Waar ging je je dan aan ergeren? Wil graag een inhoudelijke discussie, dus zou je wat context kunnen geven?quote:Op woensdag 13 april 2011 19:41 schreef Swindler het volgende:
Ik ging me ontzettend irriteren aan lager opgeleiden exen, en meerdere relaties op stuk gelopen.
Nog lager?quote:Op woensdag 13 april 2011 19:41 schreef Swindler het volgende:
Ik ging me ontzettend irriteren aan lager opgeleiden exen, en meerdere relaties op stuk gelopen.
Daar is je antwoord.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:43 schreef Granduppaaaaah het volgende:
[..]
Waar ging je je dan aan ergeren? Wil graag een inhoudelijke discussie, dus zou je wat context kunnen geven?
Ja eigenlijk alleen qua intelligentie.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:46 schreef TrsK het volgende:
Bedoel je puur niveau qua intelligentie? Of ook niveau wat betreft levensfase/volwassenheid?
Ok ja wat dat betreft lig ik liever op een lijn met mijn geliefde. Er mag heus wel wat verschil inzitten; een verschillend soort intellect hoeft niet meteen een minder intellect te zijn.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:48 schreef Granduppaaaaah het volgende:
[..]
Ja eigenlijk alleen qua intelligentie.
Vanzelf. Maar slim en dom, om het maar even plat te zeggen, werkt niet lekker samen; te grote kloof om te overbruggen.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:50 schreef TrsK het volgende:
[..]
Ok ja wat dat betreft lig ik liever op een lijn met mijn geliefde. Er mag heus wel wat verschil inzitten; een verschillend soort intellect hoeft niet meteen een minder intellect te zijn.
Mijn vriendin luistert afschuwelijke muziek, en zo denkt zij ook over mijn muziek. Geen probleem hoor. Mijn vriendin is niet dom, maar ze houdt niet van diepgaande intellectuele gesprekken. Als ik behoefte heb aan zo'n gesprek ga ik wel naar vrienden die daar wel van houden.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:48 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Daar is je antwoord.
Je moet er toch niet aan denken zelf voornamelijk interesse in quantumfysica te hebben terwijl je partner niet verderkomt dan So You Think You Can Dance en Oh Oh Tirol? Of je bent een groot liefhebber van opera en je partner draait de hele dag Frans Bauer? En ga zo maar door... Potje, dekseltje verhaal.
Dit wat hier boven staat zeg maar!quote:Op woensdag 13 april 2011 19:48 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Daar is je antwoord.
Je moet er toch niet aan denken zelf voornamelijk interesse in quantumfysica te hebben terwijl je partner niet verderkomt dan So You Think You Can Dance en Oh Oh Tirol? Of je bent een groot liefhebber van opera en je partner draait de hele dag Frans Bauer? En ga zo maar door... Potje, dekseltje verhaal.
De stelling van Pythagoras kan alleen bewezen worden in tweedimensionale wiskundequote:Op woensdag 13 april 2011 19:42 schreef o.us het volgende:
Chicks die niet minstens normaal kunnen schrijven en de stelling van Pythagoras snappen delf ik niet.
Het gaat hier dan ook over tweedimensionale relaties.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:05 schreef superdrufus het volgende:
[..]
De stelling van Pythagoras kan alleen bewezen worden in tweedimensionale wiskunde
Ik ben 23 en zij is 21. En dat ik het woord kankerdom gebruik betekent niet dat ik niet intellectueel ben. Bovendien zie ik mezelf helemaal niet als intellectueel of superslim. Maar ik hou er wel van om soms diepgaande programma's, documentaires, ect. te kijken of diepgaande discussies te hebben.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:04 schreef TimMer1981 het volgende:
Hoe oud zijn jullie en hoelang zijn jullie samen?
En het feit dat jij het woord "kankerdom" gebruikt zegt genoeg over wie er de intelligente binnen jullie relatie is...
Nee dat vind ik dus ook niet, maar dat heeft meer met intellectuele interesse te maken dan met intelligentie, ik bedoel minder slimme mensen kunnen ook erg geïnteresseerd zijn in bepaalde kennis gebieden (denk ik dan toch) en er dan ook oppervlakkig over mee praten, of misschien heb ik dit wel helemaal mis en is wetenschap iets voor de intellectueel beter bedeelden. En zijn vrouwen over het algemeen niet minder geïnteresseerd in wetenschap?quote:Op woensdag 13 april 2011 19:48 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Daar is je antwoord.
Je moet er toch niet aan denken zelf voornamelijk interesse in quantumfysica te hebben terwijl je partner niet verderkomt dan So You Think You Can Dance en Oh Oh Tirol?
Mensen die scheldwoorden gebruiken hebben over het algemeen een gevarieerder en groter vocabulaire.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:04 schreef TimMer1981 het volgende:
Hoe oud zijn jullie en hoelang zijn jullie samen?
En het feit dat jij het woord "kankerdom" gebruikt zegt genoeg over wie er de intelligente binnen jullie relatie is...
haha ik sta ook heus niet de hele dag tegen iedereen te praten hoor. Maar kanker ligt nou eenmaal lekker in de mond, en komop; dit is het internet!quote:Op woensdag 13 april 2011 20:14 schreef MASD het volgende:
[..]
Mensen die scheldwoorden gebruiken hebben over het algemeen een gevarieerder en groter vocabulaire.
Inderdaad,quote:Op woensdag 13 april 2011 19:43 schreef o.us het volgende:
[..]
sorrie hoor :S
kom strx ff geod maken dan :$ :$ :$
Pardon?quote:Op woensdag 13 april 2011 20:05 schreef superdrufus het volgende:
[..]
De stelling van Pythagoras kan alleen bewezen worden in tweedimensionale wiskunde
Ja, maar het is ook een kennis hiaat die ik wil vullen. Heb ooit iemand van intellectuele stature horen zeggen dat over het algemeen de relatie tussen twee mensen met een redelijk overeenkomend niveau beter is dan tussen twee mensen met een verschillend niveau. Maar heb er nooit wat over kunnen vinden (behalve dan voorheen genoemde interesse gebieden), en vroeg me af wat er qua kennis over dit onderwerp beschikbaar is, en hoopte op een geïnformeerd antwoord of gewoon wat ervaringen van users hier.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:23 schreef badtripbob het volgende:
Oh, en het is wel handig als je een gesprek kan hebben over meer dan de top40 of wat er op shownieuws aan bod komt...
Nu ga ik zelf nooit zomaar een meisje versieren dus zit ik niet gauw aan iemand "vast" die niet bij me past. Leer gewoon mensen kennen en als er een klik is merk ik dat vanzelf wel.
Wat dat betreft; Dat jij nooit verder bent gekomen dan je middelbare school betekent niet dat je dom bent, alleen dat je geen zin had in school, of om andere redenen nooit verder bent gegaan.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:37 schreef BlueMage het volgende:
Ach "intelligente" mensen kijken ook naar Oh Oh Tirol en dat soort shit maar willen het niet toegeven.
Ik ben relatief laagopgeleid (ok laat dat relatief maar weg, ik heb alleen de middelbare school afgemaakt) en m'n vriendin heeft twee studies op universitair niveau af, significant meer geld dan ik ooit zal hebben of bij elkaar gezien heb
en toch...nu al 4 jaar samen.
Waarom? Omdat we veel interesses delen en heel goed discussies "op niveau" (bah klinkt erg arrogant) kunnen hebben en ook slim genoeg zijn om toe te geven dat onderbroekenhumor heel erg leuk kan zijn. (denk aan 'n uur met schetenkussens spelen
![]()
)
Je opleiding heeft dan ook niet veel met je intelligentie te maken.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:37 schreef BlueMage het volgende:
Ach "intelligente" mensen kijken ook naar Oh Oh Tirol en dat soort shit maar willen het niet toegeven.
Ik ben relatief laagopgeleid (ok laat dat relatief maar weg, ik heb alleen de middelbare school afgemaakt) en m'n vriendin heeft twee studies op universitair niveau af, significant meer geld dan ik ooit zal hebben of bij elkaar gezien heb
en toch...nu al 4 jaar samen.
Waarom? Omdat we veel interesses delen en heel goed discussies "op niveau" (bah klinkt erg arrogant) kunnen hebben en ook slim genoeg zijn om toe te geven dat onderbroekenhumor heel erg leuk kan zijn. (denk aan 'n uur met schetenkussens spelen
![]()
)
Kan goed gaan, kan slecht gaan. Paar keer gehad en het zorgt toch vaak wel voor irritaties. Er zijn uitzonderingen, maar over het algemeen zit er wel 'n groot verschil tussen de interessegebieden en het gespreksniveau van hoger opgeleiden en dat van lager opgeleiden.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:40 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Ik heb een vraagje voor mensen die wel eens een relatie hebben gehad met iemand van wie het niveau een stuk hoger of lager was, en dan vooral hoe dat verliep en welke problemen jullie tegen kwamen en of deze misschien afwezig waren. Ik hoor namelijk veel mensen als eis tellen voor een partner dat deze intelligent is, maar waarom? Ik bedoel zijn diepgaande gesprekken op niveau zo waardevol dat deze het hele wel en wee van een relatie beïnvloeden, of is het een leuke dimensie die niet per se hoeft? Zijn er ook communicatieproblemen of vind je het niet erg dingen uitgebreider uit te leggen omdat je dat voor die partner over hebt?
Het blijft vreemd als je als enige lacht om je grappen.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:51 schreef BlueMage het volgende:
Ook hetzelfde gevoel voor humor is belangrijk (überhaupt gevoel voor humor hebben is wel wenselijk) want niks is zo erg als onbegrepen grappen.
Ik zeg Doen!quote:Op woensdag 13 april 2011 20:51 schreef BlueMage het volgende:
remixd en badtripbob jullie hebben allebei wel een goed punt dat opleidingsniveau niet (altijd) met intelligentie te maken heeft.Ik had vroeger nooit veel zin om naar school te gaan, haalde VWO (Atheneum) toch relatief gemakkelijk (had ook wel een goeie eindlijst) daarna naar de uni gegaan omdat ik vond dat dat zo hoorde en tsja daar ging het natuurlijk fout: wist niet wat te kiezen, eindeloos doormodderen en uiteindelijk compleet doorgedraaid terug naar m'n ouders verhuisd. Ben toen begonnen met werken, en werk nou nog steeds als een soort van veredelde palletsorteerder (sorteerster moet ik zeggen
).
Nou heb ik toch best wel een beetje spijt van hoe ik m'n opleiding en toekomst toen zo verkloot heb en zit nou te denken om toch weer, partime natuurlijk, wat te gaan studeren.
Ik denk dat de conclusie (voor mij tenminste) is dat je in een relatie dingen gemeen moet hebben anders hou je het niet lang uit. Ook hetzelfde gevoel voor humor is belangrijk (überhaupt gevoel voor humor hebben is wel wenselijk) want niks is zo erg als onbegrepen grappen.
Iedereen zegt "doen!".quote:Op woensdag 13 april 2011 21:01 schreef remixd het volgende:
[..]
Ik zeg Doen!
Ik ben zelf ook gestopt met mijn opleiding ivm gebrek aan interesse en motivatie ben na een aantal jaar werken toch weer met een HBO opleiding begonnen. Ik ben nu overigens een stuk gemotiveerder (omdat ik ouder ben, en omdat ik een betere keuze gemaakt heb)
Ja, ben je dan de enige die je grap snapt, heeft de rest geen humor of ben je gewoonweg niet grappig?quote:Op woensdag 13 april 2011 20:53 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Het blijft vreemd als je als enige lacht om je grappen.
Misschien een duale HBO opleiding? Verdien je ook nog geldquote:Op woensdag 13 april 2011 21:06 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Iedereen zegt "doen!".Nou nog even het geld bijmekaar zien te schrapen want goedkoop is het helaas allemaal niet.
Nou komt 't niveauverschil op financieel gebied met m'n partner wel weer goed uit.
Beetje offtopic: maar idd de keuze is vrij beperkt en ik ben bijv geïnteresseerd in een rechtenstudie (eerst op HBO niveau dan eventueel toch universitair als het me goed afgaat) en dan heb je dus al dat je ergens moet werken wat beetje gerelateerd is aan die studie wil je dat duaal gaan doen. Ik zit ook te denken om gewoon bij een advocatenbureau binnen te stappen en aan te kondigen "ik heb m'n stoute schoenen aangetrokken, ik wil heel graag doen wat jullie hier nou doen, wat is de snelste weg en kunnen jullie me helpen?!" onder het motto "nee heb je, ja kun je krijgen".quote:Op woensdag 13 april 2011 21:13 schreef remixd het volgende:
[..]
Misschien een duale HBO opleiding? Verdien je ook nog geld. Maar ik moet zeggen dat keuze is wel beperkt, ik heb er toen ook naar gezocht. Moet er wel iets tussen zitten wat toevallig net iets voor jou is.
brainfarts noem ik dat.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:23 schreef badtripbob het volgende:
Mensen die een mening hebben maar deze niet kunnen beargumenteren hebben wat mij betreft geen mening. Dan roep je maar wat.
Ja of van die mensen die vrolijk allerlei meningen gaan nablaten, denk voor jezelf aub.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:23 schreef badtripbob het volgende:
Mensen die een mening hebben maar deze niet kunnen beargumenteren hebben wat mij betreft geen mening. Dan roep je maar wat.
Ja, en die kunnen ze dan dus weer niet beargumenteren...quote:Op woensdag 13 april 2011 21:57 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja of van die mensen die vrolijk allerlei meningen gaan nablaten, denk voor jezelf aub.
D'r lopen vrij veel van zulke blaters rond bij mij op het werkquote:Op woensdag 13 april 2011 22:00 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Ja, en die kunnen ze dan dus weer niet beargumenteren.... Interessant komen doen door een ander na te blaten en dan hard falen als blijkt dat je niet weet wat je lult...
En nu zeg je dus waar het in dit topic over gaat. In je eerste post keek je er juist anders tegenaan.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:07 schreef BlueMage het volgende:
[..]
D'r lopen vrij veel van zulke blaters rond bij mij op het werkvandaar dat ik ook blij ben dat m'n relatie tenminste 'n beetje op niveau is.
(schetenkussens daargelaten
)
Waar was ik tegenstrijdig? Ik zie 'm niet?quote:Op woensdag 13 april 2011 22:13 schreef badtripbob het volgende:
[..]
En nu zeg je dus waar het in dit topic over gaat. In je eerste post keek je er juist anders tegenaan..
Ik bedoel meer dat je daar op het hele "niveauverschil" idee afgaf en daarna eigenlijk het juist ondersteund.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:34 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Waar was ik tegenstrijdig? Ik zie 'm niet?
Onderbroekenlol & diepgaande discussies gaan prima samen hoor.
Mja qua opleiding en financieel zijn er niveauverschillen maar ik denk qua intelligentie dat mijn partner en ik goed op één lijn zitten, er een goeie klik is dus waarschijnlijk is daar het niveauverschil niet zo groot, makes sense?quote:Op woensdag 13 april 2011 22:41 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat je daar op het hele "niveauverschil" idee afgaf en daarna eigenlijk het juist ondersteund.
Uhm... kennis en intelligentie zijn twee totaal verschillende dingen, goochem.quote:Op woensdag 13 april 2011 23:09 schreef Maanvis het volgende:
Een MBO-2 loodgieter kan op loodgietersgebied kei intelligent zijn, en een universitair geschoolde arts er compleet uit lullen.
Op de goeie feesten zijn er om 4 uur s'ochends altijd wel 3 of 4 in de stemming die jij beschrijft. Lekker zwammen totdat je de vogeltjes hoort.quote:Op donderdag 14 april 2011 00:06 schreef badtripbob het volgende:
Niet in een relatie, maar als ik op een feest of after zit ga ik hoe vager ik van de drugs ben en hoe langer ik niet geslapen heb steeds dieper en filosofischer lullen. De meeste andere mensen willen dan juist luchtige stof, of ze het normaal wel goed kunnen volgen of niet..
Grappig.............quote:Op woensdag 13 april 2011 21:09 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Ja, ben je dan de enige die je grap snapt, heeft de rest geen humor of ben je gewoonweg niet grappig?.
quote:Op donderdag 14 april 2011 00:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:
2 flatgenoten die onder invloed van paddo's om 4 uur snachts een natuurdocu keken en iedere keer als er een beest werd opgepeuzeld keihard 'EN TERECHT!' riepen.
Ik had van het weekend weer dat ik een geniaal betoog hou, wat in mijn hoofd al helemaal klaarligt, maar dan voor ik mijn punt kan maken ben ik ergens middenin de weg kwijt.quote:Op donderdag 14 april 2011 00:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:
2 flatgenoten die onder invloed van paddo's om 4 uur snachts een natuurdocu keken en iedere keer als er een beest werd opgepeuzeld keihard 'EN TERECHT!' riepen.![]()
Ja, ik denk ook dat opleiding wel een zekere meerwaarde biedt. Als onopgeleid intelligent persoon vind je steeds zelf het wiel uit, met een opleiding krijg je als het ware een motorfiets aan gereikt en kun je als het ware zelf wegrijden.quote:Op donderdag 14 april 2011 00:29 schreef Mishu het volgende:
Intelligentie is moeilijk te vatten. Je voelt vaak wel aan in hoeverre iemand slim is of niet. In de manier waarop hij praat/denkt in combinatie met de educatie die hij op dit gebied heeft gehad.
Slimme mensen met een lage opleiding (mensen die eigenlijk een hoog iq hebben) kunnen bijv. vaak heel goed sommen oplossen maar missen de denkontwikkeling die je bij het VWO doormaakt. Intelligentie moet ook gestimuleerd en getraind worden om uit te kunnen stijgen boven gewoon 'een hoog iq hebben'.
Een hoogbegaafde die MBO doet (mijn ex bijvoorbeeld) kan alleen simpele moeilijke dingen heel goed (sommen oplossen, ruimtelijk inzicht). Maar weten wat voor belangrijke denkonderwerpen, discussies en controverses er zijn, dat weten ze niet. En juist door die kennis kan je boven jezelf uitstijgen.
Ja, het is handig om voort te kunnen borduren op wat je al weet. Maar je hebt ook gevallen waar je belemmerd wordt door de kennis die je al hebt. Waar je juist je vergaarde kennis weg moet gooien om tot nieuwe inzichten te komen.quote:Op donderdag 14 april 2011 00:33 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook dat opleiding wel een zekere meerwaarde biedt. Als onopgeleid intelligent persoon vind je steeds zelf het wiel uit, met een opleiding krijg je als het ware een motorfiets aan gereikt en kun je als het ware zelf wegrijden.
weet je![]()
Klopt, daar heb je geen school voor. helaas.quote:Op donderdag 14 april 2011 00:36 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Ja, het is handig om voort te kunnen borduren op wat je al weet. Maar je hebt ook gevallen waar je belemmerd wordt door de kennis die je al hebt. Waar je juist je vergaarde kennis weg moet gooien om tot nieuwe inzichten te komen.
Als je die kennis eenmaal hebt kan je er ook kritisch naar kijken en het tijdelijk even naast je neer leggen. Nieuwe inzichten bestaan eigenlijk niet. De enige reden dat je inzichten kan hebben is dat je kan denken, denken doe je door taal en taal heb je als kind aangeleerd. Hoe groter je woordenschat en begrip- praktijk- en theoriekennis des te makkelijker het is om zelf tot bepaalde inzichten te komen.quote:Op donderdag 14 april 2011 00:36 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Ja, het is handig om voort te kunnen borduren op wat je al weet. Maar je hebt ook gevallen waar je belemmerd wordt door de kennis die je al hebt. Waar je juist je vergaarde kennis weg moet gooien om tot nieuwe inzichten te komen.
Wat een bazen.quote:Op donderdag 14 april 2011 00:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:
2 flatgenoten die onder invloed van paddo's om 4 uur snachts een natuurdocu keken en iedere keer als er een beest werd opgepeuzeld keihard 'EN TERECHT!' riepen.![]()
Ja, kennis is idd wel een voorwaarde om tot nieuwe inzichten te komen.quote:Op donderdag 14 april 2011 00:48 schreef Mishu het volgende:
De enige reden dat je inzichten kan hebben is dat je kan denken, denken doe je door taal en taal heb je als kind aangeleerd. Hoe groter je woordenschat en begrip- praktijk- en theoriekennis des te makkelijker het is om zelf tot bepaalde inzichten te komen.
Jawelquote:Op donderdag 14 april 2011 00:52 schreef badtripbob het volgende:
Denken doe je niet alleen in taal. Genoeg mensen die vooral beelddenken.
En ga maar eens trippen, wat je dan voelt en "denkt" valt vaak ook niet goed in taal uit te drukken.
Ja, dat ken ik helaas ook. Als je 3 keer hebt gehoord 'dat het heelal zo groot is, wat zijn wij en die dingen die wij zooo belangrijk vinden daar toch nietig bij' dan is het ook niet meer zo revolutionair.quote:Op donderdag 14 april 2011 00:54 schreef Snuwerd het volgende:
[..]
Wat een bazen.
Al moet ik zeggen dat er onder de na-zeveraars van een feest ook wel amateurs zitten. Dit gesprekken voeren die je eigenlijk al 3x eerder hebt gehoord. Kan niet direct met een voorbeeld komen, sorry, slecht.
Ja dat soort lui ken ik ook. Die maken het leuk.quote:Op donderdag 14 april 2011 01:09 schreef Snuwerd het volgende:
Trouwens, ik heb een vriend die filosofie studeert en wiskunde ook best interessant vind, dit komt af en toe nog wel met leuke, wat meer levensvatbare ideeën zoals:
Is ruimte relatief (leibniz ofzo) of absoluut (newton).
Of waarom n*n wel in oneindig past, maar n^n niet in oneindig past
En een goed besef van wat oneindigheid is, is een pre.
Probeer het es voor drie dimensies, waarbij je het twee-dimensionale resultaat gebruikt, en gebruik dat resultaat es om het voor 4 dimensies te bewijzen etc. Pythagoras is een heel specifiek geval (twee loodrechte vectoren in een Euclidische ruimte) van het algemene feit dat je willekeurige vectoren kunt optellen in Rn.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:05 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Probeer es een cursus algemene relativiteit, dan kom je er achterquote:Op donderdag 14 april 2011 01:09 schreef Snuwerd het volgende:
Is ruimte relatief (leibniz ofzo) of absoluut (newton).
klopt, maar ik heb liever een dommerik met veel kennis dan een hoogbegaafd iemand die niets weetquote:Op woensdag 13 april 2011 23:47 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Uhm... kennis en intelligentie zijn twee totaal verschillende dingen, goochem.
Het Niveau (opleiding) zegt niks over hoe jij kan omgaan met mensen (vind ik).quote:Op woensdag 13 april 2011 19:40 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Ik heb een vraagje voor mensen die wel eens een relatie hebben gehad met iemand van wie het niveau een stuk hoger of lager was, en dan vooral hoe dat verliep en welke problemen jullie tegen kwamen en of deze misschien afwezig waren. Ik hoor namelijk veel mensen als eis tellen voor een partner dat deze intelligent is, maar waarom? Ik bedoel zijn diepgaande gesprekken op niveau zo waardevol dat deze het hele wel en wee van een relatie beïnvloeden, of is het een leuke dimensie die niet per se hoeft? Zijn er ook communicatieproblemen of vind je het niet erg dingen uitgebreider uit te leggen omdat je dat voor die partner over hebt?
Was dat een bewuste spelfout, aangezien je hem cursief hebt gemaakt?quote:Op donderdag 14 april 2011 09:45 schreef Haushofer het volgende:
Persoonlijk zou ik een niveauverschil niet eens zo erg vinden; ik zou alleen een persoon die daarbij ook nog es niet nieuwsgierig is een afknapper vinden.
Gvd, kom ik effe dom over. In het verleden schreef ik ook altijd nieuwsgierig totdat iemand zei dat dat fout was, toen heb ik het aangepastquote:Op donderdag 14 april 2011 10:00 schreef Swiffer het volgende:
Het is echt nieuwsgierig. Gierig- nieuws.
Choedcheloviche, jij.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:01 schreef Maanvis het volgende:
In het verleden schreef ik ook altijd nieuwsgierig totdat iemand zei dat dat fout was, toen heb ik het aangepast.
Same. Met eentje tegen beter weten in een jaar volgehouden wat er toe leidde dat ik het op een gegeven moment echt niet meer trok en me gewoon ronduit lullig naar haar toe ging gedragen. Dat stapelt op en op een gegeven moment gaat dan echt alles irriteren.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:41 schreef Swindler het volgende:
mwehehehe heb jij een relatie?? J/Kquote:Op donderdag 14 april 2011 10:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Gvd, kom ik effe dom over. In het verleden schreef ik ook altijd nieuwsgierig totdat iemand zei dat dat fout was, toen heb ik het aangepast.
http://www.onzetaal.nl/advies/nieuwsgierig.php
Maar je hebt gelijk
Dit. Maar eigenlijk is dat toch heel stom dat je je lullig gaat gedragen?! Ik snap mezelf dan nooit zo, maar ik kan het ook niet latenquote:Op donderdag 14 april 2011 10:21 schreef Catbert het volgende:
[..]
Same. Met eentje tegen beter weten in een jaar volgehouden wat er toe leidde dat ik het op een gegeven moment echt niet meer trok en me gewoon ronduit lullig naar haar toe ging gedragen. Dat stapelt op en op een gegeven moment gaat dan echt alles irriteren.
Een vriendin van me is ook niet zo erg slim (van het niveau dat ze dacht dat je van pijpen zwanger wordt), soms maakt ze van die opmerkingen en als ze dat een paar keer heeft gedaan ga ik gewoon zuchten.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:29 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dit. Maar eigenlijk is dat toch heel stom dat je je lullig gaat gedragen?! Ik snap mezelf dan nooit zo, maar ik kan het ook niet laten![]()
Aan de andere kant moet je er ook niet te zwaar aan tillen, maatschappelijke discussies zijn af en toe leuk maar als je dan zo op een verjaardag of bij vrienden erover begint lopen die discussies vaak niet lekker aangezien er een hoop achterdocht en verschillende meningen zijn.quote:Anyway, ik vond het vooral vervelend dat ik niet echt discussies met iemand kon voeren. Heb dit met meerdere mannen gehad. Het ging altijd over dagelijkse dingetjes, probleempjes met vrienden, wie wat wanneer had gedaan etc. Nooit over dingen die in de wereld gebeurden (behalve "oh, wat erg he") of maatschappij of weet ik veel wat. Zo simpel dat ik er gewoon simpel van werd
Tja, ik was 18 en het was m'n eerste 'echte' relatie, dus in eerste instantie ga je er dan vanuit dat af en toe een ergernisje erbij hoort. Dus ga je dat wegstoppen. Ze was ook echt extreem volgzaam (bah): toen ik een keer als geintje zei dat ze wat dikkere billen gekregen had ging ze als een gek dieeten. Op een gegeven moment lukt dat wegstoppen van ergernissen niet meer en komt het er uit, en hard ook.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:29 schreef Spirit82 het volgende:
Dit. Maar eigenlijk is dat toch heel stom dat je je lullig gaat gedragen?! Ik snap mezelf dan nooit zo, maar ik kan het ook niet laten![]()
Inderdaad. En iedere keer maar die simpele antwoorden, gewoon overal maar 'ja' op zeggen en zelf niet nadenken over dingen daar ga ik me dan op een gegeven moment heel erg aan irriteren.quote:Anyway, ik vond het vooral vervelend dat ik niet echt discussies met iemand kon voeren. Heb dit met meerdere mannen gehad. Het ging altijd over dagelijkse dingetjes, probleempjes met vrienden, wie wat wanneer had gedaan etc. Nooit over dingen die in de wereld gebeurden (behalve "oh, wat erg he") of maatschappij of weet ik veel wat. Zo simpel dat ik er gewoon simpel van werd
Het gaat er ook niet om dat je altijd "maatschappelijke discussies" moeten ontstaan. Mensen doen alsof als je graag een meid met een beetje niveau wil dat betekent dat je verwacht elke avond diepe discussies aan te gaan. Ik zit net zo goed gewoon met m'n vriendin op de bank een domme actiefilm te kijken hoor. Het gaat er alleen om dat ze wel een beetje snapt hoe dingen werken (m'n vriendin heeft als uitzondering alleen alles wat met techniek te maken heeft) en een mening heeft over de dingen die in de wereld gebeuren.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:38 schreef Maanvis het volgende:
Aan de andere kant moet je er ook niet te zwaar aan tillen, maatschappelijke discussies zijn af en toe leuk maar als je dan zo op een verjaardag of bij vrienden erover begint lopen die discussies vaak niet lekker aangezien er een hoop achterdocht en verschillende meningen zijn.
Goed verwoord. Je moet het juiste 'rapport' met elkaar hebben, denk ik.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:41 schreef Catbert het volgende:
Het gaat er ook niet om dat je altijd "maatschappelijke discussies" moeten ontstaan. Mensen doen alsof als je graag een meid met een beetje niveau wil dat betekent dat je verwacht elke avond diepe discussies aan te gaan. Ik zit net zo goed gewoon met m'n vriendin op de bank een domme actiefilm te kijken hoor. Het gaat er alleen om dat ze wel een beetje snapt hoe dingen werken (m'n vriendin heeft als uitzondering alleen alles wat met techniek te maken heeft) en een mening heeft over de dingen die in de wereld gebeuren.
Bullshit, maatschappij was maar een voorbeeld. In mijn relatie wil ik alles kwijt kunnen, inclusief shit op mn werk. Als een gast mn baan al niet eens snapt, houdt het voor mij op. Ik wil me aan iemand kunnen optrekken of minimaal gelijkwaardig voelen.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een vriendin van me is ook niet zo erg slim (van het niveau dat ze dacht dat je van pijpen zwanger wordt), soms maakt ze van die opmerkingen en als ze dat een paar keer heeft gedaan ga ik gewoon zuchten.
[..]
Aan de andere kant moet je er ook niet te zwaar aan tillen, maatschappelijke discussies zijn af en toe leuk maar als je dan zo op een verjaardag of bij vrienden erover begint lopen die discussies vaak niet lekker aangezien er een hoop achterdocht en verschillende meningen zijn.
Niveau slaat ook niet perse op de opleiding die je doet, maar op jezelf. Natuurlijk is er wel een sterke correlatie tussen de twee maar jij kan best een uitzondering zijn. Het gaat er vooral om dat je bij elkaar past, niet elke kerel heeft issues met een niveauverschil. Ik toevallig wel, ik weet ook niet of ik daarin een uitzondering ben of niet, maar ik weet wel dat een relatie met een vriendin met een stuk lager niveau gewoon niet gaat werken.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik zit in een relatie waarbij mijn vriend studeert aan de technische universiteit, terwijl ik een MBO opleiding doe. Maar op intelligentie-gebied merk ik nou niet echt dat dat problemen veroorzaakt tussen ons. We respecteren elkaar en dat is het belangrijkste. We kunnen goede discussies houden waarmee ik geen problemen heb. Het kan dus wel degelijk
Dat. M'n ex was gewoon 'intelligenter' dan ik ben, dat vond ik een prequote:Op donderdag 14 april 2011 11:08 schreef Spirit82 het volgende:
Bullshit, maatschappij was maar een voorbeeld. In mijn relatie wil ik alles kwijt kunnen, inclusief shit op mn werk. Als een gast mn baan al niet eens snapt, houdt het voor mij op. Ik wil me aan iemand kunnen optrekken of minimaal gelijkwaardig voelen.
Zo was mijn eerste relatie ook: ik uni, hij mbo. Maar het is niet de opleiding die het niveau bepaalt hequote:Op donderdag 14 april 2011 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik zit in een relatie waarbij mijn vriend studeert aan de technische universiteit, terwijl ik een MBO opleiding doe. Maar op intelligentie-gebied merk ik nou niet echt dat dat problemen veroorzaakt tussen ons. We respecteren elkaar en dat is het belangrijkste. We kunnen goede discussies houden waarmee ik geen problemen heb. Het kan dus wel degelijk
Ik moet de eerste vrouw nog tegen komen die mijn IT-baan snaptquote:Op donderdag 14 april 2011 11:08 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Bullshit, maatschappij was maar een voorbeeld. In mijn relatie wil ik alles kwijt kunnen, inclusief shit op mn werk. Als een gast mn baan al niet eens snapt, houdt het voor mij op. Ik wil me aan iemand kunnen optrekken of minimaal gelijkwaardig voelen.
Als jij niet aan een vrouw uit kan leggen wat je doet is ze of dom, of jij kan niet uitleggen en duikt meteen technische details in.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:17 schreef Maanvis het volgende:
Ik moet de eerste vrouw nog tegen komen die mijn IT-baan snapt
Dan ga ik juist open vragen stellen over een onderwerpquote:Op donderdag 14 april 2011 10:41 schreef Catbert het volgende:
[..]
Inderdaad. En iedere keer maar die simpele antwoorden, gewoon overal maar 'ja' op zeggen en zelf niet nadenken over dingen daar ga ik me dan op een gegeven moment heel erg aan irriteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |