abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95663539
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:56 schreef CoolGuy het volgende:
Jeetje zeg, het gaat lekker hier. Het wordt zo langzamerhand wel een beetje een trieste bedoening, als je al daadwerkelijk gaat hopen dat andere mensen op hun muil gaan. Dat was even wat minder, maar ik zie dat nu mensen letterlijk typen.

Beetje jammer is dat wel.
Joh laat gaan, ik zit nog steeds te wachten op zijn niet-bestaande feiten waarmee hij wil aantonen dat ik lieg. En ik denk dat ik daar heel lang op kan wachten, Asfyxia kennende. Die gozer is gewoon niet serieus te nemen :)
  maandag 18 april 2011 @ 13:28:21 #277
324665 meth77
to do or not to do
pi_95664301
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook liberalen realiseren zich dat sommige stukken van de markt soms geholpen moeten worden om de maatschappij vooruit te helpen. Anders wordt het een libertaristisch standpunt.
maar met woonruimte duur maken daar help je niemand mee
pi_95664309
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2011 13:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Joh laat gaan, ik zit nog steeds te wachten op zijn niet-bestaande feiten waarmee hij wil aantonen dat ik lieg.
Dat je waarover liegt, precies?
quote:
En ik denk dat ik daar heel lang op kan wachten, Asfyxia kennende. Die gozer is gewoon niet serieus te nemen :)
Je vertoont hier het typische gedrag van een slachtoffer van een piramidespel, in dit geval het nationale piramidespel genaamd "Nederlandse huizenmarkt". Meneer verliest momenteel bakken met geld door z'n dommige "investering". Maar in plaats van dat hij bij zichzelf te rade gaat en zich voortaan wat bescheidener opstelt jegens diegenen die er niet zijn ingetrapt en die hem nota bene destijds nog gewaarschuwd hebben, zet hij een nog grotere waffel op en noemt hij iedereen die het niet met hem eens is "niet serieus te nemen".

So sad. :'(
pi_95664777
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:56 schreef CoolGuy het volgende:
Jeetje zeg, het gaat lekker hier. Het wordt zo langzamerhand wel een beetje een trieste bedoening, als je al daadwerkelijk gaat hopen dat andere mensen op hun muil gaan. Dat was even wat minder, maar ik zie dat nu mensen letterlijk typen.

Beetje jammer is dat wel.
Een pyramidespel kent altijd een grote laag verliezers, dat is inherent aan de spelregels :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 18 april 2011 @ 13:43:39 #280
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95664966
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_95665121
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2011 13:28 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Dat je waarover liegt, precies?
Geen idee, vertel jij het me maar wat je hier bedoelde te zeggen toen je zei dat ik leugens spuide. Komt u maar!

quote:
Je vertoont hier het typische gedrag van een slachtoffer van een piramidespel, in dit geval het nationale piramidespel genaamd "Nederlandse huizenmarkt". Meneer verliest momenteel bakken met geld door z'n dommige "investering". Maar in plaats van dat hij bij zichzelf te rade gaat en zich voortaan wat bescheidener opstelt jegens diegenen die er niet zijn ingetrapt en die hem nota bene destijds nog gewaarschuwd hebben, zet hij een nog grotere waffel op en noemt hij iedereen die het niet met hem eens is "niet serieus te nemen".

So sad. :'(
Kom nou eens met je feitjes waar je uit referereerde toen je dit neerkrabbelde vriend. Verder lul je wederom een slag in de rondte zonder dat je uberhaupt iets van onderbouwing doet, mara ik ben niet anders gewend van een Vrijtetijdsmanagement HBO studentje die anti-kraak woont :') Die zijn niet zo sterk in argumenteren waarom iets wel of niet zo zou zijn, verder dan 'ik weet het heul zeker!' komen ze niet. Wat dat betreft heb je de retorische talenten van een 5 jarige, maar het zij je vergeven.

quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 09:59 schreef Asfyxia het volgende:
Maar ik weet wel wat over jou: de afgelopen drie jaar heb jij flink wat centen verloren. Weliswaar op papier, maar dat kan elk moment veranderen. *O*
En dit:

quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 10:15 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

En wederom ben je weer leugens aan het spuien. Voor de goede orde: jij was degene die moest huilen heh, vanwege die 50k verlies op je investering "die alleen maar meer waard kon worden". Ik was degene die moest lachen om zoveel naïviteit van iemand die zo hoog van de toren blaast.

Wat dat betreft voldoe je volledig aan het stereotype van het blaaskaakje dat ik dolgraag op z'n bek zie gaan. En die dat gelukkig ook regelmatig gaat. *O*
Feiten jongen, feiten. Kom maar, kom maar kom maar, ik wacht nog steeds op je zogenaamde feiten.

Echt he, alleen die opmerking dat ik bakken met geld zou verliezen is zo dom dat zelfs een brugklasser je nu keihard zou uitlachen om je gebrek aan basis economische kennis. Het is godnondeju gewoon pijnlijk om te zien hoe bedroevend kennis niveau je bezit, ik zou je bijna een gratis bijspijkercursus bij Censuur aanbieden om de pijn uit mijn ogen te laten verdwijnen.

Of, om het maar even op jouw niveau te zeggen; Je bent een verrekte mongol, kut!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2011 13:50:35 ]
pi_95665331
quote:
'Overheid blokkeert herstel woningmarkt'

Maatregelen van de overheid bestendigen, of verergeren zelfs de crisis op de woningmarkt. Dit heeft ervoor gezorgd dat de Nederlandse woningmarkt slechter presteert dan omringende landen. Een reddingsplan moet ervoor zorgen dat de doorstroming weer op gang komt.

Dit stelt het Wegwijs Kenniscentrum, een researchafdeling die onder meer onderzoek doet naar de gang van zaken op de huizenmarkt.

Na twee-en-een-half jaar van crisis op de woningmarkt is in het aantal verkochte woningen in het eerste kwartaal van 2011 nog steeds geen fractie van herstel te zien. Volgens het Wegwijs Kenniscentrum wijst alles erop dat overheidsmaatregelen de crisis op de woningmarkt bestendigen, of zelfs verergeren. Het feit dat de woningmarkt in de ons omringende landen zich na de kredietcrisis allang weer heeft opgericht, versterkt dit beeld.

Het Wegwijs Kenniscentrum vindt dat onder meer het strenge hypotheekbeleid van de AFM ervoor heeft gezorgd dat kopers bang zijn geen hypotheek te krijgen of slechts een hypotheek tegen hoge maandlasten. Verkopers durven geen andere woning te kopen omdat zij bang zijn met de oude woning te blijven zitten. Makelaars zijn bang dat zij een woning niet tijdig kwijtraken.

Ook de beperkingen ten aanzien van de aflossingsvrije hypotheken, de strengere regels voor doorstromers en de hoge rentemarges van de banken blokkeren het herstel van de woningmarkt.

Het Wegwijs Kenniscentrum bepleit daarom, net als de NVM, een reddingsplan voor de woningmarkt, waarbij de starters centraal staan. Zo moet onder meer de overdrachtsbelasting voor jonge starters worden afgeschaft.

"Zodra jeugdige kopers zich weer als vanouds op de startersmarkt zullen werpen, levert dit een aanzwellend effect op de rest van de markt op. In een dergelijk geval zullen dus ook bij 30-plussers meer woningtransacties kunnen plaatsvinden", aldus de researchafdeling.

bron: NVM
Het zwarte pieten is begonnen mensen, de overheid is de schuldige. Niet vanwege de royale en ruimhartige subsidies en startersleningen... nee... het zijn de maatregelen m.b.t. de inperking om geld in de zeepbel te pompen (verstandig beleid imo). Zeepbelblazers raken daardoor hun shit niet meer kwijt en zijn daar niet zo blij mee.

Dat de woningmarkt in het buitenland enig herstel vertoond komt omdat ze daar ook een flinke correctie hebben gehad. Dat de percentages daar hoger liggen komt omdat de daling zoveel meer geweest is, daar heb je niet een mislukt 'kenniscentrum' vol teletubbies voor nodig om dat te constateren :')

Ook raar dat mensen bang zijn om geen hoge hypotheek meer te kunnen krijgen, waarom vragen ze het niet gewoon aan de banken? Ooh wacht... die doen dat niet meer... nou waar zijn we bang voor dan?

Helaas 'werpen' jongeren zich niet meer op het slavenbestaan, godzijdank niet, tenslotte wil je wel de benen kunnen nemen als straks de rekening voor 40 jaar wanbeleid wordt gepresenteerd w/
I'll sing you a lullaby.
pi_95665360
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2011 13:47 schreef Scorpie het volgende:

Of, om het maar even op jouw niveau te zeggen; Je bent een verrekte mongol, kut!
Brabanders :')
I'll sing you a lullaby.
pi_95665556
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het zwarte pieten is begonnen mensen, de overheid is de schuldige. Niet vanwege de royale en ruimhartige subsidies en startersleningen... nee... het zijn de maatregelen m.b.t. de inperking om geld in de zeepbel te pompen (verstandig beleid imo). Zeepbelblazers raken daardoor hun shit niet meer kwijt en zijn daar niet zo blij mee.
Wat de overheid nu doet is een verlate reactie op iets wat ze veel eerder hadden kunnen en moeten doen. Dat je in tijden van crisis nog scherpere regels gaat hanteren is op zijn minst gezegd niet goed voor een eventueel herstel.

quote:
Dat de woningmarkt in het buitenland enig herstel vertoond komt omdat ze daar ook een flinke correctie hebben gehad. Dat de percentages daar hoger liggen komt omdat de daling zoveel meer geweest is, daar heb je niet een mislukt 'kenniscentrum' vol teletubbies voor nodig om dat te constateren :')
En vlak ook de HRA/huursubsidie regelingen in Nederland niet uit. Dat kennen ze daar niet namelijk.

quote:
Helaas 'werpen' jongeren zich niet meer op het slavenbestaan, godzijdank niet, tenslotte wil je wel de benen kunnen nemen als straks de rekening voor 40 jaar wanbeleid wordt gepresenteerd w/
Ik voel me gelukkig geen slaaf met mijn 32 urige werkweek op mijn 27e :D
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 14:09:46 #285
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_95666007
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat de overheid nu doet is een verlate reactie op iets wat ze veel eerder hadden kunnen en moeten doen. Dat je in tijden van crisis nog scherpere regels gaat hanteren is op zijn minst gezegd niet goed voor een eventueel herstel.

[..]

En vlak ook de HRA/huursubsidie regelingen in Nederland niet uit. Dat kennen ze daar niet namelijk.

[..]

Ik voel me gelukkig geen slaaf met mijn 32 urige werkweek op mijn 27e :D
Hm, er wordt nog steeds gepraat over over dat 'slavenbestaan'. Dat terwijl Xeno ook gewoon zijn financiele verplichtingen moet nakomen, net als alle andere mensen, alleen heet dat bij hem huur ipv hypotheek. Either way is het een bedrag wat overgemaakt moet worden omdat je ergens woont.

Ik zie daar niet zo veel verschil in. Gut ja, als je het moe bent kun je je huur opzeggen, maar ja, aangezien ook Xeno niet op straat wil leven zal ie dus ergens anders moeten gaan wonen, wat betekent dat ie weer moet gaan huren want kopen kan ie niet. En prompt moet ie weer geld voor huisvesting overmaken.

Dat hele verhaaltje van 'slaaf' is een drogredenering om 'kopen' naar beneden te praten, maar ook alle huurders hebben dan een slavenbestaan, immers zij moeten ook betalen en dus werken (of steun trekken).
Breitling - Instruments for Professionals
pi_95666992
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hm, er wordt nog steeds gepraat over over dat 'slavenbestaan'. Dat terwijl Xeno ook gewoon zijn financiele verplichtingen moet nakomen, net als alle andere mensen, alleen heet dat bij hem huur ipv hypotheek. Either way is het een bedrag wat overgemaakt moet worden omdat je ergens woont.

Ik zie daar niet zo veel verschil in. Gut ja, als je het moe bent kun je je huur opzeggen, maar ja, aangezien ook Xeno niet op straat wil leven zal ie dus ergens anders moeten gaan wonen, wat betekent dat ie weer moet gaan huren want kopen kan ie niet. En prompt moet ie weer geld voor huisvesting overmaken.

Dat hele verhaaltje van 'slaaf' is een drogredenering om 'kopen' naar beneden te praten, maar ook alle huurders hebben dan een slavenbestaan, immers zij moeten ook betalen en dus werken (of steun trekken).
Eens.

Verder vind ik het benadrukken van de flexibiliteit die huurders hebben t.o.v. kopers ook een beetje scheef. Momenteel zit ik in een huurwoning en kan hier in principe weg wanneer ik wil. Het punt is alleen dat er niet echt (betaalbare) alternatieven in mijn omgeving zijn.
pi_95667401
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zoals je ook al zegt: In weze maakt het geen reet uit of je 1000 euro huur overmaakt naar de verhuurder of 1000 euro naar de hypotheekboer :)
pi_95667478
Belief what ever you want to belief :)
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 14:56:49 #289
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_95667856
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:46 schreef xenobinol het volgende:
Belief what ever you want to belief :)
Ja ik snap dat jou dat niet goed uitkomt, maar je bent geld kwijt aan huisvesting. Wat voor naampje daar aan geeft maakt niet uit, maar die verplichting heb jij ook.

Overigens, doe wat aan je Engels man.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_95668226
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:56 schreef CoolGuy het volgende:

wai men, we are lifing in nederland. :D
pi_95668538
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2011 13:47 schreef Scorpie het volgende:
--knip--
Wat doe je toch allemaal een moeite joh. Ik heb echt niet meer de puf om erop te reageren hoor. Ik vier liever een feestje omdat ik vandaag ALWEER een duurder huis kan kopen dan gisteren! *O*

Één dingetje springt er echter wel uit, dat ik hier puur voor de leut weer ff herhaal:
quote:
Vrijtetijdsmanagement HBO studentje die anti-kraak woont :')
Leuk gevonden, goeie garp! _O-
pi_95668746
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2011 15:12 schreef Asfyxia het volgende:

Inderdaad, goeie garp!
pi_95669267
quote:

. Ik vier liever een feestje omdat ik vandaag ALWEER een duurder huis kan kopen dan gisteren! *O*

Heb je je loon binnen gehad dan? Want je vermogen moet toegenomen zijn om iets duurders te kopen aangezien de rente niet gezakt is, dus cash is king. :D
pi_95669387
quote:

[..]

Wat doe je toch allemaal een moeite joh. Ik heb echt niet meer de puf om erop te reageren hoor. Ik vier liever een feestje omdat ik vandaag ALWEER een duurder huis kan kopen dan gisteren! *O*

Één dingetje springt er echter wel uit, dat ik hier puur voor de leut weer ff herhaal:

[..]

Das wel een beetje jouw ding he, niet thuis geven op het moment dat het wat te lastig voor je wordt :D Of het nu om een argumentje gaat of een maandje huur, je neemt de benen op het moment dat je het even niet meer ziet zitten :D
pi_95669850
Nu begrijp ik waarom er al meer dan 100 topics volgepost zijn met discussies over de huizenmarkt; iedereen loopt inhoudelijke reacties te vermijden. :D.
  maandag 18 april 2011 @ 15:58:32 #296
324665 meth77
to do or not to do
pi_95670736
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:40 schreef krapula het volgende:
Nu begrijp ik waarom er al meer dan 100 topics volgepost zijn met discussies over de huizenmarkt; iedereen loopt inhoudelijke reacties te vermijden. :D.
inhoudelijke reacties zijn al honderd keer gegeven, daar kom je niet mer verder mee, afgezien daarvan heeft ieder zijn eigen mening.
Wel is ieder het er over eens dat de HRA teruggaaf zo snel mogelijk weg moet, omdat het diefstal van de huurders is die gewoon marktconform wonen
pi_95670757
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:56 schreef CoolGuy het volgende:

Ja ik snap dat jou dat niet goed uitkomt, maar je bent geld kwijt aan huisvesting. Wat voor naampje daar aan geeft maakt niet uit, maar die verplichting heb jij ook.
Dus eigenlijk gooit iedereen zijn geld weg?

quote:
Oeps... zelfstandig nameword als workword gebruikt, me so stupid :')
I'll sing you a lullaby.
pi_95670820
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:58 schreef meth77 het volgende:

[..]

inhoudelijke reacties zijn al honderd keer gegeven, daar kom je niet mer verder mee, afgezien daarvan heeft ieder zijn eigen mening.
Wel is ieder het er over eens dat de HRA teruggaaf zo snel mogelijk weg moet, omdat het diefstal van de huurders is die gewoon marktconform wonen
Alleen kan dat niet omdat dan alle grootleners failliet gaan w/
I'll sing you a lullaby.
pi_95670841
Behalve de grootleners uit dit topic dan want die hebben dat probleem niet :D
I'll sing you a lullaby.
pi_95671093
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:58 schreef meth77 het volgende:
Nee daar zijn we het niet over eens, lees maar eens ergens hierboven wat ik daar over gezegd heb. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')