Hey,
Ik heb een vraagje omtrent mijn CSC-versie op mijn SGS. Een tijd geleden had ik de stockversie van 2.2 met OneClickRoot en OCLF. Toen de (officiële) update via Kies beschikbaar was heb ik geprobeerd te updaten maar zonder de lagfix te verwijderen. Telefoon kwam toen in een soort bootloop (zwart scherm, soms trillen) na opstarten. Uiteindelijk deed hij het wel, maar na ongeveer een uur gebruik kwam er de melding dat de Touchwizlauncher een error had, en na geforceerd sluiten kwam deze melding meteen terug (telefoon dus eigenlijk onbruikbaar). Fabrieksreset geprobeerd, zelfde probleem. Speedmod (13d) erop gaf enkele dagen probleemvrij, maar daarna precies hetzelfde probleem. Heb toen via deze link (
http://www.androidworld.n(...)js5-2-2-1-froyo.html) de 2.2.1 Froyo JS5 via Odin erop gezet. Dat was zo'n 3 weken gelden, sindsdien geen enkel probleem (alleen ontbreekt de Nederlandse T9, maar dat is niet echt een probleem voor me). Telefoon is momenteel niet geroot en gebruik geen lagfix.
Als ik nu mijn SGS op de computer aansluit en in Kies kijk, dan vindt hij niet welke Androidversie/build ik op mijn telefoon heb staan. Ik kan dus straks ook niet naar 2.3 upgraden. Als ik op de telefoon *#1234# intoets, staat er:
PDA: I9000XWJS5
PHONE: I9000XXJPY
CSC: UnknownBuild Info: 2011.01
(Kernel, via 'Over de telefoon': 2.6.32.9root@DELL105#1)
Zou het aan de 'onbekende CSC' kunnen liggen dat Kies de firmware versie niet herkend, en zo ja, is dit te verhelpen?
Korte versie: upgrade naar 2.2.1 verpest, uiteindelijk wel werkend via Odin, echter geen CSC ('CSC Unknown'). Kies herkent geen firmware, komt dit door het ontbrekende CSC en zo ja, is dit te verhelpen?Bedankt!

(P.S. De telefoon functioneert overigens op dit moment prima, geen errors oid, maar wilde graag weten of er een probleem is..)