Normale kruiden, ben geen Chinees.quote:
niets mis met sambalquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:27 schreef JostiFrosti het volgende:
[..]
Normale kruiden, ben geen Chinees.
Dit! Eigenlijk eet ik zelf relatief weinig zout en een klein beetje sambal bij de piepers is best te eten.quote:
Ja geen zout he, geen zoutbom.quote:
Dat ook. Ketjap is nou niet echt DE zoutvervanger. Zoals hierboven kun je denk ik het beste uit de voeten met sambal, als dat niet alles is kun je eens een klein beetje koriander proberen, fleurt je eten ook wel op. (niet te veel!)quote:
Zat! In dingen als brood, kaas en vleeswaren zit meer dan genoeg zout.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:33 schreef Basp1 het volgende:
Heb je sowieso niet een bepaalde hoeveeheid zout nodig dagelijks, of komt dat al genoeg in de proudcten die we normaal eten voor?
Te veel al, als je al die voedselfanatiekelingen mag geloven.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:33 schreef Basp1 het volgende:
Heb je sowieso niet een bepaalde hoeveeheid zout nodig dagelijks, of komt dat al genoeg in de proudcten die we normaal eten voor?
Niet in die ik heb in ieder geval.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:25 schreef Schalks. het volgende:
Kerriepoeder
Weet je wel hoeveel E-nummer daarin zitten.
Oke tnxquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:31 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dat ook. Ketjap is nou niet echt DE zoutvervanger. Zoals hierboven kun je denk ik het beste uit de voeten met sambal, als dat niet alles is kun je eens een klein beetje koriander proberen, fleurt je eten ook wel op. (niet te veel!)
Doorgelezenquote:
Ik eet boerenkool met sambal... heerlijkquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:29 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dit! Eigenlijk eet ik zelf relatief weinig zout en een klein beetje sambal bij de piepers is best te eten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:58 schreef bas-beest het volgende:
Je zou ook eens Marmite kunnen proberen als zoutvervanger.Nee, wil echt zoutloos. Vind zout echt een horror de laatste tijd. Proef ook meteen als het ergens in zit. Waarschijnlijk een overdosis gehad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vind het echt goor nu.
("`-''-/").___..--''"`-._
`6_ 6 ) `-. ( ).`-.__.`)
(_Y_.)' ._ ) `._ `. ``-..-'
_..`--'_..-_/ /--'_.' ,'
Nou ben niet zo van vervangers, moet wel "natuurlijk" wezen het liefst.quote:
Wat is het?quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:23 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Gomashio
Soort gezouten sesamzaadjes. Gebruiken ze in Japan ipv zout. En veel healthfreaks in 't Westen nu ook. Ik vind 't gewoon lekker.
(even klikken om te zien hoe 't potje eruit ziet in de winkel of het recept om zelf te maken)
Ja, snap ik. Maar vind het nu vaak te "flauw" zonder nog, vandaar.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:25 schreef rhubarbje het volgende:
Gewoon zout weglaten? Vooral aangezien je zegt de smaak beu te zijn... Waarom zou je het dan nog toevoegen?
Ik doe nooit zout op het eten omdat in andere dingen die je eet al zo veel zout zit
Ik proeft het niet eens maar mensen die hier eten wel... maar dan mogen ze het zelf nog er op strooien hoor maar tijdens het bereiden voeg ik nooit zout toe
kwestie van 2 weken of zo en dan ben je daar ook wel weer overheenquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:43 schreef JostiFrosti het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Maar vind het nu vaak te "flauw" zonder nog, vandaar.
Oke bedankt zal ik proberen gaan in pasta.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:45 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
kwestie van 2 weken of zo en dan ben je daar ook wel weer overheen
En het lijkt me ook afhankelijk van je gerecht trouwens...
Ketjap in een pasta is niet ideaal... Maar oregano, bassilicum etc wel en dan heb je ook smaak
geen zout smaak nee maar wel gewoon lekkere smaak
Vertel?quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:25 schreef Schalks. het volgende:
Kerriepoeder
Weet je wel hoeveel E-nummer daarin zitten.
Inderdaad kwestie van wennen. Helemaal is ook te doen, maar dat gaat mij te ver, beetje smaak mag er wel aan zitten.. Maar het gevolg is wel dat, zoals piet al zegt, uit eten gaan soms wat tegen gaat vallen. Kan en klaar eten is nog erger, maar dat sla ik dan ook over.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Minder zout gebruiken is lekker, maar helemaal zonder doe ik ook niet. Je hoeft het niet te vervangen, het is gewoon een kwestie van wennen.
Als je echter minder zout gaat eten zal je merken dat je eten in veel restaurants of kant en klaar eten brem en bremzout gaat vinden. Ik kan bliksoep niet eten, dat is mij veel te zout.
Doe ik de laatste tijd ook inderdaad. Ik kook altijd zonder zout, maar omdat ik extra kalium nodig heb ben ik hiermee begonnen. En dat smaakt best, op m'n vlees of sommige groenten zoals witlof en broccoliquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:28 schreef Spouwerranger het volgende:
Je kunt een ander zout proberen zoals kaliumchloride
Is dat niet erg heet?quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:34 schreef lemonlime het volgende:
Er zijn toch ook kruidenmengsels speciaal bedoeld als zoutvervanger? Ik gok dat daar ook lava in zit.
Maar zijn vissaus en bouillon niet ook vrij rijk aan zout?quote:Op woensdag 13 april 2011 08:07 schreef Selestha het volgende:
Vissaus wordt in de Thaise keuken veel gebruikt als zoutvervanger. En je zou ook nog bouillon kunnen gebruiken als smaakmaker voor gekookte groenten etc door ze te koken met wat bouillonpoeder.
vissaus die ik heb: per 100 ml bijna 9 gram natrium ..quote:Op woensdag 13 april 2011 09:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar zijn vissaus en bouillon niet ook vrij rijk aan zout?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |