abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95636808
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 19:30 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

D'r staat toch ook niet dat het iets met LinkedIn te maken heeft? Misschien wou Robuust gewoon iets kwijt waar hij achter staat? Niet gerelateerd aan iets specifieks? Gewoon, losse flodder?
Die filosofie dier hier getoond wordt, vind ik erg motiverend, en misschien dat jullie dat ook zo zien :)
Amen, als in, ik ben het er mee eens. Als het inderdaad over LinkedIn ging, dan had ik je wel gequote.
(Djeez, stelletje autisten :+ Pandora snapt 'm wel O+ )

Goed, toch even over LinkedIn :P
Is dat handig, je CV op linkedin zetten? Ik bedoel, qua privacy, want normaal zet niet iedereen zijn CV online. Ik zie dat vaak bij websites van websitebouwers, "CV op aanvraag" Dat hij dus opgestuurd wordt.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  zondag 17 april 2011 @ 20:40:03 #77
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95637641
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:28 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Die filosofie dier hier getoond wordt, vind ik erg motiverend, en misschien dat jullie dat ook zo zien :)
Amen, als in, ik ben het er mee eens. Als het inderdaad over LinkedIn ging, dan had ik je wel gequote.

Is dat handig, je CV op linkedin zetten? Ik bedoel, qua privacy, want normaal zet niet iedereen zijn CV online. Ik zie dat vaak bij websites van websitebouwers, "CV op aanvraag" Dat hij dus opgestuurd wordt.
Ik vind het ook een mooie, trouwens :)
Niet in de laatste plaats vanwege de relatie met hardlopen. Het verleggen van je grenzen, af en toe buiten je veilige horizon kijken, daar kun je uiteindelijk sterker van worden.

CV op LinkedIn kan prima, ik heb geen spam of iets dergelijks gekregen. Is dat wat je bedoelt?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_95637690
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Amen komt uit de Tora, en wordt gebruikt om een gebed of zegening af te sluiten. Het betekent zoiets van "zeker, het is zo".

Ik moet je gelijk geven dat de posting wel degelijk los van onze postings kan staan. :Y

Maar ik kon het even niet plaatsen, het was voor mij nogal verwarrend.
Dat het uit de Bijbel/Tora komt, was me bekend, maar aangezien de gemiddelde mens tegenwoordig al nauwelijks meer weet waar Kerstmis voor staat, laat staan Pasen, laat stáán Pinksteren, sloot ik maar even aan bij hoe dat normaal gesproken op fora wordt gebruikt, dan wel wat er op fora met "Quote bla bla bla bla /quote AMEN!" wordt bedoeld.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_95637742
quote:

[..]

Eej, ik ben ook autist hoor! :(

En Linkedin: ik heb mijn adresgegevens en dergelijke uit mijn CV gehaald voor ik het uploadde.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zondag 17 april 2011 @ 20:45:26 #80
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95638013
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:41 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

En Linkedin: ik heb mijn adresgegevens en dergelijke uit mijn CV gehaald voor ik het uploadde.
Ik wist wel dat je ASS hebt, misschien sommigen niet.
Het is in ieder geval moeilijk uit je carrièreontwikkeling te halen. Daar doe je gewoon mee met de NT-ers en niet zo’n beetje ook :)
pi_95638138
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:28 schreef schaal_9 het volgende:
@EchtGaaf: ben je langer dan één jaar werkloos, dan noemen we dat hier langdurig werkloos. De kans om na twee jaar werkloosheid nog een betaalde baan te vinden, is heel klein. In dat licht gezien heb ik allerlei ‘natuurwetten’ doorbroken.
En daarmee een soort van een witte dood voorkomen. :{
quote:
Wel meer mensen binnen het spectrum hebben een verdiencapaciteit die wat minder hoog ligt dan voor het opleidingsniveau gebruikelijk is. Het is belangrijk dat deze mensen hun mogelijkheden kunnen benutten, in plaats van helemaal onderaan de samenleving terechtkomen.

Er zal heel wat water door de Rijn moeten stromen eer werkgevers deze mensen een kans geven. Dat zal ook niet gaan gebeuren, ook niet in geval van schaarste aan Nederlandse werknemers. Werkgevers nemen dan nog liever MOE-landers aan dan mensen met een arbeidshandicap.

Geen gunstig tijdslot. Helaas.
quote:
Nee, ik heb die angst niet (ondanks mijn ASS). De mate waarin er wordt gereorganiseerd, daar valt over te discussiëren. Ik kan alleen niet aangeven hoe ik me heb gevoeld. Het hoofdstuk werkloosheid is afgesloten.
Ik begrijp goed dat je dat gevoel niet zou willen aangeven. Ik sta wel paf hoe je dit hebt kunnen overleven. Dat is al een prestatie op zich. :Y
pi_95638674
quote:

[..]

Hier kan je verschillend tegenaan kijken. :)

Positief---> Groei, verbetering, kwaliteit van leven etc.

Negatief--->degraderen van het leven tot een wedstrijd. Een wedstrijd houdt in dat er winnaars en verliezers zijn. (Het lot is voor minsten 50% bij de geboorte al voor je bepaald.)
pi_95638821
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hier kan je verschillend tegenaan kijken. :)

Positief---> Groei, verbetering, kwaliteit van leven etc.

Negatief--->degraderen van het leven tot een wedstrijd. Een wedstrijd houd in dat er winnaars en verliezers zijn. (Het lot is voor minsten 50% bij de geboorte al voor je bepaald.)
Er is in dat artikel alleen sprake van de strijd met jezelf aangaan. Waarom is het leven dan gedegradeerd tot een wedstrijd?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_95638915
quote:
12s.gif Op zondag 17 april 2011 20:40 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Dat het uit de Bijbel/Tora komt, was me bekend, maar aangezien de gemiddelde mens tegenwoordig al nauwelijks meer weet waar Kerstmis voor staat, laat staan Pasen, laat stáán Pinksteren, sloot ik maar even aan bij hoe dat normaal gesproken op fora wordt gebruikt, dan wel wat er op fora met "Quote bla bla bla bla /quote AMEN!" wordt bedoeld.
Ook ik heb em wel eens gebruikt hoor ;)
pi_95638927
P.S. Sorry voor mijn gezeik hoor, ik ben doodmoe, dus zit erg in mijn "letterlijk-lezen-modus" en het "hou nou eens je mond en laat anderen gewoon hun gang gaan"-filter is ook uitgeschakeld nu.
Heb gewoon een kutdag gehad met twee keer heftig slecht nieuws, vandaar.
Sorry dus. :@
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_95639077
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:56 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Er is in dat artikel alleen sprake van de strijd met jezelf aangaan. Waarom is het leven dan gedegradeerd tot een wedstrijd?
Die strijd heb ik voorgoed verloren. En dat kan blijkbaar. Ik heb het zelf mogen ervaren. Verongelukt voor het leven.

Het plaatje spreekt mij dus absoluut totaal niet meer aan. Ja, toen ik studeerde, toen nog wel.
pi_95639162
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:58 schreef Pandora73 het volgende:
P.S. Sorry voor mijn gezeik hoor, ik ben doodmoe, dus zit erg in mijn "letterlijk-lezen-modus" en het "hou nou eens je mond en laat anderen gewoon hun gang gaan"-filter is ook uitgeschakeld nu.
Heb gewoon een kutdag gehad met twee keer heftig slecht nieuws, vandaar.
Sorry dus. :@
Nee hoor :) ik vind je heel alert :Y daar is niks mis mee.

Vervelend dat je slecht nieuws hebt gehad :{
  zondag 17 april 2011 @ 21:03:07 #88
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95639241
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 21:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die strijd heb ik voorgoed verloren. En dat kan blijkbaar. Ik heb het zelf mogen ervaren. Verongelukt voor het leven.
Toch zijn er re-integratiebureaus die langdurig werklozen of arbeidsongeschikten bemiddelen. Het klimaat is anders dan een jaar of 15 geleden. Toen werden mensen sneller in een uitkering geplaatst. Heb je weleens aan een individuele re-integratieovereenkomst gedacht?
pi_95639326
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 21:03 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Toch zijn er re-integratiebureaus die langdurig werklozen of arbeidsongeschikten bemiddelen. Het klimaat is anders dan een jaar of 15 geleden. Toen werden mensen sneller in een uitkering geplaatst. Heb je weleens aan een individuele re-integratieovereenkomst gedacht?
Achter de rug, resultaat: over en uit.
  zondag 17 april 2011 @ 21:11:28 #90
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95639780
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 21:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Achter de rug, resultaat: over en uit.
Dat vind ik nog best wel merkwaardig. Zouden ze alleen naar reguliere, gangbare functies hebben gekeken? Tegenwoordig heb je een instrument jobcarving, waarbij iemand bepaalde taken van een reguliere functie uitvoert. Wat onze manier van denken betreft lijken we voor 90 procent hetzelfde, we hebben dezelfde diagnose, je bent hoogopgeleid.

Ik ben geen arbeidsdeskundige, maar denk je dat schaal 7 voor jou mogelijk is in een aangepaste functie?
pi_95640933
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 21:11 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Dat vind ik nog best wel merkwaardig. Zouden ze alleen naar reguliere, gangbare functies hebben gekeken? Tegenwoordig heb je een instrument jobcarving, waarbij iemand bepaalde taken van een reguliere functie uitvoert. Wat onze manier van denken betreft lijken we voor 90 procent hetzelfde, we hebben dezelfde diagnose, je bent hoogopgeleid.

Ik ben geen arbeidsdeskundige, maar denk je dat schaal 7 voor jou mogelijk is in een aangepaste functie?
Ik snap je redenatie. Er was zeker heel breed gekeken en ik ben overtuigd van de uitkomst. Ik heb meer dan ASS alleen. Zelfs als zou ik het kunnen, maar ik kan het niet, ik zou absoluut niet meer met de hedendaagse tergende baanonzekerheden kunnen omspringen... Dat alleen al is ondraaglijk wmb.
pi_95640954
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:41 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Weet ik toch :*
En nog een extra :* voor je zware dag.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  zondag 17 april 2011 @ 21:31:47 #93
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95641301
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 21:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik snap je redenatie. Er was zeker heel breed gekeken en ik ben overtuigd van de uitkomst. Ik heb meer dan ASS alleen. Zelfs als zou ik het kunnen, maar ik kan het niet, ik zou absoluut niet meer met de hedendaagse tergende baanonzekerheden kunnen omspringen... Dat alleen al is ondraaglijk wmb.
Moeilijk, moeilijk. Het enige wat ik kan zeggen is dat een combinatie als ASS en ADHD (wat vaak voorkomt) me bijna ondoenlijk lijkt; dat staat zo ongeveer garant voor chaos in je hoofd die moeilijk van ophouden weet. Andere combinaties weet ik weinig van.

Los daarvan... denk je dan dat je wel had kunnen functioneren onder de juiste randvoorwaarden? Met de idee dat je soms aankaart dat onderwijsinstellingen je niet juist hebben geïnformeerd of jou valse hoop hebben gegeven.
pi_95642967
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 21:31 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Moeilijk, moeilijk. Het enige wat ik kan zeggen is dat een combinatie als ASS en ADHD (wat vaak voorkomt) me bijna ondoenlijk lijkt; dat staat zo ongeveer garant voor chaos in je hoofd die moeilijk van ophouden weet. Andere combinaties weet ik weinig van.

Los daarvan... denk je dan dat je wel had kunnen functioneren onder de juiste randvoorwaarden? Met de idee dat je soms aankaart dat onderwijsinstellingen je niet juist hebben geïnformeerd of jou valse hoop hebben gegeven.
Ga inderdaad maar vanuit dat het ondoenlijk is (gebleken...). (Sorry dat ik soms nogal zwaar doe, ik doe het vooral niet teleologisch)

Tja, mijn grieven over mijn school/opleidingen. Tja, ook toegeven wmb een vorm van externalisatie. Al was het maar dat andere alumni zonder beperkingen - en ondanks het zeer eenzijdige karakter van de opleiding! - zich kunnen ontpoppen in succesvolle carrières. Ik zet dan wel vraagtekens in hoeverre hun opleiding daarin een rol heeft gespeeld....

Het is een lastige vraag die je stelt.....Maar praktisch gezien denk ik van niet.
  zondag 17 april 2011 @ 22:49:35 #95
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95646463
Kan je dan stellen dat autisten in het leven gewoon kansloos zijn? Geen werk op niveau, slechts zelden een relatie, veroordeeld tot een leven aan de zijkant van de samenleving?

Als ik bovenstaande verhalen lees dan kn ik daar behoorlijk down van worden, al de hele avond maalt de vraag door mijn hoofd waarom ik uberhaupt in september mijn studie oppak? Is het dan niet beter om in te zien dat dit leven toch niks meer zal opleveren en voortijdig getermineert zou moeten worden? g
pi_95647536
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:49 schreef von_Preussen het volgende:
Kan je dan stellen dat autisten in het leven gewoon kansloos zijn? Geen werk op niveau, slechts zelden een relatie, veroordeeld tot een leven aan de zijkant van de samenleving?

Als ik bovenstaande verhalen lees dan kn ik daar behoorlijk down van worden, al de hele avond maalt de vraag door mijn hoofd waarom ik uberhaupt in september mijn studie oppak? Is het dan niet beter om in te zien dat dit leven toch niks meer zal opleveren en voortijdig getermineert zou moeten worden? g
Nee dat kan je niet algemeen stellen.

Ik wil je al helemaal niet ontmoedigen. Ik zal je een ding verklappen: de autist bestaat niet. Het beslaat een zeer breed spectrum dat met PDD wordt aangeduid; eea is bovendien nogal gradueel bepaald.

Samengevat: er zijn geen twee dezelfde autisten.

Vergeet verder niet dat vele ASS-ers wel een carrière maken en velen die wel een relatie hebben.

Mijn boodschap: zie het niet al te zwart-wit.
  zondag 17 april 2011 @ 23:32:35 #97
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95648903
Je hebt helemaal gelijk EG, stiekem was ik daar zelf ook we'll een beetje achter. Alleen soms dan lijkt alles tegen te zitten en dan ga ik eraan twijfelen of ik mijn studie we'll ga halen, niet qua capaciteit maar qua autisme. Dat heeft mijn studie namelijk compleet om zeep geholpen.

En dan ga ik denken, dat ik het niet haal en de rest van mijn leven aan de onderkant van de samenleving zal verbrengen. Vooral als ik jonge mensen zie die we'll wat bereikt hebben, dan heb ik het moeilijk.
pi_95649198
even een vraagje, heb hier wel eerder gepost.
Maar goed, ik ga naar een psycholoog, en we hebben het momenteel over opmezelf gaan wonen. Ik zelf heb PDD-NOS, en ken wel wat van mijn valkuilen, maar om te zeggen dat ik totaal gehandicapt ben , nee. Ik heb wat meer moeite met sommige dingen maar over het algemeen red ik me wel...hoewel soms raak ik hard uit balans.

En aangezien een studentenkamer voor mij om meerdere redenen niet mogelijk is, hadden we het over begeleid wonen, wat moet ik me hierbij voorstellen?
Zoals de psycholoog het uitlegde lijkt het me wel wat, maar ik wil graag weten of anderen ervaringen hebben hiermee.
En hoe het er aan toegaat?
pi_95650446
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 23:32 schreef von_Preussen het volgende:
Je hebt helemaal gelijk EG, stiekem was ik daar zelf ook we'll een beetje achter. Alleen soms dan lijkt alles tegen te zitten en dan ga ik eraan twijfelen of ik mijn studie we'll ga halen, niet qua capaciteit maar qua autisme. Dat heeft mijn studie namelijk compleet om zeep geholpen.

En dan ga ik denken, dat ik het niet haal en de rest van mijn leven aan de onderkant van de samenleving zal verbrengen. Vooral als ik jonge mensen zie die we'll wat bereikt hebben, dan heb ik het moeilijk.
Natuurlijk begrijp ik dat je wel eens twijfelt ... Dat is heel menselijk, je weet immers zelf ook waar je tegen aan kan lopen. En als het dan eventjes tegen zit, dan kan je zomaar in een dip belanden en de twijfel toeslaan.

Maar je hebt een ding geweldig mee: je weet wat er aan de hand is en dus je weet waar de aandachtspunten liggen. En dat kan verschil maken. Wellicht is er op jouw uni ook een studentenpsycholoog die je wat ondersteuning kan geven, als je problemen ondervindt ( vb planning)

Ik heb verder het idee dat jij geen eenling bent. Dat scheelt ook een stuk.

Verder hoop ik ook je het verhaal van schaal9 als een mooie uitkomst ziet. Ik vind het prachtig hoe hij terecht is gekomen en notabene een vaste aanstelling heeft. Hij werkt volgens mij bepaald niet onder zijn niveau. Hij komt bij over als iemand die gelukkig is en natuurlijk zal hij ook nog wensen hebben...zo kan het ook gaan.

Verder is het ook een spel waarbij ook wat geluk om de hoek komt kijken.

Ook dit: tegen de tijd dat jij afstudeert kan het arbeidsklimaat weer gunstiger zijn. Niemand heeft het recht om de toekomst met zekerheid vast te stellen.

Verder heb je nog een ding enorm mee: je afkomst uit een ondernemersgezin.

Ik ben niet pessimistisch over jou :) laat je niet ontmoedigen door een lullige post ;)
pi_95653707
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 23:32 schreef von_Preussen het volgende:

Niet om lullig te doen, maar heeft iedereen hier niet eens last van? Ik heb de afgelopen jaren legio 'gezonde / normale' mensen gruwelijk zien worstelen met hun studie... klasgenoten van de HAVO waarvan ik verwacht had dat ze het ver zouden stoppen die nu (rond hun 30e) 3 verschillende HBO studies hebben gedaan en er nog geen enkele hebben afgerond.
Het is makkelijk om jezelf in een neerwaartse spiraal te praten als je je alleen maar focussed op de succesverhalen van anderen maar hou alsjeblieft in de gaten dat dat niets zegt over hoe het met JOU zou moeten gaan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')