leuke verrassing als de helft er nog af gaatquote:Op donderdag 14 april 2011 14:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
en per ongeluk gevonden : leuk voor de verandering en bij bestellen bleek -/- 50%![]()
wel de asperge in het zelfde water koken he.quote:Op donderdag 14 april 2011 14:45 schreef golfer het volgende:
Asperge-schillen en -kontjes lekker laten pruttelen om er een ouderwets aspergesoepje van te brouwen.
Dat wilde iknog vragen: is de aspergetijd begonnen?quote:Op donderdag 14 april 2011 14:45 schreef golfer het volgende:
Asperge-schillen en -kontjes lekker laten pruttelen om er een ouderwets aspergesoepje van te brouwen.
Ja, toevallig vandaag officieel. 2e donderdag van april is het officiële seizoen begonnen.quote:Op donderdag 14 april 2011 14:49 schreef AnneX het volgende:
Dat wilde iknog vragen: is de aspergetijd begonnen?
Aha, kijk ! dan ga ik daar eens opletten bij de lokale spar en de biolog. streekprodukten.quote:Op donderdag 14 april 2011 15:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, toevallig vandaag officieel. 2e donderdag van april is het officiële seizoen begonnen.
Volgens mij niet....quote:Op donderdag 14 april 2011 15:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Aha, kijk ! dan ga ik daar eens opletten bij de lokale spar en de biolog. streekprodukten.
En heeft DE zich al gemeld vandaag? *aagje
Da's lief! En natuurlijk om deze dag te vieren!quote:Op donderdag 14 april 2011 15:15 schreef FutureFairytale het volgende:
taart!baas ging koffie kopen en vroeg of ik nog wat wilde. Ik zei 'doe maar taart
'. Komt ie ineens met een vlaai voor mn neus; of ik em in stukkies wil snijden
. vanmiddag een mckroket en garnaaltjes op maar maakt niet uit..
haha hij weet t nog nietquote:Op donderdag 14 april 2011 15:17 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Da's lief! En natuurlijk om deze dag te vieren!
nee hij is blind.quote:
Heeft-ie wat goed te maken of zoquote:Op donderdag 14 april 2011 15:15 schreef FutureFairytale het volgende:
taart!baas ging koffie kopen en vroeg of ik nog wat wilde. Ik zei 'doe maar taart
'. Komt ie ineens met een vlaai voor mn neus; of ik em in stukkies wil snijden
. vanmiddag een mckroket en garnaaltjes op maar maakt niet uit..
quote:Op donderdag 14 april 2011 15:38 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ja, dat ze whisky moest nippen.
Nee, hooguit dom en bot.quote:
Als hij hier zou meelezen was ze al lang ontslagen geweest, dus ga er maar vauit dat hij dat niet doet.quote:en als hij hier even mee leest, weet hij ook dat je een woning hebt.
dat ja Z. + ik zit niet te stralenquote:Op donderdag 14 april 2011 15:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, hooguit dom en bot.
[..]
Als hij hier zou meelezen was ze al lang ontslagen geweest, dus ga er maar vauit dat hij dat niet doet.
Pas als je daadwerkelijk verhuisd bent kan je het doorgeven aan de personeelsadministratie en heb je recht op verhuisvrij.quote:Op donderdag 14 april 2011 15:46 schreef FutureFairytale het volgende:
vorig app ging niet door vanwege geld en toen kwam dat hele gebeuren met baas. Dus ga dit niet (gauw) vertellen
Verhuisvrij?quote:Op donderdag 14 april 2011 15:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Pas als je daadwerkelijk verhuisd bent kan je het doorgeven aan de personeelsadministratie en heb je recht op verhuisvrij.
Heel veel CAO-'s hebben een regeling ingebouwd voor verhuizen.quote:Op donderdag 14 april 2011 15:51 schreef Anthraxx het volgende:
Verhuisvrij?![]()
Mijn baas ziet mij al aankomen zeg. Wettelijk niet verplicht dus controleer eerst je CAO voordat je er om vraagt en hij er niet van gediend is.
Ja, maar je moet er niet vanuit gaan dat je het automatisch hebt. Ook zo lullig om zonder het na te gaan aan je baas kenbaar te maken dat je er gebruik van wilt maken, terwijl je relatie met hem al dubieus genoeg is.quote:Op donderdag 14 april 2011 15:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Heel veel CAO-'s hebben een regeling ingebouwd voor verhuizen.
Een verhuizing valt net als een huwelijk onder bijzonder buitengewoon verlof. Over het algemeen gezien staan voor een verhuizing 2 vrije dagen, maar dit kan per CAO verschillen.
Dus je krijgt ook geen vrije dagen als jij gaat trouwen?quote:Op donderdag 14 april 2011 15:58 schreef Anthraxx het volgende:
Ja, maar je moet er niet vanuit gaan dat je het automatisch hebt. Ook zo lullig om zonder het na te gaan aan je baas kenbaar te maken dat je er gebruik van wilt maken, terwijl je relatie met hem al dubieus genoeg is.
Ik heb bijvoorbeeld al helemaal geen CAO en er zijn genoeg beroepen die het ook niet hebben. En dus ook geen recht op verhuisvrij. Wettelijk gezien is er helemaal niets geregeld.
Ja, als ik zelf die dagen opneem dan mag ik ze hebben.
Trouwen en begrafenis is contractueel geregeld hier. De rest niet. Als je niet in een CAO valt heb je pech, je baas mag beslissen of hij het wel of niet toekent.quote:Op donderdag 14 april 2011 16:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Dus je krijgt ook geen vrije dagen als jij gaat trouwen?
Je hoeft namelijk niet persé onder een CAO te vallen voor algemene regelingen zoals huwelijk of begrafenis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |