abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95499155
quote:
Het is een beetje een cheap shot maar daarom niet minder relevant, zou - een moeilijkere studie ook nominiaal - afgerond kunnen worden - ?
Misschien wel, misschien niet, maar je zal het zeker met mij eens zijn dat dat al heel wat moeilijker zou zijn. Toch worden alle studierichtingen over één kam geschoren, net als dat driejarige masters over één kam worden geschoren met éénjarige masters en hierdoor drie keer zo weinig uitlooptijd krijgen terwijl juist bij die langere masters het risico op studievertraging veel groter is doordat die studierichtingen vaak zwaarder zijn en vaak (extra) stages bevatten.
Beeld je nu nog in dat je bijv. autisme zou hebben: alle dingen die voor anderen weinig energie kosten omdat zij dat op de automatische piloot doen zijn voor jou dodelijk vermoeiend. Denk aan op het oog triviale zaken zoals het volgen van een hoorcollege tussen honderden andere studenten, de sociale dynamiek in die groepen, het onder de knie krijgen van praktische handelingen etc.
Verder zijn er natuurlijk nog deeltijdstudenten, om wat voor reden dan ook. Hoe kan je in godsnaam in 4 jaar tijd een bachelor afronden wanneer je 32 uur per week werkt? We gaan nu even uit van gedeeltelijk weekendwerk/thuiswerk. Met drie dagen werk de kosten kunnen betalen valt niet mee wanneer je nog niet hogeropgeleid bent dus juist die mensen moeten ook nog eens veel werkuren maken terwijl zij studeren.

Het is allemaal niet zo simpel als dat het lijkt en als dat Zijlstra met zijn kornuiten het afschildert.
Aangezien mensen er gemakkelijk overheen lezen wijs ik er even op dat GloeiMuis mijn bericht heeft gewijzigd, het betreft de eerste paar zinnen en een citaat van mijn post die zijn verwijderd en de eerste zin van onze huidige post die door hem is gewijzigd. Vandaar die vreemde grammaticale constructie in mijn eerste zin waar ik dus niet verantwoordelijk voor ben.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 14 april 2011 @ 18:08:06 #77
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95500500
Heb gister uit betrouwbare bron (journalist in de familie :+ ) gehoord dat er wsl nog wel aan geschaafd zal worden. Dus alhoewel Zijlstra zegt dat ie niet nog meer concessies doet, geloof ik wel dat het uiteindelijk enigszins "goed" komt, d.w.z. dat er gewoon nog heel veel uitzonderingen aan vast worden geplakt. Laten we het hopen 8-)
  donderdag 14 april 2011 @ 18:12:05 #78
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95500628
Dat is toch geen bron? Dat is wishfull thinking.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 14 april 2011 @ 18:13:28 #79
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95500678
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:12 schreef eriksd het volgende:
Nou, dat is wel iemand die het Binnenhof van binnen en buiten kent en de nummers van alle kopstukken in de telefoon heeft, dus ik geloof het wel (het is geen Telegraaf overigens).\

En tuurlijk blijft het nog een beetje wishful thinking :)
  donderdag 14 april 2011 @ 18:25:38 #80
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_95501176
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:14 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Nee, bachelor in 4 jaar en anders vervallen al je resultaten.
Dat zou wel schandalig zijn :S
pi_95501678
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:12 schreef eriksd het volgende:
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:13 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Nou, dat is wel iemand die het Binnenhof van binnen en buiten kent en de nummers van alle kopstukken in de telefoon heeft, dus ik geloof het wel (het is geen Telegraaf overigens).\

En tuurlijk blijft het nog een beetje wishful thinking :)
Is jouw bron soms Peter Kaever?
  donderdag 14 april 2011 @ 18:42:17 #82
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_95501812
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:16 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar een bijbaan + nominaal afgestudeerd met goede cijfers + een stage is toch wel een goede startkwalificatie. Dan hoeft je bijbaan geeneens zo relevant te zijn, dat is dan meer voor je persoonlijke ontwikkeling.
Een nominaal afgeronde HBO bachelor met een stage (vaak verplicht op) is al een meer dan prima startkwalificatie, tenzij je een heel specifiek beroep er mee op wil in een zwakke sector (mode ontwerper of iets dergelijks). Bijbaan hebben de meeste studenten standaard, dus dat komt ook wel goed. Via traineeships en interne opleidingen kan je binnen een grote organisatie snel omhoog klimmen als je daar de ambitie voor hebt.

Maar.. een bestuursjaar, jaartje buitenland, dubbele bachelor of master en al die ongein zorgen ervoor dat je net even een metertje meer hebt gelopen dan de grote grijze kudde die alles netjes nominaal met een acht heeft afgesloten. Dat kan meer kennis, een goed gevulde contactenlijst van je Iphone en/of een paar flinke ballen in je broek opleveren. Gewoon extra bagage naast hetgeen wat iedereen/jij toch al hebt.

Sowieso werkt de arbeidsmarkt niet helemaal eerlijk. Na een congres even flink bieren met een jongen van een voor jouw interessante organisatie kan je een betere uitgangspositie opleveren dan een extra negen op je cijferlijst.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 14 april 2011 @ 18:44:39 #83
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_95501944
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:15 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Wordt momenteel de facto ingevoerd op de rechtenfaculteit in Nijmegen.
In Amsterdam bestaat een dergelijke maatregel al geruime tijd. Dit omdat sommige studies (rechten en economie) overspoeld werden door studenten. Maar de meeste studies hebben een dergelijke maatregel niet nodig.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_95502224
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:01 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Men is in de advocatuur doorgaans niet zo blij met thuiswonende studenten die keurig binnen 4 jaar afstuderen, geen noemenswaardige activiteiten ondernemen en het binnen de 4 jaar redden omdat mama de afwas en was doet. Jouw gesprekspartner is echt een uitzondering op de praktijk in de advocatuur.
Dat vind ik begrijpelijk. Een jaar extra zou ik ook niet over zeuren. Twee jaar ook niet met een goed verhaal. Maar langer zou mij wel achterdochtig maken. Wat dat betreft klopt dat maximaal een jaar vertraging van Zijlstra wel. :)
pi_95502288
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:08 schreef Eva4Evah het volgende:
Heb gister uit betrouwbare bron (journalist in de familie :+ ) gehoord dat er wsl nog wel aan geschaafd zal worden. Dus alhoewel Zijlstra zegt dat ie niet nog meer concessies doet, geloof ik wel dat het uiteindelijk enigszins "goed" komt, d.w.z. dat er gewoon nog heel veel uitzonderingen aan vast worden geplakt. Laten we het hopen 8-)
Een journalist in de familie :')
Erg betrouwbaar inderdaad
  donderdag 14 april 2011 @ 19:17:04 #86
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_95503523
Als Eva4Evah de bron zou willen prijsgeven dan had ze dat wel gedaan. Neem het gewoon ter kennisgeving aan en wacht af.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  donderdag 14 april 2011 @ 20:55:10 #87
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_95509864
Evah Wester? :P :D
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_95511986
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:07 schreef _Lily_ het volgende:
ok vraag waar ik best wel mee zit. Wat te doen in de volgende situatie:

Je studeert geneeskunde. Maar, je was eerst een jaar uitgeloot. Weet jij veel in 2005 met wat voor regelingen ze nu komen, dus je gaat een jaar wat anders studeren (want je WIL studeren en niet een jaar verlummelen) en na dat jaar switch je naar geneeskunde.

Geneeskunde verloopt verder soepel, alleen het duurt wel 6 jaar. Vervolgens heb je wachttijden voor je coschappen. Enkele maanden. Dat betekent dat je hoe dan ook uitloopt, MET een jaar extra studie in de voorgeschiedenis.

Wat gaat er dan gebeuren? Bedenk ook dat ik niet te maken heb met bachelors, masters en weet ik veel. Ik zit met geneeskunde nog in de oude stijl en dat houdt in:
propedeuse (jaar 1)
doctoraal (jaar 2-3-4) met afstudeeronderzoek en scriptie etc
coschappen (jaar 5-6)

Ik ben dus al afgestudeerd voor mn doctoraal, heb mn drs. titel en nu zit ik in mn coschappen. Ben dus officieel nog student (betaal collegegeld) maar ik moet wel nog 1.5 jaar en ik loop uit vanwege wachttijden.

Ik hoop echt dat iemand weet hoe het zit! Ik studeer nu in mn 6e jaar aan de universiteit, ik heb al die jaren altijd alles gehaald en heb dus nooit vertraging opgelopen die aan mezelf te wijten is.
Niemand heeft een idee?
pi_95515086
Ga er maar gewoon vanuit dat je moet dokken als je na volgend jaar nog niet klaar bent. Hoeft het niet valt het alleen maar mee.
"weed owns" - me, 2011
Thank you Based God :'(
pi_95522198
Voor de tiende keer: wacht eerst eens even rustig af hoe de verhouding vanaf volgende maand in het senaat gaat zijn, daarna zien we wel weer verder. Het is zeer goed mogelijk dat links een meerderheid krijgt. Zelfs als dat niet zo is moeten we nog afwachten wat die kleine partijtjes en de eigen senatoren van de gedoogcoalitie gaan doen. Het heeft volstrekt geen zin om hierover te speculeren, mensen zijn alleen maar hun energie aan het verspillen.
Bereid je voor op die boete en spaar alvast, als die niet komt dan kan je het geld mooi voor iets anders gebruiken.
#NoDAPL
pi_95522276
En ja, als de wet in de huidige vorm zou worden ingevoerd dan moet Lily dokken maar dat kan ze zelf ook lezen als ze de moeite doet.
#NoDAPL
  † In Memoriam † donderdag 14 april 2011 @ 23:34:56 #92
43556 miss_dynastie
pi_95522349
quote:
9s.gif Op donderdag 14 april 2011 21:21 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Niemand heeft een idee?
Ja, ik wil. Indien de regeling er in de ongewijzigde vorm door komt bij tweede kamer en senaat en stand houdt bij de rechter, dien je gewoon te betalen, er zijn geen uitzonderingen anders dan die op grond van de wet op de studiefinanciering en daar val jij niet onder.
  vrijdag 15 april 2011 @ 01:13:17 #93
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_95526213
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:25 schreef Printerkabel het volgende:

[..]

Dat zou wel schandalig zijn :S
Op dit moment staat er al een termijn van 5 jaar voor bachelor resulaten bij aardig wat studies, dus 4 jaar is ook niet ondenkbaar om nog eens voor te gaan komen.

Ik neem dan echter wel aan dat dit is voor studenten die niet specifiek aangeven met iets onder de leden te zitten. Maar dan krijg je een "geen uitstel tot bewezen ziek" systeem en dat werkt ook niet echt. :P
  vrijdag 15 april 2011 @ 08:26:37 #94
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_95528710
quote:
9s.gif Op donderdag 14 april 2011 21:21 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Niemand heeft een idee?
Moet jij niet per 1-9-2011 extra veel geld betalen omdat je met een 2e studie bezig bent?
Je hebt al je drs., dus als je nu nog collegegeld betaalt is dat extra...
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:11:14 #95
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_95536361
Toch ironisch dat ik nu waarschijnlijk mijn bacheloraanvraag uit ga stellen tot volgend jaar, zodat ik een jaar later pas officieel met mijn twee masters begin. Volgend jaar onder auspiciën van mijn bachelor een pre-master halen, en daarna meteen aan mijn doorstroommaster beginnen en de tweede master waarvoor ik de pre-master doe.

Als ik dit jaar al mijn bachelorbul heb en a.s. academisch jaar officeel met mijn doorstroommaster zou beginnen zou ik óf de boete moeten betalen zodra ik in totaal langer dan 2 jaar over de twee masters+pre-master doe óf instellingsgeld als ik al eerder mijn doorstroommaster haal :') vage shit dit.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:17:15 #96
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_95536592
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:11 schreef finsdefis het volgende:
Toch ironisch dat ik nu waarschijnlijk mijn bacheloraanvraag uit ga stellen tot volgend jaar, zodat ik een jaar later pas officieel met mijn twee masters begin. Volgend jaar onder auspiciën van mijn bachelor een pre-master halen, en daarna meteen aan mijn doorstroommaster beginnen en de tweede master waarvoor ik de pre-master doe.

Als ik dit jaar al mijn bachelorbul heb en a.s. academisch jaar officeel met mijn doorstroommaster zou beginnen zou ik óf de boete moeten betalen zodra ik in totaal langer dan 2 jaar over de twee masters+pre-master doe óf instellingsgeld als ik al eerder mijn doorstroommaster haal :') vage shit dit.
Ik heb dat ook ja. Weet iemand of het mogelijk is om je stiekem toch als bachelor-student in te schrijven als je al je vakken gewoon hebt gehaald?
2000 light years from home
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:02:05 #97
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_95538448
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:17 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik heb dat ook ja. Weet iemand of het mogelijk is om je stiekem toch als bachelor-student in te schrijven als je al je vakken gewoon hebt gehaald?
Bij ons moet je je bachelorbul zelf aanvragen, zolang je dat uitstelt en je oplet dat je vakken niet vervallen (wat bij ons pas NA vier jaar gebeurt) is het prima. Wordt 'ie bij jullie automatisch aangevraagd dan? Anders gewoon 1 vakje niet halen.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:29:33 #98
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_95539658
Ik bedenk me alleen net dat de slaagregeling vanaf volgend jaar strenger is, dus dan zou ik met mijn huidige cijfers volgend jaar wellicht niet kunnen slagen :P . Dan maar gewoon dit jaar het diploma in ontvangst nemen.
2000 light years from home
  vrijdag 15 april 2011 @ 18:40:16 #99
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_95551649
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:02 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Bij ons moet je je bachelorbul zelf aanvragen, zolang je dat uitstelt en je oplet dat je vakken niet vervallen (wat bij ons pas NA vier jaar gebeurt) is het prima. Wordt 'ie bij jullie automatisch aangevraagd dan? Anders gewoon 1 vakje niet halen.
Ik doe het ook via die truc, net zoals wel meer mensen. Heb kunstmatig mijn bachelor aanvraag uitgesteld en ben nu als een gek bezig een tweede bachelor erin te knallen, zodat ik geen geld hoef te dokken voor een premaster traject.

Helaas zijn ze bij de Uni ook niet dom, en is mij al gedreigd dat ik moet gaan dokken voor alle vakken die ik wil laten meetellen voor mijn premaster of tweede bachelor. Niemand heeft nog enig idee hoe de vork precies in de steel zit, dus ik hoop op het beste.
--
  vrijdag 15 april 2011 @ 19:48:49 #100
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_95554453
quote:
Waar baseerde die journalist dat op?
Hebben medewerkers van het ministerie (ambtenaren) gezegd dat er nog geschaafd gaat worden?
Vraag hem eens om wat meer concrete informatie als je wil, zonder namen te geven natuurlijk.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')