QFTquote:Op woensdag 13 april 2011 12:48 schreef Jeroen_S. het volgende:
[..]
doen telefoonmaatschappijen niet meer aan toch?
wel dus, want al die duizenden klanten bij elkaar is een leuk bedrag.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:50 schreef M-Bozz het volgende:
Right, geloof je het zelf?Voor dit soort lage bedragen doen ze dat niet volgens mij. En überhaupt...
Dat uitstellen van betaling doen ze niet aan. Als eens geprobeerd. Uiteraard.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:51 schreef BrandX het volgende:
[..]
wel dus, want al die duizenden klanten bij elkaar is een leuk bedrag.
Daarbij kom je op de zwarte lijst waardoor je mogelijk niet opnieuw bij welke provider dan ook een abo kan nemen.
Waarom bel je niet op en leg je het uit? daarmee kan je vaak uitstel regelen.
OF je dat nu nog kan regelen is de vraag, je had dan gelijk even moeten bellen.
Jeetje, leen wat geld bij je ouders ofzo. Beter een kleine schuld bij je ouders dan een oplopende bij een bedrijf.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:51 schreef M-Bozz het volgende:
@Tsja 1986:
Dat gewoon betalen gaat dus niet. Geef liever even antwoord op mijn vragen. Dit soort triviale gepost heb ik niks aan.
Jawel, alleen KPN en Vodafone niet geloof ikquote:Op woensdag 13 april 2011 12:48 schreef Jeroen_S. het volgende:
[..]
doen telefoonmaatschappijen niet meer aan toch?
Je klinkt als iemand die zich in allerlei bochten draait om te voorkomen dat hij zijn problemen echt moet oplossen. Blijkbaar zijn je maandelijkse inkomsten te laag voor je lasten. Doe daar wat aan.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:58 schreef M-Bozz het volgende:
Ik stel die vragen niet voor niks. Al die andere suggesties snap ik zelf ook wel. Ik wil gewoon even informatie over de door mij gestelde vragen...
Wat zeggen ze bij BEN als antwoord op je geschreeuw/vragen?quote:Op woensdag 13 april 2011 12:58 schreef M-Bozz het volgende:
Ik stel die vragen niet voor niks. Al die andere suggesties snap ik zelf ook wel. Ik wil gewoon even informatie over de door mij gestelde vragen...
Bij een abonnement kan je ook meer verbellen dat in je bundel zit, dat weet je he?quote:Op woensdag 13 april 2011 13:52 schreef fruityloop het volgende:
Het duurste ben abbo is trouwens 20 euro/maand zo te zien, dat is toch wel even op te hoesten via een contante lening van papa of mama?
als dat zo is, is TS heel erg niet slim bezig geweestquote:Op woensdag 13 april 2011 15:08 schreef Civilian het volgende:
[..]
Bij een abonnement kan je ook meer verbellen dat in je bundel zit, dat weet je he?
Dus TS kan ook best een rekening hebben van 500,-
Idd, maar als TS zijn standaard abokosten niet eens kan betalen, had'ie geen abonnement af moeten sluitenquote:Op woensdag 13 april 2011 15:19 schreef BrandX het volgende:
[..]
als dat zo is, is TS heel erg niet slim bezig geweest
Zoiets zal het ook wel zijn idd, voor 20 euro had hij geen topic geopend, en het onbreken van bedragen doet mij vermoeden dattie niet slim bezig is geweest.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:08 schreef Civilian het volgende:
[..]
Bij een abonnement kan je ook meer verbellen dat in je bundel zit, dat weet je he?
Dus TS kan ook best een rekening hebben van 500,-
Je bent toch niet nieuw op Fok! ? Er worden volgens mij zelfs topics voor 10ct geopend!quote:Op woensdag 13 april 2011 15:33 schreef fruityloop het volgende:
[..]
..., voor 20 euro had hij geen topic geopend, ...
Heb je mijn openingspost wel gelezen makker? Ik heb te maken gehad met een grote onverwachtse kostenpost, die niet te plannen viel.. Iets met een overdreven grote gas- en elektrarekening... Dus trek niet zo snel je conclusies over mijn situatie a.j.b.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:00 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je klinkt als iemand die zich in allerlei bochten draait om te voorkomen dat hij zijn problemen echt moet oplossen. Blijkbaar zijn je maandelijkse inkomsten te laag voor je lasten. Doe daar wat aan.
En antwoord op je vragen? Ze zullen redelijk snel een incassobureau op je afsturen en de kosten daarvan (toch al snel 30-50 euro) op jou verhalen.
Gezien het feit dat ze gelijk hebben, zou ik ze serieus nemen. Ze hoogstwaarschijnlijk gaan extra administratie/incasso kosten op je verhalen, en dat is meestal zo rond de 40 euro meen ik.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:30 schreef M-Bozz het volgende:
@ de anderen:
Zie mijn post hierboven.
Verder: tuurlijk leen ik dat gewoon (of laat het iemand anders overmaken, anders haal ik de 24 uur niet). Het was alleen mijn bedoeling om meer informatie op te vragen over de gevolgen van niet betalen. Kortom om de vraag te kunnen beantwoorden: is het loos gedreig van de provider of moet ik het serieus nemen?
En trouwens bij sim-only kun je echt wel meer dan 20 eu betalen... oneindig internet, oneindig sms, veel servicenummers bellen (dat laatste niet in mijn geval, haha)...
Dus nogmaals: het gaat me alleen om de vraag: hoe serieus moet je de dreigingen nemen?
Wat nou gokken? In dit geval staan Ben volledig in zijn/hun recht, aangezien de incasso is mislukt door onvoldoende saldo op de door TS aangewezen rekening. Ben is een bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:32 schreef tehoef het volgende:
Ik zou het er niet op gokken met telefoon bedrijven.
Nee, BKR code doen ze niet aan. Je krijgt vaak *wel* een preventel-registratie. En die zorgt ervoor dat je geen ander abonnement meer kan afsluiten totdat die registratie verwijderd is. En dat kan soms lastig zijn; ook als je al lang hebt betaald "vergeet" de telecomoperator die wel eens te verwijderen.quote:
Makker, misschien moet je post nog een keer lezen, dan kan je zien dat ik geen conclussie trek.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:25 schreef M-Bozz het volgende:
[..]
Heb je mijn openingspost wel gelezen makker? Ik heb te maken gehad met een grote onverwachtse kostenpost, die niet te plannen viel.. Iets met een overdreven grote gas- en elektrarekening... Dus trek niet zo snel je conclusies over mijn situatie a.j.b.
Thanks voor je antwoorden.
"Blijkbaar... [...] dus doe daar wat aan..."quote:Op woensdag 13 april 2011 17:54 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Makker, misschien moet je post nog een keer lezen, dan kan je zien dat ik geen conclussie trek.
Een telecomprovider heeft lak aan een uitzonderingsgeval van hun klanten. Tenzij je overlijdt, dien je gewoon je rekeningen te voldoen.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:57 schreef M-Bozz het volgende:
[..]
"Blijkbaar... [...] dus doe daar wat aan..."
Klinkt als een redelijke conclusie. En ik probeer duidelijk te maken dat het gaat om een uitzonderingsgeval
quote:Op woensdag 13 april 2011 18:00 schreef Chinless het volgende:
en anders stel je jou energie rekening uit, dat kan wel.
Daarbij kan je ook even kijken op www.voorschotje.nl. Ik wil de geld schieter wel zijn tegen een kleine vergoeding.
De enige manier om je te "helpen" is je vertellen wat de gevolgen zijn bij het niet betalen, en het advies om dit dus zsm wél te doen. Waarom verwacht jij coulance van de partij die zijn afspraken wél na komt, jij hebt immers tijdens die periode van hun diensten gebruik gemaakt?quote:Op woensdag 13 april 2011 17:51 schreef M-Bozz het volgende:
Sjonge... ik snap niet dat sommige mensen het hier per sé moeten opnemen voor de bedrijven. Ik snap het een en ander ook wel m.b.t. hun positie... maar het is nieuw voor me dat FOKkers elkaar hier niet even mee willen helpen. Besides, in sommige gevallen staan wij ook in ons recht, maar daar hebben bedrijven ook schijt aan, dus een beetje recalcitrant gedrag kan best..
Nogmaals: het was gewoon een onverwachtse grote rekening die mijn saldo deed kelderen en ik wil alleen meer weten over de speelruimte die je hebt.
@Sjeen: Ik ben i.m.o. niet fel (ik formuleer dingen misschien wat scherp, daarom gooi ik er af en toe een smiley tussendoor). Ik vraag alleen mensen te reageren op mijn vragen en niet aldoor triviale informatie te geven of juist fel tegen mij te posten dat ik gewoon moet betalen e.d. Daar is het me niet om te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |