En er zijn ook veel verhalen die juist het tegenovergestelde vertellen. Sommige mensen zijn gewoon lichamelijker en oppervlakkiger ingesteld, laten we het daar op houden. In dit topic weten bepaalde users meer over mij dan kennissen irl. Natuurlijk weten die kennissen hoe ik overkom, maar zegt dat dan meer over mij? Ze weten niet wat zich echt in mijn hoofd afspeelt, of in mijn beleving. Dat vind ik meer waard dan de indrukken die zij van mij hebben. Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 17 april 2011 02:46 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Ik doe niet meer aan internetdaten of überhaupt vrienden maken via het WWW. Toen internet net opkwam heb ik dat een paar keer gedaan, maar het verschil qua ervaring van die mensen IRL t.o.v. het internet was mij keer op keer te groot en het voelde vooral onnatuurlijk aan bij me.
Ondanks het feit dat de meisjes zich hetzelfde gedroegen IRL als op internet.
Jij al ervaring met internetvrienden ontmoeten?
Ik snap niet echt hoe je dat verband legt, maar je wilt er duidelijk niet over praten.quote:Op zondag 17 april 2011 02:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En er zijn ook veel verhalen die juist het tegenovergestelde vertellen. Sommige mensen zijn gewoon lichamelijker en oppervlakkiger ingesteld, laten we het daar op houden.
Dat is niet waar, maar ik heb gewoon door dat we elkaar niet gaan begrijpen.quote:Op zondag 17 april 2011 02:52 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Ik snap niet echt hoe je dat verband legt, maar je wilt er duidelijk niet over praten.
Oeh! Mag ik inhaken?quote:Op zondag 17 april 2011 02:46 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Ik doe niet meer aan internetdaten of überhaupt vrienden maken via het WWW. Toen internet net opkwam heb ik dat een paar keer gedaan, maar het verschil qua ervaring van die mensen IRL t.o.v. het internet was mij keer op keer te groot en het voelde vooral onnatuurlijk aan bij me.
Ondanks het feit dat de meisjes zich hetzelfde gedroegen IRL als op internet.
Jij al ervaring met internetvrienden ontmoeten?
Dat is toch iets persoonlijks denk ik. De ervaringen van vrouwen verschillen op dit gebied sowieso heel erg t.o.v. mannen, dat moet je niet vergeten. Ik kan het daarentegen heel erg waarderen als iemand ongenuanceerd tegen mij tekeer gaat, of dat nou positief of negatief is, ik weet tenminste wat ik aan die persoon heb naderhand.quote:Op zondag 17 april 2011 03:00 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Oeh! Mag ik inhaken?![]()
Ik ontmoet al een aantal jaar mensen via internet, waarna IRL.
En ik moet juist zeggen dat ik eigenlijk niet anders meer wil.
Ervan uitgaande dat iemand oprecht is, is het online vele malen makkelijker om iets dat minder leuk is aan jezelf te vertellen. De ander ziet niet dat je bloost, en jij hoeft zijn afkeurende gezicht niet te zien.
Zo kun je veel gemakkelijker aan elkaar wennen voor je elkaar voor het eerst ziet.
Mijn oma gaf me ooit heel wijs advies, dat ben ik nooit meer vergeten.
Als je een leuke jongen ziet... Stel je hem dan voor terwijl hij zijn teennagels staat te knippen in jouw gootsteen. Vind je hem dan nog steeds oprécht leuk? Dán is het de moeite waard.
Met internet kun je elkaar al voorbereiden op dat soort ranzige feitjes over elkaar, vóórdat je elkaar überhaupt ontmoet. Scheelt een hoop ongemakkelijke confrontaties, weet ik uit ervaring.
Helemaal mee eens. Eerlijkheid is alles, en dat is via internet simpelweg een stuk makkelijker.quote:Op zondag 17 april 2011 03:05 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Dat is toch iets persoonlijks denk ik. De ervaringen van vrouwen verschillen op dit gebied sowieso heel erg t.o.v. mannen, dat moet je niet vergeten. Ik kan het daarentegen heel erg waarderen als iemand ongenuanceerd tegen mij tekeer gaat, of dat nou positief of negatief is, ik weet tenminste wat ik aan die persoon heb naderhand.
Precies de indruk die ik ook heb. Alleen abn spreken niet.quote:Op zondag 17 april 2011 02:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zelfverzekerd, spontaan, geïnteresseerd in een ander, begripvol, bijna vloeiend abn, relaxt, maar stoer.
Ik had het dan ook over kennissen hè, geen vrienden.quote:Op zondag 17 april 2011 03:02 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Ok, je had je post wat uitgebreid zag ik.
Je deelt meer op het internet dan IRL? Ik zou me daar persoonlijk niet prettig bij voelen om mijn diepste gedachten te delen met mensen die ik niet ken. Mijn vrienden weten wel wat er in mij omgaat omdat ik dat met ze deel. Sommige dingen hou ik ook liever voor mezelf en hoeft niet iedereen te weten. Ik begrijp dat het fijn is om veilig achter je computer te zitten en je hoofd te legen bij mensen, maar ik geef toch de voorkeur aan het 'echte' werk.
Heeft dat nog actie opgeleverd?quote:Op zondag 17 april 2011 12:10 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik snap niet dat bepaalde mensen hier alles maar kunnen zeggen over hun persoonlijke leven (kut verleden enzovoort). Ik zou dat nooit écht kunnen, in real life kost het me al moeite. Mijn vrienden weten heel veel niet van mij, behalve mijn ouders en mijn zusje dan. Vrienden zeggen ook van mij dat ik nooit wat loslaat, nooit over mezelf praat enzovoort. De laatste keer dat ik echt iets persoonlijks heb verteld was aan een meisje uit mijn klas, ik vertelde dat aan haar omdat zij hetzelfde heeft meegemaakt vroeger, dan praat ik er ook makkelijker over en dan begrijp je elkaar veel beter. Ik vertrouwde haar. En we waren 1 week weg met de klas, dan groei je veel meer naar elkaar toe, dat heeft er ook mee te maken. Om het OT te houden: ik lag bij haar in bed. Maar was meer vriendschappelijk en ik was een beetje aangeschoten (dus opener).![]()
Maar ik kan niet iemand vertrouwen via de computer aangezien je geen gezichtsuitdrukking ziet, je weet niet of de andere mensen je serieus nemen of niet. Ik vind dat moeilijk.
Nee. Ik voel toch niks voor haar, kan alleen goed met haar praten. En zij was ook aangeschoten dus dan zou ik haar feitelijk misbruiken (in mijn ogen).quote:
Daar heb je een punt.quote:Op zondag 17 april 2011 12:21 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Nee. Ik voel toch niks voor haar, kan alleen goed met haar praten. En zij was ook aangeschoten dus dan zou ik haar feitelijk misbruiken (in mijn ogen).
Ja, best een belemmering toch. Weet je wat de oorzaak is? Ik persoonlijk weet niet wat de oorzaak daarvan is, misschien omdat ik mensen niet snel vertrouw..quote:Op zondag 17 april 2011 12:23 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Daar heb je een punt.![]()
Over persoonlijke dingen praten vind ik ook moeilijk. Vooral tegen mensen waarmee ik een band heb.
Ik weet wel een beetje wat de oorzaak is bij mij. Maar daar heb ik al genoeg over gepraat hier op Fok! en andere plaatsen.quote:Op zondag 17 april 2011 12:27 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ja, best een belemmering toch. Weet je wat de oorzaak is? Ik persoonlijk weet niet wat de oorzaak daarvan is, misschien omdat ik mensen niet snel vertrouw..
Ik zie soms mensen die meteen op de eerste dag dat ze je leren kennen, hun hele levensverhaal vertellen. Dan denk ik altijd dat ze uit zijn op aandacht.
Ik heb andere ervaringen, als ik eerlijk ben over me leven verwachten ze meteen problemen. Er zijn genoeg mensen die alleen maar huisje boompje beestje kennen. 2 x per jaar op een vakantie gaan en het ergste wat ze meequote:Op zondag 17 april 2011 12:10 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik snap niet dat bepaalde mensen hier alles maar kunnen zeggen over hun persoonlijke leven (kut verleden enzovoort). Ik zou dat nooit écht kunnen,
in real life kost het me al moeite. Mijn
vrienden weten heel veel niet van mij,
behalve mijn ouders en mijn zusje dan.
Vrienden zeggen ook van mij dat ik nooit
wat loslaat, nooit over mezelf praat
enzovoort. De laatste keer dat ik echt
iets persoonlijks heb verteld was aan een
meisje uit mijn klas, ik vertelde dat aan
haar omdat zij hetzelfde heeft
meegemaakt vroeger, dan praat ik er ook
makkelijker over en dan begrijp je elkaar
veel beter. Ik vertrouwde haar. En we
waren 1 week weg met de klas, dan groei
je veel meer naar elkaar toe, dat heeft er
ook mee te maken. Om het OT te
houden: ik lag bij haar in bed. Maar was
meer vriendschappelijk en ik was een
beetje aangeschoten (dus opener).![]()
Maar ik kan niet iemand vertrouwen via
de computer aangezien je geen
gezichtsuitdrukking ziet, je weet niet of
de andere mensen je serieus nemen of
niet. Ik vind dat moeilijk.
Dat ervaar ik weer anders. Toen ik mijn ''probleem'' op fok plaatste, kreeg ik echt alleen maar kut reacties. Allemaal bevooroordeeld. Ik heb dus geleerd hier dat ik nóóit meer iets persoonlijks op fok neerzet, sowieso niet. Of ze denken dat je trollt of ze gaan het hele topic verneuken met verwijten, ik ben hard verneukt door mensen hier vind ik.. (ook door mensen die hier ''serieus'' en braaf posten: KW, strawberry) maar geen probleem, eigen schuld. Ik wist trouwens ook niet dat er zulke reacties zouden komen, snapte niks van Fok. Duurde wel een tijdje voordat ik het hier allemaal begreep.quote:Op zondag 17 april 2011 12:51 schreef lipper het volgende:
[..]
Ik heb andere ervaringen, als ik eerlijk ben over me leven verwachten ze meteen problemen. Er zijn genoeg mensen die alleen maar huisje boompje beestje kennen. 2 x per jaar op een vakantie gaan en het ergste wat ze mee
hebben gemaakt is dat oma op 95 jarig leeftijd overlijd. Als je vertelt dat je dakloos bent geweest zeggen ze huh waarom is toch niet nodig in Nederland.
En dan is mijn ervaring dat je meteen bent uitgeluld. En weinig begrip meer krijgt. Daarom ben ik juist blij met fok. In mijn eigen topic heb ik een paar goede tips gekregen en het laatste zetje naar de huisarts.
Tsja, de manier waarop je overkwam hielp daar ook niet echt bij. Daarbij had dat meisje echt last van jou, dan is het lastiger begripvol te zijn.quote:Op zondag 17 april 2011 12:59 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dat ervaar ik weer anders. Toen ik mijn ''probleem'' op fok plaatste, kreeg ik echt alleen maar kut reacties. Allemaal bevooroordeeld. Ik heb dus geleerd hier dat ik nóóit meer iets persoonlijks op fok neerzet, sowieso niet. Of ze denken dat je trollt of ze gaan het hele topic verneuken met verwijten, ik ben hard verneukt door mensen hier vind ik.. maar geen probleem, eigen schuld. Ik wist trouwens ook niet dat er zulke reacties zouden komen, snapte niks van Fok. Duurde wel een tijdje voordat ik het hier allemaal begreep.
Maar toen ik over dat probleem ging praten met mensen in real life, werd er veel minder bevooroordeeld gereageerd. Er werd gewoon beter/serieuzer gereageerd. Had ik tenminste wel wat aan en dat had ik ook eerder moeten doen.
Ja, maar dat snap je dus het. Het kwam vooral door hoe je overkwam.quote:Op zondag 17 april 2011 12:59 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dat ervaar ik weer anders. Toen ik mijn ''probleem'' op fok plaatste, kreeg ik echt alleen maar kut reacties. Allemaal bevooroordeeld. Ik heb dus geleerd hier dat ik nóóit meer iets persoonlijks op fok neerzet, sowieso niet. Of ze denken dat je trollt of ze gaan het hele topic verneuken met verwijten, ik ben hard verneukt door mensen hier vind ik.. (ook door mensen die hier ''serieus'' en braaf posten: KW, strawberry) maar geen probleem, eigen schuld. Ik wist trouwens ook niet dat er zulke reacties zouden komen, snapte niks van Fok. Duurde wel een tijdje voordat ik het hier allemaal begreep.
Maar toen ik over dat probleem ging praten met mensen in real life, werd er veel minder bevooroordeeld gereageerd. Er werd gewoon beter/serieuzer gereageerd. Had ik tenminste wel wat aan en dat had ik ook eerder moeten doen.
Huh ??? Ik zoek niet overal een negatief iets achter hoorquote:Op zondag 17 april 2011 13:33 schreef iwannabehigh het volgende:
In real life waren mensen wel begripvol dus ik denk dat het er ook mee te maken heeft omdat het via internet is. Kan je makkelijker hard zijn én bevooroordeeld. En het ligt er dus maar net aan hoe je wilt reageren, maar ik heb zoiets van; als het topic je niet aanstaat - reageer dan gewoon niet aangezien je dan toch negatief reageert en reacties geeft die niet zinvol zijn.
Maakt ook niet uit. Ik heb er wel van geleerd, ook dat de meeste mensen echt sensatiezoekers zijn. Overal iets ergs/negatiefs achter zoeken. Meteen een link leggen naar vreselijke dingen, ook weer mensen hier zoals Former en Straw![]()
![]()
Maar ja OT. Versieren is niet mijn ding iig.Ik wacht wel tot mensen mij versieren en eigenlijk is het niet eens nodig; als je een klik met iemand hebt, gaat het allemaal vanzelf.
Het zit diep hè.quote:Op zondag 17 april 2011 13:33 schreef iwannabehigh het volgende:
In real life waren mensen wel begripvol dus ik denk dat het er ook mee te maken heeft omdat het via internet is. Kan je makkelijker hard zijn én bevooroordeeld. En het ligt er dus maar net aan hoe je wilt reageren, maar ik heb zoiets van; als het topic je niet aanstaat - reageer dan gewoon niet aangezien je dan toch negatief reageert en reacties geeft die niet zinvol zijn.
Maakt ook niet uit. Ik heb er wel van geleerd, ook dat de meeste mensen echt sensatiezoekers zijn. Overal iets ergs/negatiefs achter zoeken. Meteen een link leggen naar vreselijke dingen, ook weer mensen hier zoals Former en Straw![]()
![]()
Maar ja OT. Versieren is niet mijn ding iig.Ik wacht wel tot mensen mij versieren en eigenlijk is het niet eens nodig; als je een klik met iemand hebt, gaat het allemaal vanzelf.
Is dat leuk dan versierd worden?quote:Op zondag 17 april 2011 13:41 schreef formerjellybean het volgende:
Ik ben eigenlijk altijd versierd, misschien dat ik daarom wel een verschrikkelijke kluns ben als ik het zelf iemand zie die ik leuk vind.
Zo diep zit het ook weer niet hoor. Ik wil ook aangeven; mensen die hier zo heilig doen in dit topic, zijn het soms helemaal niet. Ze naaien je allemaal als ze de kans krijgen. Zo zie ik het.quote:Op zondag 17 april 2011 13:46 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Het zit diep hè.
Maar nogal flauw aangezien jij er zelf ook een handje van hebt negatief, hard of bevooroordeeld te reageren.
OT: Ook ik word altijd versiert, en als ik iemand zie zitten lok ik door middel van flirten weer versiergedrag bij hem uit en is het weer rond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |