abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95775600
Gewicht en lengte volgens de curve van borstvoeding.com:

En ik heb pas het programmaatje gedownload dat hier ter sprake kwam. Ik vind weight-for-length een geinige curve:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95775743
Ik vind die ook leuk. Ben wel benieuwd naar de referentiegroep. Bij bv.com is Dottir strak gemiddeld, bij dat who-programma ligt ze wel een stukkie boven de middellijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95775797
Ik vind die curve van Lena helemaal niet zo gek trouwens.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95775821
Ik heb hier voor NCHS gekozen, want ik heb het idee dat die curve meer lijkt op die van het consultatiebureau. Er zullen dus wel flesvoedingskindjes bij inzitten?

De curve is ook niet zo heel gek. Ik heb er ook een met meer metingen en dan zie je dat ze trapsgewijs groeit, soms even heel snel en dan vlakt het weer wat af. Eén meting zegt dus niet zo heel veel, vooral niet omdat ze vandaag al een tijdje niet gedronken had voor de weging. Maar ik hoop wel dat de lijn niet zo af blijft vlakken.
pi_95776685
Ik vind het een prachtige curve hoor Claudia! En ze kunnen hier en daar wel wat afwijken, maar 150 gram aangekomen gemiddeld per week is perfect!

Bij Leia gaat het ook op en af. Ene keer komt ze iets meer aan dan de andere keer. Ik zou me absoluut geen zorgen maken als ik jou was! Het kan best zijn dat ze nog een beetje zoekende is naar welke lijn ze nu gaat volgen.

Kijk, dit is die van Leia. Op en af :)

pi_95776961
Die knik ligt bij het beginnen met bijvoeden, of niet? Grappig vind ik dat soort dingen om te zien!

Ik maak me inmiddels helemaal geen zorgen meer over Lena's groei. Ze komt genoeg aan per week, groeit goed in de lengte, haar hoofd is gigantisch en blijft gigantisch en ze ontwikkelt zich goed. Ik kijk hooguit een beetje op tegen de uitbrander die we van het consultatiebureau gaan krijgen als we Ivan de volgende keer komen wegen. :Y)

Wel gek trouwens om te zien dat Leia ooit lichter dan gemiddeld was! Dat kan ik me nu helemaal niet meer bij haar voorstellen.
pi_95777222
Ja die sprong ineens omhoog was inderdaad rond de periode dat we begonnen met vast voedsel :D alleen kreeg ze het in Rapley vorm, dus zoveel ging er niet naar binnen nog.. Maf, niet?

En ja, dat is heel gek! Die eerste weken heeft het wat gekost om haar weer te laten aankomen... Pas na 3 weken was ze weer op geboortegewicht. En moet je haar nu zien! :D :Y) met d'r hammen :P

Ben wel blij dat ze een beetje afvlakt nu :+ al ben ik erg benieuwd naar de volgende meting (5 mei).. Gevoelsmatig (qua tillen enzo :P) heb ik echt het idee dat ze tegen de 10 kilo zit :') hopelijk iets minder..
pi_95777805
Ik kan me voorstellen dat je blij was dat de trend van die stijging niet doorzette. :D

Ivan ging wel vrolijk door. }:|

De eerste knik was de overstap van borstvoeding op flesvoeding. De tweede knik weet ik niet zo goed. Misschien at hij toen meer boterhammen of ging hij 's avonds meer eten.
  woensdag 20 april 2011 @ 20:56:53 #209
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95777982
Mooie curve van Lena vind ik!
pi_95778320
Ik vind het een keurig lijntje so far claudia!
Van Lena, Ivan gaat voor de hoofdprijs :D
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95778943
Fijn dat jullie het een prima lijntje vinden! Wat dat betreft ben ik erg blij met mijn consultatiebureau, ze gaan vrij relaxed om met die groeicurve. De arts benadrukte ook nog eens dat juist borstvoedingskindjes goed kunnen reguleren wat ze binnenkrijgen; flesvoedingskindjes raken makkelijker overvoed ('nog even het flesje leegdrinken!').
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 april 2011 @ 21:19:34 #212
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95779339
Wat dat betreft is mijn huisarts geloof ik banger dat Geert overvoerd wordt dan ik of het cb . Ik moest Geert maar wat vaker laten huilen, want rond de 300 gram aankomen in tien dagen tijd vond hij te veel volgens mij :')

vraagje (nav de opmerking van huup en twinkly) kan het kwaad om uit voorzorg te behandelen met GV? Aangezien de aanname dat het (beginnende?) spruw is me helemaal niet gek in de oren klinkt aangezien ik dus AB slik atm.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_95780815
ik heb nog nooit gelezen dat het kwaad zou kunnen en ik weet dat meerdere mensen het uit voorzorg gebruiken. volgens mij heeft davinia dat ook een paar keer gedaan trouwens.
pi_95784453
En voor de vierde keer in anderhalf uur leg ik Dottir maar weer aan. Natuurlijk net nu ik dacht vroeg te gaan slapen...
pi_95784577
Is ze niet lekker vanyel?

Ik spoot net in m'n gezicht en ik heb mezelf uitgelachen. Ik wilde een druppie hebben omdat ik een wondje heb dat ik steeds openpeuter en dat is wat aan het ontsteken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 20 april 2011 @ 22:49:31 #216
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_95784690
Ik zie weer een flink aantal mooie curves, wat fijn dat de kindjes het allemaal zo goed doen op de borstvoeding.

Vanyel, ik vind dat erg lang omdat Eline ook 's nachts maar maximaal 4 uur ertussen laat. En op zo'n warme dag als vandaag vind ik 4 uur wel de max.
Op 110cc redde ze de 3 uur niet en nu laten ze haar liggen tot bijna 4,5 uur. En niet omdat ze lag te slapen. Vind het gewoon erg jammer.
Jammer ook dat verder iedereen eroverheen leest.
pi_95784920
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:47 schreef Ticootje het volgende:
Is ze niet lekker vanyel?
Verder geen tekenen daarvan. Ze lag een half uur geleden nog uitgebreid te lachen.
quote:
Ik spoot net in m'n gezicht en ik heb mezelf uitgelachen.
Das het enige dat je dan nog kunt doen..
pi_95784947
Ik wil er best op reageren. Maar ik kan er helemaal niets nuttigs op zeggen. Mijn dame drinkt gewoon amper, dus 4,5 uur op 110 zou ze prima redden als ik er niet ben.
pi_95785136
Het gaat op schema bij jullie toch? Weet ik verder ook niet zoveel van, ze drinkt hier als ok merk dat ze dorst heeft. Soms (nu) tot vervelens toe.
pi_95785138
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 21:43 schreef WupWup het volgende:
ik heb nog nooit gelezen dat het kwaad zou kunnen en ik weet dat meerdere mensen het uit voorzorg gebruiken. volgens mij heeft davinia dat ook een paar keer gedaan trouwens.
Ik heb het ook een paar keer gebruikt toen ik niet zeker wist of het spruw was of iets anders. Ik denk niet dat het kwaad kan DJMO. De kans dat de spruw weer toeslaat nu je AB gebruikt is inderdaad erg groot! (hopelijk ook niet op andere plekken :X)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 april 2011 @ 22:58:50 #221
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95785209
Ik snap wel dat je met dit warme weer graag wil dat ze wat extra's drinkt Sugarsnap, maar hebben ze haar laten huilen om een voeding of lag ze gewoon vrolijk te zijn? Verder kan ik er ook weinig zinnigs over zeggen omdat mijn baby niet naar een kdv gaat en ik dus geen ervaring heb daarmee ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_95785299
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:57 schreef Vanyel het volgende:
Het gaat op schema bij jullie toch? Weet ik verder ook niet zoveel van, ze drinkt hier als ok merk dat ze dorst heeft. Soms (nu) tot vervelens toe.
Nou. Ja een beetje. Ik las gewoon vaste momenten in dat er gedronken wordt. Maar als ze eerder wilt is dat nooit een probleem.
pi_95785388
Maar als ze niet hoeft?
pi_95785485
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:01 schreef Vanyel het volgende:
Maar als ze niet hoeft?
Dan doet ze prrrrrrrrt tegen m'n borst en gaat dr mond niet open. Dan niet. Maar meestal gaat dr mond gewoon wijd open en drinkt ze toch ookal gaf ze nog niet aan honger te hebben.
pi_95785647
Ik ben niet goed aan t opletten, was eigenlijk voor sugarsnap bedoeld om die 4,5 uur.
Maar prrrrrrrt is ook leuk ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')