Ik ben alleen blij met mijn zojuist verworven zomervakantie!quote:Op woensdag 13 april 2011 15:09 schreef finsdefis het volgende:
Leuk hoe dat velen zich gematst voelen. Een beetje het klimaat creeëren voor bezuinigingen en dan een stapje terug doen. Ik zou het echt net zo achterbaks vinden als het alsnog doorgaat, juist omdat dit aantoont dat het enkel een politiek spelletje is en verder niets te maken heeft met invloed van onderaf.
PERSOONLIJK ben ik er blij: ik ben volgend jaar wel klaar en ontloop dus 3000 euro boete. Op het grotere geheel ben ik het er nog steeds ontzettend mee oneens en mag ik hopen dat dit niet de 'matsende maatregel' is om de boel er alsnog doorheen te krijgen...quote:Op woensdag 13 april 2011 15:09 schreef finsdefis het volgende:
Leuk hoe dat velen zich gematst voelen. Een beetje het klimaat creeëren voor bezuinigingen en dan een stapje terug doen. Ik zou het echt net zo achterbaks vinden als het alsnog doorgaat, juist omdat dit aantoont dat het enkel een politiek spelletje is en verder niets te maken heeft met invloed van onderaf.
Snap ikquote:Op woensdag 13 april 2011 15:10 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik ben alleen blij met mijn zojuist verworven zomervakantie!
Ik ben blij met de enorme druk die van mijn schouders valt. Uiteraard ben ik nog steeds tegen de vernieuwde regeling, dat lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:09 schreef finsdefis het volgende:
jaquote:Op woensdag 13 april 2011 15:11 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Snap ikheb het dan ook vooral over the big picture en het algemene gevoel wat er heerst. Toch triest eigenlijk dat dit al een stap 'vooruit' is t.o.v. de eerdere plannen.
Ik snap dit niet...quote:Op woensdag 13 april 2011 15:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Trouwens een impliciete acceptatie van het kabinet dat een meerderheid in de Eerste Kamer niet met alleen VVD-CDA-PVV gehaald kan worden.
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 13 april 2011 15:12 schreef Steeven het volgende:
Ik ben niet tegen de regeling op zich, maar wel het stukje met terugwerkende kracht. Niet enkel omdat die toevoeging mij persoonlijk raakt, maar omdat dat niet fair is. Daarnaast ben ik het eens met enkele posters in deze reeks dat er uitzonderingen gemaakt moeten worden voor deeltijdstudenten en mensen die door een handicap sowieso langer over een studie doen.
hier ben ik het overigens wel helemaal mee eensquote:Op woensdag 13 april 2011 15:12 schreef Steeven het volgende:
Ik ben niet tegen de regeling op zich, maar wel het stukje met terugwerkende kracht. Niet enkel omdat die toevoeging mij persoonlijk raakt, maar omdat dat niet fair is. Daarnaast ben ik het eens met enkele posters in deze reeks dat er uitzonderingen gemaakt moeten worden voor deeltijdstudenten en mensen die door een handicap sowieso langer over een studie doen.
Staks bij de EK verkiezingen is het nog niet duidelijk of het kabinet een meerderheid krijgt. Restzetels etc. Met steun van de SGP halen ze die zeker.quote:
Sterker nog..ik vind het heel hypocriet... eerst janken ze maar nu sommigen de dans ontspringen valt het wel weer mee.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:29 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
Fijn, al die opgeluchte langstudeerders-fokkers....Maar ik kan volgend jr weer gaan stressen :-(
ik heb er maar één gezien die zei dat het hem (Merkie) daarna niets meer kon schelen. De rest is gewoon in eerste instantie voor zichzelf even opgelucht (wat ik niet zo vreemd vind als het om 3000 euro gaat), maar zegt nog steeds tegen het voorstel te zijn.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Sterker nog..ik vind het heel hypocriet... eerst janken ze maar nu sommigen de dans ontspringen valt het wel weer mee.
Het is in ieder geval wel weer bevestigd dat een ieder veelal doch niet uitsluitend aan zichzelf denkt.
Derhalve zeg ik, afschaffen al die financieringen!
Onjuist. Zelfs met steun van de SGP is het nog niet zeker. Het was echter ook niet zeker dat het kabinet niet een meerderheid krijgt. Door toe te geven aan de eis van een marginale partij als de SGP laat het kabinet blijken dat ze zelf in elk geval niet verwacht zonder de SGP een meerderheid te halen.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:30 schreef borisz het volgende:
[..]
Staks bij de EK verkiezingen is het nog niet duidelijk of het kabinet een meerderheid krijgt. Restzetels etc. Met steun van de SGP halen ze die zeker.
Wat mij betreft hoeven ze helemaal geen meerderheid te krijgen. En al helemaar niet met de PVV als gedoogpartij. Wat een mooie regering hebben wij toch. (even offtopicquote:Op woensdag 13 april 2011 15:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Onjuist. Zelfs met steun van de SGP is het nog niet zeker. Het was echter ook niet zeker dat het kabinet niet een meerderheid krijgt. Door toe te geven aan de eis van een marginale partij als de SGP laat het kabinet blijken dat ze zelf in elk geval niet verwacht zonder de SGP een meerderheid te halen.
Weet je wat het mooie is.... het moet niet van de overheid afkomen om studenten te stimuleren cq aan te sporen. Iedereen die wil gaan danwel gaat studeren moet die motivatie uit zichzelf halen, zo niet ga dan niet studeren.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:51 schreef DuvelDuvel het volgende:
Mooi. Van uitstel komt afstel. Hopelijk komt er nu een betere regeling om studenten aan te sporen hun studie in een redelijk termijn af te maken en niet eentje die je juist belemmert om te studeren.
Het is ook alleen maar een worst-case scenario opluchting, het is geen feite opluchting van het gegeven dat de staat hier iets wilt doen wat door iedereen met een degelijk gevoel voor rechtvaardigheid en andere beginselen direct wordt veroordeeld.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:29 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
Fijn, al die opgeluchte langstudeerders-fokkers....Maar ik kan volgend jr weer gaan stressen :-(
Wat een onzin.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Weet je wat het mooie is.... het moet niet van de overheid afkomen om studenten te stimuleren cq aan te sporen. Iedereen die wil gaan danwel gaat studeren moet die motivatie uit zichzelf halen, zo niet ga dan niet studeren.
Nu wordt de student als een profiterende nietsnut gezien hetgeen weer tegen de borst van studenten gaat ondanks dat het grote deel van die studenten zelf voor dat beeld zorgt.
Ik vind dat ze langstudeerders moeten beboeten en als je dit vooraf duidelijk aangeeft zou iemand normaliter wel twee keer nadenken alvorens ze weer een studie filosofie of vrijetijdsmanagement gaan volgen.
Dat.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:02 schreef Steeven het volgende:
Welke financieringen Ronnie, ik betaal alles al zelf en krijg geen cent steun. Mensen hier zijn opgelucht omdat ze zich niet in de schulden hoeven te steken voor een jaar, dat betekent niet dat mensen het eens zijn met een latere invoering. Naar mijn weten is mijn mening en die van de andere mensen in deze reeks nooit veranderd. Zijlstra mag mij nog steeds uitleggen hoe hij denkt dat een deeltijdstudent die een studie doet waar 6 jaar voor staat, dat in 3-4 jaar moet doen, zónder te wijzen naar zijn magere studentenmonitor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |