abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2011 @ 15:43:54 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95446212
Waar woon je? En wat doe je overdag?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 13 april 2011 @ 15:48:45 #52
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_95446497
Ik woon in een appartementencomplex waar ook begeleiding is (SPV'ers volgens mij), dus als ik het wil, kan ik naar de begeleiding toe als ik problemen heb.

En overdag .... ja ..... doe ik niet zoveel.
Mijn dag-nachtritme is ontzettend verstoord: ik ga pas om 4 uur naar bed en ga er pas om 14:00 uit.
En ik zit een beetje achter de computer en ik kijk een beetje tv.
En koken vind ik ook leuk.
Maar dat doe ik alleen als ik er energie voor heb (want soms voelt het net alsof de zwaartekracht 2x zo sterk is geworden).
Als ik boodschappen doe, zorg ik dat ik het niet op de drukste momenten doe (om 16:00-17:00 uur bijvoorbeeld), want ik kan niet tegen drukte.

Op de een of andere manier verveel ik me niet eens .... het is zo'n chaos in m'n hoofd, dat ik vaak niet eens helder kan nadenken.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 13 april 2011 @ 15:50:47 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95446602
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:41 schreef Madame_Paon het volgende:
Mijn dwangklachten zijn wel de minste van mijn problemen .... de stoornisen in het denken en de chaos in mijn hoofd, de angstaanvallen en de stoornissen in de emotieregulatie zijn nog veel irritanter.
Een arm om mij heen slaan maakt mij niet minder paniekerig ...... ik heb liever wat afstand. Daarnaast vind ik het op de een of andere manier vies als iemand met z'n blote hand op mijn blote huid komt, of andersom ..... Ik weet dat het stom is, maar ik kan me er gewoon niet overheen zetten.

Ik moest niets doen om aan te tonen dat ik dit labeltje had. Ik scheen als peuter al ontzettende woedeuitbarstingen te hebben uit het niets, dus het was al heel mijn leven duidelijk dat er iets niet aan mij klopte.
Ik heb heel veel gesprekken met psychologen en psychiaters gehad; ik heb sociale vaardigheidstraining gehad; ik heb toen ik 12 was gesprekken met Jeugdzorg gehad; ze hebben heel veel gepraat met mijn leraren en met mijn ouders over mijn gedrag op school en thuis; ik heb zelfs meer dan een jaar in een psychiatrische kliniek gezeten.
En allemaal kwamen ze tot dezelfde conclusie: McDD.
Helaas kan ik niet anders dan het hier mee eens zijn .... ik zou zo graag willen dat ze het mishadden, maar ik heb gewoon teveel klachten om het te kunnen negeren.
Bedankt voor de antwoorden :). Kun je nu wel zelfstandig wonen en je huis schoonhouden en eten koken?
Zijn er misschien werkzaamheden te bedenken die je wel een aantal uur per dag uit kunt voeren? En ga nu even niet af op wat er mogelijk is, gewoon op wat voor jou een baan zou zijn die je zou kunnen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 13 april 2011 @ 15:55:10 #54
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_95446827
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Bedankt voor de antwoorden :). Kun je nu wel zelfstandig wonen en je huis schoonhouden en eten koken?
Zijn er misschien werkzaamheden te bedenken die je wel een aantal uur per dag uit kunt voeren? En ga nu even niet af op wat er mogelijk is, gewoon op wat voor jou een baan zou zijn die je zou kunnen :).
Mijn huis netjes houden levert soms wel eens problemen op.
Eten koken kan ik als ik er genoeg energie voor heb.
Ze zijn nu bezig voor mij een dagbesteding te zoeken. Ergens waar geitjes en ezeltjes zijn, want ik ben dol op dieren (die veroordelen je tenminste niet).
Maar dat is geen werk, maar gewoon een manier om een beetje te kunnen ontspannen en iets anders te doen dan tv kijken en internetten.
  woensdag 13 april 2011 @ 16:00:07 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95447101
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:55 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Mijn huis netjes houden levert soms wel eens problemen op.
Eten koken kan ik als ik er genoeg energie voor heb.
Ze zijn nu bezig voor mij een dagbesteding te zoeken. Ergens waar geitjes en ezeltjes zijn, want ik ben dol op dieren (die veroordelen je tenminste niet).
Maar dat is geen werk, maar gewoon een manier om een beetje te kunnen ontspannen en iets anders te doen dan tv kijken en internetten.
Ja, kan me goed voorstellen dat je zou ontspannen als je veel met dieren bezig zou kunnen zijn. Ik was nog benieuwd naar je liefhebberijen, maar een weten we nu al, dat je dieren leuk vindt.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 13 april 2011 @ 18:08:24 #56
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_95452785
even doorgelezen dit topic maar dit komt me wel bekend voor bij iemand die ik gekend heb...
  woensdag 13 april 2011 @ 18:09:39 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95452842
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 18:08 schreef flap_konijn het volgende:
even doorgelezen dit topic maar dit komt me wel bekend voor bij iemand die ik gekend heb...
leeft die persoon nie tmeer?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 13 april 2011 @ 18:12:34 #58
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_95452928
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 18:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

leeft die persoon nie tmeer?
klopt van dat topic van mezelf dat jong had zoveel van die dingen die hier beschreven zijn. komt best wel overeen...
pi_95480558
quote:
15s.gif Op woensdag 13 april 2011 02:17 schreef Madame_Paon het volgende:
Hallo.

Hoi

quote:
Heb je zelf ook McDD, of heb je PDD-NOS en herken je jezelf hierin?
Of heb je gewoon vragen?
Reacties zijn altijd meer dan welkom.
Ik moet zeggen dat ik heel erg veel herken. Ik heb geen MCDD maar PDD-NOS met ADHD gecombineerde type gesuperponeerd op een dystimische stoornis (langdurige depressie)
met borderline kenmerken qua persoonlijkheid.
-weg-
  donderdag 14 april 2011 @ 09:59:52 #60
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95480604
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:58 schreef Auti het volgende:

[..]

Hoi

[..]

Ik moet zeggen dat ik heel erg veel herken. Ik heb geen MCDD maar PDD-NOS met ADHD gecombineerde type gesuperponeerd op een dystimische stoornis (langdurige depressie)

En wat is de GAF score?
Een gedicht over Maanvis
pi_95480727
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En wat is de GAF score?
Geen idee, nooit van gehoord en nooit naar gevraagd. Ik ben zelf ook niet in bezit van het rapport, slechts een diagnose papier. Ik wil wel graag het hele rapport, dat ga ik nog opvragen.
Heb je misschien een linkje wat de GAF score precies inhoud?
-weg-
  donderdag 14 april 2011 @ 10:05:55 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95480807
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:03 schreef Auti het volgende:

[..]

Geen idee, nooit van gehoord en nooit naar gevraagd. Ik ben zelf ook niet in bezit van het rapport, slechts een diagnose papier. Ik wil wel graag het hele rapport, dat ga ik nog opvragen.
Heb je misschien een linkje wat de GAF score precies inhoud?
http://nl.wikipedia.org/wiki/GAF-score
Een gedicht over Maanvis
pi_95481058
quote:
Thnxs, ik zal het eens gaan navragen. Maar ik lig momenteel een beetje overhoop met de zorg.
Vanmorgen nog lopen flippen bij de huisarts. Die heeft mijn hele dossier omdat ik zwaar overhoop lig met mijn psych.. ik ga het niet uitdiepen maar die man is erg fout bezig geweest. Ik ben zeer ernstig benadeeld door een andere patient van hem en hij neemt het voor hem op terwijl die kerel een regelrechte gek is en zelfs rechtzaken tegen hem heeft lopen. PIT zorg was het ook met mij eens, alleen die droplul niet :{ . Komt ook wel weer goed, maar het vreet energie enzo.

Tja, ik ben wel benieuwd eigenlijk. Het is niet zo dat het in mijn situatie een natte vinger in de wind diagnose is hoor, ben geen puber ofzo en mijn leven ligt al 15 jaar overhoop. Totdat dus 2 jaar geleden, nadat ik zelf door mijn knieeen ben gegaan (ik was altijd te trots en eigenwijs/koppig) ik heb doorgezet en goed door de molen ben gegaan. En toen werd er veel duidelijk. Kreeg ook hulp, maar er zijn weer factoren van buitenaf die dat traject weer verstoren..
Hele verhalen... maar het komt er op neer dat ik nog steeds constant vastloop en een zeer instabiel leven heb op dit moment. Maar ik werk er wel aan, en ik wil ook echt.. maar het is geen kwestie van met je vingers knippen of met je hakjes klakken.

Al dat gedoe in het verleden heeft er ook voor gezorgd dat ik er nu behoorlijk beroerd bij zit.
Daar probeer ik nu uit te komen maar dat is echt heel heeel lastig. Dat blijkt ook uit alles. Mijn IRO staat momenteel ook "on-hold" , met toestemming van het UWV. Want het loopt momenteel gewoon weer vreselijk onsamenhangend en chaotisch.
-weg-
  donderdag 14 april 2011 @ 10:15:13 #64
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95481067
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_95481198
quote:
Die werkt niet meer? Ik voel me nu echt stom maar ik kan geen test vinden.. wil hem graag doen voor een vergelijking.
-weg-
  donderdag 14 april 2011 @ 10:21:49 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95481233
quote:
quote:
This Page Has Moved
The Department of Children and Families have updated their website, and the page you are looking for has moved.
jammer, had die test graag gemaakt.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 14 april 2011 @ 10:32:02 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95481521
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[..]

jammer, had die test graag gemaakt.
http://www.dcf.state.fl.us/programs/samh/mentalhealth/mgaf.pdf
pi_95481694
quote:
Hier moet ik écht voor gaan zitten, dit kost mij 200% aandacht, energie, concentratie en alles.
Wel vreselijk interessant, ik had nog nooit van GAF gehoord.
-weg-
  donderdag 14 april 2011 @ 11:26:36 #69
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_95483372
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:58 schreef Auti het volgende:

[..]

Hoi

[..]

Dan zou het heel goed kunnen dat je MCDD hebt, aangezien het nu nog (ten onrechte) als een subcategorie van PDD-NOS wordt gezien die nog niet zelfstandig in de DSM staat.
Daarom worden veel mensen nog steeds als PDD-NOS'er gediagnosticeerd.
Men denkt van mij ook vaak dat ik borderline heb vanwege mijn hevige emotionele uitbarstingen en mijn negatieve zelfbeeld.
Of ze denken dat ik bipolair ben doordat ik veel last heb van stemmingswisselingen.

@Re: Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niks snap van die test ...

@flap_konijn: Kun je wat dingen opnoemen waar hij last van had?
  woensdag 20 april 2011 @ 00:09:48 #70
249648 Niefke
Today again was a totall waste
pi_95744895
Ts zonder jou tekort te doen of voor t hoofd te willen stoten oid...
maar ik wil toch echt even aan de rest een voorbeeld geven..Ik heb gewerkt met een meisje van 11 met MCDD.
Dit meisje dacht dat ze een poes was.
Dat was geen fantasiewereldje zoals andere kinderen dit soms spelen..ze dacht het echt, handelde ernaar, leefde er naar..al heel d'r leven...

Om even duidelijk te maken dat MCDD niet 'weer een labeltje is om iemand aan een uitkering te helpen"
djiezus wat een asociale onbeschofte onnadenkende en vooral simplistische mensen zijn er toch op de wereld die allemaal wél werken maar misschien om de maatschappij een plezier te doen veel beter thuis zouden kunnen gaan zitten breien ofzo..
Pompiedompiedomm...
  woensdag 20 april 2011 @ 00:20:59 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95745375
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 00:09 schreef Niefke het volgende:
Ts zonder jou tekort te doen of voor t hoofd te willen stoten oid...
maar ik wil toch echt even aan de rest een voorbeeld geven..Ik heb gewerkt met een meisje van 11 met MCDD.
Dit meisje dacht dat ze een poes was.
Dat was geen fantasiewereldje zoals andere kinderen dit soms spelen..ze dacht het echt, handelde ernaar, leefde er naar..al heel d'r leven...

Om even duidelijk te maken dat MCDD niet 'weer een labeltje is om iemand aan een uitkering te helpen"
djiezus wat een asociale onbeschofte onnadenkende en vooral simplistische mensen zijn er toch op de wereld die allemaal wél werken maar misschien om de maatschappij een plezier te doen veel beter thuis zouden kunnen gaan zitten breien ofzo..
De vraag die bij mij dan rijst is de volgende: Heeft het MCDD labeltje haar geholpen?
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 20 april 2011 @ 00:36:08 #72
249648 Niefke
Today again was a totall waste
pi_95745961
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 00:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De vraag die bij mij dan rijst is de volgende: Heeft het MCDD labeltje haar geholpen?
Het is geen labeltje,
het is een benaming voor een ernstige stoornis die haar leven en haar pogingen (aanname) om 'normaal' te functioneren belemmert.
Door te weten wat het is, kun je vaak ook tips op handvatten krijgen die bepaalde dingen in je leven kunnen vergemakkelijken.
Een 'label' is niet in alle gevallen een etiketje voor de buitenwereld, maar kan ik veel gevallen voor de persoon in kwestie zó verhelderend zijn en je helpen om de juiste trucjes te vinden om met bepaalde dingen om te gaan.
Door in het geval van dat meisje die dacht dat ze een poes was te weten dat het bijvoorbeeld geen 'vlucht' was uit de realiteit, of dat het geen 'spelletje' was of dat het geen doorgeslagen fantasie was maar dat het meisje door haar stoornis écht dacht een poes te zijn, ga je anders met haar om, dan wanneer het wél door een van bovenstaande redenen zou zijn ontstaan.En dan ga je op een voor haar passender en fijnere manier met haar om dan wanneer je bijvoorbeeld herhaaldelijk (en zonder resultaat) tegen t kind blijft zeggen :' je bent geen poes, doe niet zo raar, ga gewoon met mes en vork eten"

En dan kunnen we massaal roepen dat mensen dit label 50 jaar geleden ook niet hadden, maar ook 'gewoon functioneerden en werkten" ... ook dat is onzin..
50 jaar geleden werden veel mensen die 'anders' waren in grote gestichten ergens diep in de bossen opgesloten zodat ze niemand tot last waren.

Vanwaar die tegenwoordige anti-label-hype???

btw excuus voor mijn felle post, maar ik begin er een beetje een allergie voor te krijgen..al die mensen die met hun stokpaardje ' uitkeringstrekkers en aanstellers' alle topics vervuilen..ga zelf iets nuttigs doen maar laat anderen in hun waarde..

Dit is overigens niet naar jou bedoelt maanvis
Pompiedompiedomm...
  woensdag 20 april 2011 @ 01:04:18 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95746914
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 00:36 schreef Niefke het volgende:

[..]

Het is geen labeltje,
het is een benaming voor een ernstige stoornis die haar leven en haar pogingen (aanname) om 'normaal' te functioneren belemmert.
Door te weten wat het is, kun je vaak ook tips op handvatten krijgen die bepaalde dingen in je leven kunnen vergemakkelijken.
Een 'label' is niet in alle gevallen een etiketje voor de buitenwereld, maar kan ik veel gevallen voor de persoon in kwestie zó verhelderend zijn en je helpen om de juiste trucjes te vinden om met bepaalde dingen om te gaan.
Door in het geval van dat meisje die dacht dat ze een poes was te weten dat het bijvoorbeeld geen 'vlucht' was uit de realiteit, of dat het geen 'spelletje' was of dat het geen doorgeslagen fantasie was maar dat het meisje door haar stoornis écht dacht een poes te zijn, ga je anders met haar om, dan wanneer het wél door een van bovenstaande redenen zou zijn ontstaan.En dan ga je op een voor haar passender en fijnere manier met haar om dan wanneer je bijvoorbeeld herhaaldelijk (en zonder resultaat) tegen t kind blijft zeggen :' je bent geen poes, doe niet zo raar, ga gewoon met mes en vork eten"

En dan kunnen we massaal roepen dat mensen dit label 50 jaar geleden ook niet hadden, maar ook 'gewoon functioneerden en werkten" ... ook dat is onzin..
50 jaar geleden werden veel mensen die 'anders' waren in grote gestichten ergens diep in de bossen opgesloten zodat ze niemand tot last waren.

Vanwaar die tegenwoordige anti-label-hype???

btw excuus voor mijn felle post, maar ik begin er een beetje een allergie voor te krijgen..al die mensen die met hun stokpaardje ' uitkeringstrekkers en aanstellers' alle topics vervuilen..ga zelf iets nuttigs doen maar laat anderen in hun waarde..

Dit is overigens niet naar jou bedoelt maanvis
Ik ben niet anti-labeltje, maar wel in het geval dat ze een labeltje krijgen terwijl ze normaal functioneren in de maatschappij. If it ain't broken, don't attempt to fix it.
Mensen in het normale leven dealen met hun problemen op hun eigen manier. Of ze proberen het te veranderen, of ze proberen het te accepteren. Maar dit doen ze allemaal zelf, en op hun eigen manier. Ga je er vervolgens een label aan hangen dan wordt de oplossing voor deze problemen vaak extern gezocht. Ook vertellen andere mensen je dan dat je niet kunt werken wegens dit labeltje, en dat vind ik zo zonde in een groot deel van de gevallen.

Daarnaast is het zo dat DSM-IV een beetje de schijn tegen heeft vanwege de samenstelling van de commissies die dit boek samenstelt; 56% van de personen in deze commissies heeft banden met de farmaceutische industrie. Nu moet ik persoonlijk zeggen dat ik dat een beetje een aluhoedjestheorie vind, maar het is wel iets om in het achterhoofd te houden als men je kind medicijnen wil gaan toedienen om symptomen van een bepaalde stoornis te bestrijden.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 20 april 2011 @ 07:59:49 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95749000
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 01:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik ben niet anti-labeltje, maar wel in het geval dat ze een labeltje krijgen terwijl ze normaal functioneren in de maatschappij. If it ain't broken, don't attempt to fix it.
Mensen in het normale leven dealen met hun problemen op hun eigen manier. Of ze proberen het te veranderen, of ze proberen het te accepteren. Maar dit doen ze allemaal zelf, en op hun eigen manier. Ga je er vervolgens een label aan hangen dan wordt de oplossing voor deze problemen vaak extern gezocht. Ook vertellen andere mensen je dan dat je niet kunt werken wegens dit labeltje, en dat vind ik zo zonde in een groot deel van de gevallen.

Daarnaast is het zo dat DSM-IV een beetje de schijn tegen heeft vanwege de samenstelling van de commissies die dit boek samenstelt; 56% van de personen in deze commissies heeft banden met de farmaceutische industrie. Nu moet ik persoonlijk zeggen dat ik dat een beetje een aluhoedjestheorie vind, maar het is wel iets om in het achterhoofd te houden als men je kind medicijnen wil gaan toedienen om symptomen van een bepaalde stoornis te bestrijden.
dat banden hebben met de farmaceutische industrie valt ontzettend mee hoor, dat bestaat meestal uit bijvoorbeeld een research grant voor een studie, of een klein bedrag om en presentatie te geven ... 't is niet zo dat ze miljoenen verdienen en dat geld gaat geheel naar het instituut, niet naar de persoon zelf. Maar goed, dat is offtopic enzo. En mensen die normaal functioneren in de maatschappij krijgen dan ook geheel geen medicatie, ik weet niet waar die gedachtenkronkel vandaan komt...
  woensdag 20 april 2011 @ 08:18:26 #75
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95749206
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 07:59 schreef Re het volgende:

[..]

dat banden hebben met de farmaceutische industrie valt ontzettend mee hoor, dat bestaat meestal uit bijvoorbeeld een research grant voor een studie, of een klein bedrag om en presentatie te geven ... 't is niet zo dat ze miljoenen verdienen en dat geld gaat geheel naar het instituut, niet naar de persoon zelf.
zo gedetailleerd heb ik dat onderzoek niet bekeken, maar daarin vertrouw ik dan maar op jouw woord :).

quote:
Maar goed, dat is offtopic enzo. En mensen die normaal functioneren in de maatschappij krijgen dan ook geheel geen medicatie, ik weet niet waar die gedachtenkronkel vandaan komt...
ik weet ook niet waarom je 2 ongerelateerde zaken uit die post samenvoegt tot 1 argument dat dan van mij afkomstig zou zijn ;). Ik kan nog verder ingaan op de situaties waar medicatie te vroeg of te snel wordt voorgeschreven, maar daarmee zouden we dit topique allene nog maar verder vervuilen.
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')