met dat laatste ben ik het geheel met je eens hoor, daar niet van, maar op zich vind ik dat apart staan van het gediagnoseerd worden en een labeltje krijgen... (loopt een topic in BNW trouwens hierover)quote:Op woensdag 20 april 2011 08:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zo gedetailleerd heb ik dat onderzoek niet bekeken, maar daarin vertrouw ik dan maar op jouw woord.
[..]
ik weet ook niet waarom je 2 ongerelateerde zaken uit die post samenvoegt tot 1 argument dat dan van mij afkomstig zou zijn. Ik kan nog verder ingaan op de situaties waar medicatie te vroeg of te snel wordt voorgeschreven, maar daarmee zouden we dit topique allene nog maar verder vervuilen.
Een GAF score is ook niet altijd het zelfde. Het wordt vooral gebruikt voordat iemand in behandeling gaat om te kijken hoe erg de situatie is. Als het goed is, is de GAF score na de behandeling ook hoger dan op het begin.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso interessante materie aangezien mensen wel altijd te koop lopen met hun labeltje maar niet met hun GAF score.
Ik heb MCDD, dus ik kan er uit ervaring dingen over vertellen.quote:Op donderdag 21 april 2011 22:36 schreef irrisjepierrisje het volgende:
Is er iemand die mij misschien iets meer hier over kan vertellen.. Of links kan geven met uitgebreide informatie?
Voor klagers is 't gewoon te moeilijk om iets van dit niveau te snappen denk ik.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:19 schreef Madame_Paon het volgende:Het is niet zo dat men een label opgeplakt krijgt en zich daarna zo gaat gedragen, maar het is juist andersom
quote:Op woensdag 13 april 2011 09:20 schreef Lienekien het volgende:
Je schrijft het eigenlijk MCDD. Multiple complex developmental disorder.
Ben je er nu klaar voor om er over te schrijven?quote:Op vrijdag 22 april 2011 02:58 schreef flap_konijn het volgende:
ik wil reageren op je vraag die je een tijdje terug aan mij vroeg maar ik kan het niet ik mis hem zo erg dat wanneer ik alleen al aan hem denk ik hele nare gedachtes krijg maar het is onbeleefd om je niets te laten weten sorry het lukt me nu niet.
Dat rijmt.quote:
ja ik weet dus niet of ik hier alles terug moet neerpennen. heb daar eigenlijk geen zin in om alles 2 keer te vertellen. vind ik ook zo kut in de psychiatrie dat als je naar ander afdeling of ergens anders gaat dat je altijd terug mag gaan uitleggen. wordt daar altijd zo moe van en is frustrerend dan heb ik zoiets van LEES MIJN DOSSIER!!! GRRRquote:
je mag het in mijn plaats doen jij bent toch fok verslaafd :pquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:44 schreef Madame_Paon het volgende:
Je kunt altijd de berichten kopiėren vanuit het andere topic.
quote:Op zondag 17 juli 2011 21:36 schreef redboyke het volgende:
dag allemaal
ik heb mcdd en ben op moment al meer dan een jaar opgenomen en ik voel me al die tijd eigenlijk nog niks veranderd. ik zit sinds 2 weken op een andere afdeling (waar mensen met psychoses enzo zitten) en ik voel me hier totaal ni thuis. dat had ik ook wel op mijn andere afdeling maar hier nog meer. komt er nog eens bij dat ik nu een kamer moet delen met iemand en dat dat voor mij heel stressvol omdat ik dat niet gewoon ben om rekening te houden met andere mensen. op mijn vorige afdeling kon ik rustig alleen aan een tafetlje eten maar hier is het een grote tafel en dat vind ik lastig.
ook op mijn vorige afdeling deed ik geen therapieen meer mee lag ik altijd in m'n bed tot 14:00 en moest je eigenlijk zelf zorgen dat je op tijd was enzo en hier komen ze je altijd halen voor alles dat vind ik wel het enige pluspunt, maar dan nog ben ik selectief en vraag ik altijd of er nog veel mensen gaan bijzijn.
nu begin ik precies hetzelfde ritme van m'n vorige afdeling te herhalen, lang opblijven en lang in bed blijven liggen. futloos geen zin in niks. verder vind ik dat die therapieen op niks trekken dat die mij niet vooruit gaan helpen. sorry maar wat heb ik aan ergo therapie of "youtube kijken met stijn" vind niet dat dat mij gaat helpen voor in de toekomst. ik wil graag alleen gaan wonen maar ik ben daar op het moment nog niet klaar voor. voel nu precies of ik helemaal opnieuw moet beginnen en dat ik hier een jaar voor niks heb gezeten. duurt heel lang voor ik iets kan zeggen tegen mensen. en zoals ik nu denk aan de toekomst enzo word ik daar alleen maar depressief van. geen diploma, geen rijbewijs, geen woonst geen vrienden. ben bang dat ik precies de rest van m'n leven hier vastzit. op m'n vorige afdeling ging ik nooit naar de psycholoog want ik kan niet zo goed praten en dat voelt geforceerd aan, met mijn vorige psychiater klikte het al helemaal niet want 5 jaar geleden was ik gecoloceerd en het duurde heel lang voor ik vrije uitgang kreeg enzo zat op een gesloten afdeling en dan mag je veel minder dan een open afdeling. ik zit nu wel op een open afdeling ook al kom ik weinig uit m'n kamer ik wil toch wel een beetje een gevoel van vrijheid dat ik buiten kan en me niet opgesloten voel.
ben ni zo goed in praten maar in mijn gedachten klonk mijn tekst veel beter
weet niet hoe jullie dat doen om dingen zo van jullie af te schrijven
online praten gaat gelukkig bij mij wel wat beter dan in het echt.
quote:Op zondag 17 juli 2011 22:26 schreef redboyke het volgende:
hey madame_paon goed dat ik niet de enige ben want hier en op mijn afdeling
was ik de enige lopen er blijkbaar niet zoveel van rond.
angsten
op het ogenblijk is mijn grootste schrik iedere keer naar dat gemeenschappelijk toilet te gaan en niet wetend wat ik daar zal vinden. ik kan niet tegen vieze geuren of vieze dingen dan moet ik al direct kokhalzen. ik loop ook altijd rond met zo'n vicks snuifstaafje maar dat werkt niet echt.
woede uitbarstingen
ik krop alles op en op een moment komt dat er allemaal uit en weten de mensen soms niet waarom ik zo reageer.
heel prikkelbaarzijn voor dingen.
voorbeeldje: als iemand zit te roepen ofzo dan kan ik daar niet tegen.
beginnen mijn armen te tintelen.
teveel fantasy
heb dikwijls het gevoel dat ik hier niet echt zit en in m'n eigen leefwereld zit
of als ik een film heb gekeken ofzo dan blijf ik daar nog op hangen.
en sociale vaardigheden is eigenlijk zo goed als 0
maar dat was wel duidelijk denk ik
emotioneel ben ik ook niet goed in voorbeeld er zijn al verschillende mensen vertrokken op de afdeling en met de paar dat ik het goed mee kon vinden die mis ik voor een dag en daarna is het alsof het me niks doet dat die weg zijn.ook maak ik blijkbaar dingen groter voor dan dat ze zijn voorbeeld dat als ik goeie vriendin heb dat we al direct samen zijn terwijl we gewoon vrienden zijn.
soms heb ik behoefte om niet alleen te zijn maar andere momenten voel ik me ontzettend eenzaam.
ik heb weinig zelfvertrouwen en ik mis de motivatie om te blijven doorgaan.
heb eigenlijk dagelijks zelfmoord gedachten en er zijn hier ook wel paar mensen doodgegaan dit jaar die bij mij op de afdeling zaten en het eerste waar ik aan kon denken was: waarom lukt mij dat niet. ik heb wel paar keer geprobeerd maar het is mislukt.ik automultileers soms als het heel
eigenlijk ben ik een bangerik die dood wil maar die het niet kan. ik denk dat als ik een pistool had gehad dat het dan veel makkelijker voor me had geweest.
ik weet ook als ik kinderen had gehad dat ik dan niet zo egoistische gedachten zou hebben
de laatste tijd begin ik precies ook wat blackouts te krijgen en dat is dan zo kleine dingen zoals niet weten waar ik iets gelegd heb of wakker worden en zien dat ik een paar zakken chips naar binnen heb gespeeld zonder er iets van af te weten.
quote:Op zondag 17 juli 2011 23:17 schreef redboyke het volgende:
wist niet wat het was maar heb het opgezocht(ken eigenlijk al die termen bij naam niet) en daar lijkt het wel op ja.
ik was een maand gestopt met roken en ik had nog een pakje sigaretten bewaard zodat ik altijd kon denken van dat ik minder stress zou hebben omdat ik niet zonder zit. en opeens vond ik een open pakje en was ik dus een sigaret gaan roken. andere mensen hadden me zien roken maar ik wist van niks. dan heb ik maar besloten om terug te gaan roken omdat het geen zin heeft om te stoppen als ik zonder dat ik het weet toch ga roken. heb dat toen uitgelegd aan mijn persoonlijke begleider want ik had schrik dat ik psychotisch ofzo aan het worden ben. en die zei dat ik dat moest zien als dagdromen. als je iets veelvuldig doet dan wordt je op automatische piloot gezet.
en voel je je beter na de opnames? deze is mijn 4de opname. 2de keer op dit domein en nog 2 keer ergens anders. de eerste keer was ik tijdens mijn colocatie gaan lopen omdat ik vond dat die me als een gevangene behandelde. was toen de eerste keer en ik had daar echt schrik voor dat het ging zijn zoals in de amerikaanse films. 3de keer ging ik ook gecoloceerd worden maar heb toen met die mevrouw van de politie gepraat dat ik dat niet wou en die heeft er dan voor gezorgd dat het dan niet was. deze keer ben ik zelf uit vrije wil me laten opnemen omdat ik een tijdje alleen woonde en dat ging me echt niet af fastfood bestellen elke dag voor 26,50 euro en aan huis laten leveren en al mijn spaarcenten erdoor gejaagd op een maand tijd en in de nachtwinkel gaan shoppen enzo omdat mijn dag nacht ritme overhoop lag wat nu eigenlijk nog steeds is.
quote:Op zondag 17 juli 2011 23:46 schreef redboyke het volgende:
ik woon in belgie dus weet niet hoe dat dat in nederland genoemd word
colocatie is een verplichte opname dat wordt uitgesproken door de vrederechter.
weet hoe dat je je voelt machteloos je wilt wel veranderen maar weet niet hoe.
quote:Op maandag 18 juli 2011 00:25 schreef redboyke het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Collocatie_%28recht%29
ja blijkbaar IBS in nederland
weet nog toen ik die 40 dagen kreeg en dan 2 maand bij heb gekregen dan moet je terug voor de vrederechter verschijnen en krijg je zo'n akelige bruine envelop 2 weken op voorhand.
quote:Op maandag 18 juli 2011 01:12 schreef redboyke het volgende:
ja ik kom uit belgiė nog nooit een belg gezien?
bij mij stond de politie aan de deur en ik moest gelijk vertrekken.
maar ik heb altijd zo'n nood koffertje waar wat kleren enzo inzitten voor het geval ik weer iets impulsief doe. da's toch schrikken ik weet ook liever dingen op voorhand, kan ik me wat mentaal op voorbereiden.
quote:Op maandag 18 juli 2011 01:17 schreef redboyke het volgende:
dan zou ik vlug wegkruipen![]()
wel nu ken je je onderbuur :p
quote:Op maandag 18 juli 2011 01:31 schreef redboyke het volgende:
heb ik ook. wat van mij is hoeft niemand aan te komen
quote:Op maandag 18 juli 2011 13:30 schreef redboyke het volgende:
ze komen ons iedere morgend wekken om kwart voor acht
en dan doen ze die gordijnen open zo irritant!
blijkbaar is er vandaag een uitstapje met een huifkar maar ben niet meegegaan.
aangezien ik ni weet naar waar en hoeveel mensen er gingen zijn
en voor fitness had ik helemaal geen fut. lig nog steeds in bed.
heb geen zin om uit bed te kopen het voelt zo koud biuten
quote:Op maandag 18 juli 2011 21:40 schreef redboyke het volgende:
in mijn andere instelling was er ook zo iemand altijd wel vriendelijk enzo maar die kon van de ene moment op de andere ineens omslaan en dan ook zeggen dat iedereen in het complot zat en dat wij probeerden zijn eten te vergiftigen enzo. en dat we afgeluisterd werden en dat er over camera's hangden. op deze afdeling zit hier ook een oudere vrouw en die is dan altijd onvriendelijk en die zit echt continue te zagen begint ze altijd over haar man en haar zus dat een complot tegen haar hadden en dat die samen iets hebben en dat ze haar daarom hier hebben gestoken. en die moet dan nog eens altijd roepen de hele dag door.
quote:Op maandag 18 juli 2011 22:52 schreef redboyke het volgende:
[..]
probleem is eigenlijk dat ik structuur nodig heb en ik denk 'madame' ook.
ik kan wel een planning maken met wat ik allemaal zou willen doen maar ik kan me daar niet aan houden. dus ik heb altijd iemand nodig die me zou motiveren en meegaat.
ik durfde bijvoorbeeld niet naar de kermis gaan maar iemand bleef lang genoeg aandringen en me schuldig te laten voelen door te zeggen dat ik zijn kermis zou afnemen als ik niet mee zou gaan.
maar voor mij is al een hele stap om in die drukte rond te lopen maar gaat wel iets makkelijker als ik iemand bij heb dan dat ik bijvoorbeeld alleen zou moeten gaan want dan had ik dat nooit gedaan. komt er nog eens bij dat dat voor mij keiveel schrik teweeg brengt en veel energie. als ik ene keer buiten ben geweest kom ik voor een hele tijd nietmeer buiten. maar zowel ik als madame weten wel dat we het anders willen en een normaal leven willen maar zolang we niet de nodige hulp krijgen gaat dat ook niet lukken. als je die brochures leest van de psychiatrie dan denk je van ah leuk het programma word op mij aangepast. wat dus helemaal niet waar is. iedereen krijgt dus hetzelfde en bij sommige mensen word er wat weggelaten. maar t'is niet zo van af jij wilt dat dat en dat dan gaan wij daarvoor zorgen. dus op dat opzicht bent ik wel teleurgesteld in de hulp dat ik nu krijg en vind ik dat niet genoeg. ik vind eigenlijk dat ik iemand nodig heb die continue met me bezig is die me kan motiveren om buiten te komen en onder de mensen te komen en die ik kan leren vertrouwen.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 01:45 schreef redboyke het volgende:
[..]
niet weten wat je nodig hebt is als geblinddoekt een puzzel moeten maken.
je weet wel dat je die puzzel af wil hebben maarr je weet niet waar alles hoort.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 02:16 schreef redboyke het volgende:
een studie met 13 personen vind ik toch wel niet representatief
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |