abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:42:45 #1
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_95588403
Ik trek me niet vaak snel iets aan van anderen, maar vandaag hield ik het niet meer. Ik was mijn hond aan het uitlaten, het was echt heerlijk weer, en ik besloot om hem los te laten lopen. Van iemand heb ik ooit gehoord dat je in dat gebied een boete krijgt als ze je pakken, omdat de hond niet los mag lopen, maar ik heb ze er zelf eigenlijk nooit gezien (wel op andere plekken), en het maakte me op dat moment ook niet uit als ik een boete zou krijgen omdat ik zag hoe mijn hond ervan genoot.

Mijn hond HAAT kinderen, maar hij was zo vrolijk, dat hij zelfs niet naar de kinderen die daar op straat aan het spelen waren blafte of schreeuwde oid, hij liep gewoon rustig door. Op een gegeven moment begon een man, die al een tijdje naar me zat te kijken, me ineens aan te spreken "je mag hier niet lopen met je hond". Dus ik zeg pardon? Er lopen hier elke dag een paar honderd honden voorbij, en je verteld mij dat ik hier niet met mijn hond mag lopen? Ik weet dat je hier je hond moet aanlijnen, maar helemaal verboden voor honden? Alsjeblieft zeg. En ik liep vervolgens door.

"He doe even normaal en blijf eens staan als ik tegen je praat". Ik draaide me om en ik begon al aardig pissig te worden. Hij begon weer te schreeuwen dat ik hier absoluut niet met mijn hond mag lopen en dat zijn kinderen in de schijt van mijn hond mogen spelen.. Pardon? mijn hond heeft niet eens lopen schijten, dus ik had hem even duidelijk gemaakt dat ik het ook netjes op zal ruimen ALS hij dat zou doen. Maar nog begon hij door te pushen dat ik er ABSOLUUT NIET mag lopen met de hond, dus ik was het even helemaal zat en liep weer verder. Hij bleef me achtervolgen en doorschreeuwen, op een gegeven moment hield ik het niet meer en vertelde hem dat die z'n bek moest houden (ik vond het gewoon echt niet fijn dat hij achter me aan bleef lopen, vieze stalker :') ) "Oh ben je dr zo een? Zo'n asociaal type he.. gaan we slechte taal praten?" Oh kom op zeg, hypocriet, alsof jij zo'n brave burger bent die nooit iets "verkeerd" doet :r

Hij haalde z'n buren d'r bij en begonnen zo te praten dat ik het nog net kon horen over wat voor een asociaal wijf ik wel niet ben en wat een kut hond ik heb en dat ze er eens wat aan moeten doen, aan het feit dat er elke dag zoveel honden lopen :') ik ben toen de andere kant opgelopen en met mijn hond naar het park gegaan waar hij zonder gezeik los kon rennen.. :r

Zo, en wat ik nog het meest grappige vind aan mijn verhaal. Ik heb net even opgezocht en wat blijkt nu? Het is gewoon een losloopgebied zonder opruimplicht :') :')

Echt een heel lang verhaal, maar ik moest het even kwijt. Ik word namelijk ZO vaak aangesproken door die mensen die zich zo fucking geweldig voelen omdat ze in de 'duurdere' wijk wonen van de stad en volwassene mensen niet aan durven te spreken, maar mij wel omdat ze niet verwachten dat ik wat terug zeg, en als ik wat terug zeg zien ze mij meteen als asociaal kutkind :X
pi_95588501
tis wat
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:45:57 #3
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_95588511
Ik vroeg me eigenlijk af of meer mensen dit meemaken? Ik maak het echt zooo vaak mee he
pi_95588520
Tientallen aanwijzingen dat je die hond gewoon aan de lijn had moeten houden en dan zeuren als er iets van wordt gezegd. :')
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:46:40 #5
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_95588527
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:45 schreef Loveless85 het volgende:
tis wat
Nah, als je dit elke maand wel een paar keer meemaakt ben je het op een gegeven moment echt wel zat.
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:47:12 #6
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_95588545
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:46 schreef Ausputzert het volgende:
Tientallen aanwijzingen dat je die hond gewoon aan de lijn had moeten houden en dan zeuren als er iets van wordt gezegd. :')
Het is een losloopgebied.
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:47:52 #7
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_95588566
Maar het ging niet eens om het aanlijnen, hij had het erover dat honden daar helemaal verboden zijn, en dat is ECHT onzin.
pi_95588595
een hond :')
vieze kutbeesten :r
FH 420 eev Globetrotter XL
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:50:49 #9
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_95588696
Gelijkwaardige situatie meegemaakt, uiteindelijk werd hij agressief en haalde een priem uit zijn zak...
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:53:12 #11
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_95588720
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:52 schreef HallalAllemaal het volgende:
Gelijkwaardige situatie meegemaakt, uiteindelijk werd hij agressief en haalde een priem uit zijn zak...
En jij liep met je hond?
pi_95588758
Ik ben nog nooit aangesproken, en ik laat onze hond ook gewoon los op plekken waar dat eigenlijk niet mag :@

Maar
quote:
Dus ik zeg pardon? Er lopen hier elke dag een paar honderd honden voorbij, en je verteld mij dat ik hier niet met mijn hond mag lopen? Ik weet dat je hier je hond moet aanlijnen, maar helemaal verboden voor honden? Alsjeblieft zeg.
Geef jij altijd zo'n uitgebreide reactie? :P

Ik zou gewoon lachend "ok" zeggen en doorlopen, of zei hij het echt op een boze toon?
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:56:04 #13
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_95588834
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:54 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik ben nog nooit aangesproken, en ik laat onze hond ook gewoon los op plekken waar dat eigenlijk niet mag :@

Maar

[..]

Geef jij altijd zo'n uitgebreide reactie? :P

Ik zou gewoon lachend "ok" zeggen en doorlopen, of zei hij het echt op een boze toon?
Ja hij begon al op een boze toon me aan te spreken, vandaar dat ik meteen zo reageerde. Normaal kan ik ze ook goed negeren, maar wanneer mensen zo tegen me beginnen te praten wil ik er meestal toch even wat van zeggen.
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:57:24 #14
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_95588881
Volgende keer gewoon de animalcops bellen.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:05:03 #15
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_95589171
Snap je dat nou, van die mensen die zoveel last kunnen hebben van andere levende wezens?
"Mijn leven is zo oninteressant dat ik me met zo'n hond ga zitten bemoeien, ook al ondervind ik geen enkele hinder van dat dier."
This isn't even my final form.
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:06:44 #16
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_95589214
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:42 schreef pumpkinsoup het volgende:
Hij begon weer te schreeuwen dat ik hier absoluut niet met mijn hond mag lopen en dat zijn kinderen in de schijt van mijn hond mogen spelen..
Je had hier moeten zeggen dat hij daar ook niet absoluut mag lopen omdat jouw hond anders tegen zijn schijtkop aan moet kijken.
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:09:03 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95589283
Meisje toch, je maakt wat mee!
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:11:16 #18
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_95589350
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:05 schreef Levolution het volgende:
Snap je dat nou, van die mensen die zoveel last kunnen hebben van andere levende wezens?
"Mijn leven is zo oninteressant dat ik me met zo'n hond ga zitten bemoeien, ook al ondervind ik geen enkele hinder van dat dier."
Inderdaad, maar in die buurt als ik daar loop, zie ik al die mensen echt constant voor hun raam zitten, mensen in de gaten houden. Wat trouwens wel erg is, is dat zijn buurman, die ik toevallig ken, omdat mijn hond vaak met zijn hond speelt, ook altijd zijn hond los laat daar, maar daar word natuurlijk ook niets van gezegd :')
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:14:12 #19
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_95589455
Mijn buurvrouw is trouwens net zo erg hoor. Mijn hond had een keer in haar tuin gekakt, maar daar had ze niets van gezegd. Maar een man was tegenover haar huis (er zit nog een autoweg tussen en daar dus nog een sloot) zijn hond aan het borstelen, en toen werd zo toch even pissig, helemaal schelden tegen die man. Had ze al het haar van die hond verzameld, en naar de gemeente toe gegaan. Werd haar alsnog verteld dat ze zich niet zo druk moet maken omdat het gewoon openbare ruimte is en dat er dus niets aan kon worden gedaan.
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:18:14 #20
333374 Lithia
Too serious
pi_95589599
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:14 schreef pumpkinsoup het volgende:
Mijn buurvrouw is trouwens net zo erg hoor. Mijn hond had een keer in haar tuin gekakt, maar daar had ze niets van gezegd. Maar een man was tegenover haar huis (er zit nog een autoweg tussen en daar dus nog een sloot) zijn hond aan het borstelen, en toen werd zo toch even pissig, helemaal schelden tegen die man. Had ze al het haar van die hond verzameld, en naar de gemeente toe gegaan. Werd haar alsnog verteld dat ze zich niet zo druk moet maken omdat het gewoon openbare ruimte is en dat er dus niets aan kon worden gedaan.
Wtf, verzamelde serieus dat haar? :') Leuke hobby weer.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:21:20 #21
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_95589713
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:18 schreef Lithia het volgende:

[..]

Wtf, verzamelde serieus dat haar? :') Leuke hobby weer.
Haha ja. Die heeft echt niets te doen en zeikt echt om de kleinste dingen. En dan verteld ze mijn moeder al die verhalen, en dan heeft mijn moeder echt iets van; okeeeeeeee :')
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:38:55 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_95590441
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:42 schreef pumpkinsoup het volgende:
Ik trek me niet vaak snel iets aan van anderen, maar vandaag hield ik het niet meer. Ik was mijn hond aan het uitlaten, het was echt heerlijk weer, en ik besloot om hem los te laten lopen. Van iemand heb ik ooit gehoord dat je in dat gebied een boete krijgt als ze je pakken, omdat de hond niet los mag lopen, maar ik heb ze er zelf eigenlijk nooit gezien (wel op andere plekken), en het maakte me op dat moment ook niet uit als ik een boete zou krijgen omdat ik zag hoe mijn hond ervan genoot.

Mijn hond HAAT kinderen, maar hij was zo vrolijk, dat hij zelfs niet naar de kinderen die daar op straat aan het spelen waren blafte of schreeuwde oid, hij liep gewoon rustig door.
totdat het fout gaat?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_95591156
Goed idee om je hond, die kinderen haat, los te laten lopen in een gebied waar kinderen komen.

Volgens mij mogen honden trouwens nooit los op straat.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_95591363
Ik moest vandaag nog een loslopende poedel uit de groeven van mijn radiaalbanden halen. :(
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:59:12 #25
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_95591425
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:54 schreef Messina het volgende:
Goed idee om je hond, die kinderen haat, los te laten lopen in een gebied waar kinderen komen.

Jawel. Mits deze goed onder apel staan
pi_95591534
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

In Den Haag, Groningen en Hippolytushoef ( :') ) mogen honden alleen loslopen op daarvoor aangewezen plekken. Daar staan ook bordjes "Uitlaatplaats" of "Loslopen toegestaan".
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:11:22 #27
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_95592054
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:54 schreef Messina het volgende:

Er gaat nooit wat fout. Alleen wanneer kinderen hem aan willen raken begint die te blaffen, maar daar waarschuw ik ze ook voor als ik zie dat ze hem willen aanraken. Is overigens niet mijn schuld dat hij bang voor ze is (ik ben de tweede eigenaar)
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:14:07 #28
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_95592189
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:01 schreef Messina het volgende:

[..]

In Den Haag, Groningen en Hippolytushoef ( :') ) mogen honden alleen loslopen op daarvoor aangewezen plekken. Daar staan ook bordjes "Uitlaatplaats" of "Loslopen toegestaan".
Meestal staat dat ook op de site van je stad aangegeven waar ze wel en niet los mogen lopen. Bij ons is er in ieder geval een kaart gemaakt waar dat aangegeven staat. En het was niet echt een 'straat straat' maar je hebt daar dus woningen, een stukje pad waar mijn hond dus liep, grasveld en water.
  Moderator zaterdag 16 april 2011 @ 20:20:19 #29
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_95592493
Het is niet echt een aardige reactie, ik vraag me wel af wat er voor zo'n man dan aan vooraf gaat. Hier laten veel mensen ook honden gewoon uit op kinderspeelveldjes en dat is gewoon smerig.
Op een gegeven moment spreken mensen dan net degene aan die ze daar zien met een hond en dat is natuurlijk niet altijd de juiste.

Jammer dat mensen zich niet realiseren dat een dergelijke manier van aanspreken zelden een goed gesprek opleverd :{

Kun je het kaartje niet uitprinten? Kun je het hem de volgende keer laten zien.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:11 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

Er gaat nooit wat fout. Alleen wanneer kinderen hem aan willen raken begint die te blaffen, maar daar waarschuw ik ze ook voor als ik zie dat ze hem willen aanraken. Is overigens niet mijn schuld dat hij bang voor ze is (ik ben de tweede eigenaar)
Misschien dat ze je bij een hondenschool nog kunnen helpen om die angst wat weg te nemen? Hoe reageert hij dan als er kinderen langs hem rennen? Dat het niet jouw schuld is neemt niet weg dat hij nu natuurlijk wel jouw verantwoordelijkheid is ;)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:28:44 #30
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_95592847
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:11 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

Totdat er dus wel wat fout gaat.
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:30:10 #31
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_95592903
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:20 schreef senesta het volgende:
Het is niet echt een aardige reactie, ik vraag me wel af wat er voor zo'n man dan aan vooraf gaat. Hier laten veel mensen ook honden gewoon uit op kinderspeelveldjes en dat is gewoon smerig.
Op een gegeven moment spreken mensen dan net degene aan die ze daar zien met een hond en dat is natuurlijk niet altijd de juiste.

Jammer dat mensen zich niet realiseren dat een dergelijke manier van aanspreken zelden een goed gesprek opleverd :{

Kun je het kaartje niet uitprinten? Kun je het hem de volgende keer laten zien.

[..]

Misschien dat ze je bij een hondenschool nog kunnen helpen om die angst wat weg te nemen? Hoe reageert hij dan als er kinderen langs hem rennen? Dat het niet jouw schuld is neemt niet weg dat hij nu natuurlijk wel jouw verantwoordelijkheid is ;)
Ja klopt, ik wil best een normaal gesprek aangaan, maar als hij meteen op zo'n toon begint te praten ben ik er ook snel klaar mee, normaal ben ik juist het tegenovergestelde van vandaag en ben ik heel rustig en probeer ik juist de volwassene te zijn.

Zat inderdaad ook al aan te denken om het kaartje uit te printen, is denk toch wel handig aangezien blijkbaar niet veel mensen weten wat wel en geen loslaatgebied is (voor hem zelfs uitlaatgebied!).

En was ook nog van plan om met hem op een cursus te gaan, ben alleen nog op zoek naar een goede, zijn namelijk heel veel puppycursussen, of ze zijn juist heel hard handig en dat wil ik écht niet. Had het er namelijk met een vrouw in de buurt over laatst, zij had haar honden ook op een cursus gedaan, en wanneer er niet werd geluisterd, kregen ze een klap, dus daar was ze ook snel klaar mee :{

Hij heeft trouwens 3 jaar bij die mensen gezeten, en ze hebben hem nooit naar buiten genomen, hij zat altijd in de bench als ze weg waren, het was echt een hondje voor 'de mooi'. Hierdoor is hij echt heeel erg bang voor alles, de stad in, nieuwe mensen, kinderen, treinen. Sinds ik hem heb, probeer ik hem overal mee te nemen waar hij naar binnen mag, nu is hij niet meer bang de stad in te gaan, of voor nieuwe mensen, wildvreemden kunnen hem nu aaien terwijl hij eerst meteen begon te blaffen, en vrienden kunnen hem zelfs optillen zonder dat hij het erg vindt, hij durft zelfs even op het station te staan zonder bang te zijn, maar sommigen dingen zijn zoo moeilijk om eruit te krijgen, zeker met kinderen, omdat dat van twee kanten komt, maar ik ben er zeker mee bezig.
pi_95594045
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:28 schreef Qwea het volgende:

[..]

Totdat er dus wel wat fout gaat.
Dit dus inderdaad. Neem toch geen risico. Ook voor je eigen hond niet. :)
Wat voor ras/mix is het eigenlijk? ;)
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:55:41 #33
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_95594070
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:55 schreef Messina het volgende:

[..]

Dit dus inderdaad. Neem toch geen risico. Ook voor je eigen hond niet. :)
Wat voor ras/mix is het eigenlijk? ;)
Wat doet het ras ertoe?
pi_95594107
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat doet het ras ertoe?
Niets. Ik ben geen "ohhh een pitbull bijt veel sneller dan een labrador"-figuur.

Maar wil het alsnog weten ;) Noem het dus maar interesse :P
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:58:21 #35
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_95594685
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:58 schreef pumpkinsoup het volgende:
Het is een Shiba Inu
Die zou ik zeker aan de lijn houden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou inderdaad op zoek gaan naar een goede hondenschool, waar ook jij je goed (bij) voelt.

Zo lang een hond opgewonden/geirriteerd/geergerd/boos wordt/raakt als hij kinderen ziet, zou ik het risico toch niet nemen, simpelweg omdat je niet KAN weten wanneer een hond uithaalt.

Ik begrijp absoluut dat je je hond lekker wilt laten loslopen. Spelen en ravotten hoort er toch bij :)

Toch snap ik de reactie van de man ook wel een beetje. Ik vind 't ook niet fijn als er hier in de wijk een hond losloopt. Zeker niet nadat mijn kleine hondje is doodgebeten door een wat grotere hond.
pi_95594850
Tsja, ik kan zo'n man wel snappen! Mijn vriendin heeft de littekens van een herdershond in haar schouders staan, de eigenaar dacht ook dat hun hond heel lief was en wel even los kon lopen.....
pi_95594902
Mijn hond gaat alleen los in het bos, zoals het hoort. Op andere plekken moet ie gewoon aan de lijn.
  Moderator zaterdag 16 april 2011 @ 21:16:48 #39
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_95595144
Mijn hond liep voorheen wel los op losloopgebieden. Maar veel mensen die geen hond hebben zijn zich ook niet eens bewust van die losloopgebieden. Maar mijn hond was dan ook heel erg makkelijk en sociaal.

Mijn vorige hond kon niet met andere honden en niet met kinderen. Die liep altijd aan de lijn en op plekken waar veel kinderen waren zelfs met een muilkorf.

Elco loopt nu ook altijd aan de lijn maar dat komt omdat hij nu zo doof is dat hij me niet hoort als ik hem roep en dat vind ik voor hem gevaarlijk.
  zaterdag 16 april 2011 @ 21:17:06 #40
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_95595161
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:07 schreef Messina het volgende:

[..]

Die zou ik zeker aan de lijn houden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou inderdaad op zoek gaan naar een goede hondenschool, waar ook jij je goed (bij) voelt.

Zo lang een hond opgewonden/geirriteerd/geergerd/boos wordt/raakt als hij kinderen ziet, zou ik het risico toch niet nemen, simpelweg omdat je niet KAN weten wanneer een hond uithaalt.

Ik begrijp absoluut dat je je hond lekker wilt laten loslopen. Spelen en ravotten hoort er toch bij :)

Toch snap ik de reactie van de man ook wel een beetje. Ik vind 't ook niet fijn als er hier in de wijk een hond losloopt. Zeker niet nadat mijn kleine hondje is doodgebeten door een wat grotere hond.
Tot nu blaft/valt die aan als die er een reden voor heeft (te kort uitgelaten, te lang buiten gespeeld of uit waakzaamheid) maar inderdaad, ik weet niet wanneer hij ineens uit kan halen omdat ik hem niet van pups af aan heb.

En ik snap de man zijn reactie ook deels, als hij op een normale manier had gezegd dat mijn hond niet los mag. Maar hij had het meteen over dat honden daar helemaal niet mogen lopen, en dan ook meteen op zo'n negatieve toon..
  zaterdag 16 april 2011 @ 21:19:10 #41
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_95595263
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:14 schreef pumpkinsoup het volgende:
Dat is zo vreselijk ranzig he, 3 vierkante meter helemaal bevuild met plukken hondenhaar :r Doe dat lekker thuis ransaap :r
  zaterdag 16 april 2011 @ 21:24:08 #42
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_95595543
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:11 schreef Markster het volgende:
Mijn hond gaat alleen los in het bos, zoals het hoort. Op andere plekken moet ie gewoon aan de lijn.
Hierbij bedankt de wereld jou.
  Moderator zaterdag 16 april 2011 @ 21:26:32 #43
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_95595670
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:19 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat is zo vreselijk ranzig he, 3 vierkante meter helemaal bevuild met plukken hondenhaar :r Doe dat lekker thuis ransaap :r
:D Ik deed het voorheen ook vaak op het hondenveld, vooral in het voorjaar. De vogeltjes zijn er dol op voor hun nestjes. De dag erna was er vaak al niets meer te vinden
pi_95596388
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:24 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Hierbij bedankt de wereld jou.
Ok.
  zaterdag 16 april 2011 @ 22:27:58 #45
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_95598840
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:19 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ach, dan ligt er hondenhaar, dan zwerfafval en eens in het jaar ook resten van vuurwerk. Levende wezens maken nou eenmaal troep, ik moedig het niet aan maar je moet ook niet de zeikerd uithangen.
pi_95600077
Als reactie op de OP, ik vind het nogal een vreemde reactie van meneer maar was er dan ook niet op in gegaan.

Buiten de OP om vind ik het wel lastig wanneer mensen hun hond hebben loslopen (hier kennen we geen aangewezen losloopgebieden) en hem niet aanlijnen wanneer er een andere hond aan komt.
Mijn hond zit aan de lijn wanneer er andere honden in de buurt zijn ook omdat ze doof is en niet altijd even betrouwbaar qua vriendelijkheid tov andere honden. Maar wat doe je als een andere hond dan wel toenadering zoekt.. dan heb ik dus een probleem met mijn aangelijnde hond.
Dan is het best lastig, verder prima hoor mits niet op kinderspeelveldjes en opgevoedde hond ^O^ .
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_95600343
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

Kom maar op met dat artikel uit het wetboek Van Strafrecht dan .
met een teletac ja : http://juridischdagblad.nl/content/view/9643/53/
maar niet enkel onder appèl .
  zaterdag 16 april 2011 @ 23:55:24 #48
291663 Amooma
It's my TURN
pi_95603959
Herkenbaar!

Mijn vriend was laatst s'ochtends vroeg onze pup aan het uitlaten. We hebben in de buurt niet echt een groot veld dus we doen dan een rondje door de wijk heen. Het is een pup O+ , dus natuurlijk zit hij nog aan de lijn.

Komt er uit het niets een vrouw uit haar huis gestapt die erg geïrriteerd vraagt: WAAROM RUIM JIJ DE POEP VAN JE HOND NOOIT OP?!

Waarop mijn vriend het zakje uit zijn jaszak haalde en antwoorde: Nou mevrouw, als ik de poep van mijn hond nooit op zou ruimen, waarom zit in elke zak van mijn kleding wel een boterhamzakje? Wij ruimen de poep van onze hond ALTIJD op.

De vrouw had hier niks op terug te brengen en ging snellll weer naar binnen. :W

Nu snap ik wel dat het erg vervelend kan zijn dat er poep voor je deur ligt als je geen hond hebt. Ik heb zelf een hond en ik vind het ook superirritant.. (En er ligt hier in de buurt echt belachelijk veel poep, dat geef ik toe)
Maar om dan een willekeurig iemand erop aan te spreken vind ik ook dikke onzin. Doe dat dan als de hond aan het poepen is en de baas er vervolgens gewoon bij weg loopt. En, wat ook al gezegd is, de toon waarop is ook belangrijk!
Mijn vriend ruimt de boel netjes op en wordt aangesproken op het gedrag van andere baasjes, slaat toch helemaal nergens op! Het kan toch ook wel vriendelijk?!

Sommige mensen |:(
It's so FLUFFY I'm gonna DIE!!
pi_95615158
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:17 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

En ik snap de man zijn reactie ook deels, als hij op een normale manier had gezegd dat mijn hond niet los mag. Maar hij had het meteen over dat honden daar helemaal niet mogen lopen, en dan ook meteen op zo'n negatieve toon..
Tegen dat soort mensen moet je gewoon zeggen dat ze zich er niet mee moeten bemoeien en gewoon doorlopen. Korte reactie, weinig ruimte voor discussie. Dat doe ik ook altijd en werkt prima.
pi_95615392
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat doet het ras ertoe?
Nou, voor sommige mensen veel. Ik kom wel eens mensen tegen die dan zeggen: ja, mijn hondje is bang voor duitse herders...Dan denk ik bij mezelf: ja hoor natuurlijk, jouw hond ziet mijn hond aankomen en denkt bij zichzelf, shit, daar komt een duitse herder aan.. 8)7
pi_95615995
Troost je ik maak het elke dag mee :')
Ik woon namelijk in een honden haat buurt :')

Ik ruim namelijk nooit mijn poep op ( terwijl ik altijd een hele rol zakjes bij me heb)
Ik ben een asociaal wijf & mijn moeder net zo goed

Zelfs een paar keer voorgekomen dat ze uit hun slaapkamer hingen en mij in de gaten hielden
en zodra mn hond poepte ze zeiden JA JE HOND HEBT GEPOEPT

Ook in het park mag onze hond niet los volgens de andere hondenbezitters omdat onze hond schijnt te bijten :')
Wij hebben een bull terrier dus vooroordelen here we come :')
Terwijl onze dame voor elke scheet al onderdanig op haar rug gaat liggen

Dus je bent niet de enige :') :*
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')