Mjah, dat is idd erg naar dat je die twee slechte ervaringen in je omgeving hebt. Probeer dat alleen niet zomaar naar de gehele medische wereld te generaliseren. Voor de balans daarin zijn er bijvoorbeeld ook genoeg gevallen te vinden van mensen die juist wel goed geholpen zijn, en daardoor een veel beter leven hebben.quote:Op woensdag 11 mei 2011 07:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
uhh diagnostiek is in ons land van extreem extreem extreem bedroevend niveau. Ik vind het zorgelijk dat je het hoog vindt.
Wederom 2 gevallen in mijn omgeving waarbij de diagnose totaal verkeerd is.
Kennis ouders had borstkanker, borst afgezet. Had na een poos pijn in de borst. Nee mevrouwtje dat is spierpijn. Hé mevrouwtje bent u daar al weer u bent waarschijnlijk hypochonder. Blijkt nu 8 maanden later na aandringen door familie. Een kwaadaardige tumor.
En de andere is van mijn eigen moeder. rugpijn en kreeg een verwijzing fysio. Blijkt het een ruggewervel gescheurd te zijn en dat verergerd is door de oefeningen. Doordat het erger werd is is maar op eigen houtje naar het ziekenhuis gegaan. Het is dus nu een stevige hernia. Oke daar is door de scan duidelijk geworden wat het is.
Ik mijn omgeving ken ik structureel alleen maar verkeerde diagnoses. Ik heb nog nimmer een verhaal gehoord dat het in een keer goed ging.

Ik heb nog veel meer ervaringen. Onwil, onkunde, onervarenheid, niet willen inlezen, ongeïnteresseerdheid, laksigheid, nalatig, niet luisteren enz.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:58 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Mjah, dat is idd erg naar dat je die twee slechte ervaringen in je omgeving hebt. Probeer dat alleen niet zomaar naar de gehele medische wereld te generaliseren. Voor de balans daarin zijn er bijvoorbeeld ook genoeg gevallen te vinden van mensen die juist wel goed geholpen zijn, en daardoor een veel beter leven hebben.

En dat is niet door een gekleurde bril gezien? Zoals ik al schreef, er zijn ook genoeg gevallen waar het juist wel goed ging.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik heb nog veel meer ervaringen. Onwil, onkunde, onervarenheid, niet willen inlezen, ongeïnteresseerdheid, laksigheid, nalatig, niet luisteren enz.
Artsen/huisartsen zijn desinformerend en vooral arrogant omtrent Lyme/tekenbeet. Zeg maar ronduit achterlijk.

Heb je daar een bron van? Ik heb nml wel een bron die iets anders beweerd:quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:32 schreef Lambiekje het volgende:
Kennelijk is men niet op de hoogte dat doodsoorzaak nummer 3. Onkunde,misstanden zorg en juist medicijn gebruik is.

Er staat niet bij wat de oorzaak is. In veel gevallen is het bigpharmaquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Ik heb nml wel een bron die iets anders beweerd:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_causes_of_death_by_rate

http://7thspace.com/headl(...)ococcal_vaccine.htmlquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:04 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Er staat niet bij wat de oorzaak is. In veel gevallen is het bigpharma
Dood door vaccins of iets zul je nimmer zien.
Woord van de dag: verdiepen!quote:A Japanese safety panel will meet March 8th to discuss the cause of the deaths. About 1.5 million Japanese children have received ActHIB since it was approved in Japan in 2007, 15 years after it was first licensed in Europe. In the early 1980s, an estimated 20,000 HIB cases occurred each year in the United States, mostly among children under 5 years of age. With the introduction of Hib vaccine in 1987, the number of Hib cases began to drop and has declined by more than 99% compared with the pre-vaccine era.

En nu nog die bron om het af te maken.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:04 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Er staat niet bij wat de oorzaak is. In veel gevallen is het bigpharma
Dood door vaccins of iets zul je nimmer zien.

Waar denk je dat "de psyche" vandaan komt dan? Onzichtbaar wolkje dat achter je aan vliegt?quote:Op zaterdag 16 april 2011 08:42 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Een psychose is een psychische aandoening, waarom los je dat op met een fysiek middel?
Tis een lapmiddel om iemand plat te spuiten en tot zombie te maken ( dit niet letterlijk nemen svp).

quote:Op donderdag 12 mei 2011 04:02 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Waar denk je dat "de psyche" vandaan komt dan? Onzichtbaar wolkje dat achter je aan vliegt?

Dat van Lyme heb ik toevallig ook gehoord; drama.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Artsen/huisartsen zijn desinformerend en vooral arrogant omtrent Lyme/tekenbeet. Zeg maar ronduit achterlijk.

En daar ga je de fout in.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:32 schreef Lambiekje het volgende:
Kennelijk is men niet op de hoogte dat doodsoorzaak nummer 3. Onkunde,misstanden zorg en juist medicijn gebruik is.

Ook bij voorgeschreven gebruik is bijvoorbeeld Ritalin niet geweldig, zeker niet voor kinderen.quote:Op maandag 16 mei 2011 16:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En daar ga je de fout in.
Het zijn meestal de patienten zelf die de medicijnen niet goed innemen. Niet volgens de instructies van de arts. Kuurtjes niet afmaken, teveel, te weinig. Als men zich strikt aan the doctors orders houdt zou al een fiks aantal doden schelen. Vooral bij bejaarden komt verkeerd medicijngebruik veel voor, die denken dan: heb ik ze nu al genomen? Geloof van niet, en dan nemen ze voor de zekerheid nóg maar een dosis. Gebeurt zó vaak.
Hebben we nog het misbruik van medicijnen, heb je daar weleens aan gedacht?
Kortom, je legt de schuld bij de dokters, en die vlieger gaat niet altijd op.

Tja, dat is arbitrair .quote:Op maandag 16 mei 2011 16:59 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ook bij voorgeschreven gebruik is bijvoorbeeld Ritalin niet geweldig, zeker niet voor kinderen.

zelfde geld voor sinaasappelsquote:Op maandag 16 mei 2011 16:59 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ook bij voorgeschreven gebruik is bijvoorbeeld Ritalin niet geweldig, zeker niet voor kinderen.

Waarom verkoop je dit soort onzin?quote:

Het is een kul-statement, ongeveer alles kan wel eens niet goed zijn, zelfde geldt voor paracetamol, fluoride, antibiotica, ongeveer elk medicijn. En nee ik zou niet standaard mijn kinderen graag ritalin geven maar wanneer er iets met mijn kind aan de hand zou zijn en hij/zij daar baat bij zou hebben wel.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:50 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Waarom verkoop je dit soort onzin?
Sinasappels worden voorgeschreven? En jij zou je kinderen net zo lief Ritalin geven?
Je bent niet goed wijs.

Ritalin is doorgaans veel schadelijker dan artsen stellen. Daar zit een hele industrie achter. Die knakkers verspreiden zelfs informatie voor spreekbeurten op school, inclusief vragenlijstje om achteraf te peilen of er nog nieuwe patientjes zijn bijgekomen.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:56 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het is een kul-statement, ongeveer alles kan wel eens niet goed zijn, zelfde geldt voor paracetamol, fluoride, antibiotica, ongeveer elk medicijn. En nee ik zou niet standaard mijn kinderen graag ritalin geven maar wanneer er iets met mijn kind aan de hand zou zijn en hij/zij daar baat bij zou hebben wel.

En dat zeg je op basis van je intuïtie? Heb je wel eens 1 paper over ritalin en haar gevolgen gelezen?quote:Op maandag 16 mei 2011 18:00 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ritalin is doorgaans veel schadelijker dan artsen stellen. Daar zit een hele industrie achter. Die knakkers verspreiden zelfs informatie voor spreekbeurten op school, inclusief vragenlijstje om achteraf te peilen of er nog nieuwe patientjes zijn bijgekomen.
Kom jij met flauwekul over sinaasappels.

Echt niet.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:00 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ritalin is doorgaans veel schadelijker dan artsen stellen. Daar zit een hele industrie achter. Die knakkers verspreiden zelfs informatie voor spreekbeurten op school, inclusief vragenlijstje om achteraf te peilen of er nog nieuwe patientjes zijn bijgekomen.
Kom jij met flauwekul over sinaasappels.

Wel eens wat cijfertjes bijgezocht? Op sommige VMBO-scholen zit één op de tien er aan. Volwassenen gebruiken het ook.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Echt niet.
Voor een kind ritalin krijgt voorgeschreven gaat daar een heel project aan vooraf. Het is beslist niet (meer) zo dat ritalin of gelijksoortige medicijnen als snoepjes voorgeschreven worden.

Ik stel dat het schadelijker is dan artsen stellen.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
En dat zeg je op basis van je intuïtie? Heb je wel eens 1 paper over ritalin en haar gevolgen gelezen?
Geen enkel medicijn is zonder bijwerkingen maar er is 0 bewijs voor schadelijke lange-termijn effecten van ritalin.
Overigens is het patent op ritalin al 7 jaar verlopen dus zou het een heel slecht ondernemingsplan zijn

Ja weet ik, 6 van de ???? an nog kneiterjournals met een IF van 0 ook. En dat is uitgekomen.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:00 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ik stel dat het schadelijker is dan artsen stellen.
En dan vraag jij me een paper te lezen...
Gaat lekker met die intuïtie van je.
Wist je trouwens dat Elsevier al eens gepakt is met het op de markt brengen van 100% gesponsorde tijdschriften (6 stuks) als wetenschappelijk?
Nee joh, die papers zijn allemaal objectief enzo. In de economie idem...
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |