Die filosofie dier hier getoond wordt, vind ik erg motiverend, en misschien dat jullie dat ook zo zienquote:Op zondag 17 april 2011 19:30 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
D'r staat toch ook niet dat het iets met LinkedIn te maken heeft? Misschien wou Robuust gewoon iets kwijt waar hij achter staat? Niet gerelateerd aan iets specifieks? Gewoon, losse flodder?
Ik vind het ook een mooie, trouwensquote:Op zondag 17 april 2011 20:28 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Die filosofie dier hier getoond wordt, vind ik erg motiverend, en misschien dat jullie dat ook zo zien
Amen, als in, ik ben het er mee eens. Als het inderdaad over LinkedIn ging, dan had ik je wel gequote.
(Djeez, stelletje autistenPandora snapt 'm wel
)
Goed, toch even over LinkedIn
Is dat handig, je CV op linkedin zetten? Ik bedoel, qua privacy, want normaal zet niet iedereen zijn CV online. Ik zie dat vaak bij websites van websitebouwers, "CV op aanvraag" Dat hij dus opgestuurd wordt.
Dat het uit de Bijbel/Tora komt, was me bekend, maar aangezien de gemiddelde mens tegenwoordig al nauwelijks meer weet waar Kerstmis voor staat, laat staan Pasen, laat stáán Pinksteren, sloot ik maar even aan bij hoe dat normaal gesproken op fora wordt gebruikt, dan wel wat er op fora met "Quote bla bla bla bla /quote AMEN!" wordt bedoeld.quote:Op zondag 17 april 2011 20:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Amen komt uit de Tora, en wordt gebruikt om een gebed of zegening af te sluiten. Het betekent zoiets van "zeker, het is zo".
Ik moet je gelijk geven dat de posting wel degelijk los van onze postings kan staan.![]()
Maar ik kon het even niet plaatsen, het was voor mij nogal verwarrend.
Eej, ik ben ook autist hoor!quote:Op zondag 17 april 2011 20:28 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Die filosofie dier hier getoond wordt, vind ik erg motiverend, en misschien dat jullie dat ook zo zien
Amen, als in, ik ben het er mee eens. Als het inderdaad over LinkedIn ging, dan had ik je wel gequote.
(Djeez, stelletje autistenPandora snapt 'm wel
)
Goed, toch even over LinkedIn
Is dat handig, je CV op linkedin zetten? Ik bedoel, qua privacy, want normaal zet niet iedereen zijn CV online. Ik zie dat vaak bij websites van websitebouwers, "CV op aanvraag" Dat hij dus opgestuurd wordt.
Ik wist wel dat je ASS hebt, misschien sommigen niet.quote:Op zondag 17 april 2011 20:41 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Eej, ik ben ook autist hoor!![]()
En Linkedin: ik heb mijn adresgegevens en dergelijke uit mijn CV gehaald voor ik het uploadde.
En daarmee een soort van een witte dood voorkomen.quote:Op zondag 17 april 2011 20:28 schreef schaal_9 het volgende:
@EchtGaaf: ben je langer dan één jaar werkloos, dan noemen we dat hier langdurig werkloos. De kans om na twee jaar werkloosheid nog een betaalde baan te vinden, is heel klein. In dat licht gezien heb ik allerlei natuurwetten doorbroken.
Er zal heel wat water door de Rijn moeten stromen eer werkgevers deze mensen een kans geven. Dat zal ook niet gaan gebeuren, ook niet in geval van schaarste aan Nederlandse werknemers. Werkgevers nemen dan nog liever MOE-landers aan dan mensen met een arbeidshandicap.quote:Wel meer mensen binnen het spectrum hebben een verdiencapaciteit die wat minder hoog ligt dan voor het opleidingsniveau gebruikelijk is. Het is belangrijk dat deze mensen hun mogelijkheden kunnen benutten, in plaats van helemaal onderaan de samenleving terechtkomen.
Ik begrijp goed dat je dat gevoel niet zou willen aangeven. Ik sta wel paf hoe je dit hebt kunnen overleven. Dat is al een prestatie op zich.quote:Nee, ik heb die angst niet (ondanks mijn ASS). De mate waarin er wordt gereorganiseerd, daar valt over te discussiëren. Ik kan alleen niet aangeven hoe ik me heb gevoeld. Het hoofdstuk werkloosheid is afgesloten.
Hier kan je verschillend tegenaan kijken.quote:Op zondag 17 april 2011 20:28 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Er is in dat artikel alleen sprake van de strijd met jezelf aangaan. Waarom is het leven dan gedegradeerd tot een wedstrijd?quote:Op zondag 17 april 2011 20:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hier kan je verschillend tegenaan kijken.
Positief---> Groei, verbetering, kwaliteit van leven etc.
Negatief--->degraderen van het leven tot een wedstrijd. Een wedstrijd houd in dat er winnaars en verliezers zijn. (Het lot is voor minsten 50% bij de geboorte al voor je bepaald.)
Ook ik heb em wel eens gebruikt hoorquote:Op zondag 17 april 2011 20:40 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Dat het uit de Bijbel/Tora komt, was me bekend, maar aangezien de gemiddelde mens tegenwoordig al nauwelijks meer weet waar Kerstmis voor staat, laat staan Pasen, laat stáán Pinksteren, sloot ik maar even aan bij hoe dat normaal gesproken op fora wordt gebruikt, dan wel wat er op fora met "Quote bla bla bla bla /quote AMEN!" wordt bedoeld.
Die strijd heb ik voorgoed verloren. En dat kan blijkbaar. Ik heb het zelf mogen ervaren. Verongelukt voor het leven.quote:Op zondag 17 april 2011 20:56 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Er is in dat artikel alleen sprake van de strijd met jezelf aangaan. Waarom is het leven dan gedegradeerd tot een wedstrijd?
Nee hoorquote:Op zondag 17 april 2011 20:58 schreef Pandora73 het volgende:
P.S. Sorry voor mijn gezeik hoor, ik ben doodmoe, dus zit erg in mijn "letterlijk-lezen-modus" en het "hou nou eens je mond en laat anderen gewoon hun gang gaan"-filter is ook uitgeschakeld nu.
Heb gewoon een kutdag gehad met twee keer heftig slecht nieuws, vandaar.
Sorry dus.
Toch zijn er re-integratiebureaus die langdurig werklozen of arbeidsongeschikten bemiddelen. Het klimaat is anders dan een jaar of 15 geleden. Toen werden mensen sneller in een uitkering geplaatst. Heb je weleens aan een individuele re-integratieovereenkomst gedacht?quote:Op zondag 17 april 2011 21:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die strijd heb ik voorgoed verloren. En dat kan blijkbaar. Ik heb het zelf mogen ervaren. Verongelukt voor het leven.
Achter de rug, resultaat: over en uit.quote:Op zondag 17 april 2011 21:03 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Toch zijn er re-integratiebureaus die langdurig werklozen of arbeidsongeschikten bemiddelen. Het klimaat is anders dan een jaar of 15 geleden. Toen werden mensen sneller in een uitkering geplaatst. Heb je weleens aan een individuele re-integratieovereenkomst gedacht?
Dat vind ik nog best wel merkwaardig. Zouden ze alleen naar reguliere, gangbare functies hebben gekeken? Tegenwoordig heb je een instrument jobcarving, waarbij iemand bepaalde taken van een reguliere functie uitvoert. Wat onze manier van denken betreft lijken we voor 90 procent hetzelfde, we hebben dezelfde diagnose, je bent hoogopgeleid.quote:Op zondag 17 april 2011 21:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Achter de rug, resultaat: over en uit.
Ik snap je redenatie. Er was zeker heel breed gekeken en ik ben overtuigd van de uitkomst. Ik heb meer dan ASS alleen. Zelfs als zou ik het kunnen, maar ik kan het niet, ik zou absoluut niet meer met de hedendaagse tergende baanonzekerheden kunnen omspringen... Dat alleen al is ondraaglijk wmb.quote:Op zondag 17 april 2011 21:11 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat vind ik nog best wel merkwaardig. Zouden ze alleen naar reguliere, gangbare functies hebben gekeken? Tegenwoordig heb je een instrument jobcarving, waarbij iemand bepaalde taken van een reguliere functie uitvoert. Wat onze manier van denken betreft lijken we voor 90 procent hetzelfde, we hebben dezelfde diagnose, je bent hoogopgeleid.
Ik ben geen arbeidsdeskundige, maar denk je dat schaal 7 voor jou mogelijk is in een aangepaste functie?
Weet ik tochquote:Op zondag 17 april 2011 20:41 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Eej, ik ben ook autist hoor!![]()
En Linkedin: ik heb mijn adresgegevens en dergelijke uit mijn CV gehaald voor ik het uploadde.
Moeilijk, moeilijk. Het enige wat ik kan zeggen is dat een combinatie als ASS en ADHD (wat vaak voorkomt) me bijna ondoenlijk lijkt; dat staat zo ongeveer garant voor chaos in je hoofd die moeilijk van ophouden weet. Andere combinaties weet ik weinig van.quote:Op zondag 17 april 2011 21:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik snap je redenatie. Er was zeker heel breed gekeken en ik ben overtuigd van de uitkomst. Ik heb meer dan ASS alleen. Zelfs als zou ik het kunnen, maar ik kan het niet, ik zou absoluut niet meer met de hedendaagse tergende baanonzekerheden kunnen omspringen... Dat alleen al is ondraaglijk wmb.
Ga inderdaad maar vanuit dat het ondoenlijk is (gebleken...). (Sorry dat ik soms nogal zwaar doe, ik doe het vooral niet teleologisch)quote:Op zondag 17 april 2011 21:31 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Moeilijk, moeilijk. Het enige wat ik kan zeggen is dat een combinatie als ASS en ADHD (wat vaak voorkomt) me bijna ondoenlijk lijkt; dat staat zo ongeveer garant voor chaos in je hoofd die moeilijk van ophouden weet. Andere combinaties weet ik weinig van.
Los daarvan... denk je dan dat je wel had kunnen functioneren onder de juiste randvoorwaarden? Met de idee dat je soms aankaart dat onderwijsinstellingen je niet juist hebben geïnformeerd of jou valse hoop hebben gegeven.
Nee dat kan je niet algemeen stellen.quote:Op zondag 17 april 2011 22:49 schreef von_Preussen het volgende:
Kan je dan stellen dat autisten in het leven gewoon kansloos zijn? Geen werk op niveau, slechts zelden een relatie, veroordeeld tot een leven aan de zijkant van de samenleving?
Als ik bovenstaande verhalen lees dan kn ik daar behoorlijk down van worden, al de hele avond maalt de vraag door mijn hoofd waarom ik uberhaupt in september mijn studie oppak? Is het dan niet beter om in te zien dat dit leven toch niks meer zal opleveren en voortijdig getermineert zou moeten worden? g
Natuurlijk begrijp ik dat je wel eens twijfelt ... Dat is heel menselijk, je weet immers zelf ook waar je tegen aan kan lopen. En als het dan eventjes tegen zit, dan kan je zomaar in een dip belanden en de twijfel toeslaan.quote:Op zondag 17 april 2011 23:32 schreef von_Preussen het volgende:
Je hebt helemaal gelijk EG, stiekem was ik daar zelf ook we'll een beetje achter. Alleen soms dan lijkt alles tegen te zitten en dan ga ik eraan twijfelen of ik mijn studie we'll ga halen, niet qua capaciteit maar qua autisme. Dat heeft mijn studie namelijk compleet om zeep geholpen.
En dan ga ik denken, dat ik het niet haal en de rest van mijn leven aan de onderkant van de samenleving zal verbrengen. Vooral als ik jonge mensen zie die we'll wat bereikt hebben, dan heb ik het moeilijk.
Niet om lullig te doen, maar heeft iedereen hier niet eens last van? Ik heb de afgelopen jaren legio 'gezonde / normale' mensen gruwelijk zien worstelen met hun studie... klasgenoten van de HAVO waarvan ik verwacht had dat ze het ver zouden stoppen die nu (rond hun 30e) 3 verschillende HBO studies hebben gedaan en er nog geen enkele hebben afgerond.quote:Op zondag 17 april 2011 23:32 schreef von_Preussen het volgende:
Je hebt helemaal gelijk EG, stiekem was ik daar zelf ook we'll een beetje achter. Alleen soms dan lijkt alles tegen te zitten en dan ga ik eraan twijfelen of ik mijn studie we'll ga halen, niet qua capaciteit maar qua autisme. Dat heeft mijn studie namelijk compleet om zeep geholpen.
En dan ga ik denken, dat ik het niet haal en de rest van mijn leven aan de onderkant van de samenleving zal verbrengen. Vooral als ik jonge mensen zie die we'll wat bereikt hebben, dan heb ik het moeilijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |