abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95451078
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:00 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je klinkt als iemand die zich in allerlei bochten draait om te voorkomen dat hij zijn problemen echt moet oplossen. Blijkbaar zijn je maandelijkse inkomsten te laag voor je lasten. Doe daar wat aan.
En antwoord op je vragen? Ze zullen redelijk snel een incassobureau op je afsturen en de kosten daarvan (toch al snel 30-50 euro) op jou verhalen.
Heb je mijn openingspost wel gelezen makker? Ik heb te maken gehad met een grote onverwachtse kostenpost, die niet te plannen viel.. Iets met een overdreven grote gas- en elektrarekening... Dus trek niet zo snel je conclusies over mijn situatie a.j.b.

Thanks voor je antwoorden.
-
pi_95451285
@ de anderen:
Zie mijn post hierboven.

Verder: tuurlijk leen ik dat gewoon (of laat het iemand anders overmaken, anders haal ik de 24 uur niet ;)). Het was alleen mijn bedoeling om meer informatie op te vragen over de gevolgen van niet betalen. Kortom om de vraag te kunnen beantwoorden: is het loos gedreig van de provider of moet ik het serieus nemen?

En trouwens bij sim-only kun je echt wel meer dan 20 eu betalen... oneindig internet, oneindig sms, veel servicenummers bellen (dat laatste niet in mijn geval, haha)...

Dus nogmaals: het gaat me alleen om de vraag: hoe serieus moet je de dreigingen nemen?
-
  Licht Ontvlambaar woensdag 13 april 2011 @ 17:32:25 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95451341
Misschien dat je je iets minder fel zou kunnen opstellen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_95451348
Ik zou het er niet op gokken met telefoon bedrijven.
pi_95451357
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:30 schreef M-Bozz het volgende:
@ de anderen:
Zie mijn post hierboven.

Verder: tuurlijk leen ik dat gewoon (of laat het iemand anders overmaken, anders haal ik de 24 uur niet ;)). Het was alleen mijn bedoeling om meer informatie op te vragen over de gevolgen van niet betalen. Kortom om de vraag te kunnen beantwoorden: is het loos gedreig van de provider of moet ik het serieus nemen?

En trouwens bij sim-only kun je echt wel meer dan 20 eu betalen... oneindig internet, oneindig sms, veel servicenummers bellen (dat laatste niet in mijn geval, haha)...

Dus nogmaals: het gaat me alleen om de vraag: hoe serieus moet je de dreigingen nemen?
Gezien het feit dat ze gelijk hebben, zou ik ze serieus nemen. Ze hoogstwaarschijnlijk gaan extra administratie/incasso kosten op je verhalen, en dat is meestal zo rond de 40 euro meen ik.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_95451397
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:32 schreef tehoef het volgende:
Ik zou het er niet op gokken met telefoon bedrijven.
Wat nou gokken? In dit geval staan Ben volledig in zijn/hun recht, aangezien de incasso is mislukt door onvoldoende saldo op de door TS aangewezen rekening. Ben is een bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_95451427
Hoe hoog is je rekening TS?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_95451503
Met gokken bedoel ik hopen dat Ben geen incasso inschakkeld. en of afsluit
Ik denk eerder dat ze wel gewoon doen.
pi_95451719
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:42 schreef AdBlocker het volgende:
Betalen, anders heb je BKR-code.
Nee, BKR code doen ze niet aan. Je krijgt vaak *wel* een preventel-registratie. En die zorgt ervoor dat je geen ander abonnement meer kan afsluiten totdat die registratie verwijderd is. En dat kan soms lastig zijn; ook als je al lang hebt betaald "vergeet" de telecomoperator die wel eens te verwijderen.

Ik spreek uit ervaring. En afsluiten doet iig T-Mobile *wel* dus ik gok Ben ook. Ik heb bij T-Mobile wel eens een rekening niet betaald doordat een incasso niet was gelukt, maar ik was toen net verhuisd, en snel daarna op vakantie gegaan, dus wist ik het niet. Toen is mijn telefoon afgesloten. Dat betekent dus: echt afgesloten, volledig.

De rekening is betaald, ik ben weer aangesloten; maar jaren later kwam ik er dus achter dat ik een preventel registratie had. Kon daardoor geen enkel abo meer afsluiten. Heeft me weken gekost en vele brieven om daar vanaf te komen.
pi_95452125
Sjonge... ik snap niet dat sommige mensen het hier per sé moeten opnemen voor de bedrijven. Ik snap het een en ander ook wel m.b.t. hun positie... maar het is nieuw voor me dat FOKkers elkaar hier niet even mee willen helpen. Besides, in sommige gevallen staan wij ook in ons recht, maar daar hebben bedrijven ook schijt aan, dus een beetje recalcitrant gedrag kan best.. ;)

Nogmaals: het was gewoon een onverwachtse grote rekening die mijn saldo deed kelderen en ik wil alleen meer weten over de speelruimte die je hebt.

@Sjeen: Ik ben i.m.o. niet fel (ik formuleer dingen misschien wat scherp, daarom gooi ik er af en toe een smiley tussendoor). Ik vraag alleen mensen te reageren op mijn vragen en niet aldoor triviale informatie te geven of juist fel tegen mij te posten dat ik gewoon moet betalen e.d. Daar is het me niet om te doen.
-
pi_95452224
Goed de consensus is, niet fucken met telecom bedrijven. Je komt op een zwarte lijst te staan en zal moeilijker een contract kunnen krijgen in de toekomst. Mogelijk BKR zelfs omdat het een goeie indicatie is voor klaplopers. Maar veel telecom bedrijven doen daar niet meer aan omdat ze de straf te zwaar vinden.
pi_95452245
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:25 schreef M-Bozz het volgende:

[..]

Heb je mijn openingspost wel gelezen makker? Ik heb te maken gehad met een grote onverwachtse kostenpost, die niet te plannen viel.. Iets met een overdreven grote gas- en elektrarekening... Dus trek niet zo snel je conclusies over mijn situatie a.j.b.

Thanks voor je antwoorden.
Makker, misschien moet je post nog een keer lezen, dan kan je zien dat ik geen conclussie trek.
pi_95452340
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:54 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Makker, misschien moet je post nog een keer lezen, dan kan je zien dat ik geen conclussie trek.
"Blijkbaar... [...] dus doe daar wat aan..."

Klinkt als een redelijke conclusie. En ik probeer duidelijk te maken dat het gaat om een uitzonderingsgeval ;)
-
  woensdag 13 april 2011 @ 17:59:58 #39
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_95452442
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:57 schreef M-Bozz het volgende:

[..]

"Blijkbaar... [...] dus doe daar wat aan..."

Klinkt als een redelijke conclusie. En ik probeer duidelijk te maken dat het gaat om een uitzonderingsgeval ;)
Een telecomprovider heeft lak aan een uitzonderingsgeval van hun klanten. Tenzij je overlijdt, dien je gewoon je rekeningen te voldoen.
En betaal je niet, tjah dan word je afgesloten.
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_95452483
en anders stel je jou energie rekening uit, dat kan wel.
Daarbij kan je ook even kijken op www.voorschotje.nl. Ik wil de geld schieter wel zijn tegen een kleine vergoeding.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 13 april 2011 @ 18:02:45 #41
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_95452558
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2011 18:00 schreef Chinless het volgende:
en anders stel je jou energie rekening uit, dat kan wel.
Daarbij kan je ook even kijken op www.voorschotje.nl. Ik wil de geld schieter wel zijn tegen een kleine vergoeding.
:')_! vooral dat gedrag gaan aanmoedigen ja
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_95454156
mobiele telefoonaanbieders gaan eerst over tot opschorting (dat is die blokkade) en als daarna alsnog geen betaling wordt ontvangen, dan gaat men over tot ontbinding (dan kan je met betaling dus ook niet meer je toegang tot het netwerk herstellen!)

Bovendien worden, volgens telecomaabieders, bij ontbinding de resterende abonnementstermijnen tot het einde van de minimale contractsduur direct opeisbaar en kan je laatste factuur gemakkelijk >1000 euro bedragen (afhankelijk van wat voor ovk je hebt). Overigens doen telefoonaanbieders dat laatste op basis van de algemene voorwaarden, alleen heeft de rechter (zowel Nederlandse als Europese, ook onderkend in het "Rapport ambtshalve toepassing Europees consumentenrecht" van het LOVK, google it) al tigduizend keer bepaald dat dit een onredelijk bezwarend boetebeding is wat moet worden vernietigd (en de rechter is in beginsel gehouden dit ambtshalve te toetsen, maar handig is als je zich er voor de rechter wel op beroept en ook even eist dat ze de ovk + algemene voorwaarden overleggen).

Vervolgens vorderen telefoonaanbieders (of hun incassobureau's) secundair vervangende schadevergoeding, ze vorderen het compleet maar als er ook maar iets van verweer wordt gevoerd, gaat de rechter daar niet in mee. Bij goed verweer, in 't algemeen zal dat 50% van de resterende abonnementstermijnen worden, plus restantwaarde van de telefoon (bijv telefoon is 400 euro waard bij een minimumabonnementstermijn van 2 jaar, je hebt 1 jaar uitgediend, is het nog 200 euro) op basis van bovengenoemd Rapport en jurisprudentie van kantonrechters. Goed te weten op 't moment dat je met een incassobureau te maken hebt en een regeling probeert te treffen.

Overigens zetten ze je ook op een - eigen, niet meer BKR tegenwoordig - zwarte lijst als ze de vordering aan een incassobureau uit handen geven.

Beste actie bij blokkade: alsnog betalen. Beste actie bij ontbinding: alsnog betalen, maar kijken of je er met bovenstaande argumenten wat op kunt afdingen.

Bij een rechtszaak, die je naar alle waarschijnlijkheid gaat verliezen (je hebt immers niet betaald en wel gebeld en overeenkomst was er) komen er namelijk ook nog zeer flinke proceskosten bij die je moet betalen en dat wil je eeeecht niet.

Slechtste wat je kunt doen: probleem ignoreren en het verstekvonnis afwachten. Slechtste wat je kunt doen, echt waar. Wordt (nagenoeg altijd) alles wat het incassobureau vordert toegewezen.

Overigens, als je niet hebt betaald omdat je de factuur betwist, kijk ff in de algemene voorwaarden, vaak is de regeling dat je het onbetwiste deel moet voldoen en over de rest een procedure moet starten (bij de telecomprovider) en dat niet hoeft te betalen tot erop beslist is. Meestal moet dat ook nog binnen een bepaalde termijn t.a.v. het ontvangen van de factuur.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sessy op 13-04-2011 18:51:53 ]
pi_95457262
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:51 schreef M-Bozz het volgende:
Sjonge... ik snap niet dat sommige mensen het hier per sé moeten opnemen voor de bedrijven. Ik snap het een en ander ook wel m.b.t. hun positie... maar het is nieuw voor me dat FOKkers elkaar hier niet even mee willen helpen. Besides, in sommige gevallen staan wij ook in ons recht, maar daar hebben bedrijven ook schijt aan, dus een beetje recalcitrant gedrag kan best.. ;)

Nogmaals: het was gewoon een onverwachtse grote rekening die mijn saldo deed kelderen en ik wil alleen meer weten over de speelruimte die je hebt.

@Sjeen: Ik ben i.m.o. niet fel (ik formuleer dingen misschien wat scherp, daarom gooi ik er af en toe een smiley tussendoor). Ik vraag alleen mensen te reageren op mijn vragen en niet aldoor triviale informatie te geven of juist fel tegen mij te posten dat ik gewoon moet betalen e.d. Daar is het me niet om te doen.
De enige manier om je te "helpen" is je vertellen wat de gevolgen zijn bij het niet betalen, en het advies om dit dus zsm wél te doen. Waarom verwacht jij coulance van de partij die zijn afspraken wél na komt, jij hebt immers tijdens die periode van hun diensten gebruik gemaakt?

Worst case als jij niet bij de les bent, is het onderbouwde scenario van Sessy hierboven. Is dat serieus genoeg voor je?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_95458499
Veel plezier met stichting Preventel
En succes met het afkomen van de zwarte lijst, mocht je betaling niet op tijd binnen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')