Laat ik zeggen dat ik er trots op ben dat ik werk, en ook leuke mensen ontmoet. Rond de tijd dat mijn contract voor bepaalde tijd startte, heb ik de stap naar LinkedIn gezet. Voor mij was het een wel een symbool van vooruitgang, en dat de tijd van beroepswerkloze achter me lag. Verder denk ik dat een en ander afhankelijk is van de sector waar je werkt.quote:Op zondag 17 april 2011 18:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar beschouw jij een profiel op LinkedIn als een statussymbool? M.a.w. ben je daar trots op?
Laat ik vooropstellen dat jij alle reden hebt om trots te zijn op jezelf.quote:Op zondag 17 april 2011 19:38 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Laat ik zeggen dat ik er trots op ben dat ik werk, en ook leuke mensen ontmoet. Rond de tijd dat mijn contract voor bepaalde tijd startte, heb ik de stap naar LinkedIn gezet. Voor mij was het een wel een symbool van vooruitgang, en dat de tijd van beroepswerkloze achter me lag. Verder denk ik dat een en ander afhankelijk is van de sector waar je werkt.
Ik vind het verder niet zo heel spannend, maar mijn ervaring is dat LinkedIn wat toegankelijker is dan Hyves of Facebook als je leeftijdsgenoten via je werk ontmoet. Ben lid van een aantal groepen, waarvan enkele verborgen voor andere gebruikers.
Amen wordt toch meestal gewoon gebruikt als "Kijk, HIER ben ik het nou helemaal mee eens!" ?quote:Op zondag 17 april 2011 19:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met de uitsmijter "Amen" kreeg ik de indruk dat het geen losse flodder was.
Amen komt uit de Tora, en wordt gebruikt om een gebed of zegening af te sluiten. Het betekent zoiets van "zeker, het is zo".quote:Op zondag 17 april 2011 20:17 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Amen wordt toch meestal gewoon gebruikt als "Kijk, HIER ben ik het nou helemaal mee eens!" ?
Die filosofie dier hier getoond wordt, vind ik erg motiverend, en misschien dat jullie dat ook zo zienquote:Op zondag 17 april 2011 19:30 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
D'r staat toch ook niet dat het iets met LinkedIn te maken heeft? Misschien wou Robuust gewoon iets kwijt waar hij achter staat? Niet gerelateerd aan iets specifieks? Gewoon, losse flodder?
Ik vind het ook een mooie, trouwensquote:Op zondag 17 april 2011 20:28 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Die filosofie dier hier getoond wordt, vind ik erg motiverend, en misschien dat jullie dat ook zo zien
Amen, als in, ik ben het er mee eens. Als het inderdaad over LinkedIn ging, dan had ik je wel gequote.
(Djeez, stelletje autistenPandora snapt 'm wel
)
Goed, toch even over LinkedIn
Is dat handig, je CV op linkedin zetten? Ik bedoel, qua privacy, want normaal zet niet iedereen zijn CV online. Ik zie dat vaak bij websites van websitebouwers, "CV op aanvraag" Dat hij dus opgestuurd wordt.
Dat het uit de Bijbel/Tora komt, was me bekend, maar aangezien de gemiddelde mens tegenwoordig al nauwelijks meer weet waar Kerstmis voor staat, laat staan Pasen, laat stáán Pinksteren, sloot ik maar even aan bij hoe dat normaal gesproken op fora wordt gebruikt, dan wel wat er op fora met "Quote bla bla bla bla /quote AMEN!" wordt bedoeld.quote:Op zondag 17 april 2011 20:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Amen komt uit de Tora, en wordt gebruikt om een gebed of zegening af te sluiten. Het betekent zoiets van "zeker, het is zo".
Ik moet je gelijk geven dat de posting wel degelijk los van onze postings kan staan.![]()
Maar ik kon het even niet plaatsen, het was voor mij nogal verwarrend.
Eej, ik ben ook autist hoor!quote:Op zondag 17 april 2011 20:28 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Die filosofie dier hier getoond wordt, vind ik erg motiverend, en misschien dat jullie dat ook zo zien
Amen, als in, ik ben het er mee eens. Als het inderdaad over LinkedIn ging, dan had ik je wel gequote.
(Djeez, stelletje autistenPandora snapt 'm wel
)
Goed, toch even over LinkedIn
Is dat handig, je CV op linkedin zetten? Ik bedoel, qua privacy, want normaal zet niet iedereen zijn CV online. Ik zie dat vaak bij websites van websitebouwers, "CV op aanvraag" Dat hij dus opgestuurd wordt.
Ik wist wel dat je ASS hebt, misschien sommigen niet.quote:Op zondag 17 april 2011 20:41 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Eej, ik ben ook autist hoor!![]()
En Linkedin: ik heb mijn adresgegevens en dergelijke uit mijn CV gehaald voor ik het uploadde.
En daarmee een soort van een witte dood voorkomen.quote:Op zondag 17 april 2011 20:28 schreef schaal_9 het volgende:
@EchtGaaf: ben je langer dan één jaar werkloos, dan noemen we dat hier langdurig werkloos. De kans om na twee jaar werkloosheid nog een betaalde baan te vinden, is heel klein. In dat licht gezien heb ik allerlei natuurwetten doorbroken.
Er zal heel wat water door de Rijn moeten stromen eer werkgevers deze mensen een kans geven. Dat zal ook niet gaan gebeuren, ook niet in geval van schaarste aan Nederlandse werknemers. Werkgevers nemen dan nog liever MOE-landers aan dan mensen met een arbeidshandicap.quote:Wel meer mensen binnen het spectrum hebben een verdiencapaciteit die wat minder hoog ligt dan voor het opleidingsniveau gebruikelijk is. Het is belangrijk dat deze mensen hun mogelijkheden kunnen benutten, in plaats van helemaal onderaan de samenleving terechtkomen.
Ik begrijp goed dat je dat gevoel niet zou willen aangeven. Ik sta wel paf hoe je dit hebt kunnen overleven. Dat is al een prestatie op zich.quote:Nee, ik heb die angst niet (ondanks mijn ASS). De mate waarin er wordt gereorganiseerd, daar valt over te discussiëren. Ik kan alleen niet aangeven hoe ik me heb gevoeld. Het hoofdstuk werkloosheid is afgesloten.
Hier kan je verschillend tegenaan kijken.quote:Op zondag 17 april 2011 20:28 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Er is in dat artikel alleen sprake van de strijd met jezelf aangaan. Waarom is het leven dan gedegradeerd tot een wedstrijd?quote:Op zondag 17 april 2011 20:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hier kan je verschillend tegenaan kijken.
Positief---> Groei, verbetering, kwaliteit van leven etc.
Negatief--->degraderen van het leven tot een wedstrijd. Een wedstrijd houd in dat er winnaars en verliezers zijn. (Het lot is voor minsten 50% bij de geboorte al voor je bepaald.)
Ook ik heb em wel eens gebruikt hoorquote:Op zondag 17 april 2011 20:40 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Dat het uit de Bijbel/Tora komt, was me bekend, maar aangezien de gemiddelde mens tegenwoordig al nauwelijks meer weet waar Kerstmis voor staat, laat staan Pasen, laat stáán Pinksteren, sloot ik maar even aan bij hoe dat normaal gesproken op fora wordt gebruikt, dan wel wat er op fora met "Quote bla bla bla bla /quote AMEN!" wordt bedoeld.
Die strijd heb ik voorgoed verloren. En dat kan blijkbaar. Ik heb het zelf mogen ervaren. Verongelukt voor het leven.quote:Op zondag 17 april 2011 20:56 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Er is in dat artikel alleen sprake van de strijd met jezelf aangaan. Waarom is het leven dan gedegradeerd tot een wedstrijd?
Nee hoorquote:Op zondag 17 april 2011 20:58 schreef Pandora73 het volgende:
P.S. Sorry voor mijn gezeik hoor, ik ben doodmoe, dus zit erg in mijn "letterlijk-lezen-modus" en het "hou nou eens je mond en laat anderen gewoon hun gang gaan"-filter is ook uitgeschakeld nu.
Heb gewoon een kutdag gehad met twee keer heftig slecht nieuws, vandaar.
Sorry dus.
Toch zijn er re-integratiebureaus die langdurig werklozen of arbeidsongeschikten bemiddelen. Het klimaat is anders dan een jaar of 15 geleden. Toen werden mensen sneller in een uitkering geplaatst. Heb je weleens aan een individuele re-integratieovereenkomst gedacht?quote:Op zondag 17 april 2011 21:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die strijd heb ik voorgoed verloren. En dat kan blijkbaar. Ik heb het zelf mogen ervaren. Verongelukt voor het leven.
Achter de rug, resultaat: over en uit.quote:Op zondag 17 april 2011 21:03 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Toch zijn er re-integratiebureaus die langdurig werklozen of arbeidsongeschikten bemiddelen. Het klimaat is anders dan een jaar of 15 geleden. Toen werden mensen sneller in een uitkering geplaatst. Heb je weleens aan een individuele re-integratieovereenkomst gedacht?
Dat vind ik nog best wel merkwaardig. Zouden ze alleen naar reguliere, gangbare functies hebben gekeken? Tegenwoordig heb je een instrument jobcarving, waarbij iemand bepaalde taken van een reguliere functie uitvoert. Wat onze manier van denken betreft lijken we voor 90 procent hetzelfde, we hebben dezelfde diagnose, je bent hoogopgeleid.quote:Op zondag 17 april 2011 21:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Achter de rug, resultaat: over en uit.
Ik snap je redenatie. Er was zeker heel breed gekeken en ik ben overtuigd van de uitkomst. Ik heb meer dan ASS alleen. Zelfs als zou ik het kunnen, maar ik kan het niet, ik zou absoluut niet meer met de hedendaagse tergende baanonzekerheden kunnen omspringen... Dat alleen al is ondraaglijk wmb.quote:Op zondag 17 april 2011 21:11 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat vind ik nog best wel merkwaardig. Zouden ze alleen naar reguliere, gangbare functies hebben gekeken? Tegenwoordig heb je een instrument jobcarving, waarbij iemand bepaalde taken van een reguliere functie uitvoert. Wat onze manier van denken betreft lijken we voor 90 procent hetzelfde, we hebben dezelfde diagnose, je bent hoogopgeleid.
Ik ben geen arbeidsdeskundige, maar denk je dat schaal 7 voor jou mogelijk is in een aangepaste functie?
Weet ik tochquote:Op zondag 17 april 2011 20:41 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Eej, ik ben ook autist hoor!![]()
En Linkedin: ik heb mijn adresgegevens en dergelijke uit mijn CV gehaald voor ik het uploadde.
Moeilijk, moeilijk. Het enige wat ik kan zeggen is dat een combinatie als ASS en ADHD (wat vaak voorkomt) me bijna ondoenlijk lijkt; dat staat zo ongeveer garant voor chaos in je hoofd die moeilijk van ophouden weet. Andere combinaties weet ik weinig van.quote:Op zondag 17 april 2011 21:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik snap je redenatie. Er was zeker heel breed gekeken en ik ben overtuigd van de uitkomst. Ik heb meer dan ASS alleen. Zelfs als zou ik het kunnen, maar ik kan het niet, ik zou absoluut niet meer met de hedendaagse tergende baanonzekerheden kunnen omspringen... Dat alleen al is ondraaglijk wmb.
Ga inderdaad maar vanuit dat het ondoenlijk is (gebleken...). (Sorry dat ik soms nogal zwaar doe, ik doe het vooral niet teleologisch)quote:Op zondag 17 april 2011 21:31 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Moeilijk, moeilijk. Het enige wat ik kan zeggen is dat een combinatie als ASS en ADHD (wat vaak voorkomt) me bijna ondoenlijk lijkt; dat staat zo ongeveer garant voor chaos in je hoofd die moeilijk van ophouden weet. Andere combinaties weet ik weinig van.
Los daarvan... denk je dan dat je wel had kunnen functioneren onder de juiste randvoorwaarden? Met de idee dat je soms aankaart dat onderwijsinstellingen je niet juist hebben geïnformeerd of jou valse hoop hebben gegeven.
Nee dat kan je niet algemeen stellen.quote:Op zondag 17 april 2011 22:49 schreef von_Preussen het volgende:
Kan je dan stellen dat autisten in het leven gewoon kansloos zijn? Geen werk op niveau, slechts zelden een relatie, veroordeeld tot een leven aan de zijkant van de samenleving?
Als ik bovenstaande verhalen lees dan kn ik daar behoorlijk down van worden, al de hele avond maalt de vraag door mijn hoofd waarom ik uberhaupt in september mijn studie oppak? Is het dan niet beter om in te zien dat dit leven toch niks meer zal opleveren en voortijdig getermineert zou moeten worden? g
Natuurlijk begrijp ik dat je wel eens twijfelt ... Dat is heel menselijk, je weet immers zelf ook waar je tegen aan kan lopen. En als het dan eventjes tegen zit, dan kan je zomaar in een dip belanden en de twijfel toeslaan.quote:Op zondag 17 april 2011 23:32 schreef von_Preussen het volgende:
Je hebt helemaal gelijk EG, stiekem was ik daar zelf ook we'll een beetje achter. Alleen soms dan lijkt alles tegen te zitten en dan ga ik eraan twijfelen of ik mijn studie we'll ga halen, niet qua capaciteit maar qua autisme. Dat heeft mijn studie namelijk compleet om zeep geholpen.
En dan ga ik denken, dat ik het niet haal en de rest van mijn leven aan de onderkant van de samenleving zal verbrengen. Vooral als ik jonge mensen zie die we'll wat bereikt hebben, dan heb ik het moeilijk.
Niet om lullig te doen, maar heeft iedereen hier niet eens last van? Ik heb de afgelopen jaren legio 'gezonde / normale' mensen gruwelijk zien worstelen met hun studie... klasgenoten van de HAVO waarvan ik verwacht had dat ze het ver zouden stoppen die nu (rond hun 30e) 3 verschillende HBO studies hebben gedaan en er nog geen enkele hebben afgerond.quote:Op zondag 17 april 2011 23:32 schreef von_Preussen het volgende:
Je hebt helemaal gelijk EG, stiekem was ik daar zelf ook we'll een beetje achter. Alleen soms dan lijkt alles tegen te zitten en dan ga ik eraan twijfelen of ik mijn studie we'll ga halen, niet qua capaciteit maar qua autisme. Dat heeft mijn studie namelijk compleet om zeep geholpen.
En dan ga ik denken, dat ik het niet haal en de rest van mijn leven aan de onderkant van de samenleving zal verbrengen. Vooral als ik jonge mensen zie die we'll wat bereikt hebben, dan heb ik het moeilijk.
Het leven is een tombola van vreemdheden. Ik tot nu toe weinig ervan begrepen.quote:Op maandag 18 april 2011 05:05 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen, maar heeft iedereen hier niet eens last van? Ik heb de afgelopen jaren legio 'gezonde / normale' mensen gruwelijk zien worstelen met hun studie... klasgenoten van de HAVO waarvan ik verwacht had dat ze het ver zouden stoppen die nu (rond hun 30e) 3 verschillende HBO studies hebben gedaan en er nog geen enkele hebben afgerond.
Het is makkelijk om jezelf in een neerwaartse spiraal te praten als je je alleen maar focussed op de succesverhalen van anderen maar hou alsjeblieft in de gaten dat dat niets zegt over hoe het met JOU zou moeten gaan.
Tja.. het is makkelijk gezegd maar je moet je er niet al te druk over maken. Ik zit ook vaak zo somber en teneergeslagen omdat het allemaal anders is gelopen. Alles is ook anders als dat ik vroeger had verwacht, dat komt ook omdat alles duurder en meer meer is geworden.quote:Op maandag 18 april 2011 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het leven is een tombola van vreemdheden. Ik tot nu toe weinig ervan begrepen.
Ik kende vroeger iemand van school, waarvan ik dacht dat wordt helemaal niks. Het tegengestelde bleek waar. Man heeft een eigen bedrijf , getrouwd met een prachtige vrouw en heeft mooie kinderen, een groot vrijstaand huis en mooie auto's. Zeer succesvol, maar op school erg zwak. Er zijn zoveel van dit soort mensen.
En tja, het omgekeerde gebeurt dus ook. Mensen die een pracht carrière op school en later in hoge onderwijs, die qua werk carrière compleet verongelukken...
Ik vraag me dan altijd af wat het doel daarvan is. Dit in het licht dat ieder mens een doel heeft (in mijn geval, ik geloof, heeft God een plan met ieder mens).
Ik kan me ook goed voorstellen dat jij die gevoelens ook hebt. Je bent immers superintelligent..En ja, jij had het natuurlijk ook graag allemaal anders gezien...quote:Op maandag 18 april 2011 11:15 schreef Auti het volgende:
[..]
Tja.. het is makkelijk gezegd maar je moet je er niet al te druk over maken. Ik zit ook vaak zo somber en teneergeslagen omdat het allemaal anders is gelopen. Alles is ook anders als dat ik vroeger had verwacht, dat komt ook omdat alles duurder en meer meer is geworden.
Alles is totaal anders dan in de begin en midden jaren negentig.
En je moet ook beseffen dat lang niet iedereen zo succesvol of gelukkig is, mensen laten graag hun succes zien maar de mindere kanten die zie je vaak niet.
quote:Op maandag 18 april 2011 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Heerlijk fantaseren, met een Mercedes S-klasse (W140) veelste ste hard op de autobahn. En met zo'n nummer op.
Auto's boeien me ongeveer net zoveel als de carriéres van ex-klasgenotenquote:Op maandag 18 april 2011 13:09 schreef tijnbrein het volgende:
Met auto heb ik dus echt niets. Voor mij is een auto een gebruiksvoorwerp.
Dat ookquote:Op maandag 18 april 2011 13:31 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Auto's boeien me ongeveer net zoveel als de carriéres van ex-klasgenoten
Heb zelf een Aygo'tje... puur uitgezocht op z'n kwaliteiten... ik koop een auto niet voor andere mensen
Vergelijken met (op het eerste gezicht) heel introverte mensen is anders ook niet gemakkelijk (naar mijn idee). Dan komt pas goed naar voren dat er een verschil is en dat Asperger echt wel een handicap is. Met extraverte mensen vind ik het trouwens gemakkelijker om contact te leggen, zeker als het om het andere geslacht gaat. Misschien dat zij wat beter raad weten als iemand aanvankelijk net iets anders overkomt dan gebruikelijk?quote:Op maandag 18 april 2011 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik kan me ook goed voorstellen dat jij die gevoelens ook hebt. Je bent immers superintelligent..En ja, jij had het natuurlijk ook graag allemaal anders gezien...
En je hebt zeker een punt. Je moet de LinkedIn succesverhalen altijd met een korrel zout nemen (ik geloof niet dat er een site bestaat waarin nog harder gelogen wordt, of het moet een datingsite zijn....) Meldingen van ontslagen ben ik er iig nog nooit tegengekomen
En wat ik eerder, geloof ik ook, al zei: ik nam ooit eens een willekeurige klas (VWO) van een tijdje terug: je staat toch ervan te kijken hoeveel mensen er zijn die niet met Google naar boven komen drijven... Je bent al gauw geneigd om selectief waar te nemen en de mooiste dingen te zien.
Je moet het wel loslaten, omdat je anders geen leven hebt. Je vergelijken met anderen helpt inderdaad niet en met NT-ers al helemaal.
Maar je voor werkelijkheden afsluiten, dat kan weer niet. Iedereen heeft wel familie of kennissen waar je dingen over hoort en ziet. Een trigger heb je zomaar.
Goeie! En wederom weer erg herkenbaarquote:Op maandag 18 april 2011 18:56 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Vergelijken met (op het eerste gezicht) heel introverte mensen is anders ook niet gemakkelijk (naar mijn idee). Dan komt pas goed naar voren dat er een verschil is en dat Asperger echt wel een handicap is. Met extraverte mensen vind ik het trouwens gemakkelijker om contact te leggen, zeker als het om het andere geslacht gaat. Misschien dat zij wat beter raad weten als iemand aanvankelijk net iets anders overkomt dan gebruikelijk?
Weer met je eensquote:Enfin, vandaag wezen programmeren en dat vind ik toch wel heel leuk en interessant
Maar de ICT-cultuur, zo op het eerste gezicht spreekt me dat minder aan.
Mooi dat je dit nog even aanvult. Het is precies wat ik eerder al zei: de ene ASS-er is de andere niet. Dat laat zich best lastig voorspellen.quote:Verder, het is gewoon heel verschillend. Von_Preussen vroeg zich al af wat het toekomstbeeld is van mensen met ASS. Ik heb mensen, in het spectrum, gesproken die nog een schaaltje hoger zijn gestart. Het totaalbeeld wordt kort door de bocht gevormd door een optelsom van inkomen, werktevredenheid en sociale contacten.
Weet je, het maakt qua werkomgeving ook heel veel uit. Ik kijk er niet van op dat een afgestudeerde arts met ASS het niet zal redden. Een arts is een beroep dat een maximaal beroep doet op je communicatieve vaardigheden (vb. het afnemen van een anamnese en het stellen van een diagnose). Het beroep doet ook ene groot beroep op flexibiliteit, je moet erg snel kunnen schakelen. Je holt van de ene patiënt naar de andere.quote:Van de ATT-groep heb ik begrepen dat er ook mensen met ASS zijn met een afgeronde studie geneeskunde die toch niet aan werk zijn gekomen. Het kan echt alle kanten opgaan. Probeer in ieder geval de allerlaagste regionen te ontstijgen.
Prachtig, toch weer iemand die er tussendoor weet te zwemmen.quote:Op maandag 18 april 2011 21:04 schreef Dropkogel het volgende:
Heel toevallig ken ik wel iemand met een ASS die bij ons in het bedrijf bedrijfsarts was.
Hij vond het geen probleem om bv in het Engels te spreken als ik weer eens in het Engels zat te denken.
Hij noemde dat een fiep haha.
Zijn fiep was dan weer psychologie en wetenschap iets waar ik veel aan gehad heb in de gesprekken die we hadden over het niet aanwezig zijn op de werkvloer.
Uiteindelijk heb ik van hem geleerd dat je ruim voldoende tijd moest kunnen hebben om de kunstenaar uit te hangen...en zo niet zou dat tot slechte werkprestaties lijden.
Maar goed hij heeft het niet lang volgehouden of hij nog weggestuurd is of een te eerlijke persoonlijkheid was voor op het werk weet ik nog steeds niet.
Graag gedaan, Schaal_9. Het is mij een genoegen.quote:Op maandag 18 april 2011 21:11 schreef schaal_9 het volgende:
Dank voor je reactie, EchtGaaf! Je kunt ruim en breed denken, dat waardeer ik.
Ik sluit nog niet helemaal uit dat je op het niveau van schaal 7 (dat is bij de overheid: 1.506 tot 1.818 euro netto) kan werken. We zijn voor 95% hetzelfde. Bij de genoemde functiezwaarte heb je vier schalen marge om te compenseren voor je beperking. Het zou veel meer recht doen aan je mogelijkheden dan volledige arbeidsongeschiktheid. Het studeren was je anders prima afgegaan (daar hoorde ook het schrijven van een scriptie bij).
De dubbele cijfers zie ik nog wel gebeuren, als God het wil. Ik heb het voordeel dat ik niet op mijn tenen hoef te lopen. Contact met mensen van de andere sekse gaat over het algemeen opmerkelijk goed. Bij mijn vorige werk, dat was anders: daar heerste een min of meer een meeloperscultuur.
Het is ook een merkwaardig wereldje, Auti. Ik kan mij voorstellen dat jij het laatst ook niet zag zitten. Je moet er echt goed thuisvoelen in dat cultuurtje, wat bepaald ook niet de mijne is.quote:Op maandag 18 april 2011 21:12 schreef Auti het volgende:
ICT is echt.. trust me..
Ik heb dingen meegemaakt.. Een ingenieur de hoek in lullen in een discussie over Microsoft crapshit en RFID veiligheid.. ging ie gewoon zeggen; nou, dan kom je in het pand.. en dan?![]()
Of dat je zo'n hoge pief die helemaal afgestudeerd is en inmiddels manager IM-ICT algemeen is moeten uitleggen hoe je een driver op de juiste manier update. Grote kantoorprinter "hacken" voor nota-bene de security-manager (RTFM!). Even heel eigenwijs laten zien dat er wel degelijk een Wifi netwerk is, die was wel mooi btw.
Als je gaat kijken wat er allemaal in rond gaat.. en dan kan 90% nog niet eens een computer in elkaar zetten..
Ja, dat wordt echt de toekomst. De techniek maakt enorme sprongen vooruit. Via hybride gaan we toch echt die kant op.quote:Op maandag 18 april 2011 22:00 schreef robuust89 het volgende:
Vandaag autorai bezochtje merkt duidelijk de trend met electrische auto's, maar of dat nou de toekomst is? Ik bedoel, hoe wekken ze stroom op? Juist, met kolen.
Ik kan dan ook moedeloos worden, ik heb ook geen geduldquote:Op maandag 18 april 2011 22:04 schreef schaal_9 het volgende:
Dan ben ik niet de enige die vandaag in Amsterdam is geweest
Kort na 15.00 uur een bericht geschreven op Autsider op het populairste deelforum helemaal geen reacties
Moet ik dan echt donderdag naar een collega om antwoord te krijgen op mijn vraag?![]()
Geduld is niet mijn sterkste kant...
Ik ga morgen en verheug me er al op. Nog tips waar ik op moet letten? Ik hoorde op BNR dat het mogelijk is om zelf een electrische auto te rijden?quote:Op maandag 18 april 2011 22:04 schreef schaal_9 het volgende:
Dan ben ik niet de enige die vandaag in Amsterdam is geweest
Aan de andere kant zijn er ook genoeg ICT bedrijven waar je wel als rastechneut aan de slag kan, je moet alleen goed zoeken.quote:Op maandag 18 april 2011 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is ook een merkwaardig wereldje, Auti. Ik kan mij voorstellen dat jij het laatst ook niet zag zitten. Je moet er echt goed thuisvoelen in dat cultuurtje, wat bepaald ook niet de mijne is.
Bedrijven als Cap Gemini en destijds BSO/Origin![]()
Mijn indruk is dat juist dit soort bedrijven niet naar whizzkids als jou zoeken. Want dat laatste heb je denk ik wel in je. Het is jammer dat ASS het voor jou ook lastig maakt. Want opzich lijkt mij automatisering wel iets waar jij je ei in kwijt zou kunnen.![]()
Maar ook voor geldt zoals voor iedereen: iedereen heeft een eigen levenspad en levensdoel. Het gaat erom dat je je gelukkig kan voelen. Ondanks je handicap.
Het is een aardig forum. Anders heb ik nog wel een dummyaccountje voor je.quote:Op maandag 18 april 2011 22:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik kan dan ook moedeloos worden, ik heb ook geen geduld
Maar het is nog maar maandag
Ik moet dat forum ook maar eens bezoekenmoet dan vast eerst een account aanmaken
Gelukkig voor je dat je je draai hebt kunnen vinden.quote:Op dinsdag 19 april 2011 06:42 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn er ook genoeg ICT bedrijven waar je wel als rastechneut aan de slag kan, je moet alleen goed zoeken.
Het is simpelweg een feit dat het gros van de managers en projectleiders de ballen verstand hebben van ICT, daarom zitten ze ook niet op de techniek afdeling
Werk inmiddels al 12 jaar met plezier in de ICT, zou in geen enkele andere bedrijfstak willen werken.
Ik heb gemerkt dat als je je een beetje specialiseert dat je niet zo snel buitengeschoven wordt. Als de zoveelste Wintel beheerder gespecialiseerd op Virtual Machines ga je het moelijk krijgen... merk in mijn tak dat het een stuk rustiger is.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gelukkig voor je dat je je draai hebt kunnen vinden.
Tja, het is en blijft natuurlijk erg persoonlijk of je een werkomgeving plezierig vind of niet. Ik heb toch het beeld dat branche zo ongeveer maximaal conjunctuurgevoelig is: als het economisch slecht gaat dan vlieg je er zo uit; als het goed gaat dan moeten de schaarse werknemers voor 3 man werk verzetten...Het zijn snelle, dynamische werkomgeving, iha niet zo gunstig voor ASS-ers.
Aan de andere kant heeft het gunstige elementen als abstraheren, analyseren, logisch redeneren, heel secuur werken, nadenken....
Wat ik schets is natuurlijk erg algemeen. Zowel qua setting als de mensen om wie het gaat...
Dank voor je tipquote:Op dinsdag 19 april 2011 11:23 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het is een aardig forum. Anders heb ik nog wel een dummyaccountje voor je.
Ach ja... het volgende event is al snel en dat tref ik gewoon weer vrouwen waar het beter mee klikt. Het leven is wat dat betreft soms net een autorit. Soms zit je op de snelweg, dan weer heb je een traject met veel bochten. Onder de streep maakt het allemaal niet zoveel uit.
Erg knap van je dat je de stap durft te zetten, je moet dan toch wel lef hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:39 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik heb gemerkt dat als je je een beetje specialiseert dat je niet zo snel buitengeschoven wordt. Als de zoveelste Wintel beheerder gespecialiseerd op Virtual Machines ga je het moelijk krijgen... merk in mijn tak dat het een stuk rustiger is.
In mijn specialisatie is er minder werk voorhanden en ben je zekerder van je plek... weerhield mij er niet van vanochtend mijn ontslag in te dienen (kostte me 3 slapeloze nachten) en ga ik per 1 juni bij een andere werkgever aan de slag.
Heh... verre van wat dat betreft. Dit is de eerste keer in jaren dat ik zelf zo'n stap durf te zetten. Heb eigenlijk altijd andere mensen nog laten beslissen wat voor mij het beste werktraject zou zijn. 'Nee' zeggen is niet echt mijn sterkste punt.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Erg knap van je dat je de stap durft te zetten, je moet dan toch wel lef hebben.Maar je zal denk ik genoeg zelfvertrouwen hebben, dat scheelt natuurlijk.
Het was lekker safe... werkte al 8.5 jaar voor dezelfde werkgever... ze waren ontzettend tevreden en zagen dit niet aankomen verder. Vind het doodeng allemaal, maar op papier klonk het te goed om voorbij te laten gaan dus m'n angst opzij gezet en de stap genomenquote:Tja, mensen die een vaste baan hebben zitten weer in een soort van "Gouden Kooi", dat dat kan ook weer wat nadelig zijn. Was het niet Johan Cruijf ooit zei dat iedere voordeel ook weer een nadeel heeft..
Veel succes alvast met je nieuwe job
Zo'n dilemma is ook tergend hoor. Het is immers ook kiezen tussen "zekerheid" en vooruitgang. Maar het leven heeft geen zekerheden. Je weet nl. alleen achteraf of je een goede keuze hebt gemaakt.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:14 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Heh... verre van wat dat betreft. Dit is de eerste keer in jaren dat ik zelf zo'n stap durf te zetten. Heb eigenlijk altijd andere mensen nog laten beslissen wat voor mij het beste werktraject zou zijn. 'Nee' zeggen is niet echt mijn sterkste punt.
Wat dat betreft een hele grote overwinning voor me.
[..]
Het was lekker safe... werkte al 8.5 jaar voor dezelfde werkgever... ze waren ontzettend tevreden en zagen dit niet aankomen verder. Vind het doodeng allemaal, maar op papier klonk het te goed om voorbij te laten gaan dus m'n angst opzij gezet en de stap genomen
Hopelijk kan ik nu weer wel slapen en eten want dat lukte me de afgelopen dagen ook amper
Gezien de plannen die mijn huidige baas voor me had zitten ze om me te springen... ik ben namelijk de enige expert op mijn vakgebied die ze nu vast in dienst hebbenquote:Op dinsdag 19 april 2011 13:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zo'n dilemma is ook tergend hoor. Het is immers ook kiezen tussen "zekerheid" en vooruitgang. Maar het leven heeft geen zekerheden. Je weet nl. alleen achteraf of je een goede keuze hebt gemaakt.
Het is ook geen kleine beslissing die je neemt, dat je daardoor nachten slecht slaapt is dan ook niet zo raar. Probeer voor je zelf wel rust te vinden, misschien helpt de gedachte dat je niet over 1 nacht ijs bent gegaan...
Het is hoe dan ook knap dat je nu zelf het initiatief neemt ipv andere voor je beslissen.
Maar stel dat het nou niet lukt bij je nieuwe werkgever, zou je huidige baas je dan niet meer terug willen?
Dan ben je toch aardig bedrijfsgoddelijkquote:Op dinsdag 19 april 2011 13:31 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Gezien de plannen die mijn huidige baas voor me had zitten ze om me te springen... ik ben namelijk de enige expert op mijn vakgebied die ze nu vast in dienst hebben
Als je dus voorkeur hebt voor vrouwelijke vrouwen, dan is de ICT waarschijnlijk niet de meest hippe sector en kun je beter ergens anders gaan werken, zelfs als het minder goed verdient. Je werk is toch waar je zon 40 uur per week doorbrengt. Menig ICT-er is er ook goed in om het de hele tijd over computers te hebben. De man-vrouw verhouding zou ik niet weten, omdat ook het werk in de IT-branche steeds breder wordt, allang niet meer alleen technische beroepen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dank voor je tip![]()
Ik zal even kijken. Dank voor je aanbod, wellicht is het gratis om zelf een account aan te makenOf moet je soms lid worden?
Dan kan ik af en toe ook wat posten.
Mooi hoe je het leven schetst, zo ervaar ik het ook. En soms moet je het gewoon een beetje op je af laten komen en in het hier en nu leven. En de ene keer zal je bij het contact meer succes hebben dan de andere. Het is ook maar net wie treft en het hoeft zeker niet altijd aan jou te liggen hoor als het een keer wat minder is.. Andere mensen zijn ook niet perfect.
...
Dat laatste is zeker het geval.quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:14 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Als je dus voorkeur hebt voor vrouwelijke vrouwen, dan is de ICT waarschijnlijk niet de meest hippe sector en kun je beter ergens anders gaan werken, zelfs als het minder goed verdient. Je werk is toch waar je zon 40 uur per week doorbrengt. Menig ICT-er is er ook goed in om het de hele tijd over computers te hebben. De man-vrouw verhouding zou ik niet weten, omdat ook het werk in de IT-branche steeds breder wordt, allang niet meer alleen technische beroepen.
Ik vind haar ook echt goed en kan haar zeker waarderen, maar ze is zo lelijk.. je mag het niet zeggen maar ik zeg het toch.quote:Door Inez Weski
Onlangs verscheen in de media, zoals RTL Boulevard en overigens ook op Crimesite een bericht over een van mijn clienten, die dodelijk was verongelukt vanaf een balkon. Zonder gene stond vermeld in de Telegraaf: 'een van de grootste, beruchtste en als supergevaarlijk bekendstaande gangsters van Rotterdam, blijkt vorige week te pletter te zijn gevallen bij een nachtelijke klimpartij. De topcrimineel werd door de politie regelmatig gelinkt aan een aantal gruwelijke moorden en afrekeningen, maar het lukte nooit om hem in ook maar één zaak voor de rechter te krijgen.'
Waarna de krant vervolgt met een gedetailleerde opgave van allerlei verdenkingen bij diverse moorden.
Men kan zich afvragen of met de dood de onschuldpresumptie ophoudt. Of men zich vanuit het graf kan verdedigen. Of de bij het graf staande nabestaanden dergelijke berichten nog op de steen gebeiteld mogen krijgen.
Ik vrees dat dergelijke berichtgeving tot de hedendaagse exhibitionistische, voyeuristische lynch trend behoort, waarbij wij allen via tv, youtube enzovoort, al zappend, andermans sociaal psychologische en lijfelijke vuilnis te verwerken krijgen.
Ook slachtoffers van misdrijven zijn steeds meer voorwerp van speculatie omtrent de hoeveelheid toegepast geweld, of het slachtoffertje ook verkracht is en zo ja, hoe erg en waar dan precies en hoe de gehele familie heet, waar ze wonen en welk ras, geloof en hobby zij en de gehele buurt hebben en hoe die dan weer hebben gereageerd en wat de familie omstandigheden van hen en het gehele onderzoeksteam zijn.
Ik begrijp, dat vanwege dergelijke media-aandacht sommige slachtoffertjes zelfs een nieuwe identiteit zouden moeten krijgen. Een verzengende ongezonde honger naar andermans leed, die kennelijk niet met de dood gestild wordt en voorbij het graf regeert.
Gefeliciteerd met je nieuwe stap!! 12 jaar onafgebroken aan het werk, petje af hoorquote:Op dinsdag 19 april 2011 12:39 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik heb gemerkt dat als je je een beetje specialiseert dat je niet zo snel buitengeschoven wordt. Als de zoveelste Wintel beheerder gespecialiseerd op Virtual Machines ga je het moelijk krijgen... merk in mijn tak dat het een stuk rustiger is.
In mijn specialisatie is er minder werk voorhanden en ben je zekerder van je plek... weerhield mij er niet van vanochtend mijn ontslag in te dienen (kostte me 3 slapeloze nachten) en ga ik per 1 juni bij een andere werkgever aan de slag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |