abonnement Unibet Coolblue
pi_96750808
kent iemand de site www.adhd-medicatie.nl overigens? Weer zo'n leuke van Het nederlands comitee voor de rechten van de mens :')
Beste mafkezen die scientology church. Daar is het van toch?

Heb trouwens ook weer veel te klagen over het CBR!

Mja. Bijna weekend!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:41:29 #227
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_96752519
hahaha hak op de tak :P Fijn weekend allemaal!
pi_96771813
:O van de hele dag rondlopen ben ik best moe.

Mijn huis is een doorgeleefde bende.

Hopelijk heb ik morgen net zo n stuiterdag als afgelopen nacht dan ben ik zo klaar met puin ruimen.
pi_96784151
Hey mensen moet even wat kwijt.

Ik ga school dit jaar WEER niet halen.Zoals jullie weten heb ik in november ontdekt dat ik ADD heb. Dit icm met een slecht verlopen jeugd heeft ertoe geleid dat ik echt alles verkloot.
Op mijn 11e ben ik uit huis geplaatst omdat mijn ma ons (broertje en zusje) verwaarloosde. Ik heb toen 10 maanden in een crisisopvang gezeten, dat komen alle crisisgevallen terecht en je zit daar voor 6 of 12 weken. Ik dus 10 maanden :) enfin. Ben daardoor in de 2e blijven zitten, het jaar dat ik over moest doen ging wel goed (allemaal achten) en daarna naar 3havo/vwo, aan het eind van 3havo/vwo ben ik erg depressief geraakt en ging ik niet meer naar school. Toen problemen gehad met leerplichtambtenaar, maar toch overgegaan naar 4vwo. 4VWO was ik nog steeds depressief/de weg kwijt waardoor ik weer bleef zitten en het jaar daarna 4havo ging doen. 4HAVO ging weer klote, weer depressies en moedeloosheid dus weer blijven zitten, maar nu ging ik naar de VAVO. Dat was dus dit schooljaar.
De bedoeling was dat ik 4+5 havo in een jaar zou gaan doen maar dit is weer totaal misgegaan vanwege verslapen en planning niet op orde krijgen of eraan houden. Ik kan dit jaar Engels nog afronden, terwijl de bedoeling was dat ik 4 vakken dit jaar zou afronden en volgend jaar 3.

Fuck me.
pi_96784281
ik heb nu dextro amfetamine als nieuwe medicijnen
dat is icm met strattera ( atomoxetine)

het probleem is dat ik er zo ontzettend onsociaal van word, ( ik kan me echt goed concentreren als ik het gehad heb) ook het feit dat ik het spul nu al snuif na 1 week gebruik is ook niet erg fijn ..
pi_96792439
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 08:27 schreef BusterNL het volgende:

[..]

Dat zei de Psyq-mevrouw ook. Ik was als kind rustig en haalde erg goede cijfers (op de lagere school, vanaf het gymnasium werd alles minder). Bij de het behandelen van de vragenlijst waar mijn moeder bij zat werd het beeld inderdaad duidelijker: dromerig, erg gesteld op regelmaat, chaotisch, driftbuien, piekeren.... Maar omdat het op school goed ging en mijn gedrag niet tot overlast leidden, werd er ook niets achter gezocht.

Ik verwijt mijn ouders ook helemaal niets.... Daar komt natuurlijk bij dat ouders in de jaren '70 en '80 veel minder informatie hierover tot hun beschikking hadden.

Mijn kleine nichtje heeft adhd en haar hyperactiviteit valt wél op (hoewel ze dit vroeger waarschijnlijk onder de noemer 'druk kind' en 'moeilijker leerder' hadden gestopt).
Ik heb precies hetzelfde als jij! Alleen het drukke lijkt toch nog te zijn gaan uiten vanaf de middelbare school. Vooral in lessen waar ik me echt verveelde had ik een constante etterdrang, om het zo maar te noemen :P
Nu ook, als ik met mijn vrienden ben, dan ben ik over het algemeen gewoon een stuk drukker dan de rest. Het licht er ook een beetje aan hoezeer het geprikkeld wordt...

Overmorgen wordt het definitief, ben echt heel erg benieuwd. Hoop eerlijk gezegd gewoon dat het zo is, dan weet ik dat en dan kan ik er eindelijk eens iets aan gaan doen. Momenteel krijg ik nog steeds geen kut voor elkaar en komend jaar wil ik toch ECHT weer terug naar school.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_96797847
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 03:29 schreef dan13lv het volgende:
ik heb nu dextro amfetamine als nieuwe medicijnen
dat is icm met strattera ( atomoxetine)

het probleem is dat ik er zo ontzettend onsociaal van word, ( ik kan me echt goed concentreren als ik het gehad heb) ook het feit dat ik het spul nu al snuif na 1 week gebruik is ook niet erg fijn ..
Dat zie ik persoonlijk niet als een probleem. Ik ben jaloers op jou. Ik krijg zelf methylfenidaat voorgeschreven, maar wat jij hebt lijkt me veel beter.

Waarom snuif je het trouwens? Werkt het oraal niet goed genoeg? Ik zou er mee uitkijken.
pi_96799064
ik heb methylfenidaat gehad, maar dat werkte nooit zo goed bij mij, miss aan je psych vragen of je dex mag proberen,

nou als ik t snuif werkt het echt meteen, en bij oraal gebruik duurt het echt een half uur tot een uur ..
pi_96799323
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:21 schreef dan13lv het volgende:
ik heb methylfenidaat gehad, maar dat werkte nooit zo goed bij mij, miss aan je psych vragen of je dex mag proberen,
Ja, zit ik wel te overwegen. Het werkte op het begin goed, maar het effect wordt steeds minder. Ik gebruik het soms ook dagen niet of veel minder dan is voorgeschreven, dus ik snap niet waarom het effect zoveel minder is dan eerst. Gewenning kan het daarom niet zijn, volgens mij. Misschien heeft het te maken met dat ik nu methylfenidaat van Sandoz voorgeschreven krijg en eerst gewoon Ritalin kreeg. Alleen begon ik bij Ritalin ook steeds meer de negatieve effecten te merken, dus dat kan het ook niet helemaal zijn. Daarbij zou de methylfenidaat van Sandoz gelijk moeten zijn aan de methylfenidaat van Ritalin...

quote:
nou als ik t snuif werkt het echt meteen, en bij oraal gebruik duurt het echt een half uur tot een uur ..
Ja, maar als je goed timet, hoeft dat toch geen probleem te zijn? Als ik naar mijn werk ga, neem ik altijd in de trein op weg naar mijn werk methylfenidaat in. Dan ben ik ongeveer 40 minuten later op mijn werk, precies wanneer ik het nodig heb.

Snuiven schijnt sneller tot verslavingsproblemen te leiden, dus ik zou het zoveel mogelijk oraal gebruiken. Ook wil je je neus volgens mij niet verneuken.
pi_96799792
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:27 schreef Johannes_VIII het volgende:

[..]

Ja, zit ik wel te overwegen. Het werkte op het begin goed, maar het effect wordt steeds minder. Ik gebruik het soms ook dagen niet of veel minder dan is voorgeschreven, dus ik snap niet waarom het effect zoveel minder is dan eerst. Gewenning kan het daarom niet zijn, volgens mij. Misschien heeft het te maken met dat ik nu methylfenidaat van Sandoz voorgeschreven krijg en eerst gewoon Ritalin kreeg. Alleen begon ik bij Ritalin ook steeds meer de negatieve effecten te merken, dus dat kan het ook niet helemaal zijn. Daarbij zou de methylfenidaat van Sandoz gelijk moeten zijn aan de methylfenidaat van Ritalin...

wat jij hier zegt is mijn ervaring met rittalin, daarom ben ik overgestapt naar strattera wat voor mij goed werkt, alleen mijn impulsiviteit niet wegneemt, dat is wat de dex wel doet ..

Ja, maar als je goed timet, hoeft dat toch geen probleem te zijn? Als ik naar mijn werk ga, neem ik altijd in de trein op weg naar mijn werk methylfenidaat in. Dan ben ik ongeveer 40 minuten later op mijn werk, precies wanneer ik het nodig heb.
quote:
Snuiven schijnt sneller tot verslavingsproblemen te leiden, dus ik zou het zoveel mogelijk oraal gebruiken. Ook wil je je neus volgens mij niet verneuken.
hmm dan ga ik maar proberen om het gwoon te slikken, heeft inderdaad met timing te maken ..

op school is het wel zo van, jezus wat is met jou aan de hand, je bent zo stil, dat is als ik mijn dex heb gehad

het is maar wat je wil ..
oh ik ben ook mijn huidige vriendin soort van kwijtgeraakt omdat ik me zo anders gedroeg met die dex ..

( het is voor mij ook nieuw namelijk)
pi_96800322
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:39 schreef dan13lv het volgende:

[..]

wat jij hier zegt is mijn ervaring met rittalin, daarom ben ik overgestapt naar strattera wat voor mij goed werkt, alleen mijn impulsiviteit niet wegneemt, dat is wat de dex wel doet ..
Dus bij jou was het effect op het begin ook positief, maar werd het langzaam steeds negatiever. Heb jij enig idee waarom? Heeft jouw psychiater jou niets verteld?

quote:
hmm dan ga ik maar proberen om het gwoon te slikken, heeft inderdaad met timing te maken ..

op school is het wel zo van, jezus wat is met jou aan de hand, je bent zo stil, dat is als ik mijn dex heb gehad

het is maar wat je wil ..
oh ik ben ook mijn huidige vriendin soort van kwijtgeraakt omdat ik me zo anders gedroeg met die dex ..

( het is voor mij ook nieuw namelijk)
Ja, dat is wel veiliger.

Als mensen vragen waarom je stil bent, leg je dan wel uit waarom?

Best een rotstreek van je (ex-)vriendin. Wist ze überhaupt wel waarom je anders deed?
pi_96800870
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:55 schreef Johannes_VIII het volgende:

[..]

Dus bij jou was het effect op het begin ook positief, maar werd het langzaam steeds negatiever. Heb jij enig idee waarom? Heeft jouw psychiater jou niets verteld?
ik wist zelf wel dat het door resistentie komt en gewenning van het lichaam toch?

quote:
Ja, dat is wel veiliger.

Als mensen vragen waarom je stil bent, leg je dan wel uit waarom?

Best een rotstreek van je (ex-)vriendin. Wist ze überhaupt wel waarom je anders deed?
ja dat weten ze wel, maar dan krijg ik een dikke discussie in de klas want de een zegt dat het speed is en de andere niet ( ik weet zelf dat het speed is)

ja dat wist ze wel, maar ze vond me eerst heel leuk, maar daarna ( nadat ik gestart was met mijn dex)ineens niet meer, maar ze wil wel vrienden blijven ...
vrouwen snap er niks van ..
:P
pi_96803909
Hoi, nieuwe poster hier.

Weet eigenlijk niet zo goed of ik hier moet posten, maar goed. Ik heb altijd concentratieproblemen gehad, met taken tenminste. Bij een boek of film of als ik iets met mijn handen doe niet, maar zodra ik "echt" werk (dat is voor mij mijn studie, inclusief bijbehorende stages) moet doen houdt het op. Nu gooide ik dat altijd onder de noemer lui, of dat ik een slechte motivatie had. En ik vind de stap naar ADD zo groot. (heb geen hyperactiviteit)

Maar ik kom de laatste tijd steeds meer info over ADD tegen, alleen niet alle symptomen komen overeen met wat ik voel. Toch zet het me wel steeds weer aan het denken.

Hoe ga je vanaf dat punt verder? Huisarts? Hij ziet me aankomen :')
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_96835392
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 18:11 schreef dan13lv het volgende:

[..]

ik wist zelf wel dat het door resistentie komt en gewenning van het lichaam toch?
Dat zou kunnen, maar heb je dan niet uiteindelijk hetzelfde met wat je nu neemt?

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 19:33 schreef skunkasaur het volgende:
Hoi, nieuwe poster hier.

Weet eigenlijk niet zo goed of ik hier moet posten, maar goed. Ik heb altijd concentratieproblemen gehad, met taken tenminste. Bij een boek of film of als ik iets met mijn handen doe niet, maar zodra ik "echt" werk (dat is voor mij mijn studie, inclusief bijbehorende stages) moet doen houdt het op. Nu gooide ik dat altijd onder de noemer lui, of dat ik een slechte motivatie had. En ik vind de stap naar ADD zo groot. (heb geen hyperactiviteit)

Maar ik kom de laatste tijd steeds meer info over ADD tegen, alleen niet alle symptomen komen overeen met wat ik voel. Toch zet het me wel steeds weer aan het denken.

Hoe ga je vanaf dat punt verder? Huisarts? Hij ziet me aankomen :')
Je zou goed ADD kunnen hebben vanuit het oogpunt van de maatschappij. Je kunt je niet concentreren op wat de maatschappij van jou verlangt. De symptomen moeten wel ernstig genoeg zijn.

Je zult je problemen ook goed moeten presenteren wil je dat de huisarts jou doorverwijst. Als je enkel zegt dat je motivatieproblemen hebt, zal hij inderdaad denken "oh God, weer zo'n één".
pi_96876135
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:48 schreef Johannes_VIII het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar heb je dan niet uiteindelijk hetzelfde met wat je nu neemt?

[..]

Je zou goed ADD kunnen hebben vanuit het oogpunt van de maatschappij. Je kunt je niet concentreren op wat de maatschappij van jou verlangt. De symptomen moeten wel ernstig genoeg zijn.

Je zult je problemen ook goed moeten presenteren wil je dat de huisarts jou doorverwijst. Als je enkel zegt dat je motivatieproblemen hebt, zal hij inderdaad denken "oh God, weer zo'n één".
Ik: "Volgens mij heb ik ADD.
Dokter: "ok hier heb je briefje voor psychiater ga maar kijken menn"

Ik kreeg trouwens wel gelijk ritalin voorgeschreven ook maar dat komt denk omdat ik die dokter ook best redelijk ken.. =/
Mja veel stelt het echt niet voor hoor. Je huisarts moet je gewoon doorverwijzen :P
pi_96876210
Nou, ook met 3x10mg geen merkbaar effect. Woensdag moet ik er weer heen, dus verwacht weer een opschaling van de dosis.. Ben benieuwd waar het gaat eindigen :@
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 16 mei 2011 @ 10:01:41 #242
265730 skunkasaur
ruasaknuks
pi_96876240
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 09:57 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik: "Volgens mij heb ik ADD.
Dokter: "ok hier heb je briefje voor psychiater ga maar kijken menn"

Ik kreeg trouwens wel gelijk ritalin voorgeschreven ook maar dat komt denk omdat ik die dokter ook best redelijk ken.. =/
Mja veel stelt het echt niet voor hoor. Je huisarts moet je gewoon doorverwijzen :P
Ooh, okay. Hij is voor het doorverwijzen. Hmm.
Dan denk ik dat ik inderdaad maar eens een afspraak maak. Misschien :@ Vind het wel een eng idee iig.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_96876433
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 10:01 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

Ooh, okay. Hij is voor het doorverwijzen. Hmm.
Dan denk ik dat ik inderdaad maar eens een afspraak maak. Misschien :@ Vind het wel een eng idee iig.
Ik vond het zelf in het begin ook een eng idee dat ik misschien een fucking aandoening had. WAT? EEN FUCKING AANDOENING???

En joh. ik voel me nou echt relaxt :P Nog lang niet alles lukt maar uhm, het gaat allemaal wel goed :D
  maandag 16 mei 2011 @ 10:19:37 #244
265730 skunkasaur
ruasaknuks
pi_96876699
Ja, dat is het voor mij ook. Maar inderdaad, als het een FUCKING AANDOENING is betekent dat wel dat er ook wat aan te doen is. Hoe eng het ook is om dat stempel misschien opgedrukt te krijgen...
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  maandag 16 mei 2011 @ 11:29:40 #245
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_96879180
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 18:11 schreef dan13lv het volgende:

[..]

ik wist zelf wel dat het door resistentie komt en gewenning van het lichaam toch?

[..]

ja dat weten ze wel, maar dan krijg ik een dikke discussie in de klas want de een zegt dat het speed is en de andere niet ( ik weet zelf dat het speed is)

ja dat wist ze wel, maar ze vond me eerst heel leuk, maar daarna ( nadat ik gestart was met mijn dex)ineens niet meer, maar ze wil wel vrienden blijven ...
vrouwen snap er niks van ..
:P
Speed= Metamfetamine. Dus geen dexamfetamine.
pi_96880120
Meer mensen hier last trouwens van teveel afvallen? Ik begin me toch wel een beetje zorgen te maken dat ik teveel afval op het moment... Misschien dat het ook komt door de heerlijke weekenden de laatste weken waardoor ik me dan ook niet al te keurig gedraag?.......

Zelfs voordat ik afviel was ik al een gevalletje van een paar kilo's meer zou geen kwaad kunnen...
pi_96893679
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:50 schreef Fes1-2 het volgende:
Meer mensen hier last trouwens van teveel afvallen? Ik begin me toch wel een beetje zorgen te maken dat ik teveel afval op het moment... Misschien dat het ook komt door de heerlijke weekenden de laatste weken waardoor ik me dan ook niet al te keurig gedraag?.......

Zelfs voordat ik afviel was ik al een gevalletje van een paar kilo's meer zou geen kwaad kunnen...
Heb ik ook (gehad), mijn gewicht is nu redelijk stabiel. Hoewel ik vermoed dat dat vooral komt doordat ik nu sinds een paar weken gewichtstoenameshakes (verontrustende afdeling in de Tuinen, met dingen zoals muscle milk e.d :') ) drink.

Plus momenteel heb ik vrij weinig regelmaat is mijn leven, wat duidelijk ook niet meehelpt bij het aanhouden van een fatsoenlijk eetpatroon.
pi_96894048
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:50 schreef Fes1-2 het volgende:
Meer mensen hier last trouwens van teveel afvallen? Ik begin me toch wel een beetje zorgen te maken dat ik teveel afval op het moment... Misschien dat het ook komt door de heerlijke weekenden de laatste weken waardoor ik me dan ook niet al te keurig gedraag?.......

Zelfs voordat ik afviel was ik al een gevalletje van een paar kilo's meer zou geen kwaad kunnen...
Afvallen door medicijnen bedoel je? Daar heb ik ook erg last van. Als je stopt met de medicatie komt het er allemaal wel snel weer aan maar daar heb je natuurlijk ook niet veel aan als je het lange tijd slikt.
pi_96894143
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:29 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Speed= Metamfetamine. Dus geen dexamfetamine.
even de wijsneus uithangen:

Speed bestaat uit links en rechtsdraaiende isomeren ( meestal is dit 50 50 verdeeld) alleen lossen de rechtsdraaiende beter op in het lichaam dan linksdraaiende

wiki eng:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dextroamphetamine

Dextroamphetamine is the dextrorotatory, or "right-handed", stereoisomer of the amphetamine molecule
  maandag 16 mei 2011 @ 18:11:17 #250
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_96895677
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 18:11 schreef dan13lv het volgende:

[..]

ik wist zelf wel dat het door resistentie komt en gewenning van het lichaam toch?

[..]

ja dat weten ze wel, maar dan krijg ik een dikke discussie in de klas want de een zegt dat het speed is en de andere niet ( ik weet zelf dat het speed is)

ja dat wist ze wel, maar ze vond me eerst heel leuk, maar daarna ( nadat ik gestart was met mijn dex)ineens niet meer, maar ze wil wel vrienden blijven ...
vrouwen snap er niks van ..
:P
Mijn vriend heeft ook dex gehad. Was ook niet goed voor de relatie moet ik zeggen. Hij werd er kil van, vond ik. Gelukkig issie nu 'gewoon' aan de Ritalin retard, en alles is weer ok.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')