abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2011 @ 10:41:31 #1
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95434235
Na een hele tijd genoten te hebben van alle verbouwingen en klussen hier is het tijd om een eigen topic te openen. Op 29 april krijgen we de sleutel van onze nieuwe woning waar heel veel aan gedaan moet worden. Manlief en ik zijn (nog) geen klussers en zullen flink aan de bak moeten onder begeleiding van mijn vader die gelukkig wel een grote klusser is.

We hebben een maand de tijd voordat we onze huidige woning uit moeten en in die tijd willen we in ieder geval de badkamer en wc verbouwd hebben. De slaapkamer van mijn zoontje van 8 klaar hebben. De beneden verdieping alle muren onder handen hebben genomen en zorgen dat er een nieuwe vloer ligt. De rest zal in de loop van de tijd aangepakt moeten worden. Oftewel dat gaat een meerjarenplan worden met onze kluservaring en budget.

We zijn hier toch aan begonnen ondanks de huidige staat van de woning en onze geringe kluservaring omdat het een heerlijk ruim huis is met een grote tuin die we helemaal naar onze smaak in kunnen richten en voor een leuke prijs hebben kunnen kopen. Hoewel net binnen ons budget dan en na de hoognodige zaken zal de rest in etappes gedaan moeten worden. De keuken laten we bijvoorbeeld voorlopig even voor wat die is.

Ik hoop in ieder geval op de nodige tips en opbouwende kritiek in dit forum.
Genoeg gekletst want jullie zitten natuurlijk op foto's te wachten.
Alvast een voorproefje met wat foto's van onze woning zoals die op Funda stond:

De plattegrond van de benedenverdieping:

De woonkamer:

Het stuk tussen de woonkamer en de keuken:

De keuken:

De retro-badkamer:

Een van de slaapkamers (dit wordt die van mijn zoontje):

Een van de zolderkamers (en nee de fitness-toestellen krijgen we er niet bij):

De tuin:
pi_95434711
mooi huisje! maar wat een afschuwlijke badkamer zit er nu in :o! zelf krijgen wij 2 mei de sleutel en gaan we klussen haha! Succes!
pi_95435646
Leuk huis! Waar staat het?

Je hebt het over "de rest" wat je later gaat doen, wat wil je, naast de keuken, precies nog allemaal doen?
Klussen deel 1 en 2
  woensdag 13 april 2011 @ 11:45:40 #4
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95436563
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:57 schreef Jerro het volgende:
mooi huisje! maar wat een afschuwlijke badkamer zit er nu in :o! zelf krijgen wij 2 mei de sleutel en gaan we klussen haha! Succes!
Ja die badkamer daar moet je even doorheen kijken ;) Die pakken we dan ook als eerste aan zodat we na het klussen nog lekker kunnen douchen in onze huidige woning.

Heb je zelf al een klustopic?

quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:22 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Leuk huis! Waar staat het?

Je hebt het over "de rest" wat je later gaat doen, wat wil je, naast de keuken, precies nog allemaal doen?
Het huis staat in Apeldoorn.
Eigenlijk moet gewoon elke kamer aangepakt worden. In alle kamers zitten gaten in de muren, gescheurd behang. Van één grote slaapkamer hadden ze drie kleintjes gemaakt. Dus de muren moeten eruit en dan de boel weer hersteld. Alle kozijnen zijn donkerbruin dat moet allemaal gebroken wit worden. Het balkonnetje dat je ziet daar zijn de balken niet goed meer van dus die moeten ook vervangen. Ik wil nog heel graag openslaande deuren naar de tuin en een veranda.
De hele tuin op de schop nemen. Kortom het hele huis en de tuin.
pi_95590523
toffe badkamer.
pi_95592412
Flink huis zeg :Y en wat een tuin O+
Genoeg te doen wel ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:47:56 #7
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95593744
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:18 schreef Ml-etje het volgende:
Flink huis zeg :Y en wat een tuin O+
Genoeg te doen wel ;)
Ik werd meteen verliefd op het formaat en de mogelijkheden van de tuin (en het huis natuurlijk). Nu hebben we een klein tuintje met alleen tegels dus m'n zoontje is ook helemaal blij. Zal hem een zorg zijn dat het mos met wat gras is in plaats van een grasveld :P

quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:40 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
toffe badkamer.
Echt retro he!
We hebben ook nog een bijpassende wc beneden.
Die slopen we er dus meteen uit nadat de badkamer is gedaan!
pi_95595238
Even bij de 'buren' spieken. Je hebt dus ook een huis gekocht! Wat goed zeg. Wat een foei-lelijke badkamer en bijpassend toilet zeg! :D lol
Leuk projectje. Zoek de verschillen..

Verder lekker ruimtelijk. Wat zijn die 'tegels' in de woonkamer? Wat is het?
  zaterdag 16 april 2011 @ 21:33:13 #9
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95596048
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:18 schreef Eelcotje84 het volgende:
Even bij de 'buren' spieken. Je hebt dus ook een huis gekocht! Wat goed zeg. Wat een foei-lelijke badkamer en bijpassend toilet zeg! :D lol
Leuk projectje. Zoek de verschillen..

Verder lekker ruimtelijk. Wat zijn die 'tegels' in de woonkamer? Wat is het?
Ik was net bij jou aan het spieken ;)

Die 'tegels' dat is kurk. Dat loopt alleen niet door naar de woonkamer daar ligt dan weer vloerbedekking. We gaan laminaat leggen op de hele beneden verdieping.
pi_95655594
Je hebt goed door de 'inrichting' heengekeken! Het gaat om het huis en dat ziet er goed uit.
Veel woonplezier gewenst. Oh nee, laat ik maar beginnen met, veel klusplezier.
Groetjes
  maandag 18 april 2011 @ 09:57:37 #11
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95656783
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 09:10 schreef sifok het volgende:
Je hebt goed door de 'inrichting' heengekeken! Het gaat om het huis en dat ziet er goed uit.
Veel woonplezier gewenst. Oh nee, laat ik maar beginnen met, veel klusplezier.
Groetjes
Dank je dat klusplezier (in het begin) zal zeker lukken.
Ik kon inderdaad wel aardig door de inrichting heenkijken. Ik had samen met mijn vader de eerste bezichtiging gedaan en wij zagen de mogelijkheden wel. Toen mijn man de tweede keer meeging liep hij bijna gillend weg _O-

Gelukkig kon ik hem foto's laten zien van een huis verderop in de straat dat ook te koop stond.
Dat huis zag er een heel stuk beter uit. Helaas een veel kleinere tuin met veel inkijk, geen dakkapellen, geen vaste trap naar zolder en nog wat andere mindere dingen. En de prijs lag te hoog. Maar dat huis gaf wel een heel goed idee wat je er van kan maken en dat heeft gelukkig mijn man over de streep getrokken.
Om een idee te geven wat het kan worden:

pi_95663068
Ik herkende het huis al op de foto's! (heb zelf onlangs ook een huis gekocht in Apeldoorn, zelfde wijk, anders straat :))

Leuke buurt kom je te wonen :) En dat klussen gaat vast en zeker wel goed komen!

Succes!
  maandag 18 april 2011 @ 14:01:10 #13
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95665662
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:54 schreef Mirandaa het volgende:
Ik herkende het huis al op de foto's! (heb zelf onlangs ook een huis gekocht in Apeldoorn, zelfde wijk, anders straat :))

Leuke buurt kom je te wonen :) En dat klussen gaat vast en zeker wel goed komen!

Succes!
Dank je :)
Toevallig misschien een eengezinswoning aan een laan met een mooie nieuwe keuken er in gekocht in de maand december?

Komt er van jou nog een klustopic?
pi_95671763
Ha Hallie,

Nee dat huis is niet van ons.. we hebben onlangs wel een mooie nieuwe keuken gekocht ;)
Of er een klus topic komt.. ja misschien wel een goed idee! :D
Kunnen we kijken hoe 't bij elkaar gaat... haha..
Ons huis ligt wat lager qua budget dan dat van jullie, dus weet niet of je het van ons was tegengekomen... staat ook in de velden, hoekwoning..met een kleurrijk kleed op de grond haha, dan kun je 'm misschien wel vinden op funda (staat trouwens nog niet als verkocht op funda)
  maandag 18 april 2011 @ 17:08:37 #15
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95673879
Zou ook wel te toevallig zijn geweest als jullie onze oude woning hadden gekocht :D
Ik had toen ik op huizenjacht was zowat alle woningen hier in buurt op Funda gehad in verschillende prijsklassen. Ik wist niet precies wat ik zocht tot ik het vond :P (en gelukkig net binnen budget)

Wel leuk hoor een klustopic van een buurtgenoot. Gewoon doen!
pi_95737906
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 09:57 schreef Hallie het volgende:

[..]

Dank je dat klusplezier (in het begin) zal zeker lukken.
Ik kon inderdaad wel aardig door de inrichting heenkijken. Ik had samen met mijn vader de eerste bezichtiging gedaan en wij zagen de mogelijkheden wel. Toen mijn man de tweede keer meeging liep hij bijna gillend weg _O-

Gelukkig kon ik hem foto's laten zien van een huis verderop in de straat dat ook te koop stond.
Dat huis zag er een heel stuk beter uit. Helaas een veel kleinere tuin met veel inkijk, geen dakkapellen, geen vaste trap naar zolder en nog wat andere mindere dingen. En de prijs lag te hoog. Maar dat huis gaf wel een heel goed idee wat je er van kan maken en dat heeft gelukkig mijn man over de streep getrokken.
Om een idee te geven wat het kan worden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Super zeg! Houd dat maar voor ogen 8-)
  Moderator zondag 24 april 2011 @ 10:23:49 #17
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_95911443
Ik ontdek dit topic nu pas :o :@ !

Maar dit wordt nog een best project ! Die badkamer is alweer zo oud dat hij met gemak over 2 jaar weer hartstikke hip is :+ maar hij blijft afgrijselijk lelijk ...

Jullie geven aan niet echte klussers te zijn; gaan jullie alles zelf aanpakken of doen jullie alleen het sloopwerk en laten jullie het installeren van de nieuwe badkamer, en tegelen van de wanden over aan vakmensen ?

Waar in het land mag dit huisje staan ?
  zaterdag 30 april 2011 @ 22:18:14 #18
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_96187468
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 10:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik ontdek dit topic nu pas :o :@ !

Maar dit wordt nog een best project ! Die badkamer is alweer zo oud dat hij met gemak over 2 jaar weer hartstikke hip is :+ maar hij blijft afgrijselijk lelijk ...

Jullie geven aan niet echte klussers te zijn; gaan jullie alles zelf aanpakken of doen jullie alleen het sloopwerk en laten jullie het installeren van de nieuwe badkamer, en tegelen van de wanden over aan vakmensen ?

Waar in het land mag dit huisje staan ?
Beter laat dan nooit toch, en ach we moeten nog beginnen dus je hebt nog niet zo veel gemist :P Het gaat inderdaad een aardig project worden. Maar gelukkig heb ik een superhandige vader die ons met de hele verbouwing gaat helpen. De hele badkamer (slopen, tegelen en de installatie) gaan we dan ook zelf doen met zijn hulp. Het gaat een heel leertraject voor ons worden. We kunnen natuurlijk wel iets maar iets dergelijks durven we zonder hem niet aan.
Het huis staat in Apeldoorn. Mijn vader woont trouwens in Zandvoort en komt een hele maand logeren. Lief he van hem! En ook mijn schoonvader (uit Heemstede) klusser en vooral zeer handige tuinman komt een aantal dagen hier bivakkeren. Nog zo'n lieverd.

Gisteren hebben we eindelijk de sleutel gekregen *O*
Vrijdag en vandaag als een gek de keuken schoongemaakt en wat spullen overgebracht want morgen vieren we mijn verjaardag in het nieuwe huis.
Dan kunnen vrienden en familie meteen het huis zien voor de verbouwing. En ach het weer zit mee dus het wordt toch een tuinfeest.

Onderstaand alvast wat 'leuke' dingen die we in de woning tegenkwamen.
Nog even een dagje van het weer genieten en dan gaan we er tegenaan.

Geweldige aansluiting, het plaatje kan dus niet tegen de muur omdat er geen ruimte voor het snoer is :X :

Let op de afvoer:

Geweldig gerepareerde wasbak, er was dus echt een heel stuk uit wat weer 'geplakt' is, gelukkig gaan die toch weg:

Een verwarming met tig lagen verf:

Een wastafel met spiegelkast in de ketelruimte?:

Het is een beetje dichtgegroeid bij de schuur:

En om dit uitzicht vanuit de woonkamer op de tuin is het o.a. te doen! Net een gigantisch schilderij toch? O+

Vanaf komende week zullen er regelmatig klus updates komen :)
pi_96220892
Hallie!

Gefeliciteerd met de sleutel.. jullie kunnen dus aan het klussen:) Ook alvast (of alsnog) gefeliciteerd met je verjaardag, hoe was het.. de verjaardag in jullie nieuwe huis?

Leuke verrassingen zijn jullie tegen gekomen zeg.. ben benieuwd wat wij gaan vinden ;)

Succes met klussen, ik blijf je volgen!

Groet, Mirandaa
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:43:22 #20
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_96319845
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:48 schreef Mirandaa het volgende:
Hallie!

Gefeliciteerd met de sleutel.. jullie kunnen dus aan het klussen:) Ook alvast (of alsnog) gefeliciteerd met je verjaardag, hoe was het.. de verjaardag in jullie nieuwe huis?

Leuke verrassingen zijn jullie tegen gekomen zeg.. ben benieuwd wat wij gaan vinden ;)

Succes met klussen, ik blijf je volgen!

Groet, Mirandaa
Dank je!
Was best wel gek m'n verjaardag vieren in het nieuwe huis maar ook erg gezellig.
Hoewel in het nieuwe huis, we hadden schitterend weer dus het was een tuinfeestje en daar leent deze tuin zich perfect voor.

De volgende dag meteen begonnen met slopen.
Hierbij de 'grote' hulp van ons zoontje, die heeft zich lekker op het behang kunnen uitleven.
Hem wel gewaarschuwd dat dit als alles klaar is niet meer mag :P

Deze muur is nu dus helemaal behang vrij en wit ziet die er al weer een stuk beter uit dan met die zalm kleur. Nu alleen nog gaatjes vullen, en dat zijn er helaas heel wat. En dit is nog maar de eerste muur ;(

Ook mijn schoonvader is lekker te keer gegaan en heeft heel wat coniferen en struiken er uit gehaald. We kunnen nu in ieder geval weer normaal de schuur in. Tegen de schutting komt nog wel wat groens maar geen coniferen meer!

En ook in de badkamer is mijn vader lekker bezig geweest en heeft alles er uit gesloopt.
Het ergste moet daar nog komen want behalve het bad komt verder alles op een andere plek te staan. Dus alles moet verlegd worden en netjes weggewerkt.
Maar het begin is er!
pi_96332502
Oehh leuk om de vorderingen te volgen!

Ik ben benieuwd :D
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:51:39 #22
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_96621469
We klussen hier vrolijk verder. Op het moment is het nog heel veel sloopwerk in verschillende ruimtes. Verleggen van electra, waterleiding, riool. Niet zo heel spannend dus om te laten zien dus maar even een rondje voorstellen:

Onze grote steun en toeverlaat, mijn vader:
In de badkamer komt zo'n beetje alles op een andere plaats dus daar is hij nog wel even zoet mee. Tegenvaller was ook dat het toch beter was om de tegelvloer eruit te halen dus even wat extra werk naast alles wat al moest gebeuren.

Manlief:
Op de eerste verdieping hebben de vorige bewoners van één grote ruimte drie kamertjes gemaakt en wij willen daar weer één grote ruimte van maken. Dus eruit met de tussenmuren. Helaas geen dunne tussenwandjes die je er zo even uit sloopt maar oerdegelijke tussenmuren. Weer een tegenvaller waar extra tijd in gaat zitten.

And last but not least, ik zei de gek.
Ik wil perse behang op één van de muren dus dan moet ik ook maar zelf zorgen dat die muur behangklaar wordt gemaakt. Dus mixen (het is net taartdeeg)

en erop smeren. Laat ik nou net de langste muur hebben uitgekozen om te gaan behangen :+

Als er wat meer vorderingen zijn komt er uiteraard weer een update...
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:49:20 #23
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_96745826
En we slopen hier vrolijk verder. Op de eerste verdieping hadden de vorige bewoners van één hele grote kamer drie kleintjes gemaakt. En wij willen graag weer één grote kamer. Dus eruit met die tussenmuren.

De eerste foto is genomen vanuit een kamertje die als doorloopkamer dienst deed. Vanuit die kamer kon je naar de twee andere kamertjes.

Met alle tussenmuren eruit hebben we een heerlijke ruime kamer O+ . Op het plafond kun je nog goed zien waar de tussenmuur en het halletje naar de twee kamertjes heeft gezeten.
pi_96747058
Wat een actie daar *O*
  zondag 15 mei 2011 @ 19:59:02 #25
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_96853377
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:22 schreef aloe_vera het volgende:
Wat een actie daar *O*
En we gaan nog even door ;)
In de badkamer is de oude tegelvloer er uit gehakt en is er een nieuwe vloer gestort.
M'n vader was een paar daagjes weg dus verder lag in de badkamer het werk even stil.

Maar in één van de slaapkamers is de vaste kastenwand er uit gesloopt.
Dit was voor:

En nu is er behoorlijk wat ruimte bijgekomen:

Maar het leukste van alles is dat in de woonkamer bijna alle muren helemaal geschilderd zijn en ook het behang zit er helemaal op. Foto's volgen nog maar hier alvast een foto om het behang even te showen:

Zo lekker om eindelijk wat werk te kunnen doen wat het ook mooier maakt. Dat houdt de moed er in!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')