quote:
Oorlogsactie.. Is dat een ramp?quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:02 schreef Id_do_her het volgende:
Één van de grootste rampen ooit, als je James Cameron moet geloven wel ja.
Een fractie van dit:
http://www.historytimes.c(...)-disaster-in-history
Als er meer dan 9000 mensen omkomen op een (ziekenhuis)schip wat niet direct bij de oorlog betrokken hoort te zijn kun je dan naar mijn inziens wel een ramp noemen.quote:
Als je overal een film van maakt, kan je alles vreselijk laten lijken.quote:Op vrijdag 15 april 2011 01:59 schreef Anatool het volgende:
Over circa 20 minuten is het 99 jaar geleden dat de Titanic zijn koers naar de bodem van Atlantische Oceaan inzette, tien minuten later plofte het neer in de diepe krochten van de noordelijke wateren. Eén van de grootste rampen uit de wereldgeschiedenis.
[ afbeelding ]
Mjah.. Vind het een twijfelgeval.quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:41 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Als er meer dan 9000 mensen omkomen op een (ziekenhuis)schip wat niet direct bij de oorlog betrokken hoort te zijn kun je dan naar mijn inziens wel een ramp noemen.
Titanic was Britsquote:Op dinsdag 26 april 2011 16:43 schreef il_Tonno het volgende:
Volgens mij vonden alleen de Amerikanen dit erg, vooral omdat de Titanic in die tijd als onverwoestbaar werd gezien. Vooral in de ogen van een Amerikaan die van nature al een gevoel van superioriteit hebben was dit een schok.
pwndquote:
De Titanic is anders gebouwd in Belfast in opdracht van de White Star Line, die Brits was. Toen waren het juist de Britten met grootheidswaan.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:43 schreef il_Tonno het volgende:
Volgens mij vonden alleen de Amerikanen dit erg, vooral omdat de Titanic in die tijd als onverwoestbaar werd gezien. Vooral in de ogen van een Amerikaan die van nature al een gevoel van superioriteit hebben was dit een schok.
Ah dat was een Fail voor mij xD Sorry de film gaf mij de indruk dat het Amerikaans was vooral omdat Leonardo di Caprio en Co. blijkbaar hun Amerikaans accent niet achterwege konden laten en ik heb de film jaren geleden gezien dus was vergeten hoe het verhaal gingquote:
dat hebben ze nog steeds wel een beetje hoor, die brittenquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:47 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
De Titanic is anders gebouwd in Belfast in opdracht van de White Star Line, die Brits was. Toen waren het juist de Britten met grootheidswaan.
Mwa, dat is multi-interpretabel. Iets van Nederlandse bodem noem je denk ik ook eerder Nederlands dan bijvoorbeeld Europees.quote:
Noord-Ierland hoort bij Groot-Britannië, dus is het Brits en de goede verwoording was geweest dat het schip gebouwd is door Noord-Ieren, en niet simpelweg 'Ieren'.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:14 schreef MetBas het volgende:
[..]
Mwa, dat is multi-interpretabel. Iets van Nederlandse bodem noem je denk ik ook eerder Nederlands dan bijvoorbeeld Europees.
Nee, dat zeker niet denk ik. Iedereen weet nu bijvoorbeeld ook over de Slag bij Thermopylae door 300.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:28 schreef Partizan8919 het volgende:
Ik vraag me af of de Titanic zo bekend was geweest bij deze generatie als die film niet was gemaakt. Maar goed misschien wel.
Allebei los toch ook wel bekend maar inderdaad, toch ben ik ervan overtuigd dat dit een van de positieve eigenschappen is van de filmwereld, het geeft mensen wel enig historisch besef.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:29 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nee, dat zeker niet denk ik. Iedereen weet nu bijvoorbeeld ook over de Slag bij Thermopylae door 300.
Dat is zeker waar, ook al is het niet altijd historisch correct.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:39 schreef Partizan8919 het volgende:
[..]
Allebei los toch ook wel bekend maar inderdaad, toch ben ik ervan overtuigd dat dit een van de positieve eigenschappen is van de filmwereld, het geeft mensen wel enig historisch besef.
Hahaquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:41 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, ook al is het niet altijd historisch correct.
Een artikel uit de reeks: hoe-kom-ik-in-de-pers-zonder-iets-nieuws-te-melden. Ook een kwaliteit natuurlijk.quote:Op woensdag 7 maart 2012 08:47 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
05-03-2012
Werd Titanic-ramp veroorzaakt door de maan?
[ afbeelding ]
De ramp met de Titanic, dit voorjaar honderd jaar geleden, is mogelijk indirect veroorzaakt door de maan. Dat beweren Donald Olson en Russell Doescher van de Texas State University in het aprilnummer van het Amerikaanse maandblad Sky & Telescope .
De Titanic zonk in de nacht van 14 april 1912, enkele uren nadat het schip in volle vaart op een ijsberg liep. Ongeveer 1500 mensen vonden de dood. Tijdens de reddingsoperaties bleek dat er in het gebied waarin de Titanic zich die nacht bevond, een ongebruikelijk groot aantal ijsbergen voorkwam.
Olson en Doescher denken te weten hoe dat kwam. Op 4 januari 1912 was er sprake van extreme springvloed. Het was Volle Maan, maar tevens was de afstand tussen aarde en maan kleiner dan in de voorafgaande 1400 jaar ooit het geval was geweest, en bevond de aarde zich tevens in het punt van zijn baan waar de afstand tot de zon het kleinst is. De getijdenkrachten van zon en maan waren die 4e januari dus maximaal, en de springvloed moet uitzonderlijk hoog zijn geweest.
Het gevolg, aldus de wetenschappers, was dat ijsbergen die normaalgesproken langere tijd 'gestrand' liggen in de ondiepe kustwateren van Labrador en Newfoundland vrij plotseling weer op drift raakten. Zo kan het grote aantal ijsbergen in de vaarroute van de Titanic verklaard worden.
© Govert Schilling
(allesoversterrenkunde)
De Titanic is vooral door protestantse werkers gemaakt. Ik denk niet dat die blij zouden zijn geweest met de term Iers, en juist weer wel met Brits.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:15 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Noord-Ierland hoort bij Groot-Britannië, dus is het Brits en de goede verwoording was geweest dat het schip gebouwd is door Noord-Ieren, en niet simpelweg 'Ieren'.
Edit: ik lees net dat Noord-Ierland pas in 1921 gevormd is, en het schip in 1912 afgemaakt is, maar dat de Parliament Act of 1911 wel min of meer Noord-Ierland scheidde van Ierland, dus 'Iers' was waarschijnlijk wel goed.
Maar nu gaan we wel een beetje te diep erop in denk ik.
Thomas Andrews, de ontwerper kwam wel weer uit de county Down. Maar verder heb ik eigenlijk geen idee welke handen nou precies het schip hebben gebouwd. Erg waarschijnlijk wel want het was in Belfast.quote:Op maandag 12 maart 2012 14:04 schreef Viajero het volgende:
[..]
De Titanic is vooral door protestantse werkers gemaakt. Ik denk niet dat die blij zouden zijn geweest met de term Iers, en juist weer wel met Brits.
Ik ben in Belfast geweest, en het zijn de Protestantse wijken waar ze supertrots zijn op de Titanic.quote:Op maandag 12 maart 2012 14:08 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Thomas Andrews, de ontwerper kwam wel weer uit de county Down. Maar verder heb ik eigenlijk geen idee welke handen nou precies het schip hebben gebouwd. Erg waarschijnlijk wel want het was in Belfast.
Waarom eigenlijk?quote:Op maandag 12 maart 2012 14:11 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ben in Belfast geweest, en het zijn de Protestantse wijken waar ze supertrots zijn op de Titanic.
Omdat het een van de symbolen van Unionism is geworden. Volgens mensen daar was het het beste en grootste schip ooit gebouwd, en lag het zinken exclusief aan de fouten van de kapitein.quote:
Hm, nooit geweten.quote:Op maandag 12 maart 2012 14:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
Omdat het een van de symbolen van Unionism is geworden. Volgens mensen daar was het het beste en grootste schip ooit gebouwd, en lag het zinken exclusief aan de fouten van de kapitein.
Jammer dat ze die niet online zetten.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:36 schreef Cobra4 het volgende:
Nieuwe beelden Titanic
AMSTERDAM - Een expeditieteam heeft door middel van onder meer beelden gemaakt met sonar apparatuur en honderdduizend foto's, gemaakt door onderwater-robots, een totaalbeeld weten te maken van de plek waar de in 1912 gezonken oceaanreus Titanic op de zeebodem ligt.
Na de Paasopstand in 1916, gevolgd door de Vrijheidsoorlog en de Burgeroorlog, werd Ierland min of meer onafhankelijk van GB in 1919: de Ierse Vrijstaat, pas veel later de huidige Republiek Ierland. Het huidige Noord-Ierland is gevormd in 1922: toen pas ontstond er een verschil tussen de Vrijstaat (de huidige Republiek Ierland) en Noord-Ierland. Waarbij overigens duidelijk gesteld moet worden dat de veel gebezigde kreet "Ulster" beslist niet hetzelfde is als Noord-Ierland. Net als GB, is het huidige Ierland verdeeld in Counties: 26 in de huidige Republiek en zes in het huidige Noord-Ierland. Ulster bestaat uit die zes counties in Noord-Ierland (de counties Antrim, Derry, Fermanagh, Tyrone, Down en Armagh) plus de counties Donegal, Monaghan en Cavan in de huidige Republiek.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:15 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Noord-Ierland hoort bij Groot-Britannië, dus is het Brits en de goede verwoording was geweest dat het schip gebouwd is door Noord-Ieren, en niet simpelweg 'Ieren'.
Edit: ik lees net dat Noord-Ierland pas in 1921 gevormd is, en het schip in 1912 afgemaakt is, maar dat de Parliament Act of 1911 wel min of meer Noord-Ierland scheidde van Ierland, dus 'Iers' was waarschijnlijk wel goed.
Maar nu gaan we wel een beetje te diep erop in denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |