BBQ is nicequote:Op zaterdag 16 april 2011 15:27 schreef Dropkogel het volgende:
Ik ga maar eens richting BBQ.
hopelijk komen er leuke mensen.
Vorig jaar ging dat kut ja, je was lyrisch over die fiets, bleek het een kutding te zijn. Goed nadenken of je überhaupt een fiets wil hebben.quote:Op zaterdag 16 april 2011 15:31 schreef Auti het volgende:
[..]
BBQ is niceDat vind ik altijd wel leuk.
Maar ik ben hard aan het sparen, ik ga heel zuinig doen want ik ben verliefd geworden op een fiets. En ik wil ook graag een fiets. Vorig jaar had ik een foutje gemaakt en een slechte fiets gekocht maar nu heb ik mijn oog op een verdomd goede en zeer gave fiets en die wil/moet ik hebben.
Dat is ook goed, lekker fietsen en ik hou daar ook van maar ik moet dan wel een goede fiets hebben. En volgende maand is er vakantiegeld en dat mag ik zelf houden, als ik dan nu goed zuinig doe dan en ik krijg geen tegenslagen dan kan ik hem misschien kopen en dan ga ik heel veel fietsenIk ben vandaag ook naar de fiets wezen kijken en ik ben verkocht, lukt het volgende maand niet dan komt het wel de maand daarop.
Ja ik wil echt graag een fiets, mijn broertje fietst als een malle en ik heb ook nog wel oude vrienden die ook fietsen en in mijn eentje fietsen vind ik ook te gek. En ik zit hier pal naast een mooi bos en duingebied (tussen IJmuiden en Zandvoort) en Spaarnwoude ligt ook om de hoek, en vroeger had ik ook een goede fiets. En ik bedoel dan mountainbike want ik vind het dus leuk om door het bos te gaan.quote:Op zaterdag 16 april 2011 15:42 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Vorig jaar ging dat kut ja, je was lyrisch over die fiets, bleek het een kutding te zijn. Goed nadenken of je überhaupt een fiets wil hebben.
Geld groeit niet aan de boom.
Ik kan experimentele muziek wel waarderen. Festivals vind ik wel lastig, maar hopelijk ga ik ook dit jaar met vrienden naar de Zappanale. Klein gezellig festivaltje wat niet al te druk is.quote:Op zaterdag 16 april 2011 14:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja, op Roadburn staat van alles. De meeste zullen het wel tering herrie vinden. Maar ik niet.![]()
Ik vind popmuziek meestal tering herrie. Een aanslag op je gehoor.![]()
Festivals en concerten zijn best vermoeiend voor mij. De mensen, de sfeer, de muziek, alles. Toch ga ik er graag heen.
[..]
Muziek is het eigenlijk ook niet echt meer te noemen. Die herhaling maakt het erg ontspannend om naar te luisteren.
Ik heb ook nog wel een stadsfiets voor de boodschappen enzo, maar dat is echt een barrel en is sowieso niet geschikt voor echte toerritten of om een bosroute te fietsen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:04 schreef Captain_Maximum het volgende:
Die fiets ziet er goed uit.
Zelf heb ik al 13,5 jaar de zelfde stadsfiets die ik nog steeds dagelijks gebruik. Kan me eigenlijk niet voorstellen om geen fiets te hebben.
Er zijn veel regels binnen die groep. Als mensen van het onderwerp afwijken, worden ze daar snel op gewezen (past wel bij ASS). Een enkeling schrijft heel moeilijk Nederlands. De mensen hebben er volgens mij best veel structuur nodig. Maar: ik geloof wel dat daar ook mensen zitten die verschil kunnen uitmaken. Het zijn serieuze en diepgaande discussies, zij het dat praktische zaken (zoals Wajong of loonkostensubsidie) weinig aan bod komen. En werkloosheid... volgens mij kennen heb ik dat woord daar nooit horen vallen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoog geitenwollensokken gehalte op Linkedin's ATT (veel posters doen mij net iets teveel aan Arnon Grunberg lijken, hoog alpha gehalte )![]()
Verder sfeer van verheerlijking/trots door poster's op hun ASS (toegeven wat gechargeerd); deze gedachte wordt mede gevoed vanwege het feit dat de meesten niet schromen om onder hun eigen naam te posten ipv pseudoniem. De eerste poster na mij reageert geirriteerd naar diegenen die zich niet hadden voorgesteld en min of meer sommeerde dat toch maar even te doen![]()
(heb een beetje het idee van een soort eenkennige sekte is mijn idee).
Dat zijn de beste festivalsquote:Op zaterdag 16 april 2011 16:06 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik kan experimentele muziek wel waarderen. Festivals vind ik wel lastig, maar hopelijk ga ik ook dit jaar met vrienden naar de Zappanale. Klein gezellig festivaltje wat niet al te druk is.
Het was nu niet zo zeer cv's jagen van geluksvogelsquote:Op zondag 17 april 2011 01:25 schreef Auti het volgende:
Linkedin = lame jong! Stop daar nu gewoon mee.
Ga lekker jaloers zijn op mensen die dat zeer nodig moeten etaleren...
Ben je nu gewoon jezelf of wil je graag een pop zijn? Een lekker stukje meegraaien wellicht?
Je weet zelf, je bent anders en je bent niet zo. Heb je het gemaakt? Misschien niet, maar die gasten ook niet want ze zijn stuk voor stuk nagemaakte syntetische etalagepoppen, OF NIE?
Ik zie het aan je vreten maar je moet daar echt een streep door trekken hoor.
Het is de moeite en energie niet waard.
Het is iig een subcultuurtje daar...Je hebt gelijk dat praktische zaken in de periferie niet aan bod komen, en dat is eigenlijk best jammer.quote:Op zondag 17 april 2011 09:52 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Er zijn veel regels binnen die groep. Als mensen van het onderwerp afwijken, worden ze daar snel op gewezen (past wel bij ASS). Een enkeling schrijft heel moeilijk Nederlands. De mensen hebben er volgens mij best veel structuur nodig. Maar: ik geloof wel dat daar ook mensen zitten die verschil kunnen uitmaken. Het zijn serieuze en diepgaande discussies, zij het dat praktische zaken (zoals Wajong of loonkostensubsidie) weinig aan bod komen. En werkloosheid... volgens mij kennen heb ik dat woord daar nooit horen vallen.
Een paar opmerkingen:quote:Ik heb binnenkort een vraaggesprek en een van de vragen is wat de voordelen zijn van het in dienst hebben van een persoon met autisme. Daar ga ik voorzichtig op antwoorden. Denk eerder dat ik het gered heb omdat ik nog voldoende basis sociaal-communicatieve vaardigheden voor een werksituatie in huis heb. Mensen met Asperger kunnen ook irritant zijn en tijdens een presentatie opmerkingen maken over futiele details.
Maar beschouw jij een profiel op LinkedIn als een statussymbool? M.a.w. ben je daar trots op?quote:Op zondag 17 april 2011 15:02 schreef schaal_9 het volgende:
Op zich hoef je geen flitsende carrière te hebben voor LinkedIn. Maar het hebben van werk is wel bijna essentieel om deel uit te maken van een groep mensen die op het eerste gezicht een succesvol leven leiden.
Ik heb even op mijn eigen naam gegoogled, en mijn LinkedIn-profiel staat wel in de top 5. Eigenlijk vind ik het wel normaal dat mensen wel ergens op internet hun gezicht laten zien, al is het maar dat ze een doelpunt gescoord hebben. Over sommige mensen kun je op internet dus echt noppes vinden...
Het vraaggespreek is voor een onderzoek. Het is een onderzoek waar ik helemaal achter kan staan.
Soms maak ik grappen over die details waar aspies op vallen
Laatst nog over de hoogte van het minimumloon. Een Asperger houdt meestal ook rekening met het gedeelte achter de komma.
Het is net wat je ervan maakt natuurlijk, voor mij is het handig om een netwerkje te hebben maar ik zit verder niet op de fora... ik gebruik het puur als online c.v. en mijn c.v. vind ik geen statussymboolquote:Op zondag 17 april 2011 18:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar beschouw jij een profiel op LinkedIn als een statussymbool? M.a.w. ben je daar trots op?
D'r staat toch ook niet dat het iets met LinkedIn te maken heeft? Misschien wou Robuust gewoon iets kwijt waar hij achter staat? Niet gerelateerd aan iets specifieks? Gewoon, losse flodder?quote:Op zondag 17 april 2011 19:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat de link met Linkedin in deze is, mag mij even ontgaan.
Met de uitsmijter "Amen" kreeg ik de indruk dat het geen losse flodder was.quote:Op zondag 17 april 2011 19:30 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
D'r staat toch ook niet dat het iets met LinkedIn te maken heeft? Misschien wou Robuust gewoon iets kwijt waar hij achter staat? Niet gerelateerd aan iets specifieks? Gewoon, losse flodder?
Laat ik zeggen dat ik er trots op ben dat ik werk, en ook leuke mensen ontmoet. Rond de tijd dat mijn contract voor bepaalde tijd startte, heb ik de stap naar LinkedIn gezet. Voor mij was het een wel een symbool van vooruitgang, en dat de tijd van beroepswerkloze achter me lag. Verder denk ik dat een en ander afhankelijk is van de sector waar je werkt.quote:Op zondag 17 april 2011 18:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar beschouw jij een profiel op LinkedIn als een statussymbool? M.a.w. ben je daar trots op?
Laat ik vooropstellen dat jij alle reden hebt om trots te zijn op jezelf.quote:Op zondag 17 april 2011 19:38 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Laat ik zeggen dat ik er trots op ben dat ik werk, en ook leuke mensen ontmoet. Rond de tijd dat mijn contract voor bepaalde tijd startte, heb ik de stap naar LinkedIn gezet. Voor mij was het een wel een symbool van vooruitgang, en dat de tijd van beroepswerkloze achter me lag. Verder denk ik dat een en ander afhankelijk is van de sector waar je werkt.
Ik vind het verder niet zo heel spannend, maar mijn ervaring is dat LinkedIn wat toegankelijker is dan Hyves of Facebook als je leeftijdsgenoten via je werk ontmoet. Ben lid van een aantal groepen, waarvan enkele verborgen voor andere gebruikers.
Amen wordt toch meestal gewoon gebruikt als "Kijk, HIER ben ik het nou helemaal mee eens!" ?quote:Op zondag 17 april 2011 19:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met de uitsmijter "Amen" kreeg ik de indruk dat het geen losse flodder was.
Amen komt uit de Tora, en wordt gebruikt om een gebed of zegening af te sluiten. Het betekent zoiets van "zeker, het is zo".quote:Op zondag 17 april 2011 20:17 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Amen wordt toch meestal gewoon gebruikt als "Kijk, HIER ben ik het nou helemaal mee eens!" ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |