abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95449319
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:45 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ik vraag simpelweg om een argument wat dan onzin- of pretstudies zijn en wat het precies betekent om iets toe te voegen aan de maatschappij. Dat je weigert dit te doen toont enkel je onvermogen om je punt hard te maken.
Laten we het omdraaien... wat ga jij als filosoof toevoegen aan de maatschappij ?

quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:46 schreef finsdefis het volgende:

[..]

En paupers zoals jij vinden ook dat ze het met hun simpele wereldbeeld allemaal wel snappen.
Sinds wanneer mogen we op de man spelen??
pi_95449343
quote:
99s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Laten we het omdraaien... wat ga jij als filosoof toevoegen aan de maatschappij ?
Filosofie is het fundament van de maatschappij.
pi_95449358
quote:

[..]

Aangezien er geen massale werkloosheid onder filosofen is zien bedrijven er blijkbaar de waarde van in. Wie ben jij dan om te zeggen dat het een onzinstudie is?
"weed owns" - me, 2011
Thank you Based God :'(
pi_95449365
quote:

[..]

Van alles! O+ Filosofen als Aristoteles, Plato, Nietschze en Kant hebben toch een behoorlijke invloed op de maatschappij gehad dacht ik zo.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 13 april 2011 @ 16:47:30 #105
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95449372
quote:

[..]

Wat voegt iemand die 'beleidsprocessen stroomlijnt' toe aan de maatschappij? Dat zijn ook geen dingen die je vast kan pakken.
  woensdag 13 april 2011 @ 16:48:17 #106
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_95449399
quote:

[..]

[..]

Sinds wanneer mogen we op de man spelen??

:') je hebt het echt niet gesnapt he. Jij valt hem aan op het feit dat ie filosofie doet, dan doe ik dat ook maar bij jou als je denkt dat dat bij anderen werkt. Blijkbaar is jouw wereldbeeld zo simpel (vandaar:pauper) dat je niet snapt dat kritische denkers nodig zijn om een maatschappij draaiende te houden. Of dit nu bij de overheid, bedrijven of daarbuiten is.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_95449416
Ik zie dat er geen concreet antwoord is??

"ja Nietsche" ... "ja Plato"... wat heb ik daar aan?? Functies wil ik horen.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:48 schreef finsdefis het volgende:

[..]

:') je hebt het echt niet gesnapt he. Jij valt hem aan op het feit dat ie filosofie doet, dan doe ik dat ook maar bij jou als je denkt dat dat bij anderen werkt. Blijkbaar is jouw wereldbeeld zo simpel (vandaar:pauper) dat je niet snapt dat kritische denkers nodig zijn om een maatschappij draaiende te houden. Of dit nu bij de overheid, bedrijven of daarbuiten is.
En dan mag je op de man spelen??
pi_95449429
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:47 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Van alles! O+ Filosofen als Aristoteles, Plato, Nietschze en Kant hebben toch een behoorlijk invloed op de maatschappij gehad dacht ik zo.
Nu is het wel zo dat de filosofen van weleer daar meer aan hebben bijgedragen dan de eigentijdse filosofen. Maar dat heeft er mee te maken dat de filosofen van nu minder denkvrijheid hebben vanwege de grotere hoeveelheid feitelijke kennis.
pi_95449461
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:49 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

Nu is het wel zo dat de filosofen van weleer daar meer aan hebben bijgedragen dan de eigentijdse filosofen. Maar dat heeft er mee te maken dat de filosofen van nu minder denkvrijheid hebben vanwege de grotere hoeveelheid feitelijke kennis.
Noem eens een paar van die hedendaagse filosofen?
  woensdag 13 april 2011 @ 16:49:42 #110
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_95449465
quote:
99s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Het feit dat je hier geen concreet antwoord in ziet geeft al aan dat je niet gesnapt hebt dat er meer nodig is dan een student die de universiteit fabriek uitgerold komt om daarna zijn leven lang belasting te betalen en geruisloos een kantoorbaan te vervullen oid.
- Thucydides
pi_95449484
quote:

[..]

En dan mag je op de man spelen??
Waarom? Het enige wat je moet weten is het werkloosheidscijfer onder afgestudeerde filosofiestudenten. Als dat niet schrikbarend hoog is heb je geen enkel argument, aangezien het bedrijfsleven de waarde van die mensen erkent.
"weed owns" - me, 2011
Thank you Based God :'(
pi_95449576
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:49 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Het feit dat je hier geen concreet antwoord in ziet geeft al aan dat je niet gesnapt hebt dat er meer nodig is dan een student die de universiteit fabriek uitgerold komt om daarna zijn leven lang belasting te betalen en geruisloos een kantoorbaan te vervullen oid.
Iedereen kan en mag zichzelf filosoof noemen..... mensen die echt wijs zijn heeft daar geen jarenlange opleiding voor nodig, toch? Of denk je dan dat je aan het filosoferen bent maar ben je eigenlijk bezig om hetgeen je hebt geleerd in de praktijk te brengen?

Maar dan nog....mag je dan op de man spelen?
  woensdag 13 april 2011 @ 16:53:18 #113
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95449659
quote:

Beleidsmakers ondersteunen bij beleidskeuzes. Als je voor 14 miljoen mensen gaat beslissen wat ze met hun voorplantingscellen mogen doen, (IVF, eicellen bevriezen, embryoselectie) moet je met een iets doordachter antwoord komen dan: Vinnik persoonlijk niet kunnen.

Zelfde geld voor medische teams. Deze patient door behandelen of niet? Ook daar kan een filosoof nuttige inzichten bieden.

Verder schrijven ze boeken en artikelen voor de geïnteresseerde leek, of leven van workshops en traingen.
  woensdag 13 april 2011 @ 16:53:27 #114
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_95449668
quote:
99s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Iedereen kan en mag zichzelf filosoof noemen..... mensen die echt wijs is heeft daar geen jarenlange opleiding voor nodig, toch? Of denk je dan dat je aan het filosoferen bent maar ben je eigenlijk bezig om hetgeen je hebt geleerd in de praktijk te brengen?

Maar dan nog....mag je dan op de man spelen?
Iedereen kan wel onzin op papier zetten en het filosofie noemen, maar dat maakt nog niet dat het bijdraagt aan een kritische blik. Hiervoor heb je weldegelijk een opleiding (= academische vorming, maar dat zal je wel niet snappen) nodig. En nogmaals, je begint zelf als eerst Friek te vergelijken met Tokkies, Marrokanen en bankdirecteurs. Je schept het precedent om op de man te spelen.
- Thucydides
pi_95449687
quote:
99s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Noem eens een paar van die hedendaagse filosofen?
Van een ietsje ouder stempel: Lakatos, Foucault, Richard Rorty bijvoorbeeld. Belangrijk onder andere om de wetenschap vorm te geven.

Daarnaast leer je bij een studie filosofie erg goed analyseren en beargumenteren. Iets wat me van pas lijkt te komen in veel banen. Bijvoorbeeld als politicus.
pi_95449713
ja, HO!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Open maar even een topic over het nut van Filosofie ofzo, maar doe dat NIET HIER!
Ja doei.
pi_95449777
quote:

[..]

Laat ik je inderdaad (zoals voorgesteld) eens inleiden in de argumentatieleer. Les 1: de drogreden argumentum ad ignorantiam. In jouw geval het omdraaien van de bewijslast. Jij maakt een claim of neemt een positie in, maar vraagt vervolgens aan mij om maar het tegendeel te bewijzen. Zo werkt het niet.

Ik wacht dus nog steeds op een objectief criterium waarmee we onzin- en pretstudies kunnen onderscheiden van 'echte studies' en wanneer iemands iets toevoegt aan de maatschappij.

Maar goed, dit gaat wel enorm offtopic.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2011 16:58:42 ]
pi_95449859
quote:
4s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
ja, HO!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Open maar even een topic over het nut van Filosofie ofzo, maar doe dat NIET HIER!

Ja, dat dus.
pi_95449890
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:53 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Iedereen kan wel onzin op papier zetten en het filosofie noemen, maar dat maakt nog niet dat het bijdraagt aan een kritische blik. Hiervoor heb je weldegelijk een opleiding (= academische vorming, maar dat zal je wel niet snappen) nodig. En nogmaals, je begint zelf als eerst Friek te vergelijken met Tokkies, Marrokanen en bankdirecteurs. Je schept het precedent om op de man te spelen.
Met je fantastische achtergrond had je toch wel moeten zien dat ik Friek niet vergeleek met een tokkies maar het ging om de vergelijking dat iemand zichzelf niet negatief zal benaderen. Fijne filosoof ben je als je dat niet eens uit 3 regels tekst kunt halen, voorbeeld 1 van weggegooid geld.

Maar dan nog, mag je dan op de man spelen????

quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:55 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Laat ik je eens inderdaad inleiden in de argumentatieleer. Les 1: argumentum ad ignorantiam. In jouw geval uitgewerkt als het omdraaien van de bewijslast. Jij maakt een claim, jij neemt een positie in, maar vraagt vervolgens aan mij om maar het tegendeel te bewijzen. Zo werkt het niet.

Ik wacht dus nog steeds op een objectief criterium waarmee we onzin- en pretstudies kunnen onderscheiden van 'echte studies' en wanneer iemands iets toevoegt aan de maatschappij.

Maar goed, dit gaat wel enorm offtopic.
Ik vind het een pretstudie. PUNT. Knappe filosoof die nu kan uitleggen dat ik dat niet mag vinden.
En voorts is het inderdaad einde discussie want buiten het feit dat we er toch niet uitkomen (ik vind jullie pretstudeerders) mag het van motorbloempje niet meer.
pi_95449918
quote:
99s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Met je fantastische achtergrond had je toch wel moeten zien dat ik Friek niet vergeleek met een tokkies maar het ging om de vergelijking dat iemand zichzelf niet negatief zal benaderen. Fijne filosoof ben je als je dat niet eens uit 3 regels tekst kunt halen, voorbeeld 1 van weggegooid geld.

Maar dan nog, mag je dan op de man spelen????
quote:
4s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
ja, HO!!!!!!!!!!!!!!!!!!

woensdag 13 april 2011 @ 16:59:25 #121
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95449957
quote:
99s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Met je fantastische achtergrond had je toch wel moeten zien dat ik Friek niet vergeleek met een tokkies maar het ging om de vergelijking dat iemand zichzelf niet negatief zal benaderen.
Maar dan heeft Friek dus altijd de schijn tegen, hoef je dan niet naar zijn argumenten te luisteren?
  woensdag 13 april 2011 @ 17:02:19 #122
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_95450094
Ik vind het in ieder geval ook jammer dat ze op de RU nu ook plannen hebben om bijvoorbeeld bestuursbeurzen te koppelen aan de criteria voor de langstudeerdersmaatregel. Zo lijkt het College wel aan je zijde te staan maar gebruiken ze de situatie alsnog voor hun eigen gewin.
- Thucydides
pi_95450123
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:59 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Maar dan heeft Friek dus altijd de schijn tegen, hoef je dan niet naar zijn argumenten te luisteren?
geldt ook voor jou. Zet die discussie elders voort!
Ja doei.
  woensdag 13 april 2011 @ 17:04:23 #124
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_95450187
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:02 schreef finsdefis het volgende:
Ik vind het in ieder geval ook jammer dat ze op de RU nu ook plannen hebben om bijvoorbeeld bestuursbeurzen te koppelen aan de criteria voor de langstudeerdersmaatregel. Zo lijkt het College wel aan je zijde te staan maar gebruiken ze de situatie alsnog voor hun eigen gewin.
Hoe bedoel je?

Er worden nu plannen gemaakt om de bestuursbeurzen juist los te koppelen van inschrijfingstijd.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 13 april 2011 @ 17:09:06 #125
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_95450397
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:04 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?

Er worden nu plannen gemaakt om de bestuursbeurzen juist los te koppelen van inschrijfingstijd.
Nee hoor, na bij je bachelor of master nominaal+1 ingeschreven gestaan te hebben kan je geen bestuursbeurs meer krijgen. Waarschijnlijk met het onderliggende motief dat de korting op de universiteiten gebaseerd wordt op het aantal langstudeerders. Terwijl dit eigenlijk juist ideaal is als je bijvoorbeeld nog 1 vak moet halen oid.

Dit is wel het voorstel van het College, de studentenraad zal hier denk ik niet mee instemmen.
- Thucydides
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')