ja als iemand notabene in camouflagepak daar binnenkomt en dreigt met herhaling, dan zet je hem toch gewoon een tijdje vast. Dat kan hoor.quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:53 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat is voorbehouden aan twitteraars.
Hoe gaat dit helpen? In de VS schiet men geloof ik een stuk sneller maar vallen er nog steeds veel doden als de dader dat wil.quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:25 schreef Cobra4 het volgende:
België traint agenten om massadoders te stoppen
19 apr. 2011, 13:38
België gaat duizenden agenten trainen om massamoordenaars eerder te kunnen stoppen. Nu zijn het speciale eenheden die een slachtpartij moeten stoppen, maar daar wil men nu verandering in brengen.
,,'Pak de dader' wordt het eerste bevel", zo meldt korpschef Paul Putteman uit Dendermonde tegen Vlaamse media. In die plaats richtte Kim de Gelder op 23 januari 2009 een bloedbad aan in een kinderdagverblijf. De Dendermondse politiebaas leidt de werkgroep die de trainingen binnenkort mogelijk moet maken. ,,Bedoeling is om een losgeslagen dader zo snel mogelijk te vatten", zegt Putteman.
Het is de bedoeling dat Belgische agenten in de toekomst de dader meteen onschadelijk maakt ,,met behulp van een welgemikt schot." Zo kan de schade zoveel mogelijk worden beperkt. Wanneer er een goede training word geboden, zal de inzet van speciale eenheden zoveel als mogelijk beperkt kunnen worden. Ook zou het slachtoffers kunnen sparen omdat een politieman sneller op plaats delict kan zijn dan een speciaal team dat incidenteel opereert.
Putteman weet nog dat Nederlandse collega's tegen hem zeiden dat een bloedbad, zoals het drama op de Columbine High School in 1999, alleen in het buitenland kon gebeuren. ,,En dat klopte, tot vorige week in Alphen aan den Rijn", zegt de korpschef. Hij is van mening dat we ook in Nederland niet naïef moeten zijn en dat we moeten beseffen dat dergelijke massadaders bestaan. Volgens Putteman is het een kwestie van tijd voordat er weer een dergelijk drama zal plaatsvinden in Europa. Om die reden is hij van plan om snel over te gaan op het daadwerkelijk trainen van agenten.
Bron: www.telegraaf.nl
klinkt mij meer als bezuiniging in de oren?quote:Op woensdag 20 april 2011 12:30 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hoe gaat dit helpen? In de VS schiet men geloof ik een stuk sneller maar vallen er nog steeds veel doden als de dader dat wil.
Vanwege het zang' talent'?quote:Op woensdag 20 april 2011 12:34 schreef tong80 het volgende:
Zit soms met de tranen in mijn ogen naar de tv te kijken.
wel mooie teksten, over de overbrenging... mjahquote:Op woensdag 20 april 2011 12:41 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Vanwege het zang' talent'?
Vind het een mooi gebaar, die herdenking, maar die liederen zijn beneden niveau.
En Liesbeth List is gewoon sowieso ronduit slecht.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:41 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Vind het een mooi gebaar, die herdenking, maar die liederen zijn beneden niveau.
Normaal walg ik van dat soort muziek. Ik vind het nu mooi, en goed uitgekozen.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:41 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk, Tristan hield daarvan....quote:Op woensdag 20 april 2011 12:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Normaal walg ik van dat soort muziek. Ik vind het nu mooi, en goed uitgekozen.
Wat had je gewild ? AC/DC ?
Neh Highway to hell lijkt me niet echt toepasselijk. Maar we hebben veel betere zangers dan die ouwe dozen.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Normaal walg ik van dat soort muziek. Ik vind het nu mooi, en goed uitgekozen.
Wat had je gewild ? AC/DC ?
Wie had jij liever gezien dan ?quote:Op woensdag 20 april 2011 13:00 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Neh Highway to hell lijkt me niet echt toepasselijk. Maar we hebben veel betere zangers dan die ouwe dozen.
Dat zou ook best kunnen, maar mij persoonlijk lijkt het ontzettend zwaar om steeds weer met zo iemand geconfronteerd te worden. Rechtszaken, ws onderzoek in het PBC etc.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:32 schreef Swiffer het volgende:
Al kon daar best eens behoefte aan zijn.. Erg makkeljik om jezelf om te leggen om geen confrontatie te krijgen m.b.t je daden.
Ik snap wel dat ik misschien een enigzins ongepaste/ongewenste mening heb, waar iedereen hun emoties tonen en elkaar laat weten dat het allemaal zo erg is maar... ik lees dagelijks al jarenlang over allerlei afschuwelijke dingen die in de wereld gebeuren. Dan kun je wel zeggen dat met een dienst e.d. dit drama wordt afgesloten maar dan kijk ik vooruit en zie weer allemaal drama's gebeuren.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:06 schreef spuitje het volgende:
Ach wat maakt het uit wie er optraden? Ik vond het een mooie bijeenkomst en mensen kunnen het nu afsluiten en vooruit kijken. Geen bijeenkomsten meer etc.
Gebeuren ongeveer net zoveel dodelijke schietpartijen op scholen in de VS, als in Nederland. Tenminste als we het in verhouding zien met de bevolkings aantallen. ~40 in de VS, tegen 2 in Nederland binnen 15 jaar. Dus ja..quote:Op woensdag 20 april 2011 12:30 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hoe gaat dit helpen? In de VS schiet men geloof ik een stuk sneller maar vallen er nog steeds veel doden als de dader dat wil.
Het is aangrijpend omdat vrijwel iedereen er zelf zou hebben kunnen lopen; een winkelcentrum op zaterdagmiddag.... wie doet er nou geen boodschappen?quote:Op woensdag 20 april 2011 14:06 schreef loop het volgende:
Ik vind het allemaal zo dubbel, er gebeuren zoveel drama's in de wereld iedere dag opnieuw maar als het in het eigen straatje gebeurt dan is het aangrijpend.
quote:Tweede verdachte schietpartij Alphen
ALPHEN AAN DEN RIJN - Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt een man ervan dat hij wist dat Tristan van der Vlis, de dader van de schietpartij in Alphen aan den Rijn, zichzelf en mogelijk anderen zou gaan doden.
Dat heeft een woordvoerster van het OM zaterdag gemeld.
Volgens justitie heeft de man niet aan de politie gemeld dat hij dit wist en daarmee heeft hij zich mogelijk schuldig gemaakt aan een strafbaar feit.
De advocaat van de man, Job Knoester, wilde niet inhoudelijk op de zaak ingaan, maar zei wel dat zijn cliënt ten onrechte verdachte is.
Op het niet melden van een voornemen tot het plegen van bepaalde zware misdrijven staat een maximumstraf van een jaar, aldus het OM.
Advocaat Knoester is er van overtuigd dat zijn cliënt moet worden vrijgesproken. ''Het OM heeft zorgvuldig geopereerd, maar komt tot de verkeerde conclusie.''
Resultaten
Maandag zal het OM nader op de zaak ingaan, bij de presentatie van de resultaten van het onderzoek dat de recherche naar de schietpartij en Van der Vlis heeft gedaan.
Bronnen zouden aan de NOS hebben laten weten dat de politie Van der Vlis geen wapenvergunning had mogen geven. Hij was geregistreerd vanwege een incident met een luchtdrukwapen.
Dat zou voldoende zijn geweest Van der Vlis de wapenvergunning te weigeren, maar de politie heeft dat niet gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |