Wat?! Het zijn allebei een beetje lulletje rozenwaters. Hoewel dat ook niet helemaal eerlijk is, het zijn gewoon fatsoenlijke, degelijke jongens.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:27 schreef HeatWave het volgende:
Luc met zijn ettergedrag, een echt bijtertje.
quote:Özbiliz drie jaar langer bij Ajax
Aras Özbiliz heeft zijn contract bij Ajax met drie seizoenen verlengd. Dat maakten de Amsterdammers donderdag bekend.
De aanvaller is nu tot en met 30 juni 2014 verbonden aan Ajax. Zijn huidige contract liep deze zomer af en is verbeterd.
De 21-jarige Özbiliz komt uit de jeugdopleiding en maakte eind november zijn debuut in de hoofdmacht.
Hij speelde tot nu toe zeventien officiële wedstrijden voor Ajax en scoorde daarin één keer.
bron: nu.nlquote:Cruijff vindt dat Ajax zijn plan gewoon moet uitvoeren
AMSTERDAM - Ajax moet Johan Cruijf dankbaar zijn voor het door hem opgestelde plan ter verbetering van de jeugdopleiding. Dat stelt de voormalige nummer veertien in een telefonisch interview met persbureau ANP.
Het plan moet volgens Cruijff zo snel mogelijk worden uitgevoerd. "Ze moeten 'dank je' zeggen en het gewoon doen." De huidige status-quo vindt hij 'absurd'.
"Het zijn honderd procent voetbalmensen die het over voetbal hebben", verklaart Cruijff zijn opstelling.
"Als wereldberoemde spelers het over voetbal hebben, wat moet dan de houding zijn van de beleidsmakers die niets van voetbal weten? Dat zou simpel moeten zijn."
Het plan van Cruijff voorziet erin dat een aantal oud-voetballers, Wim Jonk, Dennis Bergkamp en huidig trainer Frank de Boer, de technische leiding over het eerste team en de jeugdopleiding in handen krijgen. Daarover ligt 'El Salvador' met de directie overhoop.
Ledenraad
Eind maart stelden het bestuur en de raad van commissarissen van Ajax hun posities ter beschikking.
De ledenraad moet nu eerst een nieuw bestuur aanwijzen. Cruijff zal daar vooralsnog geen zitting in nemen, herhaalde hij nog maar eens.
Dat hij ervoor verantwoordelijk is dat de club in een tweestrijd is gestort, bestrijdt de beste Nederlandse voetballer aller tijden.
Zwak
"Het gaat er om dat Ajax al zeven jaar geen titel heeft gewonnen en dat de jeugdopleiding zwak is. Als ze terug willen komen, dan moeten ze dingen veranderen. Dat vind ik niet alleen, maar ook alle spelers die bij het plan betrokken zijn."
Dat mooi spel en succesvol zijn goed samen kunnen gaan, bewijst Barcelona, Cruijffs andere grote liefde. Die ploeg heeft nu een van de beste jeugdopleidingen van de wereld.
"Het is min of meer dezelfde houding en denkwijze als bij Ajax en Oranje in de jaren zeventig en
DAM IIquote:Op donderdag 14 april 2011 17:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Over de verkeerde keuze maken gesproken. Wat een wereld van verschil die 2, Luc met zijn ettergedrag, een echt bijtertje. En dan Siem, slap, krachteloos, een beetje wereldvreemd over het veld sjokkend
.
Euh nee? T/m 2007 hadden we nog toppers in de eredivisie, het is nu gewoon een tijdelijke dipquote:Op donderdag 14 april 2011 17:46 schreef Tarado het volgende:
Vind het ook beiden geen echte toppers, maar daar zal je tegenwoordig mee moeten leren leven in de eredivisie
Denken dat het een tijdelijke dip is lijkt mij een tikkeltje naïef. Talentvolle jeugdspelers vertrekken veel sneller en aankopen als Ronaldo/Romario zul je ook niet meer zien.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:52 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Euh nee? T/m 2007 hadden we nog toppers in de eredivisie, het is nu gewoon een tijdelijke dip(als je Suarez niet meerekend, en Afellay en Janssen en Ruiz)
Toch zie ik het als een tijdelijke dip..voor Ajaxquote:Op donderdag 14 april 2011 18:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Denken dat het een tijdelijke dip is lijkt mij een tikkeltje naïef. Talentvolle jeugdspelers vertrekken veel sneller en aankopen als Ronaldo/Romario zul je ook niet meer zien.
.
Dat Ajax weer aan de top zal komen van de Eredivisie staat ook wel vast. Dat laat onverlet dat het algemen niveau steeds lager wordt. Neem nu een Cruz die bij Feyenoord tekent, of Feyenoord die de UEFA Cup wint. Dat is echt verleden tijd.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:56 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Toch zie ik het als een tijdelijke dip..voor Ajax
Meeh. Als portugal het kan kunnen wij het ook (PSV en Ajax, de rest boeit me niet). Als Cruyff en co aan de macht komt, denk je dan niet dat dat ook meer geld aantrekt?quote:Op donderdag 14 april 2011 19:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat Ajax weer aan de top zal komen van de Eredivisie staat ook wel vast. Dat laat onverlet dat het algemen niveau steeds lager wordt. Neem nu een Cruz die bij Feyenoord tekent, of Feyenoord die de UEFA Cup wint. Dat is echt verleden tijd.
In Portugal heb je in tegenstelling tot het calvinistische Nederland meer een cultuur van de rijke voorzitter die de club als speeltje ziet en er veel geld tegenaan gooit.quote:Op donderdag 14 april 2011 19:01 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Meeh. Als portugal het kan kunnen wij het ook (PSV en Ajax, de rest boeit me niet).
Neuh, ik zie niet in hoe. Qua aantrekkingskracht zal Ajax dan wellicht wat aantrekkelijker worden, voor ex-Ajacieden die willen terugkeren of voor toppers in de Eredivisie.quote:Als Cruyff en co aan de macht komt, denk je dan niet dat dat ook meer geld aantrekt?
Volgens mij kan er in Portugal veel meer geleend worden dan in NL. Denk niet dat de Portugese bond zo streng is als hier.quote:Op donderdag 14 april 2011 19:01 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Meeh. Als portugal het kan kunnen wij het ook (PSV en Ajax, de rest boeit me niet). Als Cruyff en co aan de macht komt, denk je dan niet dat dat ook meer geld aantrekt?
Uhm, ik hoop het liefst dat Ajax gewoon is wordt gekocht of een geldschieter krijgt die gewoon het beleid van Cruyff opvolgt maar ook veel geld in de club steekt. Dat is de enige manier om ooit nog eens terug te komen op CL niveau(dus niet op EL niveau)quote:Op donderdag 14 april 2011 19:07 schreef Morendo het volgende:
[..]
In Portugal heb je in tegenstelling tot het calvinistische Nederland meer een cultuur van de rijke voorzitter die de club als speeltje ziet en er veel geld tegen aangooit.
[..]
Neuh, ik zie niet in hoe. Qua aantrekkingskracht zal Ajax dan wellicht wat aantrekkelijker worden, voor ex-Ajacieden die willen terugkeren of voor toppers in de Eredivisie.
Portugal is nu faillietquote:Op donderdag 14 april 2011 19:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Volgens mij kan er in Portugal veel meer geleend worden dan in NL. Denk niet dat de Portugese bond zo streng is als hier.
Tja, het is niet echt des Nederlands. Waar je overigens helemaal voor moet oppassen zijn 'suikerooms' die doen of ze veel geld in de club pompen maar eigenlijk louter geld lenen op naam van de club.quote:Op donderdag 14 april 2011 19:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Uhm, ik hoop het liefst dat Ajax gewoon is wordt gekocht of een geldschieter krijgt die gewoon het beleid van Cruyff opvolgt maar ook veel geld in de club steekt. Dat is de enige manier om ooit nog eens terug te komen op CL niveau(dus niet op EL niveau)
Het is natuurlijk ook een apart métier, soms heb je te maken met laatbloeiers. Al met al functioneert de jeugdopleiding wel redelijk lijkt mij.quote:Op donderdag 14 april 2011 19:31 schreef DeNummer10 het volgende:
vanwege incompetent personeel voornamelijk.
Dat is inderdaad wel iets wat moet veranderen. De persoonlijke ontwikkeling van spelers is belangrijker dan wel of niet kampioen worden in de B's.quote:Op donderdag 14 april 2011 19:41 schreef DeNummer10 het volgende:
Trainers zitten er met de intentie voor een persoonlijk succesje in de vorm van een kampioenschap te verkrijgen.
Hoop het. Zou mooi zijn als er nog wat punten verspilt worden door beide teams. Maar buiten dat vind ik het veel belangrijker dat Ajax gewoon z'n resterende wedstrijden wint.quote:Op donderdag 14 april 2011 23:55 schreef Smoofie het volgende:
PSV en Twente hebben veel energie verspild.
ik wens ze 4 wedstrijden heel veel rust toe.quote:Op donderdag 14 april 2011 23:55 schreef Smoofie het volgende:
PSV en Twente hebben veel energie verspild.
En NEC en Heerenveen uit kunnen heel lastig worden.quote:Op donderdag 14 april 2011 23:56 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hoop het. Zou mooi zijn als er nog wat punten verspilt worden door beide teams. Maar buiten dat vind ik het veel belangrijker dat Ajax gewoon z'n resterende wedstrijden wint.
Zeker. NEC is wel uit te schakelen, goede dekking op Vleminsckxckxksz en het middenveld er kort op houden. Heerenveen wordt lastig als ze die Narsing en Asaidi goed gebruiken.quote:Op vrijdag 15 april 2011 01:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En NEC en Heerenveen uit kunnen heel lastig worden.
Als Excelsior het kan....quote:Op vrijdag 15 april 2011 01:55 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Zeker. NEC is wel uit te schakelen, goede dekking op Vleminsckxckxksz en het middenveld er kort op houden. Heerenveen wordt lastig als ze die Narsing en Asaidi goed gebruiken.
Zegt hij alsof hij het rapport zelf geschreven heeftquote:Op donderdag 14 april 2011 19:41 schreef DeNummer10 het volgende:
Nee, in de loop der jaren is de intensiviteit m.b.t. oefeningen mét bal met bijna 50% verminderd. Trainers stellen spelers op posities op waar ze op dat moment presteren, niet waar ze naar toe moeten groeien. Trainers zitten er met de intentie voor een persoonlijk succesje in de vorm van een kampioenschap te verkrijgen. Spelers worden weggestuurd bij Ajax of niet aangenomen vanwege fysieke eigenschappen. Spelers uit de regio willen niet meer naar Ajax omdat ze daar minder puur voetbal vinden dan bij andere jeugdopleidingen in de buurt. In de onderbouw zijn zelfs al meerdere jongens gestopt. Cruijff heeft echt wel een punt op veel vlakken. Je ziet het ook aan de soort spelers die het eerste elftal halen. Je ziet waar het vaak ontbreekt bij veel spelers, weinig zijn echt van de oude Ajax school. Techniek, dynamiek, inzicht.
quote:Ajax heeft de strijd om Viktor Fischer gewonnen. Het 16-jarige toptalent uit Denemarken speelt in het nieuwe seizoen voor de Amsterdamse profclub en zal een meerjarig contract tekenen. Daarmee troeft Ajax gerenommeerde Europese clubs af, waaronder Chelsea en Manchester City.
Ajax betaalt naar verluidt zo'n 1,3 miljoen euro voor Fischer die afkomstig is van FC Midtjylland en in het nationale team onder zeventien jaar faam verwierf door aan de lopende band te scoren.
Ajax was al even in onderhandeling met de talentvolle jeugdinternational die het spoor heeft gekozen van landgenoten Christian Eriksen en Nicolai Boilesen, beiden negentien jaar. (Dennis Jansen)
15/04/11 08u40
Netjes gedaan! Lijkt wel of die Scandinaven wel een beetje realiteitszin hebben in de vorm van eerst opgroeien in een kleinere competitie. Goed voor Ajax in ieder geval.quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:02 schreef Tarado het volgende:
Ajax troeft Chelsea en ManCity af in strijd om Deen (16)
© ANP
[..]
Nee, die 2 spelers van feyenoord waren juist in het nieuws omdat ze werden benaderd toen ze nog 15 waren. Volgens mij mag je op je 16e een zaakwaarnemer. Zoiets dacht ik.quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:13 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Netjes gedaan! Lijkt wel of die Scandinaven wel een beetje realiteitszin hebben in de vorm van eerst opgroeien in een kleinere competitie. Goed voor Ajax in ieder geval.
Was het trouwens niet bij wet verboden om 16-jarige spelers in Nederland aan te trekken?
16 mag inderdaad, maar bijna 1,5 miljoen is toch veel geld voor een jochie van 16 en het grappige is dat als hij het eerste haalt ze dan zeggen dat hij uit "eigen opleiding" komtquote:Op vrijdag 15 april 2011 09:17 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Nee, die 2 spelers van feyenoord waren juist in het nieuws omdat ze werden benaderd toen ze nog 15 waren. Volgens mij mag je op je 16e een zaakwaarnemer. Zoiets dacht ik.
quote:'Ajax benaderde Turkse voetbalbond voor Hiddink'
Uitgegeven: 15 april 2011 10:14
Laatst gewijzigd: 15 april 2011 10:14
AMSTERDAM - Ajax heeft vorige week geïnformeerd naar de beschikbaarheid van Guus Hiddink. Dat zegt woordvoerder Turker Tozar van de Turkse voetbalbond, waar de Achterhoeker sinds 2010 onder contract staat als keuzeheer.
© ANP
We zijn niet ingegaan op het voorstel van Ajax, meldt Tozar in The Daily Telegraph. Zijn contract bij ons maakt het niet mogelijk om voor een club te werken. Dat heeft hij zo afgesproken met de bondsvoorzitter.
Het is onduidelijk welke functie Ajax voor Hiddink in gedachten heeft. De Amsterdammers zijn op zoek naar een nieuw bestuur, nadat het huidige team onder leiding van voorzitter Uri Coronel haar zetel ter beschikking stelde in de nasleep van de Cruijff-revolutie.
Chelsea
Hiddink wordt ook in verband gebracht met Chelsea, waar manager Carlo Ancelotti bezig zou zijn aan zijn laatste weken.
De oud-bondscoach van onder meer Nederland, Zuid-Korea en Rusland staat tot medio 2012 onder contract bij de Turkse voetbalbond.
We begrijpen dat mensen als Roman Abramovitsj (eigenaar van Chelsea, red.) interesse hebben in de diensten van Hiddink, maar we zullen elk bod naast ons neerleggen, zegt Tozar.
Hiddink is iemand die altijd zijn contract uitdient. Bovendien heeft hij al aangeven dat het bondscoachschap van Turkije wellicht zn laatste baan is.
Geruchten
Een woordvoerder van Ajax wil niet ingaan op de vermeende belangstelling in Hiddink.
We gaan nooit in op geruchten, er worden dagelijks zoveel namen in verband gebracht met onze club.
quote:Op vrijdag 15 april 2011 02:24 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zegt hij alsof hij het rapport zelf geschreven heeftvaak genoeg op De Toekomst komt.
Oh netjes. Leek erop alsof hij naar Milan zou gaan, daar had hij zelf namelijk zijn zinnen op gezet. In tegenstelling tot Eriksen is Fischer een aanvallende middenvelder die ook op de flank van waarde kan zijn.quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:02 schreef Tarado het volgende:
Ajax troeft Chelsea en ManCity af in strijd om Deen (16)
© ANP
[..]
Heatwave kom er maar inquote:Op vrijdag 15 april 2011 12:15 schreef DeNummer10 het volgende:
Voor Eriksen werd een soortgelijk bedrag neergelegd.
Cruijff begint steeds meer weerzin op te wekken bij mij. Waarom moet het op deze manier. Het lijkt net of Cruijff er zo gemakkelijk over denkt.quote:
Hij heeft gewoon gelijk, er gebeurt nu weer gewoon niets. het is afgelopen met pappen en nathouden.quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:46 schreef Heff het volgende:
[..]
Cruijff begint steeds meer weerzin op te wekken bij mij. Waarom moet het op deze manier. Het lijkt net of Cruijff er zo gemakkelijk over denkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |