abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:59:08 #1
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_95543545
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!

Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is het?
Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.

Hiker
Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nl

Privéchauffeur
Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.

In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nl

Waarom studenten?
Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.

Sollicitatieprocedure
In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je hier.

Kledingvoorschriften
Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!

Veel gestelde vragen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OV tips 'n tricks
Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.

Filmpjes
SPOILER
EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: rond de 1250
Salaris: (>23) ¤9,61 en meer
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs

Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
[ afbeelding ] About2Break1, hiker regio Rotterdam
[ afbeelding ] Charlie511, hiker regio Rotterdam
[ afbeelding ] CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
[ afbeelding ] Enpe, hiker regio Eindhoven
[ afbeelding ] Fireblast, hiker regio Leiden
[ afbeelding ] Hojdhopper,hiker regio Utrecht
[ afbeelding ] guru033, hiker regio Utrecht
[ afbeelding ] hawk07, hiker regio Haarlem
[ afbeelding ] irritatie100, hiker regio Rotterdam
[ afbeelding ] joppie_saus, hiker regio Groningen
[ afbeelding ] Jorian29, hiker regio Apeldoorn
[ afbeelding ] Keuzer, hiker regio Tilburg
[ afbeelding ] Lekiamh, hiker regio Den Haag
[ afbeelding ] LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
[ afbeelding ] MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
[ afbeelding ] Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
[ afbeelding ] Mallet, hiker regio Doetinchem
[ afbeelding ] mcnick1, hiker regio Apeldoorn
[ afbeelding ] Misterx333, hiker regio Rotterdam
[ afbeelding ] MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen
[ afbeelding ] Obama, hiker regio Amsterdam
[ afbeelding ] RTS91, hikere regio Groningen
[ afbeelding ] Sobajo, hiker regio Eindhoven
[ afbeelding ] Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland
[ afbeelding ] Viezze, hiker regio Groningen
[ afbeelding ] Zuunigerd, hiker regio Zwolle

Voorgaande topics:
SPOILER
Deze OP is hier te vinden.

[ Bericht 49% gewijzigd door joppie_saus op 15-04-2011 17:24:57 ]
#26 || Luciano da Silva
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:01:27 #2
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_95543636
Laatste posts:

quote:
Op vrijdag 15 april 2011 14:32 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik heb 's voor een klant 'stiekem' een hele versnellingsbak mee moeten nemen. Ik haalde de auto op bij de klant (ik kwam er vaak, kon goed met die mensen overweg en ouwehoerde altijd een beetje) en daar vroegen ze of ik niet de versnellingsbak mee wilde nemen om even een kleine omleiding te maken (30/45 min extra ofzo) om dat ding af te leveren. Heeft me nog een paar tientjes opgeleverd haha.

[..]

Waren altijd aardige lui inderdaad.
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 14:41 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Had wel vaker zoiets van die klant.

Zo kwam ik na een dag werken eindelijk terug bij m'n woonplaats...belde de klant mij rechtstreeks privé op. Ze hadden een spoedrit en Easyway wilde die niet meer diezelfde dag laten doen want het was al na 17.00....of ik die niet even wilde doen.

Om 18.00 nog eens met een busje (zonder radio!) ,terwijl het die avond ging stormen, richting Zeeland. 5 uur onderweg en toen naar huis. Kreeg € 200 mee voor het geval ik nog een hotel nodig zou hebben daar...ik heb dat geweigerd, zei dat het te veel was. Kreeg € 100 voor die rit haha.

Dat waren leuke ritjes :D
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 14:51 schreef Viezze het volgende:
Dat is echt chill, contant geld en ook nog meer dan normaal. En het bedrijf heeft wat hij wil (transport zsm uitgevoerd) voor ongeveer het zelfde bedrag als ze (vermoedelijk) bij EW kwijt zouden zijn.
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 14:54 schreef joppie_saus het volgende:
Dicht

[ Bericht 23% gewijzigd door joppie_saus op 15-04-2011 15:06:40 ]
#26 || Luciano da Silva
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:02:52 #3
340032 ajaxcruijff
Studentchauffeur
pi_95543696
Zeer relaxte lui inderdaad:)

Maaruhh, die bijverdienste wil ik ook wel. Ga denk ik binnenkort eens visitekaartjes laten maken.
pi_95543766
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:51 schreef Viezze het volgende:
Dat is echt chill, contant geld en ook nog meer dan normaal. En het bedrijf heeft wat hij wil (transport zsm uitgevoerd) voor ongeveer het zelfde bedrag als ze (vermoedelijk) bij EW kwijt zouden zijn.
Ja, en ik had die dag al voor EW gewerkt...mooi 'dubbel' verdiend.
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:02 schreef ajaxcruijff het volgende:
Zeer relaxte lui inderdaad:)

Maaruhh, die bijverdienste wil ik ook wel. Ga denk ik binnenkort eens visitekaartjes laten maken.
Zou ik mee oppassen. Bij EW mag je in ieder geval niet dezelfde werkzaamheden uitvoeren terwijl je voor hen werkt. Strikt genomen heb je nog een concurrentiebeding voor de periode dat je er niet meer werkt.

Ik heb nooit actief kaartjes lopen uitdelen. Maar als je al jaren bij hetzelfde bedrijf langskomt, dan kennen ze je wel een beetje...en zij hadden m'n privé nummer dan ook voor het geval dat (heb ik ooit gegeven ook als ze weer 's spoedritjes hadden... ;) )
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:08:22 #5
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_95543917
Ach dat concurrentiebeding weer. Denk je echt dat dat stand houdt bij de rechter bijvoorbeeld als je dit werk maar een half jaar ofzo gedaan hebt?
#26 || Luciano da Silva
pi_95544229
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:08 schreef joppie_saus het volgende:
Ach dat concurrentiebeding weer. Denk je echt dat dat stand houdt bij de rechter bijvoorbeeld als je dit werk maar een half jaar ofzo gedaan hebt?
Nee, ik zei ook 'strikt' genomen. Dat was info voor de volledigheid dus.

Maar als je actief bezig gaat met dat soort nevenwerkzaamheden tijdens je dienstverband dan vraag je om problemen ;)
pi_95544247
Joppie deed jij geen arbeidsrecht? Ik heb wel eens gesproken met een jurist, die zei dat het hele concurrentiebeding nergens op slaat.

Als ik morgen bij autoreset wil werken doe ik dat toch lekker. Ten eerste hoeft EW dat niet te weten te komen, ten tweede betalen ze beter en dat is al een valide reden om weg te gaan en bij de concurrent te gaan werken
pi_95544330
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:16 schreef Viezze het volgende:
Joppie deed jij geen arbeidsrecht? Ik heb wel eens gesproken met een jurist, die zei dat het hele concurrentiebeding nergens op slaat.

Als ik morgen bij autoreset wil werken doe ik dat toch lekker. Ten eerste hoeft EW dat niet te weten te komen, ten tweede betalen ze beter en dat is al een valide reden om weg te gaan en bij de concurrent te gaan werken
Concurrentiebeding slaat zeker wel nergens op, die jurist was slap aan het lullen. Het gaat om de context en de werkzaamheden waar het over gaat. Bij bijbaantjes heb je niet veel te vrezen, maar in sectoren met veel gevoelige informatie kan het zeker wel werken. Er staat uberhaupt op de frontpage nog een nieuwsitem over iemand die ¤ 20.000 mocht aftikken n.a.v. het verbreken van het concurrentiebeding.
pi_95544378
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:16 schreef Viezze het volgende:

Concurrentiebeding gaat vooral over kennis die je tot je neemt terwijl je voor een werkgever werkt en die informatie tegen hen gebruikt.
lama
pi_95544466
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:18 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Concurrentiebeding slaat zeker wel nergens op, die jurist was slap aan het lullen. Het gaat om de context en de werkzaamheden waar het over gaat. Bij bijbaantjes heb je niet veel te vrezen, maar in sectoren met veel gevoelige informatie kan het zeker wel werken. Er staat uberhaupt op de frontpage nog een nieuwsitem over iemand die ¤ 20.000 mocht aftikken n.a.v. het verbreken van het concurrentiebeding.
Maar stel ik werk bij werkgever A, krijg 20000 per jaar en ben assistent-manager. Ik kan naar werkgever B, krijg daar 25000 en wordt manager, werkgever A en B zijn direct concurrenten maar A kan mij niet bieden wat B kan. Dan kan A toch hoog of laag springen, maar zolang je niet met gevoelige informatie gaan strooien heb je toch weinig te vrezen?
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:22:02 #11
340032 ajaxcruijff
Studentchauffeur
pi_95544476
Veel kennis van Easyway heb ik niet, enkel hoe goed te rijden.
pi_95544477
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:19 schreef lbeew het volgende:

[..]

Concurrentiebeding gaat vooral over kennis die je tot je neemt terwijl je voor een werkgever werkt en die informatie tegen hen gebruikt.
en/of de het gebruiken van de klantenkring van je ex-werkgever (m.a.w.: klanten stelen :P)

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:22 schreef ajaxcruijff het volgende:
Veel kennis van Easyway heb ik niet, enkel hoe goed te rijden.
Het zou in ieder geval raar zijn als klanten gaan bellen naar EW dat één van hun chauffeurs zijn eigen kaartjes aan het uitdelen is ;)
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:22:50 #13
340032 ajaxcruijff
Studentchauffeur
pi_95544509
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:21 schreef Viezze het volgende:

[..]

Maar stel ik werk bij werkgever A, krijg 20000 per jaar en ben assistent-manager. Ik kan naar werkgever B, krijg daar 25000 en wordt manager, werkgever A en B zijn direct concurrenten maar A kan mij niet bieden wat B kan. Dan kan A toch hoog of laag springen, maar zolang je niet met gevoelige informatie gaan strooien heb je toch weinig te vrezen?
Volgens mij kreeg ik eens te horen dat (financiele) verbetering een uitzondering op het relatiebeding is, en je dus niets te vrezen hebt.
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:23:43 #14
340032 ajaxcruijff
Studentchauffeur
pi_95544550
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:22 schreef Maharbal het volgende:

[..]

en/of de het gebruiken van de klantenkring van je ex-werkgever (m.a.w.: klanten stelen :P)

[..]

Het zou in ieder geval raar zijn als klanten gaan bellen naar EW dat één van hun chauffeurs zijn eigen kaartjes aan het uitdelen is ;)
True, maar ga het zeker niet aan de eerste beste geven;)
Enkel als je die mensen kent oid.
pi_95544629
Gewoon je naam + nummer op de kaartjes krijgen die je al hebt van EW. Zo willen ze dat zelf ook en dan hebben ze als nog jouw nummer :)
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:27:08 #16
340032 ajaxcruijff
Studentchauffeur
pi_95544693
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:25 schreef Viezze het volgende:
Gewoon je naam + nummer op de kaartjes krijgen die je al hebt van EW. Zo willen ze dat zelf ook en dan hebben ze als nog jouw nummer :)
Sinds wanneer heb je als hiker dan die kaartjes:P
pi_95544748
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:27 schreef ajaxcruijff het volgende:

[..]

Sinds wanneer heb je als hiker dan die kaartjes:P
Ik ze meegekregen bij mijn sollicitatie. Als je ze wil hebben moet je even bellen, dan krijg je ze als het goed is opgestuurd.

Niet dat ik ze ooit gebruik overigens, ik zie het voordeel er niet echt van in (behalve als je bij bedrijven komt die nog geen klant zijn bij EW)
pi_95544933
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:21 schreef Viezze het volgende:

[..]

Neh, niks aan de hand inderdaad.

Heel soms in heel specifieke branches..., maar in gewone situaties niet.
pi_95545885
Begon lekker vandaag, mn flesje lekte dus de hele zooi onder het water. Gelukkig waren mn formulieren wel redelijk droog gebleven, die konden dus zonder problemen ingevuld worden. Bij aankomst bij het bedrijf waar ik moest zijn (vlakbij Den Haag) werd ik door een nogal chagrijnige man geholpen, die me meedeelde dat ik m'n werk niet goed deed omdat ik niet onder de auto gekeken had naar een eventueel reservewiel :')
Zo'n ding hoort normaal toch in de kofferbak te liggen..
Nee, erg hartelijk was hij niet, was blij dat ik weg kon rijden en die vent daar achter kon laten.

Maargoed, gelukkig heb ik de ervaring dat de bedrijven hier in het oosten des lands relatief (klant)vriendelijk zijn, heb in ieder geval nog niet iets dergelijks meegemaakt in mijn regio.
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:58:43 #20
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_95545938
Concurrentiebedingen zijn vooral 'hot' in de branches waarin veel techniek en ontwikkeling komt kijken. Financiele verbetering (moet wel aanzienlijk zijn) en positieverbetering zijn de belangrijkste redenen om dat beding te verbreken zonder negatieve gevolgen voor jou als werknemer. Bij EW heeft het concurrentiebeding niet zoveel voeten in de aarde, het is precies wat Maharbal zegt, het gaat erom wat je tijdens doet. Je bent nu van EW, om het even kort te zeggen. Als je het nog makkelijker uitgelegd wil hebben; je mag niet vreemdgaan.
#26 || Luciano da Silva
pi_95548383
Maandag tentamen tot 10.00, daarna Rotterdam - Almere in Toyota Avensis en Amstelveen - Breda in een Opel Corsa.
Ach, ik klaag niet, zijn de eerste uurtjes voor deze maand :Y
pi_95548511
Maandag toch nog een ritje gekregen na school. Van Barendrecht naar Coevorden in een crafter pick up, daarna wel weer die dikke 200km naar huis met het ov, kan ik wel ff leren gelukkig, dat is weer een pluspunt.
  vrijdag 15 april 2011 @ 17:13:38 #23
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_95548695
Is het nou vandaag payday of pas de 16e en daardoor dus pas maandag?
#26 || Luciano da Silva
pi_95549316
Ik dacht vandaag.
Stond ik daar in de stad zonder geld :')

(edit: een uur geleden nog niet, nu wel binnen (SNS))
(edit2: heb veel te weinig. Maandag over bellen. Vorige maand scheelde het ook een beetje maar heb het toen laten hangen. Nu gaat het om 60 euro ofzo..)

Anyway, ik heef mezelf volgende week een weekje vrij. Deze week 2 lekker dagen kunnen maken.
Dinsdag 8 uur gewerkt en 1.5 uur gereden dus dat was wat minder.
Gisteren was beter. Weer in een 508 gereden. Inmiddels al de 3e keer in korte tijd. De eerste 2 die ik had waren ook na elkaar op kenteken gezet.
Moest ook van Beuningen naar Purmerend in een Qashqai. Prima auto, was alleen een puinhoop van binnen. Plastic zakjes, lege pakjes drinken en kauwgom, losse printjes enz. Maar het reed prima en heb die dag 230 km gereden dus ik ben tevreden.
  vrijdag 15 april 2011 @ 17:36:05 #25
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_95549525
Pff, lekker is dat. Ik heb mijn geld nog steeds niet. Is niet de eerste keer dat het zo belachelijk lang duurt.
#26 || Luciano da Silva
pi_95550273
Jeuj jubileum. *O*

Iemand al salaris gehad?
Ik ben net nog gebeld voor maandag. Een enkeltje Bergen op Zoom - Almere in een C4. Och, prima, ik moest toch vanuit BoZ naar Utrecht.. Nu dus nog betaald ook. :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_95550705
Dat nieuwsbericht op de chauffeursportal, is dat gebaseerd op dit topic, of was dat bericht er al voordat het hier over visitekaartjes ging? :P

EDIT: Laat maar, ik zag dat het bericht al sinds vanochtend op FB staat. :')

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2011 18:14:27 ]
  vrijdag 15 april 2011 @ 18:19:18 #28
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_95550916
Hopsa, ik heb mijn loon :9
#26 || Luciano da Silva
pi_95551425
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 17:30 schreef CvHof het volgende:
Ik dacht vandaag.
Stond ik daar in de stad zonder geld :')

(edit: een uur geleden nog niet, nu wel binnen (SNS))
(edit2: heb veel te weinig. Maandag over bellen. Vorige maand scheelde het ook een beetje maar heb het toen laten hangen. Nu gaat het om 60 euro ofzo..)

Anyway, ik heef mezelf volgende week een weekje vrij. Deze week 2 lekker dagen kunnen maken.
Dinsdag 8 uur gewerkt en 1.5 uur gereden dus dat was wat minder.
Gisteren was beter. Weer in een 508 gereden. Inmiddels al de 3e keer in korte tijd. De eerste 2 die ik had waren ook na elkaar op kenteken gezet.
Moest ook van Beuningen naar Purmerend in een Qashqai. Prima auto, was alleen een puinhoop van binnen. Plastic zakjes, lege pakjes drinken en kauwgom, losse printjes enz. Maar het reed prima en heb die dag 230 km gereden dus ik ben tevreden.
Jahoor, hier ook te weinig uitbetaald =/ maandag maar even bellen dan
  vrijdag 15 april 2011 @ 18:46:40 #30
340032 ajaxcruijff
Studentchauffeur
pi_95551855
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 18:12 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Dat nieuwsbericht op de chauffeursportal, is dat gebaseerd op dit topic, of was dat bericht er al voordat het hier over visitekaartjes ging? :P

EDIT: Laat maar, ik zag dat het bericht al sinds vanochtend op FB staat. :')
Inspiratie, maar doe er al langer over denken.
  vrijdag 15 april 2011 @ 18:57:43 #31
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_95552246
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 18:33 schreef CigarGuy het volgende:

[..]

Jahoor, hier ook te weinig uitbetaald =/ maandag maar even bellen dan
Is dit de eerste keer dat je loon krijgt van EW?
#26 || Luciano da Silva
pi_95552811
Ik heb ook loon!

Zit er 20E naast, toch even bellen zodra ik het loonstrookje binnen heb ;)
  vrijdag 15 april 2011 @ 19:13:27 #33
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_95552863
Ik heb meer loon dan ik verwacht had, ik vind het wel prima zo :)
#26 || Luciano da Silva
pi_95552908
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 18:57 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Is dit de eerste keer dat je loon krijgt van EW?
Dat klopt, het is de eerste keer. Wat zou dit uitmaken?
  vrijdag 15 april 2011 @ 19:16:05 #35
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_95552978
Heb je niet opgelet bij je sollicitatie?

De eerste maand wordt die 11 euro verzekering ingehouden plus je krijgt deze maand van 1 maart tot 31 maart betaald.
#26 || Luciano da Silva
pi_95556699
Bij mij klopt het loon wel, even loonstrook afwachten of het precies klopt.
pi_95557294
Ik mis een dikke 65 euro volgens mijn eigen administratie. BAH. Kan ik eerst weer wachten op dat loonstrookje wat weer een x aantal dagen duurt.

Wat een vermoeiende dag zeg. Een hoop gezeur gehad, maar ik zal hier geen gedetailleerd verhaal neerzetten. In de eerste instantie was mijn auto niet rijdend te transporteren omdat gisteren in het bos spontaan een van de wielen eraf liep en de auto tegen een beuk tot stilstand gleed. Daarnaast bleken ook alle overige wielen los te zitten. Toevallig liep ik de oude berijder tegen het lijf bij de dealer, toch leuk om even te weten voordat je gaat rijden.

Nu maar even de boel invullen / scannen / opsturen.
pi_95558283
Ik moet het loonbelastingformulier en de Arbeidsovereenkomst opsturen in de "bijgeleverde retourenveloppe" die er niet bij zit... Kan ik het gewoon naar Postbus 1938 4801BX Breda opsturen?

Voor die tijd krijg ik ook geen loon dus vrees dat ik er een maandje op zal moeten wachten...
pi_95558521
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 20:56 schreef Chapelle het volgende:
Ik moet het loonbelastingformulier en de Arbeidsovereenkomst opsturen in de "bijgeleverde retourenveloppe" die er niet bij zit... Kan ik het gewoon naar Postbus 1938 4801BX Breda opsturen?

Voor die tijd krijg ik ook geen loon dus vrees dat ik er een maandje op zal moeten wachten...
Sinds wanneer heb je die documenten in huis? Je moet ze geloof ik ook binnen een bepaalde tijd terugsturen namelijk. Raar dat er geen retourenveloppe bij zit. Die zat er bij mij wel bij, allebei de keren dat ik m'n arbeidsovereenkomst moest invullen. Dat adres klopt inderdaad, maar vergeet niet om de brief dan wel te frankeren.
pi_95560185
Ik zit er ook naast met mijn loon. Heb maar 21 euro gehad. :') Maar heb toch wel 5 uur gewerkt ipv 3 die ik uitbetaald krijg. Even wachten op de loonstrook.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_95560887
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 20:59 schreef Mallet het volgende:

[..]

Sinds wanneer heb je die documenten in huis? Je moet ze geloof ik ook binnen een bepaalde tijd terugsturen namelijk. Raar dat er geen retourenveloppe bij zit. Die zat er bij mij wel bij, allebei de keren dat ik m'n arbeidsovereenkomst moest invullen. Dat adres klopt inderdaad, maar vergeet niet om de brief dan wel te frankeren.
Ik heb ze sinds maandag thuisliggen ofzo...
pi_95561903
Hmm 400 euro :) Had wel iets (450 ofzo) meer verwacht, maar ik heb een chaos gemaakt van m'n adminstratie vorige maand :'( Iets met fototoestel en de helft van de foto's wissen enzo.

Deze maand tot nu toe alles perfect bijgehouden dus dat houden we maar zo dan.
pi_95562379
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:58 schreef Panthera. het volgende:
Hmm 400 euro :) Had wel iets (450 ofzo) meer verwacht, maar ik heb een chaos gemaakt van m'n adminstratie vorige maand :'( Iets met fototoestel en de helft van de foto's wissen enzo.

Deze maand tot nu toe alles perfect bijgehouden dus dat houden we maar zo dan.
Als je van de digitale ritbon gebruikt maakt (waar ik vanuit ga vanwege dat verhaal met foto's :P ) dan krijg je toch een kopie in je mailbox? Kan je daar toch even op kijken?
pi_95563570
Nee, stuur het gewoon op, ben ik meteen van die formulieren af. Maar maak dus altijd wel fototjes, maar deze keer van half ingevulde ritbonnen (die wel ingevuld zijn opgestuurd) en een aantal dus niet. Beetje chaos.
  vrijdag 15 april 2011 @ 22:55:10 #45
324457 Gronkel
YokYok-liefhebber
pi_95565311
Edit: laat maar
pi_95567745
Toch mooi, Koos Spee even op PowNed gisteren _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door RTS91 op 15-04-2011 23:57:48 ]
pi_95573872
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:16 schreef joppie_saus het volgende:
Heb je niet opgelet bij je sollicitatie?

De eerste maand wordt die 11 euro verzekering ingehouden plus je krijgt deze maand van 1 maart tot 31 maart betaald.
Ja maar 11 euro verzekering is geen 65 euro te weining uitbetaald van de ritten in maart =/
pi_95576326
De Volvo V50 krijgt maandag een tweede kans. En een derde. Moet twee ritten doen, beide in een Volvo V50 D2 uit 2010. Een rit van 200 en een rit van 250 kilometer icm weinig OV ^O^

De eerste rit is ook echt qua route exact dezelfde als woensdag, haha.

Wat trouwens ook apart was: Beide kentekens van die V50's van maandag waren hetzelfde, al begon de ene met 32 en de ander met 35. Ik keek wel raar op toen ik de mailtjes kreeg, ik dacht: waarom moet ik twee keer dezelfde auto wegbrengen, haha :9
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_95576819
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 09:47 schreef CigarGuy het volgende:

[..]

Ja maar 11 euro verzekering is geen 65 euro te weining uitbetaald van de ritten in maart =/
Welke dag ben je in dienst gekomen (staat op je contract) en heb je loonheffingskorting laten toepassen?

Vaak is dit namelijk hetzelfde verhaal als bij alle beginnende chauffeurs hier.
  zaterdag 16 april 2011 @ 12:35:33 #50
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_95577423
Ik heb een keer twee keer hetzelfde busje gereden, alleen zat er dik zes weken tussen, en ben ik niet twee op hetzelfde adres gekomen ;) Zijn net hoeren dus, die worden ook lekker doorgegeven.
#26 || Luciano da Silva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')