Je moet ook in je achterhoofd houden dat wanneer je met mensen praat via het internet -vooral op fora- dat tijd aan hun zijde staat. Als je met iemand een gesprek aangaat in persoon kun je niet even je gedachten eroverheen laten gaan wat er nou is gezegd. Dat laatste zorgt toch voor een hele andere indruk van iemand.quote:Op zondag 17 april 2011 02:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar die stukjes typen geven soms wel de persoonlijkheid van mensen weer. Helemaal als je persoonlijke dingen vertelt. Of bepaald soort humor hebt. Betrokkenheid bij users. Ik vind het zeker wat zeggen.
Dat heeft juist alles te maken met het innerlijk van een persoon!quote:Op zondag 17 april 2011 02:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat gaat niet over innerlijk van een persoon.
Eensquote:Op zondag 17 april 2011 02:28 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat is het leuke van dit forum. Het innerlijk krijgt hier meer ruimte en het uiterlijk valt weg.
Fok is voor mij ook vermaak, hoor.quote:Op zondag 17 april 2011 02:30 schreef formerjellybean het volgende:
Nou , voor mij is fok meer vermaak, vind het trouwens al ingewikkeld genoeg met echte contacten , dan dat ik me ook nog beelden moet gaan maken van mensen die ik online ken.
Daarom krijg je hier een betere indruk van wat iemand werkelijk denkt.quote:Op zondag 17 april 2011 02:29 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Je moet ook in je achterhoofd houden dat wanneer je met mensen praat via het internet -vooral op fora- dat tijd aan hun zijde staat. Als je met iemand een gesprek aangaat in persoon kun je niet even je gedachten eroverheen laten gaan wat er nou is gezegd. Dat laatste zorgt toch voor een hele andere indruk van iemand.
Het is een weerspiegeling van karakter en persoonlijkheid. Maar niet van diepere innerlijk, wat je ziet als alle oppervlakkigheden wegvallen.quote:Op zondag 17 april 2011 02:31 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Dat heeft juist alles te maken met het innerlijk van een persoon!
Kost mij niet bepaald moeite om een indruk te hebben, of een beeld, van users. Dat gaat vanzelf. FOK! is verder voor mij ook vermaak en ik leer er ook dingen van, dat heeft er niets mee te maken.quote:Op zondag 17 april 2011 02:30 schreef formerjellybean het volgende:
Nou , voor mij is fok meer vermaak, vind het trouwens al ingewikkeld genoeg met echte contacten , dan dat ik me ook nog beelden moet gaan maken van mensen die ik online ken.
Tja, dat is discutabel. Op internet kun je je voordoen zoals je wilt, in het echt is het wat lastiger om in iedere situatie en tegen ieder persoon hetzelfde te reageren omdat je dan veel meer wordt beïnvloed.quote:Op zondag 17 april 2011 02:33 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Daarom krijg je hier een betere indruk van wat iemand werkelijk denkt.
Karakter zit toch vanbinnen? Evenals persoonlijkheid, die dicht bij mekaar liggen als je het mij vraagt... Maar ik denk dat we een beetje langs mekaar aan het praten zijn. Fucking internet altijdquote:Op zondag 17 april 2011 02:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is een weerspiegeling van karakter en persoonlijkheid. Maar niet van diepere innerlijk, wat je ziet als alle oppervlakkigheden wegvallen.
Ik weet ook eigenlijk niet hoe ik het moet uitleggen. Ik zie inet als een manier om objectief naar het innerlijk te kijken, zonder oppervlakkigheden, al maken die natuurlijk mensen wel tot wie ze zijn. Mits online niet gelogen wordt, natuurlijk.quote:Op zondag 17 april 2011 02:36 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Karakter zit toch vanbinnen? Evenals persoonlijkheid, die dicht bij mekaar liggen als je het mij vraagt... Maar ik denk dat we een beetje langs mekaar aan het praten zijn. Fucking internet altijd
Ik doe niet meer aan internetdaten of überhaupt vrienden maken via het WWW. Toen internet net opkwam heb ik dat een paar keer gedaan, maar het verschil qua ervaring van die mensen IRL t.o.v. het internet was mij keer op keer te groot en het voelde vooral onnatuurlijk aan bij me.quote:Op zondag 17 april 2011 02:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik weet ook eigenlijk niet hoe ik het moet uitleggen. Ik zie inet als een manier om objectief naar het innerlijk te kijken, zonder oppervlakkigheden, al maken die natuurlijk mensen wel tot wie ze zijn. Mits online niet gelogen wordt, natuurlijk.Niks tegen die oppervlakkigheden verder, maar ik krijg zeker een beeld van mensen hier. Wie ik kan vertrouwen, wie niet. Wie er oprecht en lief is, of wie bij mij zou passen. En dan ga ik wel uit dat mensen zich niet anders voordoen (maar dat kan irl ook).
En er zijn ook veel verhalen die juist het tegenovergestelde vertellen. Sommige mensen zijn gewoon lichamelijker en oppervlakkiger ingesteld, laten we het daar op houden. In dit topic weten bepaalde users meer over mij dan kennissen irl. Natuurlijk weten die kennissen hoe ik overkom, maar zegt dat dan meer over mij? Ze weten niet wat zich echt in mijn hoofd afspeelt, of in mijn beleving. Dat vind ik meer waard dan de indrukken die zij van mij hebben. Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 17 april 2011 02:46 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Ik doe niet meer aan internetdaten of überhaupt vrienden maken via het WWW. Toen internet net opkwam heb ik dat een paar keer gedaan, maar het verschil qua ervaring van die mensen IRL t.o.v. het internet was mij keer op keer te groot en het voelde vooral onnatuurlijk aan bij me.
Ondanks het feit dat de meisjes zich hetzelfde gedroegen IRL als op internet.
Jij al ervaring met internetvrienden ontmoeten?
Ik snap niet echt hoe je dat verband legt, maar je wilt er duidelijk niet over praten.quote:Op zondag 17 april 2011 02:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En er zijn ook veel verhalen die juist het tegenovergestelde vertellen. Sommige mensen zijn gewoon lichamelijker en oppervlakkiger ingesteld, laten we het daar op houden.
Dat is niet waar, maar ik heb gewoon door dat we elkaar niet gaan begrijpen.quote:Op zondag 17 april 2011 02:52 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Ik snap niet echt hoe je dat verband legt, maar je wilt er duidelijk niet over praten.
Oeh! Mag ik inhaken?quote:Op zondag 17 april 2011 02:46 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Ik doe niet meer aan internetdaten of überhaupt vrienden maken via het WWW. Toen internet net opkwam heb ik dat een paar keer gedaan, maar het verschil qua ervaring van die mensen IRL t.o.v. het internet was mij keer op keer te groot en het voelde vooral onnatuurlijk aan bij me.
Ondanks het feit dat de meisjes zich hetzelfde gedroegen IRL als op internet.
Jij al ervaring met internetvrienden ontmoeten?
Dat is toch iets persoonlijks denk ik. De ervaringen van vrouwen verschillen op dit gebied sowieso heel erg t.o.v. mannen, dat moet je niet vergeten. Ik kan het daarentegen heel erg waarderen als iemand ongenuanceerd tegen mij tekeer gaat, of dat nou positief of negatief is, ik weet tenminste wat ik aan die persoon heb naderhand.quote:Op zondag 17 april 2011 03:00 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Oeh! Mag ik inhaken?![]()
Ik ontmoet al een aantal jaar mensen via internet, waarna IRL.
En ik moet juist zeggen dat ik eigenlijk niet anders meer wil.
Ervan uitgaande dat iemand oprecht is, is het online vele malen makkelijker om iets dat minder leuk is aan jezelf te vertellen. De ander ziet niet dat je bloost, en jij hoeft zijn afkeurende gezicht niet te zien.
Zo kun je veel gemakkelijker aan elkaar wennen voor je elkaar voor het eerst ziet.
Mijn oma gaf me ooit heel wijs advies, dat ben ik nooit meer vergeten.
Als je een leuke jongen ziet... Stel je hem dan voor terwijl hij zijn teennagels staat te knippen in jouw gootsteen. Vind je hem dan nog steeds oprécht leuk? Dán is het de moeite waard.
Met internet kun je elkaar al voorbereiden op dat soort ranzige feitjes over elkaar, vóórdat je elkaar überhaupt ontmoet. Scheelt een hoop ongemakkelijke confrontaties, weet ik uit ervaring.
Helemaal mee eens. Eerlijkheid is alles, en dat is via internet simpelweg een stuk makkelijker.quote:Op zondag 17 april 2011 03:05 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Dat is toch iets persoonlijks denk ik. De ervaringen van vrouwen verschillen op dit gebied sowieso heel erg t.o.v. mannen, dat moet je niet vergeten. Ik kan het daarentegen heel erg waarderen als iemand ongenuanceerd tegen mij tekeer gaat, of dat nou positief of negatief is, ik weet tenminste wat ik aan die persoon heb naderhand.
Precies de indruk die ik ook heb. Alleen abn spreken niet.quote:Op zondag 17 april 2011 02:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zelfverzekerd, spontaan, geïnteresseerd in een ander, begripvol, bijna vloeiend abn, relaxt, maar stoer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |