon weer te schreeuwen dat ik hier absoluut niet met mijn hond mag lopen en dat zijn kinderen in de schijt van mijn hond mogen spelen..
Inderdaad, maar in die buurt als ik daar loop, zie ik al die mensen echt constant voor hun raam zitten, mensen in de gaten houden. Wat trouwens wel erg is, is dat zijn buurman, die ik toevallig ken, omdat mijn hond vaak met zijn hond speelt, ook altijd zijn hond los laat daar, maar daar word natuurlijk ook niets van gezegdquote:Op zaterdag 16 april 2011 19:05 schreef Levolution het volgende:
Snap je dat nou, van die mensen die zoveel last kunnen hebben van andere levende wezens?
"Mijn leven is zo oninteressant dat ik me met zo'n hond ga zitten bemoeien, ook al ondervind ik geen enkele hinder van dat dier."
Wtf, verzamelde serieus dat haar?quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:14 schreef pumpkinsoup het volgende:
Mijn buurvrouw is trouwens net zo erg hoor. Mijn hond had een keer in haar tuin gekakt, maar daar had ze niets van gezegd. Maar een man was tegenover haar huis (er zit nog een autoweg tussen en daar dus nog een sloot) zijn hond aan het borstelen, en toen werd zo toch even pissig, helemaal schelden tegen die man. Had ze al het haar van die hond verzameld, en naar de gemeente toe gegaan. Werd haar alsnog verteld dat ze zich niet zo druk moet maken omdat het gewoon openbare ruimte is en dat er dus niets aan kon worden gedaan.
Haha ja. Die heeft echt niets te doen en zeikt echt om de kleinste dingen. En dan verteld ze mijn moeder al die verhalen, en dan heeft mijn moeder echt iets van; okeeeeeeeequote:Op zaterdag 16 april 2011 19:18 schreef Lithia het volgende:
[..]
Wtf, verzamelde serieus dat haar?Leuke hobby weer.
totdat het fout gaat?quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:42 schreef pumpkinsoup het volgende:
Ik trek me niet vaak snel iets aan van anderen, maar vandaag hield ik het niet meer. Ik was mijn hond aan het uitlaten, het was echt heerlijk weer, en ik besloot om hem los te laten lopen. Van iemand heb ik ooit gehoord dat je in dat gebied een boete krijgt als ze je pakken, omdat de hond niet los mag lopen, maar ik heb ze er zelf eigenlijk nooit gezien (wel op andere plekken), en het maakte me op dat moment ook niet uit als ik een boete zou krijgen omdat ik zag hoe mijn hond ervan genoot.
Mijn hond HAAT kinderen, maar hij was zo vrolijk, dat hij zelfs niet naar de kinderen die daar op straat aan het spelen waren blafte of schreeuwde oid, hij liep gewoon rustig door.
Jawel. Mits deze goed onder apel staanquote:Op zaterdag 16 april 2011 19:54 schreef Messina het volgende:
Goed idee om je hond, die kinderen haat, los te laten lopen in een gebied waar kinderen komen.
Volgens mij mogen honden trouwens nooit los op straat.
In Den Haag, Groningen en Hippolytushoef (quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jawel. Mits deze goed onder apel staan
Er gaat nooit wat fout. Alleen wanneer kinderen hem aan willen raken begint die te blaffen, maar daar waarschuw ik ze ook voor als ik zie dat ze hem willen aanraken. Is overigens niet mijn schuld dat hij bang voor ze is (ik ben de tweede eigenaar)quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:54 schreef Messina het volgende:
Goed idee om je hond, die kinderen haat, los te laten lopen in een gebied waar kinderen komen.
Volgens mij mogen honden trouwens nooit los op straat.
Meestal staat dat ook op de site van je stad aangegeven waar ze wel en niet los mogen lopen. Bij ons is er in ieder geval een kaart gemaakt waar dat aangegeven staat. En het was niet echt een 'straat straat' maar je hebt daar dus woningen, een stukje pad waar mijn hond dus liep, grasveld en water.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:01 schreef Messina het volgende:
[..]
In Den Haag, Groningen en Hippolytushoef () mogen honden alleen loslopen op daarvoor aangewezen plekken. Daar staan ook bordjes "Uitlaatplaats" of "Loslopen toegestaan".
Misschien dat ze je bij een hondenschool nog kunnen helpen om die angst wat weg te nemen? Hoe reageert hij dan als er kinderen langs hem rennen? Dat het niet jouw schuld is neemt niet weg dat hij nu natuurlijk wel jouw verantwoordelijkheid isquote:Op zaterdag 16 april 2011 20:11 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Er gaat nooit wat fout. Alleen wanneer kinderen hem aan willen raken begint die te blaffen, maar daar waarschuw ik ze ook voor als ik zie dat ze hem willen aanraken. Is overigens niet mijn schuld dat hij bang voor ze is (ik ben de tweede eigenaar)
Totdat er dus wel wat fout gaat.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:11 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Er gaat nooit wat fout. Alleen wanneer kinderen hem aan willen raken begint die te blaffen, maar daar waarschuw ik ze ook voor als ik zie dat ze hem willen aanraken. Is overigens niet mijn schuld dat hij bang voor ze is (ik ben de tweede eigenaar)
Ja klopt, ik wil best een normaal gesprek aangaan, maar als hij meteen op zo'n toon begint te praten ben ik er ook snel klaar mee, normaal ben ik juist het tegenovergestelde van vandaag en ben ik heel rustig en probeer ik juist de volwassene te zijn.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:20 schreef senesta het volgende:
Het is niet echt een aardige reactie, ik vraag me wel af wat er voor zo'n man dan aan vooraf gaat. Hier laten veel mensen ook honden gewoon uit op kinderspeelveldjes en dat is gewoon smerig.
Op een gegeven moment spreken mensen dan net degene aan die ze daar zien met een hond en dat is natuurlijk niet altijd de juiste.
Jammer dat mensen zich niet realiseren dat een dergelijke manier van aanspreken zelden een goed gesprek opleverd![]()
Kun je het kaartje niet uitprinten? Kun je het hem de volgende keer laten zien.
[..]
Misschien dat ze je bij een hondenschool nog kunnen helpen om die angst wat weg te nemen? Hoe reageert hij dan als er kinderen langs hem rennen? Dat het niet jouw schuld is neemt niet weg dat hij nu natuurlijk wel jouw verantwoordelijkheid is
Dit dus inderdaad. Neem toch geen risico. Ook voor je eigen hond niet.quote:
Wat doet het ras ertoe?quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:55 schreef Messina het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad. Neem toch geen risico. Ook voor je eigen hond niet.
Wat voor ras/mix is het eigenlijk?
Niets. Ik ben geen "ohhh een pitbull bijt veel sneller dan een labrador"-figuur.quote:
Die zou ik zeker aan de lijn houden!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou inderdaad op zoek gaan naar een goede hondenschool, waar ook jij je goed (bij) voelt.
Zo lang een hond opgewonden/geirriteerd/geergerd/boos wordt/raakt als hij kinderen ziet, zou ik het risico toch niet nemen, simpelweg omdat je niet KAN weten wanneer een hond uithaalt.
Ik begrijp absoluut dat je je hond lekker wilt laten loslopen. Spelen en ravotten hoort er toch bij
Toch snap ik de reactie van de man ook wel een beetje. Ik vind 't ook niet fijn als er hier in de wijk een hond losloopt. Zeker niet nadat mijn kleine hondje is doodgebeten door een wat grotere hond.Je raekt an de dinge geweun.
quote:Op zaterdag 16 april 2011 21:07 schreef Messina het volgende:
[..]
Die zou ik zeker aan de lijn houden!Tot nu blaft/valt die aan als die er een reden voor heeft (te kort uitgelaten, te lang buiten gespeeld of uit waakzaamheid) maar inderdaad, ik weet niet wanneer hij ineens uit kan halen omdat ik hem niet van pups af aan heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou inderdaad op zoek gaan naar een goede hondenschool, waar ook jij je goed (bij) voelt.
Zo lang een hond opgewonden/geirriteerd/geergerd/boos wordt/raakt als hij kinderen ziet, zou ik het risico toch niet nemen, simpelweg omdat je niet KAN weten wanneer een hond uithaalt.
Ik begrijp absoluut dat je je hond lekker wilt laten loslopen. Spelen en ravotten hoort er toch bij
Toch snap ik de reactie van de man ook wel een beetje. Ik vind 't ook niet fijn als er hier in de wijk een hond losloopt. Zeker niet nadat mijn kleine hondje is doodgebeten door een wat grotere hond.
En ik snap de man zijn reactie ook deels, als hij op een normale manier had gezegd dat mijn hond niet los mag. Maar hij had het meteen over dat honden daar helemaal niet mogen lopen, en dan ook meteen op zo'n negatieve toon..
Dat is zo vreselijk ranzig he, 3 vierkante meter helemaal bevuild met plukken hondenhaarquote:Op zaterdag 16 april 2011 19:14 schreef pumpkinsoup het volgende:
Mijn buurvrouw is trouwens net zo erg hoor. Mijn hond had een keer in haar tuin gekakt, maar daar had ze niets van gezegd. Maar een man was tegenover haar huis (er zit nog een autoweg tussen en daar dus nog een sloot) zijn hond aan het borstelen, en toen werd zo toch even pissig, helemaal schelden tegen die man. Had ze al het haar van die hond verzameld, en naar de gemeente toe gegaan. Werd haar alsnog verteld dat ze zich niet zo druk moet maken omdat het gewoon openbare ruimte is en dat er dus niets aan kon worden gedaan.
Hierbij bedankt de wereld jou.quote:Op zaterdag 16 april 2011 21:11 schreef Markster het volgende:
Mijn hond gaat alleen los in het bos, zoals het hoort. Op andere plekken moet ie gewoon aan de lijn.
quote:Op zaterdag 16 april 2011 21:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat is zo vreselijk ranzig he, 3 vierkante meter helemaal bevuild met plukken hondenhaarDoe dat lekker thuis ransaap
Ach, dan ligt er hondenhaar, dan zwerfafval en eens in het jaar ook resten van vuurwerk. Levende wezens maken nou eenmaal troep, ik moedig het niet aan maar je moet ook niet de zeikerd uithangen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 21:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat is zo vreselijk ranzig he, 3 vierkante meter helemaal bevuild met plukken hondenhaarDoe dat lekker thuis ransaap
Kom maar op met dat artikel uit het wetboek Van Strafrecht dan .quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jawel. Mits deze goed onder apel staan
Tegen dat soort mensen moet je gewoon zeggen dat ze zich er niet mee moeten bemoeien en gewoon doorlopen. Korte reactie, weinig ruimte voor discussie. Dat doe ik ook altijd en werkt prima.quote:Op zaterdag 16 april 2011 21:17 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
En ik snap de man zijn reactie ook deels, als hij op een normale manier had gezegd dat mijn hond niet los mag. Maar hij had het meteen over dat honden daar helemaal niet mogen lopen, en dan ook meteen op zo'n negatieve toon..
Nou, voor sommige mensen veel. Ik kom wel eens mensen tegen die dan zeggen: ja, mijn hondje is bang voor duitse herders...Dan denk ik bij mezelf: ja hoor natuurlijk, jouw hond ziet mijn hond aankomen en denkt bij zichzelf, shit, daar komt een duitse herder aan..quote:
Je hebt hier van die nieuwbouwhuizen met ramen tot de grond .quote:Op zondag 17 april 2011 12:42 schreef DanseMacabre het volgende:
Dat ze serieus uit hun raam gaan kijken of je hond gaat poepen.
Ik heb echt een schijthekel aan honden die loslopen waar het niet mag. Ik heb er inderdaad dagelijks mee te maken, met die loslopende klotehonden die achter je fiets aanrennen en je proberen te bijten, pas had ik nog bijna een loslopend poedeltje platgereden omdat die een heel eind van zijn baasje vandaan losliep.quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:45 schreef pumpkinsoup het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk af of meer mensen dit meemaken? Ik maak het echt zooo vaak mee he
Pfoeh wat een frustratiequote:Op maandag 18 april 2011 14:08 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb echt een schijthekel aan honden die loslopen waar het niet mag. Ik heb er inderdaad dagelijks mee te maken, met die loslopende klotehonden die achter je fiets aanrennen. Heb dan ook tegenwoordig zo'n hondenafschrikding standaard bij me op de fiets. Als de hond dan ineens heel ver weg rent is het jammer maar helaas, moet je dat teringbeest maar aangelijnd houden.
Niet iedereen is hondengek, sommige mensen zijn gewoon bang voor honden, daar moet je gewoon rekening mee houden. Bovendien is het gewoon VERBODEN om een hond los te laten lopen (tenzij anders aangegeven).
Zo'n ding wat een hoogfrequente toon laat horen waar honden met een grote boog omheen willen lopen.quote:Op maandag 18 april 2011 14:15 schreef senesta het volgende:
[..]
Pfoeh wat een frustratie
Ik kan het me ergens wel voorstellen hoor, zeker als je bang bent is het gewoon heel erg vervelend en honden die achter fietsen aanlopen zijn vervelend.
Als je weet dat je hond niet goed luistert dan moet je hem gewoon vast houden zodat andere mensen er geen last van hebben.
Maar wat moet ik me voorstellen bij een hondenafschrikding?
Ik wist eerlijk niet dat die er waren. En dat werkt wel goed ook?quote:Op maandag 18 april 2011 14:18 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zo'n ding wat een hoogfrequente toon laat horen waar honden met een grote boog omheen willen lopen.
En ben al een keer op mijn b*k gegaan doordat er ineens een hond naar me liep te happen en ik schrok en uitweek.
werkt prima, gelukkig nog niet veel hoeven gebruiken maar wel een fijn idee om bij me te hebben als er weer zo'n agressieve hond tussenzitquote:Op maandag 18 april 2011 14:19 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik wist eerlijk niet dat die er waren. En dat werkt wel goed ook?
Zulke honden moeten ze gewoon aangelijnd houden, vind ik ook
Wat leuk dat de mensen zo reageren. Ik werd laats uitgemaakt voor dierenmishandelaar omdat ik Sammy (kat) even aan een riempje uitliet ( naja hij laat mij uit). Ze mogen ook wel vrij rondlopen, maar ik vind het ook wel handig als ze aan een tuigje wennen.quote:Op maandag 18 april 2011 13:09 schreef Aloria het volgende:
Haha ik heb geen hond maar een hele lieve heilige birmaan die alleen buiten komt als ik hem uitlaat. De eerste keer dat ik het deed kwamen er allemaal mensen naar mij toe, u mag hier niet zitten met u hond.
Uhm welke hond ??? Owh wacht dit is een kat. Wat een mooi beesie welk ras is dit![]()
![]()
Daarna nooit meer problemen gehad, als het een hond geweest was had ik me biessen kunnen pakken ben ik bang.
Hahaha. Hoe heb je je lach kunnen inhoudenquote:Op maandag 18 april 2011 09:03 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Je hebt hier van die nieuwbouwhuizen met ramen tot de grond .
Achter het raam bevind zich de keuken.
Eén van mijn honden ging precies voor het raam poepen .
Terwijl ik een zakje afrol,gaf de bewoner een schop tegen het raam .
Gevolg een scheur van boven naar beneden in de ruit ,dubbel glas dus voor ons ongevaarlijk.
Terwijl ik het zakje opendeed vroeg ik nog even wat er aan de hand was .
Toen ging die nijdig in de kamer zitten ,
Vrouwlief roerde stoïcijns in de pannen door
Inderdaad.quote:Op zondag 17 april 2011 12:10 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nou, voor sommige mensen veel. Ik kom wel eens mensen tegen die dan zeggen: ja, mijn hondje is bang voor duitse herders...Dan denk ik bij mezelf: ja hoor natuurlijk, jouw hond ziet mijn hond aankomen en denkt bij zichzelf, shit, daar komt een duitse herder aan..
Rot op, dat vindt dat wijf zelf eng dan. Wij hebben hele kleine honden, en ook als puppy liet ik ze gewoon gaan met andere honden. Een keer kwam er een dame aan met een rotweiler, terwijl mijn hond aan het spelen was met een windhond, en mijn puppy er een beetje zielig naar stond te kijken.quote:Op zondag 17 april 2011 12:10 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nou, voor sommige mensen veel. Ik kom wel eens mensen tegen die dan zeggen: ja, mijn hondje is bang voor duitse herders...Dan denk ik bij mezelf: ja hoor natuurlijk, jouw hond ziet mijn hond aankomen en denkt bij zichzelf, shit, daar komt een duitse herder aan..
Ach ja, hier ook iemand die voor haar paadje poep had gevonden en mensen aan begon te spreken.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:55 schreef Amooma het volgende:
Herkenbaar!
Mijn vriend was laatst s'ochtends vroeg onze pup aan het uitlaten. We hebben in de buurt niet echt een groot veld dus we doen dan een rondje door de wijk heen. Het is een pup, dus natuurlijk zit hij nog aan de lijn.
Komt er uit het niets een vrouw uit haar huis gestapt die erg geïrriteerd vraagt: WAAROM RUIM JIJ DE POEP VAN JE HOND NOOIT OP?!
Waarop mijn vriend het zakje uit zijn jaszak haalde en antwoorde: Nou mevrouw, als ik de poep van mijn hond nooit op zou ruimen, waarom zit in elke zak van mijn kleding wel een boterhamzakje? Wij ruimen de poep van onze hond ALTIJD op.
De vrouw had hier niks op terug te brengen en ging snellll weer naar binnen.![]()
Nu snap ik wel dat het erg vervelend kan zijn dat er poep voor je deur ligt als je geen hond hebt. Ik heb zelf een hond en ik vind het ook superirritant.. (En er ligt hier in de buurt echt belachelijk veel poep, dat geef ik toe)
Maar om dan een willekeurig iemand erop aan te spreken vind ik ook dikke onzin. Doe dat dan als de hond aan het poepen is en de baas er vervolgens gewoon bij weg loopt. En, wat ook al gezegd is, de toon waarop is ook belangrijk!
Mijn vriend ruimt de boel netjes op en wordt aangesproken op het gedrag van andere baasjes, slaat toch helemaal nergens op! Het kan toch ook wel vriendelijk?!
Sommige mensen
Mijn kat is niet bang voor golden retrievers.quote:Op maandag 18 april 2011 15:22 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
Het hondje van mijn buurvrouw is als de dood voor Duitse Herders. Vreemd genoeg is dat hondje wel dikke vrienden met mijn Duitse.![]()
Maar nee dat is anders.![]()
En TS de volgende keer gewoon lachen en doorlopen. Als het een losloop gebied is mag jouw hond daar lopen. Laat hem maar een klacht indienen.
Ja haha...je hebt van die mensen..quote:Op maandag 18 april 2011 15:22 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
Het hondje van mijn buurvrouw is als de dood voor Duitse Herders. Vreemd genoeg is dat hondje wel dikke vrienden met mijn Duitse.![]()
Maar nee dat is anders.![]()
Ja die vrouw vind het zelf eng ja. Die maakt die hond gewoon bang. Zijn van die mensen die hun hondje dan op gaan tillen als mijn hond of een andere grote hond eraan komt. Hoe maak je een hond angstig...quote:Op maandag 18 april 2011 15:25 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Rot op, dat vindt dat wijf zelf eng dan. Wij hebben hele kleine honden, en ook als puppy liet ik ze gewoon gaan met andere honden. Een keer kwam er een dame aan met een rotweiler, terwijl mijn hond aan het spelen was met een windhond, en mijn puppy er een beetje zielig naar stond te kijken.
"Je moet hem wel optillen hoor. HET kan kapot!"Uh, nee.
Precies, ik laat mijn hond ook gewoon lekker spelen met grote honden. Ik laat ze alleen niet loslopen, er is naast de singel bij ons een drukke weg, en ze luisteren nog niet zo goed, dus dat durf ik nog niet aanquote:Op maandag 18 april 2011 23:10 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja die vrouw vind het zelf eng ja. Die maakt die hond gewoon bang. Zijn van die mensen die hun hondje dan op gaan tillen als mijn hond of een andere grote hond eraan komt. Hoe maak je een hond angstig...
Als er iemand aan mijn hond komt dan zijn ze echt goed zuurquote:Op dinsdag 19 april 2011 13:31 schreef pumpkinsoup het volgende:
Oh jezus, ik kan niet eens meer rustig in een hondenpark lopen.
Ik was net mijn hond aan het uitlaten in een hondenpark, is gewoon een losloopgebied voor ze waar veel honden komen en op een gegeven moment begint mijn hond met een hond van een vrouw te vechten. Dus ik pak hem op en we lopen samen rustig de andere kant op, hij begint gewoon te spelen met andere honden, komt die hond van die vrouw weer naar mijn hond toe (wat al haar fout is, want ze weet dat dat niet goed gaat dus moet ze haar hond bij haar houden) en ze beginnen weer te vechten, ik wil mijn hond oppakken, maar ze was mij voor en ze pakt hem zo hard in zijn nek dat die begon te gillen van de pijn, even een filmpje zodat jullie weten wat voor gegil ik bedoel:
en ik wilde gewoon mijn hondje hebben, want dit is echt belachelijk, je pakt toch gewoon je eigen hond en blijft toch met je poten van andermans hond af of is dit nou dom? maar mijn hond aan mij geven, ho maar, ik probeerde hem te pakken, maar ze wilde hem niet geven, dus ik begon echt kwaad te worden en wou d'r bijna wat aandoen.. toen had ze hem weggegooid, ja echt weggegooid :/ en liep ze met haar hond weg, er kwam een man voorbij lopen die zei dat sommigen honden elkaar gewoon niet mogen en dat zij haar hond ook gewoon aan moet lijnen en niet alleen ik omdat ze weet dat dit fout kon gaan. toen kwam er een andere vrouw naar me toe, die zei dat ik het juist goed deed en dat zij gewoon niet aan mijn hond had moeten zitten . wat een kutwijf, oh ik ben zoo kwaaad
Heb haar nog nooit gezien, en ze bleef maar schreeuwen hoe agressief mijn hond wel niet is tegen anderen, oh please, ze kent mn hond niet eensquote:Op dinsdag 19 april 2011 14:48 schreef senesta het volgende:
[..]
Als er iemand aan mijn hond komt dan zijn ze echt goed zuur![]()
Nou til je hem ook niet zo makkelijk op maar goedZie je haar vaker? Ik zou haar er namelijk nog wel op aanspreken, wat een mafkees.
Gelijk een foto maken voortaan,voor hetzelfde geld is hij in een later stadium kreupel .quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:09 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Heb haar nog nooit gezien, en ze bleef maar schreeuwen hoe agressief mijn hond wel niet is tegen anderen, oh please, ze kent mn hond niet eensmijn hond houd normaal echt van dat park, hij vind het namelijk leuk om met andere honden te spelen, dus dat was echt bullshit. Maar ja, ik hoef haar eigenlijk niet eens meer tegen te komen, wat een naar mens was dat zeg.
Hmm ja nu je het zegt inderdaad, nouja ik dacht daar op dat moment totaal niet aan, ik vond het gewoon zo erg voor mijn hond, het eerste wat ik dacht was; ik moet hem te pakken zien te krijgen, dit kan gewoon niet. Ik heb het trouwens ook een keer met een oud vrouwtje gehad, begon me helemaal uit te schelden en had m'n hond geschopt en ik maar proberen netjes te blijven tegen haar. Echt hoor, en dan is volgens hun de jeugd zo onbeleefd tegenwoordig, zij was nog 10 keer zo erg.quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:42 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Gelijk een foto maken voortaan,voor hetzelfde geld is hij in een later stadium kreupel .
Nu heb je niks anders dan je geheugen .
Als het normaal kan ,even gegevens uitwisselen is wel zo sympathiek .
Waarschijnlijk de dochter van een moffenhoer,die haar hele leven de boot gemist had en enkel nog kon hopen dat de genadige Heer haar snel zou opnemen .quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:45 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Hmm ja nu je het zegt inderdaad, nouja ik dacht daar op dat moment totaal niet aan, ik vond het gewoon zo erg voor mijn hond, het eerste wat ik dacht was; ik moet hem te pakken zien te krijgen, dit kan gewoon niet. Ik heb het trouwens ook een keer met een oud vrouwtje gehad, begon me helemaal uit te schelden en had m'n hond geschopt en ik maar proberen netjes te blijven tegen haar. Echt hoor, en dan is volgens hun de jeugd zo onbeleefd tegenwoordig, zij was nog 10 keer zo erg.
Dus zij betalen een fortuin om in een mooie chique buurt te wonen en te onderhouden. En dan denk jij als buitenstaander even aan te komen lopen met je hond en de boel te verpauperen. Als ik hun was zou ik een hek om hun wijk heenbouwen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:42 schreef pumpkinsoup het volgende:
Echt een heel lang verhaal, maar ik moest het even kwijt. Ik word namelijk ZO vaak aangesproken door die mensen die zich zo fucking geweldig voelen omdat ze in de 'duurdere' wijk wonen van de stad en volwassene mensen niet aan durven te spreken, maar mij wel omdat ze niet verwachten dat ik wat terug zeg, en als ik wat terug zeg zien ze mij meteen als asociaal kutkind
Hoezo als buitenstaander? Ik woon er ook, maar ik gedraag me niet zo uit de hoogte als zij dat doen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Dus zij betalen een fortuin om in een mooie chique buurt te wonen en te onderhouden. En dan denk jij als buitenstaander even aan te komen lopen met je hond en de boel te verpauperen. Als ik hun was zou ik een hek om hun wijk heenbouwen.
(overigens shiba inu enige hond die geen slachtoffer hoeft te zijn in de hondenendlosung)
Sorry hoor maar waarom greep je dat wijf zelf niet even in haar nekvel. Als jij mijn hond pijn doet bescherm ik mijn hond. Goedschiks als het kan, kwaadschiks als het moet.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:31 schreef pumpkinsoup het volgende:
Oh jezus, ik kan niet eens meer rustig in een hondenpark lopen.
Ik was net mijn hond aan het uitlaten in een hondenpark, is gewoon een losloopgebied voor ze waar veel honden komen en op een gegeven moment begint mijn hond met een hond van een vrouw te vechten. Dus ik pak hem op en we lopen samen rustig de andere kant op, hij begint gewoon te spelen met andere honden, komt die hond van die vrouw weer naar mijn hond toe (wat al haar fout is, want ze weet dat dat niet goed gaat dus moet ze haar hond bij haar houden) en ze beginnen weer te vechten, ik wil mijn hond oppakken, maar ze was mij voor en ze pakt hem zo hard in zijn nek dat die begon te gillen van de pijn, even een filmpje zodat jullie weten wat voor gegil ik bedoel:
en ik wilde gewoon mijn hondje hebben, want dit is echt belachelijk, je pakt toch gewoon je eigen hond en blijft toch met je poten van andermans hond af of is dit nou dom? maar mijn hond aan mij geven, ho maar, ik probeerde hem te pakken, maar ze wilde hem niet geven, dus ik begon echt kwaad te worden en wou d'r bijna wat aandoen.. toen had ze hem weggegooid, ja echt weggegooid :/ en liep ze met haar hond weg, er kwam een man voorbij lopen die zei dat sommigen honden elkaar gewoon niet mogen en dat zij haar hond ook gewoon aan moet lijnen en niet alleen ik omdat ze weet dat dit fout kon gaan. toen kwam er een andere vrouw naar me toe, die zei dat ik het juist goed deed en dat zij gewoon niet aan mijn hond had moeten zitten . wat een kutwijf, oh ik ben zoo kwaaad
quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:00 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de dochter van een moffenhoer,die haar hele leven de boot gemist had en enkel nog kon hopen dat de genadige Heer haar snel zou opnemen .
Had ze nog wel effe wat uit te leggen bij Petrus aan de hemelpoort.
Ja ik weet gewoon niet zo goed wat ik in zulke situaties moet doen, mijn moeder had haar wel een klap gegeven als ze mee was, maar dat is gewoon niet het eerste waar ik aan denk..quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:36 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Sorry hoor maar waarom greep je dat wijf zelf niet even in haar nekvel. Als jij mijn hond pijn doet bescherm ik mijn hond. Goedschiks als het kan, kwaadschiks als het moet.
Je mag je hond best beschermen als een ander hem pijn doet.
Je hebt met je poten van andermans hond af te blijven.
Nou heb ik ook aardig van verhalen over hoe mensen reageren op mijn honden, maar de eerste die ze pijn wilt doen heeft toch echt een probleem. Al scheelt het wel dat weinig mensen dat durven hier in de buurt denk ik zo.![]()
[..]
Wees blij dat je zo bent, beter zo dan zo'n nare agressivio...quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:49 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Ja ik weet gewoon niet zo goed wat ik in zulke situaties moet doen, mijn moeder had haar wel een klap gegeven als ze mee was, maar dat is gewoon niet het eerste waar ik aan denk..
quote:Op maandag 18 april 2011 09:03 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Je hebt hier van die nieuwbouwhuizen met ramen tot de grond .
Achter het raam bevind zich de keuken.
Eén van mijn honden ging precies voor het raam poepen .
Terwijl ik een zakje afrol,gaf de bewoner een schop tegen het raam .
Gevolg een scheur van boven naar beneden in de ruit ,dubbel glas dus voor ons ongevaarlijk.
Terwijl ik het zakje opendeed vroeg ik nog even wat er aan de hand was .
Toen ging die nijdig in de kamer zitten ,
Vrouwlief roerde stoïcijns in de pannen door
Mijn honden lopen alleen los in het bos of park waar het is toegestaan. En in de straat als we naar huis gaan gooi ik ze ook altijd los. Vaak gaan ze dan nog even voetballen met de kinderen die buitenspelen. Iedereen kent ze en weet dat het lieverds zijn die zich keurig gedragen en naar mij luisteren.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:17 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik had echt in mn broek geplast van het lachen geloof ik
![]()
Karel, mijn langhaar chihuahua van 11 loopt al 11 jaar los.
Nooit problemen mee gehad, maar goed, die gedraagd zich ook keurig.
Idem voor Billy, die laat ik ook meer en meer los lopen in de stad en zo nu, omdat hij het heel goed kan en heel goed luistert.
En de rest laat ik gewoon lekker los lopen in het veld en in het bos en op het strand en verder aan de lijn, geen punt.
Ik denk dat het idd veel scheelt wat voor ras je hebt hoe de mensen reageren, de meeste mensen nemen mijn honden niet serieus of vinden ze schattig![]()
Het verhaal van TS vind ik enigszins twijfelachtig omdat TS zelf aangeeft dat de hond niet altijd even goed luistert en niet altijd even aardig is tegen kinderen en zo.
In zo een geval bleef mijn hond aan de lijn, no matter what, en liet ik m echt alleen maar los waar hij zeker weten geen schade aan kon richten
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:23 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja dat dus, maar ik denk dat je bij een grotere hond iets sneller commentaar krijgt dan bij een chihuahua of een chinese naakthond![]()
Overigens is het met mijn honden wel zo dat ze discrimineren op ras![]()
Een van mijn honden is ooit es gebeten door een stafford en het heeft me werkelijk 3 jaar heel veel tijd en moeite gekost om hun stafford-haat die daarna ontstaan was er uit te trainen![]()
En er is een sharpei in de buurt die alle honden aanvalt en een westie die dat ook doet, tegen die rassen vallen die van mij nu ook uit ( als ze aangelijnd zijn, los vallen ze niet uit eigenlijk).
Verder is eigen ras ( en dan bij mij voor zowel de chinezen als de chihuahua's alle chihuahua's en chinezen die we tegenkomen ) altijd meteen hun beste vriend, ongeacht hoe asociaal die vaak tegen hun doenSukkels.
Echt, hoe vaak Billy al niet in zn neus gehapt is door zo een doorgedraaide chi in de stad, het boeit m niks, als ie dr een ziet huppelt ie dr heen en wil ie spelen, als die chi dan gaat happen ( en dat doen ze helaas vaker wel dan niet ) gaat Billy heel leuk met een poot op hun kop meppen
Mensen vinden vaak dat iedereen het maar leuk moet vinden als hun hond tegen ze opspringt. De hond heeft dat nooit afgeleerd omdat het baasje het leuk vind.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:06 schreef Cat_Tank het volgende:
Even de andere kant van zulke verhalen. Ik maak het vaak mee dat ik loslopende honden tegenkom op straat of in gebieden waar ze aangelijnd moeten blijven en die beesten op me afkomen. Nooit maak ik de perfecte Cesar Millian beesten mee die keurig naast de baas blijven lopen en vreemden gewoon negeren.
Op zich geen ramp, maar de reactie van die baasjesIk heb in principe niks tegen honden, maar ik ben sinds een incident in mijn jeugd wel erg voorzichtig. En bijna elke keer als zo'n loslopende hond op me afkomt, tegen me op springt, me likt of wild loopt te doen en ik in paniek bijna de bomen inklim, zegt zo'n baas 'ja maar hij vindt je lief, hij doet niks, stel je niet aan'
Nee dat helpt vriend!
Natuurlijk: de angst zit in mij, maar ik vind echt dat je honden aangelijnd moet houden in gebieden waar dat moet en je niet moet zeiken als mensen vervolgens geëmotioneerd reageren op je loslopende hond, zeker wanneer hij vreemden benaderd. Moet wel netjes blijven natuurlijk, en ja, er zijn veel te weinig leuke losloopgebieden wat ik schandalig vindt. Honden geen probleem, honden die vanuit het niks mijn persoonlijke ruimte instuiven: no go.
Nou...ja...die van mij dus wel. Hij is 8 en de enige keren dat hij zomaar uit het niets op zijn donder kreeg was dat door een Herder. Inmiddels is hij al zo op zijn hoede, dat als hij een Herder aan ziet komen, zelf de confrontatie aan gaat terwijl hij verder met geen enkel ras een probleem heeft, nog nooit gevochten heeft in zijn leven. Dat is toch echt door zijn ervaringen met deze honden gekomen. Gelukkig lopen er hier niet zo veel....quote:Op zondag 17 april 2011 12:10 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Heb je al eens geprobeerd om zo'n hond die dat doet, een onverwachts knietje te geven? Niks zieligs aan, de baas corrigeert niet, dus mag jij dat doen als de hond zomaar over jouw grenzen heen dendert (de hond weet dan nl precies waar hij aan toe is, blijkbaar heeft'ie die opvoeding niet gehad, maar jij stelt dan gewoon grenzen). In principe hoort het zo te zijn, dat als jij de hond negeert, hij jou ook negeert. Nou vind mijn hond het wel altijd heel verdacht als mensen zonder hond in het uitlaatgebied lopen, ik zie hem dan altijd zoeken naar waar de hond is; hij vertrouwt dat op de 1 of andere manier niet. Maar hij valt geen mensen lastig, is eerder wantrouwend als hij geen hond bij wandelaars kan ontdekken. Bij mijn vorige woning liep een vrouw op de hei met 2 Labradors. De jongste was toen ongeveer een jaar en had de nare gewoonte om met zijn volle gewicht, in zijn volle lengte tegen de rug van argeloze wandelaars aan te springen. Dan nam'ie ook nog eerst een aanloopquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:06 schreef Cat_Tank het volgende:
Even de andere kant van zulke verhalen. Ik maak het vaak mee dat ik loslopende honden tegenkom op straat of in gebieden waar ze aangelijnd moeten blijven en die beesten op me afkomen. Nooit maak ik de perfecte Cesar Millian beesten mee die keurig naast de baas blijven lopen en vreemden gewoon negeren.
Op zich geen ramp, maar de reactie van die baasjesIk heb in principe niks tegen honden, maar ik ben sinds een incident in mijn jeugd wel erg voorzichtig. En bijna elke keer als zo'n loslopende hond op me afkomt, tegen me op springt, me likt of wild loopt te doen en ik in paniek bijna de bomen inklim, zegt zo'n baas 'ja maar hij vindt je lief, hij doet niks, stel je niet aan'
Nee dat helpt vriend!
Natuurlijk: de angst zit in mij, maar ik vind echt dat je honden aangelijnd moet houden in gebieden waar dat moet en je niet moet zeiken als mensen vervolgens geëmotioneerd reageren op je loslopende hond, zeker wanneer hij vreemden benaderd. Moet wel netjes blijven natuurlijk, en ja, er zijn veel te weinig leuke losloopgebieden wat ik schandalig vindt. Honden geen probleem, honden die vanuit het niks mijn persoonlijke ruimte instuiven: no go.
Doe je ook zo met kinderen ,geen opvoeding dus schop en trap ik zelf wel van me af ?quote:Op woensdag 11 mei 2011 02:42 schreef childintime het volgende:
[..]
Heb je al eens geprobeerd om zo'n hond die dat doet, een onverwachts knietje te geven? Niks zieligs aan, de baas corrigeert niet, dus mag jij dat doen als de hond zomaar over jouw grenzen heen dendert (de hond weet dan nl precies waar hij aan toe is, blijkbaar heeft'ie die opvoeding niet gehad, maar jij stelt dan gewoon grenzen). In principe hoort het zo te zijn, dat als jij de hond negeert, hij jou ook negeert. Nou vind mijn hond het wel altijd heel verdacht als mensen zonder hond in het uitlaatgebied lopen, ik zie hem dan altijd zoeken naar waar de hond is; hij vertrouwt dat op de 1 of andere manier niet. Maar hij valt geen mensen lastig, is eerder wantrouwend als hij geen hond bij wandelaars kan ontdekken. Bij mijn vorige woning liep een vrouw op de hei met 2 Labradors. De jongste was toen ongeveer een jaar en had de nare gewoonte om met zijn volle gewicht, in zijn volle lengte tegen de rug van argeloze wandelaars aan te springen. Dan nam'ie ook nog eerst een aanloop![]()
Dat heeft 'ie dus ook 1 keer bij mij gedaan. Ik kon nog net rechtop blijven staan. Ik was zo pislink op die trut die erbij was. "Het is nog een pup hoor, dat moet'ie nog leren" was alles wat ze zei. Ik vertelde haar dus, dat de eerstvolgende keer als ik haar tegenkwam en die hond zou het weer doen, ik hem direkt een trap zou geven. Ze werd boosEen pup die zoiets doet, vind ik een hondje van een week of 12, die moet dat iid nog leren. Maar een hond van een jaar is geen pup meer en als die zulke dingen doet, getuigt dat alleen maar van een gebrek aan opvoeding en geen overwicht op je hond hebben.
Hallo, HONDEN doen dat dus wel , daar kun je als baas niks aan doen hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2011 07:44 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Doe je ook zo met kinderen ,geen opvoeding dus schop en trap ik zelf wel van me af ?
Gezellig wijffie ben jij ,bevalt de wooncontainer een beetje
P.S. Inmiddels is hij al zo op zijn hoede, dat als hij een Herder aan ziet komen, zelf de confrontatie
aangaat.
Goed zo een ras afrekenen op een individu,de PVV is er groot me geworden.
Altijd maar weer die herders,
het zou verboden moeten worden .
Nou... heel eerlijk gezegd heb ik ook wel eens mijn knie omhoog gedaan toen een grote hond maar tegen me aan bleef springen. Kom op, als een baas niets doet mag je jezelf wel verdedigen lijkt mij?quote:Op woensdag 11 mei 2011 07:44 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Doe je ook zo met kinderen ,geen opvoeding dus schop en trap ik zelf wel van me af ?
Gezellig wijffie ben jij ,bevalt de wooncontainer een beetje
P.S. Inmiddels is hij al zo op zijn hoede, dat als hij een Herder aan ziet komen, zelf de confrontatie
aangaat.
Goed zo een ras afrekenen op een individu,de PVV is er groot me geworden.
Altijd maar weer die herders,
het zou verboden moeten worden .
Ik heb ook wel es een hond van mijn honden afgeschopt en hard , terwijl de baas verderop stond te kletsen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:12 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou... heel eerlijk gezegd heb ik ook wel eens mijn knie omhoog gedaan toen een grote hond maar tegen me aan bleef springen. Kom op, als een baas niets doet mag je jezelf wel verdedigen lijkt mij?
Een knie omhoog ter verdediging vind ik wat anders dan een hond van je aftrappen omdat hij tegen je opspringt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:12 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou... heel eerlijk gezegd heb ik ook wel eens mijn knie omhoog gedaan toen een grote hond maar tegen me aan bleef springen. Kom op, als een baas niets doet mag je jezelf wel verdedigen lijkt mij?
Ik weet echt zeker dat ze dat wel zien hoor, zowel positief als negatief.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:06 schreef Sorella het volgende:
Mijn hond kon altijd goed met andere honden opschieten, van chihauhau ? tot st.bernhard maar dobermans moest ze niet.
Volgens mij kunnen ze echt het verschil wel zien tussen het ene en het andere ras.
Naja die laatste regel is natuurlijk ook weer tekenend voor een eigenaar van een grote hond, die wint toch wel of loopt niet al te veel schade op.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:00 schreef zeeeend het volgende:
Er loopt hier een Jack die bijna gemold was door een DH,kantje boord.
Terwijl de hechtingen nog in zijn nek zaten ,ging hij volgas op mijn teven af (Spelen altijd samen)
Klamme zweet stond de eigenaar nader dan hem lief was ,terwijl de hond nergens last van had.
Naderhand zijn ze de dader ook nog wel eens tegengekomen (op veilige afstand) ,ging hij toch maar even achter het baasje staan .
Het regelt zich in vele gevallen ook zelf wel
Verkeerd uitgedrukt waarschijnlijk,dit ging over het feit dat een eigenaar ook angst of spanning kan bewerkstelligen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Naja die laatste regel is natuurlijk ook weer tekenend voor een eigenaar van een grote hond, die wint toch wel of loopt niet al te veel schade op.
Ik probeer confrontaties liever te vermijden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |