Er mist wel een beetje een aanjager inderdaad. Iemand die als voorbeeld in het veld fungeert en het voortouw neemt. Ik zou niet weten wie dat moet zijn. Eigenlijk moet je zo iemand op het middenveld of voorin hebben. Iemand die vanaf het begin van de opbouw al een verdediging opjaagt. Dan heb je een goed voorbeeld voor iedereen die daarachter speelt en wordt het ook een stuk makkelijker.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb dan ook maar weinig geloof in de titel. Natuurlijk lijkt het op papier haalbaar, maar als ze zo ongeinspireerd over het veld blijven sjokken is het natuurlijk kansloos.
Ik hoop dat ze het nu zelf ook weer een beetje geloven en er vol ingaan, maar ik denk niet dat dat erin zit met deze ploeg.
De enige die het zou moeten kunnen ( en het niet doet) is de Zeeuw. van een eriksen of de jong hoef je niets te verwachten, dat zijn echt passieve watjesquote:Op woensdag 13 april 2011 11:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
Er mist wel een beetje een aanjager inderdaad. Iemand die als voorbeeld in het veld fungeert en het voortouw neemt. Ik zou niet weten wie dat moet zijn. Eigenlijk moet je zo iemand op het middenveld of voorin hebben. Iemand die vanaf het begin van de opbouw al een verdediging opjaagt. Dan heb je een goed voorbeeld voor iedereen die daarachter speelt en wordt het ook een stuk makkelijker.
Echt jij kan niks anders dan zeiken op de jong en eriksen.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De enige die het zou moeten kunnen ( en het niet doet) is de Zeeuw. van een eriksen of de jong hoef je niets te verwachten, dat zijn echt passieve watjes.
Enoh is er niet goed genoeg voor, die moet stofzuigeren en de bal meteen weer inleveren als ie hem heeft. We hebben gewoon geen kerel op het middenveld.
jawel hoor, ik heb nog wel meer kritiek.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:05 schreef mash_ het volgende:
[..]
Echt jij kan niks anders dan zeiken op de jong en eriksen.
Het ging me nu even niet om precies wat je zei.. Maar gewoon meer dat het alweer een post is waar je hun afzeikt. Heb nog nooit wat goeds over hun gehoord van jou.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
jawel hoor, ik heb nog wel meer kritiek.
En wat is jouw weerwoord, jij vindt het rausdauwers, aanjagers, karakterspelers, pittige onverzettelijke mannen!?
het zijn hele slappe mannetjes die zodra ze Theo Jansen zien de broek volschijten.
Ik heb dan ook nog niets goed gezien van zequote:Op woensdag 13 april 2011 12:07 schreef mash_ het volgende:
[..]
Het ging me nu even niet om precies wat je zei.. Maar gewoon meer dat het alweer een post is waar je hun afzeikt. Heb nog nooit wat goeds over hun gehoord van jou.
En ja Eriksen komt fysiek te kort. De jong niet.
En waarom word 'dat slappe ventje' dan opgehemeld door Vd Gijp en Derksen? Ik weet wel zeker dat die er meer verstand van hebben dan dat jij dat hebt.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nog niets goed gezien van ze.
De Jong snap ik niet, die was vorig seizoen vele malen beter, sterker, aggresiever, alsof ie een knauw heeft gekregen want ik weet dat hij beter KAN.
Eriksen is gewoon een slap ventje, sorry, ik kan erg slecht tegen opgehemel van het zoveelste "wereldtalent" bij Ajax door alles en iedereen, hij heeft nog niets laten zien... ja, op de training.
Geen idee, ik oordeel op wat ik zie, en ik zie niets bijzonders.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:11 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
En waarom word 'dat slappe ventje' dan opgehemeld door Vd Gijp en Derksen? Ik weet wel zeker dat die er meer verstand van hebben dan dat jij dat hebt.
Ajax heeft gewoon een aantal krachten nodig waar dit soort spelers zich aan kunnen optrekken. En dan op een gegeven moment ervaren genoeg zijn om op eigen krachten te staan. Nu zijn het allemaal losse individuen die als kip zonder kop rondlopen.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:32 schreef Vjenne12345 het volgende:
De Jong is het inderdaad helemaal kwijt vergeleken met vorig jaar. Hij loopt er bij als een slap lulletje en is geen schim meer van wie hij was.
Eriksen is heel talentvol maar voor als nog zal hij nooit een speler zijn die het huidige Ajax op sleeptouw neemt. Hij is nog veelte licht en te zwak om het verschil werkelijk te maken.
Als de Zeeuw nu eens zijn vorm terug haalt van vorig jaar is het één van de betere middenvelders in de Eredivisie. Toen had hij een enorm loopvermogen en won duels ondanks zijn fysiek.
Klopt, mee eens.. maar is Vertonghen daar niet geschikt voor? Die lijkt me toch wel een karakter hebben die dat zou kunnen.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ajax heeft gewoon een aantal krachten nodig waar dit soort spelers zich aan kunnen optrekken. En dan op een gegeven moment ervaren genoeg zijn om op eigen krachten te staan. Nu zijn het allemaal losse individuen die als kip zonder kop rondlopen.
Misschien wel, maar met de huidige stand achterin kunnen we hem niet een linie naar voren schuiven ofzo.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:41 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Klopt, mee eens.. maar is Vertonghen daar niet geschikt voor? Die lijkt me toch wel een karakter hebben die dat zou kunnen.
quote:Ajax zou drie punten in mindering moeten krijgen als de supporters op de tribune scanderen over 'Joden'. Dit zegt clubvoorzitter Uri Coronel bij RTV Noord-Holland. 'Een goed gesprek over deze zaak heeft geen zin. Harde maatregelen wel.'
Coronel, die de zaak aankaartte tijdens een debat over het thema in het Joods Historisch Museum in Amsterdam, zegt geen andere optie te zien. 'Het is mij niet gelukt in gesprekken met de aanhang dit probleem op te lossen. Een strengere voetbalwet is het enige dat kan helpen', aldus de scheidende voorzitter van Ajax.
13/04/11 12u40
quote:Ajax-talent Bryan Ottenhoff heeft een contract getekend bij FC Twente. De 19-jarige verdediger van het belofte-elftal van de Amsterdammers had een aflopend contract.
Omdat de fysiek sterke centrale verdediger geen nieuwe aanbieding kreeg, koos hij voor een overstap naar Enschede.
In de wedstrijden die De Zeeuw speelt dit jaar komt hij als middenvelder alsnog vaak 1 tegen 1 bij de keeper. Het grote verschil is dat hij dit jaar zijn kansen niet weet te benutten waar hij vorig jaar bijvoorbeeld tegen Heerenveen de bal zodanig kon controleren dat hij deze in de lucht nog naar zijn goede been kon tikken.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:32 schreef Vjenne12345 het volgende:
De Jong is het inderdaad helemaal kwijt vergeleken met vorig jaar. Hij loopt er bij als een slap lulletje en is geen schim meer van wie hij was.
Eriksen is heel talentvol maar voor als nog zal hij nooit een speler zijn die het huidige Ajax op sleeptouw neemt. Hij is nog veelte licht en te zwak om het verschil werkelijk te maken.
Als de Zeeuw nu eens zijn vorm terug haalt van vorig jaar is het één van de betere middenvelders in de Eredivisie. Toen had hij een enorm loopvermogen en won duels ondanks zijn fysiek.
quote:Op woensdag 13 april 2011 12:59 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
In de wedstrijden die De Zeeuw speelt dit jaar komt hij als middenvelder alsnog vaak 1 tegen 1 bij de keeper. Het grote verschil is dat hij dit jaar zijn kansen niet weet te benutten waar hij vorig jaar bijvoorbeeld tegen Heerenveen de bal zodanig kon controleren dat hij deze in de lucht nog naar zijn goede been kon tikken.
Over De Jong ben ik het wel helemaal met je eens, en ik begin me ook aan zijn blessures te ergeren. Zo lag hij tegen Groningen weer none stop op de grond bij een stand van 0-0 zonder gewisseld te willen worden na een behandeling.
Edit: ah het doelpunt gaat iets anders dan ik mij kon herinneren maar dit is alleen maar mooier
Ik heb dat gezeik op hem overigens ook nooit begrepen, natuurlijk maakte hij een mindere periode door. Maar dat hij de slechtste was maakte mensen ervan.quote:
quote:
Vertonghen zou dat idd moeten kunnen maar die is de laatste weken volgens mij erg met zijn eigen spel bezig. Hij kijkt constant geïrriteerd, zeurt tegen de scheids, vecht privé oorlogjes met zijn directe tegenstanders uit ... Ik zie hem zelden iemand coachen of het team positief beïnvloeden.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:41 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Klopt, mee eens.. maar is Vertonghen daar niet geschikt voor? Die lijkt me toch wel een karakter hebben die dat zou kunnen.
Coronel heeft dit advies waarschijnlijk van zijn persbureau gekregenquote:Op woensdag 13 april 2011 13:08 schreef Geo3kant het volgende:
[..].. is hij zijn medicatie vergeten laatste 3 weken?
Gewoon wedstrijd 15min stil leggen.. dat is ook bloed irritant, als je dit als club volhoudt, dan gaan de supporters ook de mannetjes die nog joden roepen aanpakken.
Maar je moet niet de club benadelen en 3 punten afpakken omdat hun supporters zich niet kunnen gedragen.... zover gaat de verantwoordelijkheid niet.
Ik moet toch ook zeggen dat ik Pantelic wel heel erg aardig vond spelen dat seizoen bij Ajax. Doodzonde dat hij is weg gegaan.quote:
Of gewoon vertrouwen hebben in het inzicht van Bergkamp/de Boer. Dan zal je zien dat hij over 2 jaar bij Telstar speelt.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:17 schreef mash_ het volgende:
[..]
Zal je zien. Over paar jaar is hij basis speler van twente en speelt daar heel goed
Daarbij heeft Ajax Wielaert, Ooijer, Oleguer, Atouba en Silva rondlopen. Wie geeft er dan nog om een talentjequote:Op woensdag 13 april 2011 13:50 schreef Adames het volgende:
[..]
Of gewoon vertrouwen hebben in het inzicht van Bergkamp/de Boer. Dan zal je zien dat hij over 2 jaar bij Telstar speelt.
Ook alle anti-joden liedjes dan bestraffen met 3 punten in mindering.quote:Coronel pleit voor puntenstraf bij scanderen 'joden'
Uitgegeven: 13 april 2011 12:28
Laatst gewijzigd: 13 april 2011 12:28
AMSTERDAM - Aftredend Ajax-voorzitter Uri Coronel pleit voor zware maatregelen als supporters de term 'joden' gebruiken bij spreekkoren. Hij denkt dat alleen puntenaftrek - ook voor zijn eigen club - dit kan uitbannen.
© ANP
Coronel, zelf joods, liet tegenover RTV Noord-Holland weten dat gesprekken met de harde kern van Ajax tot niets hebben geleid.
Zij zijn niet van plan afstand te doen van de geuzennaam.
''Het is mij niet gelukt dat voor elkaar te krijgen'', zei Coronel dinsdag op een debatavond over dit onderwerp in het Joods Historisch Museum in Amsterdam.
''Dit zijn duizenden hardcore supporters en die raken echt niet onder de indruk als ik ze vraag op te houden. Dat heb ik al tig keer geprobeerd.''
Redelijke argumenten
Coronel is ervan overtuigd dat fans van Ajax en rivaliserende clubs het woord 'joden' niet meer in de mond zullen nemen als dit hun club punten kost op de eredivisieranglijst.
''Vanzelf gaat het niet voorbij. Redelijke argumenten helpen niet. Drie punten in mindering helpt. Dan is het gauw over.''
Hij denkt dat een strengere voetbalwet hierin kan voorzien, zodat clubs verplicht zijn één lijn te trekken en wedstrijden zonodig te staken.
Heerenveen
''Clubs zeggen nu: 'het is niet mijn probleem'. Ze vinden het een probleem van Feyenoord, van ADO Den Haag. Bij Heerenveen denken ze dat het hun probleem niet is.''
''De bal ligt niet bij mij, maar bij mijn opvolgers, het bestuur van de KNVB, de burgemeesters van steden en vooral bij de landelijke politiek die wettelijke maatregelen moet nemen'', aldus Coronel.
Coronel wil nu gewoon Ajax zo veel mogelijk kapot maken. Wat een mongool is het ook.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:10 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ook alle anti-joden liedjes dan bestraffen met 3 punten in mindering.
Inderdaad tijdelijk staken lijkt me ook het eerste middel, die man is echt de kluts kwijtquote:Op woensdag 13 april 2011 13:08 schreef Geo3kant het volgende:
[..].. is hij zijn medicatie vergeten laatste 3 weken?
Gewoon wedstrijd 15min stil leggen.. dat is ook bloed irritant, als je dit als club volhoudt, dan gaan de supporters ook de mannetjes die nog joden roepen aanpakken.
Maar je moet niet de club benadelen en 3 punten afpakken omdat hun supporters zich niet kunnen gedragen.... zover gaat de verantwoordelijkheid niet.
quote:Mogelijk dat het Zuid-Afrikaanse filiaal van Ajax, Ajax Cape Town, binnenkort weer twee spelers aflevert aan de hoofdmacht van de Amsterdammers. Centrale verdediger Clayton Daniels en spits Thulani Serero trainen vanaf zaterdag een week mee bij Ajax. Foppe de Haan, hoofdtrainer van de Zuid-Afrikaanse afdeling, heeft in ieder geval hoge verwachtingen van het tweetal.
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)genoeg-voor-Ajax.htm Het zou wat zijn als die Sorero echt zo goed is als De Haan beweerdquote:
Op Ajax.nl staat dat de verwachting is dat voor elk niveau kaarten beschikbaar zijn. Ik hoop hetquote:Op woensdag 13 april 2011 15:24 schreef Niveath het volgende:
Heeft er iemand enig idee hoeveel kaarten er nog beschikbaar zullen zijn voor de bekerfinale op het moment dat de clubcard-houders mogen kopen?
Hoe oud is dat joch zeg?quote:
Ja, half 9.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:11 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Hoe laat begint Ajax vanavond en het is toch live op EL?
Onzin voorstel.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:10 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ook alle anti-joden liedjes dan bestraffen met 3 punten in mindering.
Hetzelfde als je naar een wedstrijd van Ajax gaat als niet Ajax-fan en dan "Joden!" gaat schreeuwen.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Onzin voorstel.
Dan koop ik dus bijvoorbeeld een kaartje voor een wedstrijd van PSV, scandeer ik wat anti-Joodse leuzen en dan krijgt PSV puntenaftrek. Nogal een fraudegevoelig systeem dus.
A1 of Jong Ajaxquote:Op woensdag 13 april 2011 18:39 schreef Afhaalchinees het volgende:
Wat wordt de opstelling van ajax vanavond?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |