En anders kan ik het erg aanraden het boek "hoofdlijnen van nederlands burgerlijk procesrecht" van hugenholtz aan te schaffen. Wel even opletten dat het een versie is van na de vernieuwing van het burgerlijk procesrecht van een jaar of 8 terug.quote:Op maandag 16 mei 2011 00:49 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Deze post van Sessy ga ik maar eens gebruiken voor Burgerlijk Procesrecht. Misschien dat de losse puzzelstukjes nu wel op zijn plaats gaan vallen.
Of het voor je CV helpt is weer moeilijk te zeggen, volgens mij wordt er wel gelet op wat je naast je studie hebt gedaan, maar niet zodanig dat het slechte punten en 8 jaar over je studie doen goed zou maken. Ik heb in ieder geval niet de indruk dat als je 8'en staat je iets "goed te maken hebt" met nevenfuncties omdat men zou denken dat het een te simpele studie is om er niets naast te doen of iets dergelijks.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:16 schreef evelien89 het volgende:
Ik zit me iets af te vragen.. Ik kan een baantje krijgen bij een rechtswinkel, het is vrijwilligerswerk voor maar 6 uur per 2 weken. Telefoonwerk en bezoekers van advies voorzien. Helpen die paar uurtjes nou echt voor je cv of is het weggegooide tijd?
Die grap hoor ik inderdaad al een jaar of 8. Het gebruik van de nickname antedateert mijn rechtenstudie. De naam heeft oorspronkelijk iets met een personage uit Star Trek Voyager te maken, als ook met het woord "sassy" in 't Engels, en is dus onbedoeld grappig in een juridische context - of misschien wel juist heel toepasselijk, wie weet.quote:Op maandag 16 mei 2011 10:06 schreef Yashaaaaa het volgende:
Iedere keer nu als ik de naam Sessy lees moet ik aan Cessie denkenOf is dat bewust zo gedaan
Hmm, balen. Misschien valt het nog mee qua cijfer. Ik ga maar extra hard aan de slag dan.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:47 schreef Yashaaaaa het volgende:
Kut, was echt een vaag tentamen.. Heb wel alles ingevuld maar echt vaag.. Je moest een adviesbrief schrijven aan een client met daarvoor 3 pagina's!!!! aan informatie die je moest ontcijferen.. Vraag 1 ging over borgtocht 2 was dan die brief 3 ging over bemiddelingsovereenkomst en overeenkomst van opdracht en 4 over wanneer een overeenkomst tot stand is gekomen..
Magister JFT. Gewoon doen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:32 schreef wimjongil het volgende:
Zo, ik heb me ingeschreven voor volgend jaar! Internationaal & Europees Recht in Tilburg.
Switchen naar een enige echte IER uni, Leiden dus. Gewoon doen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:32 schreef wimjongil het volgende:
Zo, ik heb me ingeschreven voor volgend jaar! Internationaal & Europees Recht in Tilburg.
Ja dat wilde ik wel gaan doen jaquote:
IER in Leiden? Waar dan?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Switchen naar een enige echte IER uni, Leiden dus. Gewoon doen.
En dat zeg je terwijl iedereen bij Rechten in Leiden ernstig, serieus, elitair en internationaal wil overkomen!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 18:26 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Even serieus: ik ben ook in Leiden gaan kijken (2x zelfs), maar ik vond het daar toch wat te massaal. Bovendien kwam de studie in Tilburg wat degelijker, serieuzer op mij over.
Dan moet je juist naar Nijmegen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Switchen naar een enige echte IER uni, Leiden dus. Gewoon doen.
Whooeehoeeeeee.quote:Nijmeegse academici kunnen niet spellen
NIJMEGEN - Twee derde van de studenten aan de Radboud Universiteit in Nijmegen beheerst de Nederlandse taal onvoldoende. Van de medewerkers zakt ruim de helft door het ijs. Dat blijkt uit een taaltoets, die de afgelopen weken op de campus is gehouden en waarvan donderdag de resultaten bekend zijn gemaakt.
De taaltoets is opgesteld door het taleninstituut van de universiteit. De faculteit Rechten scoorde nog het beste, terwijl de bčta's een dikke onvoldoende haalden.
He, Rechten studenten doen het beter dan de beta's, dat is tenminste nog een beetje hoopgevendquote:
Oké dan.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:29 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Waar is iedereen?![]()
Ik heb volgende week het eindtentamen Burgerlijk Procesrecht staan. Als ik voor het eindtentamen 44 van de 80 punten haal, dan heb ik mijn propedeuse zo goed als binnen. Ik moet nog wel het resultaat binnen krijgen van het onderdeel stijl van de Nederlandse taaltoets. Ik ga er van uit dat ik dat onderdeel heb gehaald. Twee dagen na het eindtentamen Burgerlijk Procesrecht heb ik het tentamen Staatsrecht staan. Ik heb alvast een credit van 10 punten binnen doordat ik voor de drie nagekeken opdrachten minstens redelijk of goed had gescoord. Tevens had ik voldaan aan de upload- en aanwezigheideisen. Ik moet nog 45 punten scoren op het tentamen, maar ik wil natuurlijk zo hoog mogelijk scoren voor beide tentamens.
Tenslotte heb ik 1,5 week na mijn tentamens nog een herkansing staan van Verbintenissenrecht. Eerder dit jaar heb ik tegen diverse studiegenoten verkondigd dat ik een 7 of 8 zou gaan halen voor die herkansing, maar nu ben ik daar niet zo zeker van, aangezien ik weinig tijd heb gestoken in Verbintenissenrecht. Ik hield mij meer bezig met de twee andere vakken. Verbintenissenrecht is niet echt een vak die ik per se zou moeten halen. Ik kan hem volgend jaar in blok 1 opnieuw het vak volgen.
Laatste kans voor de taaltoets?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:29 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Waar is iedereen?![]()
Ik heb volgende week het eindtentamen Burgerlijk Procesrecht staan. Als ik voor het eindtentamen 44 van de 80 punten haal, dan heb ik mijn propedeuse zo goed als binnen. Ik moet nog wel het resultaat binnen krijgen van het onderdeel stijl van de Nederlandse taaltoets. Ik ga er van uit dat ik dat onderdeel heb gehaald. Twee dagen na het eindtentamen Burgerlijk Procesrecht heb ik het tentamen Staatsrecht staan. Ik heb alvast een credit van 10 punten binnen doordat ik voor de drie nagekeken opdrachten minstens redelijk of goed had gescoord. Tevens had ik voldaan aan de upload- en aanwezigheideisen. Ik moet nog 45 punten scoren op het tentamen, maar ik wil natuurlijk zo hoog mogelijk scoren voor beide tentamens.
Tenslotte heb ik 1,5 week na mijn tentamens nog een herkansing staan van Verbintenissenrecht. Eerder dit jaar heb ik tegen diverse studiegenoten verkondigd dat ik een 7 of 8 zou gaan halen voor die herkansing, maar nu ben ik daar niet zo zeker van, aangezien ik weinig tijd heb gestoken in Verbintenissenrecht. Ik hield mij meer bezig met de twee andere vakken. Verbintenissenrecht is niet echt een vak die ik per se zou moeten halen. Ik kan hem volgend jaar in blok 1 opnieuw het vak volgen.
Ik heb er nog gelukkig twee herkansingen staan voor de taaltoets, maar de taaltoets van een paar weken geleden kwam voor een groot deel uit Principen. Ik had vooral veel geoefend met Principen en af en toe ben ik naar de bibliotheek gegaan. Na een beetje speurwerk was ik erachter gekomen uit welke boeken de oefeningen en vragen afkomstig waren. Ik verwacht volgende week de uitslag van de taaltoets.quote:
Je zit nog in je eerste jaar dan?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:30 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik heb er nog gelukkig twee herkansingen staan voor de taaltoets, maar de taaltoets van een paar weken geleden kwam voor een groot deel uit Principen. Ik had vooral veel geoefend met Principen en af en toe ben ik naar de bibliotheek gegaan. Na een beetje speurwerk was ik erachter gekomen uit welke boeken de oefeningen en vragen afkomstig waren. Ik verwacht volgende week de uitslag van de taaltoets.
Ik had het eerste blok twee vrijstellingen, dus besloot ik om Verbintenissenrecht te gaan volgen aangezien ik op hbo niet al te veel Europees Recht had gehad.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:41 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Je zit nog in je eerste jaar dan?
Vooruitgewerkt met verbintenissenrecht?
Vrijstellingen voor inl. rechtswetenschap en inl. privaatrecht zeker?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik had het eerste blok twee vrijstellingen, dus besloot ik om Verbintenissenrecht te gaan volgen aangezien ik op hbo niet al te veel Europees Recht had gehad.
Ik had inderdaad vrijstellingen voor deze genoemde vakken. Ik ben er nog niet uit over welke kant ik op zou willen gaan. Ik vond verbintenissenrecht wel erg leuk, maar ik merkt dat ik toch een voorkeur heb voor strafrecht. Ik ben mij er van bewust dat de concurrentie moordend is bij het vakgebied strafrecht. Gelukkig hoef ik de keuze pas te maken bij mijn master.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:55 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Vrijstellingen voor inl. rechtswetenschap en inl. privaatrecht zeker?
Als je goed scoort voor privaatrechtelijke vakken kan je trouwens uitgenodigd worden voor het privaatrechtelijk studiegenootschap, volgende week woensdag een bijeenkomst met Drion van de HR.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |